Data: 2019-02-19 12:59:43 | |
Autor: Adam | |
Alusy (aluminiowe felgi) | |
W dniu 2019-02-19 o 11:37, Trybun pisze:
Mniejsza masa nieresorowana. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2019-02-19 12:28:44 | |
Autor: Mateusz Viste | |
Alusy (aluminiowe felgi) | |
On Tue, 19 Feb 2019 12:59:43 +0100, Adam wrote:
W dniu 2019-02-19 o 11:37, Trybun pisze: To nie zawsze prawda, dużo zależy od konkretnego modelu felgi. No i to zaleta jest głównie latem - bo zimą trochę dociążone koło może być korzystniejsze. Mateusz |
|
Data: 2019-02-27 15:57:45 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Alusy (aluminiowe felgi) | |
Czyli zima powinno sie jezdzic na aluminiowych bo ciezsze.
|
|
Data: 2019-02-19 13:54:25 | |
Autor: Trybun | |
Alusy (aluminiowe felgi) | |
W dniu 2019-02-19 o 12:59, Adam pisze:
W dniu 2019-02-19 o 11:37, Trybun pisze: Teoria czy objawia się to czymś? Mam dwa auta, jedno na stalowych, drugie letnie alusy, zimowe stal. Za ch.. nie widzę różnicy. |
|
Data: 2019-02-19 05:23:38 | |
Autor: WS | |
Alusy (aluminiowe felgi) | |
W dniu wtorek, 19 lutego 2019 13:53:51 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:
Teoria czy objawia się to czymś? Mam dwa auta, jedno na stalowych, drugie letnie alusy, zimowe stal. Za ch.. nie widzę różnicy. W teorii sie objawia ;) wiekszy komfor jazdy, lepsza trakcja, lepsze pryspieszenie (jak mniejszy moment bezwladnosci kola) W praktyce (kiedys ktos tu wrzucal przyklady) bywaja modele samochodow, w ktorych alufelgi sa ciezsze od stalowych... Komplet naprawde lekkich felg moze kosztowac porownywalnie z reszta samochodu na standardowych stalowych ;) To chyba glownie w sporcie ma sens/sie uzywa. |
|
Data: 2019-02-23 09:14:10 | |
Autor: Trybun | |
Alusy (aluminiowe felgi) | |
W dniu 2019-02-19 o 14:23, WS pisze:
W dniu wtorek, 19 lutego 2019 13:53:51 UTC+1 użytkownik Trybun napisał: No przyjmijmy że istotnie są lżejsze. Auto waży średnio 1.5t, a tu okazuje się że parę kilo lżejsze felgi miały by robić różnicę w takich parametrach jak trakcja, przyspieszenie czy komfort., szczególnie to ostatnie.. |
|
Data: 2019-02-23 12:13:08 | |
Autor: T. | |
Alusy (aluminiowe felgi) | |
W dniu 2019-02-23 o 09:14, Trybun pisze:
W dniu 2019-02-19 o 14:23, WS pisze: Chodzi o moment obrotowy na kołach i tzw. masę nieresorowaną. T. |
|
Data: 2019-02-24 13:35:58 | |
Autor: Trybun | |
Alusy (aluminiowe felgi) | |
W dniu 2019-02-23 o 12:13, T. pisze:
W dniu 2019-02-23 o 09:14, Trybun pisze: Ale co ma rodzaj stopu z którego zrobiono felgi do tego? |
|
Data: 2019-02-24 15:45:10 | |
Autor: RadoslawF | |
Alusy (aluminiowe felgi) | |
W dniu 2019-02-24 o 13:35, Trybun pisze:
No przyjmijmy że istotnie są lżejsze. Auto waży średnio 1.5t, a tu okazuje się że parę kilo lżejsze felgi miały by robić różnicę w takich parametrach jak trakcja, przyspieszenie czy komfort., szczególnie to ostatnie.. Waga zależy od materiału z którego felgi zrobiono. Pozdrawiam |
|
Data: 2019-02-24 15:48:09 | |
Autor: Uncle Pete | |
Alusy (aluminiowe felgi) | |
Ale co ma rodzaj stopu z którego zrobiono felgi do tego? I od ilości tego materiału. MSPANC |
|
Data: 2019-02-25 12:11:55 | |
Autor: WS | |
Alusy (aluminiowe felgi) | |
On Saturday, February 23, 2019 at 9:13:33 AM UTC+1, Trybun wrote:
W dniu 2019-02-19 o 14:23, WS pisze: No przyjmijmy że istotnie są lżejsze. Auto waży średnio 1.5t, a tu okazuje się że parę kilo lżejsze felgi miały by robić różnicę w takich parametrach jak trakcja, przyspieszenie czy komfort., szczególnie to ostatnie.. https://autokult.pl/7629,masy-nieresorowane-jak-wplywaja-na-komfort-jazdy co do przyspieszenia, to "dodatkowa" energia jest potrzebna na "rozkrecenie" kola, ktore zachowuje sie jak kolo zamachowe, Energia obracającego się koła zamachowego: 0.5*I*w I - moment bezwladnosci w - predkosc katowa czy w cywilnym samochodzie widac roznice? hm... pewnie mala szansa, zwlaszcza przy predkosciach ponizej 100km/h, ale w bolidach F1 to juz ma znaczenie.... w rowerach (podobno) tez da sie zauwazyc roznie |
|
Data: 2019-02-26 00:41:38 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Alusy (aluminiowe felgi) | |
16tka to chyba max jesli idzie o stalowe do B7 wiec alu od 17tki wzwyz jest przymusem i to samo vw zrobilo w B8
215/60 R16 95V 215/55 R17 94W 235/45 R18 94W 235/40 R19 96W |
|
Data: 2019-02-27 09:48:13 | |
Autor: Trybun | |
Alusy (aluminiowe felgi) | |
W dniu 2019-02-25 o 21:11, WS pisze:
On Saturday, February 23, 2019 at 9:13:33 AM UTC+1, Trybun wrote: Wielce prawdopodobne że tylko chce się widzieć różnicę.. |
|
Data: 2019-02-19 18:05:14 | |
Autor: Poldek | |
Alusy (aluminiowe felgi) | |
W dniu 2019-02-19 o 12:59, Adam pisze:
W dniu 2019-02-19 o 11:37, Trybun pisze: Wbrew pozorom felgi aluminiowe nie są lżejsze od stalowych. |
|
Data: 2019-02-23 12:12:17 | |
Autor: T. | |
Alusy (aluminiowe felgi) | |
W dniu 2019-02-19 o 12:59, Adam pisze:
W dniu 2019-02-19 o 11:37, Trybun pisze:Fragment artykułu: Felgi aluminiowe są lżejsze od stalowych. To jest mit, z którym spotykam się dosyć często. Proces produkcji i wymogi konstrukcyjne felgi aluminiowej sprawiają, że zawiera ona większe ilości materiału, a w efekcie może ważyć nieco więcej od felgi stalowej. Obecnie do produkcji najwyższej jakości obręczy aluminiowych wykorzystuje się technologię Flow-Forming, która polega na operacji walcowania kół po ich odlaniu. Dzięki temu możliwe staje się osiągnięcie nie tylko niewielkiej wagi obręczy, ale też podwyższonej wytrzymałości konstrukcji. Najlżejsze i najmocniejsze felgi powstają w procesie odkuwania. Są one jednak znacznie droższe od tradycyjnych obręczy odlewanych. -- -- Zwykła felga aluminiowa jest cięższa od stalowej, bo aluminium ma mniejszą wytrzymałość i robi się grubsze profile. Dopiero droższe felgi z odpowiednich stopów o odlewane są lżejsze, bo są odchudzone. T. |
|
Data: 2019-02-27 15:54:35 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Alusy (aluminiowe felgi) | |
Znaczy sie przy stalowych masa nieresorowana jest mniejsza bo aluminiowe sa ciezsze od stalowych.
|