Data: 2010-03-22 01:23:28 | |
Autor: the_foe | |
Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia pal iwa na biegu jałowym | |
W dniu 2010-03-21 23:04, Michał pisze:
Witam hamuj silnikiem - w ogole silnik nie zuzywa paliwa. przy wlaczonym silniku jazda na jolowym biegu jest bez sensu - zeby utrzymac stala predkosc najekonimiczniej jest jechac caly czas na minimalnych obrotach przy ktorych jedziemy zadana predkoscia dla danego przelozenia. Wylaczenie silnika w czasie jazdy jest karkolomne. Aby go "dolaczyc" do napedu musimy dostosowac bieg i obroty do predkosci kol inaczej mozemy w najlepszym przypadku stracic przyczepnosc. Mozemy sobie dopomoc polsprzeglem ale przy duzych predkosciach sprzeglo dlugo nam nie posluzy. Pamietajmy takze ze bieg jalowy + sila odsrodkowa to nie jest dobry pomysl. uwazajmy na luki. albo po prostu poczekajmy na samochody elektryczne. Tu nie ma ani sprzegla ani skrzyni biegow. -- the_foe |
|
Data: 2010-03-22 08:18:04 | |
Autor: Kerry | |
Amatorskie sposoby na zmniej szenie zużycia paliwa na biegu j ałowym | |
Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:ho6d9u$9qn$1news.dialog.net.pl...
[...] albo po prostu poczekajmy na samochody elektryczne. Tu nie ma ani sprzegla ani skrzyni biegow. No właśnie - jest to przyszłość, czy ekstrawagancja (i taką pozostanie)? Tylko bez emocji.. :) -- Pozdrawiam, Kerry |
|
Data: 2010-03-22 08:26:43 | |
Autor: MarcinJM | |
Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia pal iwa na biegu jałowym | |
Kerry pisze:
Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:ho6d9u$9qn$1news.dialog.net.pl... na dzien dzisiejszy niczym nieuzasadniona ekstrawagancja. To cos takiego, co czuje czlowiek pieczolowicie sortujacy w domu smieci, ktore i tak laduja zmiksowane na jednym wysypisku. -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2010-03-22 08:35:44 | |
Autor: Ghost | |
Amatorskie sposoby na zmniej szenie zużycia paliwa na biegu j ałowym | |
Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:ho6d9u$9qn$1news.dialog.net.pl... W dniu 2010-03-21 23:04, Michał pisze: Aby go "dolaczyc" do napedu musimy dostosowac bieg i obroty do predkosci kol inaczej mozemy w najlepszym przypadku stracic przyczepnosc. Wspolczuje, przy kazdej zmianie biegu masz dusze na ramieniu. |
|
Data: 2010-03-22 11:54:59 | |
Autor: the_foe | |
Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia pal iwa na biegu jałowym | |
W dniu 2010-03-22 08:35, Ghost pisze:
a czemu? zmieniajac bieg na wyzszy robisz to z wysokich obrotow poprzedniego biegu gdzie predkosc jezdna jesta taka sama jak dla biegu docelowego przy niskich obrotach. Samochod jedze plynnie i nie sposob sie tu pomylic. Przy zmianie na nizszym odwrotnie - najpierw hamujemy zmmniejszeniem przepustnicy az obroty spadna do malej wartosci i wrzucamy nizszy bieg - obroty same wzrosna do bezpiecznego poziomu (hamowanie silnikiem). Przy jezdzie z wylaczonym silnikiem - sila pedu - mozna sie pomylic wrzucajac za niski bieg i/lub ustawiajac zle przepustnice oraz wysprzeglajac zbyt szybko, szcegolnie na sliskiej nawierzchni mozna straci przyczepnosc. -- the_foe |
|
Data: 2010-03-22 12:07:47 | |
Autor: Ghost | |
Amatorskie sposoby na zmniej szenie zużycia paliwa na biegu j ałowym | |
Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:ho7ia1$s5h$1news.dialog.net.pl... W dniu 2010-03-22 08:35, Ghost pisze: Uhm, przy normalnej zmianie tez mozna sie "pomylic". |
|
Data: 2010-03-22 13:00:16 | |
Autor: the_foe | |
Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia pal iwa na biegu jałowym | |
W dniu 2010-03-22 12:07, Ghost pisze:
Uhm, przy normalnej zmianie tez mozna sie "pomylic". czytac umiesz? przy normalnej jezdzie zmieniasz tylko bieg +/- jeden. Jesli chialbys dolaczyc wygaszony/odlaczony silnik musisz zdbac o porownywalna predkosc obrotowa kol i silnika (po przelozeniu). Przy normalnej jezdzie nie posob sie pomylic bo dana predkosc wynika z tego wlasnie co robisz (bieg przepustnica hamulec). Ja nawet nie znam charakterystyki danego biegu (np. maksymalna/minimalna predkosc) bo mi to nie potrzebne. Gdybym zaczal jezdzic na biegu jalowym musialbym sie uczyc innej techniki jazdy i miec wieksza wiedze o moim samochodzie. -- the_foe |
|
Data: 2010-03-22 12:28:23 | |
Autor: Sergiusz Rozanski | |
Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym | |
Dnia 22.03.2010 the_foe <the_foe@wupe.pl> napisa/a:
W dniu 2010-03-22 12:07, Ghost pisze: Czemu? Bardzo czsto jad 1-2-3-5 po prostu chc utrzyma prdko uzyskan na 3 wic mi 4 do niczego nie potrzebna. Z redukcj to ju w ogle czsto przed zakrtem jest to hamowanie silnikiem 5-3, przed samym zakrtem 2 na wychodzcy, 3 na kocwce wyjcia. Duo zalezy od elastycznoci silnika i terenu oczywicie, ale z duym zapasem mocy, lekkie auto, na nizinie i 5 biegw to w wielu przypadkach o 2 za duo :) to nie potrzebne. Gdybym zaczal jezdzic na biegu jalowym musialbym sie uczyc innej techniki jazdy i miec wieksza wiedze o moim samochodzie. Moja szkoa nauki ruszania: jedynka i rusz bez dotykania gazu - jaowe+samo sprzgo, jak opanujesz, to to samo na dwjce. Jak to opanujesz to z gazem jest 100x atwiej :) Jeszcze nie spotkaem wtyskowca ze sprawnym krokowcem ktrego na paskim bym nie ruszy z ostatniego biegu bez gazu, czasami trzeba lekko zabuja :) -- "A c to za sens kupowa samochd, eby jedzi po asfalcie? Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest co ciekawego, tam nie ma asfaltu". Strugaccy - Poniedziaek zaczyna si w sobot. |
|
Data: 2010-03-22 14:03:14 | |
Autor: Ghost | |
Amatorskie sposoby na zmniej szenie zużycia paliwa na biegu j ałowym | |
Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:ho7m4d$uc1$1news.dialog.net.pl... W dniu 2010-03-22 12:07, Ghost pisze: Kultury Cie nie nauczali? przy normalnej jezdzie zmieniasz tylko bieg +/- jeden. I tu jest oczywista nieprawda. Ale cytujac: "mozna sie pomylic wrzucajac za niski bieg i/lub ustawiajac zle przepustnice oraz wysprzeglajac zbyt szybko" - to wez teraz sytuacje z "lub". |
|
Data: 2010-03-22 10:13:01 | |
Autor: Tomasz bla Fortuna | |
Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu jałowym | |
Dnia Mon, 22 Mar 2010 01:23:28 +0100
the_foe <the_foe@wupe.pl> napisał(a): W dniu 2010-03-21 23:04, Michał pisze: O, o. To ja mam pytanie. Przy sterowanym komputerowo wtrysku jest to jasne. Gdy samochód ma gaźnik silnik również nie ciągnie paliwa w takim momencie? pzdr. -- Tomasz bla Fortuna jid: bla(at)af.gliwice.pl pgp: 0x90746E79 @ pgp.mit.edu www: http://bla.thera.be |
|
Data: 2010-03-22 10:17:42 | |
Autor: yabba | |
Amatorskie sposoby na zmniej szenie zużycia paliwa na biegu j ałowym | |
Użytkownik "Tomasz bla Fortuna" <bla@thera.be> napisał w wiadomości news:20100322101301.47beed08thera.be...
Dnia Mon, 22 Mar 2010 01:23:28 +0100 the_foe <the_foe@wupe.pl> napisał(a): W dniu 2010-03-21 23:04, Michał pisze: O, o. To ja mam pytanie. Przy sterowanym komputerowo wtrysku jest to jasne. Gdy samochód ma gaźnik silnik również nie ciągnie paliwa w takim momencie? Gdy ma gaźnik z zaworem elektromagnetycznym biegu jałowego, to też nie zużywa. Łady i chyba Polonezy miały takie gaźniki. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2010-03-22 11:01:06 | |
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | |
Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia pal iwa na biegu jałowym | |
yabba pisze:
(...) Gdy ma gaźnik z zaworem elektromagnetycznym biegu jałowego, to też nie zużywa. Nie pamiętam jak było z Ładami, ale w części Polonezów jak najbardziej - to ustrojstwo nazywało się ZHS. Bardzo często źle wyregulowane fabrycznie, o działalności zenexów już nie wspomnę. |
|
Data: 2010-03-22 13:44:03 | |
Autor: Tomasz bla Fortuna | |
Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu jałowym | |
Dnia Mon, 22 Mar 2010 11:01:06 +0100
Artur 'futrzak' Maśląg <futrzak@polbox.com> napisał(a): yabba pisze: Kojarzycie może czy ford fiesta 1.1 z 93 roku (rok produkcji) ma coś takiego? Gaźniki bez tego dupsa będą "ciągnięte przez koła" ssać więcej paliwa, niż gdyby silnik był wysprzęglony? Pozdrawiam i dzięki za dotychczasowe odpowiedzi, -- Tomasz bla Fortuna jid: bla(at)af.gliwice.pl pgp: 0x90746E79 @ pgp.mit.edu www: http://bla.thera.be |
|