Ameryka idzie do przodu!

Data: 2010-02-10 03:45:06
Autor: bradley.st
Ameryka idzie do przodu!
On 10 Lut, 00:43, "kashmiri" <nie...@nigdzie.com> wrote:
http://bucks.blogs.nytimes.com/2009/11/05/paypal-may-face-new-competi...

Zwlaszcza pierwsze zdanie drugiego akapitu jest cudowne....

Co ich sklonilo to podjecia takiego kroku? Toz to wyrok smierci na czeki!

k.

No, moze moje wnuki tego dozyja... Starsza generacja i nawet niektorzy
mlodsi beda nadal uzywali czekow z wyboru.

Z punktu widzenia przecietnego uzytkownika, obecny system ma tez swoje
zalety. Karty + rachunki przez internet zalatwiaja 99% potrzeb.
Wyslanie komus czeku (od paru lat takze mozliwe przez internet) ma
podstawowa zalete: nie wymaga od wysylajacego znajomosci numeru konta
odbiorcy.

Data: 2010-02-10 13:01:40
Autor: u
Ameryka idzie do przodu!

Uzytkownik "bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> napisal w wiadomosci news:39d279ae-c870-4944-80e5-b1be62c18c81h2g2000yqj.googlegroups.com...
Wyslanie komus czeku (od paru lat takze mozliwe przez internet) ma
podstawowa zalete: nie wymaga od wysylajacego znajomosci numeru konta
odbiorcy.

Jak znam jego nazwisko, adres, moge sie tez dowiedziec numeru rachunku.

Data: 2010-02-10 04:09:15
Autor: bradley.st
Ameryka idzie do przodu!
On 10 Lut, 07:01, "u" <u...@wx.yz> wrote:
> [...]
> odbiorcy.

Jak znam jego nazwisko, adres, moge sie tez dowiedziec numeru rachunku.

Chyba sie nie zrozumielismy. Nie musisz sie niczego "dowiadywac" zeby
odbiorcy ten czek wyslac - jezeli znasz jego nazwisko i adres. Ja
mowie o wygodzie nadawcy, ktory nie musi wklepywac
dwudziestoszesciocyfrowego numeru konta odbiorcy.

Data: 2010-02-10 13:10:11
Autor: Liwiusz
Ameryka idzie do przodu!
bradley.st pisze:
On 10 Lut, 07:01, "u" <u...@wx.yz> wrote:
[...]

  PrzekazĂłw pocztowych tam nie mają?

--
Liwiusz

Data: 2010-02-10 04:17:12
Autor: bradley.st
Ameryka idzie do przodu!
On 10 Lut, 07:10, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

  Przekazów pocztowych tam nie mają?

Po co? Jaka funkcje mialy by pelnic? Jezeli mozna wsadzic do koperty
czek albo Postal Money Order i wyslac za 44 centy, a USPS to dostarczy
na drugi koniec kraju w 48 h.

Data: 2010-02-10 13:19:26
Autor: Liwiusz
Ameryka idzie do przodu!
bradley.st pisze:
On 10 Lut, 07:10, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
  Przekazów pocztowych tam nie mają?

Po co? Jaka funkcje mialy by pelnic? Jezeli mozna wsadzic do koperty
czek

   Po co w ogóle czek? Nie łatwiej wrzucić banknoty?

--
Liwiusz

Data: 2010-02-10 04:22:45
Autor: bradley.st
Ameryka idzie do przodu!
On 10 Lut, 07:19, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

   Po co w ogóle czek? Nie łatwiej wrzucić banknoty?

W przeciwienstwie do banknotow, czek albo money order mozna zastrzec.
A jezeli zostanie zrealizowany przez niepowolana osobe - odzyskac
pieniadze.

Data: 2010-02-12 09:54:26
Autor: zly
Ameryka idzie do przodu!
Dnia Wed, 10 Feb 2010 04:09:15 -0800 (PST), bradley.st napisał(a):

Chyba sie nie zrozumielismy. Nie musisz sie niczego "dowiadywac" zeby
odbiorcy ten czek wyslac - jezeli znasz jego nazwisko i adres.

Ale musisz znać nazwisko i adres :) Żeby zrobić przelew wystarczy numer
konta, nie musisz znać nazwiska i adresu :)

mowie o wygodzie nadawcy, ktory nie musi wklepywac
dwudziestoszesciocyfrowego numeru konta odbiorcy.

Ile znaków ma imię nazwisko i adres? :)
--
marcin

Data: 2010-02-12 01:06:24
Autor: bradley.st
Ameryka idzie do przodu!
On 12 Lut, 03:54, zly <bozupabylazasl...@NOpocztaSPAM.fm> wrote:
Dnia Wed, 10 Feb 2010 04:09:15 -0800 (PST), bradley.st napisa (a):

> Chyba sie nie zrozumielismy. Nie musisz sie niczego "dowiadywac" zeby
> odbiorcy ten czek wyslac - jezeli znasz jego nazwisko i adres.

Ale musisz zna nazwisko i adres :) eby zrobi przelew wystarczy numer
konta, nie musisz zna nazwiska i adresu :)

Ehm, ja zazwyczaj wiem jak sie ludzie nazywaja a czasami nawet
pamietam gdzie mieszkaja. :) Przy naglym, acz nieczestym, ataku
amnezji, moge sprawdzic ksiazce telefonicznej albo po numerze telefonu
w google.

W Europie nie ma jeszcze "ksiazki telefonicznej" z numerami kont
bankowych, prawda? :)

> mowie o wygodzie nadawcy, ktory nie musi wklepywac
> dwudziestoszesciocyfrowego numeru konta odbiorcy.

Ile znak w ma imi nazwisko i adres? :)

Touche! Wszystko lacznie: 28. Ale to przez to -ski! :)

Data: 2010-02-12 12:06:52
Autor: zly
Ameryka idzie do przodu!
Dnia Fri, 12 Feb 2010 01:06:24 -0800 (PST), bradley.st napisał(a):

[...]

Taką książkę się tworzy na swoim koncie przez internet :)
A co do obcych to jest taka magiczna kombinacja ctrl+c ctrl+v :)

Jednorazowo wpisujesz i potem już nie musisz. Czek musisz wypełniać za
każdym razem nawet jak dane już masz i pamiętasz.
--
marcin

Data: 2010-02-12 04:06:56
Autor: bradley.st
Ameryka idzie do przodu!
On 12 Lut, 06:06, zly <bozupabylazasl...@NOpocztaSPAM.fm> wrote:

Taką książkę się tworzy na swoim koncie przez internet :)
A co do obcych to jest taka magiczna kombinacja ctrl+c ctrl+v :)

Ale musze najpierw ten numer cudzego konta skads miec. I nie moge go
ot tak sobie znalezc w ogolnodostepnej, darmowej, aktualizowanej co
roku idostarczanej do mojego domu ksiazce telefonicznej albo w
googlach. :)

Jednorazowo wpisujesz i potem już nie musisz. Czek musisz wypełniać za
każdym razem nawet jak dane już masz i pamiętasz.

No przeciez nie przez internet! Tez mam "liste odbiorcow" i po prostu
klikam na kwadracik obok nazwiska/nazwy komu/gdzie wysylam pieniadze.

Data: 2010-02-12 10:36:04
Autor: Robert Kois
Ameryka idzie do przodu!
Dnia Fri, 12 Feb 2010 09:54:26 +0100, zly napisał(a):

[...]

Adresu nie, ale imię i nazwisko tak, część banków odrzuci przelew bez nazwy odbiorcy (lub z niezgodną nazwą)

--
Kojer

Ameryka idzie do przodu!