Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Alusy (aluminiowe felgi)

Alusy (aluminiowe felgi)

Data: 2019-02-19 12:59:43
Autor: Adam
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-19 o 11:37, Trybun pisze:

Jakaś praktyczność czy tylko owczy pęd dyktowany modą?


Mniejsza masa nieresorowana.


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-02-19 12:28:44
Autor: Mateusz Viste
Alusy (aluminiowe felgi)
On Tue, 19 Feb 2019 12:59:43 +0100, Adam wrote:
W dniu 2019-02-19 o 11:37, Trybun pisze:

Jakaś praktyczność czy tylko owczy pęd dyktowany modą?


Mniejsza masa nieresorowana.

To nie zawsze prawda, dużo zależy od konkretnego modelu felgi.
No i to zaleta jest głównie latem - bo zimą trochę dociążone koło może być korzystniejsze.

Mateusz

Data: 2019-02-27 15:57:45
Autor: Zenek Kapelinder
Alusy (aluminiowe felgi)
Czyli zima powinno sie jezdzic na aluminiowych bo ciezsze.

Data: 2019-02-19 13:54:25
Autor: Trybun
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-19 o 12:59, Adam pisze:
W dniu 2019-02-19 o 11:37, Trybun pisze:

Jakaś praktyczność czy tylko owczy pęd dyktowany modą?


Mniejsza masa nieresorowana.



Teoria czy objawia się to czymś? Mam dwa auta, jedno na stalowych, drugie letnie alusy, zimowe stal. Za ch.. nie widzę różnicy.

Data: 2019-02-19 05:23:38
Autor: WS
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu wtorek, 19 lutego 2019 13:53:51 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

Teoria czy objawia się to czymś? Mam dwa auta, jedno na stalowych, drugie letnie alusy, zimowe stal. Za ch.. nie widzę różnicy.

W teorii sie objawia ;) wiekszy komfor jazdy, lepsza trakcja, lepsze pryspieszenie (jak mniejszy moment bezwladnosci kola)
W praktyce (kiedys ktos tu wrzucal przyklady) bywaja modele samochodow, w ktorych alufelgi sa ciezsze od stalowych...
Komplet naprawde lekkich felg moze kosztowac porownywalnie z reszta samochodu na standardowych stalowych ;)
To chyba glownie w sporcie ma sens/sie uzywa.

Data: 2019-02-23 09:14:10
Autor: Trybun
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-19 o 14:23, WS pisze:
W dniu wtorek, 19 lutego 2019 13:53:51 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

Teoria czy objawia się to czymś? Mam dwa auta, jedno na stalowych,
drugie letnie alusy, zimowe stal. Za ch.. nie widzę różnicy.
W teorii sie objawia ;) wiekszy komfor jazdy, lepsza trakcja, lepsze pryspieszenie (jak mniejszy moment bezwladnosci kola)
W praktyce (kiedys ktos tu wrzucal przyklady) bywaja modele samochodow, w ktorych alufelgi sa ciezsze od stalowych...
Komplet naprawde lekkich felg moze kosztowac porownywalnie z reszta samochodu na standardowych stalowych ;)
To chyba glownie w sporcie ma sens/sie uzywa.



No przyjmijmy że istotnie są lżejsze. Auto waży średnio 1.5t, a tu okazuje się że parę kilo lżejsze felgi miały by robić różnicę w takich parametrach jak trakcja, przyspieszenie czy komfort., szczególnie to ostatnie..

Data: 2019-02-23 12:13:08
Autor: T.
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-23 o 09:14, Trybun pisze:
W dniu 2019-02-19 o 14:23, WS pisze:
W dniu wtorek, 19 lutego 2019 13:53:51 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

Teoria czy objawia się to czymś? Mam dwa auta, jedno na stalowych,
drugie letnie alusy, zimowe stal. Za ch.. nie widzę różnicy.
W teorii sie objawia ;) wiekszy komfor jazdy, lepsza trakcja, lepsze pryspieszenie (jak mniejszy moment bezwladnosci kola)
W praktyce (kiedys ktos tu wrzucal przyklady) bywaja modele samochodow, w ktorych alufelgi sa ciezsze od stalowych...
Komplet naprawde lekkich felg moze kosztowac porownywalnie z reszta samochodu na standardowych stalowych ;)
To chyba glownie w sporcie ma sens/sie uzywa.



No przyjmijmy że istotnie są lżejsze. Auto waży średnio 1.5t, a tu okazuje się że parę kilo lżejsze felgi miały by robić różnicę w takich parametrach jak trakcja, przyspieszenie czy komfort., szczególnie to ostatnie..


Chodzi o moment obrotowy na kołach i tzw. masę nieresorowaną.
T.

Data: 2019-02-24 13:35:58
Autor: Trybun
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-23 o 12:13, T. pisze:
W dniu 2019-02-23 o 09:14, Trybun pisze:
W dniu 2019-02-19 o 14:23, WS pisze:
W dniu wtorek, 19 lutego 2019 13:53:51 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

Teoria czy objawia się to czymś? Mam dwa auta, jedno na stalowych,
drugie letnie alusy, zimowe stal. Za ch.. nie widzę różnicy.
W teorii sie objawia ;) wiekszy komfor jazdy, lepsza trakcja, lepsze pryspieszenie (jak mniejszy moment bezwladnosci kola)
W praktyce (kiedys ktos tu wrzucal przyklady) bywaja modele samochodow, w ktorych alufelgi sa ciezsze od stalowych...
Komplet naprawde lekkich felg moze kosztowac porownywalnie z reszta samochodu na standardowych stalowych ;)
To chyba glownie w sporcie ma sens/sie uzywa.



No przyjmijmy że istotnie są lżejsze. Auto waży średnio 1.5t, a tu okazuje się że parę kilo lżejsze felgi miały by robić różnicę w takich parametrach jak trakcja, przyspieszenie czy komfort., szczególnie to ostatnie..


Chodzi o moment obrotowy na kołach i tzw. masę nieresorowaną.
T.


Ale co ma rodzaj stopu z którego zrobiono felgi do tego?

Data: 2019-02-24 15:45:10
Autor: RadoslawF
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-24 o 13:35, Trybun pisze:

No przyjmijmy że istotnie są lżejsze. Auto waży średnio 1.5t, a tu okazuje się że parę kilo lżejsze felgi miały by robić różnicę w takich parametrach jak trakcja, przyspieszenie czy komfort., szczególnie to ostatnie..


Chodzi o moment obrotowy na kołach i tzw. masę nieresorowaną.
T.

Ale co ma rodzaj stopu z którego zrobiono felgi do tego?

Waga zależy od materiału z którego felgi zrobiono.


Pozdrawiam

Data: 2019-02-24 15:48:09
Autor: Uncle Pete
Alusy (aluminiowe felgi)
Ale co ma rodzaj stopu z którego zrobiono felgi do tego?

Waga zależy od materiału z którego felgi zrobiono.

I od ilości tego materiału.

MSPANC

Data: 2019-02-25 12:11:55
Autor: WS
Alusy (aluminiowe felgi)
On Saturday, February 23, 2019 at 9:13:33 AM UTC+1, Trybun wrote:
W dniu 2019-02-19 o 14:23, WS pisze:

No przyjmijmy że istotnie są lżejsze. Auto waży średnio 1.5t, a tu okazuje się że parę kilo lżejsze felgi miały by robić różnicę w takich parametrach jak trakcja, przyspieszenie czy komfort., szczególnie to ostatnie..

https://autokult.pl/7629,masy-nieresorowane-jak-wplywaja-na-komfort-jazdy

co do przyspieszenia, to "dodatkowa" energia jest potrzebna na "rozkrecenie" kola, ktore zachowuje sie jak kolo zamachowe, Energia obracającego się koła zamachowego: 0.5*I*w I - moment bezwladnosci
w - predkosc katowa

czy w cywilnym samochodzie widac roznice? hm... pewnie mala szansa, zwlaszcza przy predkosciach ponizej 100km/h, ale w bolidach F1 to juz ma znaczenie....


w rowerach (podobno) tez da sie zauwazyc roznie

Data: 2019-02-26 00:41:38
Autor: przemek.jedrzejczak
Alusy (aluminiowe felgi)
16tka to chyba max jesli idzie o stalowe do B7 wiec alu od 17tki wzwyz jest przymusem i to samo vw zrobilo w B8

215/60 R16 95V
215/55 R17 94W
235/45 R18 94W
235/40 R19 96W

Data: 2019-02-27 09:48:13
Autor: Trybun
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-25 o 21:11, WS pisze:
On Saturday, February 23, 2019 at 9:13:33 AM UTC+1, Trybun wrote:
W dniu 2019-02-19 o 14:23, WS pisze:
No przyjmijmy że istotnie są lżejsze. Auto waży średnio 1.5t, a tu
okazuje się że parę kilo lżejsze felgi miały by robić różnicę w takich
parametrach jak trakcja, przyspieszenie czy komfort., szczególnie to
ostatnie..
https://autokult.pl/7629,masy-nieresorowane-jak-wplywaja-na-komfort-jazdy

co do przyspieszenia, to "dodatkowa" energia jest potrzebna na "rozkrecenie" kola, ktore zachowuje sie jak kolo zamachowe,
Energia obracającego się koła zamachowego: 0.5*I*w
I - moment bezwladnosci
w - predkosc katowa

czy w cywilnym samochodzie widac roznice? hm... pewnie mala szansa, zwlaszcza przy predkosciach ponizej 100km/h, ale w bolidach F1 to juz ma znaczenie...


w rowerach (podobno) tez da sie zauwazyc roznie



 

Wielce prawdopodobne że tylko chce się widzieć różnicę..

Data: 2019-02-19 18:05:14
Autor: Poldek
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-19 o 12:59, Adam pisze:
W dniu 2019-02-19 o 11:37, Trybun pisze:

Jakaś praktyczność czy tylko owczy pęd dyktowany modą?


Mniejsza masa nieresorowana.

Wbrew pozorom felgi aluminiowe nie są lżejsze od stalowych.

Data: 2019-02-23 12:12:17
Autor: T.
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-19 o 12:59, Adam pisze:
W dniu 2019-02-19 o 11:37, Trybun pisze:

Jakaś praktyczność czy tylko owczy pęd dyktowany modą?


Mniejsza masa nieresorowana.


Fragment artykułu:
Felgi aluminiowe są lżejsze od stalowych.

To jest mit, z którym spotykam się dosyć często. Proces produkcji i wymogi konstrukcyjne felgi aluminiowej sprawiają, że zawiera ona większe ilości materiału, a w efekcie może ważyć nieco więcej od felgi stalowej.

Obecnie do produkcji najwyższej jakości obręczy aluminiowych wykorzystuje się technologię Flow-Forming, która polega na operacji walcowania kół po ich odlaniu. Dzięki temu możliwe staje się osiągnięcie nie tylko niewielkiej wagi obręczy, ale też podwyższonej wytrzymałości konstrukcji.

Najlżejsze i najmocniejsze felgi powstają w procesie odkuwania. Są one jednak znacznie droższe od tradycyjnych obręczy odlewanych.

-- --

Zwykła felga aluminiowa jest cięższa od stalowej, bo aluminium ma mniejszą wytrzymałość i robi się grubsze profile. Dopiero droższe felgi z odpowiednich stopów o odlewane są lżejsze, bo są odchudzone.

T.

Data: 2019-02-27 15:54:35
Autor: Zenek Kapelinder
Alusy (aluminiowe felgi)
Znaczy sie przy stalowych masa nieresorowana jest mniejsza bo aluminiowe sa ciezsze od stalowych.

Alusy (aluminiowe felgi)

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona