Ameryka kaput!

Data: 2010-01-29 03:50:17
Autor: sofu
Ameryka kaput!
Ostanio jeden pacan chcial opierac złotówke o parytet dolara w łacznosci z
USA:
http://wiadomosci.onet.pl/2120015,12,usa_zadluzaja_sie_na_potege,item.html.

USA zadłużają się na potęgę
Niewielką większością głosów Senat USA zgodził się w czwartek na
podniesienie ustawowego górnego pułapu zadłużenia państwa do 14, 3 bilionów
dolarów, co pozwoli ministerstwu skarbu na zasilanie budżetu dalszymi
pożyczkami przez większość 2010 roku.
Izba Reprezentantów będzie głosować w tej sprawie w przyszłym tygodniu. Po
zatwierdzeniu ustawy przez parlament i jej podpisaniu przez prezydenta
Baracka Obamę nowy limit nabierze mocy prawnej.

Jak się oczekuje, ministerstwo skarbu w ciągu najbliższych tygodni
przekroczy obowiązujący od grudnia obecny pułap zadłużenia wynoszący 12,4
bilionów dolarów.

Dług publiczny Stanów Zjednoczonych zwiększył się ponad dwukrotnie przez
ostatnią dekadę w sytuacji, gdy poprzedni prezydent George W. Bush obniżył
podatki, forsując jednocześnie wydatki na wojny w Iraku i Afganistanie oraz
dopłaty do leków sprzedawanych na recepty osobom starszym.

W ubiegłym roku budżetowym wydatki rządu USA były o rekordowe 1,4 biliona
dolarów większe od jego dochodów, a ponadpartyjne Kongresowe Biuro Budżetowe
(CBO) przewiduje, że obecny rok zamknie się deficytem na poziomie 1,35
biliona. Rok budżetowy w Stanach Zjednoczonych biegnie od października do
września.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Ktos tam wyliczyl ze to cos 70 tysiecy baksów na łeb w tym dzieci, starców,
meneli zyjacych na ulicach,  murzynów zyjacych z zasiłków itp.

czyjś komentarz:
".Prawdopodobnie FED jest odpowiedzialny za śmierć "JFK". J.F. Kennedy
chciał przywrócenia prawa do emisji dolara amerykańskiego dla rządu USA oraz
powrotu do zasady, że dolar musi mieć pokrycie w kruszcu (konkretnie w
srebrze - rozporządzenie 11110 z 4 czerwca 1963), co pozbawiłoby elitę
finansową możliwości niemal nieograniczonej kreacji "pustego" pieniądza
2.Murray Rothbard w swojej książce America's Great Depression obarcza FED
winą za spowodowanie Wielkiego Kryzysu.
3.Zeitgeist: Addendum film dokumentalny w reżyserii Petera Josepha,
przedstawiający FED jako złodziejską organizację pod kontrolą bankierów.
4.Książka E. Mullins była pierwszą próbą udostępnienia obywatelom U.S.A.
informacji o FED, 40 lat po jego powstaniu. Książka była silnie cenzurowana,
wydanie niemieckie z 1955 zostało spalone [1], był to pierwszy przypadek
palenia książek po II Wojnie w Niemczech."

inne komentarze zbiorczo:
Biorąc pod uwage prognozy na temat wydatków z tytułu słuzby zdrowia i
systemu emerytalnego do ktorego trzeba bedzie dopłacac biliony w niedalekiej
przyszłosci jesli nic sie tam nie zmieni USA trafi szlag.
Beda mieli do wyboru albo upasc jako mocarstwo albo zaatakowac na skale
globalna.aby rozwalić pół swiata zanim ten ich rozwali.

-- -

A tak swoja droga prawie cały swiat oprócz niektórych krajów (np Chiny) jest
zadłuzony.
Jedne kraje sa zadłuzone u drugich. Wierzyciel sam jest czesto zadłuzony.
Ale to sie nie bilansuje. Wiec kto tak naprawde ma te forse? Komu sa ja
winne kraje prawie całego globu?
Tego w przeszłości jeszcze nie grali na taka skale. Ale tutaj mi sie cos
przypomnialo co kiedys ogladałem na temat metodologii powstawania takich
dlugów w skali micro i macro Zajebiste dlugi powstaja choc nigdy nie bylo
tyle forsy w obrocie. Sa to wirtualne długi choc niby prawomocne i do
spłacenia.

sofu

Data: 2010-01-29 04:03:44
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Ameryka kaput!

"sofu" <manhunter1@o2.pl> schrieb im Newsbeitrag
Ostanio jeden pacan chcial opierac złotówke o parytet dolara w łacznosci z
USA:

http://wiadomosci.onet.pl/2120015,12,usa_zadluzaja_sie_na_potege,item.html.

  Ameryka kaputt?  Punkt widzenia polaczka z wiecznie biednego
  kraiku nad Wisla.  Ameryka jest potega swiatowa, osle i stac ja
  na to, od czego wielu innych dawno dostalobyy rozwolnienia.

  AR

Data: 2010-01-29 08:40:54
Autor: Jadrys
Ameryka kaput!
W dniu 2010-01-29 04:03, Wlodzimierz Zabotynski pisze:
"sofu"<manhunter1@o2.pl>  schrieb im Newsbeitrag

Ostanio jeden pacan chcial opierac zÂłotĂłwke o parytet dolara w Âłacznosci z
[...]

Trzecia Rzesza też była w swoim czasie potęgą światową, Austriaku..

Data: 2010-01-29 01:03:29
Autor: Mariusz Merta
a możecie towarzyszu wyrazić tak prosto czym hamer yka różni się od III rzeszy ?
j.w.
Mariusz Merta

Data: 2010-01-29 14:01:03
Autor: Jadrys
a możecie towarzyszu wyrazić tak pro sto czym hameryka różni się od III rzeszy ?
W dniu 2010-01-29 10:03, Mariusz Merta pisze:
j.w.
Mariusz Merta

Nie mordują nikogo dla samego mordowania.

Data: 2010-01-29 08:56:25
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Ameryka kaput!

"Jadrys" <Che@yahoo.com> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
>
>    AR

Trzecia Rzesza też była w swoim czasie potęgą światową, Austriaku..

-- Kapitalizm jest chorobą (zarazą) z którą należy walczyć..
Instalując Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym
kierunku..

   I pozostalaby nia gdyby nie Ameryka.

   AR

Data: 2010-01-29 13:52:15
Autor: Jadrys
Ameryka kaput!
W dniu 2010-01-29 08:56, Wlodzimierz Zabotynski pisze:

Trzecia Rzesza też była w swoim czasie potęgą światową, Austriaku..

    I pozostalaby nia gdyby nie Ameryka.

    AR

Tak! I trwałaby tysiąc lat.. Ale wam namieszał w głowach ten malarzyna. To ogłupienie będzie trwało jeszcze przez parę pokoleń.

Data: 2010-01-29 11:46:35
Autor: cirrus
Ameryka kaput!
Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hju3e5$nbd$1news.onet.pl...
W dniu 2010-01-29 04:03, Wlodzimierz Zabotynski pisze:
"sofu"<manhunter1@o2.pl>  schrieb im Newsbeitrag
Ostanio jeden pacan chcial opierac z3otówke o parytet dolara w
3acznosci z USA:
http://wiadomosci.onet.pl/2120015,12,usa_zadluzaja_sie_na_potege,item.htm
l. Ameryka kaputt?  Punkt widzenia polaczka z wiecznie biednego
[...]

Nie możesz żyć bez inwektyw? Z poglądami Zabotyńskiego często się nie zgadzam, ale nawet jakby był Austriakiem to co? Potępiać można conajwyżej przysłowiowe austriackie gadanie, a nie przynależność do jakiegoś narodu.

--
stevep

Data: 2010-01-29 14:05:55
Autor: Jadrys
Ameryka kaput!
W dniu 2010-01-29 11:46, cirrus pisze:
[...]

E czepiasz się, Stefan. Nie wiem jak Żabotczyński ale ja niemógłbym spać spokojnie mając obywatelstwo tego kraju.

Data: 2010-01-29 14:18:12
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Ameryka kaput!

> [...]

-- Kapitalizm jest chorobą (zarazą) z którą należy walczyć..
Instalując Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym

   Jako komunista nie uznajesz obywatelstwa jakiegokolwiek
   kapitalistycznego czyt. normalnego kraju, Polski nie wylaczajac,
   i dopiero wtedy bedziesz mogl spac spokojnie, gdy ostatnia
   republika przylaczona zostanie do bratniego zwiazku republik
   komunistycznych.

   AR

Data: 2010-01-29 16:18:18
Autor: Jadrys
Ameryka kaput!
W dniu 2010-01-29 14:18, Wlodzimierz Zabotynski pisze:
[...]

Przede wszystkim nie jestem komunistą, jestem zaledwie skromnym sympatykiem tej idei. I jestem jak najbardziej za odrębnymi państwowościami poszczególnych krajów.

Data: 2010-01-29 17:16:16
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Ameryka kaput!

> [...]

-- Kapitalizm jest chorobą (zarazą) z którą należy walczyć..
Instalując Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym

   Jak zatem powinna wygladac walka z kapitalizmem?  W pojedynczych,
   wybranych krajach przy zachowaniu w nich dotychczasowego ustroju?

   AR

Data: 2010-01-29 20:04:40
Autor: Jadrys
Ameryka kaput!
W dniu 2010-01-29 17:16, Wlodzimierz Zabotynski pisze:

[...]

Niestety w pierwszej fazie przemian  nie może się obejść bez dyktatury proletariatu. Kapitaliści maja zbyt dużą przewagę w praktycznie wszystkim żeby można było dać im prawo głosu.

Data: 2010-01-30 13:03:40
Autor: cirrus
Ameryka kaput!

Data: 2010-01-30 13:09:46
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Ameryka kaput!

Data: 2010-01-30 15:06:51
Autor: Polok_prawdziwy
Ameryka kaput!

Data: 2010-01-31 01:06:30
Autor: Krzysiek
Ameryka kaput!

Data: 2010-01-30 14:56:20
Autor: Polok_prawdziwy
Ameryka kaput!

Data: 2010-01-31 20:56:37
Autor: Jadrys
Ameryka kaput!

Data: 2010-01-29 14:56:37
Autor: Krzysiek
Ameryka kaput!
Hallo,

"Jadrys" <Che@yahoo.com> schrieb im Newsbeitrag news:hjumfp$vqj$1news.onet.pl...
[...]

bo moze nie spi Pan z ta, z ktora warto spac, i dlatego wydaje sie Panu, ze zalezy to od
paszportu??

MFG
Krzysiek

 --
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2010-01-29 16:21:31
Autor: Jadrys
Ameryka kaput!
W dniu 2010-01-29 14:56, Krzysiek pisze:

[...]

Ogrom zbrodni mojego (gdybym był Austriakiem) rodaka by mi nie pozwalał zasnąć.

Data: 2010-01-29 16:46:46
Autor: cirrus
Ameryka kaput!
Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hjumfp$vqj$1news.onet.pl...
[...]

To nie śpij, u ciebie jak nie Austriacy to kapitaliści, wyzyskiwacze itp

--
stevep

Data: 2010-01-29 20:06:59
Autor: Jadrys
Ameryka kaput!
W dniu 2010-01-29 16:46, cirrus pisze:
[...]

Musisz zrozumieć rozterki człeka wrażliwego na ludzka krzywdę.

Data: 2010-01-30 13:04:34
Autor: cirrus
Ameryka kaput!

Data: 2010-01-31 20:58:59
Autor: Jadrys
Ameryka kaput!

Data: 2010-02-01 09:16:53
Autor: cirrus
Ameryka kaput!

Data: 2010-02-02 19:59:23
Autor: Jadrys

[...]

Raczej z kompleksami, który musi wyzwiskami odreagować.

Nie używam słów powszechnie uznanych za obelżywe. :-P

Za to wyzywasz kogo się da od kapitalistów, wyzyskiwaczy, pasożytów,
Austriaków itp, to zresztą oznaka kompleksów i bezradności w dyskusji.

Nie mówię tego do kogoś konkretnego.. Piętnuję tylko system kapitalistyczny. A p. Włodzimierzowi odpłacam, tylko pięknym za nadobne. Jeszcze nigdy ja go nie zaczepilem inwektywą.

Data: 2010-01-29 09:22:14
Autor: Polok_Prawdziwy
Ameryka kaput!
Ameryka jest potega swiatowa, osle i stac ja
  na to, od czego wielu innych dawno dostalobyy rozwolnienia.

Znacysiem naco...!?

- na robinie dalsych długuw...!?
- na dalse Swiata łokrodanie...!?,
cyna wywołanie wojny światowej...?

Pseca łone na tsy pokolenia dopsodu zadłuzone som i nikt (łopruc Polokuw i poru
inksych lokalnych banana-krojuw) ich finansować wincyj niebedzie, ty
KRAKOWSKO-PODWENDZANO...!!!

Data: 2010-01-29 11:32:30
Autor: sofu
Ameryka kaput!

Uzytkownik "Wlodzimierz Zabotynski" <a_rem@poczta.onet.pl> napisal w
wiadomosci news:e0586$4b625013$54702a04$16247news.chello.at...

> [...]

  kraiku nad Wisla.  Ameryka jest potega swiatowa, osle i stac ja
  na to, od czego wielu innych dawno dostalobyy rozwolnienia.

Ten Polaczek byc moze wiecej w zyciu w swiecie bywal, widzial i wie niz
przemadrzaly helmucik w czyszczacy talerze na zmywaku w zapluskwionej
austryjackiej knajpie. Mysle ze jest dokladnie na odwrót. To ty pojechales
byc moze udajac folksdojcza ze szczetnie skrywana mentalnoscia  zahukanego
Polaczka rodem z minionej epoki, gdzie hameryka jawila sie silna jak slonce
na niebie. I tak ci juz pozostalo na zawsze.

Co do Ameryki to nie takie imperia upadaly albo tracily na znaczeniu na tyle
ze mozna je dzis olewac. Gdybys troche pojezdzil po swiecie i rozmawial z
ludzmi to bys widzial, ze swiat nie stoi w miejscu, a punkty ciezkosci lubia
sie przemieszczac i wlasnie sie przemieszczaja.

sofu

Data: 2010-01-29 14:05:19
Autor: Andrzej Adam Filip
Ameryka kaput! [ tow. Wiesław o pewnej przyszłości ;-) ]
"Wlodzimierz Zabotynski" <a_rem@poczta.onet.pl> pisze:
[...]

Jak dla mnie sens "logiki towarzysza Wiesława" nie jest ci obcy,
a tylko stosujesz ją wobec innego supermocarstwa :-)

Możemy z ufnością patrzeć w przyszłość, idziemy bowiem słuszną drogą,
posiadamy pewnych przyjaciół i wiernych sojuszników, przewodzi nam
nieśmiertelna idea socjalizmu.
  -- Gomułka, Władysław (1905-1982)

Słowa raz powiedzianego nie cofniesz nawet zaprzęgiem czterech koni.
  -- Przysłowie chińskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2010-01-29 14:11:19
Autor: Wlodzimierz Zabotynski

"Andrzej Adam Filip" <anfi@xl.wp.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]

Możemy z ufnością patrzeć w przyszłość, idziemy bowiem słuszną drogą,
posiadamy pewnych przyjaciół i wiernych sojuszników, przewodzi nam

-- Andrzej Adam Filip : Świat jaki jest każdy widzi (inaczej).
Słowa raz powiedzianego nie cofniesz nawet zaprzęgiem czterech koni.
  -- Przysłowie chińskie (pl.wikiquote.org)

  Porownanie przyszlosci USA i przeszlosci zsrr
  dowodzi jedynie zaawansowanego debilizmu
  dopuszczajacego sie takiego porownania.

  Koniec komentarza z mojej strony.

  AR

Data: 2010-01-29 14:18:11
Autor: Andrzej Adam Filip
> [...]

  -- Gomułka, Władysław (1905-1982)

  Porownanie przyszlosci USA i przeszlosci zsrr
  dowodzi jedynie zaawansowanego debilizmu

"Jedynych światowych supermocarstw" które "odeszły w pomroki historii"
było "klika" i to grubo przed 20 wiekiem :-)
Historia ciebie czegokolwiek nauczyła?

Szlachetny troszczy się o swe cnoty, a nie o to, że mu w biedzie żyć
przyszło.
  -- Konfucjusz (551-479 p.n.e.)

Data: 2010-01-29 09:29:05
Autor: Polok_Prawdziwy
Ameryka kaput!

A Kacapy nowe samuloty bojowe piontej generacyji sem budujom...

http://fakty.interia.pl/swiat/news/rosja-probny-lot-mysliwca-piatej-generacji,1431735,4

Coprowda momy NIEZWYCIENZONE I NIELOTAJONCE F16 i Kacapskich wynalazkuw siem
niebojimy (zawse pińściom pogrozić im mozemy!!!), ale...

Data: 2010-01-29 12:11:06
Autor: Krzysiek
Ameryka kaput!
Hallo,

"sofu" <manhunter1@o2.pl> schrieb im Newsbeitrag news:hjti9i$id7$1node1.news.atman.pl...
.................................ciach.................................

[...]

prawomocne tak, ale nie do splacenia. Sam Pan przeciez zauwaza, ze dlugi sa wieksze
niz suma banknotow w obiegu, a tylko banknotami Banku Emisyjnego (bo tylko te sa prawnym
srodkiem platniczym) mozna splacac kredyty. Inne mozliwosci sa marginalne i do pominiecia.
To tylko nawiedzeni w rodzaju Pana Awe plota cos o planach splaty zadluzenia, zupelnie nie
rozumiejac, ze nie ma i nie moze byc takich planow. Nawet sama proba splaty spowodowalaby
tylko likwidacje pieniadza, splacona bylaby tylko mala czesc dlugow, a na splate reszty zabrakloby,
po prostu, pieniedzy.
Nasz pieniadz (ogolnie chodzi mi o pieniadz w naszej cywilizacji...tfu, tfu...) jest pieniadzem
dluznym, powstaje i istnieje wylacznie w formie kredytu.

MFG
Krzysiek

 --
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2010-01-29 19:38:02
Autor: sofu
Ameryka kaput!

Uzytkownik "Krzysiek" <krzysiek_@arcor.de> napisal w wiadomosci
Hallo,

"sofu" <manhunter1@o2.pl> schrieb im Newsbeitrag
................................ciach.................................

> [...]

tfu...) jest
pieniadzem
dluznym, powstaje i istnieje wylacznie w formie kredytu.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Troche zle mnie pan zrozumial. Mówiac o splacalnosci mialem na mysli to, ze
tej splaty sie ktos tam domaga, a nie to czy jest czy tez nie do splacenia.
Sa panstwa, ktore nie maja potencjalu do splaty swoich zagranicznych ( i
wewnetrznych) dlugów i wiadomo, ze ich nie splaca.
To jest zjawisko dosc dziwne i przerazajace jak sie mu tak blizej przyjrzec.
Na swiecie w wielu krajach istnieje instytucja bankructwa obywatela (nazwa
nieistotna), aby dac czlowiekowi szanse wyjscia z sytucji swoistego
dlugowego niewolnictwa. Niewolnictwa ktore bylo znane kiedys doslownie za
dlugi.
Obawiam sie ze dzis takimi niewolnikami staja sie cale kraje. Jestem ciekaw
do czego to doprowadzi w przyszlosci? Cos mi podpowiada, ze rest dlugów moze
przyniesc swiatowa wojna na skale niespotykana. Po ktorej nie bedzie juz
dluzników ani wierzycieli, a same dlugi przetana miec jakies znaczenie.

sofu

Data: 2010-01-30 14:35:26
Autor: Polok_prawdziwy
Ameryka kaput!