Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia pal iwa na biegu jałowym

Data: 2010-03-22 01:23:28
Autor: the_foe
Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia pal iwa na biegu jałowym
W dniu 2010-03-21 23:04, Michał pisze:
Witam

Jakie są amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu
jałowym.

Moje pomysły:

1. Gdyby dołożyć EGR czy spalanie by spadło?

2. Gdyby odłączyć poszczególne cylindry to by spalanie spadło?

Pozdrawiam

hamuj silnikiem - w ogole silnik nie zuzywa paliwa.
przy wlaczonym silniku jazda na jolowym biegu jest bez sensu - zeby utrzymac stala predkosc najekonimiczniej jest jechac caly czas na minimalnych obrotach przy ktorych jedziemy zadana predkoscia dla danego przelozenia.
Wylaczenie silnika w czasie jazdy jest karkolomne. Aby go "dolaczyc" do napedu musimy dostosowac bieg i obroty do predkosci kol inaczej mozemy w najlepszym przypadku stracic przyczepnosc. Mozemy sobie dopomoc polsprzeglem ale przy duzych predkosciach sprzeglo dlugo nam nie posluzy.
Pamietajmy takze ze bieg jalowy + sila odsrodkowa to nie jest dobry pomysl. uwazajmy na luki.
albo po prostu poczekajmy na samochody elektryczne. Tu nie ma ani sprzegla ani skrzyni biegow.

--
the_foe

Data: 2010-03-22 08:18:04
Autor: Kerry
Amatorskie sposoby na zmniej szenie zużycia paliwa na biegu j ałowym
Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:ho6d9u$9qn$1news.dialog.net.pl...
[...]
albo po prostu poczekajmy na samochody elektryczne. Tu nie ma ani sprzegla ani skrzyni biegow.

No właśnie - jest to przyszłość, czy ekstrawagancja (i taką pozostanie)?
Tylko bez emocji.. :)

--
Pozdrawiam,
Kerry

Data: 2010-03-22 08:26:43
Autor: MarcinJM
Kerry pisze:
[...]

na dzien dzisiejszy niczym nieuzasadniona ekstrawagancja. To cos takiego, co czuje czlowiek pieczolowicie sortujacy w domu smieci, ktore i tak laduja zmiksowane na jednym wysypisku.

MarcinJM

Data: 2010-03-22 08:35:44
Autor: Ghost
[...]

Wspolczuje, przy kazdej zmianie biegu masz dusze na ramieniu.

Data: 2010-03-22 11:54:59
Autor: the_foe
W dniu 2010-03-22 08:35, Ghost pisze:

[...]

a czemu? zmieniajac bieg na wyzszy robisz to z wysokich obrotow poprzedniego biegu gdzie predkosc jezdna jesta taka sama jak dla biegu docelowego przy niskich obrotach. Samochod jedze plynnie i nie sposob sie tu pomylic. Przy zmianie na nizszym odwrotnie - najpierw hamujemy zmmniejszeniem przepustnicy az obroty spadna do malej wartosci i wrzucamy nizszy bieg - obroty same wzrosna do bezpiecznego poziomu (hamowanie silnikiem).
Przy jezdzie z wylaczonym silnikiem - sila pedu - mozna sie pomylic wrzucajac za niski bieg i/lub ustawiajac zle przepustnice oraz wysprzeglajac zbyt szybko, szcegolnie na sliskiej nawierzchni mozna straci przyczepnosc.

--
the_foe

Data: 2010-03-22 12:07:47
Autor: Ghost

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:ho7ia1$s5h$1news.dialog.net.pl...
[...]

Uhm, przy normalnej zmianie tez mozna sie "pomylic".

Data: 2010-03-22 13:00:16
Autor: the_foe
W dniu 2010-03-22 12:07, Ghost pisze:
Uhm, przy normalnej zmianie tez mozna sie "pomylic".

czytac umiesz? przy normalnej jezdzie zmieniasz tylko bieg +/- jeden. Jesli chialbys dolaczyc wygaszony/odlaczony silnik musisz zdbac o porownywalna predkosc obrotowa kol i silnika (po przelozeniu). Przy normalnej jezdzie nie posob sie pomylic bo dana predkosc wynika z tego wlasnie co robisz (bieg przepustnica hamulec). Ja nawet nie znam charakterystyki danego biegu (np. maksymalna/minimalna predkosc) bo mi to nie potrzebne. Gdybym zaczal jezdzic na biegu jalowym musialbym sie uczyc innej techniki jazdy i miec wieksza wiedze o moim samochodzie.

--
the_foe

Data: 2010-03-22 12:28:23
Autor: Sergiusz Rozanski
Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym
Dnia 22.03.2010 the_foe <the_foe@wupe.pl> napisa/a:
W dniu 2010-03-22 12:07, Ghost pisze:
Uhm, przy normalnej zmianie tez mozna sie "pomylic".

czytac umiesz? przy normalnej jezdzie zmieniasz tylko bieg +/- jeden.

Czemu? Bardzo czsto jad 1-2-3-5 po prostu chc utrzyma prdko
uzyskan na 3 wic mi 4 do niczego nie potrzebna. Z redukcj to
ju w ogle czsto przed zakrtem jest to hamowanie silnikiem 5-3,
przed samym zakrtem 2 na wychodzcy, 3 na kocwce wyjcia.
Duo zalezy od elastycznoci silnika i terenu oczywicie, ale
z duym zapasem mocy, lekkie auto, na nizinie i 5 biegw to w
wielu przypadkach o 2 za duo :)

to nie potrzebne. Gdybym zaczal jezdzic na biegu jalowym musialbym sie uczyc innej techniki jazdy i miec wieksza wiedze o moim samochodzie.

Moja szkoa nauki ruszania: jedynka i rusz bez dotykania gazu - jaowe+samo
sprzgo, jak opanujesz, to to samo na dwjce. Jak to opanujesz to z gazem
jest 100x atwiej :) Jeszcze nie spotkaem wtyskowca ze sprawnym krokowcem ktrego na paskim bym nie ruszy z ostatniego biegu bez gazu, czasami
trzeba lekko zabuja :)

--
"A c to za sens kupowa samochd, eby jedzi po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest co ciekawego, tam nie ma asfaltu".
               Strugaccy - Poniedziaek zaczyna si w sobot.

Data: 2010-03-22 14:03:14
Autor: Ghost

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:ho7m4d$uc1$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2010-03-22 12:07, Ghost pisze:
Uhm, przy normalnej zmianie tez mozna sie "pomylic".

czytac umiesz?

Kultury Cie nie nauczali?

przy normalnej jezdzie zmieniasz tylko bieg +/- jeden.

I tu jest oczywista nieprawda. Ale cytujac: "mozna sie pomylic wrzucajac za niski bieg i/lub ustawiajac zle przepustnice oraz
wysprzeglajac zbyt szybko" - to wez teraz sytuacje z "lub".

Data: 2010-03-22 10:13:01
Autor: Tomasz bla Fortuna
Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu jałowym
Dnia Mon, 22 Mar 2010 01:23:28 +0100
the_foe <the_foe@wupe.pl> napisał(a):

> [...]
>

> Pozdrawiam

hamuj silnikiem - w ogole silnik nie zuzywa paliwa.

O, o. To ja mam pytanie. Przy sterowanym komputerowo wtrysku jest to
jasne. Gdy samochód ma gaźnik silnik również nie ciągnie paliwa w takim
momencie?

pzdr.
--
Tomasz bla Fortuna
jid: bla(at)af.gliwice.pl

Data: 2010-03-22 10:17:42
Autor: yabba
Użytkownik "Tomasz bla Fortuna" <bla@thera.be> napisał w wiadomości news:20100322101301.47beed08thera.be...
> [...]

O, o. To ja mam pytanie. Przy sterowanym komputerowo wtrysku jest to
jasne. Gdy samochód ma gaźnik silnik również nie ciągnie paliwa w takim

Gdy ma gaźnik z zaworem elektromagnetycznym biegu jałowego, to też nie zużywa.
Łady i chyba Polonezy miały takie gaźniki.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2010-03-22 11:01:06
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia pal iwa na biegu jałowym
yabba pisze:
(...)
Gdy ma gaźnik z zaworem elektromagnetycznym biegu jałowego, to też nie zużywa.
Łady i chyba Polonezy miały takie gaźniki.

Nie pamiętam jak było z Ładami, ale w części Polonezów jak najbardziej
- to ustrojstwo nazywało się ZHS. Bardzo często źle wyregulowane
fabrycznie, o działalności zenexów już nie wspomnę.

Data: 2010-03-22 13:44:03
Autor: Tomasz bla Fortuna
Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu jałowym
Dnia Mon, 22 Mar 2010 11:01:06 +0100
Artur 'futrzak' Maśląg <futrzak@polbox.com> napisał(a):

yabba pisze:
(...)
> [...]
- to ustrojstwo nazywało się ZHS. Bardzo często źle wyregulowane
fabrycznie, o działalności zenexów już nie wspomnę.

Kojarzycie może czy ford fiesta 1.1 z 93 roku (rok produkcji) ma coś
takiego? Gaźniki bez tego dupsa będą "ciągnięte przez koła" ssać więcej paliwa,
niż gdyby silnik był wysprzęglony?

Pozdrawiam i dzięki za dotychczasowe odpowiedzi,
--
Tomasz bla Fortuna
jid: bla(at)af.gliwice.pl

Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia pal iwa na biegu jałowym