Amortyzator RST FIRST AIR o skoku 80 mm

Data: 2009-03-13 11:35:44
Autor: Marek Dembowski
Amortyzator RST FIRST AIR o skoku 80 mm
Witam.
Czy ktoś wie czy i gdzie można kupić amortyzator RST FIRST  o skoku 80
mm?
Muszę wymienić amora w swoim rowerze, a stary ma skok 76 mm. Pasował
by mi więc taki na 80 mm.  RST podaje, że FIRST występuje w dwóch
wersjach: 80 i 100 mm ale nie mogę jednak nigdzie takiego znaleźć -
wszędzie są o skoku 100 mm.
A może da się założyć amortyzator o większym skoku i nic złego nie
będzie się działo?
Pozdr.
Marek

Data: 2009-03-13 15:33:38
Autor: Mancer
On 13 Mar, 19:35, Marek Dembowski <marek.dembow...@gmail.com> wrote:

A może da się założyć amortyzator o większym skoku i nic złego nie
będzie się działo?

Wysokość skoku nie równa się wysokości widelca.

Jak nie chcesz zmieniać geometrii, to zmierz swój stary. A potem
pojedź do jakiegoś dobrego sklepu i posprawdzaj jak się mają do tego
inne :)

Data: 2009-03-13 19:52:19
Autor: Adrian S.
Marek Dembowski wrote:

[...]

  to że obecny widelec masz o skoku 76mm to wcale nie znaczy że nie można
wsadzić większego. Raczej napisz co to za rama. Tylko ramy o chorej
geometri, albo jakieś starsze niż 10lat nie nadaja się do montażu widelca o
jakimś współczesnym skoku. Albo jakby to był rower w którym na początku był
widelec sztywny.

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-03-13 12:07:12
Autor: Marek Dembowski
Amortyzator RST FIRST AIR o skoku 80 mm
On 13 Mar, 19:52, "Adrian S." <adliszewS...@NIEacid.ch.pw.edu.pl>
wrote:
Marek Dembowski wrote:
> [...]

jakimś współczesnym skoku. Albo jakby to był rower w którym na początku był

Rower to Kelly's Scarpe z 2006 r. Stary amortyzator to RST CAPA T6.
Obecnie sprzedawane Kellysy Scarpe maja widelce o skoku 100 mm ale nie
wiem czy maja dokładnie taka sama geometrię.

Data: 2009-03-13 16:11:16
Autor: Przemek
On 13 Mar, 20:07, Marek Dembowski <marek.dembow...@gmail.com> wrote:
Rower to Kelly's Scarpe z 2006 r. Stary amortyzator to RST CAPA T6.
Obecnie sprzedawane Kellysy Scarpe maja widelce o skoku 100 mm ale nie
wiem czy maja dokładnie taka sama geometrię

Ja założyłem do tej ramy Black'a 100mm, tyle, że on ma wysokość Recona
80mm, więc prawie nie odczułem róznicy. Rama z modelu '07, ale
geometria ta sama. Zmierz swój amor, ile ma wysokości i sprawdź ile ma
RST. Poza tym właśnie zerknąłem na stronce Kellys'a, że wyższe modele
rowerów na tej ramie, były w konfiguracji z amorami 100mm, np. Quartz.
Więc śmiało wkładaj 100mm, chyba, że uparłeś się na 80mm.

pozdr

Amortyzator RST FIRST AIR o skoku 80 mm