Amortyzacja starego auta - zloty biznes?

Data: 2010-01-08 09:46:17
Autor: Przemek
Amortyzacja starego auta - zloty biznes?
Witam
mam stare auto prywatne od wielu lat (posiadam z tytulu darowizny auta
- wartosc z umowy ponad 20tys, wartoc obecna z 5 kola - chcialem je
sprzedac ale...
Z tego co wiem wprowadzajac do ST biore wartosc z zakupu (w tym
wypadku ta darowizna byla z 8 lat temu!!!)
Wychodzi mi, ze odbiore fiskusowi over 4 kola w 2.5 roku amortyzacji a
przy odsprzedazy zaplace ledwie pare stow (pewnie wartosc jego bedzie
w okolicach 2,5tys)
Czegos nie przewidzialem (istotnego)?

a szkoda ze na ta darwozne nie wpisalizmy ze 30 kola wtedy... (ale kto
to wiedzial..)
Pozdrawiam,
Przemek
(1os DG, vatowiec, podatek liniowy, KPiR)

Data: 2010-01-08 19:35:34
Autor: cef
Przemek wrote:

a szkoda ze na ta darwozne nie wpisalizmy ze 30 kola wtedy... (ale kto
to wiedzial..)

To i tak by nic nie dalo, bo przy nabyciu w drodze darowizny
wartosc poczatkowa do amortyacji bedzie wg cen rynkowych
z dnia darowizny.

Data: 2010-01-08 10:50:01
Autor: Przemek
On 8 Sty, 19:35, "cef" <cez...@interia.pl> wrote:
Przemek wrote:
> [...]

To i tak by nic nie dalo, bo przy nabyciu w drodze darowizny
wartosc poczatkowa do amortyacji bedzie wg cen rynkowych

a reszta z grubsza sie zgadza?

Czy Us robi jakies klopociki jak 1os DG ma 2 auta w ST (bo tak czy
siak cos zdatnego bardziej do jazdy kupic bede musial) - lub 1 w ST i
2gie w leasingu?
Jak pozniej jest jak wrzucam w koszta faktury za paliwo do obu aut
(unikajac sytuacji gdz np bedac 1dnym autem w delegacji zagranicznej
mam z tego okresu faktury wystawione w kraju na 2gie auto
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2010-01-09 12:15:49
Autor: Marek Dyjor
Przemek wrote:
[...]

khm a musisz brac faktury na dwa samochody?

Data: 2010-01-08 19:46:14
Autor: 'Tom N'
Amortyzacja starego auta - zloty biznes?
Przemek w

[...]

Zapisu w UoPDoF:

"Przy ustalaniu wartości początkowej poszczególnych środków trwałych oraz
wartości niematerialnych i prawnych, zgodnie z ust. 1 pkt 3-5 oraz ust. 2,
8, 9, 14 i 15, przepis art.19 stosuje się odpowiednio."

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-01-08 12:19:08
Autor: Przemek
[...]

To znaczy? wartosc z umowy darowizny nie dobiegala znaczaco od
wartosci rynkowej. papier na darowizne (dokonana 8 czy 9 lat temu) mam
(nawet z jakas pieczatka jakas z US) po 2.5 roku sprzedam auto za cene
rynkowa i zaplace od tego przychodu podatek, ST (wartosc z umowy
darowizny) zamortyzuje do czasu sprzedazy- gdzie tutaj dzialanie
niezgodne z prawem?
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-dochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2010-01-09 00:04:12
Autor: Zygmunt
[...]

To tak samo jest z kazdym samochodem kupionym prywatnie powiedzmy 10 lat temu? Cena
zakupu 10 lat temu wchodzi do amortyzacji w DG gdybym samochód wprowadził do ST?

Data: 2010-01-09 03:38:32
Autor: Gotfryd Smolik news
Amortyzacja starego auta - zloty biznes?
On Fri, 8 Jan 2010, 'Tom N' wrote:

Przemek w
[...]

  Jak rozumiem, Przemek powiada że on jest pod ust.1.1.3, więc się nie
łapie :D

pzdr, Gotfryd

Amortyzacja starego auta - zloty biznes?