Data: 2010-03-21 23:04:24 | |
Autor: Michał | |
Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu jałowym | |
Witam
Jakie są amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu jałowym. Moje pomysły: 1. Gdyby dołożyć EGR czy spalanie by spadło? 2. Gdyby odłączyć poszczególne cylindry to by spalanie spadło? Pozdrawiam |
|
Data: 2010-03-21 23:07:27 | |
Autor: Lewis | |
Amatorskie sposoby na zmniej szenie zużycia paliwa na biegu j ałowym | |
Użytkownik "Michał" <michal_www@onet.pl> napisał w wiadomości news:ho655d$pq$1news.onet.pl...
Witam Zgasić silnik. Jak masz układ wtryskowy a nie gaźnik to za wiele nie poszalejesz. -- Pozdrawiam Lewis Hornet PC 41 na sprzedaż Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) |
|
Data: 2010-03-22 11:44:57 | |
Autor: Ghost | |
Amatorskie sposoby na zmniej szenie zużycia paliwa na biegu j ałowym | |
Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ho65bk$1m8$1news.onet.pl... Użytkownik "Michał" <michal_www@onet.pl> napisał w wiadomości news:ho655d$pq$1news.onet.pl... A co na to utrata wspomagania hamulca i kierownicy i co na najgorsze jej blokada? |
|
Data: 2010-03-22 11:57:07 | |
Autor: Lewis | |
Amatorskie sposoby na zmniej szenie zużycia paliwa na biegu j ałowym | |
Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:ho7hoh$bu7$1mx1.internetia.pl...
Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ho65bk$1m8$1news.onet.pl... Domyślnie bieg jałowy to użyzwa się podczas postuju, więc najczęsciej w korku, więc nie jest potrzebne ani wspomaganie kiery ani hamulca. Sumasumarum nie opłaca się i tak. Chyba ze naprawde długo mamy stać. Innego sensu ograniczania paliwa w ruchu drogowym na biegu jałowym nie widzę -- Pozdrawiam Lewis Hornet PC 41 na sprzedaż Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) |
|
Data: 2010-03-22 12:04:40 | |
Autor: Ghost | |
Amatorskie sposoby na zmniej szenie zużycia paliwa na biegu j ałowym | |
Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ho7ieo$m99$1news.onet.pl... Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:ho7hoh$bu7$1mx1.internetia.pl... Jest potrzebne. Brak blokady tez bylby przydatny. |
|
Data: 2010-03-22 12:11:45 | |
Autor: Bydlę | |
Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia pal iwa na biegu jałowym | |
Ghost wrote:
> > Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości > news:ho7ieo$m99$1news.onet.pl... > >> Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości >> news:ho7hoh$bu7$1mx1.internetia.pl... >> >>> Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości >>> news:ho65bk$1m8$1news.onet.pl... >>> >>>> Użytkownik "Michał" <michal_www@onet.pl> napisał w wiadomości >>>> news:ho655d$pq$1news.onet.pl... >>>> >>>>> Witam >>>>> Jakie są amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu >>>>> jałowym. >>>>> Moje pomysły: >>>>> 1. Gdyby dołożyć EGR czy spalanie by spadło? >>>>> 2. Gdyby odłączyć poszczególne cylindry to by spalanie spadło? >>>>> Pozdrawiam >>>> >>>> Zgasić silnik. >>> >>> A co na to utrata wspomagania hamulca i kierownicy i co na najgorsze >>> jej blokada? >> >> >> Domyślnie bieg jałowy to użyzwa się podczas postuju, więc najczęsciej >> w korku, więc nie jest potrzebne ani wspomaganie kiery ani hamulca. > > > Jest potrzebne. Wspomaganie stania?;-) > Brak blokady tez bylby przydatny. Kierownica się nie blokuje po wyłączeniu silnika. -- Bydlę |
|
Data: 2010-03-22 12:30:54 | |
Autor: Ghost | |
Amatorskie sposoby na zmniej szenie zużycia paliwa na biegu j ałowym | |
Użytkownik "Bydlę" <bydle@bydle.com> napisał w wiadomości news:ho7j9i$pkb$1cougar.axelspringer.pl... Ghost wrote: > >> Domyślnie bieg jałowy to użyzwa się podczas postuju, więc najczęsciej> > > Jest potrzebne. Wspomaganie stania?;-) Wspomaganie zuzycia paliwa w trakcie stania. |
|
Data: 2010-03-22 14:08:29 | |
Autor: Bydlę | |
Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia pal iwa na biegu jałowym | |
Ghost wrote:
Nie bardzo rozumiem, ale przyjmuję, że włączony silnik wspomaga zużycie, a wyłączony nie. -- Bydlę |
|
Data: 2010-03-22 15:50:49 | |
Autor: Ghost | |
Amatorskie sposoby na zmniej szenie zużycia paliwa na biegu j ałowym | |
Użytkownik "Bydlę" <bydle@bydle.com> napisał w wiadomości news:ho7q4f$4hi$1cougar.axelspringer.pl... Ghost wrote:
Nie bardzo rozumiem, ale przyjmuję, że włączony silnik wspomaga zużycie, a wyłączony nie. Dokladnie, caly problem stad, ze ktos zrobil mundre zalozenie, ze dyskutujemy o oszczedzaniu paliwa gdy samochod ma stac. |
|
Data: 2010-03-22 16:34:23 | |
Autor: Bydlę | |
Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia pal iwa na biegu jałowym | |
Ghost wrote:
> > Dokladnie, caly problem stad, ze ktos zrobil mundre zalozenie, ze > dyskutujemy o oszczedzaniu paliwa gdy samochod ma stac. > Ktoś mu już odpowiedział, że wyłączenie jest najlepsze. :-) Ale odnoszę wrażenie, że pytający nie napisał o co mu dokładnie chodzi - czy o zmniejszenie spalania w czasie zmiany biegów, stania przed światłami, czy po prostu obniżenie zużycia paliwa w silniku, który pracuje bez wykonywania pracy innej, niż prr, prr, prr, prr... ;-) -- Bydlę |
|
Data: 2010-03-22 17:22:26 | |
Autor: Ghost | |
Amatorskie sposoby na zmniej szenie zużycia paliwa na biegu j ałowym | |
Użytkownik "Bydlę" <bydle@bydle.com> napisał w wiadomości news:ho82m0$i0a$1cougar.axelspringer.pl... Ghost wrote: > > > Dokladnie, caly problem stad, ze ktos zrobil mundre zalozenie, ze > > dyskutujemy o oszczedzaniu paliwa gdy samochod ma stac. > >Ktoś mu już odpowiedział, że wyłączenie jest najlepsze. >:-) >Ale odnoszę wrażenie, że pytający nie napisał o co mu dokładnie chodzi - >czy o zmniejszenie spalania w czasie zmiany biegów, stania przed >światłami, czy po prostu obniżenie zużycia paliwa w silniku, który >pracuje bez wykonywania pracy innej, niż prr, prr, prr, prr... Nie napisal nawet czy nie chodzi o jazde rozpedem (a to bym obstawial) i dlatego zalozenie, ze ma stac nie jest mundre. |
|
Data: 2010-03-23 15:59:39 | |
Autor: Bydlę | |
Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia pal iwa na biegu jałowym | |
Ghost wrote:
> > Nie napisal nawet czy nie chodzi o jazde rozpedem (a to bym obstawial) A mamy jakąś górę w okolicy(*), z ktrej zdjazd trwałby tak długo, że: - opłacałoby się zmniejszać spalanie na jałowym - hamulce byłby niepotrzebne podczas takiego zjazdu ? >i > dlatego zalozenie, ze ma stac nie jest mundre. Jak każde inne, dopóki autor nie napisze o co mu chdzi, albo co mu chodzi po głowie. (*-Europy) -- Bydlę |
|
Data: 2010-03-23 16:14:39 | |
Autor: Ghost | |
Amatorskie sposoby na zmniej szenie zużycia paliwa na biegu j ałowym | |
Użytkownik "Bydlę" <bydle@bydle.com> napisał w wiadomości news:hoal0t$9mr$3cougar.axelspringer.pl... Ghost wrote: > > Nie napisal nawet czy nie chodzi o jazde rozpedem (a to bym obstawial) A mamy jakąś górę w okolicy(*), z ktrej zdjazd trwałby tak długo, że: Etam, prawdziwi tfardziele podjezdzaja na luzie do swiatel. |
|
Data: 2010-03-23 21:55:02 | |
Autor: Bydlę | |
Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia pal iwa na biegu jałowym | |
Ghost wrote:
> > Użytkownik "Bydlę" <bydle@bydle.com> napisał w wiadomości > news:hoal0t$9mr$3cougar.axelspringer.pl... > Ghost wrote: > > > >> > Nie napisal nawet czy nie chodzi o jazde rozpedem (a to bym obstawial) > > >> A mamy jakąś górę w okolicy(*), z ktrej zdjazd trwałby tak długo, że: > > > Etam, prawdziwi tfardziele podjezdzaja na luzie do swiatel. > Oszczędzają hamulce? :-) -- Bydlę |
|
Data: 2010-03-23 22:39:14 | |
Autor: Ghost | |
Amatorskie sposoby na zmniej szenie zużycia paliwa na biegu j ałowym | |
Użytkownik "Bydlę" <bydle@bydle.com> napisał w wiadomości news:hob9r9$9gs$1cougar.axelspringer.pl... Ghost wrote: > Etam, prawdziwi tfardziele podjezdzaja na luzie do swiatel. Oszczędzają hamulce? :-) Raczy marnójo. |
|
Data: 2010-03-22 15:38:57 | |
Autor: szerszen | |
Amatorskie sposoby na zmniej szenie zużycia paliwa na biegu j ałowym | |
Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:ho7hoh$bu7$1mx1.internetia.pl... co na najgorsze jej blokada? jaka blokada? od kiedy to wylaczenie silnika = blokada kierownicy? |
|
Data: 2010-03-22 15:48:49 | |
Autor: Ghost | |
Amatorskie sposoby na zmniej szenie zużycia paliwa na biegu j ałowym | |
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:ho7vm1$bjj$1news.task.gda.pl...
Od wtedy, jak za daleko czlowiek pomysli. |
|
Data: 2010-03-22 18:25:45 | |
Autor: Olek | |
Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym | |
On 2010-03-22 15:48, Ghost wrote:
Od wtedy, jak za daleko czlowiek pomysli. raczej wyjcie kluczyka ze stacyjki = blokada kierownicy :P |
|
Data: 2010-03-22 18:45:37 | |
Autor: Ghost | |
Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym | |
Uytkownik "Olek" <alexhawk@dupaonet.pl> napisa w wiadomoci news:ho896o$m2n$1news.onet.pl... On 2010-03-22 15:48, Ghost wrote: Ojej, dobrze, ze napisales. |
|
Data: 2010-03-22 18:46:58 | |
Autor: Olek | |
Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym | |
On 2010-03-22 18:45, Ghost wrote:
Ojej, dobrze, ze napisales. te sie ciesze :) |
|
Data: 2010-03-21 23:10:03 | |
Autor: Paweł W. | |
Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia pal iwa na biegu jałowym | |
Michał pisze:
Witam A co to takiego?
Z tego co wiem, tak się robi w niektórych V8 i to nie tylko w czasie postoju, ale także w trakcie jazdy, jak tylko nie jest potrzebna duża moc. Pozdrawiam, Paweł W. -- "A niektóre dzieci, jak się obrażą, to pokazują innym język. Ja też pokazuję, ale ja wtedy mam rację". - Kasia, 4 lata,Newsweek Polska. |
|
Data: 2010-03-21 23:38:28 | |
Autor: daxus | |
Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia pal iwa na biegu jałowym | |
W dniu 21-03-2010 23:10, "Paweł W." pisze:
Michał pisze:To się nazywa kupić auto z silnikiem na miarę buhahahaha w obecnej ofercie na rynku. Trza było nie brać samochodu na który kogoś nie stać. |
|
Data: 2010-03-22 11:35:52 | |
Autor: Mario | |
Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia pal iwa na biegu jałowym | |
daxus pisze:
W dniu 21-03-2010 23:10, "Paweł W." pisze: no ale to nie kupującego wina że producent wymyślił takie gówno. pozdrawiam mario |
|
Data: 2010-03-22 21:56:45 | |
Autor: Padre | |
Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia pal iwa na biegu jałowym | |
Z tego co wiem, tak się robi w niektórych V8 i to nie tylko w czasie Tylko że 4 cylindry dalej zapewniają równomierność pracy silnika ale co najważniejsze nieużywane cylindry są rozkompresowane przez stałe otwarcie zaworów co wymaga kosztownej konstrukcji rozrządu. Trochę sobie nie wyobrażam pracy silnika na jednym cylindrze, musiał by wtedy mieć znacznie wieksza predkośc obrotową biegu jałowego a to chyba pochłonęło by całą oszczędność paliwa. |
|
Data: 2010-03-21 23:20:28 | |
Autor: DoQ | |
Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia pal iwa na biegu jałowym | |
Michał pisze:
Witam Przekrecic kluczyk w stacyjce. Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2010-03-21 23:29:56 | |
Autor: Jackare | |
Amatorskie sposoby na zmniej szenie zużycia paliwa na biegu j ałowym | |
Użytkownik "Michał" <michal_www@onet.pl> napisał w wiadomości news:ho655d$pq$1news.onet.pl...
Witam Lepiej byłoby chyba zakłócić stabilność pracy silnika i dawkować paliwo np co drugi-trzeci raz (oczywiscie we wtryskach bo przy gaźniku nie ma mowy....) 2. Gdyby odłączyć poszczególne cylindry to by spalanie spadło? Tak, ale pod warunkiem że w nieużywanych cylindrach zostałyby otwarte wszystkie zawory (lub jakiś specjalny służacy tylko do tego celu) co sprawiłoby że odłączone cylindry nie pracowałyby jak kompresory czyli nie stanowiłyby dla pracującej częsci istotnego obciążenia. Takie odłączanie cylindrów stosuje sie w dużych silnikach, np w maszynach i pojazdach budowlanych. Najprościej byłoby mieć możliwość odłączenia od silnika wszystkiego co pobiera z niego moc na wolnych obrotach: odbiorników prądu, wszelkich wspomagań sterowanych podciśnieniem itp a nastęonie zejście z obotami nieobciążonego silnika do granicy stabilnej pracy. Jeszcze prosciej silnik na postoju wyłączyć. Inne proste amatorskie rozwiązanie to zakup samochodu hybrydowego. Tam silnik spalinowy nie pracuje na postoju. Tak przynajmniej bylo w Priusie którym trochę kilometrów zrobiłem. -- Jackare |
|
Data: 2010-03-22 00:19:48 | |
Autor: Jacek_P | |
Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu jałowym | |
W Michał napisal:
1. Gdyby dołożyć EGR czy spalanie by spadło? Nie. Recyrkulacja spalin ma na celu uzyskanie czystszego wydechu, a nie zmniejszenie spalania. W szczegolnosci powoduje tez znaczacy spadek mocy. 2. Gdyby odłączyć poszczególne cylindry to by spalanie spadło? A to jest niewykluczone, aczkolwiek OIDP silnik benzynowy musi miec te swoje 800 obrotow/min, aby nie zgasnac. Jezeli wiec wylaczysz niektore cylindry, to pracujace beda musialy na siebie przejac obciazenie od oporow wewnetrznych silnika. -- Pozdrawiam, Jacek |
|
Data: 2010-03-22 01:23:28 | |
Autor: the_foe | |
Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia pal iwa na biegu jałowym | |
W dniu 2010-03-21 23:04, Michał pisze:
Witam hamuj silnikiem - w ogole silnik nie zuzywa paliwa. przy wlaczonym silniku jazda na jolowym biegu jest bez sensu - zeby utrzymac stala predkosc najekonimiczniej jest jechac caly czas na minimalnych obrotach przy ktorych jedziemy zadana predkoscia dla danego przelozenia. Wylaczenie silnika w czasie jazdy jest karkolomne. Aby go "dolaczyc" do napedu musimy dostosowac bieg i obroty do predkosci kol inaczej mozemy w najlepszym przypadku stracic przyczepnosc. Mozemy sobie dopomoc polsprzeglem ale przy duzych predkosciach sprzeglo dlugo nam nie posluzy. Pamietajmy takze ze bieg jalowy + sila odsrodkowa to nie jest dobry pomysl. uwazajmy na luki. albo po prostu poczekajmy na samochody elektryczne. Tu nie ma ani sprzegla ani skrzyni biegow. -- the_foe |
|
Data: 2010-03-22 08:18:04 | |
Autor: Kerry | |
Amatorskie sposoby na zmniej szenie zużycia paliwa na biegu j ałowym | |
Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:ho6d9u$9qn$1news.dialog.net.pl...
[...] albo po prostu poczekajmy na samochody elektryczne. Tu nie ma ani sprzegla ani skrzyni biegow. No właśnie - jest to przyszłość, czy ekstrawagancja (i taką pozostanie)? Tylko bez emocji.. :) -- Pozdrawiam, Kerry |
|
Data: 2010-03-22 08:26:43 | |
Autor: MarcinJM | |
Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia pal iwa na biegu jałowym | |
Kerry pisze:
Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:ho6d9u$9qn$1news.dialog.net.pl... na dzien dzisiejszy niczym nieuzasadniona ekstrawagancja. To cos takiego, co czuje czlowiek pieczolowicie sortujacy w domu smieci, ktore i tak laduja zmiksowane na jednym wysypisku. -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2010-03-22 08:35:44 | |
Autor: Ghost | |
Amatorskie sposoby na zmniej szenie zużycia paliwa na biegu j ałowym | |
Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:ho6d9u$9qn$1news.dialog.net.pl... W dniu 2010-03-21 23:04, Michał pisze: Aby go "dolaczyc" do napedu musimy dostosowac bieg i obroty do predkosci kol inaczej mozemy w najlepszym przypadku stracic przyczepnosc. Wspolczuje, przy kazdej zmianie biegu masz dusze na ramieniu. |
|
Data: 2010-03-22 11:54:59 | |
Autor: the_foe | |
Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia pal iwa na biegu jałowym | |
W dniu 2010-03-22 08:35, Ghost pisze:
a czemu? zmieniajac bieg na wyzszy robisz to z wysokich obrotow poprzedniego biegu gdzie predkosc jezdna jesta taka sama jak dla biegu docelowego przy niskich obrotach. Samochod jedze plynnie i nie sposob sie tu pomylic. Przy zmianie na nizszym odwrotnie - najpierw hamujemy zmmniejszeniem przepustnicy az obroty spadna do malej wartosci i wrzucamy nizszy bieg - obroty same wzrosna do bezpiecznego poziomu (hamowanie silnikiem). Przy jezdzie z wylaczonym silnikiem - sila pedu - mozna sie pomylic wrzucajac za niski bieg i/lub ustawiajac zle przepustnice oraz wysprzeglajac zbyt szybko, szcegolnie na sliskiej nawierzchni mozna straci przyczepnosc. -- the_foe |
|
Data: 2010-03-22 12:07:47 | |
Autor: Ghost | |
Amatorskie sposoby na zmniej szenie zużycia paliwa na biegu j ałowym | |
Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:ho7ia1$s5h$1news.dialog.net.pl... W dniu 2010-03-22 08:35, Ghost pisze: Uhm, przy normalnej zmianie tez mozna sie "pomylic". |
|
Data: 2010-03-22 13:00:16 | |
Autor: the_foe | |
Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia pal iwa na biegu jałowym | |
W dniu 2010-03-22 12:07, Ghost pisze:
Uhm, przy normalnej zmianie tez mozna sie "pomylic". czytac umiesz? przy normalnej jezdzie zmieniasz tylko bieg +/- jeden. Jesli chialbys dolaczyc wygaszony/odlaczony silnik musisz zdbac o porownywalna predkosc obrotowa kol i silnika (po przelozeniu). Przy normalnej jezdzie nie posob sie pomylic bo dana predkosc wynika z tego wlasnie co robisz (bieg przepustnica hamulec). Ja nawet nie znam charakterystyki danego biegu (np. maksymalna/minimalna predkosc) bo mi to nie potrzebne. Gdybym zaczal jezdzic na biegu jalowym musialbym sie uczyc innej techniki jazdy i miec wieksza wiedze o moim samochodzie. -- the_foe |
|
Data: 2010-03-22 12:28:23 | |
Autor: Sergiusz Rozanski | |
Amatorskie sposoby na zmniejszenie zuycia paliwa na biegu jaowym | |
Dnia 22.03.2010 the_foe <the_foe@wupe.pl> napisa/a:
W dniu 2010-03-22 12:07, Ghost pisze: Czemu? Bardzo czsto jad 1-2-3-5 po prostu chc utrzyma prdko uzyskan na 3 wic mi 4 do niczego nie potrzebna. Z redukcj to ju w ogle czsto przed zakrtem jest to hamowanie silnikiem 5-3, przed samym zakrtem 2 na wychodzcy, 3 na kocwce wyjcia. Duo zalezy od elastycznoci silnika i terenu oczywicie, ale z duym zapasem mocy, lekkie auto, na nizinie i 5 biegw to w wielu przypadkach o 2 za duo :) to nie potrzebne. Gdybym zaczal jezdzic na biegu jalowym musialbym sie uczyc innej techniki jazdy i miec wieksza wiedze o moim samochodzie. Moja szkoa nauki ruszania: jedynka i rusz bez dotykania gazu - jaowe+samo sprzgo, jak opanujesz, to to samo na dwjce. Jak to opanujesz to z gazem jest 100x atwiej :) Jeszcze nie spotkaem wtyskowca ze sprawnym krokowcem ktrego na paskim bym nie ruszy z ostatniego biegu bez gazu, czasami trzeba lekko zabuja :) -- "A c to za sens kupowa samochd, eby jedzi po asfalcie? Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest co ciekawego, tam nie ma asfaltu". Strugaccy - Poniedziaek zaczyna si w sobot. |
|
Data: 2010-03-22 14:03:14 | |
Autor: Ghost | |
Amatorskie sposoby na zmniej szenie zużycia paliwa na biegu j ałowym | |
Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:ho7m4d$uc1$1news.dialog.net.pl... W dniu 2010-03-22 12:07, Ghost pisze: Kultury Cie nie nauczali? przy normalnej jezdzie zmieniasz tylko bieg +/- jeden. I tu jest oczywista nieprawda. Ale cytujac: "mozna sie pomylic wrzucajac za niski bieg i/lub ustawiajac zle przepustnice oraz wysprzeglajac zbyt szybko" - to wez teraz sytuacje z "lub". |
|
Data: 2010-03-22 10:13:01 | |
Autor: Tomasz bla Fortuna | |
Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu jałowym | |
Dnia Mon, 22 Mar 2010 01:23:28 +0100
the_foe <the_foe@wupe.pl> napisał(a): W dniu 2010-03-21 23:04, Michał pisze: O, o. To ja mam pytanie. Przy sterowanym komputerowo wtrysku jest to jasne. Gdy samochód ma gaźnik silnik również nie ciągnie paliwa w takim momencie? pzdr. -- Tomasz bla Fortuna jid: bla(at)af.gliwice.pl pgp: 0x90746E79 @ pgp.mit.edu www: http://bla.thera.be |
|
Data: 2010-03-22 10:17:42 | |
Autor: yabba | |
Amatorskie sposoby na zmniej szenie zużycia paliwa na biegu j ałowym | |
Użytkownik "Tomasz bla Fortuna" <bla@thera.be> napisał w wiadomości news:20100322101301.47beed08thera.be...
Dnia Mon, 22 Mar 2010 01:23:28 +0100 the_foe <the_foe@wupe.pl> napisał(a): W dniu 2010-03-21 23:04, Michał pisze: O, o. To ja mam pytanie. Przy sterowanym komputerowo wtrysku jest to jasne. Gdy samochód ma gaźnik silnik również nie ciągnie paliwa w takim momencie? Gdy ma gaźnik z zaworem elektromagnetycznym biegu jałowego, to też nie zużywa. Łady i chyba Polonezy miały takie gaźniki. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2010-03-22 11:01:06 | |
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | |
Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia pal iwa na biegu jałowym | |
yabba pisze:
(...) Gdy ma gaźnik z zaworem elektromagnetycznym biegu jałowego, to też nie zużywa. Nie pamiętam jak było z Ładami, ale w części Polonezów jak najbardziej - to ustrojstwo nazywało się ZHS. Bardzo często źle wyregulowane fabrycznie, o działalności zenexów już nie wspomnę. |
|
Data: 2010-03-22 13:44:03 | |
Autor: Tomasz bla Fortuna | |
Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu jałowym | |
Dnia Mon, 22 Mar 2010 11:01:06 +0100
Artur 'futrzak' Maśląg <futrzak@polbox.com> napisał(a): yabba pisze: Kojarzycie może czy ford fiesta 1.1 z 93 roku (rok produkcji) ma coś takiego? Gaźniki bez tego dupsa będą "ciągnięte przez koła" ssać więcej paliwa, niż gdyby silnik był wysprzęglony? Pozdrawiam i dzięki za dotychczasowe odpowiedzi, -- Tomasz bla Fortuna jid: bla(at)af.gliwice.pl pgp: 0x90746E79 @ pgp.mit.edu www: http://bla.thera.be |
|