Ameryka idzie do przodu!

Data: 2010-02-15 07:56:29
Autor: xbartx
Ameryka idzie do przodu!

Po kilku wyczerpujących dniach dyskusji w końcu zobaczyłem coś na co nie zwróciłem prędzej uwagi.
Bradley.st wiem dlaczego tak najeżdżasz na długość tego naszego nr konta bankowego. Dlaczego on taki długi i nie może być krótszy. Tak. Wiem! Wiem! Boli Ciebie bardzo, że okazało się, iż to nie wielkie USA ma najdłuższy nr rachunku bankowego na świecie a wręcz jest w końcówce dosyć marnego peletonu! A to widać boli! Hahahahahahahahaha ;)

PS Hahahahahahahaha Polska ma dłuższego niż US :)

Data: 2010-02-15 05:27:58
Autor: bradley.st
Ameryka idzie do przodu!
On 15 Lut, 02:56, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
Po kilku wyczerpuj±cych dniach dyskusji w końcu zobaczyłem co¶ na co nie
zwróciłem prędzej uwagi.
Bradley.st wiem dlaczego tak najeżdżasz na długo¶ć tego naszego nr konta
bankowego. Dlaczego on taki długi i nie może być krótszy. Tak. Wiem!
Wiem! Boli Ciebie bardzo, że okazało się, iż to nie wielkie USA ma
najdłuższy nr rachunku bankowego na ¶wiecie a wręcz jest w końcówce dosyć
marnego peletonu! A to widać boli! Hahahahahahahahaha ;)

Numer rachunku to drobiazg! Wiesz jak bola pozostale rzeczy?

Przeciez to spora trauma kiedy uswiadomisz sobie w ciagu kilku dni,
ze:

- Mam tylko jeden numer identyfikacyjny SSN, a Polacy dwa: PESEL i
NIP;

- TOiP w moim banku ma tylko 1/2 strony, a w takim Banku Millenium w
Polsce podobno 135;

- Rozpatrzenie "reklamacji" zajmuje bankom, w ktorym mam konta/karty
od 3.5 do 24 godzin. Gdzie im tam do np. polskich dwoch tygodni?

- Zeby wznowic paszport musze odeslac stary i poczekac na nowy. Polak
musi osobiscie "udac sie do urzedu w celu zlozenia odciskow palcow i
pobrania biometrii" a pozniej osobiscie paszport odebrac;

- Zeby wznowic prawo jazdy albo State ID, musze wejsc na odpowiednia
strone internetowa i poczekac 4-5 dni na list z nowym dokumentem.
Polak sklada wniosek o wznowiony DO osobiscie w urzedzie, a pozniej
osobiscie DO odbiera;

- Nie ekscytuja mnie polskie "nowosci", ktorych uzywam od lat, typu
rozliczanie sie z podatkow przez internet, czy nawet -  Jezus Mara! -
elektroniczne kopie rachunkow za prad i gaz.

Ale mysle ze jakos z tej traumy wyjde. :)

PS Hahahahahahahaha Polska ma dłuższego niż US :)

Nie zebym chcial Cie pozbwiac satysfakcji, ale Malta, xbartx, Malta
nadal Polske przebija pod wzgledem dlugosci! :)

Data: 2010-02-15 13:47:17
Autor: xbartx
Ameryka idzie do przodu!
Dnia Mon, 15 Feb 2010 05:27:58 -0800, bradley.st napisał(a):

Numer rachunku to drobiazg! Wiesz jak bola pozostale rzeczy?
Ale mysle ze jakos z tej traumy wyjde. :)

Bradley.st ja Cię proszę daj już spokój. Dwa różne światy, dwa kontynenty i do tego jak pisałem między innymi, dzięki US mieliśmy tutaj ponad 40lat realnego socjalizmu. Wykastrowany naród ledwo 20 lata działa w nowej rzeczywistości a Ty się dalej czepiasz garbatego, że ma plecy krzywe. Jak to Ciebie tak boli, to wpadaj z szabelką i zmieniaj rzeczywistość ;) My sobie tyle lat radziliśmy to i sobie dalej poradzimy z tymi dwoma wstrętnymi numerami PESEL/NIP i nawet jeszcze z nr DO. Odnoszę wrażenie iż masz pretensję, że na pustyni nikt nie chce zimowej olimpiady zorganizować, a przecież w Alpach, Kanadzie, US się da bez najmniejszego problemu?!

Nie zebym chcial Cie pozbwiac satysfakcji, ale Malta, xbartx, Malta
nadal Polske przebija pod wzgledem dlugosci! :)

Jednak umiejętnie fechtujesz słowem. Ja napisałem, że mamy dłuższego od US a to że Malta ma dłuższego od PL i US tym gorzej dla Was. Zresztą napisałem, że w długości, to jesteście koniec dosyć marnego peletonu. Uciekającej grupy już prawie nie widać.

Data: 2010-02-15 06:24:59
Autor: bradley.st
Ameryka idzie do przodu!
On 15 Lut, 08:47, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
Wykastrowany naród ledwo 20 lata działa w nowej
rzeczywisto¶ci a Ty się dalej czepiasz garbatego, że ma plecy krzywe.

Czepiam sie, nie przecze - bo nie rozumiem, jak mozna na wlasne
zyczenie ladowac sie w bagno wszechmocnej administracji, biurokratow i
systemu. Nie ogarniam. Tu tkwi moj problem. :) Od razu zaczynam sie
zastanawiac co bedzie w Polsce za 10 lat w ramach walki z
"zacofaniem". I co jeszcze narod lyknie w ramach hurraoptymizmu
"jestesmy nowoczesni!". Chip wszczepiany pod skore? Patrole skanujace
zrenice przechodniow?

Ode mnie nikt np. nie chce odciskow palcow kiedy chce podrozowac. Ty -
zeby dostac paszport -  musisz zlozyc odciski palcow i przyniesc
"biometryczne" zdjecie. Osobiscie, a jakze.

A jesli chodzi o bezpieczenstwo w bankowosci, to widze efekt odwrotny
od zamierzonego. Ktos pisal, ze (starszym?) tesciom pani w banku
ustanawia PINy i loginy, robi przelewy przez net. Chyba nie o to
chodzi?

Naprawde czujesz sie z tymi wszystkimi zabezpieczeniami lepiej /
bezpieczniej? Czy raczej jakis urzednik czuje sie lepiej?

Jak
to Ciebie tak boli, to wpadaj z szabelk± i zmieniaj rzeczywisto¶ć ;) My
sobie tyle lat radzili¶my to i sobie dalej poradzimy z tymi dwoma
wstrętnymi numerami PESEL/NIP i nawet jeszcze z nr DO.

No podobno sa plany polaczenia tego w jeden? Do jakiegos urzednika
wreszcie dotarlo - zapewne ktos wpadl z szabelka i natlukl do
biurokratycznego lba. :)

Odnoszę wrażenie
iż masz pretensję, że na pustyni nikt nie chce zimowej olimpiady
zorganizować, a przecież w Alpach, Kanadzie, US się da bez najmniejszego
problemu?!

Mam raczej pretensje o to, ze ktos usiluje zbudowac kosztowna klatke
ze skomplikowanymi zamkami i sledzic kto i kiedy w tej klatce chodzi
do toalety. A zamykani sie jeszcze ciesza, bo to "przeciez dla ich
dobra" i zyja w przeswiadczeniu, ze walcza z "zacofaniem".

Data: 2010-02-15 21:51:19
Autor: Krzysztof Halasa
Ameryka idzie do przodu!
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> writes:

Czepiam sie, nie przecze - bo nie rozumiem, jak mozna na wlasne
zyczenie ladowac sie w bagno wszechmocnej administracji, biurokratow i
systemu.

Wszechmocne panstwo w Polsce? Buhahaha. System w Polsce to moze takiego
Kowalskiego, za jego pozwoleniem wylacznie, pocalowac w pewna czesc
ciala.

Osoby publiczne maja tu nieco gorzej, ale tez nie jakos bardzo.

System w Polsce :-)))

[...]

Chyba dzieciom, bo przeciez nie doroslym przechodniom. No, moze samotnie
idacym kobietom, ale to tez ryzyko - a moze zna taka jakies Kung-Fu?

Daj spokoj.

Ode mnie nikt np. nie chce odciskow palcow kiedy chce podrozowac.

Mam wrazenie ze niektore rzady pobieraja odciski od obywateli USA, na
zasadzie wzajemnosci. Przy wyjezdzie z Polski tez nikt chyba nie pobiera
nikomu odciskow palcow?

[...]

Dlaczego nie? Warunkiem jest zgoda tych osob, bez niej nie da sie tego
uzyskac. Tego nie da sie wyeliminowac, ani chyba nie ma sensu tego
eliminowac.

Naprawde czujesz sie z tymi wszystkimi zabezpieczeniami lepiej /
bezpieczniej? Czy raczej jakis urzednik czuje sie lepiej?

Zaden urzednik nie ma z nimi zwiazku przeciez (poza tymi paszportami).

Inna sprawa ze teoria z odciskami palcow jest taka, ze one maja utrudnic
kradziez tozsamosci, i ze rzekomo nie sa przechowywane przez panstwo,
a jedyna ich kopia znajduje sie w paszporcie. Nie mowie ze jakos bardzo
mocno w to wierze, ale gdyby tak bylo, byloby to wylacznie
zabezpieczenie posiadacza paszportu, panstwo nie mialoby z tego zadnej
innej korzysci niz latwiejsze rozpoznanie podrobek.
Tzn. to moze jest duza korzysc.

No podobno sa plany polaczenia tego w jeden? Do jakiegos urzednika
wreszcie dotarlo - zapewne ktos wpadl z szabelka i natlukl do
biurokratycznego lba. :)

Eee tam. To sa po prostu koszty.

Mam raczej pretensje o to, ze ktos usiluje zbudowac kosztowna klatke
ze skomplikowanymi zamkami i sledzic kto i kiedy w tej klatce chodzi
do toalety.

Ale to nie w Polsce, tu nie ma po prostu warunkow mimo najwiekszych
checi. Najblizej moze w UK. Moze tez byc nieco dalej w podobnym
kierunku.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-02-15 13:26:09
Autor: bradley.st
Ameryka idzie do przodu!
On 15 Lut, 15:51, Krzysztof Halasa <k...@pm.waw.pl> wrote:

Mam wrazenie ze niektore rzady pobieraja odciski od obywateli USA, na
zasadzie wzajemnosci.

Jezeli dobrze pamietam to Brazylia. Kiedy wprowadzili to byly tuszowe
na kartke, nie weryfikowane, wylacznie na zasadzie "oko za oko, zab za
zab". Nie wiem jak jest teraz, ale watpie zeby Brazylijczycy
inwestowali w system informatyczny skoro tusz bardziej brudzi - a o to
chodzi! :)

Przy wyjezdzie z Polski tez nikt chyba nie pobiera
nikomu odciskow palcow?

Posrednio - i owszem. Polski rzad Polakom. Zeby wyjechac z Polski na
np. Bialorus musisz miec paszport. Zeby otrzymac paszport (nowy)
musisz sie odcisnac.

> [...]

Dlaczego nie? Warunkiem jest zgoda tych osob, bez niej nie da sie tego
uzyskac. Tego nie da sie wyeliminowac, ani chyba nie ma sensu tego

To troche za blisko zapisywania PINu na pasku na podpis karcie jak na
moj gust.

No chyba ze owa pani w banku jest "personal advisor", inwestuje i
zarzadza bez ograniczen funduszami zgromadzonymi na kontach za zgoda
owych tesciow oraz banku. I loguje sie na ich konta jako "Pani z
banku" a nie "Tesc".

[...]

Na razie jedyna korzysc z nowoczesnych paszportow widze w Australii,
gdzie mozna sobie przejsc przez "kase samoobslugowa", znaczy sie
samoobsluge imigracyjna, ale tylko z australijskim paszportem. W
Stanach i w Europie nic nie daja. Poza, oczywiscie, nabijaniem kabzy
producentom "koszulek ochronnych" z folii aluminiowej.

Data: 2010-02-16 00:22:37
Autor: Krzysztof Halasa
Ameryka idzie do przodu!
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> writes:

Posrednio - i owszem. Polski rzad Polakom. Zeby wyjechac z Polski na
np. Bialorus musisz miec paszport. Zeby otrzymac paszport (nowy)
musisz sie odcisnac.

No tak. Ale przynajmniej teoretycznie, to rzad ich nie pobiera (nie
posiada), a tylko zapisuje w paszporcie. Z tym ze glowy to za to nie
dam.

> [...]
> chodzi?

To troche za blisko zapisywania PINu na pasku na podpis karcie jak na

Jasne, jakos nie zauwazylem slowa "pani".
--
Krzysztof Halasa

Ameryka idzie do przodu!