Alytus-Augustów-Białystok

Data: 2012-06-11 10:16:23
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Alytus-Augustów-Białystok
Witajcie.

Czy szanowni grupowicze ostatnio bywali na trasie Augustów - Alytus na Litwie. Z tego co pamiętam sprzed 5 lat droga 16 i 132 nie były jakoś nadmiernie obciążone samochodami. Ale jak jest teraz?

Chodzi rzecz jasna o rowerowanie po asfalcie.

No i druga kwestia. Niestety kompletnie nie pamiętam jak przejechałem wiele lat temu a Augustowa do Białegostoku.

ZTCP jechałem na zachód od drogi 8. Za Augustowem w Białobrzegach
w prawo na Bór, Promiski, Jaświły, Knyszyn.

Coś w ten deseń:
http://mapa.targeo.pl/Mapa_Polski,26,23.22713,53.49848?l=1bfc27b368fa875c

Ale może ktoś ma jakąś lepszą koncepcję.

Zdecydowanie zależy mi na asfaltach, ale może się zdarzyć fragment szutru.

Bo ZTCP droga 8 Białystok-Suwałki jest zawalona samochodami?
A jak wygląda droga 65 Knyszyn-Białystok?

Pozdrawiam

Seco

Data: 2012-06-11 01:35:09
Autor: Praxis
Alytus-Augustów-Bia³ystok
Jako lokals, ósemkê odradzam, i to bardzo. Ruch du¿y, tirów mnóstwo,
droga w±ska.
Proponowany wariant jest spoko, mo¿na te¿ próbowaæ Bia³ystok - Sokó³ka
- D±browa Bia³ostocka - Lipsk, ale to trochê naoko³o. Natê¿enie ruchu
zale¿ne od pory i dnia tygodnia, ale przynajmniej tirów nie ma.
65 bywa zawalona, nie jest tam za szeroko, a zakrêtów niewiele, wiêc
samochody je¿d¿± czasem bardzo szybko.
A fragment szutru to ile? Bo na Podlasiu asfaltu niedu¿o, a szutrami
do Augustowa to piêkna trasa mo¿e byæ...
__
praxis

On 11 Cze, 10:16, Bartosz 'Seco' Suchecki <pisz...@seco.maupa.tlen.pl>
wrote:

No i druga kwestia. Niestety kompletnie nie pamiêtam jak przejecha³em
wiele lat temu a Augustowa do Bia³egostoku.

ZTCP jecha³em na zachód od drogi 8. Za Augustowem w Bia³obrzegach
w prawo na Bór, Promiski, Ja¶wi³y, Knyszyn.

Co¶ w ten deseñ:http://mapa.targeo.pl/Mapa_Polski,26,23.22713,53.49848?l=1bfc27b368fa...

Ale mo¿e kto¶ ma jak±¶ lepsz± koncepcjê.

Bo ZTCP droga 8 Bia³ystok-Suwa³ki jest zawalona samochodami?
A jak wygl±da droga 65 Knyszyn-Bia³ystok?

Pozdrawiam

Seco

Data: 2012-06-11 21:50:24
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Alytus-Augustów-Bia³ystok
W dniu 2012-06-11 10:35, Praxis pisze:
Jako lokals, ósemkê odradzam, i to bardzo. Ruch du¿y, tirów mnóstwo,
droga w±ska.

Tak w³a¶nie pamiêta³em.

Proponowany wariant jest spoko,

A jak tam w³a¶nie z asfaltami na trasie zaznaczonej na mapce z mojego linka. Muszê chyba kupiæ mapki sensowne, bo niestety netowe nic nie pokazuj±.

http://mapa.targeo.pl/Mapa_Polski,26,23.22713,53.49848?l=1bfc27b368fa875c

mo¿na te¿ próbowaæ Bia³ystok - Sokó³ka
- D±browa Bia³ostocka - Lipsk, ale to trochê naoko³o.

My¶la³em o tym wariancie, ale faktycznie naoko³o.

Natê¿enie ruchu
zale¿ne od pory i dnia tygodnia, ale przynajmniej tirów nie ma.
65 bywa zawalona, nie jest tam za szeroko, a zakrêtów niewiele, wiêc
samochody je¿d¿± czasem bardzo szybko.

Dlatego te¿ koncepcja aby od Knyszyna przepêtaæ siê bokami.
No ale kompletnie nie pamiêtam gdzie s± asfalty.

A fragment szutru to ile? Bo na Podlasiu asfaltu niedu¿o, a szutrami
do Augustowa to piêkna trasa mo¿e byæ...

Równego szutru 2-3 km o ile krajobraz warty zboczenia z asfaltu.

Dziêkujê za pomoc z góry, jeszcze bym siê pokonsultowa³ z Tob± :)

Seco

Data: 2012-06-12 05:27:00
Autor: Praxis
Alytus-Augustów-Bia³ystok
On 11 Cze, 21:50, Bartosz 'Seco' Suchecki <pisz...@seco.maupa.tlen.pl>
wrote:

[...]

¦mia³o, im bli¿ej Bia³egostoku, tym wiêcej wiem ;)

__
praxis

Data: 2012-06-11 09:51:44
Autor: Menel
Alytus-Augustów-Bia³ystok
Bardzo zale¿y ci na Augustowie?

Data: 2012-06-11 21:40:36
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Alytus-Augustów-Bia³ystok
W dniu 2012-06-11 11:51, Menel pisze:
Bardzo zale¿y ci na Augustowie?

Zale¿y mocno. A Augustowie jest Hotel Delfin a w Bia³ymstoku Go³ebiewski. I to wytycza trasê. Tak samo jak dalej a¿ do Humenne na S³owacji.

Seco

Data: 2012-06-12 12:20:36
Autor: Menel
Alytus-Augustów-Bia³ystok
Bartosz 'Seco' Suchecki <pisz_na@seco.maupa.tlen.pl> napisa³(a):
W dniu 2012-06-11 11:51, Menel pisze:
> Bardzo zale¿y ci na Augustowie?

Zale¿y mocno. A Augustowie jest Hotel Delfin a w Bia³ymstoku Go³ebiewski. I to wytycza trasê.

 No to z twojej trasy znam tylko kawa³ek nad Biebrz±(Dolistowo) i tam zdecydowanie niema(a raczej nie by³o gdy¿ unijne macki siêgaj± wszêdzie) asfaltu.

Tak samo jak dalej a¿ do Humenne na S³owacji.

No to pozdrów odemnie Szwejka. A za Brze¶ciem unikaj 816. --

Data: 2012-06-13 15:04:12
Autor: Trekker
Alytus-Augustów-Bia³ystok
Bartosz 'Seco' Suchecki <pisz_na@seco.maupa.tlen.pl> napisa³(a): [...]
Ale może ktoś ma jakąś lepszą koncepcję.

Koncepcja jest OK., proponujê tylko inn± koñcówkê dojazdow± do Bia³egostoku:
http://mapa.targeo.pl/Mapa_Polski,22,23.12825,53.14848?l=4bd8658074300bb3

Trasa w ca³o¶ci asfaltowa, ruch minimalny, widoczki ³adniejsze.

Je¿eli mia³by¶ ochotê nad³o¿yæ z 10-15 km, to mo¿esz te¿ spróbowaæ w ten sposób:

http://mapa.targeo.pl/Mapa_Polski,25,23.20761,53.15736?l=8ac597aa53c296ad

Trasa równie¿ w ca³o¶ci asfaltowa, ruch praktycznie zerowy, widoczki jeszcze ³adniejsze.

Trekker

Data: 2012-06-13 22:25:24
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Alytus-Augustów-Bia³ystok
W dniu 2012-06-13 17:04, Trekker pisze:
Bartosz 'Seco' Suchecki<pisz_na@seco.maupa.tlen.pl>  napisa³(a):
[...]
[...]

Dziêkujê za konkrety :-)
Zmodyfikowa³em nieco trasê wed³ug Twoich sugestii.

http://mapa.targeo.pl/Mapa_Polski,23,23.05585,53.19720?l=6ab6817f1c6fd753

Zboczy³em na Koziñce, Ponik³a, skoro jest tam ³adniej, czemu nie :-)

Mam jednak dwa wa¿ne pytania!

1. Na odcinku (na linkowanej powy¿ej mapce ko³o punktu C) Jasionowo Dêbowskie - Dolistowo wed³ug Targeo nie ma asfaltu  A co tam jest naprawdê? Bo chyba warto tamtêdy jechaæ, bo ³adnie zahaczamy o Biebrzañski Park Narodowy.

2. W Ko¿nicach (ko³o punktu G) te¿ nie ma asfaltu na krótkim odcinku.

Dziêkujê wszystkim trzem zorientowanym panom za pomoc :-)

I jeszcze w bardziej sensownym formacie:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=qjwuuvewtqeaifbe

Seco

Data: 2012-06-14 14:26:00
Autor: Trekker
Alytus-Augustów-Bia³ystok
[...]

Nie by³em, nie pomogê.

2. W Ko¿nicach (ko³o punktu G) te¿ nie ma asfaltu na krótkim odcinku.

Ca³y odcinek Pogorza³ki-Koziñce to nowiutka asfaltówka.

Trekker

Data: 2012-06-14 14:45:44
Autor: Trekker
Alytus-Augustów-Bia³ystok
Mogê podrzuciæ jeszcze pomys³ na drogê wyjazdow± z Bia³ego. Podejrzewam, ¿e zamierzasz kierowaæ siê w stronê Lublina na Bielsk DK 19. Je¿eli tak, to proponujê nastêpuj±cy objazd:

http://mapa.targeo.pl/Mapa_Polski,23,23.10721,52.97048?l=658e9b6df3bb6dca

Parametry (asfalty itp.) w porz±dku.
Trekker

Data: 2012-06-14 20:16:48
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Alytus-Augustów-Bia³ystok
W dniu 2012-06-14 16:45, Trekker pisze:
[...]

Prawie dobrze, ale kolejnym punktem s± Siemiatycze.

My¶la³em aby jechaæ przez S³obodê na Juchnowiec Ko¶cielny.
Ale mo¿e zacz±æ jak rysujesz i potem jako¶ ko³o Brañska dalej na dó³.

Pó¼niej co¶ porysujê.

Seco

Data: 2012-06-15 14:07:58
Autor: Trekker
Alytus-Augustów-Bia³ystok
Bartosz 'Seco' Suchecki <pisz_na@seco.maupa.tlen.pl> napisa³(a): [...]
Prawie dobrze, ale kolejnym punktem s± Siemiatycze.

My¶la³em aby jechaæ przez S³obodê na Juchnowiec Ko¶cielny.

Tak jest najkrócej i w sumie OK, ale osobi¶cie nie lubiê drogi z Bia³ego do Juchnowca przez Hryniewicze.

Ale mo¿e zacz±æ jak rysujesz i potem jako¶ ko³o Brañska dalej na dó³.

Pomy¶l nad tym:

http://mapa.targeo.pl/Mapa_Polski,24,23.12302,52.98360?l=86ca9dcb25ee12e1

Do Narwi OK, potem kombinuj co¶ przez Wyszki lub obok i do Siemiatycz, bo tak jak pisa³ JDX na DK 19 du¿y ruch.

Trekker

Data: 2012-06-14 22:22:36
Autor: JDX
Alytus-Augustów-Bia³ystok
On 2012-06-14 16:45, Trekker wrote:
[...]

No nie wiem. Ostatnie parê kilometrów w/w trasy, a konkretnie dojazd do
DK19, to bruk. :-) A przynajmniej jeszcze niedawno tam by³. :-) Co siê
tyczy DK19 to asfalt tam jest w porz±dku, ale IMO ruch spory. Nie lubiê
tam je¼dziæ rowerem. Tak wiêc zamiast jechaæ przez Wojszki w kierunku
DK19 proponujê pojechaæ przez Doro¿ki, Czerewki, Doktorce, Strablê,
Mulawicze i dalej ju¿ prosto do Bieska.

Data: 2012-06-15 13:57:07
Autor: Trekker
Alytus-Augustów-Bia³ystok
JDX <jdx@onet.pl> napisa³(a):
On 2012-06-14 16:45, Trekker wrote:
> [...]
No nie wiem. Ostatnie parê kilometrów w/w trasy, a konkretnie dojazd do
DK19, to bruk. :-) A przynajmniej jeszcze niedawno tam by³. :-)

Masz racjê, asfalt tylko do Wyszek, za Wyszkami bruk.

[...]
Tak wiêc zamiast jechaæ przez Wojszki w kierunku
DK19 proponujê pojechaæ przez Doro¿ki, Czerewki, Doktorce, Strablê,
Mulawicze i dalej ju¿ prosto do Bieska.

Tak bêdzie jeszcze lepiej.

Trekker

Data: 2012-06-14 23:34:56
Autor: D±browski
Alytus-Augustów-Bia³ystok
W dniu 2012-06-13 22:25, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

[...]

¯wir. Po wiêkszych opadach deszczu droga czêsto tak wygl±da: http://www.rowerowy.bialystok.pl/index.php?art=818
Ale jechaæ warto :)

Data: 2012-06-13 21:24:02
Autor: PawelSuw
Alytus-Augustów-Białystok
W dniu 2012-06-11 10:16, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
[...]

Od siebie potwierdzÄ™.
300 tirów w ciągu 1 h. Na drodze za Augustowem część tirów odpada na Warszawę. Trasa wschodnia (Lipsk)nie radze ciężarowy ruch lokalny i wąski asfalt to gorsze zagrożenie jak tiry. Na Suwalszczyźnie to co było miejscami szutrem jest zalane asfaltem, tez stanowi zagrożenie
Wiejskie bmw i audi.
pozdrawiam
PawelSuw
www.rowerkiem.suwalki.pl

Data: 2012-06-14 23:46:43
Autor: D±browski
Alytus-Augustów-Bia³ystok
W dniu 2012-06-13 21:24, PawelSuw pisze:

Trasa wschodnia (Lipsk)nie radze ciê¿arowy ruch lokalny i
w±ski asfalt to gorsze zagro¿enie jak tiry. Na Suwalszczy¼nie to co by³o
miejscami szutrem jest zalane asfaltem, tez stanowi zagro¿enie
Wiejskie bmw i audi.

Wcale nie jest tam tak w±sko a ruch jest minimalny. Wiêkszym problemem by³by dojazd z Bia³egostoku do Sokó³ki bo na DK19 ruch jest taki sam jak na DK8.
Jak kto¶ boi siê wiejskich bmw i audi na drodze z Lipska do Augustowa to polecam trasê przez Rubcowo, Gruszki i P³ask±. D³u¿sza o oko³o 14 km ale za to mniej monotonna ;)
Jeszcze inny wariant, najkrótszy, to z D±browy na Kamienn± Now± i dalej wzd³u¿ torów przez Jastrzêbn± i Balinkê. ¯adnych ciê¿arówek ale za to sporo ¿wirówek, trochê piachu i kocie ³by w Jastrzêbnej.

Alytus-Augustów-Białystok