Amortyzatory na przód do VectryC/Signum

Data: 2013-11-27 00:23:16
Autor: nospam@yahoo.com
Amortyzatory na przód do VectryC/Signum
Witam,

Czy ma ktoś z tego forum doświadczenia z wymianą amortyzatorów w Oplu z
obniżonym podwoziem sportowym (XJ2 wg. VIN). Chodzi mi dokładnie o
wyrzucenie oryginalnych GM Sachs z IDS+/CDC i wstawienie czegoÅ› bez CDC.

Pacjent to:  Signum prod. 10.2007r, Z19DTH 150KM.

Jeśli ktoś to przećwiczył byłbym wdzięczny za podanie modelu
amortyzatorów i sprężyn które pasują zamiast oryginalnych z CDC.

pozdrawiam

-- -

Data: 2013-11-27 00:48:58
Autor: Tomasz Pyra
Amortyzatory na przód do VectryC/Signum
Dnia Wed, 27 Nov 2013 00:23:16 +0100, nospam@yahoo.com napisa³(a):

Witam,

Czy ma kto¶ z tego forum do¶wiadczenia z wymian± amortyzatorów w Oplu z
obni¿onym podwoziem sportowym (XJ2 wg. VIN). Chodzi mi dok³adnie o
wyrzucenie oryginalnych GM Sachs z IDS+/CDC i wstawienie czego¶ bez CDC.

Pacjent to:  Signum prod. 10.2007r, Z19DTH 150KM.

Je¶li kto¶ to przeæwiczy³ by³bym wdziêczny za podanie modelu
amortyzatorów i sprê¿yn które pasuj± zamiast oryginalnych z CDC.

Z tego co ja æwiczy³em moj± Vectrê, to z przodu jedyna ró¿nica poza samym
amortyzatorem, to inne ramie ³±cznika stabilizatora (w wersji bez CDC
³±cznik jest prosty, a dla CDC podgiêty ¿eby min±æ "guza" na
amortyzatorze).

Ale zak³adaj±c amortyzator bez CDC pewnie nawet ³±cznik mo¿esz zostawiæ.

Z ty³u nie patrzy³em, ale te¿ raczej nie ma powodu ¿eby mia³y byæ jakie¶
problemy.

Tylko jeszcze jako¶ musisz reszcie IDS powiedzieæ ¿e zawieszenie jest bez
CDC, bo nie wiem co na to elektronika.

Data: 2013-11-27 01:03:09
Autor: nospam@yahoo.com
W dniu 2013-11-27 00:48, Tomasz Pyra pisze:

[...]

Z tego co czyta³em na forach Vectry - to w ASO za ok 150pln mo¿na samo
CDC wyprogramowaæ techem. Podobno reszta funkcji przycisku Sport dzia³a
dalej normalnie i dioda od CDC na pulpicie siê nie pali. Wybieram siê
nied³ugo, ¿eby dezaktywowaæ to CDC jeszcze przed wymian± amorów.

Muszê tylko dobraæ co¶ sensownego do tego obni¿onego podwozia które mam
w Signum.

Mo¿esz mi napisaæ co wstawi³e¶ do swojej VC i czy te¿ jest z obni¿onym
podwoziem? Jaki by³ efekt finalnie?

-- -
Ta wiadomo¶æ e-mail jest wolna od wirusów i z³o¶liwego oprogramowania, poniewa¿ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Data: 2013-11-27 23:59:38
Autor: Tomasz Pyra
Amortyzatory na przód do VectryC/Signum
Dnia Wed, 27 Nov 2013 01:03:09 +0100, nospam@yahoo.com napisa³(a):

Muszê tylko dobraæ co¶ sensownego do tego obni¿onego podwozia które mam
w Signum.

Mo¿esz mi napisaæ co wstawi³e¶ do swojej VC i czy te¿ jest z obni¿onym
podwoziem? Jaki by³ efekt finalnie?

Fabrycznie by³a obni¿ona, ale za³o¿y³em amortyzatory od wersji sport i
sprê¿yny od standardowej.

Wersje zawieszeniowe ró¿ni³y siê tylko zestawem zamortyzator+sprê¿yna.

Wersja sport (obni¿ona) mia³a amortyzatory Sachs 312 603 (przód) i 300 063
(ty³).
Wersja standardowa 312 611 i 300 064.
Ró¿nica by³a taka ¿e te sportowe maj± trochê bardziej sportow±
charakterystykê t³umienia (swoj± drog± - ca³kiem fajn±), poza tym niczym
siê nie ró¿ni± (ta sama geometria, skok i wymiary).

Wersja sport mia³a te¿ trochê krótsz± sprê¿ynê - AFAIR 15mm.
Obni¿enie bierze siê tylko z tej krótszej sprê¿yny.

Natomiast nie ma problemu ¿eby kupiæ amortyzatory z wersji sport, a
sprê¿ynê sprê¿ynê standardow±.
Tzn. jak wymieniasz tylko amortyzator, to sprê¿yny mo¿esz zostawiæ te co
masz (pewnie CDC by³ ze sprê¿ynami od wersji sport).

Data: 2013-11-27 01:26:09
Autor: John Kołalsky
Amortyzatory na przód do VectryC/Signum

Użytkownik <nospam@yahoo.com>

-- -
Ta wiadomość e-mail jes...

Weź ten syf

Data: 2013-11-27 08:59:01
Autor: BartekK
W dniu 2013-11-27 00:23, nospam@yahoo.com pisze:
[...]

W tą stronę (IDC+ > normal) zakładasz wszystko jak chcesz, bez zmian żadnych dodatkowych. Jedynie musisz znaleźć kogoś z opcomem lub tech2 (nie musi być aso, byle opcoma mieć), by ci wyłączył obsługę IDC+ w module nadwozia (za 3minuty roboty 150zł to trochę drogo).

Data: 2013-11-27 19:40:22
Autor: nospam@yahoo.com
W dniu 2013-11-27 08:59, BartekK pisze:

W tą stronę (IDC+ > normal) zakładasz wszystko jak chcesz, bez zmian
żadnych dodatkowych.

Przeglądnąłem kilka katalogów online (Sachs, Bilstein i Kayaba).
Numeracji dwóch pierwszych nie jestem w stanie ogarnąć.

Wybrałem zestaw Kayaba'y:
334634 Excel-G
334635 Excel-G
+sprężyny RH3528 K-Flex

Wstawiał ktoś może coś podobnego?

-- -

Data: 2013-12-12 23:14:20
Autor: nospam@yahoo.com
Amortyzatory na przód do VectryC/Signum
W dniu 2013-11-27 08:59, BartekK pisze:
W dniu 2013-11-27 00:23, nospam@yahoo.com pisze:
 Jedynie musisz znaleźć kogoÅ› z opcomem lub tech2
(nie musi być aso, byle opcoma mieć), by ci wyłączył obsługę IDC+ w
module nadwozia (za 3minuty roboty 150zł to trochę drogo).

Czy można wyprogramować samą funkcję CDC pozostawiając resztę z IDS+?
Chodzi mi o to, żeby dalej działał przycisk sport tzn. reakcja na gaz +
zmiana wspomagania kierownicy ale już bez kontroli amortyzatorów.

-- -

Data: 2013-12-13 08:43:02
Autor: Tomasz Stiller
On Thu, 12 Dec 2013 23:14:20 +0100, nospam@yahoo.com wrote:

Czy można wyprogramować samą funkcję CDC pozostawiając resztę z IDS+?
Chodzi mi o to, żeby dalej działał przycisk sport tzn. reakcja na gaz +
zmiana wspomagania kierownicy ale już bez kontroli amortyzatorów.

Można. Co więcej, w można funkcję "sport" dołożyć do samochodu nie mającego zestawu amorków CDC. Zostaje właśnie zmieniona reakcja na gaz i działanie wspomagania kierownicy

Tomek

Data: 2013-12-14 14:25:16
Autor: nospam@yahoo.com
W dniu 2013-12-13 09:43, Tomasz Stiller pisze:
[...]

Tak też sądziłem, ale jakoś w moim ASO tego nie ogarnęli.
Prosiłem o dezaktywację CDC, a wyłączyli mi całkowicie przycisk sport....

-- -

Data: 2013-12-14 13:40:02
Autor: Tomasz Stiller
On Sat, 14 Dec 2013 14:25:16 +0100, nospam@yahoo.com wrote:

Tak też sądziłem, ale jakoś w moim ASO tego nie ogarnęli.
Prosiłem o dezaktywację CDC, a wyłączyli mi całkowicie przycisk
sport....

Oni ogólnie nie ogarniają. Generalnie można wyłączyć same amorki, reszta zostaje.

Tomek

Data: 2013-12-16 08:47:58
Autor: nospam@yahoo.com
W dniu 2013-12-14 14:40, Tomasz Stiller pisze:
[...]

A orientujesz się czy można to załatwić opcomem, czy tylko tech2?

-- -

Data: 2013-12-16 11:16:03
Autor: Tomasz Stiller
On Mon, 16 Dec 2013 08:47:58 +0100, nospam@yahoo.com wrote:

A orientujesz się czy można to załatwić opcomem, czy tylko tech2?

Z tego co mi wiadomo tylko techem niestety.

Tomek

Data: 2013-12-16 14:54:32
Autor: nospam@yahoo.com
W dniu 2013-12-16 12:16, Tomasz Stiller pisze:
On Mon, 16 Dec 2013 08:47:58 +0100, nospam@yahoo.com wrote:

A orientujesz się czy można to załatwić opcomem, czy tylko tech2?

Z tego co mi wiadomo tylko techem niestety.

Tomek

Czy umiałby ktoś dokładnie, krok po kroku napisać jak i gdzie to CDC
selektywnie dezaktywować techem, tak aby pozostałe funkcje przycisku
sport działały?

Prawdopodobnie trzeba to w kilku miejscach wyprogramować. Mam wrażenie
że Panowie w moim ASO poszli na łatwiznę i po prostu odłączyli fizycznie
jakiś moduł CDC - i jeszcze skasowali 140 zł za to.

-- -

Data: 2014-01-01 20:10:50
Autor: Tomasz Stiller
On Mon, 16 Dec 2013 14:54:32 +0100, nospam@yahoo.com wrote:
Czy umiałby ktoś dokładnie, krok po kroku napisać jak i gdzie to CDC
selektywnie dezaktywować techem, tak aby pozostałe funkcje przycisku
sport działały?

Przykro mi, ale nie. Nie mam dostępu do techa, więc tutaj nie pomogę. Wiem tylko tyle, że to o czym moja jest wykonalne - bo znajomi już coś takiego uskuteczniali.

Tomek

Data: 2014-01-22 20:27:42
Autor: nospam@yahoo.com
Amortyzatory na przód do VectryC/Signum
W dniu 2013-12-16 14:54, nospam@yahoo.com pisze:
Gdyby ktoś potrzebował to mam lewy amor z z ids/cdc + sprężyna do
odsprzedania.
GM Sachs :
56 2400 002 126
315 000 331
specyfikacja FJ

Amortyzator i sprężyna oryginał GM, rok produkcji 2007 – wersja niemiecka.

Czujniki amortyzatorów mają jeszcze oryginalne naklejki z datą i godziną
produkcji.

Amortyzator jest sprawny, nie ma żadnych wycieków.
Elektroniczny moduły CDC jest również sprawny.

WiÄ…zki i konektory sÄ… w komplecie.
Mogę wystawić przez allegro i wysłać foty na maila.

-- -

Amortyzatory na przód do VectryC/Signum