Data: 2013-06-08 17:02:21 | |
Autor: Grzegorz PrÄdki | |
Amortyzacja, komfort | |
DziÄki serdecznie za pomoc Jakie tam masz kola? Ja mam slk (zawieszenie podobne) na 17tkach i jest dosc twardo. Wczesniej mialem 16tki i w sumie jakas roznice czuc. Dodatkowo, choc nie wiem jak to jest w CLK, fotele poglebiaja wrazenie twardosci - sa twarde i malo komfortowe. |
|
Data: 2013-06-08 15:46:19 | |
Autor: kolega.kolezka | |
Amortyzacja, komfort | |
W dniu sobota, 8 czerwca 2013 17:02:21 UTC+2 użytkownik Grzegorz Prędki napisał:
Jakie tam masz kola? Ja mam slk (zawieszenie podobne) na 17tkach i jest dosc twardo. Wczesniej mialem 16tki i w sumie jakas roznice czuc. Dodatkowo, choc nie wiem jak to jest w CLK, fotele poglebiaja wrazenie twardosci - sa twarde i malo komfortowe. Koła mam teraz (lato) 225/45/17 (przód), 245/40/17 (tył) W zimie miałem 205/55/16 Czy była jakaś różnica w komforcie ? No może jakaś była, ale nie piorunująca. Pytam tutaj o jakaś część (pewnie gumową) odpowiedzialną obok amortyzatora za dodatkowe tłumienie drgań - bo nie chciałbym się wygłupić u mechanika - sugerując że spodziewam się takiej części.... Gdybym to ja konstruował samochód, na pewno gdzieś pomiędzy kołem a podwoziem byłby taki element tłumiący ;) Ktoś może potwierdzić że jest takie coś (i np nazywa się X..) ? Dzięki i pozdrawiam K. |
|
Data: 2013-06-27 03:07:27 | |
Autor: Michał | |
Amortyzacja, komfort | |
On 6/9/2013 12:46 AM, kolega.kolezka@gmail.com wrote:
W dniu sobota, 8 czerwca 2013 17:02:21 UTC+2 użytkownik Grzegorz Prędki napisał: Nie ma takich rzeczy: tylko amortyzator + sprężyna oraz opona. niby jest zawieszenie amortyzatora, ale ono już nie bardzo coś tłumi. małe felgi, i wielkie opony - jedyna rada - lub kup francuza ;) zmianę mogą dać aluminiowe wahacze, a nie stalowe - ale to minimalne. Nie wytłuczone są jakieś łączniki stabilizatora czy inne elementy zawieszenia ? bo amortyzatory jak by ich nie załatwić to nie widziałem żeby się tłukły w żadnym aucie. |
|
Data: 2013-06-27 17:57:26 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Amortyzacja, komfort | |
Dnia Thu, 27 Jun 2013 03:07:27 +0200, _Michał napisał(a):
On 6/9/2013 12:46 AM, kolega.kolezka@gmail.com wrote: Jest cały szereg takich części. Tuleje metalowo-gumowe zawieszenia, uniballe, górne mocowania amortyzatora itp. Zawieszenie obojętnie jak sztywne i sportowe, jeżeli jest sprawne to nie wydaje z siebie żadnych dźwięków przy pokonywaniu nierówności. Dźwięki ma prawo wydawać opona, no albo w skrajnych przypadkach uderzenia podwoziem. Nie zawieszenie. Jakieś stuki-puki z zawieszenia najczęściej oznaczają właśnie wymęczone już elementy przenoszenia sił w zawieszeniu. Amortyzator, nawet uszkodzony raczej dźwięków nie wydaje - no chyba że już wyluzowany na boki. Czyli do sprawdzenia sworznie drążka kierowniczego i wahacza, wszystkie tuleje wahaczy, łączniki stabilizatora (czasami stabilizator pod nimi jest już wytarty) i gumy w gónych mocowaniach amortyzatora. W dalszej kolejności poduszki mocowania silnika i jak są to poduszki mocowania ramy pod silnikiem. |
|