Amatorski RACK

Data: 2011-02-03 10:31:59
Autor: Patryk WÅ‚os
Amatorski RACK
Witam

Pytanie może zabrzmieć dość humorystycznie, ale pytam całkiem poważnie:

Czy ktoś może próbował instalować u siebie takie rozwiązanie:

http://niebezpiecznik.pl/post/szafa-rackowa-z-ikea-za-30-pln/

Ja wiem, że to jest kompletna amatorka, ale czy ktoś próbował? I może wymienić konkretne problemy i trudności?

Dzięki!

Patryk

Data: 2011-02-03 19:39:50
Autor: Piotr Rezmer
Amatorski RACK
Patryk WÅ‚os pisze:

Ja wiem, że to jest kompletna amatorka, ale czy ktoś próbował? I może
wymienić konkretne problemy i trudności?

W domu mam normalną szafę 19". W tej z Ikei, obawiałbym się chłodzenia elementu znajdującego się zaraz pod blatem; tam ciepłe powietrze nie ma gdzie uchodzić.

PS: Chcesz tam umieścić serwery? :)

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-02-04 08:42:39
Autor: Patryk WÅ‚os
Amatorski RACK
[...]

Myślę, że max 2 sztuki - generalnie staram się unikać kupowania racków, ale wolę w razie czego mieć jakiś plan.

Data: 2011-02-04 09:05:34
Autor: Artur\(m\)
Amatorski RACK

Użytkownik "Patryk Włos" <patryk.wlos@invalid.peel> napisał w wiadomości news:iidslq$1r3v$1opal.icpnet.pl...
[...]

Jeżeli chcesz zainstalować jednego switcha, gdzieś w kącie
nogi są z drewna lub innego trwałego materiału (nie plastik)
to żadnych.
Jeżeli coś więcej, to ja bym nie ryzykował. Plątanina kabli
i niestabilność, no i masz dostęp do wszystkich części racka
"na kolanach".

Artur(m)

Data: 2011-02-04 09:22:54
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Amatorski RACK
Dnia 2011-02-04, o godz. 09:05:34
"Artur\(m\)" <musicm@interia.pl> napisa³(a):

Je¿eli chcesz zainstalowaæ jednego switcha, gdzie¶ w k±cie
nogi s± z drewna lub innego trwa³ego materia³u (nie plastik)
to ¿adnych.
Je¿eli co¶ wiêcej, to ja bym nie ryzykowa³. Pl±tanina kabli
i niestabilno¶æ, no i masz dostêp do wszystkich czê¶ci racka
"na kolanach".

No i problem ¿e jest to drewno. O ile d³ugi serwer przymocujesz w miarê
stabilnie z przodu i z ty³u to przy krótkich masz mocowanie tylko z
ty³u. A wisz±cy chocia¿by switch daje niez³e si³y skrêcaj±ce na
mocowaniu z przodu i w efekcie szybko je wyrywa. Jakbym mia³ kombinowaæ
to wola³bym sprzêt po³o¿yæ jeden na drugim z jakimi¶ przek³adkami bo
nie spadnie po wyrwaniu mocowañ. Albo zastosowaæ same listwy mocuj±ce w
szafy rackowej przyciête do potrzebnej wielko¶ci i solidnie
usztywnione. Mam woln± szafê 32U ciut zdezelowan± to chyba
poeksperymentujê ;-) Choæ w domu to serwer rackowy to przesada - za
g³o¶ny i za du¿o pr±du ¿re.

Zdrówko

Amatorski RACK