Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Amartyzatory

Amartyzatory

Data: 2009-05-04 13:40:25
Autor: Tata
Amartyzatory
Jakie jest techniczne uzasadnienie, równoczesnej wymiany obydwu amortyzatorów na jednej osi samochodu? Czym zagraża wymiana tylko jednego amortyzatora? Nadmienię, że chodzi o wymianę starego amortyzatora, z którego wylał się  płyn hydrauliczny, na fabrycznie nowy amortyzator. Drugi amortyzator na osi jest sprawny.

Z poważaniem
MJ

Data: 2009-05-04 14:08:43
Autor: Bialy
Amartyzatory
Tata napisal/a:

| Jakie jest techniczne uzasadnienie, równoczesnej wymiany obydwu
| amortyzatorów na jednej osi samochodu? Czym zagraża wymiana tylko
| jednego amortyzatora? Nadmienię, że chodzi o wymianę starego
| amortyzatora, z którego wylał się  płyn hydrauliczny, na fabrycznie
| nowy amortyzator. Drugi amortyzator na osi jest sprawny.

Moim zdaniem może występować pewna różnica w tłumieniu i tak np. po najechaniu na poprzeczną nierówność koła "zareagują" inaczej, w związku z czym samochodem może lekko zarzucić.
To tylko moje domysły, ale wydaje mi się to być dosyć logiczne ;)

--
-) Bialy
( GG: 1092403

Data: 2009-05-04 14:20:43
Autor: Jakub Witkowski
Amartyzatory
Tata pisze:
Jakie jest techniczne uzasadnienie, równoczesnej wymiany obydwu amortyzatorów na jednej osi samochodu? Czym zagraża wymiana tylko jednego amortyzatora? Nadmienię, że chodzi o wymianę starego amortyzatora, z którego wylał się  płyn hydrauliczny, na fabrycznie nowy amortyzator. Drugi amortyzator na osi jest sprawny.

W zasadzie oba powinny mieć taka samą lub zbliżoną charakterystykę
tłumienia. Przy dużych dysproporcjach możesz odczuć nieprzyjemne
bujanie na boki po przejeździe np. przez garb, a przy ostrym
hamowaniu na nierównościach może zarzucać.

To że stary jest "sprawny" - to znaczy prawdopodobnie tylko tyle,
że jeszcze nie wylał, bo porządne pomiary wymagają wymontowania
go z pojazdu i specjalistycznego stanowiska (w teorii, bo nikt
tego chyba nie robi).

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2009-05-04 14:29:09
Autor: zkruk [Lodz]
Amartyzatory
Tata wrote:
Jakie jest techniczne uzasadnienie, równoczesnej wymiany obydwu
amortyzatorów na jednej osi samochodu? Czym zagraża wymiana tylko
jednego amortyzatora? Nadmienię, że chodzi o wymianę starego
amortyzatora, z którego wylał się  płyn hydrauliczny, na fabrycznie
nowy amortyzator. Drugi amortyzator na osi jest sprawny.

po czym wnosisz, że drugi amortyzator jest sprawny?

jeśli samochód ma więcej niż 60kkm to wymieniaj obydwa - niezależnie od auta
a jak jest to jakieś małe autko, 95% jazdy po mieście, to przy przebiegu 20kkm możesz myśleć o wymianie obydwu - jeśli mniej - to można się zastanawiać...

--
pozdrawiam
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

Amartyzatory

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona