Ameryka kaput!

Data: 2010-01-29 12:11:06
Autor: Krzysiek
Ameryka kaput!
Hallo,

"sofu" <manhunter1@o2.pl> schrieb im Newsbeitrag news:hjti9i$id7$1node1.news.atman.pl...
.................................ciach.................................

A tak swoja droga prawie cały swiat oprócz niektórych krajów (np Chiny) jest
zadłuzony.
Jedne kraje sa zadłuzone u drugich. Wierzyciel sam jest czesto zadłuzony.
Ale to sie nie bilansuje. Wiec kto tak naprawde ma te forse? Komu sa ja
winne kraje prawie całego globu?
Tego w przeszłości jeszcze nie grali na taka skale. Ale tutaj mi sie cos
przypomnialo co kiedys ogladałem na temat metodologii powstawania takich
dlugów w skali micro i macro Zajebiste dlugi powstaja choc nigdy nie bylo
tyle forsy w obrocie. Sa to wirtualne długi choc niby prawomocne i do
spłacenia.

sofu

prawomocne tak, ale nie do splacenia. Sam Pan przeciez zauwaza, ze dlugi sa wieksze
niz suma banknotow w obiegu, a tylko banknotami Banku Emisyjnego (bo tylko te sa prawnym
srodkiem platniczym) mozna splacac kredyty. Inne mozliwosci sa marginalne i do pominiecia.
To tylko nawiedzeni w rodzaju Pana Awe plota cos o planach splaty zadluzenia, zupelnie nie
rozumiejac, ze nie ma i nie moze byc takich planow. Nawet sama proba splaty spowodowalaby
tylko likwidacje pieniadza, splacona bylaby tylko mala czesc dlugow, a na splate reszty zabrakloby,
po prostu, pieniedzy.
Nasz pieniadz (ogolnie chodzi mi o pieniadz w naszej cywilizacji...tfu, tfu...) jest pieniadzem
dluznym, powstaje i istnieje wylacznie w formie kredytu.

MFG
Krzysiek

 --
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2010-01-29 19:38:02
Autor: sofu
Ameryka kaput!

Uzytkownik "Krzysiek" <krzysiek_@arcor.de> napisal w wiadomosci
> [...]

tfu...) jest
pieniadzem
dluznym, powstaje i istnieje wylacznie w formie kredytu.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Troche zle mnie pan zrozumial. Mówiac o splacalnosci mialem na mysli to, ze
tej splaty sie ktos tam domaga, a nie to czy jest czy tez nie do splacenia.
Sa panstwa, ktore nie maja potencjalu do splaty swoich zagranicznych ( i
wewnetrznych) dlugów i wiadomo, ze ich nie splaca.
To jest zjawisko dosc dziwne i przerazajace jak sie mu tak blizej przyjrzec.
Na swiecie w wielu krajach istnieje instytucja bankructwa obywatela (nazwa
nieistotna), aby dac czlowiekowi szanse wyjscia z sytucji swoistego
dlugowego niewolnictwa. Niewolnictwa ktore bylo znane kiedys doslownie za
dlugi.
Obawiam sie ze dzis takimi niewolnikami staja sie cale kraje. Jestem ciekaw
do czego to doprowadzi w przyszlosci? Cos mi podpowiada, ze rest dlugów moze
przyniesc swiatowa wojna na skale niespotykana. Po ktorej nie bedzie juz
dluzników ani wierzycieli, a same dlugi przetana miec jakies znaczenie.

sofu

Data: 2010-01-30 14:35:26
Autor: Polok_prawdziwy
Ameryka kaput!