Amor do XC z V-brake

Data: 2011-09-09 20:13:21
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Amor do XC z V-brake
Szukam amora powietrznego, coś pokroju SID/Reba (1400-1700g) do 1500PLN z piwotami do v-brake. Jest coś takiego na rynku w ogóle? Fox, Rock Shox, Sr Suntour nie robią takich amorów ;/ Ratujcie.

--
_____________________________
amico amicus sum inimico inimicus.pl

Data: 2011-09-09 21:10:53
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Amor do XC z V-brake
Kuba "inimicus" Stasiak, Fri, 9 Sep 2011 20:13:21 +0200, pl.rec.rowery:
Szukam amora powietrznego, coś pokroju SID/Reba (1400-1700g) do 1500PLN z piwotami do v-brake. Jest coś takiego na rynku w ogóle? Fox, Rock Shox, Sr Suntour nie robią takich amorów ;/ Ratujcie.

Strona Mikiego podpowiada: Rock Shox SID Team 2009.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-09-09 22:53:59
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Amor do XC z V-brake
Strona Mikiego podpowiada: Rock Shox SID Team 2009.

To, że takowy istnieje to ja wiem. Tylko gdzie to kupić? Mamy już 2011 rok.

Data: 2011-09-10 06:42:18
Autor: kamil/Endurorider.pl
Amor do XC z V-brake

Użytkownik "Kuba "inimicus" Stasiak" <mp3fan@op.pl> napisał w wiadomości news:j4dudb$n8k$1news.onet.pl...
Strona Mikiego podpowiada: Rock Shox SID Team 2009.

To, że takowy istnieje to ja wiem. Tylko gdzie to kupić? Mamy już 2011 rok.

Szukaj po świecie (ebay etc.) bo na pewno komuś gdzieś zalega :) Przy odrobinie szczęścia możne nawet w PL :D

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-09-11 11:10:32
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Amor do XC z V-brake
Szukaj po świecie (ebay etc.) bo na pewno komuś gdzieś zalega :) Przy odrobinie szczęścia możne nawet w PL :D

Chyba się udało. RST robi (wydaje się) ciekawy amor do XC a mianowicie First Platinum z v-brake. Obecnie mam przyciężką Tore (2,2kg) i chętnie zmienie sobie na RST, który waży 1,5kg. Chyba jednak warto poczekać do modelu na 2012 bo też jest z v-kami.

Amor jest niedrogi a wydaje mi się, że kulturą pracy będzie dorównywał Torze. Czy czasem się nie mylę? Ktoś używał Tore i Platinum?

Data: 2011-09-11 05:01:01
Autor: Kuba Abuk
Amor do XC z V-brake
On Sep 11, 11:10 am, "Kuba \"inimicus\" Stasiak" <mp3...@op.pl> wrote:
> [...]

sobie na RST, który waży 1,5kg. Chyba jednak warto poczekać do modelu na

ZTCP RST podaje wagę bez rury sterowej. Poprawcie mnie, jeśli się
mylę.

Zdravim,
Kuba

Data: 2011-09-11 17:35:02
Autor: kamil/Endurorider.pl
Amor do XC z V-brake

Użytkownik "Kuba Abuk" <j.gruchota@gmail.com> napisał w wiadomości news:88365514-b13b-4a6f-

ZTCP RST podaje wagę bez rury sterowej. Poprawcie mnie, jeśli się
mylę.
==

Możesz się mylić ponieważ użyszkodnicy twierdzą iż deklarowane wagi pokrywają się z tym co jest na stronie Velo ;) Ale, jako że sam nie ważyłem to nie ręki sobie za to uciąć nie dam :)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-09-12 02:53:14
Autor: Kuba Abuk
Amor do XC z V-brake
On Sep 11, 5:35 pm, "kamil/Endurorider.pl" <flyS...@gaOzeFta.lp>
wrote:
Użytkownik "Kuba Abuk" <j.gruch...@gmail.com> napisał w wiadomości

[...]

Pewnie, że się mylę: http://velo.pl/produkty/?m=12&pk=%&id=2619
Zaskoczyła mnie bardzo niska waga, ot co.

Chyba, że podają wagę bez oleum i powietrza;)

Zdravim,
Kuba

Data: 2011-09-11 12:28:02
Autor: amrac
Amor do XC z V-brake
On 11.09.2011 11:10, Kuba "inimicus" Stasiak wrote:
Szukaj po Âświecie (ebay etc.) bo na pewno komuÂś gdzieÂś zalega :) Przy
odrobinie szczĂŞÂścia moÂżne nawet w PL :D

Chyba siĂŞ udaÂło. RST robi (wydaje siĂŞ) ciekawy amor do XC a mianowicie First
Platinum z v-brake. Obecnie mam przyciĂŞÂżkÂą Tore (2,2kg) i chĂŞtnie zmienie
sobie na RST, ktĂłry waÂży 1,5kg. Chyba jednak warto poczekaĂŚ do modelu na
2012 bo teÂż jest z v-kami.

Amor jest niedrogi a wydaje mi siĂŞ, Âże kulturÂą pracy bĂŞdzie dorĂłwnywaÂł
Torze. Czy czasem siĂŞ nie mylĂŞ? KtoÂś uÂżywaÂł Tore i Platinum?

A ja tam marce RST nie ufam :) A przy okazji, jestem dumnym posiadaczem REBY TEAM 2009 z Vkami oczywiście :)

Data: 2011-09-11 19:30:11
Autor: Vince
Amor do XC z V-brake

A ja tam marce RST nie ufam :) A przy okazji, jestem dumnym posiadaczem
REBY TEAM 2009 z Vkami oczywiście :)

Przy okazji jakie polecacie klocki pod V-ki?

Pozdrawiam, M.

Data: 2011-09-11 19:33:05
Autor: Vince
Amor do XC z V-brake
A ja tam marce RST nie ufam :) A przy okazji, jestem dumnym posiadaczem REBY TEAM 2009 z Vkami oczywiście :)

Przy okazji jakie polecacie klocki pod V-ki? Obecnie posiadam MERIDA Green Control. Nie narzekam, aczkolwiek jestem ciekaw opinii na ich temat

Pozdrawiam, M.

Data: 2011-09-12 20:42:27
Autor: Inead
Amor do XC z V-brake

"Vince" <wujek_dobra_radaNOSPAM@interia.pl> wrote in message news:j4irck$1g8$1news.task.gda.pl...
[...]

Przejeździłem Seryjne Tektro, Author 3 kolorowe i Jagwire - te ostatnie są Debest i będę je juz na stałe kupował

Data: 2011-09-12 15:49:51
Autor: Michał Kieś
Amor do XC z V-brake
Z klocków tylko Swiss Stop (w razie czego służę nowym zestawem na
jeden hamulec, zalega mi po zmianie), a F1rst jest bardzo ok.
mk

Data: 2011-09-13 12:17:07
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Amor do XC z V-brake
Michał Kieś, Mon, 12 Sep 2011 15:49:51 -0700 (PDT), pl.rec.rowery:
Z klocków tylko Swiss Stop (w razie czego służę nowym zestawem na
jeden hamulec, zalega mi po zmianie), a F1rst jest bardzo ok.

Mogę prosić linki do nich?

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-09-13 00:51:25
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Amor do XC z V-brake
Vince, Sun, 11 Sep 2011 19:33:05 +0200, pl.rec.rowery:
[...]

Czerwone Clark'sy.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-09-13 09:38:06
Autor: whitey
Amor do XC z V-brake
On 12/09/11 23:51, Marek 'marcus075' Karweta wrote:
[...]

a jak na mokrym te klocki?
zaczynam sie rozgladac za czyms na zime i wszedzie pisza o lososiowych
koolstop, tyle ze one 2x drozsze od clarksow

--
whitey

Data: 2011-09-13 12:16:48
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Amor do XC z V-brake
whitey, Tue, 13 Sep 2011 09:38:06 +0100, pl.rec.rowery:
[...]

Dupy nie urywają, ale hamują.
zaczynam sie rozgladac za czyms na zime i wszedzie pisza o lososiowych
koolstop, tyle ze one 2x drozsze od clarksow

Zastanów się, czy nie znajdziesz opcji wsadzenia hamulców tarczowych
(przynajmniej na przód). Zimą obręcz strasznie dostaje po dupie, a tarcze
łatwiej wymienić niż obręcz. I skuteczność hamowania lepsza (sprawdzałem
doświadczalnie).

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-09-13 03:33:38
Autor: Wilk
Amor do XC z V-brake
On 11 Wrz, 12:28, amrac <szyme...@o2.pl> wrote:

A ja tam marce RST nie ufam :) A przy okazji, jestem dumnym posiadaczem
REBY TEAM 2009 z Vkami oczywiście :)

Ja też nie za bardzo. Koledze na wyprawie po Norwegii w czasie zjazdu
(szosowego, bez żadnych wertepów!) pękł amortyzator RST Vogue (więc
bynajmniej nie ostatni chłam). Miał wiele szczęścia, że się nie zabił,
skończyło się utratą przytomności, wstrząsem mózgu i szpitalem oraz
przedwczesnym końcem wyjazdu. Teraz próbuje dochodzić swoich praw od
producenta, ale ten zamiast jak najszybciej pozamiatać po tym smrodzie
- po pierwszym piśmie spuścił go na drzewo, niewykluczone że sprawa
trafi do sądu.
Tutaj fotki pękniętego amortyzatora:
http://adszarpak.w.interii.pl/Zdjo.jpg
http://adszarpak.w.interii.pl/Zdjo2.jpg
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-09-13 11:27:09
Autor: Jan Srzednicki
Amor do XC z V-brake
On 2011-09-13, Wilk wrote:
On 11 Wrz, 12:28, amrac <szyme...@o2.pl> wrote:

A ja tam marce RST nie ufam :) A przy okazji, jestem dumnym posiadaczem
REBY TEAM 2009 z Vkami oczywiście :)

Ja teĹź nie za bardzo. Koledze na wyprawie po Norwegii w czasie zjazdu
[...]

Oż w mordę.

W jakich to było okolicznościach? Masz może jeszcze zdjęcie drugiej
części (korony)?

Data: 2011-09-13 05:39:20
Autor: Wilk
Amor do XC z V-brake
On 13 Wrz, 13:27, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

Oż w mordę.

W jakich to było okolicznościach? Masz może jeszcze zdjęcie drugiej
części (korony)?

Nie mam innych zdjęć, ale z tych co są widać, że po prostu pękł po
całości, na obu goleniach. Okoliczności opisałem - typowy zjazd
szosowy, widelec był obciążony low-riderem (ale to widelec trekingowy,
ma nawet otwory montażowe pod przedni bagażnik); tu jest wątek
poświęcony tej sprawie:
http://www.podrozerowerowe.info/index.php?topic=3211.25

Po prostu tandetne wykonanie, oczywiście nie można zakładać, że
wszystkie modele tego producenta są podatne na takie akcje - ale takie
wydarzenia na pewno zaufania do tej marki nie podniosą; amortyzator
nie ma prawa pęknąć, tym bardziej na gładziutkim norweskim asfalcie..
Jak na swoją cenę jest to jednak amortyzator lekki, więc można się
zastanawiać czy owej wagi nie uzyskano kosztem jakości zastosowanych
materiałów.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-09-13 13:03:37
Autor: Jan Srzednicki
wrote:

[...]

Ano. Jak wideł pęka nie w wyniku kraksy, to już bardzo, bardzo źle.

Ale "trekkingowe amortyzatory" to w ogóle za solidne nie są. Nawet
Bombery TK miały wiotkie golenie 28mm (i czułem tą wiotkość na szybszych
zjazdach pod moimi 55kg), podczas gdy pewnym nawet do XC standardowo
stosuje się aktualnie 32mm.

Data: 2011-09-13 20:35:09
Autor: kamil/Endurorider.pl
Amor do XC z V-brake

Użytkownik "Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisał w wiadomości news:slrnj6ul59.23ep.w_at_wrzask_dot_ploak.pl...

[...]

Niestety każda jedna firma miała fucky upy - te najbardziej poważane również. Ostatnie akcje RS'a z łamiącymi sie sterówkami nie były fajne. Oczywiście widelce, które miały być wycofane z rynku były do kupienia w PL "bez gwarancji w dobrej cenie"

Co do RST to uważam, że powinien go obejrzeć _DOBRY_ rzeczoznawca bo sprawa nie jest taka oczywista. Rzecz jasna nie kwestionuję faktu, że on pękł ale te uszkodzenia w stosunku do typu widelca i środowiska w jakim pracował nie trzymają się kupy bo na fotografiach widać totalną masakrę :/

Widziałem takie zniszczenia, ale to był widelec MTB na którym koleś ćwiczył street i od razu powiedział co się stało. Tutaj sprawa jest tak samo ciekawa z technicznego punktu widzenia jak i niepokojąca z perspektywy użytkownika.

Data: 2011-09-13 18:42:40
Autor: Jan Srzednicki
Amor do XC z V-brake
On 2011-09-13, kamil/Endurorider.pl wrote:

[...]

O, jakoś przegapiłem. Zapodaj link?

[...]

Tam przy obciążeniu sakwami przy dużych prędkościach mogą występować
całkiem spore siły od wibracji, więc jak dla mnie to jak najbardziej
trzyma się kupy, tyle, że nie miało prawa się zdarzyć.

Data: 2011-09-13 13:36:24
Autor: Wilk
Amor do XC z V-brake
On 13 Wrz, 20:42, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

Tam przy obciążeniu sakwami przy dużych prędkościach mogą występować
całkiem spore siły od wibracji, więc jak dla mnie to jak najbardziej
trzyma się kupy, tyle, że nie miało prawa się zdarzyć.

Nie przesadzajmy z tymi siłami. Widelec musi być tak konstruowany,
żeby wytrzymywał siły dużo większe od tych spotykanych na rowerze,
musi mieć taki spory margines bezpieczeństwa. Ja od dawna używam
sztywnego i lekkiego widelca karbonowego, jeździłem z nim z przednim
bagażem zarówno po asfaltach jak i nawet w terenie i daje sobie radę
bez problemów, więc nie tu leży problem skoro nawet lekkie widelce
doskonale się sprawdzają z bagażem.

Po prostu ewidentnie złe wykonanie tego egzemplarza (amortyzator był
używany zgodnie z przeznaczeniem, ten kolega do jazdy w trudnym
terenie ma fulla) za które producent powinien beknąć, a dystrybutor
jak to w Polsce - umywa rączki i liczy, że klient się łatwo zniechęci
i szybko da sobie spokój z dochodzeniem swoich praw.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-09-13 21:26:43
Autor: kamil/Endurorider.pl
Amor do XC z V-brake

Użytkownik "Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisał w wiadomości news:slrnj6v910.23ep.w_at_wrzask_dot_ploak.pl...
On 2011-09-13, kamil/Endurorider.pl wrote:

[...]

Była wadliwa seria, w której ŁAMAŁY się rury sterowe nad koroną - jebnięcie twarzą w ziemię gwarantowane. Gdzies miałem zakres numerów seryjnych, ale teraz nie bałdzo jestem w stanie znaleźć :( Na 100% były podane na pinkbike.com

[...]

No dobra, ale ile kg musi być w sakwach żeby tak rozerwało widelec? Dawno nie macałem takiego amor trekkingowego, ale OIDP to przychylam się do Twojej opinii, że to raczej wiotkie widelce są w kontekście tego co mamy w MTB. Myślę sobie o tej sprawie i chyba w ogóle po raz pierwszy widzę coś takiego w widelcu nie górskim.

Szczęście, że człowiek sobie krzywdy nie zrobił.

Data: 2011-09-14 15:45:30
Autor: mt
Amor do XC z V-brake
kamil/Endurorider.pl pisze:

Szczęście, że człowiek sobie krzywdy nie zrobił.

Hm, utratę przytomności, wstrząs mózgu i pobyt w szpitalu nazywasz nie zrobieniem sobie krzywdy?

--
marcin

Amor do XC z V-brake