Data: 2009-05-04 13:40:25 | |
Autor: Tata | |
Amartyzatory | |
Jakie jest techniczne uzasadnienie, równoczesnej wymiany obydwu amortyzatorów na jednej osi samochodu? Czym zagraża wymiana tylko jednego amortyzatora? Nadmienię, że chodzi o wymianę starego amortyzatora, z którego wylał się płyn hydrauliczny, na fabrycznie nowy amortyzator. Drugi amortyzator na osi jest sprawny.
Z poważaniem MJ |
|
Data: 2009-05-04 14:08:43 | |
Autor: Bialy | |
Amartyzatory | |
Tata napisal/a:
| Jakie jest techniczne uzasadnienie, równoczesnej wymiany obydwu | amortyzatorów na jednej osi samochodu? Czym zagraża wymiana tylko | jednego amortyzatora? Nadmienię, że chodzi o wymianę starego | amortyzatora, z którego wylał się płyn hydrauliczny, na fabrycznie | nowy amortyzator. Drugi amortyzator na osi jest sprawny. Moim zdaniem może występować pewna różnica w tłumieniu i tak np. po najechaniu na poprzeczną nierówność koła "zareagują" inaczej, w związku z czym samochodem może lekko zarzucić. To tylko moje domysły, ale wydaje mi się to być dosyć logiczne ;) -- -) Bialy ( GG: 1092403 |
|
Data: 2009-05-04 14:20:43 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Amartyzatory | |
Tata pisze:
Jakie jest techniczne uzasadnienie, równoczesnej wymiany obydwu amortyzatorów na jednej osi samochodu? Czym zagraża wymiana tylko jednego amortyzatora? Nadmienię, że chodzi o wymianę starego amortyzatora, z którego wylał się płyn hydrauliczny, na fabrycznie nowy amortyzator. Drugi amortyzator na osi jest sprawny. W zasadzie oba powinny mieć taka samą lub zbliżoną charakterystykę tłumienia. Przy dużych dysproporcjach możesz odczuć nieprzyjemne bujanie na boki po przejeździe np. przez garb, a przy ostrym hamowaniu na nierównościach może zarzucać. To że stary jest "sprawny" - to znaczy prawdopodobnie tylko tyle, że jeszcze nie wylał, bo porządne pomiary wymagają wymontowania go z pojazdu i specjalistycznego stanowiska (w teorii, bo nikt tego chyba nie robi). -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2009-05-04 14:29:09 | |
Autor: zkruk [Lodz] | |
Amartyzatory | |
Tata wrote:
Jakie jest techniczne uzasadnienie, równoczesnej wymiany obydwu po czym wnosisz, że drugi amortyzator jest sprawny? jeśli samochód ma więcej niż 60kkm to wymieniaj obydwa - niezależnie od auta a jak jest to jakieś małe autko, 95% jazdy po mieście, to przy przebiegu 20kkm możesz myśleć o wymianie obydwu - jeśli mniej - to można się zastanawiać... -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi |