Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Amortyzator: Rock Shox XC30 albo inny

Amortyzator: Rock Shox XC30 albo inny

Data: 2014-01-15 20:30:49
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Amortyzator: Rock Shox XC30 albo inny
W dniu 2014-01-15 08:47, PeJot pisze:
Czołem. Syn uzbierał pewną kwotę $ na amortyzator, no i znalazł sponsora
na resztę. Budżet maksymalny to 600 zł. Założenia: nowy amortyzator o
skoku  100 mm, sprężyna, olej, *piwoty*, kolor czarny. Pożądana jest
trwaÅ‚ość i Å‚atwość serwisowania.  Pierwszy kandydat to Rock Shox XC30 -
nowość na rynku, opinie niewiele. Za mniejsze pieniądze można nabyć RST
OMEGA TNL, RST OMEGA RL z manetką, o których też niewiele wiadomo.
Suntour odpada ( bo tak ). Pomożecie dokonać wyboru ?


Musi być nowy?
Sam musiałem niedawno wymienić sztuciec i od grupowicza kupiłem ponad 10 letniego Bombera Z4. Sprężyna, olej, 100mm skoku, stan niemalże idealny jak na ten wiek, przeserwisowany. Miodna praca, jak to Bombery w zwyczaju mają (liście wybiera! :D).
Ostatnio miał do sprzedania MX Comp'a ciut młodszego i (z racji sprężyny powietrznej) lżejszego.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
GG: 291246, skype: kenickie_PL
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2014-01-15 20:56:32
Autor: Mike
Amortyzator: Rock Shox XC30 albo inny
Ostatnio miał do sprzedania MX Comp'a ciut młodszego i (z racji sprężyny
powietrznej) lżejszego.

Ale już też poszedł ;)

Ja tez bym szukał używki. Za 600zł można w fajnym stanie dostać R7 lub wspomniane bombery, jeżeli bardziej zależy na kulturze pracy niż na wadze. Reby z piwotami też się zdarzają...


--
pozdrawiam
Mike
[WRO][MTB Votum Team Wrocław]
[GG:1303401] mikemtb małpa o2 pl
http://mikemtb.pl

Data: 2014-01-16 06:49:59
Autor: PeJot
Amortyzator: Rock Shox XC30 albo inny
W dniu 2014-01-15 20:30, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

Musi być nowy?

Raczej tak. Bombowiec fajna sprawa, wiem bo sam ujeżdżam, ale rynek wtórny tych widelców jest potwornie ubogi. Chyba że dało by się coś upolować.



--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2014-01-16 14:09:50
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Amortyzator: Rock Shox XC30 albo inny
W dniu 2014-01-16 06:49, PeJot pisze:
W dniu 2014-01-15 20:30, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

Musi być nowy?

Raczej tak. Bombowiec fajna sprawa, wiem bo sam ujeżdżam, ale rynek
wtórny tych widelców jest potwornie ubogi. Chyba że dało by się coś
upolować.

Zrób sobie subskrypcję nowych aukcji allegro pod kątem tego, co Cię interesuje i obserwuj. Warto poczekać. Cyklicznie pojawiają się ciekawe sprzęty. Ot np. http://allegro.pl/amortyzator-marzocchi-bomber-mx-comp-2003-26-i3715495168.html - jeśli to faktycznie była nówka sztuka, to i cenę można by przełknąć.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2014-01-17 00:08:44
Autor: strażnik
Amortyzator: Rock Shox XC30 albo inny
Marcin "Kenickie" Mydlak napisał:

Zrób sobie subskrypcję nowych aukcji allegro pod kątem tego, co Cię
interesuje i obserwuj. Warto poczekać. Cyklicznie pojawiają się
ciekawe sprzęty. Ot np.
http://allegro.pl/amortyzator-marzocchi-bomber-mx-comp-2003-26-i3715495168.html -
jeśli to faktycznie była nówka sztuka, to i cenę można by przełknąć.

Takie sprzęty są na wagę złota. Dlaczego? Ano dlatego, że teraz nie
uświadczysz niczego co ma Full Open Bath i o serwisie zapomina się na
długie tysiące kilometrów. Co za czasy aby dla 200-300g oleju rezygnować
z czegoś takiego jak trwałość i bezobsługowość*.

*prawie bezobsługowość - bo wymiana oleju w starych Marcochach to
odkręcenie dwóch górnych kapsli, wlanie jakiegoś oleju na przepłukanie i
zalanie świeżym. Nawet widelca nie trzeba zdejmować z roweru.

strażnik

Data: 2014-01-17 07:14:19
Autor: PeJot
Amortyzator: Rock Shox XC30 albo inny
W dniu 2014-01-17 00:08, strażnik pisze:

*prawie bezobsługowość - bo wymiana oleju w starych Marcochach to
odkręcenie dwóch górnych kapsli, wlanie jakiegoś oleju na przepłukanie i
zalanie świeżym. Nawet widelca nie trzeba zdejmować z roweru.

Nawet o tym nie pomyślałem, serwisując mojego Z3. W przypadku tej konstrukcji łatwiej byłoby odkręcić *dolne* śruby, grawitacyjne spuścić olej ze wszystkimi brudami, przepłukać i zalać *nieznaną* ilością świeżego oleju. Serwisówka mówi o zalewaniu olejem od góry na określony poziom, liczony od góry, ale gdyby wiedzieć *ile* oleju trzeba wlać, pewnie dało by się uprościć serwis.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2014-01-16 23:46:44
Autor: rmikke
Amortyzator: Rock Shox XC30 albo inny
W dniu pi±tek, 17 stycznia 2014 07:14:19 UTC+1 u¿ytkownik PeJot napisa³:

Serwisówka mówi o zalewaniu olejem od góry na okre¶lony poziom, liczony od góry, ale gdyby wiedzieæ *ile* oleju trzeba wlaæ, pewnie da³o by siê upro¶ciæ serwis.

Tu z pomoc± przychodzi "kosmiczna" technologia. ;)

Nale¿y mianowicie po¶wieciæ sobie laserkiem. Jak czerwony wska¼niczek
za piñæ z³otych nie wystarczy, to zielony laser wystarczy na pewno.
Bêdziesz ¶wietnie widzieæ, ile jest oleju w rurze.

Data: 2014-01-17 09:24:27
Autor: PeJot
Amortyzator: Rock Shox XC30 albo inny
W dniu 2014-01-17 08:46, rmikke pisze:
W dniu pi±tek, 17 stycznia 2014 07:14:19 UTC+1 u¿ytkownik PeJot napisa³:

Serwisówka mówi o zalewaniu olejem od góry na okre¶lony
poziom, liczony od góry, ale gdyby wiedzieæ *ile* oleju trzeba wlaæ,
pewnie da³o by siê upro¶ciæ serwis.

Tu z pomoc± przychodzi "kosmiczna" technologia. ;)

Nale¿y mianowicie po¶wieciæ sobie laserkiem. Jak czerwony wska¼niczek
za piñæ z³otych nie wystarczy, to zielony laser wystarczy na pewno.
Bêdziesz ¶wietnie widzieæ, ile jest oleju w rurze.

Muszê na ten sezon wymieniæ uszczelki, wiêc trzeba zrobiæ pe³en serwis wg pdf-a. Przy zalewaniu olejem na 50 mm od górnego koñca rury okre¶lê ile cm^3 oleju wlaz³o.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanis³aw Lem

Data: 2014-01-21 08:59:12
Autor: Nuel
Amortyzator: Rock Shox XC30 albo inny
W dniu 2014-01-17 07:14, PeJot pisze:
W dniu 2014-01-17 00:08, strażnik pisze:

*prawie bezobsługowość - bo wymiana oleju w starych Marcochach to
odkręcenie dwóch górnych kapsli, wlanie jakiegoś oleju na przepłukanie i
zalanie świeżym. Nawet widelca nie trzeba zdejmować z roweru.

Nawet o tym nie pomyślałem, serwisując mojego Z3. W przypadku tej
konstrukcji łatwiej byłoby odkręcić *dolne* śruby, grawitacyjne spuścić
olej ze wszystkimi brudami, przepłukać i zalać *nieznaną* ilością
świeżego oleju. Serwisówka mówi o zalewaniu olejem od góry na określony
poziom, liczony od góry, ale gdyby wiedzieć *ile* oleju trzeba wlać,
pewnie dało by się uprościć serwis.



Sie podepne pod wÄ…tek.
Mam taki wynalazek jak Rock Shox Tora 318 SL - najechane jakies 2,5 kkm.
Na czym polega serwis tego amorka, co ile sie powinno go robić?
Zielony chwilowo jestem w tym temacie. Pomoże ktoś?

Pozdrówka
Nuel

Data: 2014-01-21 11:00:37
Autor: bans
Amortyzator: Rock Shox XC30 albo inny
W dniu 2014-01-21 08:59, Nuel pisze:

Sie podepne pod w±tek.
Mam taki wynalazek jak Rock Shox Tora 318 SL

No, to ju¿ jest amortyzator :)

Na czym polega serwis tego amorka, co ile sie powinno go robiæ?
Zielony chwilowo jestem w tym temacie. Pomo¿e kto¶?

A googlowale¶? Mo¿e tu co¶ bêdzie:

http://www.bike-components.de/bedienungsanleitungen/2011/rockshox/forks/rockshocks_technical-manual2007.pdf

- nie pamiêtam, bo mojego sprzeda³em z rowerem zanim trzeba by³o serwisowaæ

--
bans

Data: 2014-01-22 17:56:19
Autor: strażnik
Amortyzator: Rock Shox XC30 albo inny
PeJot napisał:

Nawet o tym nie pomyślałem, serwisując mojego Z3. W przypadku tej konstrukcji łatwiej byłoby odkręcić *dolne* śruby, grawitacyjne spuścić olej ze wszystkimi brudami, przepłukać i zalać *nieznaną* ilością świeżego oleju.

No ale żeby zalać to tak czy siak musisz odkecić kapsle z góry. Ja Bomberów naserwisowałem się opór i jeśli chodzi o stare modele, to najszybszy, najczystszy i najmniej kłopotliwy jest sposób w którym odkręca się górę, wylewa olej przechylając rower (oczywiście raz jedną stronę, a potem drugą), wlewa olej do płukania, zakręca, męczy widelec uginając, ponownie odkręca, wylewa olej z płukania, zalewa właściwym olejem. W tych wiedelcach naprawdę nic więcej nie trzeba robić, ani rozbierać do czyszczenia na części pierwsze jesli wszystko działa.

Twój sposób niesie np. ryzyko niemożliwości właściwego dokręcenia dolnych śrub, dlatego, że są sytuacje, że dokręcana śruba obraca się wraz tłumikiem który opierając się na tłustej powierzchni (spuszczasz dołem olej) nie ma wystarczającego tarcia. Słowem - nie da rady wtedy skręcić widelca właściwym momentem.


Serwisówka mówi o zalewaniu olejem od góry na określony poziom, liczony od góry, ale gdyby wiedzieć *ile* oleju trzeba wlać, pewnie dało by się uprościć serwis.

A tu siÄ™ nie znajdzie ile ml potrzeba?
http://www.marzocchi.com/Template/contenuto.asp?LN=UK&idC=-1&IdFolder=777


strażnik

Data: 2014-01-22 19:12:39
Autor: PeJot
Amortyzator: Rock Shox XC30 albo inny
W dniu 2014-01-22 17:56, stra¿nik pisze:
PeJot napisa³:

Nawet o tym nie pomy¶la³em, serwisuj±c mojego Z3. W przypadku tej
konstrukcji ³atwiej by³oby odkrêciæ *dolne* ¶ruby, grawitacyjne
spu¶ciæ olej ze wszystkimi brudami, przep³ukaæ i zalaæ *nieznan±*
ilo¶ci± ¶wie¿ego oleju.

No ale ¿eby zalaæ to tak czy siak musisz odkeciæ kapsle z góry.

Czego w³a¶nie chcia³bym unikn±æ. Odkrêcenie korków wymaga poluzowania ¶rub w koronie i pó¼niejszego ich dokrêcenia. Niestety, mimo stosowania do tego klucza dynamometrycznego przytrafi³a mi siê pêkniêta korona.


Twój sposób niesie np. ryzyko niemo¿liwo¶ci w³a¶ciwego dokrêcenia
dolnych ¶rub, dlatego, ¿e s± sytuacje, ¿e dokrêcana ¶ruba obraca siê
wraz t³umikiem

T³umiki w moim  Z3 s± doci¶niête sprê¿yn±, dokrêcenie ich nie stanowi problemu.

Serwisówka mówi o zalewaniu olejem od góry na okre¶lony poziom,
liczony od góry, ale gdyby wiedzieæ *ile* oleju trzeba wlaæ, pewnie
da³o by siê upro¶ciæ serwis.

A tu siê nie znajdzie ile ml potrzeba?
http://www.marzocchi.com/Template/contenuto.asp?LN=UK&idC=-1&IdFolder=777

Dla interesuj±cego mnie modelu nie ma nic.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanis³aw Lem

-- -
Ta wiadomo¶æ e-mail jest wolna od wirusów i z³o¶liwego oprogramowania, poniewa¿ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
http://www.avast.com

Data: 2014-01-30 18:21:48
Autor: stra¿nik
Amortyzator: Rock Shox XC30 albo inny
PeJot napisa³:

No ale ¿eby zalaæ to tak czy siak musisz odkeciæ kapsle z góry.

Czego w³a¶nie chcia³bym unikn±æ. Odkrêcenie korków wymaga poluzowania ¶rub w koronie i pó¼niejszego ich dokrêcenia. Niestety, mimo stosowania do tego klucza dynamometrycznego przytrafi³a mi siê pêkniêta korona.

Aha, bo Ty masz t± najstarsz± Z3-kê. No to racja. Ja w³a¶nie w takiej Z3-ce z 1998r. ukrêci³em gwint dokrêcaj±c t± aluminiow± podkowê CNC do lag. A robi³em to delikatnie i z wyczuciem. Te¿ generalnie jestem zdania, ¿e je¶li mo¿na, nale¿y odkrêcaæ jak najmniej (dotyczy to zreszt± ca³ego roweru). Jako¶æ wykonania koron w tamtym czasie nie by³a najwy¿sza. Mimo dokrêcania takimi samymi momentami, szczeliny by³y ró¿nej wielko¶ci i co najgorsze krzywe. ¦wiadczyæ to mog³o o ró¿nym rozk³adzie naprê¿eñ w obrêbie korony.


stra¿nik

Data: 2014-01-31 06:36:53
Autor: PeJot
Amortyzator: Rock Shox XC30 albo inny
W dniu 2014-01-30 18:21, stra¿nik pisze:
Te¿ generalnie jestem
zdania, ¿e je¶li mo¿na, nale¿y odkrêcaæ jak najmniej (dotyczy to zreszt±
ca³ego roweru). Jako¶æ wykonania koron w tamtym czasie nie by³a
najwy¿sza. Mimo dokrêcania takimi samymi momentami, szczeliny by³y
ró¿nej wielko¶ci i co najgorsze krzywe. ¦wiadczyæ to mog³o o ró¿nym
rozk³adzie naprê¿eñ w obrêbie korony.

Ta korona strzeli³a w trakcie eksploatacji, spory kawa³ek od domu, mimo to wróci³em bez przeszkód. Ogólnie, gwint w aluminium, je¿eli jest przeznaczony do okresowego okrêcania i zakrêcania powinien byæ wzmocniony, tak jak siê to robi w przemy¶le lotniczym. No ale to trochê inna kasa.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanis³aw Lem

Data: 2014-01-17 19:50:04
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Amortyzator: Rock Shox XC30 albo inny
W dniu 2014-01-17 00:08, strażnik pisze:
Marcin "Kenickie" Mydlak napisał:

Zrób sobie subskrypcję nowych aukcji allegro pod kątem tego, co Cię
interesuje i obserwuj. Warto poczekać. Cyklicznie pojawiają się
ciekawe sprzęty. Ot np.
http://allegro.pl/amortyzator-marzocchi-bomber-mx-comp-2003-26-i3715495168.html
-
jeśli to faktycznie była nówka sztuka, to i cenę można by przełknąć.

Takie sprzęty są na wagę złota. Dlaczego? Ano dlatego, że teraz nie
uświadczysz niczego co ma Full Open Bath i o serwisie zapomina się na
długie tysiące kilometrów. Co za czasy aby dla 200-300g oleju rezygnować
z czegoś takiego jak trwałość i bezobsługowość*.

*prawie bezobsługowość - bo wymiana oleju w starych Marcochach to
odkręcenie dwóch górnych kapsli, wlanie jakiegoś oleju na przepłukanie i
zalanie świeżym. Nawet widelca nie trzeba zdejmować z roweru.

Mi tego nie musisz mówić. Nie bez powodu go szukałem. :P

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2014-01-22 17:59:18
Autor: strażnik
Amortyzator: Rock Shox XC30 albo inny
Marcin "Kenickie" Mydlak napisał:

Mi tego nie musisz mówić. Nie bez powodu go szukałem. :P

Tak tylko chciałem się podzielić refleksją ;)


strażnik

Data: 2014-01-16 21:32:46
Autor: Mike
Amortyzator: Rock Shox XC30 albo inny
Raczej tak. Bombowiec fajna sprawa, wiem bo sam ujeżdżam, ale rynek
wtórny tych widelców jest potwornie ubogi. Chyba że dało by się coś
upolować.

O masz akurat bardzo ładny widelec się pojawił, choć ciut szkoda że 80mm a nie 100.
http://allegro.pl/manitou-r7-elite-absolute-80mm-stan-idealny-i3891189919.html


--
pozdrawiam
Mike
[WRO][MTB Votum Team Wrocław]
[GG:1303401] mikemtb małpa o2 pl
http://mikemtb.pl

Amortyzator: Rock Shox XC30 albo inny

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona