Amortyzacja do przyczepki

Data: 2013-05-16 04:28:41
Autor: g-jaro
Amortyzacja do przyczepki
Jako, że przerobiłem temat w praktyce może komuś się przyda...
Tak sie na rynku porobiło, ze w przyczepkach dla dzieci 2 bieguny występują: Chiny (lub import z Aldi'ego) za 300-400 zł lub Chariot z ponad 3 tysiaki + dodatkowe akcesoria za równie "niemi(a)łe" pieniądze.

Gdzieś po środku znajduje sie Croozer Kids for 1 (or2) za pieniądze porównywalne z nienajlepszym wózkiem dziecięcym więc kusi zwłaszcza że w zestawie, kółko Joggera i kółka do a'la wózka. Ale - czego w zestawie brak to amortyzacja - i tu pojawia się pytanie czy warto dopłacać tyle kasy otzrymując przyczepkę (pod względem amortyzacji) jak z Chin za 400 zł.

Uznałem, że warto ale temat amortyzacji nie dawał mi spokoju. Jak się okazało nie dawał też spokoju naszym południowym sąsiadom o ciut lepszej cywilizacji rowerowej stąd dla zainteresowanych polecam poniższe linki:

1/ http://www.odpruzeni.cz/detail.php?category=19&id=56 Amortyzacja na gumach - to kupiłem i jestem zadowolony (jako i dwójka pasażerów w wieku 1 i 3,5 roku)

2/ http://shop.velofiala.cz/prv-croozer-odpruzeni-comfort-brzdy/ Tego nie kupiłem choć wygląda solidnie ale bałem sie problemów w przypadku wycieków z amora.

I jeszcze dla majsterklepków historia rozwoju zawieszenia tegoż twórcy:
http://www.velofiala.cz/croozer/odpruzeni-pro-croozer-velofiala/ bo on tez od gum a potem pociętego amora zaczynał.

I tyle - może sie komu przyda. Nie handluje tym, ani przyczepkami więc bez zaczepek plizzz...

Jakby ktoś chciał sie o podpytać odnośnie doświadczeń z przyczepką i (świeżo)amortyzacją, to służę.

Pzdr,
g-jaro

Data: 2013-05-16 15:42:40
Autor: PeJot
Amortyzacja do przyczepki
W dniu 2013-05-16 13:28, g-jaro pisze:

I jeszcze dla majsterklepków historia rozwoju zawieszenia tegoż twórcy:
http://www.velofiala.cz/croozer/odpruzeni-pro-croozer-velofiala/ bo on tez od gum a potem pociętego amora zaczynał.

Przypomina mi się jak kombinowałem z amortyzacją fotelików dla moich dzieci. Skończyło się na wahaczu podpartym sprężynami z tłumieniem hydraulicznym od jakiegoś Rock Shoxa oraz tym że dzieciaki z fotelików zwyczajnie powyrastały...

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-05-21 07:39:29
Autor: weekend.pl
Amortyzacja do przyczepki
Aha,
I powiedz mi prosze jak te gumy się sprawują?

Data: 2013-05-21 07:44:24
Autor: weekend.pl
Amortyzacja do przyczepki
Pierwszy raz tu jestem, coś mi się krzaczy :-)
W pierwszym mailu pytałem się jak sprawuje się ta amortyzacja i czy jest sens wydawać 500zł?

Data: 2013-05-21 11:02:42
Autor: g-jaro
Amortyzacja do przyczepki
On 21 Maj, 10:44, weekend...@gmail.com wrote:
Pierwszy raz tu jestem, coś mi się krzaczy :-)
W pierwszym mailu pytałem się jak sprawuje się ta amortyzacja i czy jest sens wydawać 500zł?

Nowe grupy google mnie przerosły... ale wklejam (spróbuję) co wysłałem
Ci na priv jakby ktoś był zainteresowany:

"Poprzez znajomego w Czechach kupiłem bezpośrednio od producenta
wersję Dogy Light na gumach. Żona która jeździ z reguły za nami mówi,
że widać, że koła poruszają się niezależnie na dziurach, mały śpi, a
śpiewy starszej córy już nie drgają na wertepach , czyli że chyba
jakoś to działa.
Niemniej według mnie dla dużego obciążenia gumy są za delikatne (ja
wożę 2 dzieci, plus kupę gratów w sumie z przyczepą to z 30-35kg).. I
jak gum nie naciągnę to przyczepa potrafi haczyć o grunt a jak
naciągnę mocno to gumy się wyciągają do granicy elastyczności i
przyczepa jedzie wysoko ale amortyzuje słabo. Jak uda mi się dobrać
sprężyny o lepszej charakterystyce to spróbuję zamienić gumy na
sprężyny ale to już trochę rzeźba której wolałbym uniknąć kupując
gotowca za prawie 500 zł. Ale myślę że w przypadku wersji dla 1
dziecka powinno to działać o wiele lepiej.

Jak bym miał kupować ponownie to chyba teraz kupił bym od tego
drugiego producenta wersję z amortyzatorem i sprężyną - tylko, że u
nas nie do dostania, a nie wiem czy Czesi wysyłają do Polski"

Pozdr,
g-jaro

Data: 2015-02-19 23:43:11
Autor: augustyn.pablo
Amortyzacja do przyczepki
Witam

utrzymujesz może kontakt z tym znajomym na Czechach, albo może znasz inne drogi dystrybucji, potrzebuję podobnej amortyzacji.
pozdro
pawel

Data: 2015-02-20 05:58:38
Autor: rybakila
Amortyzacja do przyczepki
[...]

Od ponad roku dostępne są croozery w wersji plus, z amortyzacją. Moje córy nie narzekają, są wożone od 12 miesiąca życia, po śmieszkach, asfaltach, szutrach i kocich łbach.

pozdrawiam

ryba

Amortyzacja do przyczepki