Amortyzowana sztyca, masa użytkownika

Data: 2012-09-06 08:09:04
Autor: PeJot
Amortyzowana sztyca, masa użytkownika
Czołem.

Syn chciałby amortyzowaną sztycę podsiodłową. Czy znajdę przyzwoity model, który bez modyfikacji będzie sensownie działał przy masie użytkownika rzędu 50 kg ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-09-06 04:34:42
Autor: rrh
On Thursday, September 6, 2012 8:09:06 AM UTC+2, PeJot wrote:
[...]

Polecam Suntour NEX albo NCX. Oba mają system pantografowy. Ludzie sobie je bardzo chwalą. Wiele osób mówi, że "jak sztyca amortyzowana, to tylko Suntoura". Na eBay.co.uk nawet ich dużo sprzedajemy. Wysyłaliśmy do ludzi z wielu krajów świata.

Nie traktuj tego jako reklamy (bo nie sprzedajemy w Polsce) ale tu masz naszą aukcję (po angielsku):
http://www.ebay.co.uk/itm/SUNTOUR-NEX-SUSPENSION-SEAT-POST-UNBELIEVABLE-COMFORTABLE-YOU-MUST-TRY-/290753646063?pt=UK_sportsleisure_cycling_bikeparts_SR&hash=item43b2448def

(Sprzedaliśmy ich o wiele więcej, ale poprzednie aukcje musiały być zakończone)

Sam musisz zdecydować, poszukać opinii innych ludzi. Ja przygotowując tę aukcję zrobiłem mały research w sieci. Może się przyda. :)

Data: 2012-09-06 15:53:13
Autor: Alfer_z_pracy
rrh napisał:
Wiele osób mówi, że "jak sztyca amortyzowana, to tylko Suntoura"

A czy te "wiele osób" miało okazję jeździć na sztycach Cane Creeka? Swoją drogą zdajesz sobie sprawę, że jako sprzedawca danego towaru nie brzmisz zbyt wiarygodnie? :-)

Przy okazji, Cane Creeka można ustawić od 45, a nawet mniej, kg:
http://www.thudbuster.com/pdf/Thudbuster_LT_Instructions.pdf

Pzdr
A. (z CC za pan brat od dobrych 10 lat o ile nie więcej)

Data: 2012-09-06 09:09:38
Autor: rrh
Amortyzowana sztyca, masa użytkownika
On Thursday, September 6, 2012 3:53:27 PM UTC+2, Alfer_z_pracy wrote:
 Swojďż˝

drog� zdajesz sobie spraw�, �e jako sprzedawca danego towaru nie brzmisz zbyt wiarygodnie? :-)

Data: 2012-09-06 16:20:56
Autor: Titus Atomicus
Amortyzowana sztyca, masa użytkownika
In article <5048aacf$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>,
 "Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl> wrote:

rrh napisał:
> [...]

A czy te "wiele osób" miało okazję jeździć na sztycach Cane Creeka? Swoją drogą zdajesz sobie sprawę, że jako sprzedawca danego towaru nie brzmisz zbyt wiarygodnie? :-)

Pewnie nie mialo. Spotkalem na ulicy kilku uzytkownikow suntoura i zagadywalem. I oczywiscie bylo bardzo zadowolonych, jakby Pana Boga za nogi zlapalo.
Ale wygladali mi na malo jezdzacych.

Przy okazji, Cane Creeka można ustawić od 45, a nawet mniej, kg:
http://www.thudbuster.com/pdf/Thudbuster_LT_Instructions.pdf

Pzdr
A. (z CC za pan brat od dobrych 10 lat o ile nie więcej)

No wlasnie na zagranicznych forach skladakowych thudbuster to jedyny amortyzator, ktory widac. I ludzi zgodnie chwala.
Pewnie ze snobizmu, albo nie znaja suntoura.
--
TA

Data: 2012-09-06 20:21:13
Autor: PeJot
W dniu 2012-09-06 13:34, rrh pisze:

Polecam Suntour NEX albo NCX. Oba mają system pantografowy.

Na zdjęciu wygląda przyzwoicie i pewnie tak działa, ale wydaje mi się że to stado sworzni w wydaniu SR szybko musi dorobić się luzów. Poza tym dystrybucja SR w PL jest kulawa.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-09-07 12:09:16
Autor: Andrzej W.
Amortyzowana sztyca, masa użytkownika
W dniu 2012-09-06 20:21, PeJot pisze:> Na zdjęciu wygląda przyzwoicie i pewnie tak działa, ale wydaje mi się że
> to stado sworzni w wydaniu SR szybko musi dorobić się luzów. Poza tym
> dystrybucja SR w PL jest kulawa.

Luzy pojawiają się dość szybko, ale nie są ani ogromne ani utrudniające w jakikolwiek sposób jazdę lub prace sztycy. Zresztą u mnie przyczyną może być spora waga jeźdźca.
Po jakimś czasie (3 sezony) odpadają gumki, ale to może być też spowodowane smarowaniem wszystkiego WD40 i innymi wynalazkami...
Jeżdżę na stalowym SR, córki mają aluminiowe, ale one mało jeżdżą dlatego pewnie luzów brak.

--
AWa.

Data: 2012-09-06 08:17:01
Autor: Andrzej W.
Amortyzowana sztyca, masa użytkownika
W dniu 2012-09-06 08:09, PeJot pisze:> Czołem.

> Syn chciałby amortyzowaną sztycę podsiodłową. Czy znajdę przyzwoity
> model, który bez modyfikacji będzie sensownie działał przy masie
> użytkownika rzędu 50 kg ?

Są takie pantografowe z cenami z kosmosu, co mają komplet elastomerów dla całego zakresu wag.
Przejrzyj poprzednie wątki o sztycach amortyzowanych, znajdziesz nazwę.

--
Pozdrawiam,
Andrzej.

Data: 2012-09-06 08:26:53
Autor: PeJot
W dniu 2012-09-06 08:17, Andrzej W. pisze:

Są takie pantografowe z cenami z kosmosu, co mają komplet elastomerów
dla całego zakresu wag.
Przejrzyj poprzednie wątki o sztycach amortyzowanych, znajdziesz nazwę.

Słyszałem o takich, ale cena zabija pomysł.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-09-06 09:48:21
Autor: z
W dniu 2012-09-06 08:26, PeJot pisze:

Słyszałem o takich, ale cena zabija pomysł.

Miałem możliwość przetestowania aż jednej sztycy i to nietypowej bo w składaku ;-) Dlatego mogę być dość niszowy (dość długa i gruba rura)
Na dzień dobry byłem załamany bo przy moich 100kg wagi sztyca siadała do oporu. Regulacja śrubą nic nie dawała. Pewnie przy 50 kg działałaby dobrze. Właśnie dobrze :-)
Dlatego dodałem dystansy pod regulację (kilka centymetrów)
Nadal byłem niezadowolony. Dopiero gdy przesunąłem siodełko do przodu. Środek ciężkości zbliżył się do osi sztycy jest miodzio :-) Na prawdę pracuje. To jest pewnie główny powód narzekania na takie sztyce.
Gdzieś widziałem przymocowaną do zwykłej sztycy ale właśnie za nią z tłu. Nie wiem czy z powodu nie pasującej średnicy czy w celu zachowania geometrii roweru.

Data: 2012-09-06 21:01:45
Autor: free

Użytkownik "Andrzej W." <awa_wp.a_to_wytnij.@wp.pl> napisał w wiadomości news:50483fd7$0$26707$65785112news.neostrada.pl...
> [...]

Przejrzyj poprzednie wątki o sztycach amortyzowanych, znajdziesz nazwę.

Mam. Z kosmosu zapłaciłem 72 zł.
Jest regulacja sztywności na śrubę imbusową.
Pozdrowienia dla grupy
Free

Data: 2012-09-06 12:36:29
Autor: charwel (Oo)==:::
[...]

Popatrz na SUNTOUR NEX lub SUNTOUR NEX.
Piszą, że niby od 60kg pracuje prawidłowo. Musisz przytyć ;)

charwel

Amortyzowana sztyca, masa użytkownika