Amortyzowana SZTYCE, mozna do lekkiej damki najtansza?

Data: 2017-09-10 09:19:57
Autor: yerine.ictimai
Amortyzowana SZTYCE, mozna do lekkiej damki najtansza?
Potrzebna podsiodłowa amortyzacja jakas dla spokojnej ;) dziewczny o wadze 50kg (i delikatnym tyłeczku) na małej, lekkiej, miejskiej damce (typu holenderskiego).

Powiedzcie czy takie sztyce najtańsze o skoku 35-40mm dadzą jakiś zauważalny efekt:
http://tinyurl.com/ycfvlu5t
http://tinyurl.com/y7pszyww
?

Data: 2017-09-11 05:59:49
Autor: yerine.ictimai
Amortyzowana SZTYCE, mozna do lekkiej damki najtansza?
abn140:

http://tinyurl.com/ycfvlu5t http://tinyurl.com/y7pszyww
?

my mamy takie cos podobnego w holendrach, uginaja sie cos tam,

Ale napisz troche wiecej, JAK sie uginaja, jaka waga rowerzysty/ki?

ale to NIE sa te modele co piszesz.

A jakie, i jak sie roznia?

dlatego jednak wyprobuje suntura na pantografie.

Alez to brzmi! :)

Data: 2017-09-11 09:11:55
Autor: abn140
Amortyzowana SZTYCE, mozna do lekkiej damki najtansza?
http://tinyurl.com/ycfvlu5t
http://tinyurl.com/y7pszyww
?

my mamy takie cos podobnego w holendrach, uginaja sie cos tam, ale to NIE sa te modele co piszesz.
dlatego jednak wyprobuje suntura na pantografie.
btw pytanie zazebiajace bo pewnie moze i Ty skorzystasz...
jest mozliwosc dostania sprezyn roznej masci i wielkosci do amorow i sztyc?
sa wogole takie sklepy?
bo jak taka sztyca nie pracuje albo za slabo to sie mozna pokusic o zmiane samej sprezyny na bardziej 'miekka'...

Data: 2017-09-11 10:58:39
Autor: ąćęłńóśźż
Amortyzowana SZTYCE, mozna do lekkiej damki najtansza?
Do Suntoura NX poza standardową można dokupić wkładki (sprężyny) miękką i twardą.
Dobre amortyzowane siodełko żelowe zadziała podobnie.

-- -- -
dlatego jednak wyprobuje suntura na pantografie.

Data: 2017-09-11 16:04:24
Autor: z
Amortyzowana SZTYCE, mozna do lekkiej damki najtansza?
Data: 2017-09-11 09:24:56
Autor: yerine.ictimai
Amortyzowana SZTYCE, mozna do lekkiej damki najtansza?
z:
https://www.kickstarter.com/projects/rinsten/rinsten-spring-the-ultimate-bicycle-shock-absorber?lang=de Prosze, bez przesady
Powinien ten caly ABSORBER kosztowac 100zl to pogadalibysmy wtedy ;)

Data: 2017-09-12 07:45:36
Autor: z
W dniu 2017-09-11 o 18:24, yerine.ictimai@gmail.com pisze:
Prosze, bez przesady
Powinien ten caly ABSORBER kosztowac 100zl to pogadalibysmy wtedy ;)

Nie mam na myśli ceny tylko ideę.
Podsycam temat bo potrzebuję kilka sztuk w normalnej oczywiście cenie.
Gdzie kupić? :-)

Data: 2017-09-11 16:45:42
Autor: Łukasz Kroczka
W dniu 10.09.2017 o 18:19, yerine.ictimai@gmail.com pisze:
Potrzebna podsiodłowa amortyzacja jakas dla spokojnej ;) dziewczny o wadze 50kg (i delikatnym tyłeczku) na małej, lekkiej, miejskiej damce (typu holenderskiego).

Pytanie zasadnicze: dziewczyna ma problemy zdrowotne, coś z kręgosłupem? Jeśli nie, to niech zacznie od doboru właściwego siodełka. Niekoniecznie miękkiej pufy.

Data: 2017-09-11 09:22:12
Autor: yerine.ictimai
Amortyzowana SZTYCE, mozna do lekkiej damki najtansza?
Łukasz Kroczka:
Pytanie zasadnicze: dziewczyna ma problemy zdrowotne, coś z kręgosłupem? Jeśli nie, to niech zacznie od doboru właściwego siodełka. Niekoniecznie
miękkiej pufy

A wlasnie, siodelko przeciez amortyzuje rowniez.
Ale wlasciwe to jakie wlasciwie? (Ale prosze moze jakies tansze niz sam rower ;) )

Data: 2017-09-11 19:51:33
Autor: Maciek
Amortyzowana SZTYCE, mozna do lekkiej damki najtansza?
A wlasnie, siodelko przeciez amortyzuje rowniez.
Ale wlasciwe to jakie wlasciwie? (Ale prosze moze jakies tansze niz sam rower ;) )

http://tnij.at/177817

przsze... coś wybierzecie. Mało tego, wybór odczuje na własnej d... ;-)
....aha nie ma za co ;-)

Data: 2017-09-11 12:22:22
Autor: yerine.ictimai
Amortyzowana SZTYCE, mozna do lekkiej damki najtansza?
Maciek:

http://tnij.at/177817

Aha, wiec na sprezynach jednak, WIELKIE DZIEKI! :)

nie ma za co ;-)

A takie sprezynowe siodelko lepiej amortyzyje niz taka sztyca z amortyzatorem?

I jak to stosowac, oba remedia razem (amortyzowana sztyca & sprezynowe siodelko) czy moze sprezyna w samym siodelku wystarczy?

Data: 2017-09-11 20:13:27
Autor: Łukasz Kroczka
W dniu 11.09.2017 o 18:22, yerine.ictimai@gmail.com pisze:
A wlasnie, siodelko przeciez amortyzuje rowniez.
Ale wlasciwe to jakie wlasciwie? (Ale prosze moze jakies tansze niz sam rower;)  )

Nie odpowiedziałeś na moje pytanie. Ma problemy z kręgosłupem? Jeśli nie, to:

https://www.youtube.com/watch?v=5vN36yDbfe0

Data: 2017-09-11 12:12:41
Autor: yerine.ictimai
Amortyzowana SZTYCE, mozna do lekkiej damki najtansza?
Łukasz Kroczka:

Nie odpowiedziałeś na moje pytanie.
Ma problemy z kręgosłupem?

Alez skad, kregoslup zdrowy, przynajmniej wedlug oficjalnej wiedzy ;) A to jest cos z tylkiem jednak, wniosek na podstawie kontentu niezliczonych narzekan :)

Data: 2017-09-12 10:15:48
Autor: z
W dniu 2017-09-11 o 21:12, yerine.ictimai@gmail.com pisze:
Alez skad, kregoslup zdrowy, przynajmniej wedlug oficjalnej wiedzy ;) A to jest cos z tylkiem jednak, wniosek na podstawie kontentu niezliczonych narzekan :)

Tym bardziej Wittkop Medicus city za grosze :-)

Data: 2017-09-12 10:11:12
Autor: z
W dniu 2017-09-11 o 18:22, yerine.ictimai@gmail.com pisze:
A wlasnie, siodelko przeciez amortyzuje rowniez.
Ale wlasciwe to jakie wlasciwie? (Ale prosze moze jakies tansze niz sam rower ;) )

http://allegro.pl/miejskie-siodelko-rowerowe-zelowe-wittkop-medicus-i6847590923.html

W Lidlu była nowsza wersja po 40 zł. Ja nie zauważyłem różnicy w użytkowaniu. Jestem wybredny i uważam to za najlepsze.
Rodzina też zadowolona.

Data: 2017-09-12 02:12:17
Autor: yerine.ictimai
http://allegro.pl/miejskie-siodelko-rowerowe-zelowe-wittkop-medicus-i6847590923.html Posiada obuecujacy ksztalt ale chyba jest bez sprezyn?

Data: 2017-09-12 11:25:14
Autor: z
W dniu 2017-09-12 o 11:12, yerine.ictimai@gmail.com pisze:
Posiada obuecujacy ksztalt ale chyba jest bez sprezyn?

Odkąd spróbowałem to już mi przeszło szukanie amortyzacji w celu walki z bólem d... :-)
Mam w składaku zwykłą amortyzowaną sztycę. Przy mojej wadze trzeba ustawić odpowiednio siodełko żeby pracowała w swojej osi a to często koliduje z ustawieniem geometrii roweru i skutek jest taki że najbardziej mnie wku... jej luz i galareta pod tyłkiem ;-)

Ale za 20 zł można popróbować sztycy a później za 40 siodełka :-)

Data: 2017-09-12 03:19:46
Autor: yerine.ictimai
Amortyzowana SZTYCE, mozna do lekkiej damki najtansza?
z:
Ale za 20 zł można popróbować sztycy a później za 40 siodełka :-)

Aha, czyli razem:
- Wittkop Medicus za ok 50zl,
- amortyzowana sztyca za ok 50zl,
i za stowke jest komfort? ;)

Data: 2017-09-12 15:33:28
Autor: z
W dniu 2017-09-12 o 12:19, yerine.ictimai@gmail.com pisze:
Aha, czyli razem:
- Wittkop Medicus za ok 50zl,
- amortyzowana sztyca za ok 50zl,
i za stowke jest komfort?
;)

Nie narzekaj bo możesz dostać rady za 1000 zł.
To siodełko w lidlu było w bardzo atrakcyjnej cenie.
Każde 4 litery są ciut inne i o każde trzeba dbać :-)

Data: 2017-09-12 17:12:38
Autor: Albert Stonoga
W dniu 12.09.2017 o 15:33, z pisze:
[...]

Moim zdaniem lepiej przeznaczyć stówę na siodełko niż bawić się w pseudoamortyzację w sztycy.
Amortyzacja w rowerze bardzo nie lubi się z taniością.

--
Albert Stonoga

Data: 2017-09-12 09:37:20
Autor: yerine.ictimai
Amortyzowana SZTYCE, mozna do lekkiej damki najtansza?
Albert Stonoga:

Moim zdaniem lepiej przeznaczyć stówę na siodełko

Ale ktore siodelko? Poniewaz Wittkop Medicus mozna kupic za pol stowki?

niż bawić się w pseudoamortyzację w sztycy.

Proponujesz wypasione siodelko jakies wyprofilowane jak Wittkop Medicus, ale jeszcze z jakimis super sprezynami?

Amortyzacja w rowerze bardzo nie lubi się z taniością

A co sie lubi z tanioscia, lozyska maszynowe i piasty? :)

Poniewaz czasem sobie mysle "CO ONA W SOBIE MA?" jak widze za prawie TYSIAC jakas zwykla sztywna sztyce (tylko tyle ze z ladnymi choc malutkimi napisami) ;)

Data: 2017-09-12 20:36:12
Autor: Łukasz Kroczka
Amortyzowana SZTYCE, mozna do lekkiej damki najtansza?
W dniu 12.09.2017 o 18:37, yerine.ictimai@gmail.com pisze:
Ale ktore siodelko?

Podobne do tych:
https://allegro.pl/kategoria/czesci-siodelka-16448?string=diva

Pierwsze z brzegu z tańszych:
http://allegro.pl/siodlo-siodelko-zelowe-author-sono-asl-lady-gratis-i5104177229.html

Data: 2017-09-12 22:26:26
Autor: z
Amortyzowana SZTYCE, mozna do lekkiej damki najtansza?
W dniu 2017-09-12 o 20:00, Albert Stonoga pisze:
Nie miałem do czynienia ale przypuszczam,

I śmiesz doradzać? ;-)

że najtańszą łatwodostępną
działającą amortyzowaną sztycą może być SR SUNTOUR NCX (około 240zł).

A mówiłem że będą zmierzać do 1000 zł ;-)

Data: 2017-09-13 09:57:39
Autor: Andrzej Ozieblo
Amortyzowana SZTYCE, mozna do lekkiej damki najtansza?
W dniu 2017-09-12 o 20:00, Albert Stonoga pisze:

Nie miałem do czynienia ale przypuszczam, że najtańszą łatwodostępną działającą amortyzowaną sztycą może być SR SUNTOUR NCX (około 240zł).

Ano. Ta okazuje się wyjątkowo udana. Jak na amortyzowana sztycę, bo do fulla jej sporo brakuje. Inne, niepantografowe patenty, można sobie odpuścić. Wiem co piszę bo używam różnych, w tym Suntoura NCX.

A wybór sidełka jest wyjątkowo trudny. I w pewnym sensie cena nie gra roli. Tzn. te tańsze też mogą okazać się wygodne dla naszej d... i vice versa. Najgorsze w tym wszystki jest brak możliwości wypróbowania, bo dopasowanie siodełka do naszej d... nie da się szybko sprawdzić. Na ogół jedno i drugie, czyli siodełko i nasza d..., wymagają wzajemnego dotarcia. Trochę jak w małżeństwie. :)

Data: 2017-09-13 13:25:02
Autor: abn140
Amortyzowana SZTYCE, mozna do lekkiej damki najtansza?
A wybor sideka jest wyjatkowo trudny.

no wlasnie.
jak obchodzicie ten problem?
1. ktos mowil na YT chyba ze zamowic przez net 10, z tego 9 odeslac do 14 dni...., to urlop chyba trza miec coby to wszystko zjezdzic...
2. kupowac - zbedne gonic na olx i takich podobnych....
3. kupowac do skutku, trzymac , moze sie doopie odwidzi albo sie da komus...
4. najlepszy chyba - bajkfiter czy jak to sie tam zwie, probowac do skutku dobrac, i zakladajac ze dobieracz tez handluje sprzetem - kupic to pasujace.
tylko czy ta obcja jest wogole mozliwa w naszym kraju????
5 - jak 4 odpada - zakladamy taka firme. zapewne klient z calego kraju sie zleci bo bol doopska jednak potrafi zmotywowac....

Data: 2017-09-13 14:14:30
Autor: kawoN
W dniu 13.09.2017 o 13:25, abn140 pisze:

4. najlepszy chyba - bajkfiter czy jak to sie tam zwie, probowac do skutku
dobrac, i zakladajac ze dobieracz tez handluje sprzetem - kupic to pasujace.
tylko czy ta obcja jest wogole mozliwa w naszym kraju????

Podobno jest. Kolega gdzieś w W-wie to robił i chwalił.
Nie jest to tanie. Podobno warto, tyle że kolega triathlonista.

pozdr.
kawoN

Data: 2017-09-14 10:15:36
Autor: abs
[...]

No ale jak odeslesz ze sladami po mocowaniu to lipa troche...

Data: 2017-09-13 17:04:29
Autor: ąćęłńóśźż
Amortyzowana SZTYCE, mozna do lekkiej damki najtansza?
Tez używam i Suntoura NCX i lidlowego siodełka Medicus (wersja mountain/treking? City było jak dla mnie zdecydowanie za krótkie i odałem do sklepu).
Bardzo dużo zależy od naszej pozycji na rowerze.
Im bardziej pionowa, "siedząca", tym amortyzacja ważniejsza .
Im sylwetka bardziej pochylona do przodu, tym amortyzacja czterech liter ma mniejsze znaczenie - wiem to po przyjmowaniu różnych pozycji na tym samym rowerze z regulowanym przednim wspornikiem kierownicy.
Suntour NCX ma też i swoje swoje liczne wady, ostatnio zdjąłem i jeżdżę na samym Medicusie - tak jakby bez wielkiej różnicy (ale "antycypuję" unosząc się na pedałach na wertepach).
Ciekawostka: amortyzowana sztyca ma największe znaczenie, gdy jeździmy po ciemku i nie jestesmy w stanie "antycypować" dziur w drodze :-o
Sztyca prosta amortyzowana w środku neoprenem też coś daje, a jest sporo lżejsza.

-- -- -

Data: 2017-09-14 09:34:18
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2017-09-13 o 17:04, ąćęłńóśźż pisze:

Suntour NCX ma też i swoje swoje liczne wady, ostatnio zdjąłem i jeżdżę na samym Medicusie - tak jakby bez wielkiej różnicy (ale "antycypuję" unosząc się na pedałach na wertepach).

Ma, fakt. Największa to spory offset - siodełko idzie za bardzo do tyłu. A jeszcze bardziej, gdy sie ugina. Druga, to trudność w pochyleniu noska siodełka w dół. Ale ma jedną wielką zaletę wynikającą z geometrii i praw fizyki. Naprawdę się ugina na wybojach.

Ciekawostka: amortyzowana sztyca ma największe znaczenie, gdy jeździmy po ciemku i nie jestesmy w stanie "antycypować" dziur w drodze :-o

Jak dla mnie, prócz zbawiennego skutku na mój kiepski kręgosłup, podstawowa zaleta to jazda z d... na siodełku, bez konieczności jej podnoszenia na nierównej drodze, czyli małych wybojach. Na dużych i tak trzeba "dorabiać" kolanami. No i nie dostajesz nagle w kręgosłup gdy się zapomnisz.

Data: 2017-09-14 10:26:20
Autor: ąćęłńóśźż
Amortyzowana SZTYCE, mozna do lekkiej damki najtansza?
No to to właśnie :-(((
Sztyca amortyzuje duże wahania, a siodełko żelowe drobne mikrowstrząsy.
Jedno i drugie dodaje sporo wagi.

-- -- -
nie dostajesz nagle w kręgosłup gdy się zapomnisz.

Data: 2017-09-12 09:37:55
Autor: tadeklodz
W dniu wtorek, 12 września 2017 17:12:41 UTC+2 użytkownik Albert Stonoga napisał:
> [...]

Amortyzacja w rowerze bardzo nie lubi się z taniością.

święte słowa

Data: 2017-09-12 18:47:04
Autor: Yerine Ictimai
tadeklodz@poczta.onet.pl Wrote in message:
> [...]

Amortyzacja w rowerze bardzo nie lubi się z taniością.

A mnie sie wydaje ze marketingi szukaja "na co mozna sobie
 pozwolic?" i "gdzie sa granice"LUDZKIEJ GLUPOTY
 SNOBOW?

I tak, granice jakos tak wynalezli teraz ze mysla, ze jak pomaluja
 kawalek rurki kolorowymi napisami to niektorzy zaraz zaczna sie
 tym podniecac i ciulac 1k zl :)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-09-17 07:51:03
Autor: tadeklodz
W dniu wtorek, 12 września 2017 11:12:20 UTC+2 użytkownik yerine.....@gmail.com napisał:
z:
http://allegro.pl/miejskie-siodelko-rowerowe-zelowe-wittkop-medicus-i6847590923.html Posiada obuecujacy ksztalt ale chyba jest bez sprezyn?

kup takie lepsze od wszystkich amortyzowanych  sztyc razem wziętych. Tak mi się wydaje

Data: 2017-09-17 07:54:31
Autor: tadeklodz
W dniu niedziela, 17 września 2017 16:51:05 UTC+2 użytkownik tade....@poczta.onet.pl napisał:
> [...]

kup takie lepsze od wszystkich amortyzowanych  sztyc razem wziętych. Tak mi się wydaje

a tu link
http://allegro.pl/siodelko-brooks-b135-miodowe-i6856446964.html

Data: 2017-09-17 09:03:58
Autor: Ignac
W dniu niedziela, 17 września 2017 16:54:33 UTC+2 użytkownik tade....@poczta.onet.pl napisał:

> kup takie lepsze od wszystkich...razem wziętych. Tak mi się wydaje
a tu link
http://allegro.pl/siodelko-brooks-b135-miodowe-i6856446964.html

Dorzuciłbym jeszcze: gumofilce, fartuch z zapaską, chustecke na głowe,
no i grabie, żeby kobiecina miała czym siano poprzewracać, po przyjechaniu
na miejsce!

Data: 2017-09-17 11:50:12
Autor: tadeklodz
W dniu niedziela, 17 września 2017 20:35:57 UTC+2 użytkownik Piotr aka dracorp napisał:
Dnia Sun, 17 Sep 2017 07:54:31 -0700, tadeklodz napisał(a):

> a tu link
> http://allegro.pl/siodelko-brooks-b135-miodowe-i6856446964.html

Nie za tanie te siodełko?

-- piecia aka dracorp
pisz na: piotr.r.public at gmail dot com

+ale za to wygodniej będzie tylko na fullu

Data: 2017-09-17 01:31:31
Autor: Jan Walicki
W dniu niedziela, 10 września 2017 18:20:00 UTC+2 użytkownik yerine....@gmail.com napisał:
[...]

Ja polecam takie cuś: https://2.bp.blogspot.com/-nGYUUdRpqhE/WaAKWXw9zWI/AAAAAAAAB2o/vr8ILPBCo0IB7W-WUaUQn4pOrySxR32WQCLcBGAs/s1600/CIMG9807.JPG

Używaną Ukrainę/Urala można dostać nawet za 50 zł, do 150 - wykręcić to siodło a resztę wyrzucić. Po nierównościach się "płynie". Tego się nie da porównać z amortyzacją sztycy ani z wielkimi oponami. Stare siodła są szkaradne, ale jak ktoś chce/może wydać więcej kasy - to są (i nawet chyba jeszcze lepiej amortyzowane) siodła Brooksa (600-700 zł, ktoś tu niedawno wklejał linki).
Amortyzacja sztycy owszem cenna, ale jako opcja nr 2 (albo i 3, bo opcją nr 2 byłyby opony)
Pozdrawiam

Data: 2017-09-17 11:24:22
Autor: borsuk
W dniu 2017-09-17 o 10:31, Jan Walicki pisze:

Ja polecam takie cuś:
https://2.bp.blogspot.com/-nGYUUdRpqhE/WaAKWXw9zWI/AAAAAAAAB2o/vr8ILPBCo0IB7W-WUaUQn4pOrySxR32WQCLcBGAs/s1600/CIMG9807.JPG

Używaną Ukrainę/Urala można dostać nawet za 50 zł...Jeździłem kiedyś na takiej Ukrainie i to siodełko było dla mnie
koszmarnie niewygodne.
Śmieszą mnie te dyskusje o siodełkach, ponieważ być może "wszyscy mamy jednakowe żołądki", ale d..., to już na pewno nie :)

Amortyzowana SZTYCE, mozna do lekkiej damki najtansza?