Amibroker strzałki - explore.

Data: 2011-03-23 21:30:59
Autor: Endriu
Amibroker strzałki - explore.
Jest system który daje sygnały. Sygnały systemu wizualizowane są za pomocą strzałek - jak na rysunku:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/67661595392fc089.html

Syganły na rysunku wywoływane sa za pomocą polecenia:

"[...]

PlotShapes(IIf(.....

[...]".

Teraz ja chciałby ułożyć zapytanie do polecenia "Explore" mniej więcej takiego typu:

Filter = Jeżeli w  wczorajszym barze występowało PlotShapes ;
AddColumn(Close, "Close");

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-03-24 20:16:25
Autor: Architekt
Dnia Wed, 23 Mar 2011 21:30:59 +0100, Endriu napisał(a):

[...]

ech, Endriu Endriu, kiedy zerkniesz w Samouczka?
http://www.amibroker.com/guide/h_exploration.html
Znowu opuszczone podstawy: funkcja REF
I nie "jeżeli wczoraj występowało Plotshapes" tylko "jeżeli wczoraj
występował warunek z którego korzysta także plotshape"
Odzywiście nie trzeba używać tu IIF, bo będziemy badać wynik True lub
False.
Powodzenia i kolejny raz radzę nie zabierać się od, sorry, dupy strony do
programowania :)

Pozdrawiam, Wojciech Filipek

Data: 2011-03-24 20:40:15
Autor: Endriu
Amibroker strzałki - explore.
I nie "jeżeli wczoraj występowało Plotshapes" tylko "jeżeli wczoraj
występował warunek z którego korzysta także plotshape"

Właśnie po to zadałem o pytanie, by automatycznie obejść warunek na który składa się dosyć ciężki (jak na mnie) kod. Chciałbym zadać proste pytanie - zwróć wszystkie indeksy w których wczoraj występowało plotshapes, bez wnikania do kodu .....

Rozumiem, że może być to niemożliwe ....

P.S. Sory za jeszcze jedno trywilne pytanie, ale co oznacza == ?.

Zlitował by się Janeczko nat takimi nieborakami jak ja i poniższą stronę:

http://www.amibroker.com/guide/afl/afl_index.php?m=1

przetłumaczył by wreszcie na swój język ojczysty.....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-03-24 21:17:45
Autor: Architekt
Dnia Thu, 24 Mar 2011 20:40:15 +0100, Endriu napisał(a):

[...]

Plotshape rysuje znaczek tam gdzie występował jakiś warunek.
To ten warunek, zapewne zapisany pod jakąś zmienną nas interesuje.

Nie można przeskoczyć podstaw jeżeli bawisz się analizę techniczną
połączoną z programowaniem.
Zdania nie zmienię, zacznij od podstaw.
http://www.amibroker.com/guide/a_language.html

== operator porównania

Przetłumaczenie funkcji, nic nie da. W instrukcji pojawiają się hasła,
których polskie objaśniania znajdziesz w google, całą część podstaw
znajdziesz w przetłumaczonej instrukcji do Metastocka.

Ludzią nie podoba się ta postawa roszczeniowa i dlatego wcześniej czy
później przestaną pomagać. Ja niestety nie widzę efektów Twojej pracy. W
Twoich pytaniach pojawiają się ciągle te same elementy programowania.
Rusz głową, zacznij mocno pracować nad podstawami. Być może będzie ciążko
na początku, ale potem poleci z górki.

Powodzenia
Wojciech Filipek

Data: 2011-03-24 21:26:17
Autor: Endriu
Amibroker strzałki - explore.
== operator porównania

A mógłbyś wyjaśnić ...

IIf(a==1, shapeUpArrow , shapeNone), colorGreen, 0,

czym to się różni od ....

Data: 2011-03-24 21:34:27
Autor: Endriu
Amibroker strzałki - explore.
Ja niestety nie widzę efektów Twojej pracy.

?????

Do tej pory prawie wszytskie interesujące mnie tematy które miałem na tapecie zostały rozwiązane.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-03-24 21:42:34
Autor: Architekt
Dnia Thu, 24 Mar 2011 21:34:27 +0100, Endriu napisał(a):

Ja niestety nie widzę efektów Twojej pracy.

?????

Do tej pory prawie wszytskie interesujące mnie tematy które miałem na tapecie zostały rozwiązane.

Nie, to ktoś za Ciebie je rozwiązał.
Nie wyobrażam sobie, aby możliwe było samodzielne rozwiązywanie tego typu
problemów bez wiedzy czym jest "==", "REF", "CROSS", "IIF"....

Data: 2011-03-24 21:55:52
Autor: Endriu
Amibroker strzałki - explore.
Bardzo mi przykro Wojtku, że nie jesteś ze mnie zadowolny. Obiecuję się poprawić....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-03-24 22:16:28
Autor: Endriu
Amibroker strzałki - explore.
Bardzo mi przykro Wojtku, że nie jesteś ze mnie zadowolny. Obiecuję się poprawić....

Nadmieniam rówież, że też nie jestem z siebie tak do końca zadowolony :).

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-03-24 22:28:56
Autor: skippy
Amibroker strzałki - explore.
Endriu, różnica pomiędzy "=" a "==" w programowaniu to sprawa fundamentalna, jedna z pierwszych.
Tak jak pisze Architekt, musisz zacząć totalnie od początku a nie od środka, bo mielisz temat już długo, a nie wiesz nic o fundamentach.

W szczególności warunek "if(a=1)" będzie ZAWSZE spełniony bo "a=1" nadaje zmiennej "a" wartość "1" i to jest prawda sama w sobie.

Zaś warunek "if(a==1)" będzie tylko wtedy TRUE, jeśli "a" na wejściu miało wartość "1".

To naprawdę żlobek programowania w C i pochodnych.

Co do stronki w angielskim - no niestety najważniejsza literatura jest w tym języku i chcąc nie chcąc musisz się tego uczyć.

To mój pierwszy i ostatni raz nt programowania, bo pisać tu podręcznik od różnicy między "=" oraz "==" to niemożliwe, jakby pisać od początku. Sorki.

Data: 2011-03-25 09:07:14
Autor: Endriu
Amibroker strzałki - explore.
To mój pierwszy i ostatni raz nt programowania, bo pisać tu podręcznik od różnicy między "=" oraz "==" to niemożliwe, jakby pisać od początku. Sorki.

A toś się napomagał.

P.S. Już wiem mniej o co kaman z tym boolean-owskim  ==, if i poltshapes....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-03-25 09:21:27
Autor: root
Dnia Fri, 25 Mar 2011 09:07:14 +0100, Endriu napisał(a):

[...]

A coż to Endriu zgłębiasz C ?

Data: 2011-03-25 09:34:58
Autor: Endriu
Amibroker strzałki - explore.
A coż to Endriu zgłębiasz C ?

Kurcze to z tym, programowaniem jest tak jak z stronami internetowymi.

Można pół zycia starcić przy stawianiu serwerów na Apaczu, można stracić drugie poł życia na tworzniu dynamicznego HTML-u czy tam PHP , tworznie bazy SQL, można stracić na to wsyztko nieograniczoną ilość życia aby to wszystko powiązać żeby to działało, a mozna też postawić bloga na Wordpresie na jakimś darmowym serwerze który robi to wszystko automatycznie w 5 minut ......

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-03-25 10:01:38
Autor: root
Dnia Fri, 25 Mar 2011 09:34:58 +0100, Endriu napisał(a):

[...]

Nie znam Amibrokera, ale widze że używa sie tam jezyka podobnego do C. Ten
jezyk jest popieprzony w tym sensie ze nie ma w nim tzw. "ścisłej kontroli
typów". Dzieki czemu wprawni programisci nie muszą się martwić o pierdoły
ale ciężko się go nauczyć komuś spoza branzy. W normalnym jezyku nie moglbys napisac czegos takiego jak if (a=8) ale w C to sie da, bo kompilator najwyzej da ci ostrzeżenie ale program
bedzie chodzil. Musisz rozroznic ze a=8 jest INSTRUKCJĄ a nie porównaniem, dlatego
logicznie nie ma to sensu, bo to brzmi mniej wiecej tak

jesli (podstaw do a liczbe 8) to zrób coś

Ty chcesz napisac:

jeśli (a jest równe 8) to zrob coś a do tego służy ==.

Język C jest głupi i "rozumie"  zapis if (a=8) zrób coś;

wykonując dwie instrukcje w następującej kolejności:
1. podstaw do a liczbę 8
2. jeśli a jest różne od zera to zrób coś

reasumując nie używaj w if( ) nigdy znaku = a tylko == i nie bedziesz mial
problemów.

Uff ale sie rozpisałem ;)

Data: 2011-03-25 10:13:56
Autor: Endriu
Amibroker strzałki - explore.
reasumując nie używaj w if( ) nigdy znaku = a tylko == i nie bedziesz mial
problemów.

Uff ale sie rozpisałem ;)

Ech root, gdybyś jeszcze napisał to przed tymi wszytskimi zjebkami Skipiego i Architekta .....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-03-25 10:40:08
Autor: root
Dnia Fri, 25 Mar 2011 10:22:00 +0100, skippy napisał(a):

[...]

To samo, ale nie tak ładnie ;)

Data: 2011-03-25 10:42:03
Autor: Endriu
Amibroker strzałki - explore.
To samo, ale nie tak ładnie ;)

:).

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-03-25 11:02:04
Autor: skippy
Amibroker strzałki - explore.
To samo, ale nie tak ładnie ;)

:).

No to tym bardziej nie ma co, żebym starał się objaśniać:)

Data: 2011-03-25 11:15:07
Autor: root
Amibroker strzałki - explore.
Dnia Fri, 25 Mar 2011 11:02:04 +0100, skippy napisał(a):

To samo, ale nie tak ładnie ;)

:).

No to tym bardziej nie ma co, żebym starał się objaśniać:)

O co chodzi? co ja znowu źle zrobiłem? :(

Data: 2011-03-25 11:22:04
Autor: skippy

Użytkownik "root" <ro@vp.pl> napisał w wiadomości news:1e9dis7uk98fb$.17uwsujttqri4$.dlg40tude.net...
[...]

przecież lepiej objaśniłeś, a ja wiem że sie nie nadaje na nauczyciela
irytuje mnie niewiedza nauczonego czyli bylbym zlym nauczycielem

Data: 2011-03-25 11:40:14
Autor: root
Dnia Fri, 25 Mar 2011 11:22:04 +0100, skippy napisał(a):

[...]

Mogłem pomóc to pomogłem. Jestem chory i marudny. Nie mam juz sily gapic
sie monitor i obserwowac sreberko. Na akcjach tez jakaś kaszana. Zrób coś
skippy kup jakies futy albo co? Tak nie może być ze sie to mieli i mieli ;(

Data: 2011-03-25 11:44:55
Autor: skippy
Użytkownik "root" <ro@vp.pl> napisał w wiadomości news:jgn628t058dv.237r8d4ck5kf$.dlg40tude.net...
[...]

no to L pod wybicie z krotkim stopem

Data: 2011-03-25 11:47:36
Autor: root
Dnia Fri, 25 Mar 2011 11:44:55 +0100, skippy napisał(a):

[...]

Eee widze ze nie zatrząsłeś rynkiem ;)

Data: 2011-03-25 11:48:01
Autor: skippy
Amibroker strzałki - explore.
no to L pod wybicie z krotkim stopem

Eee widze ze nie zatrząsłeś rynkiem ;)

200 koni to za mało

;)))

Data: 2011-03-25 11:48:54
Autor: root
Dnia Fri, 25 Mar 2011 11:48:01 +0100, skippy napisał(a):

no to L pod wybicie z krotkim stopem

Eee widze ze nie zatrząsłeś rynkiem ;)

200 koni to za mało

;)))

Nie wiem o czym piszesz ale OK ufam Ci ;)

Data: 2011-03-25 11:49:30
Autor: skippy
Użytkownik "root" <ro@vp.pl> napisał w wiadomości news:gy1mva3uvzar.10muy3g9y5fjg.dlg40tude.net...
[...]

nie wiesz co to konie?
1 koń = 1 kontrakt FW20:)

Data: 2011-03-25 11:51:29
Autor: root
Dnia Fri, 25 Mar 2011 11:49:30 +0100, skippy napisał(a):

[...]

Zgłupiałeś? 200 kontraktow na L, to cie zabije !

Data: 2011-03-25 17:29:45
Autor: Endriu
Amibroker strzałki - explore.
no to L pod wybicie z krotkim stopem

No masz ci, znowu trafił :).

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-03-25 19:02:07
Autor: root
Dnia Fri, 25 Mar 2011 17:29:45 +0100, Endriu napisał(a):

no to L pod wybicie z krotkim stopem

No masz ci, znowu trafił :).

Pownien założyc jakis hedge fund.

Data: 2011-03-25 19:08:39
Autor: skippy

Użytkownik "root" <ro@vp.pl> napisał w wiadomości news:1kxy2avcg4m31.i7qgog7au3ee.dlg40tude.net...
Dnia Fri, 25 Mar 2011 17:29:45 +0100, Endriu napisał(a):

no to L pod wybicie z krotkim stopem

No masz ci, znowu trafił :).

Pownien założyc jakis hedge fund.

ok tylko wyjaśnie że co do wielkości pozycji żartowałem:)

Data: 2011-03-25 19:23:46
Autor: root
Dnia Fri, 25 Mar 2011 19:08:39 +0100, skippy napisał(a):

[...]

Domyslam się. Gdyby to była prawda już byś się opalał na Malediwach.

Data: 2011-03-25 10:16:30
Autor: root
[...]

Bawie sie tym 20 lat wiec Cie rozumiem. Nie trzeba pół życia ale
przynajmniej 1 rok żeby poznac dobrze każdą z tych technologii. Jeśli nie
interesujesz się tym, to olej to. Jeśli chcesz tylko wykorzystywac to w
praktyce a nie tworzyc aplikacji, to weź sobie MatLaba. Spokojnie bedziesz
mógł sie skupić na istocie i modelować nawet samoloty zamiast rozpracowywać
narzedzia (albowiem czyż stolarz musi sobie sam tworzyć młotek do wbijania
gwoździ? ;)

Data: 2011-03-24 21:39:15
Autor: Architekt
Dnia Thu, 24 Mar 2011 21:26:17 +0100, Endriu napisał(a):

== operator porównania

A mógłbyś wyjaśnić ...

IIf(a==1, shapeUpArrow , shapeNone), colorGreen, 0,

czym to się różni od ....

IIf(a=1, shapeUpArrow , shapeNone), colorGreen, 0,

Przede wszystkim tym, że drugie jest błędne ( zmiennaj A przypisane zostało
1 w połączeniu z IIF, w ten sposób)

Pierwsze: jeżeli ( A jest równe 1, to shapeUpArrow, a jeżeli nie równe to
shapeNone)...reszta dotyczy czegoś innego.

Martwi mnie to, że tak opornie przychodzi Ci zobaczenie opisu IIF
http://www.amibroker.com/guide/afl/afl_view.php?id=72

Data: 2011-05-22 20:50:17
Autor: Endriu
[...]

A tak z ciekawości - jest to możłiwe ?.