Amplituner, LCD - pomóżcie z wyborem

Data: 2009-02-25 19:38:33
Autor: jQ
Amplituner, LCD - pomóżcie z wyborem
No więc przyszedł czas na skompletowanie "troszka sprzętu". Po okresie
googlania i oglądania sporo wyborów podjętych, ale jeszcze w kilku
kwestiach chciałbym się poradzić:

1. Odległość od telewizora do sofy to ok. 4 metrów. Czy 42" LCD nie będzie
za mały?

2. Planuję zamontować głośniki wiszące, w systemie 5.1. Póki co mój wybór to
JBL SCS 178. Kosztują ok. 1000zł. Nie chcę wydawać więcej, nie chcę też
kupować byle czego. Czy to będzie dobry wybór? Ma je ktoś i może
powiedzieć, jak się sprawdzają? Pokój ma ok. 20m2 + 5m2 aneks kuchenny.
Jakieś 30% to byłoby słuchanie muzyki, 70% kino.

3. Kompletnie nie wiem, jaki amplituner do tego dobrać. WIem tylko tyle, że
głośniki mają impedancję 4Ohm, więc nie każdy (chyba) amplituner będzie
pasować. Chcę wybrać coś z wyższej półki - Harman/Kardon lub Yamaha, ale
jednocześnie taki sprzęt, żeby nie pakować się jakość dźwięku, którego i
tak na tych głośnikach nie usłyszę. Tak do max 1300 zł, w miarę prostego w
obsłudze i strojeniu. Co polecicie?

Data: 2009-02-25 13:07:13
Autor: Mariusz_Maniek
On 25 Lut, 19:38, jQ <j...@spam.pl> wrote:
[...]

Proponuje 50" przy tej odległości. Weź pod uwagę, że większość
programów TV jest nadawana w 4:3 co znacząco zmniejszy Twoje 42". Mam
50tkę przy dystansie 3,5m od sofy i ok. 6m od stołu skąd często
oglądam TV i uważam, że był to właściwy wybór.
Amplituner - wybierz się do sklepu z salą odsłuchową - tylko nie MM
czy Euro.. , ale kameralną gdzie będziesz słyszał sprzęt a nie odglosy
tła.

Powodzenia
Mario

Data: 2009-02-25 23:12:38
Autor: Kot Prezydenta

Użytkownik "Mariusz_Maniek" <mmilobedzki@gmail.com> napisał w wiadomości news:30ec860f-0bfe-4988-89d8-b700d4556172q27g2000vbn.googlegroups.com...

Proponuje 50" przy tej odległości. Weź pod uwagę, że większość
programów TV jest nadawana w 4:3 co znacząco zmniejszy Twoje 42".

Dodaj że tylko wtedy jeśli będziesz ogladał 4:3 a nie jak wiekszość dopasujesz obraz do proporcji ekranu dostepnymi w tv opcjami

Amplituner - wybierz się do sklepu z salą odsłuchową - tylko nie MM
czy Euro.. , ale kameralną gdzie będziesz słyszał sprzęt a nie odglosy
tła.

Przy tych warunkach cenowych nie ma to większego znaczenia.

Data: 2009-02-25 23:27:04
Autor: jQ
On 25 Lut, 23:12, "Kot Prezydenta" <cic...@gazeta.pl> wrote:
Przy tych warunkach cenowych nie ma to większego znaczenia.
Znaczy co, jakość głośników zniweczy wszystko, co da lepszy
amplituner?

Data: 2009-02-25 23:25:53
Autor: jQ
On 25 Lut, 22:07, Mariusz_Maniek <mmilobed...@gmail.com> wrote:
Proponuje 50" przy tej odległości.
Tylko jest jeden problem. Powyżej 42" cena idzie znacząco w górę. 42"
Sharp kosztuje ok. 4,5 tys. 46" to 5700. Ile kosztuje 50" wolę nie
myśleć. A gorszego modelu kupować nie zamierzam.

Amplituner - wybierz się do sklepu z salą odsłuchową - tylko nie MM
czy Euro.. , ale kameralną gdzie będziesz słyszał sprzęt a nie odglosy
tła.
Może ktoś polecić jakiś sklep w Warszawie?

Amplituner, LCD - pomóżcie z wyborem