Amazon nas zalatwil?

Data: 2014-11-24 00:00:35
Autor: 666
Amazon nas zalatwil?
W amazonie od jakiegos czasu dla nowo dodawanej karty nie mozna dodac kodu cvv, przez co transakcje sa odrzucane.
Pomysly, jak to obejsc?
Które karty z jakiegos polskiego banku nie beda potrzebowaly kodu cvv (cvv2) do autoryzacji platnosci internetowej?
Swoja droga jestem zalamany kolejnym pomyslem Amerykanów "co zrobic, zeby mniej sprzedawac i mnie wysylac za granice", to chyba ich sport narodowy.

Data: 2014-11-24 19:39:28
Autor: xbartx
Amazon nas zalatwil?
W dniu 24.11.2014 o 00:00,  666 pisze:
[...]

Hmmm ale tam zawsze było jakoś tak, że do danego adresu przy pierwszej płatności podawało się cvv/cvv2 i później już nie trzeba było podawać, no chyba że wysyłka miała iść na nowy adres.

Xenocide

Data: 2014-11-24 19:56:44
Autor: Imka
Amazon nas zalatwil?
Dnia Mon, 24 Nov 2014 19:39:28 +0100, xbartx napisał(a):

W dniu 24.11.2014 o 00:00,  666 pisze:
W amazonie od jakiegos czasu dla nowo dodawanej karty nie mozna dodac
kodu cvv, przez co transakcje sa odrzucane.
Pomysly, jak to obejsc?
KtĂłre karty z jakiegos polskiego banku nie beda potrzebowaly kodu cvv
(cvv2) do autoryzacji platnosci internetowej?
Swoja droga jestem zalamany kolejnym pomyslem AmerykanĂłw "co zrobic,
[...]

Nigdy na amazonie nie podawałam cvv/cvv2. Sprawdziłam teraz, wykasowałam
kartę i wprowadziłam na nowo - pytania o cvv brak.
Jak kupowałam Kindla, to podałam londyński adres - żadnych próśb o cvv
nie było.

Czyli ani 3D Secure się nie odzywa, ani o cvv nie proszą. Hulaj dusza ;/

--
Imka

Data: 2014-11-24 20:56:53
Autor: mx
Amazon nas zalatwil?
On 24/11/2014 19:56, Imka wrote:

Czyli ani 3D Secure się nie odzywa, ani o cvv nie proszą. Hulaj dusza ;/

Amazon to nie Allegro, płaciłem 1.07 kk BzWbk, 3D secure się odezwało i cvv musiałem podać

Data: 2014-11-24 21:30:06
Autor: xbartx
Amazon nas zalatwil?
W dniu 24.11.2014 o 19:56, Imka pisze:

[...]

Chyba masz rację co mi się pomieszało i podaje się tylko nr karty. Generalnie z podejściem Amazonu do klienta to akurat jedyny sklep gdzie można się tym kompletnie nie przejmować a nawet lepiej, że nie mają cvv/cvv2, bo przy ewentualnej kradzieży/wycieku danych kk za bardzo nikt nie poszaleje, no chyba że na Amazon ;)

Xenocide

Data: 2014-11-25 11:32:25
Autor: 666
Amazon nas zalatwil?
Tak było kiedyś, jeszcze całkiem niedawno.
Ale zdaje się Amazon miał kłopoty związane z wyciekiem bazy danych z numerami kart.
Ponoć jest przepis, że cvv nie wolno merchandowi przechowywać.
Czyli system żądałby podawania cvv przy każdym zakupie.
I klient mógłby się rozmyślić ;-)

Co do meritum wątku:
Są w PRL-bis inne banki i inne karty, którymi spokojnie się płaci w sieci bez cvv.
W internecie jest pare stron dotyczacych kupowanai Kindle'a i tam jest lista banków przyjaznych (np. Intelligo) i nieprzyjaznych Amazonowi (m.in. PKO BP).
Przykłady tych dwóch banków podałem świadomie, jak daleko pada jabłko od jabłoni.

-- -- -

Data: 2014-11-25 11:41:22
Autor: Budzik
Amazon nas zalatwil?
Użytkownik  666 6@6.6 ...

Ponoć jest przepis, że cvv nie wolno merchandowi przechowywać.

Mozesz podac ten przepis?
Bo allegro przechowuje...

Data: 2014-11-25 08:14:47
Autor: mucher
Amazon nas zalatwil?
On Tuesday, November 25, 2014 12:41:47 PM UTC+1, Budzik wrote:
Użytkownik  666 6@6.6 ...

> Ponoć jest przepis, że cvv nie wolno merchandowi przechowywać.

Mozesz podac ten przepis?
Bo allegro przechowuje...

PCI DSS. Co jest o tyle dziwne, że chwalą się (PayU) , że są zgodni ze standardem - a to jest jedna z podstawowych rzeczy przerabianych podczas audytu. Można je przechowywać chyba tylko do momentu autoryzacji - ale nie można zapisywać z danymi karty.

Wydaje mi się, że po prostu nie używają tego podczas kolejnych transakcji - nie kojarzę żadnych innych wyjątków jeśli o CVV chodzi w kontekście PCI

mucher

Data: 2014-11-25 16:48:46
Autor: Budzik
Amazon nas zalatwil?
Użytkownik  mucher@gmail.com ...

> Ponoć jest przepis, że cvv nie wolno merchandowi przechowywać.

Mozesz podac ten przepis?
Bo allegro przechowuje...

PCI DSS.

To jest jakieś polskie prawo czy tylko zalecenie?

[...]

Ocywiście ze uzywają.
Podałem raz i teraz juz sciaga mi kase z karty bez pytania o cvv.

Data: 2014-11-25 20:19:42
Autor: xbartx
Amazon nas zalatwil?
W dniu 25.11.2014 o 17:48, Budzik pisze:

Ocywiście ze uzywają.
Podałem raz i teraz juz sciaga mi kase z karty bez pytania o cvv.

Tak do końca nie jest. Jak kupujesz coś z ich aplikacji mobilnej to przerzuca Ci do aplikacji PayU tam najpierw podajesz PIN do aplikacji, później wybierasz kartę i wtedy prosi Cię o cvv - mnie przynajmniej zawsze a ostatnio trochę płaciłem, bo kupony rozdawali.
Jak płacisz przez stronę www to rzeczywiście nic nie chcą ale być może wynika to z tego, że za pierwszym razem chcieli tylko i jak wybrałeś opcję zapisz kartę to już więcej nie chcą cvv tylko sprawdzają czy masz środki na koncie.

Xenocide

Data: 2014-11-25 21:57:20
Autor: Budzik
Amazon nas zalatwil?
Użytkownik xbartx bart@hashzero.net ...

[...]

ja tez kupowalem ostatnio multum rzeczy przez aplikacje mobilna i zapewniam cie ze nie prosi mnie ponownie o kod cvv.
No ale co za różnica czy przez strone czy przez aplikacje - sma przyznajesz, ze czasami nr cvv zapisuja i przechowuja.

Data: 2014-11-26 23:34:29
Autor: xbartx
Amazon nas zalatwil?
W dniu 25.11.2014 o 22:57, Budzik pisze:

No ale co za różnica czy przez strone czy przez aplikacje - sma
przyznajesz, ze czasami nr cvv zapisuja i przechowuja.

Według mnie różni się to trochę, bo na telefonie przerzuca Cię do aplikacji PayU. Tam podajesz PIN i wybierasz kartę i podajesz kod cvv - ja zawsze tak mam. Teraz pytanie czy przy płatności wybierasz płacę przez PayU czy wybierasz płacę kartą, bo to dwie różne opcje.
Ja nigdzie nie napisałem, że oni zapisują cvv i przechowują. Przy wyborze płacenia kartą (nie PayU ale to też oczywiście idzie przez PayU, wiadomo) masz opcję zapisz nr karty czy jak to tam jest i to jest zapisane. Wtedy przy pierwszej transakcji daną kartą proszą Cię o cvv aby powiedzmy dokonać pierwszej autoryzacji a później już mają tylko nr Twojej karty i leci. Tak to widzę aczkolwiek nie upieram się że tak jest ;)

Xenocide

Data: 2014-11-27 00:00:00
Autor: Budzik
Amazon nas zalatwil?
[...]

Teraz to juz sam nie wiem :)))
Zobacze przy nastepnym zakupie.

Data: 2014-11-26 00:18:15
Autor: Chocobo
Amazon nas zalatwil?
W dniu 2014-11-25 17:48, Budzik pisze:

PCI DSS.

To jest jakieś polskie prawo czy tylko zalecenie?

Co Amazon może obchodzić polskie prawo?

marcin

Data: 2014-11-25 23:44:53
Autor: Budzik
Amazon nas zalatwil?
Użytkownik Chocobo bozupabylazaslona@poczta.fm ...

PCI DSS.

To jest jakieś polskie prawo czy tylko zalecenie?

Co Amazon może obchodzić polskie prawo?

Nie wiem? Działając w Polsce moze olewać polskie prawo?

Data: 2014-11-26 04:08:20
Autor: J.F.
Amazon nas zalatwil?
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup
[...]

To dzialanie na razie takie troche dziwne.
pakownia nur fur deutsche ?

Ale jak kupujesz np przez angielska strone, a chinski towar przychodzi z Wegier, to jakie prawo sie stosuje ?

J.

Data: 2014-11-25 23:35:56
Autor: Konfabulator
Amazon nas zalatwil?
Stosuje się prawo miejsca w którym sprzedawca dokonuje sprzedaży. Jeśli kupujesz na Allegro od sprzedawcy z USA to stosuje się prawo USA.

Data: 2014-11-26 04:17:19
Autor: mucher
Amazon nas zalatwil?
On Tuesday, November 25, 2014 5:48:47 PM UTC+1, Budzik wrote:
Użytkownik  mucher ...

To jest jakieś polskie prawo czy tylko zalecenie?

To bardziej standard który muszą spełnić przetwarzający transakcje kart (Inaczej grożą im z tego co wiem kary od samych organizacji płatniczych). Nie tyle prawo, co standard bezp. danych (szyfrowanie też nie jest prawem - a nikt o zdrowych zmysłach nie wpisze danych karty na nieszyfrowanej stronie).

Swoją drogą skąd wiesz, że kolejne transakcje są z użyciem CVV? Bank niekoniecznie wymaga CVC do transakcji - choć są takie, co wymagają. Pogooglawszy - wyszło mi, że np. Pekao tak ma:

http://www.spidersweb.pl/2012/10/nie-jest-latwo-placic-internecie-na-przykladzie-google-play-pekao-s-a-bzwbk.html

mucher

Data: 2014-11-26 15:59:26
Autor: Budzik
Amazon nas zalatwil?
> [...]

płatniczych). Nie tyle prawo, co standard bezp. danych (szyfrowanie
też nie jest prawem - a nikt o zdrowych zmysłach nie wpisze danych
Tak myslałem.
Dlatego zdziwiłem się, ze przedpisca pisął o prawie.

Swoją drogą skąd wiesz, że kolejne transakcje są z użyciem CVV? Bank
niekoniecznie wymaga CVC do transakcji - choć są takie, co wymagają.
Pogooglawszy - wyszło mi, że np. Pekao tak ma:
A tego to nie wiem.
Wiem, ze płaciłem na allegro karta mbanku wielokrotnie w ostatnim czasie (zwykła debetowa) i o cvv spytalo mnie tylko za pierwszym razem.

http://www.spidersweb.pl/2012/10/nie-jest-latwo-placic-internecie-na-pr
zykladzie-google-play-pekao-s-a-bzwbk.html
Widac musze jeszcze poczytac o mojej karcie :)

Data: 2014-11-25 11:48:00
Autor: marfi
Amazon WAS zalatwil
Tak, was.

Data: 2014-11-29 03:41:11
Autor: Akarm
Amazon nas zalatwil?
W dniu 2014-11-24 o 00:00,  666 pisze:
[...]
Każdy przyzwoity człowiek ma ciebie w KF. A więc pisz z jednego adresu. Ci o których piszesz, że masz ich w dupie, nadal będą z tobą dyskutować, bo lubią kiedy im się pluje w ryj. Więc słusznie nimi gardzisz.
Ale zachowaj choć minimum przyzwoitości i oszczędź normalnym ludziom czytania twoich postów. Nie zmieniaj adresów.

--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Amazon nas zalatwil?