Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Amortyzacja, komfort

Amortyzacja, komfort

Data: 2013-06-08 17:02:21
Autor: Grzegorz Prędki
Amortyzacja, komfort

Dzięki serdecznie za pomoc
K.


Jakie tam masz kola? Ja mam slk (zawieszenie podobne) na 17tkach i jest dosc twardo. Wczesniej mialem 16tki i w sumie jakas roznice czuc. Dodatkowo, choc nie wiem jak to jest w CLK, fotele poglebiaja wrazenie twardosci - sa twarde i malo komfortowe.

Data: 2013-06-08 15:46:19
Autor: kolega.kolezka
Amortyzacja, komfort
W dniu sobota, 8 czerwca 2013 17:02:21 UTC+2 użytkownik Grzegorz Prędki napisał:
Jakie tam masz kola? Ja mam slk (zawieszenie podobne) na 17tkach i jest  dosc twardo. Wczesniej mialem 16tki i w sumie jakas roznice czuc. Dodatkowo, choc nie wiem jak to jest w CLK, fotele poglebiaja wrazenie twardosci - sa twarde i malo komfortowe.

Koła mam teraz (lato) 225/45/17 (przód), 245/40/17 (tył) W zimie miałem 205/55/16 Czy była jakaś różnica w komforcie ? No może jakaś była, ale nie piorunująca. Pytam tutaj o jakaś część (pewnie gumową) odpowiedzialną obok amortyzatora za dodatkowe tłumienie drgań - bo nie chciałbym się wygłupić u mechanika - sugerując że spodziewam się takiej części.... Gdybym to ja konstruował samochód, na pewno gdzieś pomiędzy kołem a podwoziem byłby taki element tłumiący ;) Ktoś może potwierdzić że jest takie coś (i np nazywa się X..) ? Dzięki i pozdrawiam
K.

Data: 2013-06-27 03:07:27
Autor: Michał
Amortyzacja, komfort
On 6/9/2013 12:46 AM, kolega.kolezka@gmail.com wrote:
W dniu sobota, 8 czerwca 2013 17:02:21 UTC+2 użytkownik Grzegorz Prędki napisał:
Jakie tam masz kola? Ja mam slk (zawieszenie podobne) na 17tkach i jest
dosc twardo. Wczesniej mialem 16tki i w sumie jakas roznice czuc.
Dodatkowo, choc nie wiem jak to jest w CLK, fotele poglebiaja wrazenie
twardosci - sa twarde i malo komfortowe.

Koła mam teraz (lato) 225/45/17 (przód), 245/40/17 (tył)
W zimie miałem 205/55/16

Czy była jakaś różnica w komforcie ? No może jakaś była, ale nie piorunująca.
Pytam tutaj o jakaś część (pewnie gumową) odpowiedzialną obok amortyzatora za dodatkowe tłumienie drgań - bo nie chciałbym się wygłupić u mechanika - sugerując że spodziewam się takiej części...

Gdybym to ja konstruował samochód, na pewno gdzieś pomiędzy kołem a podwoziem byłby taki element tłumiący ;)

Ktoś może potwierdzić że jest takie coś (i np nazywa się X..) ?

Dzięki i pozdrawiam
K.


Nie ma takich rzeczy: tylko amortyzator + sprężyna oraz opona.
niby jest zawieszenie amortyzatora, ale ono już nie bardzo coś tłumi.

małe felgi, i wielkie opony - jedyna rada - lub kup francuza ;)

zmianę mogą dać aluminiowe wahacze, a nie stalowe - ale to minimalne.
Nie wytłuczone są jakieś łączniki stabilizatora czy inne elementy
zawieszenia ? bo amortyzatory jak by ich nie załatwić to nie widziałem
żeby się tłukły w żadnym aucie.

Data: 2013-06-27 17:57:26
Autor: Tomasz Pyra
Amortyzacja, komfort
Dnia Thu, 27 Jun 2013 03:07:27 +0200, _Michał napisał(a):

On 6/9/2013 12:46 AM, kolega.kolezka@gmail.com wrote:
W dniu sobota, 8 czerwca 2013 17:02:21 UTC+2 użytkownik Grzegorz Prędki napisał:
Jakie tam masz kola? Ja mam slk (zawieszenie podobne) na 17tkach i jest
dosc twardo. Wczesniej mialem 16tki i w sumie jakas roznice czuc.
Dodatkowo, choc nie wiem jak to jest w CLK, fotele poglebiaja wrazenie
twardosci - sa twarde i malo komfortowe.

Koła mam teraz (lato) 225/45/17 (przód), 245/40/17 (tył)
W zimie miałem 205/55/16

Czy była jakaś różnica w komforcie ? No może jakaś była, ale nie piorunująca.
Pytam tutaj o jakaś część (pewnie gumową) odpowiedzialną obok amortyzatora za dodatkowe tłumienie drgań - bo nie chciałbym się wygłupić u mechanika - sugerując że spodziewam się takiej części...

Gdybym to ja konstruował samochód, na pewno gdzieś pomiędzy kołem a podwoziem byłby taki element tłumiący ;)

Ktoś może potwierdzić że jest takie coś (i np nazywa się X..) ?

Dzięki i pozdrawiam
K.


Nie ma takich rzeczy: tylko amortyzator + sprężyna oraz opona.
niby jest zawieszenie amortyzatora, ale ono już nie bardzo coś tłumi.

Jest cały szereg takich części.
Tuleje metalowo-gumowe zawieszenia, uniballe, górne mocowania amortyzatora
itp.

Zawieszenie obojętnie jak sztywne i sportowe, jeżeli jest sprawne to nie
wydaje z siebie żadnych dźwięków przy pokonywaniu nierówności.
Dźwięki ma prawo wydawać opona, no albo w skrajnych przypadkach uderzenia
podwoziem. Nie zawieszenie.

Jakieś stuki-puki z zawieszenia najczęściej oznaczają właśnie wymęczone już
elementy przenoszenia sił w zawieszeniu.
Amortyzator, nawet uszkodzony raczej dźwięków nie wydaje - no chyba że już
wyluzowany na boki.
Czyli do sprawdzenia sworznie drążka kierowniczego i wahacza, wszystkie
tuleje wahaczy, łączniki stabilizatora (czasami stabilizator pod nimi jest
już wytarty) i gumy w gónych mocowaniach amortyzatora.
W dalszej kolejności poduszki mocowania silnika i jak są to poduszki
mocowania ramy pod silnikiem.

Amortyzacja, komfort

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona