Amora trwalosc a wielkosc tarczy?

Data: 2017-09-01 19:00:49
Autor: Yerine Ictimai
Amora trwalosc a wielkosc tarczy?
Prosze powiedzcie czy zastosowanie wiekszej tarczy hamulcowej
 wplywa jakos na trwalosc widelca-amortyzatora?
Poniewaz chyba wlasnie jakies ma znaczenie ze im lepszy
 (solidniejszy) amortyzator tym na wieksze tarcze producent
 pozwala?

A idac dalej najzdrowsze dla amortyzatora sa chyba Vbrejki?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-09-01 12:50:22
Autor: Marek
Yerine Ictimai napisał:

Prosze powiedzcie czy zastosowanie wiekszej tarczy hamulcowej
 wplywa jakos na trwalosc widelca-amortyzatora?

Skoro prosisz...
Tak, wpływa. Ponoć, bo stosujący się do zaleceń producentów "zwykli
użytkownicy" raczej nie mają okazji do sprawdzenia tego w praktyce.
No, chyba że zagląda na precla ktoś, kto ma w dwóch rowerach dwa identyczne
amortyzatory, ale tarcze o różnych średnicach, a na dodatek uważnie śledzi
parametry eksploatacji obu dwukółek i utrzymuje równowagę.

Poniewaz chyba wlasnie jakies ma ząnaczenie ze im lepszy
 (solidniejszy) amortyzator tym na wieksze tarcze producent
 pozwala?

Z "chyba" się zgadzam. Ale zaryzykuję twierdzenie, że kiepski zacisk
mechaniczny na tarczy o dużej średnicy mniej skręca golenie amortyzatora,
niż mocny zacisk hydrauliczny na stosześćdziesiątce.

A idac dalej najzdrowsze dla amortyzatora sa chyba Vbrejki?

No tak. Fałbrejki obciążają obie strony amorka po równo, a tarcza jednej
stronie dukucza bardziej.
I jakie z tego praktyczne wnioski? Kupujesz hydrauliczną używkę, czy
obstawiasz fałkę? I jak pancernego amorka Twój osobisty problem dotyczy?
Bo wszystke ogólne zasady trzeba odnieść (krytycznie oczywiście) do
konkretnego przypadku.
Przy okazji... ile Ci jeszcze zostało do wyjazdu (jeśli jest w planie)?
Fajnie, że pl.rec.rowery służy swej misji, ale ja już nie mogę się doczekać
fazy realizacji po tej fascynującej fazie przygotowań ;).

--
Marek

Data: 2017-09-01 22:33:49
Autor: Yerine Ictimai
Amora trwalosc a wielkosc tarczy?
Marek <26cali@gmail.com> Wrote in message:

Tak, wpływa.

A jak to wyglada dla widelca tylnego?

Ponoć, bo stosujący się do zaleceń producentów "zwykli
użytkownicy" raczej nie mają okazji do sprawdzenia tego w praktyce.

A wiec to sa wielkosci sladowe?
Kupujesz hydrauliczną używkę, czy
obstawiasz fałkę?

A obecnie mam mechanika (Hayes mx5) i V deore, i zastanawiam sie
 ktore dac z przodu a ktore z tylu? :)

do wyjazdu (jeśli jest w planie)?

A to zalezy jak inni uczestnicy sie ogarna ;)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-09-02 13:16:30
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2017-09-01 o 22:33, Yerine Ictimai pisze:
Marek <26cali@gmail.com> Wrote in message:

Tak, wpływa.

A jak to wyglada dla widelca tylnego?

Wygląda to tak, że producenci często podają maksymalny wymiar tarczy (i rzadkie są przypadki, że ten max to więcej niż 180mm, a często ograniczenie jest do 160mm). Szczeniactwo stuntowo/dirtowe zakłada na siłę 203-ki, po czym płacze, że im po pół roku rama pęcła i o mało na OIOMie nie wylądowali. I że ta rama i jej producent to tacy wujowi są.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2017-09-02 13:37:33
Autor: Yerine Ictimai
"Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <mojnick@onet.pl> Wrote in message:

[...]

A to wazna informacja, dzieki, ale jak mozna zmiescic na sile 200
 z tylu, zwykle tylny widelec ma taki ksztalt wyprofilowany ze
 tylko wlasciwa tarcza sie tam zmiesci?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-09-04 13:51:07
Autor: yerine.ictimai
Marek <26c...@gmail.com> Wrote in message:
[...]

#############

Ale wiecie co, jak patrze na ten widelec tylny i usytuowanie umocowan hamulca tarczowego, to widac ze sila dzialajaca na golen widelca od hamowania chyba jest przeciwstawna do sily od obciazenia nosnego. Poniewaz sie tak dzieje, ze golenie widelca tylnego sa podskosem, prawie poziome. Przeciwnie do widelca przedniego gdzie golenie sa pionowo.

A jak tak to chyba tylny widelec moze wiecej zniesc od tarczy?

Data: 2017-09-05 01:39:56
Autor: Jacek G.
W dniu poniedziałek, 4 września 2017 22:51:09 UTC+2 użytkownik yerine....@gmail.com napisał:
W dniu 2017-09-01 o 22:33, Yerine Ictimai pisze: > Marek <26c...@gmail.com> Wrote in message: > >> Tak, wpływa. > > A jak to wyglada dla widelca tylnego? Wygląda to tak, że producenci często podają maksymalny wymiar tarczy (i rzadkie są przypadki, że ten max to więcej niż 180mm, a często ograniczenie jest do 160mm).

#############

[...]

A Ty to zamierzasz w ogóle jeździć na tym rowerze, czy zostać konstruktorem ram i widelców rowerowych? Może pochwal się ile km przejechałeś już w tym sezonie jakie przewyższenia zrobiłeś, bo dzielisz tu włos na czworo, a jakoś nie słychać o Twoich praktycznych doświadczeniach.
--
Jacek G.

Data: 2017-09-05 11:28:14
Autor: Yerine Ictimai
"Jacek G." <jginter@wp.pl> Wrote in message:
[...]

A jezdze nim lato cale, prawie codziennie, po calym miescie a jak
 pogoda dopisuje to za miasto nad wode :)
Akurat w promieniu kilkudziesieciu km (powiedzmy dwudziestu) wokol
 miasta jest wiele fajnych zbiornikow wodnych, a jezdzic tam
 najprzyjemniej poza siecia drog publicznych, na przelaj, przez
 laki, lasy i gory ;)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-09-05 22:55:22
Autor: Prot Ogenes
On 2017-09-05 11:28, Yerine Ictimai wrote:

A jezdze nim lato cale, prawie codziennie, po calym miescie a jak
  pogoda dopisuje to za miasto nad wode :)

Ale w Simsach to się nie liczy :-p

Prot

Data: 2017-09-06 06:53:06
Autor: yerine.ictimai
[...]

Pomerdaly sie mi zwroty wektorow ;) Przepraszam, jest odwrotnie, sily sumuja sie, moment skrecajacy sie dodaje do sily obciazenia i wypadkowa jest jeszcze wieksza niz dla widelca przedniego (gdzie wektor obciazenia jest prostopadly do momentu skrecajacego).
(Prawdopodobnie sytuacje ratuje fakt ze tylny hamulec jest w ogole mniej skuteczny.)

A w takim razie chyba najlepiej miec hamulec tarczowy z przodu a Vbrejki z tylu, dodatkowy powod do takiej konfiguracji, jak myslicie?

A juz nowy bagaznik pod hamulec tarczowy mam dopiero co kupiony i zainstalowany :) (Sport Arsenal SNC292, polecam, bardzo solidna robota za mala cene: ponad stowke!)

Data: 2017-09-06 08:01:14
Autor: yerine.ictimai
Amora trwalosc a wielkosc tarczy?
ąćęłńóśźż
Wrzuć jakieś fotki, może bym dał radę założyć bagażnik pod tylnym fotelikiem :-0

Ale teraz mam przykrecony koszyk na ten bagaznik (nie chce mi sie odkrecac bo duzo roboty z tym bylo), a co mam uchwycic kamerka wlasciwie? ;)

Poza tym gdzie wrzucac obrazki, polecicie jakis bezproblemowy serwis? ;)

Data: 2017-09-06 17:48:10
Autor: Prot Ogenes
On 2017-09-06 17:01, yerine.ictimai@gmail.com wrote:

Poza tym gdzie wrzucac obrazki, polecicie jakis bezproblemowy serwis? ;)

No, Panowie, ne bójcie się pomóc...

Prot

Data: 2017-09-06 08:28:04
Autor: yerine.ictimai
Amora trwalosc a wielkosc tarczy?
ąćęłńóśźż
A generalnie przeraża mnia rosnąca masa roweru

A wlasnie, ten SportArsenal SNC 292, ma jeszcze fajna zalete ktora zawazyla na mojej decyzji o kupnie: wazy 590g! :)

Data: 2017-09-06 16:35:55
Autor: ąćęłńóśźż
Amora trwalosc a wielkosc tarczy?
Wrzuć jakieś fotki, może bym dał radę założyć bagażnik pod tylnym fotelikiem :-0

A generalnie przeraża mnia rosnąca masa roweru: regulowany mostek, amortyzowana sztyca, siodełko żelowe z amortyzacją (jakieś sprężyny w środku), wielotryb 12-36 (kazdy ząb waży swoje), na stałe przymocowany do ramy uchwyt fotelika, fotelik (szczęśliwie odejmowany), podstawka (nóżka), opony 28x2,00 plus szerokie dętki, linka/łańcuch/podkowa, lampki przód (najchętniej dwie) + tył, ...

Najbardziej kusi mnie przerobienie drugiego takiego samego fotelika (tylko musze trafić na jakis np. uszkodzony do skanibalizowania, lub zamówić u producenta aluminiowy profil stanowiący główny element nośny pod fotelikiem) na bagażnik (dwoma ruchami zmieniamy jedno na drugie).
www.google.pl/search?q=Yepp+Maxi&tbm=isch

-- -- -

Data: 2017-09-07 00:39:50
Autor: Marek
yerine....@gmail.com napisał:

[...]

Tu masz obrazek pokazujący rurę Columbus Thron (cieniowana stal Cro-Mo)
i mocowanie hamulca. http://tiny.pl/gj2th Ciekawe, dlaczego rura pękła z tyłu?
Przecież wogóle nie jeżdżę "na wstecznym" :).

A w takim razie chyba najlepiej miec hamulec tarczowy z przodu a Vbrejki
z tylu, dodatkowy powod do takiej konfiguracji, jak myslicie?

Najlepiej mieć z przodu i z tyłu dobre hydrauliczne tarczówki, bo to daje
najwyższy komfort jazdy i najlepszą kontrolę.
Ale jeśli kombinować z V-brake i tarczą, to oczywiście lepiej dać tarczę tam,
gdzie efektywniej wykorzystamy jej przewagę nad V-brake.
Ja przez jakiś czas jeździłem w górach na kiepskich cantileverach, potem na
dobrych cantileverach, potem na dobrych V-brake, potem na kombinacji tarcza
z przodu, V-b z tyłu, a teraz na hydraulicznym komplecie. Każda zmiana była
zmianą na lepsze.

--
Marek

Data: 2017-09-07 20:43:21
Autor: yerine.ictimai
Marek napisał:
[...]

A wlasnie, pokazuje jak trzeba uwzglednic ksztalt calej ramy, widac ze chyba na gorny bok tylnego trojkata ciezar rowerzysty wywiera najwiekszy moment..
Ale wynikaloby ze hamulec tarczowy jednak jakby "zapobiega" temu momentowi, lecz gdyby sily dzialaly statycznie. A przeciez dzialaja kaprysnie i to wlasnie wywoluje zmeczenie materialu w najwiekszym stopniu: raz w te raz w tamte strone, po kilku tysiacach razy wreszcie ulamie! ;)

Data: 2017-09-02 08:55:29
Autor: Prot Ogenes
On 2017-09-01 21:50, Marek wrote:

Przy okazji... ile Ci jeszcze zostało do wyjazdu (jeśli jest w planie)?
Fajnie, że pl.rec.rowery służy swej misji, ale ja już nie mogę się doczekać
fazy realizacji po tej fascynującej fazie przygotowań ;).

To on w ogóle gdzieś jedzie?!
Ja cały czas myślałem, że to troll sobie jaja robi zasypując grupę pytaniami zamiast 99% czasu poświęcić na czytanie.

pozdr
Prot

Data: 2017-09-02 09:03:04
Autor: Yerine Ictimai
Prot Ogenes <protogenes@poczta.onet.pl> Wrote in message:

To on w ogóle gdzieś jedzie?!
Ja cały czas myślałem, że to troll sobie jaja robi zasypując grupę pytaniami zamiast 99% czasu poświęcić na czytanie.

Ale smieszne.

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-09-02 09:43:47
Autor: Yerine Ictimai
[...]

Po co mam robic jaja, pytam o informacje ktore sa potrzebne i w
 ogole nie rozumem takich jak ty: niezyczliwych, sfrustrowanych,
 agresywnych.

Pytam na grupie tematycznej, od tego sa, grupy DYSKUSYJNE, a wiec
 przeznaczone do interaktywnego uzytku. A moje pytania sa chyba
 kulturalne i rzeczowe?

A twoj post jest merytoryczny, kto zasmieca grupe?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-09-03 11:27:56
Autor: Yerine Ictimai
Amora trwalosc a wielkosc tarczy?
Prot Ogenes <protogenes@poczta.onet.pl> Wrote in message:

Jeśli ty to odbierasz jako agresję, to nic tylko pogratulować.
Dodatkowo zupełnie gratis mam pierowszorzędną analizę internetowego psychoanalityka.

Alez prosze bardzo :)

setki, całych bezprzedmiotowych wątków.
 pacjent jak ty, zadający dziesiątki tak durnych pytań, że ręce opadają.

Pogratulowac Ci rozleglej wiedzy, pytania sa durne moze dla
 Ciebie, ale dla kogos innego to sa PODSTAWOWE PYTANIA.

Przede wszystkim powinieneś więcej czytać samodzielnie

Ale dlaczego pytac:

- pytajac na grupie otrzymujemy AKTUALNE wiadomosci, a sytuacja na
 rynku zmienia sie z sezonu na sezon: i w skutek postepu
 technologicznego i przez gre rynkowa producentow (np ToMasz
 zauwazyl, ze Novatec i inni najprawdopodobniej wpychaja do swych
 drogich piast njtansze chinskie lozyska),

- i co, do Google wrzucam zapytanie i otrzymuje co? setki
 odnosnikow do watkow roznych for rowerowych, ale sprzed paru
 lat,

- pewna DRAMATURGIA, przyjemniej jest dyskutowac i utrzymywac
 kontakt z ludzmi i dowiadywac sie o ich najswiezszych
 doswiadczeniach!

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-09-03 17:50:19
Autor: Prot Ogenes
On 2017-09-03 11:27, Yerine Ictimai wrote:
[...]

Jakby cię ironia podeszła z tyłu i kopnęła w dupę pewnie byś nie zauważył.

Pogratulowac Ci rozleglej wiedzy, pytania sa durne moze dla
  Ciebie, ale dla kogos innego to sa PODSTAWOWE PYTANIA.

Przypomnij sobie wątek, w którym  dla poprawy własnego bepieczeństwa chciałeć móc kontrolować tylną lapmkę i _jednoczesnie_ wpadłeś na pomysł zamontowania lusterka/odbłyśnika i sprawdzać stan odwracając głowę w tył.

Gdyby sie odrobinkę wysilił, to znalazłbyś nawet artykuły opisujące temat w sosób prawie naukowy, włączając analizy statyczną:
http://www.rodfordbuilt.co.uk/technical/2016/1/19/brakes-forks-and-braking-forks

Ale lepiej "pytać i szukać najświeższych informacji".

Prot

Data: 2017-09-03 10:13:05
Autor: Rowerex
W dniu niedziela, 3 września 2017 17:50:34 UTC+2 użytkownik Prot Ogenes napisał:

http://www.rodfordbuilt.co.uk/technical/2016/1/19/brakes-forks-and-braking-forks

A co tu jest ciekawego?

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2017-09-03 23:16:32
Autor: Prot Ogenes
On 2017-09-03 19:13, Rowerex wrote:
W dniu niedziela, 3 września 2017 17:50:34 UTC+2 użytkownik Prot Ogenes napisał:

http://www.rodfordbuilt.co.uk/technical/2016/1/19/brakes-forks-and-braking-forks

A co tu jest ciekawego?

Nie dotrwałeś do końca?

Prot

Data: 2017-09-03 22:11:42
Autor: Rowerex
On 2017-09-03 19:13, Rowerex wrote:
> Nie dotrwałeś do końca?

Hamulec tarczowy umieszczony na widelcu niesymetrycznie, czyli na jednej goleni, najbardziej obciąża goleń do której jest zamocowany? To musi być jakaś pomyłka w obliczeniach - przecież na chłopski rozum to niemożliwe, nic za tym nie przemawia, bez symulacji komputerowych nikt by na to nie wpadł :-P

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2017-09-04 11:49:46
Autor: Prot Ogenes
On 2017-09-03 19:13, Rowerex wrote:
[...]

No i jednak nie dotrwałeś do końca.
To nawet jest zabawne :-D

Prot

Data: 2017-09-04 03:05:48
Autor: Rowerex
On 2017-09-04 07:11, Rowerex wrote:

> [...]
> nie przemawia, bez symulacji komputerowych nikt by na to nie wpadł :-P

Na końcu jest: "Powered by Squarespace"

Chyba, że chodzi o to pod obrazkiem z symulacji: "That was our conclusion. Consequently our Rodford plate crown fork has been design to operate safely under these amplified loads; suitable for use with disc, drum, rim or roller brakes."

Jak nie o to, to nie wiem do czego miałem nie dotrwać - może uBlock mi coś wycina.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2017-09-04 14:16:07
Autor: Prot Ogenes
On 2017-09-04 12:05, Rowerex wrote:

[...]

Bingo. Trochę trwało, ale w końcu się udało ;-)

Prot

Data: 2017-09-04 06:10:26
Autor: Rowerex
W dniu poniedziałek, 4 września 2017 14:16:10 UTC+2 użytkownik Prot Ogenes napisał:
On 2017-09-04 12:05, Rowerex wrote:

> [...]
> brakes."

Bingo. Trochę trwało, ale w końcu się udało ;-)

Wnioskuję z tego bingo, że kupiłeś ich widelec lub nawet rower, najpewniej ten: https://tinyurl.com/yb5ye9u9

bo tylko oni dzięki analizie komputerowej odkryli, że hamulce tarczowe inaczej obciążają golenie widelca, a cała reszta producentów na świecie to idioci narażający rowerzystów na trwałe kalectwo tudzież śmierć - ew. płacą Ci za reklamę :p Z drugiej strony ciekawe jak się jeździ rowerem z tego linka przy pełnym obciążeniu, o hamowaniu nie wspominając :)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2017-09-04 14:26:16
Autor: Ignac
W dniu poniedziałek, 4 września 2017 15:10:28 UTC+2 użytkownik Rowerex napisał:

Wnioskuję z tego bingo, że kupiłeś ich widelec lub nawet rower, najpewniej ten: https://tinyurl.com/yb5ye9u9

bo tylko oni dzięki analizie komputerowej odkryli, że

ta przyczepka po coś jest i ona nie może "lecieć" na pustaka,
koniecznie trzeba jej dołożyć trzecią bekę, bo jak zabraknie-
to kto się będzie wracał?

Data: 2017-09-04 23:38:19
Autor: Prot Ogenes
On 2017-09-04 15:10, Rowerex wrote:

Z drugiej strony ciekawe jak się jeździ rowerem z tego linka przy pełnym
obciążeniu, o hamowaniu nie wspominając :)

Takie rowery stosują gangi występujące w postapokaliptycznym świecie świecie Mad Maxa do podpierdalania paliwa tym, które je mają :-)

Prot

Data: 2017-09-03 19:43:59
Autor: Yerine Ictimai
[...]

Ale to Ty masz problem z zauwazeniem, i na dodatek brak Ci
 poczucia humoru i kultury osobistej :P

Przypomnij sobie wątek, w którym  dla poprawy własnego bepieczeństwa chciałeć móc kontrolować tylną lapmkę i _jednoczesnie_ wpadłeś na pomysł zamontowania lusterka/odbłyśnika i sprawdzać stan odwracając głowę w tył.

Poniewaz lepsze to jakos niz zatrzymywanie co chwile roweru,
 zsiadanie zeby sprawdzac czy sie swieci i ew przelaczyc.

Gdyby sie odrobinkę wysilił, to znalazłbyś nawet artykuły opisujące temat w sosób prawie naukowy, włączając analizy statyczną:
http://www.rodfordbuilt.co.uk/technical/2016/1/19/brakes-forks-and-braking-forks

A bardzo dziekuje :)

Ale lepiej "pytać i szukać najświeższych informacji".

Alez zdecydowanie lepiej! Poniewaz oprocz teoretycznych podstaw
 fizycznych (znanych skadinad ze szkoly) sa rozmaite niuanse, i
 sprawa w ogole jest dyskusyjna. Producenci kombinuja z
 materialami i szczegolami konstrukcyjnymi, a to dla zwiekszenia
 wytrzymalosci, albo przeciwnie dla obnizenia wagi lub kosztow,
 etc

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-09-03 23:41:16
Autor: Prot Ogenes
On 2017-09-03 19:43, Yerine Ictimai wrote:
[...]

Oooo ludzieee.. Czy ty naprawde skończyłeś internetowy kurs psychoanalizy na podstawie postów internetowych?

[...]

Nadal nie widzisz sprzeczności w tym co próbowałeś osiągnąć? LOL!

[...]

To dla ciebie też hint, wiesz, żebyś nie musiał za dużo czytać ;-) Sprawdź na końcu artykułu jaki wniosek wysunięto i jaka jest konkluzja.

Prot

Data: 2017-09-03 11:43:27
Autor: Yerine Ictimai
Amora trwalosc a wielkosc tarczy?
Prot Ogenes <protogenes@poczta.onet.pl> Wrote in message:
jakieś zdjęcie w sieci, wrzucasz tutaj i oczekujesz analizy mechanicznej metodą elementów skończonych zamocowania bagażnika.

Potrafie sobie wyobrazic jak marketing producentow NIE chce aby
 uzytkownicy porozumiewali sie i analizowali ich produkty
 :)

Czytaj, przede wszystkim czytaj. Dużo.

Pewnie: "czytaj duzo reklam" ;)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-09-03 04:06:53
Autor: tadeklodz
W dniu niedziela, 3 września 2017 11:43:28 UTC+2 użytkownik Yerine Ictimai napisał:
> [...]

Potrafie sobie wyobrazic jak marketing producentow NIE chce aby
 uzytkownicy porozumiewali sie i analizowali ich produkty

Daj sobie spokój z miedleniem tego tematu. Jest rzeczą oczywistą że im większa tarcza tym większe siły działają na widelec / wiekszy moment/ Producent widelca podaje max wielkość tarczy i do Ciebie należy decyzja Założysz większą szybciej wykończysz widelec

Data: 2017-09-03 04:45:11
Autor: Rowerex
W dniu niedziela, 3 września 2017 13:06:56 UTC+2 użytkownik tade....@poczta.onet.pl napisał:
Daj sobie spokój z miedleniem tego tematu. Jest rzeczą oczywistą że im większa tarcza tym większe siły działają na widelec / wiekszy moment/

Nic nie jest jednoznacznie oczywiste.

Granicą siły hamowania, a co za tym idzie drogi hamowania jest lot przez kierownicę, zależy to od masy rowerzysty, roweru, geometrii i czy rowerzysta balansuje ciałem np. przy hamowaniu przesuwając się do tyłu.

Dwa przypadki przy tych samych warunkach (ten sam rower i rowerzysta, ta sama droga hamowania, ta sama powierzchnia po której jedzie rower):
1) tarcza 160, hamowanie na granicy przelecenia przez kierownicę
2) tarcza 203, hamowanie na granicy przelecenia przez kierownicę

Przy tarczy 203 siła tarcia o klocki może być mniejsza, czy zatem siły działające na widelec w ogóle się zmienią?

Oczywiście pytam o teoretyczną analizę mechaniczną, bo może być tak, że przy tarczy 160 nie ma szans na uzyskanie takiej siły hamującej, by zaliczyć OTB, więc granica określająca maksymalne siły działające na widelec jest mniejsza.

Inaczej będzie gdy tarczę 203 założy rowerzysta ważący 60kg a inaczej gdy rowerzysta ważący 100kg.

To samo np. z dolnym ograniczeniem ciśnienia w oponach - taka oczywista oczywistość, że to zależy od masy roweru z rowerzystą, a jednak żaden producent opon nie daje tabelki z zależnością między minimalnym ciśnieniem i masą roweru z rowerzystą. Pozdr-
-Rowerex

Data: 2017-09-03 14:07:51
Autor: Yerine Ictimai
Rowerex <rowerex@op.pl> Wrote in message:
[...]

Ale rozwazajac problem jakos statystycznie, nawet dla tego samego
 roweru i tego samego rowerzysty? Przeciez wiadomo ze bywaja rozne
 przupadki i rozne sytuacje, ale jakby to usrednic?

[...]

Aha, sugerujesz, ze majac wieksza tarcze rzadko spokojny
 rowerzysta wykorzysta jej mozliwosci i efekt dla zuzycia widelca
 okaze sie taki sam?

[...]

Ale majac tarcze wieksza, spokojny rowerzysta uzyje maksymalnej
 sily hamowania rzadko, powiedzmy raz na miesiac, i choc to nijak
 wplynie na przyspieszenie zuzycia wielca, to jednak wyposazy tego
 spokojnego rowerzyste w dodatkowy srodek BEZPIECZENSTWA (na
 drodze itp) wiazacy sie z mozliwoscia skutecznego zahamowania w
 razie WYJATKOWEJ potrzeby, tak to dziala?

Data: 2017-09-03 06:50:38
Autor: Rowerex
W dniu niedziela, 3 września 2017 14:07:51 UTC+2 użytkownik Yerine Ictimai napisał:

> [...]

 roweru i tego samego rowerzysty? Przeciez wiadomo ze bywaja rozne
 przupadki i rozne sytuacje, ale jakby to usrednic?

Nie uśrednić, tylko przyjąć najgorszy przypadek. Tak robią producenci - jeśli nie podają limitów wagowych dla rowerzystów, to przyjmują najgorszy przypadek, że amortyzator będzie użytkował rowerzysta ważący np. 100kg i będzie korzystał z maksymalnej siły hamulca.

> [...]

 Aha, sugerujesz, ze majac wieksza tarcze rzadko spokojny
 rowerzysta wykorzysta jej mozliwosci i efekt dla zuzycia widelca

Pytanie z gatunku retorycznych - nie ma obowiązku hamowania przodem, ani nawet jazdy na zakupionym rowerze :-)

No chyba że spokojny rowerzysta waży 130kg i jeździ co dzień do pracy po ulicy nachylonej pod kątem 20-stopni usianej wszelkiego rodzaju skrzyżowaniami, krawężnikami itp, nawet jeśli pod górę jeździ tramwajem, a tylko zjeżdża rowerem i czasem mu się strasznie śpieszy.

[...]

Jak wyżej - przy czym większe prawdopodobieństwo zaliczenia lotu przez kierownicę przed pieszym który wchodzi nieopacznie na DDR z kostki nie nazwałbym "dodatkowym środkiem bezpieczeństwa" :o)  Pozdr-
-Rowerex

Data: 2017-09-03 13:50:48
Autor: Yerine Ictimai
tadeklodz@poczta.onet.pl Wrote in message:
> [...]

Pewnie: "czytaj duzo reklam" ;)

Daj sobie spokój z miedleniem tego tematu. Jest rzeczą oczywistą że im większa tarcza

Ale tu byla "wycieczka" na temat spraw organizacyjnych ;)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-09-03 13:52:45
Autor: Yerine Ictimai
Yerine Ictimai <ictimai@yandex.ru> Wrote in message:
> [...]

Daj sobie spokój z miedleniem tego tematu. Jest rzeczą oczywistą że im większa tarcza

Ale tu byla "wycieczka" na temat spraw organizacyjnych ;)

Ale niemniej dzieki :)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Amora trwalosc a wielkosc tarczy?