Amortyzator 28/29"

Data: 2014-04-13 19:29:03
Autor: fojtek
Amortyzator 28/29"
Zastanawiam się nad zakupem amortyzatora. Problem w tym że obecnie używam streetowego sztywniaka. Chciał bym czegoś równie pewnego w prowadzeniu ale ze skokiem 5-6cm. Ma wybierać niewielkie kamienie na szutrówkach czy kępy trawy na ścieżkach. Nie przewiduję większych zabiegów pielęgnacyjnych, będzie traktowany podobnie jak łańcuch.
Fajnie gdyby miał blokadę i ważył <2kg. Chciałbym żeby przetrzymał 10-15 kkm z czego ponad 90% miasto.

Co polecacie w sensownej cenie (ok 300PLN).

Data: 2014-04-13 12:47:29
Autor: Ignac
Amortyzator 28/29"
W dniu niedziela, 13 kwietnia 2014 19:29:03 UTC+2 uytkownik fojtek napisa:
Zastanawiam si nad zakupem amortyzatora. Problem w tym e obecnie uywam streetowego sztywniaka. Chcia bym czego rwnie pewnego w prowadzeniu ale ze skokiem 5-6cm. Ma wybiera niewielkie kamienie na szutrwkach czy kpy trawy na ciekach. Nie przewiduj wikszych zabiegw pielgnacyjnych, bdzie traktowany podobnie jak acuch.

Fajnie gdyby mia blokad i way <2kg. Chciabym eby przetrzyma 10-15 kkm z czego ponad 90% miasto.

Jak si duo jedzi,to niestety nawet po mieie czuje si "efekty" w rkach.
Oto amor na ktrym ja jed/wci jed,dotychczasowy przebieg 45 kkm i
nie zagldaem do skubaca jeszcze.Speni Twoje oczekiwania!Ja nadziwi si
nie mog.

http://allegro.pl/amor-rst-ct-com-i-28-cali-1-1-8-gwint-piaskowy-i4098291525.html?source=mlt

Data: 2014-04-13 20:48:58
Autor: qrt
Amortyzator 28/29"
Dnia Sun, 13 Apr 2014 19:29:03 +0200, fojtek napisa(a):

[...]

IMO w tej cenie to nie ma sensu.

Data: 2014-04-13 21:45:04
Autor: fojtek
Amortyzator 28/29"

Co polecacie w sensownej cenie (ok 300PLN).

IMO w tej cenie to nie ma sensu.

Poniewa?

Przypomn: nie oczekuj regulacji tumienia kompresji ani odbicia, wagi poniej 1,5 kg ani skoku 150mm. Wystarczy mi co klasy MoZo Pro (kto jeszcze pamita?) tyle e na 28".

Data: 2014-04-14 09:36:42
Autor: qrt
Amortyzator 28/29"
Dnia Sun, 13 Apr 2014 21:45:04 +0200, fojtek napisa(a):

Co polecacie w sensownej cenie (ok 300PLN).

IMO w tej cenie to nie ma sensu.

Poniewa?

poniew to naprawd niska pka i raczej nie oczekiwabym sprztu co to
"pewnoci prowadzenia" dorwna sztywniakowi, wytrzyma 15ty km i bedzie
way mniej ni 2 kg. Cho by moe co innego ni na rozumiesz jako "pewno prowadzenia", oraz
"wytrzyma" te pojmujesz inczej. Ale z tanich widelcw z jakimi miaem do czynienia aden nie speni moich
oczekiwa.

Data: 2014-04-14 12:58:17
Autor: Paweł Olaszek
Amortyzator 28/29"
W dniu 2014-04-13 19:29, fojtek pisze:
Zastanawiam się nad zakupem amortyzatora.
Co polecacie w sensownej cenie (ok 300PLN).

przy podobnych założeniach kupiłem nrx-a z 2012r (nieużywany ze sklepu) z blokadą na kierownicy za 330zł. Przejechałem na nim dopiero nieco ponad 1tys, ale nic niepokojącego nie widać, kultura pracy za tę cenę IMHO zupełnie ok.

--
pozdrawiam,
Paweł

-- -

Data: 2014-04-14 17:38:48
Autor: artek
Amortyzator 28/29"
W dniu 2014-04-14 12:58, Paweł Olaszek pisze:
[...]

o, a 1000 km to tak strasznie dużo?
ja kiedyś dawno temu w krossówce miałem sprężynowy widelec ncx, czyli ten gorszy niż nrx. po 4 tys. przestał się nadawać do użytku, takie luzy złapał. to nawet nie był rok przebiegu. hmm, może nie trzeba było zjeżdżać czerwonym pieszym ze ślęży?
mniejsza z tym, wymieniłem go na powietrzny marzocchi tcx i przejechałem bez żadnych problemów kolejno kilkadziesiąt, bynajmniej nie po szosie. ale to była zupełnie inna półka cenowa ...'
w każdym bądź razie w tanie amortyzowane widelce ja bym się raczej nie pakował.

--
art3k

Data: 2014-04-15 11:08:52
Autor: Paweł Olaszek
Amortyzator 28/29"
W dniu 2014-04-14 17:38, artek pisze:
Przejechałem na nim dopiero nieco
ponad 1tys,

o, a 1000 km to tak strasznie dużo?

1000km to raczej strasznie mało, stąd "_dopiero_(...)1000km_" ...
Po 1000km miałem już luzy w podstawowym widelcu suntour montowanym w unibike viper. 1000km to żaden dystans, ale widać chociaż że jest lepiej niż w standardzie, a za tę cenę (330zł) to nie takie oczywiste ;-)

--
pozdrawiam,
Paweł

-- -

Data: 2014-04-15 12:40:25
Autor: art3k
Amortyzator 28/29"
W dniu 2014-04-15 11:08, Paweł Olaszek pisze:
o, a 1000 km to tak strasznie dużo?

1000km to raczej strasznie mało, stąd "_dopiero_(...)1000km_" ...

1 tys. km to naprawdę za mało na jakiekolwiek wnioski. aczkolwiek wiem, że nrx'y są wytrzymalsze od swych tańszych braci (nex i ncx), zwłaszcza z wyższych odmian. kiedyś miało to m.in. związek z cieńszymi goleniami (28 vs 30) teraz chyba 28 są tylko nex'y..

Po 1000km miałem już luzy w podstawowym widelcu suntour montowanym w
unibike viper.

dlatego napisałem że w tanie widelce bym się nie pchał.

--
art3k

Data: 2014-04-16 22:03:20
Autor: Lukasz Czarnowski
Amortyzator 28/29"
On Tue, 15 Apr 2014 12:40:25 +0200
art3k <usunto_artek@wro.vectranet.pl> wrote:

> [...]

zwłaszcza z wyższych odmian. kiedyś miało to m.in. związek z
cieńszymi goleniami (28 vs 30) teraz chyba 28 są tylko nex'y..

Wiecie, rozumiecie, mam NEXa 4610 v2, model 2011, którego nabyłem drogą
kupna w solidnej przecenie przeceny za ... 150zł, nikt nie chciał
biedaka! :o) Przebieg szacowany jakieś 8kkm, w tym trzy pełne zimy
codziennie: mróz, śnieg, błoto, piach, wszystkiego dobrego, miasto i
teren, kto jeździ ten wie.

Stan pacjenta stabilny, brak widocznych luzów, sprężyna zaczyna jedynie
nieco popiskiwać ;o)

IMHO całkiem niezła alternatywa dla sztywniaka, podnosi znacznie komfort
jazdy na wertepach, ze szczególnym wskazaniem okresu zimowego i
trzymania na nierównym podłożu, a to ważne.

Moje 2gr.

Łukasz Czarnowski

Data: 2014-04-17 07:14:54
Autor: artek
Amortyzator 28/29"
W dniu 2014-04-16 22:03, Lukasz Czarnowski pisze:
[...]

wimy rozumimy

nikt nie chciał biedaka! :o) Przebieg szacowany jakieś 8kkm, w tym trzy pełne zimy
codziennie: mróz, śnieg, błoto, piach, wszystkiego dobrego, miasto i
teren, kto jeździ ten wie.

wiesz, tyle to ja w rok. i dlatego nie mam za bardzo ochoty kupować czegoś co po roku czy dwóch musiałbym wymienić na nowe. nawet jeśli miałoby to kosztować 150 zł. a mojego pierwszego nexa dokładnie po roku musiałem wywalić. cóż, może w aktualne modele wsadzają mniej plastiku.

--
art3k

Data: 2014-04-17 16:52:02
Autor: Lukasz Czarnowski
Amortyzator 28/29"
On Thu, 17 Apr 2014 07:14:54 +0200
artek <artek@usunto.wro.vectranet.pl> wrote:

[...]

Jasne, staram się tylko pokazać dla przeciwwagi, że w tej półce cenowej
żywotność nie kończy się "z definicji" na 1kkm, może komuś wystarczy
10kkm. Ile pożyje - zobaczymy :o)

Łukasz Czarnowski

Data: 2014-04-17 16:56:08
Autor: artek
Amortyzator 28/29"
W dniu 2014-04-17 16:52, Lukasz Czarnowski pisze:
Jasne, staram się tylko pokazać dla przeciwwagi, że w tej półce cenowej
żywotność nie kończy się "z definicji" na 1kkm, może komuś wystarczy
10kkm.

przecież nikt tak nie twierdził. ja napisałem jedynie, że 1000 km to troszkę za mało na jakiekolwiek wnioski. a jeśli ty to skojarzyłeś z kresem żywotności, cóż ...

--
art3k

Data: 2014-04-17 07:39:48
Autor: qrt
Amortyzator 28/29"
Dnia Wed, 16 Apr 2014 22:03:20 +0200, Lukasz Czarnowski napisa(a):

On Tue, 15 Apr 2014 12:40:25 +0200
art3k <usunto_artek@wro.vectranet.pl> wrote:

W dniu 2014-04-15 11:08, Pawe Olaszek pisze:
o, a 1000 km to tak strasznie duo?

1000km to raczej strasznie mao, std "_dopiero_(...)1000km_" ...

1 tys. km to naprawd za mao na jakiekolwiek wnioski. aczkolwiek
wiem, e nrx'y s wytrzymalsze od swych taszych braci (nex i ncx),
zwaszcza z wyszych odmian. kiedy miao to m.in. zwizek z
cieszymi goleniami (28 vs 30) teraz chyba 28 s tylko nex'y..

Wiecie, rozumiecie, mam NEXa 4610 v2, model 2011,

kiedy byem posiadaczem NEX 4000. Fakt to byo do dawno temu i by moe
jako tanich mocno posza od tamtego czasu w gre ale to co dostao
sporych luzw po przejechaniu okoo tysica kilometrw.  Po dystansie 6-7 ty miaem ochot zamieni to na cokolwiek innego byle sie
nie trzeso,  nie telepao i nie wyginao podczas hamowania.

Amortyzator 28/29"