Amerykanie będą chodzić w biela-ruskich walonkach

Data: 2009-12-23 13:10:13
Autor: boukun
Amerykanie będą chodzić w biela-ruskich walonkach
Jedyna fabryka walonek na Białorusi przeżywa tej zimy oblężenie. Zamówienia składają nie tylko Białorusini, ale także Amerykanie i Europejczycy, w tym Polacy. Zapotrzebowanie na walonki jest tak duże, że pracownicy zakładów pod Mińskiem nie mają nawet dni wolnych.
http://www.wprost.pl/ar/182597/Cala-Europa-kupuje-bialoruskie-walonki/

Czas na socjalizm z ludzką twarzą, kapitalizm będzie chodzł w walonkach...

boukun

Data: 2009-12-23 12:40:37
Autor: Andrzej Kokakolski
[...]

Nie wiem czy to sa walonki ale moje zimowe buty, bardzo eleganckie i wygodne
kupione w Sears (w Pen Center)sa Made in Belarus.
Coz w tym dziwnego? Bialorusinom tez cos sie udaje i to wbrew rzadzacym ale  to nie jest typowo bialoruska sytuacja ale tak jest w wielu krajach, ze wladza jest wyalienowana od spoleczenstwa.

AK

Data: 2009-12-23 13:55:34
Autor: boukun

Użytkownik "Andrzej Kokakolski" <kokakolski.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hgt345$65k$1inews.gazeta.pl...

[...]

A to coś nowego, Białorusinom się coś udaje wbrew rządzącym, a Polakom nic..., za sprawą rządzących...

Gdzie są te dobre, polskie fabryki z PRLu, kiedy nasz produkt był tak pożądany w świecie...
Zamienili je rządzący i okupujący ten kraj na blaszane łagry pracy za 5,50 na godzinę i kupują za polskich niewolników krwawicę zabawki w Izraelu, by wzmacniać syjonizm...

boukun

Data: 2009-12-23 13:18:57
Autor: Andrzej Kokakolski
> [...]

> AK

A to coś nowego, Białorusinom się coś udaje wbrew rządzącym, a Polakom

Napisalem, ze dotyczy to wielu krajow. Polski nie wymienialem ale jest tez na  liscie.
Gdzie są te dobre, polskie fabryki z PRLu,

???

Gdzie byly te "dobre i pozadane" produkty? Te buty, garnki i papiery toaletowe? AK

Data: 2009-12-23 05:21:07
Autor: Woland
Andrzej Kokakolski napisał(a):

Gdzie byly te "dobre i pozadane" produkty? Te buty, garnki i papiery
toaletowe?

Pod ladami, tylko dla tych co mieli znajomości w narodzie....

Data: 2009-12-23 13:35:23
Autor: WW
boukun pisze:
[...]

Bo to bardzo dobre obuwie na duże mrozy. Czysta wełna, specjalnie obrabiana i kształtowana.
Jakbyś kiedyś miał okazje to sprobuj. Do dziś nie spotkałem równie ciepłych, wygodnych i lekkich butów.
Kto nie miał prawdziwych walonek, to nie wie.
Strzeżcie się podróbek.

Pozdrawiam
  WW
"Ein UE, ein Volk, ein EURuro, ein Führer"
"Kiedy Niemcy uznają się za ofiary II Wojny Światowej, ich
sąsiedzi powinni zacząć się bać. "

Data: 2009-12-23 14:27:40
Autor: sofu
Amerykanie będą chodzić w biela-ruskich walonkach

Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości
-- -- -- -
[...]

-- -- -- -- -- -- -- --

Tak, tylko ze w naszym klimacie raczej nie maja zastosowania.
Ile masz dni mrozów w Polsce w roku?
One maja racje bytu tylko przy wielkim mrozie.
Inaczej nasiakaja woda jak skarpety w dziurawych butach.
Takim Polskim odpowiednikiem walonek byly onego czasy śniegowce.
To połaczenie walonek z kaloszami. Mialy normalne gumowe spody.
Nie wiem czy dzis sa robione takie jakie ja pamietam z lat 70-tych?
Jesli chodzi o rosyjskie wynalazki to przypomina mi sie cos innego.
Gdy na pocztaku lat 90-tych ub. wieku do Polski na handel przyjeżdzali
obywatele ZSRR
przywozili na sprzedaz rózne rzeczy: futra, czapki rekawiczki itp.
Pokupowałem wtedy od nich rózne rzeczy w tyn wysokiej klasy czapki z
karakuł, norek i soboli dla siebie i żony.
Kupiłem tez w sumie ładna i wygladajaca na ciepła czapke z łajek.
A łajka zachodniosyberyjska to pies. Wiec mam tez czapke z psa:.duzą,
uniwersalna. Mozna ja nosic tylko na  czubku głowy, albo też mozna opuszczac
pewne czesci osłaniajac uszy i twarz. Wtedy wiaze sie ja pod broda. Tak
sobie pomyslalem, ze bedzie mi słuzyc gdy beda w Polsce duze mrozy.
I zdarzylo sie pewnego razu, ze bylo cos okolo -20 stopni, wiec wyjałem te
czapke z szafy, załozylem na glowe i wyszedłem na ulice.
Po krótkim czasie czuje ze jest mi w niej zajebiscie goraco. Wrecz nie do
wytrzymania, a bylo -20 stopni C. Pot mi sie lal po twarzy, ale zdjac ja
przy tym mrozie
to by czlowiek chyba zamarzł? Musialem sie przemeczyc i jakos dojść do domu
w niej. Co za cholera z niej myślałem wtedy?
A teraz rozwiazanie zgadki tej czapki.
Kilka lat później na jednym z kanałow Discavery pokazywali film o pobycie
amerykanskich dziennikarzy na polozonym w Rosji biegunie zimna.
a tam byla notowana temperatura -88 stopni C. Wtedy bylo tam przeszło -70
stoni C . Patrze, a tam ludzie łażą w..... mojej czapce. Takiej samej jak
moja.
To futro jest tak charakterystyczne i fason, ze o pomylce nie ma mowy.
Nic dziwnego, ze w temperaturze -20 stopni chcialo mi sie wyć z gorąca. Mam
tę czapke, ale o noszeniu jej raczej nie ma mowy. Pewnie bedzie czekac na
jakies zlodowacenie?

sofu

Amerykanie będą chodzić w biela-ruskich walonkach