Amor, damper i rama co wybrać?

Data: 2012-08-16 23:11:27
Autor: zdyboo
Amor, damper i rama co wybrać?
Witam,

Ponieważ mój góral się nie sprzedał w takiej cenie jaką bym sobie życzył, to go lekko zmodyfikuję i może nawet wrócę na bezdroża. Rama będzie najprawdopodobniej taka:
http://www.bike-components.de/products/info/p23988_CR-Marathon-CC-Fully-Rahmen-90mm-Disc-only-.html

Zatem jaki damper do tego kupić? Wypadałoby, żeby miał blokadę, choć raczej bez manetki, do tego raczej powietrzny i raczej nie full wypas, a model rozsądny cenowo. Jeżeli jednak się okaże, że to cenowo tak sobie wychodzi, to łyknę ramę HT:
http://www.bike-components.de/products/info/p29078_Hardtail-SL-Rahmen-Disc-only-Modell-2012-.html
 Pewnie też zmienię amora z przodu. Takoż powietrzny, ale już blokady być nie musi, skok 100 mm i raczej coś ze stajni Marcoka. W gregorio znalazłem takie sztućce:
MARZOCCHI XC 600 TST2 2008
http://sklep.gregorio.pl/pl/p/MARZOCCHI-XC-600-TST2-2008/693

MARZOCCHI Corsa TST2 2010
http://sklep.gregorio.pl/pl/p/MARZOCCHI-Corsa-TST2-2010/911

Ewentualnie tegoroczny Marzocchi Marathon R
http://allegro.pl/marzocchi-marathon-r-2012-100mm-1-1-8-26er-od-ba-i2495694625.html

Resztę z drobnymi zmianami przełożę z obecnego roweru. Mam tam co prawda napęd 3x8, ale chyba tego nie będę ruszał, raz, że prawie nowy jest, dwa nigdy mi nie brakowało biegów. Kurde Alpy zrobiłem na kasecie 8 biegów i zakresie 11-28 do tego korbie 44-34-24, to może tylko poszukam jakiś fajnych manetek do tego. Zatem co radzicie, chciałbym się w dwóch kaflach zamknąć w przypadku HT i 2,5 w przypadku fulla.

Za odpowiedzi z góry dziękuję. --
Pozdrawiam
Tomasz Zych (zdyboo)
MuShellka

Data: 2012-08-17 21:17:37
Autor: kamil/Endurorider.pl
Amor, damper i rama co wybrać?
Użytkownik "zdyboo" <tomzych@gmail.com> napisał w wiadomości news:186ab954-d7a7-46a6-9fa5-e05164e03eb2googlegroups.com...

Rama będzie najprawdopodobniej taka:
http://www.bike-components.de/products/info/p23988_CR-Marathon-CC-Fully-Rahmen-90mm-Disc-only-.html

Szczerze mówiąc to wygląda tak jak by wahacz miał być wiotki w okolicy suportu. Mam mieszane uczucia, ale być może jest to po prostu kwestia zdjęć.

Zatem jaki damper do tego kupić? Wypadałoby, żeby miał blokadę, choć raczej bez manetki, do tego raczej >powietrzny i raczej nie full wypas, a model rozsądny cenowo.

Przy długości 165mm szału nie ma. Nie interesowałem się takimi modelami, ale odnoszę wrażenie że albo masz RST 22 albo jakiegoś starego sida.

[...]

Cały czas mam 3x8 i ani myślę zmianę na 9 bądź 10. No chyba, że mi ktoś zasponsoruje ;)

Zatem co radzicie, chciałbym się w dwóch kaflach zamknąć w przypadku HT i 2,5 w przypadku fulla.

HT praktycznie zawsze wyjdzie taniej i generalizując(!) osprzętowo lepiej. FS będzie trudniejszy do utrzymania w budżecie chociażby dlatego, że nie wiesz ile będziesz musiał zapłacić za damper.

Za podobną kwotę był cały rower Kross Crime i choć bez szaleństw to propozycja ciekawa z tym, że migrujaca w stronę Enduro. Rzuć okiem na wszelki wypadek :)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Amor, damper i rama co wybrać?