Data: 2014-01-15 20:30:49 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Amortyzator: Rock Shox XC30 albo inny | |
W dniu 2014-01-15 08:47, PeJot pisze:
Czołem. Syn uzbierał pewną kwotę $ na amortyzator, no i znalazł sponsora Musi być nowy? Sam musiałem niedawno wymienić sztuciec i od grupowicza kupiłem ponad 10 letniego Bombera Z4. Sprężyna, olej, 100mm skoku, stan niemalże idealny jak na ten wiek, przeserwisowany. Miodna praca, jak to Bombery w zwyczaju mają (liście wybiera! :D). Ostatnio miał do sprzedania MX Comp'a ciut młodszego i (z racji sprężyny powietrznej) lżejszego. -- Marcin "Kenickie" Mydlak GG: 291246, skype: kenickie_PL "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2014-01-15 20:56:32 | |
Autor: Mike | |
Amortyzator: Rock Shox XC30 albo inny | |
Ostatnio miał do sprzedania MX Comp'a ciut młodszego i (z racji sprężyny Ale już też poszedł ;) Ja tez bym szukał używki. Za 600zł można w fajnym stanie dostać R7 lub wspomniane bombery, jeżeli bardziej zależy na kulturze pracy niż na wadze. Reby z piwotami też się zdarzają... -- pozdrawiam Mike [WRO][MTB Votum Team Wrocław] [GG:1303401] mikemtb małpa o2 pl http://mikemtb.pl |
|
Data: 2014-01-16 06:49:59 | |
Autor: PeJot | |
Amortyzator: Rock Shox XC30 albo inny | |
W dniu 2014-01-15 20:30, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
Musi być nowy? Raczej tak. Bombowiec fajna sprawa, wiem bo sam ujeżdżam, ale rynek wtórny tych widelców jest potwornie ubogi. Chyba że dało by się coś upolować. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2014-01-16 14:09:50 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Amortyzator: Rock Shox XC30 albo inny | |
W dniu 2014-01-16 06:49, PeJot pisze:
W dniu 2014-01-15 20:30, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Zrób sobie subskrypcję nowych aukcji allegro pod kątem tego, co Cię interesuje i obserwuj. Warto poczekać. Cyklicznie pojawiają się ciekawe sprzęty. Ot np. http://allegro.pl/amortyzator-marzocchi-bomber-mx-comp-2003-26-i3715495168.html - jeśli to faktycznie była nówka sztuka, to i cenę można by przełknąć. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2014-01-17 00:08:44 | |
Autor: strażnik | |
Amortyzator: Rock Shox XC30 albo inny | |
Marcin "Kenickie" Mydlak napisał:
Zrób sobie subskrypcję nowych aukcji allegro pod kątem tego, co Cię Takie sprzęty są na wagę złota. Dlaczego? Ano dlatego, że teraz nie uświadczysz niczego co ma Full Open Bath i o serwisie zapomina się na długie tysiące kilometrów. Co za czasy aby dla 200-300g oleju rezygnować z czegoś takiego jak trwałość i bezobsługowość*. *prawie bezobsługowość - bo wymiana oleju w starych Marcochach to odkręcenie dwóch górnych kapsli, wlanie jakiegoś oleju na przepłukanie i zalanie świeżym. Nawet widelca nie trzeba zdejmować z roweru. strażnik |
|
Data: 2014-01-17 07:14:19 | |
Autor: PeJot | |
Amortyzator: Rock Shox XC30 albo inny | |
W dniu 2014-01-17 00:08, strażnik pisze:
*prawie bezobsługowość - bo wymiana oleju w starych Marcochach to Nawet o tym nie pomyślałem, serwisując mojego Z3. W przypadku tej konstrukcji łatwiej byłoby odkręcić *dolne* śruby, grawitacyjne spuścić olej ze wszystkimi brudami, przepłukać i zalać *nieznaną* ilością świeżego oleju. Serwisówka mówi o zalewaniu olejem od góry na określony poziom, liczony od góry, ale gdyby wiedzieć *ile* oleju trzeba wlać, pewnie dało by się uprościć serwis. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2014-01-16 23:46:44 | |
Autor: rmikke | |
Amortyzator: Rock Shox XC30 albo inny | |
W dniu pi±tek, 17 stycznia 2014 07:14:19 UTC+1 u¿ytkownik PeJot napisa³:
Serwisówka mówi o zalewaniu olejem od góry na okre¶lony poziom, liczony od góry, ale gdyby wiedzieæ *ile* oleju trzeba wlaæ, pewnie da³o by siê upro¶ciæ serwis. Tu z pomoc± przychodzi "kosmiczna" technologia. ;) Nale¿y mianowicie po¶wieciæ sobie laserkiem. Jak czerwony wska¼niczek za piñæ z³otych nie wystarczy, to zielony laser wystarczy na pewno. Bêdziesz ¶wietnie widzieæ, ile jest oleju w rurze. |
|
Data: 2014-01-17 09:24:27 | |
Autor: PeJot | |
Amortyzator: Rock Shox XC30 albo inny | |
W dniu 2014-01-17 08:46, rmikke pisze:
W dniu pi±tek, 17 stycznia 2014 07:14:19 UTC+1 u¿ytkownik PeJot napisa³: Muszê na ten sezon wymieniæ uszczelki, wiêc trzeba zrobiæ pe³en serwis wg pdf-a. Przy zalewaniu olejem na 50 mm od górnego koñca rury okre¶lê ile cm^3 oleju wlaz³o. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest tylu idiotów" Stanis³aw Lem |
|
Data: 2014-01-21 08:59:12 | |
Autor: Nuel | |
Amortyzator: Rock Shox XC30 albo inny | |
W dniu 2014-01-17 07:14, PeJot pisze:
W dniu 2014-01-17 00:08, strażnik pisze: Sie podepne pod wątek. Mam taki wynalazek jak Rock Shox Tora 318 SL - najechane jakies 2,5 kkm. Na czym polega serwis tego amorka, co ile sie powinno go robić? Zielony chwilowo jestem w tym temacie. Pomoże ktoś? Pozdrówka Nuel |
|
Data: 2014-01-21 11:00:37 | |
Autor: bans | |
Amortyzator: Rock Shox XC30 albo inny | |
W dniu 2014-01-21 08:59, Nuel pisze:
Sie podepne pod w±tek. No, to ju¿ jest amortyzator :) Na czym polega serwis tego amorka, co ile sie powinno go robiæ? A googlowale¶? Mo¿e tu co¶ bêdzie: http://www.bike-components.de/bedienungsanleitungen/2011/rockshox/forks/rockshocks_technical-manual2007.pdf - nie pamiêtam, bo mojego sprzeda³em z rowerem zanim trzeba by³o serwisowaæ -- bans |
|
Data: 2014-01-22 17:56:19 | |
Autor: strażnik | |
Amortyzator: Rock Shox XC30 albo inny | |
PeJot napisał:
Nawet o tym nie pomyślałem, serwisując mojego Z3. W przypadku tej konstrukcji łatwiej byłoby odkręcić *dolne* śruby, grawitacyjne spuścić olej ze wszystkimi brudami, przepłukać i zalać *nieznaną* ilością świeżego oleju. No ale żeby zalać to tak czy siak musisz odkecić kapsle z góry. Ja Bomberów naserwisowałem się opór i jeśli chodzi o stare modele, to najszybszy, najczystszy i najmniej kłopotliwy jest sposób w którym odkręca się górę, wylewa olej przechylając rower (oczywiście raz jedną stronę, a potem drugą), wlewa olej do płukania, zakręca, męczy widelec uginając, ponownie odkręca, wylewa olej z płukania, zalewa właściwym olejem. W tych wiedelcach naprawdę nic więcej nie trzeba robić, ani rozbierać do czyszczenia na części pierwsze jesli wszystko działa. Twój sposób niesie np. ryzyko niemożliwości właściwego dokręcenia dolnych śrub, dlatego, że są sytuacje, że dokręcana śruba obraca się wraz tłumikiem który opierając się na tłustej powierzchni (spuszczasz dołem olej) nie ma wystarczającego tarcia. Słowem - nie da rady wtedy skręcić widelca właściwym momentem. Serwisówka mówi o zalewaniu olejem od góry na określony poziom, liczony od góry, ale gdyby wiedzieć *ile* oleju trzeba wlać, pewnie dało by się uprościć serwis. A tu się nie znajdzie ile ml potrzeba? http://www.marzocchi.com/Template/contenuto.asp?LN=UK&idC=-1&IdFolder=777 strażnik |
|
Data: 2014-01-22 19:12:39 | |
Autor: PeJot | |
Amortyzator: Rock Shox XC30 albo inny | |
W dniu 2014-01-22 17:56, stra¿nik pisze:
PeJot napisa³: Czego w³a¶nie chcia³bym unikn±æ. Odkrêcenie korków wymaga poluzowania ¶rub w koronie i pó¼niejszego ich dokrêcenia. Niestety, mimo stosowania do tego klucza dynamometrycznego przytrafi³a mi siê pêkniêta korona. Twój sposób niesie np. ryzyko niemo¿liwo¶ci w³a¶ciwego dokrêcenia T³umiki w moim Z3 s± doci¶niête sprê¿yn±, dokrêcenie ich nie stanowi problemu. Serwisówka mówi o zalewaniu olejem od góry na okre¶lony poziom, Dla interesuj±cego mnie modelu nie ma nic. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest tylu idiotów" Stanis³aw Lem -- - Ta wiadomo¶æ e-mail jest wolna od wirusów i z³o¶liwego oprogramowania, poniewa¿ ochrona avast! Antivirus jest aktywna. http://www.avast.com |
|
Data: 2014-01-30 18:21:48 | |
Autor: stra¿nik | |
Amortyzator: Rock Shox XC30 albo inny | |
PeJot napisa³:
No ale ¿eby zalaæ to tak czy siak musisz odkeciæ kapsle z góry. Aha, bo Ty masz t± najstarsz± Z3-kê. No to racja. Ja w³a¶nie w takiej Z3-ce z 1998r. ukrêci³em gwint dokrêcaj±c t± aluminiow± podkowê CNC do lag. A robi³em to delikatnie i z wyczuciem. Te¿ generalnie jestem zdania, ¿e je¶li mo¿na, nale¿y odkrêcaæ jak najmniej (dotyczy to zreszt± ca³ego roweru). Jako¶æ wykonania koron w tamtym czasie nie by³a najwy¿sza. Mimo dokrêcania takimi samymi momentami, szczeliny by³y ró¿nej wielko¶ci i co najgorsze krzywe. ¦wiadczyæ to mog³o o ró¿nym rozk³adzie naprê¿eñ w obrêbie korony. stra¿nik |
|
Data: 2014-01-31 06:36:53 | |
Autor: PeJot | |
Amortyzator: Rock Shox XC30 albo inny | |
W dniu 2014-01-30 18:21, stra¿nik pisze:
Te¿ generalnie jestem Ta korona strzeli³a w trakcie eksploatacji, spory kawa³ek od domu, mimo to wróci³em bez przeszkód. Ogólnie, gwint w aluminium, je¿eli jest przeznaczony do okresowego okrêcania i zakrêcania powinien byæ wzmocniony, tak jak siê to robi w przemy¶le lotniczym. No ale to trochê inna kasa. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest tylu idiotów" Stanis³aw Lem |
|
Data: 2014-01-17 19:50:04 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Amortyzator: Rock Shox XC30 albo inny | |
W dniu 2014-01-17 00:08, strażnik pisze:
Marcin "Kenickie" Mydlak napisał: Mi tego nie musisz mówić. Nie bez powodu go szukałem. :P -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2014-01-22 17:59:18 | |
Autor: strażnik | |
Amortyzator: Rock Shox XC30 albo inny | |
Marcin "Kenickie" Mydlak napisał:
Mi tego nie musisz mówić. Nie bez powodu go szukałem. :P Tak tylko chciałem się podzielić refleksją ;) strażnik |
|
Data: 2014-01-16 21:32:46 | |
Autor: Mike | |
Amortyzator: Rock Shox XC30 albo inny | |
Raczej tak. Bombowiec fajna sprawa, wiem bo sam ujeżdżam, ale rynek O masz akurat bardzo ładny widelec się pojawił, choć ciut szkoda że 80mm a nie 100. http://allegro.pl/manitou-r7-elite-absolute-80mm-stan-idealny-i3891189919.html -- pozdrawiam Mike [WRO][MTB Votum Team Wrocław] [GG:1303401] mikemtb małpa o2 pl http://mikemtb.pl |