Data: 2012-08-12 18:55:43 | |
Autor: Iguan_007 | |
Amortyzatory | |
Hej, czy ktos z Was zna sie na amortyzatorach? Chcialbym sie dowiedziec jak (czy) zabrac sie do naprawy ponizszych.
Pacjent 1: http://tinyurl.com/8s87f34 Z napisow widze ze jest to jakis Rock Shox, widelec ma okolo 7 lat. Amortyzator ciekl, slabo pracuje na nierownosciach, ma troche starte gladzie widelca (http://tinyurl.com/8sx8s5s). Jak sie zabrac za naprawe? Czy sa jakies standardowe zestawy naprawcze do takich amortyzatorow? Czy jest to oplacalne? Tego rower uzywam na lekkich terenowych trasach, czasami do dojazdow do pracy, czasami do jazdy z dzieckiem. Wiec zdanych wielkich wymogow tutaj nie ma. Jesli naprawa bedzie zbyt droga, po prostu zmienie caly amortyzator na cos podobnego. Jakies sugestie? Pacjent 2: Taki Fox: http://tinyurl.com/9khf237 Inne napisy na amortyzatorze to RLC, Series II i liczba 32 (cokolwiek to oznacza). Amortyzator pracuje dobrze ale nie da sie go zablokowac. Tzn. mozna przekrecic pokretlo, stawia ono jakis opor ale amortyzator pracuje jak pracowal. Co moglo sie zapsuc i jak to naprawic? Pozdrawiam, Iguan Iguan007 Sezon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia -- |
|
Data: 2012-08-13 06:17:06 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Amortyzatory | |
Iguan_007 wrote:
Hej, www.sram.com/rockshox -> service Z tego co widze to rozbiera sie go normalnie czyli sruby na dole i schodza golenie cos jak duro http://endurorider.pl/2010/05/obnizanie-duro/ Pacjent 2: Jak wyzej czyli Fox Racing Shox i dzial serwisowy. O ile Judy jest prosta to z Foxem moze byc róznie :) -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 12/08/2012 nowy HT :) |
|
Data: 2012-08-12 22:06:10 | |
Autor: Iguan_007 | |
Amortyzatory | |
Hej Kamil,
Doceniam ze spojrzales, ale user maual to nie dokladnie to o co pytalem. W przypadku rock shoxa pytalem o sensownosc i sposob regeneacji starego amortyzatora. W przypadku foxa podalem dokladnie co sie nie dziala, pytalem gdzie szukalibyscie przyczyn oraz jak zabieralibysice sie za naprawe. User manual mowiacy mi co ile wymieniac olej czy tez z jakim momentem przykrecic dana srube zwyczajnie na moje pytania nie odpowiada. Pozdrawiam, Iguan - Iguan007 Sezon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia -- |
|
Data: 2012-08-12 23:24:29 | |
Autor: rzymo | |
Amortyzatory | |
W dniu poniedziałek, 13 sierpnia 2012 07:06:10 UTC+2 użytkownik Iguan_007
(...) Jeśli ten Fox nie był rozbierany to najpierw bym sprawdził / wymienił uszczelki w tłumiku - jeśli gdzieś cieknie olej, to blokada trzymać nie będzie. Natomiast jeśli sztuciec był już rozbierany i po poskładaniu nie działa, to do sprawdzenia poziom oleju i odpowiednie ustawienie pokrętła blokady (i tu się przyda owa instrukcja). Rock Shoxa bym już nie ruszał - trzeba by wymienić górne golenie, uszczelki (obecne popękane), po stanie zewnętrznym zgaduję że środek także nie wygląda za ciekawie. |
|
Data: 2012-08-13 19:06:29 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Amortyzatory | |
Uzytkownik "Iguan_007" <iguan007@gmail.com> napisal w wiadomosci news:1b7a6a1a-7514-4bd9-b79a-a3458e3f5b41googlegroups.com... Hej Kamil, Doceniam ze spojrzales, ale user maual to nie dokladnie to o co pytalem. W przypadku rock shoxa pytalem o sensownosc i sposob regeneacji starego amortyzatora. W przypadku foxa podalem dokladnie co sie nie dziala, pytalem gdzie szukalibyscie przyczyn oraz jak zabieralibysice sie za naprawe. User manual mowiacy mi co ile wymieniac olej czy tez z jakim momentem przykrecic dana srube zwyczajnie na moje pytania nie odpowiada. -- - Sa manuale podstawowe i serwisowe. Jezeli znajdziesz ten drugi i bedziesz robic krok po kroku to po prostu wymieniasz zuzyte czesci. Uszczelki kurzowe/olejowe kupisz. Slizgi - byc moze, ale sam ich nie wymienisz. Male czesci z tlumika watpie. Generalnie to uwazam, ze sensownosci w reanimacji takiego widelca nie ma :( Sam mam stara Delte TL i czasami mnie nachodzi zeby ja dopiescic, ale potem mi sie nie chce robic rewolucji kiedy za 500 PLN sa Epicony etc. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 12/08/2012 nowy HT :) |
|
Data: 2012-08-13 12:53:38 | |
Autor: Wojciech Waga | |
Amortyzatory | |
Pacjent 2: Foxy wyglÄ dajÄ doĹc podobnie. I z tej perspektywy ciÄĹźko stwierdziÄ. WyglÄ da na Float albo F. SprawdĹş czy: * na prawej goleni jest czarne czy róşowe pokrÄtĹo * od tyĹu na "podkowie" jest wzmacniajÄ ca "pajÄczyna" jak tutaj: http://ecx.images-amazon.com/images/I/31-fVJOVTML._SL500_AA300_.jpg pozdr. w. |
|
Data: 2012-08-13 04:42:53 | |
Autor: Iguan_007 | |
Amortyzatory | |
On Monday, August 13, 2012 8:53:38 PM UTC+10, Wojciech Waga wrote:
Foxy wyglądają dośc podobnie. I z tej perspektywy ciężko stwierdzić. Wygląda na Float albo F. Pokretlo jest niebiesko-czerwone (rozowe?): https://picasaweb.google.com/lh/photo/ouVZDmLvo-P95oTUDqUsltMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink Pajeczyny wzmacniajacej nie ma. Pozdrawiam, Iguan Iguan007 Sezon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia -- |
|
Data: 2012-08-13 14:01:12 | |
Autor: Wojciech Waga | |
Amortyzatory | |
On 13/08/12 13:42, Iguan_007 wrote:
On Monday, August 13, 2012 8:53:38 PM UTC+10, Wojciech Waga wrote:Moze mam inny balans bieli ;) W takim razie jest to F100 lub F120 (w zależności od skoku) z otwartą kąpielą olejową (czasami oznaczany OB). Jakbym miał zgadywać to jest to: F120 RLC QR15 z 2008 (może 2009) OB jest łatwe w serwisie i każdy sklep rowerowy powinien Ci to naprawić. Jak chcesz sam to też możesz, stosowny manual serwisowy znajdziesz na stronie FOXa. pozdr. w. |
|