Amortyzator do XC pod 110kg

Data: 2009-08-05 22:14:12
Autor: Krzysztof 'blondi' Tobias
Amortyzator do XC pod 110kg
Szanowni Grupowicze!

Stary amorek (leciwy Rock Shox Jett AD2000) byl zszedl mi ostatecznie. Musze kupic cos nowego. Bardzo spodobala mi sie REBA ale nie ma mocowan pod V-ki. Nie chce wymiany na tarcze, i nie mam obecnie wiekszego rozeznania w rynku, dlatego prosze o pomoc.

Co polecicie do:
- ramy 23cale (mam prawie 2metry),
- masy 110kg
- jezdzenia XC + bardzo sporadyczne wypady na Snieznik / Czarna Gore (ale to nadal bedzie XC)
- koniecznie z mocowaniem V-brake
- koniecznie z manetka blokowania amortyzatora
- koniecznie ze skokiem co najmniej 100mm
- w cenie do absolutnie maksymalnie 1700zl

bede wdzieczny za wszystkie sugestie,

pozdrawiam,
K.

Data: 2009-08-05 13:47:05
Autor: jpogoda
Amortyzator do XC pod 110kg
On 5 Sie, 22:14, Krzysztof 'blondi' Tobias <wra...@poczta.onet.pl>
wrote:

pod V-ki. Nie chce wymiany na tarcze, i nie mam obecnie wiekszego

- koniecznie z mocowaniem V-brake

- w cenie do absolutnie maksymalnie 1700zl

Chcesz wydać, co tu nie mówić, kupę kasy a upierasz się przy V-
brake'ach?
Koszt przyzwoitych tarczówek na przód to 250-300 zł (polecam stare
dobre Deore 525 -- jeszcze można je nówki gdzie¶ wynaleĽć)
Nowe koło też kosztuje podobnie.
Obawiam się, że amora wysokiej klasy z rocznika 2009 z pivotami nie
u¶wiadczysz.

Pzdr,

--
Jarek Pogoda

Data: 2009-08-05 22:55:50
Autor: Krzysztof 'blondi' Tobias
Amortyzator do XC pod 110kg
jpogoda pisze:

[...]

250-300 za tarczowki + za nowe kolo drugie tyle to na amorek zostanie 1100..

W takim razie wole zejsc z amorkiem wysokiej klasy do klasy sredniej.

Co sadzicie o Recon Race ?

pzdr
KT.

Data: 2009-08-05 23:31:25
Autor: jpogoda
Amortyzator do XC pod 110kg
On 5 Sie, 22:55, Krzysztof 'blondi' Tobias <wra...@poczta.onet.pl>
wrote:

Co sadzicie o Recon Race ?

Dobry wybĂłr.
Ale Reba lepszy, ale jak już Miki wcześniej napisał, trzeba szukać
modelu sprzed tego roku.
Jeszcze niedawno na allegro było tego sporo -- teraz nie ma.
Ale na CRC jest model 2008 z pivotami za 309£, przy tej kwocie wysyłka
gratis, więc mieści się w Twoim budżecie.
BTW niektĂłrzy sÄ…dzÄ…, ĹĽe starsze Reby sÄ… lepiej wykonane.

A o SIDzie przy swojej wadze zapomnij -- tabelka ustawień ciśnienia w
komorach kończy się na 82kg -- jest wprawdzie napisane ">82kg" ale to
wyraĹşnie wskazuje, dla kogo dedykowany jest ten amor.. :-D

--
Jarek Pogoda

Data: 2009-08-05 23:44:03
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Amortyzator do XC pod 110kg
Dnia 05.08.2009 22:47 użytkownik jpogoda napisał :
Obawiam się, że amora wysokiej klasy z rocznika 2009 z pivotami nie
u¶wiadczysz.

U¶wiadczysz np. SIDa (i chyba Fox co¶ ma, chociaż głowy nie dam) tyle, że nawet pomimo przytycia nie brałbym go przy wadze powyżej 100 kg.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-08-06 07:05:46
Autor: Fiji
Amortyzator do XC pod 110kg
[05.08.2009 23:44] Mikołaj "Miki" Menke wrote:

U¶wiadczysz np. SIDa (i chyba Fox co¶ ma, chociaż głowy nie dam) tyle,
że nawet pomimo przytycia nie brałbym go przy wadze powyżej 100 kg.

Miki! Przytyles? To ile teraz wazysz, 55?

Fiji

Data: 2009-08-06 09:46:54
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Amortyzator do XC pod 110kg
Dnia 06.08.2009 07:05 użytkownik Fiji napisał :
[...]

SID przytył! ;-P

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-08-06 15:14:20
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Amortyzator do XC pod 110kg

U¶wiadczysz np. SIDa (i chyba Fox co¶ ma, chociaż głowy nie dam) tyle,
że nawet pomimo przytycia nie brałbym go przy wadze powyżej 100 kg.

Miki! Przytyles? To ile teraz wazysz, 55?

Nie przesadzaj, 54.8kg.
;-)

zyga

Data: 2009-08-05 22:20:20
Autor: kml
Amortyzator do XC pod 110kg

Użytkownik "Krzysztof 'blondi' Tobias" <wracam@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h5cp72$b4a$1news.onet.pl...
[...]

Bez kozery powiedziałbym PIKE plu ew koszt najtwardszej sprężyny b±dĽ wersja powietrzna, ale tam raczej nie u¶wiadczysz piwotów pod v-ki. Rzuć okiem na obecn± ofertę RS i tam powieniene¶ co¶ dobrać a jeżeli z osi± 20mm ( co BARDZO polecam ) to od razu kupisz sobie jak±¶ tarczówkę na przód i będzie miodzio.

kml
Last update 19/07/2009 manual do TIME Z i nowe graty.

Data: 2009-08-05 23:41:46
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Amortyzator do XC pod 110kg
Dnia 05.08.2009 22:14 użytkownik Krzysztof 'blondi' Tobias napisał :
[...]

Szukaj Reby sprzed 2009 r. Może znajdziesz. I nie pakuj się w tarcze. ;-P

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-08-06 00:24:44
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Amortyzator do XC pod 110kg

[...]

Ty ty się lepiej naucz zjeżdżać!
:-P

zyga

Data: 2009-08-06 04:13:08
Autor: Tomasz Orzechowski
Amortyzator do XC pod 110kg
Krzysztof 'blondi' Tobias wrote:
[...]

Polecam Marzocchi Corsa WC - na wyprzedaży w Niemczech po 270 EUR.
W Polsce ten sam 3100 zł ;)
http://www.sklep.rowery.com.pl/index.php?products=product&prod_id=1686

Tomek

Data: 2009-08-06 08:40:32
Autor: Wojtek Paszkowski
Amortyzator do XC pod 110kg
"Tomasz Orzechowski" <tomeko@agh.edu.pl> wrote in message news:h5de80$9nd$1news.agh.edu.pl...

Polecam Marzocchi Corsa WC - na wyprzedaży w Niemczech po 270 EUR.
W Polsce ten sam 3100 zł ;)
http://www.sklep.rowery.com.pl/index.php?products=product&prod_id=1686

Corsa to ostatnio bodajże jedyny Bomber z dopuszczalnym przez producenta max. rozmiarem tarczy 6''. W poł±czeniu z wag± < 1,6kg chyba to zbyt dobrze (w aspekcie ujeżdżania przez ciężkiego jeĽdĽca) nie ¶wiadczy ;) Już pewnie lepiej wej¶ć w Corsę Cento - solidny 2kg kloc.

pozdr

Data: 2009-08-11 22:21:24
Autor: Tomasz Orzechowski
Amortyzator do XC pod 110kg
Wojtek Paszkowski wrote:
[...]

Mowa była o VBRAKE.
Na Corsę można wpi±ć i vbrake i tarcze.

W poł±czeniu z wag± < 1,6kg chyba to zbyt
dobrze (w aspekcie ujeżdżania przez ciężkiego jeĽdĽca) nie ¶wiadczy ;)

Do freeride na pewno... Do XC jak znalazł. :)

Data: 2009-08-07 01:46:04
Autor: Rafał Szmigiel
Amortyzator do XC pod 110kg
'bry

To ja sie chetnie przylacze do tematu, jesli mozna ;)
Stary Bomber MXC '02 powoli przestaje cieszyc, wiec rozgladam sie za
nowa zabawka. Prawdopodobnie bedzie to Reba, tyle ze nie bardzo potrafie
sie polapac w roznych niuansach zwiazanych z Team/Race/SL. Czy te
dodatki sa warte swojej ceny i co one w zasadzie daja? Czy jest sens
pakowac sie w gruba os? Mam 85kg zywej wagi i przy tarczowkach kolo ma
tendencje do lekkiego przekrzywiania sie w moim Bomberze przy ostrym
przednim hamowaniu.

Pozdrawiam.

--
Rafał Szmigiel

Data: 2009-08-07 02:30:32
Autor: jpogoda
Amortyzator do XC pod 110kg
On 7 Sie, 01:46, Rafał Szmigiel <ra...@spamnie.szmigiel.net> wrote:

[...]

Ważę prawie tyle co Ty (83kg), mam Rebę Race'2009 i zwykł± o¶.
Nic się nie gnie przy hamowaniu.
A co do różnic w wersjach, to IMHO nie warto dopłacać powyżej SL.
Z własnego do¶wiadczenia: je¶li Reba, to nie ze skokiem 80mm, bo w tej
konfiguracji radzi sobie słabo z wybieraniem małych nierówno¶ci -- tu
lepszy byłby jaki¶ Fox w podobnej cenie (np. F80 RL).

Pzdr,

--
Jarek Pogoda

Data: 2009-08-07 05:50:11
Autor: kml
Amortyzator do XC pod 110kg

Użytkownik "Rafał Szmigiel" <rafal@spamnie.szmigiel.net> napisał w wiadomo¶ci news:h5fq3i$6g0$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Na stronie sram.com/en/rockshox masz specyfikację podan± i opisane co ma jeden czego nie ma drugi. Uważam, że o¶ 20mm maxxle jest zajebista bo cały układ jest naprawdę sztywny, nie potrzeba narzędzi i samo wyjęcie koła to chwila dosłownie.