Amortyzator w zimie

Data: 2009-11-16 07:47:51
Autor: Adrian S.
Amortyzator w zimie
Sailor wrote:

Witam,

Mam pytanie dotyczace eksploatacji roweru w zimie. Konkretnie chodzi o
amortyzator. "Fachowiec" w serwisie stwierdzil, ze nalezy zalozyc
sztywny bo standardowy widelec bedzie "do wyrzucenia".

Napisz który to fachowiec, będziemy omijać szerokim łukiem :)
- jak zachowa sie amortyzator powietrzny, czy mozna uzywac?

Wszystko będzie działać, może być troszkę większe tarcie na uszczelkach
zależnie od modelu [*]. Ważną sprawą jest to, że jak napompujesz do swojego
ciśnienia w domu to 5 minut po wyjściu na dwór ciśnienie spadnie wraz z
temperaturą - musisz napompować na dworze.
- jak zachowa sie amortyzator olejowy, czy mozna uzywac?

Jak najbardziej tak, zwłaszcza widelce z otwartą kąpielą olejową dobrze
sobie radzą ze względu na ciągłe smarowanie goleni.

[*] Mam taką hipotezę że w większości widelców w niższej temperaturze jest
większe tarcie uszczelek o części alu, dlatego chodzą mułowato. Brunoksik
można stosować. --
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-11-16 08:01:46
Autor: mbut
Amortyzator w zimie
Adrian S. pisze:
Sailor wrote:

[...]

Ja zmieniałem na zimę na rzadszy olej i jakoś to działało, ale nie do końca dobrze, więc wywaliłem elastomery i w to miejsce wstawiłem dłuższą sprężynę i wówczas było OK.

Amortyzator w zimie