Amplituner sony - usterka / serwis Wrocław

Data: 2011-01-15 10:11:53
Autor: WF
Amplituner sony - usterka / serwis Wrocław
Witam,
Czy mieliście do czynienia z taką usterką amplitunera (SONY STR DB840) - Z amplitunera dochodzą od czasu do czasu serie pstryknięć. Jednocześnie tylnie głośniki czasami zupełnie milczą - wydaje mi się, że pojawianie/zanikanie w nich dźwięku następuje po seriach pstryknięć.
Taki stan utrzymywał się dość długo, teraz ten sam objaw dotknął przednie głośniki (czasami gra tylko centralny).
Orientujecie się na ile poważna może to być usterka, czy jest sens wybierać się do serwisu, czy już raczej czas na wymianę (sprzęt swoja lata ma)?
Możecie polecić dobry serwis we Wrocławiu?

WF

Data: 2011-01-15 21:42:06
Autor: nom

Użytkownik "WF" <wojtef@gmail.com> napisał w wiadomości news:igrocm$ig6$1news.onet.pl...
[...]

Może problem z przekaźnikami. Nie znam tego modelu, ale ściągnij sobie serwisówkę i popatrz na wyjście na głośniki. Zapewne są poprzedzone przekaźnikami, które rozłączają głosniki, kiedy na wyjściu pojawi się składowa stała, ma to za zadanie uchronić głośniki przed za dużym stałym prądem. Miałem taki przypadek we wzmcniaczu Pioneera, w ktorym przedwzmacniacz dawał składową stałą i powodowało to wyłaczenie całego wzmacniacza.

Data: 2011-02-10 10:51:50
Autor: NiusOnly
W dniu 2011-01-15 10:11, WF pisze:
[...]

Miałem podobnie (Denon). Kiedy już zabierałem się za wysyłkę do serwisu, okazało się że poluzowały mi się kable do głośników (od strony amplitunera). Przez 2 lata stało wszystko nieruszane i mimo że przewody w momencie instalacji były skręcone "na maxa" to jednak po jakimś czasie złapały luz. Efekt był taki że czasami grało a czasami nie. Z reguły jak dałem głośniej to zaczynało grać. Dokręciłem i gra bez problemów.

Amplituner sony - usterka / serwis Wrocław