Amortyzator Rockshox XC32 TK po serwisie

Data: 2016-07-18 22:10:34
Autor: Piotr aka dracorp
Amortyzator Rockshox XC32 TK po serwisie
Witam
Właśnie skończyłem "serwisować" przedni amor Rockshox XC32 TK Solo Air.
Co mnie zastanowiło:
Czy to normalne że tłumik tak ciężko wychodzi i wchodzi?
Nie pamiętam jakie miałem ciśnienie przed serwisem ale teraz mam 75-80PSI przy 70kg i mam wrażenie jakby ciężej się uginał. Jutro się upewnię jak w trasie.
Boję się że tłumik podczas wkładania mógł nie zatrybić ale tam nie było nic skomplikowanego, tylko że ciężko wchodził do komory z olejem.
Inna sprawa że olej 15W nie miał lepkości 15W oryginalnego. Za późno to zobaczyłem i już nie kupowałem nowego. 57.1 zamiast 42.80.
No i brak oleju w komorze powietrznej, dziwne trochę.

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr.r.public at gmail dot com

Data: 2016-07-18 23:18:54
Autor: Piecia aka dracorp
Amortyzator Rockshox XC32 TK po serwisie
Witam
Jednak się dobrze ugina, w domu sprawiał wrażenie sztywnego ale podczas jazdy jest w miarę dobrze.

Data: 2016-07-19 08:30:20
Autor: twistedme
W dniu 2016-07-19 o 08:18, Piecia aka dracorp pisze:
Witam
Jednak się dobrze ugina, w domu sprawiał wrażenie sztywnego ale podczas jazdy jest w miarę dobrze.

Czyli po serwisie nie jest lepiej? Że posłużę się cytatem: "skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać?" :)

Data: 2016-07-19 05:01:09
Autor: Piecia aka dracorp
W dniu wtorek, 19 lipca 2016 08:30:23 UTC+2 użytkownik twistedme napisał:
Czyli po serwisie nie jest lepiej? Że posłużę się cytatem: "skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać?" :)

Po moim serwisie :) więc prawie darmo, pomijając czas przeznaczony na to.
Pewnie olej musiał się wszędzie dostać i potrzeba było czasu. W końcu tłumik ciężko wchodzi.

Ciągle intryguje mnie ten brak oleju w komorze powietrznej. Niby trzeba dać "jakiś" smar. Ale ludziska robili bez. A na stronie srama za bardzo się nie doszukuję.

Data: 2016-07-19 23:34:37
Autor: Wojtek Paszkowski

"Piecia aka dracorp" <piotr.rogoza@wp.eu> wrote in message news:483296f7-525d-4ab0-a211-08394d50c3ffgooglegroups.com...

Ciągle intryguje mnie ten brak oleju w komorze powietrznej. Niby trzeba dać "jakiś" smar. Ale ludziska robili bez. A na stronie
srama za bardzo się nie doszukuję.

olej w komorze powietrznej co po najwyżej może zmieniać charakterystykę pracy (objętość komory) i stanowić jakąś tam ochronę przed dobiciami - można dolać, jak komuś nie zależy na 100% skoku i bardziej liniowej charakterystyce. Za smarowanie odpowiada i tak olej w komorze dolnej i smar na oringu.

pozdr

Data: 2016-07-20 21:07:36
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Tue, 19 Jul 2016 23:34:37 +0200, Wojtek Paszkowski napisał(a):

[...]
Dobrze wiedzieć. Do oringa się nie dokopałem bo aż tak nie rozbierałem. Oleju trochę dałem, tak kilka ml.