Data: 2009-05-04 14:20:43 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Amartyzatory | |
Tata pisze:
Jakie jest techniczne uzasadnienie, równoczesnej wymiany obydwu amortyzatorów na jednej osi samochodu? Czym zagraża wymiana tylko jednego amortyzatora? Nadmienię, że chodzi o wymianę starego amortyzatora, z którego wylał się płyn hydrauliczny, na fabrycznie nowy amortyzator. Drugi amortyzator na osi jest sprawny. W zasadzie oba powinny mieć taka samą lub zbliżoną charakterystykę tłumienia. Przy dużych dysproporcjach możesz odczuć nieprzyjemne bujanie na boki po przejeździe np. przez garb, a przy ostrym hamowaniu na nierównościach może zarzucać. To że stary jest "sprawny" - to znaczy prawdopodobnie tylko tyle, że jeszcze nie wylał, bo porządne pomiary wymagają wymontowania go z pojazdu i specjalistycznego stanowiska (w teorii, bo nikt tego chyba nie robi). -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|