Amortyzatory xcm i xcr - porównanie wersji

Data: 2015-05-18 22:26:37
Autor: Jacek G.
Amortyzatory xcm i xcr - porównanie wersji
Chcę wymienić w naszych rowerach amortyzatory, które dostały - po wielu latach spokojnego użytkowania - luzów. Ponieważ całkiem proste, sprężynowe amorki jak dotąd nam wystarczały, więc nie wchodzę w jakieś wyższe półki, lecz chcę je zmienić na tylko trochę lepsze - coś typu Suntour XCR. I tu mam lekki dylemat, bo wydaje mi się, że starszy rocznik XCR jest porównywalny z nowszym XCM. Natomiast nowe XCR-y poszły chyba w górę - tłumienie powietrzne, średnica goleni 32, brak opcji pod v-brake.
Poradźcie, czy np. taki:
http://tinyurl.com/pn8g9dg
będzie porównywalny z tym (nie licząc sterowania z kierownicy):
http://tinyurl.com/o6y2qd6
--
Jacek G.

Data: 2015-05-18 14:14:18
Autor: Ignac
Amortyzatory xcm i xcr - porównanie wersji
W dniu poniedzia³ek, 18 maja 2015 22:26:41 UTC+2 u¿ytkownik Jacek G. napisa³:
Chcê wymieniæ w naszych rowerach amortyzatory, ca³kiem proste, sprê¿ynowe  v-brake.

Ze wzglêdu na wagê szuka³bym wy³±cznie pod V-b, np.taki
(tylko nie widzê wersji pod a-head i golenie wewnêtrzne chromowane):
http://allegro.pl/widelec-amort-26rst-sofi-t-1-1-8-i5352194518.html

Mam taki tylko pod ko³a 700.

Data: 2015-05-19 01:30:57
Autor: Jacek G.
Amortyzatory xcm i xcr - porównanie wersji
W dniu poniedzia³ek, 18 maja 2015 23:14:19 UTC+2 u¿ytkownik Ignac napisa³:
> [...]

Ze wzglêdu na wagê szuka³bym wy³±cznie pod V-b, np.taki
(tylko nie widzê wersji pod a-head i golenie wewnêtrzne chromowane):
Dziêki. Tylko, ¿e to jest raczej amor do miasta - tak jak pisz± w specyfikacji (skok 50 brak t³umienia powrotu), a ja preferujê jednak teren i czasem góry - wprawdzie nie wyczynowo, ale jednak. I chcia³bym zainstalowaæ co¶ nieco lepszego ni¿ mam aktualnie, ale pod v-brake. Dlatego celujê w amor klasy Suntour XCM - XCR.
--
Jacek G.

Data: 2015-05-19 09:44:46
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2015-05-18 o 22:26, Jacek G. pisze:

Poradźcie, czy np. taki:
http://tinyurl.com/pn8g9dg
będzie porównywalny z tym (nie licząc sterowania z kierownicy):
http://tinyurl.com/o6y2qd6

MSZ tak. Sam uzywam z powodzeniem XCR LO i pracuje zadziwiajaco dobrze. Ujezdzil juz kilka tys. km bez widocznych oznak zuzycia. XCM z pierwszego linku to na moj gust wlasnie starszy XCR z dodatkiem gadzetu w postaci manetki blokady na kierownicy. Taki jest bodajze w rowerze zony. Za krotko go uzywa by cos o nim powiedziec. Ale ten moj jest zadziwiajaco dobry za te cene. Bralbym tanszy, a dla kobiety - z kolorem, ktory sie bardziej podoba. :)

Azjaci nas wykoncza. Wlasnie przesiadlem sie na smartfon Samsunga (S3 mini), zonie kupilem tez wiekszego Samsunga. Wszystko smiga jak nalezy. A dzis przychodzi nowa lodowka, tez Samsunga.

Data: 2015-05-19 01:24:48
Autor: Jacek G.
Amortyzatory xcm i xcr - porównanie wersji
W dniu wtorek, 19 maja 2015 09:44:59 UTC+2 u¿ytkownik Andrzej Ozieblo napisa³:
> [...]

Bralbym tanszy, a dla kobiety - z kolorem, ktory sie bardziej podoba. :)
No w³a¶nie m.in o kolor te¿ mi chodzi, bo rower ¿ony jest b³êkitno-srebrny, a amorki w kolorze srebrnym do¶æ ciê¿ko dostaæ. I je¶li ten XCM nie jest gorszy ni¿ poprzednia wersja XCR, a wygl±da na to ze nie jest, to by³oby OK. No i ¿ona chce mieæ koniecznie tê wajchê na kierownicy :) Mnie nieco mniej na tym zale¿y.
--
Jacek G.

Data: 2015-05-19 13:20:11
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2015-05-19 o 10:24, Jacek G. pisze:

[...]

Wajcha nie jest zla. Zona czasem uzywa. BTW musze sprawdzic jaki amor jest w rowerze zony. Moze jednak RockShox?

Na moje wyczucie to ten nowy XCM i stary XCR sa te same. Te same srednice, skoki, sprezyny+elastomery i tlumnik olejowy. Bardzo udany widelec do spokojnej jazdy.

Tez zaczelismy rowerowanie. Okolice Iwanowic na pln. Krakowa.

Data: 2015-05-19 21:44:14
Autor: Andrzej Ozieblo
Andrzej Ozieblo pisze:

Wajcha nie jest zla. Zona czasem uzywa. BTW musze sprawdzic jaki amor jest w rowerze zony. Moze jednak RockShox?

Sprawdzilem. Jednak Suntour XCM. Z wajcha. Wydaje sie bardzo udany. W porzadnym Ghost Miss 5000. Ale i tak zaluje, ze nie kupilismy fulla. I to bez wzgledu na cene. Wstawilem sztyce amortyzowana, tez Suntoura, ale to nie to.

Data: 2015-05-19 23:35:44
Autor: Jacek G.
Amortyzatory xcm i xcr - porównanie wersji
W dniu 2015-05-19 21:44, Andrzej Ozieblo napisa³(a)::
Andrzej Ozieblo pisze:

Wajcha nie jest zla. Zona czasem uzywa. BTW musze sprawdzic jaki amor
jest w rowerze zony. Moze jednak RockShox?

Sprawdzilem. Jednak Suntour XCM. Z wajcha. Wydaje sie bardzo udany.
Dziêki. W³a¶nie zamówi³em. A przy okazji znalaz³em jakie¶ informacje potwierdzaj±ce na temat wersji tych amortyzatorów w kolejnych rocznikach:
http://kolarstwo.startfit.pl/czesci-rowerowe/jaki-amortyzator-do-800zl-podstawowe-modele-sr-suntour/
--
Jacek G.

Amortyzatory xcm i xcr - porównanie wersji