Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych

Data: 2019-12-27 03:01:03
Autor: japanizer
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/amsterdam-likwiduje-ok-10-tys-miejsc-parkingowych-61430.html

  Dyrektor ds. transportu w amsterdamskim ratuszu Sharon Dijksma zapowiedziała, że od tego   roku miasto zacznie sukcesywnie ograniczać liczbę pozwoleń na parkowanie w centrum miasta i   jednocześnie będzie likwidować miejsca parkingowe. Szacuje, że do 2025 r. zniknie ich ponad   10 tys., czyli ok. 20 proc. tego, co jest dziś.

  Powód jest prosty. Uwolnione miejsca parkingowe zostaną przekształcone w ,,bardziej   wartościową przestrzeń miejską", czyli zostaną tam posadzone drzewa, staną parkingi   rowerowe lub zostaną poszerzone chodniki. Jest co likwidować, bo miejsc parkingowych jest   ok. 50 tys.

Data: 2019-12-27 12:42:33
Autor: J.F.
Użytkownik japanizer  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:e3c3123b-348f-4a7f-9547-d0663cf8a251@googlegroups.com...
[...]

Jak widac - za malo ... dla rowerow :-)

Czyli co - jednoczesnie podniosa ceny na pozostalych miejscach ?
Bo to pewnie spory wplyw do budzetu :-)

Czy po prostu zaczynaja walke z wiatrakami - mysla, ze jak ogranicza emisje CO2 w Amsterdamie, to ich nie zaleje :-)

J.

Data: 2019-12-27 12:43:52
Autor: z
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Pacz pan. Tyle lat trzeba było żeby to zrozumieć ;-)

My jak to my dopiero się rozwijamy i nie stać nas na tak przyszłościowe pomysły. Mamy za małe PKB, za mało wytwarzamy, za mało zarabiamy...
NIE STAĆ NAS ;-)

Uprzedzając zarzuty do obecnego i poprzednich rządów.

A prezydent Warszawy co na to? ;-)

Data: 2020-01-02 18:50:38
Autor: jerzu.xyz
On Fri, 27 Dec 2019 12:43:52 +0100, z <z@z.pl> wrote:

A prezydent Warszawy co na to? ;-)

Jajco.
Sprawdź sobie ilu jest mieszkańców w Amsterdami, potem w Warszawie. A
potem sprawdź ilość miejsc parkingowych w jednym i drugim mieście.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2020-01-02 16:52:50
Autor: japanizer
On Friday, January 3, 2020 at 2:50:38 AM UTC+9, jerz...@irc.pl wrote:
> [...]

Sprawdź sobie ilu jest mieszkańców w Amsterdami, potem w Warszawie. A
potem sprawdź ilość miejsc parkingowych w jednym i drugim mieście.

Więc sprawdzamy:

1) Amsterdam:

o liczba ludności - 801 200
o gęstość - 3653 os./km? o obszar metropolitalny - 2,431,000

2) Warszawa

o liczba ludności - 1 777 972
o gęstość - 3437 os./km? o obszar metropolitalny - 3,100,844

Tak więc w Amsterdamie jest większa gęstość ludzi na kilometr kwadratowy; miejsc parkingowych powinno być dużo więcej niż w Warszawie?

Jeszcze dla porównania dorzucimy miasto, w którym jest ze sto czy dwieście (!) publicznych miejsc parkingowych:

3) Tokio

o liczba ludności - 13 942 856
o gęstość - 6363,90 os./km?
o obszar metropolitalny - 38,140,000

Data: 2020-01-03 11:19:09
Autor: jerzu.xyz
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
On Thu, 2 Jan 2020 16:52:50 -0800 (PST), japanizer@japanizer.org
wrote:

Tak więc w Amsterdamie jest większa gęstość ludzi na kilometr kwadratowy; miejsc parkingowych powinno być dużo więcej niż w Warszawie?

Nie porównuj gęstości zaludnienia, tylko ilość mieszkańców i ilość
miejsc parkingowych. Tak, w Amsterdamie jest ich prawie 2x tyle, co w
Warszawie, tych płatnych. W Warszawie było ich na początku zeszłego
roku około 30 tys. Przez ostatni rok część z nich znikła.

Data: 2020-01-03 02:38:36
Autor: japanizer
On Friday, January 3, 2020 at 7:19:10 PM UTC+9, jerz...@irc.pl wrote:
wrote:

> [...]

Warszawie, tych płatnych. W Warszawie było ich na początku zeszłego
roku około 30 tys. Przez ostatni rok część z nich znikła.

Czyli jakby zamienić te bezpłatne miejsca parkingowe na płatne - to wszystkim będzie lepiej?

Data: 2020-01-03 11:42:29
Autor: jerzu.xyz
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
On Fri, 3 Jan 2020 02:38:36 -0800 (PST), japanizer@japanizer.org
wrote:

Czyli jakby zamienić te bezpłatne miejsca parkingowe na płatne - to wszystkim będzie lepiej?

Dalej nie kąsasz.

Data: 2020-01-03 02:54:46
Autor: japanizer
On Friday, January 3, 2020 at 7:42:29 PM UTC+9, jerz...@irc.pl wrote:
wrote:

>Czyli jakby zamienić te bezpłatne miejsca parkingowe na płatne - to wszystkim będzie lepiej?

Dalej nie kąsasz.

No to wytłumacz, bo rzeczywiście "nie kąsam". Dlaczego w czasie dyskusji zacząłeś od pewnego momentu liczyć tylko te płatne miejsca parkingowe, a bezpłatne już nie?

Większość Warszawy jednak nie ma strefy płatnego parkowania (poza centrum z przyległościami); w Amsterdamie często "na wygwizdowie" trzeba zapłacić za zaparkowanie auta przy ulicy.

Data: 2020-01-03 11:58:21
Autor: Shrek
W dniu 03.01.2020 o 11:54, japanizer@japanizer.org pisze:

[...]

W Warszawie te płatne są dla mieszkańców po 8 groszy dziennie a więc bezpłatne.

--
Shrek

Data: 2020-01-03 11:56:58
Autor: Shrek
W dniu 03.01.2020 o 11:19, jerzu.xyz@irc.pl pisze:

[...]

Przede wszystkim to nazywanie warszawskiej strefy płatnego parkowania płatną jest nadużyciem. Wydano za grosze więcej indentyfikatorów niż mniejsc, w związku z czy jakieś 80% jest zastawione za 30 złotych rocznie. 8 groszy za dzień.

--
Shrek

Data: 2020-01-03 12:11:23
Autor: jerzu.xyz
On Fri, 3 Jan 2020 11:56:58 +0100, Shrek <1@wp.pl> wrote:

[...]

W Berlinie identyfikator mieszkańca kosztuje 70EUR. Za dwa lata. --

Data: 2020-01-03 12:22:34
Autor: Shrek
W dniu 03.01.2020 o 12:11, jerzu.xyz@irc.pl pisze:

[...]

Być może, ale nie zmienia to postaci rzeczy, że warszawska strefa płatnego parkowania jest w istocie bezpłatną bo wydano więcej identyfikatorów po 8gr dziennie niż jest w niej miejsc. Tak więc nie rozwiazuje to w żaden sposób nadmiaru chętnych do parkowania ani rotacji miejsc, co w założeniu jest celem SSP.

--
Shrek

Data: 2020-01-03 13:04:34
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e0f23f9$0$17363$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Mieszkaniec ma pewne prawa.

No chyba, ze sprawiedliwie - i w calym miescie publiczne parkingi platne :-)

J.

Data: 2020-01-03 13:26:16
Autor: Shrek
W dniu 03.01.2020 o 13:04, J.F. pisze:

[...]

Niech ma, tylko nie nazywajmy miejmy odwagę nazwać rzeczy po imieniu. Strefa ta dla większości zaparkowanych tam aut jest w praktyce bezpłatna. Więc w zasadzie nie pełni swojej funkcji (funkcją jest, żeby zaparkowane samochody "rotowały".

No chyba, ze sprawiedliwie - i w calym miescie publiczne parkingi platne :-)

Jerza pytaj;) Ja nie mieszkam w strfie płatnego parkowania - tak osobiście byłoby mi wygodniej jakby wprowadzili to u mnie - płacę trzy dyszki a "słoiki" nie parkują u mnie;)

--
Shrek

Data: 2020-01-03 14:24:25
Autor: jerzu.xyz
On Fri, 3 Jan 2020 13:26:16 +0100, Shrek <1@wp.pl> wrote:

Jerza pytaj;) Ja nie mieszkam w strfie płatnego parkowania - tak osobiście byłoby mi wygodniej jakby wprowadzili to u mnie - płacę trzy dyszki a "słoiki" nie parkują u mnie;)

Też nie mieszkam w strefie. Ale ja mam swoje miejsce parkingowe.
A niby czemu te słoiki miałyby nie parkować? Jak mają umowę najmu to
nie ma z tym najmniejszego problemu. Myślisz tak, jak niektórzy
mieszkańcy Woli. Wmówiono im, że jak się wprowadzi im SPPN to będą
mieli gdzie parkować. Tylko nikt im nie powiedział, że zniknie też
pewna część miejsc parkingowych. Będzie ich mniej, a problem z
parkowaniem się zwiększy. Bo strefa nikomu nie gwarantuje "swojego"
miejsca.

Data: 2020-01-03 15:44:30
Autor: Shrek
W dniu 03.01.2020 o 14:24, jerzu.xyz@irc.pl pisze:

[...]

Bo strefa:P

Jak mają umowę najmu to
nie ma z tym najmniejszego problemu.

Miałem bardziej na myśli tych co do metra przyjeżdzają:P

Myślisz tak, jak niektórzy mieszkańcy Woli

Ja tak nie myślę. Tylko napisałem, że mnie osobiście to by tak wygodniej było.

--
Shrek

Data: 2020-01-06 23:56:42
Autor: ąćęłńóśźż
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
A jak mają auto na szwagra?

-- -- -
Jak mają umowę najmu to nie ma z tym najmniejszego problemu.

Data: 2020-01-03 15:41:12
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e0f32e7$0$546$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Mieszkaniec czasem wyjezdza, wtedy moga rotowac :-)

[...]

Ale ciagle liczysz na to, ze bedziesz parkowal prawie za darmo.
A tu nie - sprawiedliwie, 5 zl/h w calym miescie dla wszystkich, bez zadnych ulg :-P

J.

Data: 2020-01-03 18:43:00
Autor: Shrek
W dniu 03.01.2020 o 15:41, J.F. pisze:

[...]

To wtedy byłaby strefa _płatnego_ parkowania. Teraz jest tylko z nazwy dla ogromnej większości.

--
Shrek

Data: 2020-01-10 20:34:51
Autor: Poldek
wrote:

[...]

W Warszawie miejsca płatne śmieszne pieniądze za godz. stoją puste, a na trawniku obok stoją Jeepy po ćwierć bańki. Polak genetycznie nie znosi płacić za parkowanie.

Data: 2020-01-10 12:11:55
Autor: sczygiel
W dniu piątek, 10 stycznia 2020 13:34:53 UTC-6 użytkownik Poldek napisał:
> [...]
> Warszawie, tych płatnych. W Warszawie było ich na początku zeszłego
> roku około 30 tys. Przez ostatni rok część z nich znikła.

Dziwisz sie?

Chodniki to w wiekszosci dobro albo wspolne albo uwspolnione bo prywatna osoba musiala oddac swoj grunt na chodnik.

Taki samochodziarz zaplacil za budowe drogi w podatku. I pewnie za chodnik z rozpedu tez.

Za kase z parkowania nawet chodnika nie odsnieza tylko wysla strasznika miejskiego coby wypisal mandat.

Mnie to zupelnie nie dziwi. Wrecz uwazam ze to zdrowa reakcja. Uwazal bym ze grzeczne placenie za parkowanie jest oznaka braku rozsadku.

Oczywiscie mozna w to wmieszac burackosc jednostek ale jednak ich jest zdecydowanie niewiele.

A mozna zrobic inaczej. Tak jak robia wszelkie biedronki czy lidle.
Parkuj gdzie wolno, za darmo. A jak ktos prywatnie ma miejsce to niech wytyczy parking, wystawia kwity i placi podatek. A tym co staja na trawnikach walic mandaty.

Data: 2020-01-10 17:40:39
Autor: japanizer
On Saturday, January 11, 2020 at 5:11:57 AM UTC+9, sczy...@gmail.com wrote:

> [...]

Parkuj gdzie wolno, za darmo. A jak ktos prywatnie ma miejsce to niech wytyczy parking, wystawia kwity i placi podatek. A tym co staja na trawnikach walic mandaty.

Jeszcze w innych krajach słupki stawiają tam, gdzie auta nie powinny wjeżdżać. Też działa.

Jako że u nas w kraju obywatele kradną również słupki (wiadomo, z metalu, będzie na flaszkę), można dla odmiany słupki zrobić z betonu, czy z plastiku (niedrogie, i mogą imitować drewno, w niektórych miejscach nawet dobrze to wygląda). Nie muszą być wysokie, do wysokości kolana w zasadzie wystarczy.

Ale czy u nas w kraju ktoś kiedyś wymyśli ten rocket science (mandaty, słupki)? Wątpię.

https://www.epiotrkow.pl/news/Ukradli-slupki-i-siatke.-Grozi-im-do-5-lat-wiezienia-,21203

Data: 2020-01-12 17:32:32
Autor: jerzu.xyz
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
On Fri, 10 Jan 2020 20:34:51 +0100, Poldek <pugilares@intgeria.eu>
wrote:

W Warszawie miejsca płatne śmieszne pieniądze za godz. stoją puste, a na trawniku obok stoją Jeepy po ćwierć bańki. Polak genetycznie nie znosi płacić za parkowanie.

Jakoś tego nie zauważyłem szukając np. w czwrtek miejsca do
zaparkowania w okolicach Koszykowej. Miejsc do parkowania praktycznie
zero. --

Data: 2020-01-12 21:06:10
Autor: Shrek
W dniu 12.01.2020 o 17:32, jerzu.xyz@irc.pl pisze:

[...]

Bo stoją zastawione przez mieszkańców płacących za to 8 groszy dziennie. Natomiast prawdą jest, że powszechną praktyką parkujących "nieabonamentowych" a dojeżdzających codziennie jest parkowanie na "nielegalu", gdyż jak stoisz 8 godzin na legalnym miejscu to mandat za niemanie bilecika jest prawie pewny, natomiast od straży miejskiej za nielegalne parkowanie to "dopust boży". Dlatego w pierwszej kolejności zapełniają się miejsca nielegalne;)

--
Shrek

Data: 2020-01-13 08:30:29
Autor: Poldek
W dniu 2020-01-12 o 21:06, Shrek pisze:
[...]

Te "miejsca", to są np. trawniki, albo byłe trawniki, które po przetarciu szlaku przez pionierów, którzy parę razy zaparkują na zielonym ryzykując 1 promil prawdopodobieństwa otrzymania mandatu 50 zł. Po zniszczeniu trawnika samochodami i zamienieniu go w błotnisko można już najspokojniej parkować, bo za parkowanie na błocie w miejscu byłego trawnika nie należy się nawet mandat.

Data: 2020-01-13 10:42:23
Autor: ąćęłńóśźż
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Nie ma jakiegoś artykułu "parkowanie w miejscu nieprzeznaczonym"?

-- -- -
za parkowanie na błocie w miejscu byłego trawnika nie należy się nawet mandat.

Data: 2020-01-13 17:33:59
Autor: Shrek
W dniu 13.01.2020 o 10:42, ąćęłńóśźż pisze:
Nie ma jakiegoś artykułu "parkowanie w miejscu nieprzeznaczonym"?

Swego czasu lenie twierdzili, że jak parkin zamieniony w bajoro to im nic do tego...

--
Shrek

Data: 2020-01-13 17:33:04
Autor: Shrek
W dniu 13.01.2020 o 08:30, Poldek pisze:

[...]

Również obręb skrzyżowania, albo tóż przed przejściem dla pieszych... Generalnie lepiej na zakazie niż na legalnym miejscy, gdyż za legalne grozi opłata za parkowanie bez kwita, za nielegalne co najwyżej mandat od innych służb - więc opłaca się bardziej po trawnikach parkować niż legalnie płacić.

--
Shrek

Data: 2020-01-13 16:49:04
Autor: jerzu.xyz
On Sun, 12 Jan 2020 21:06:10 +0100, Shrek <1@wp.pl> wrote:

Bo stoją zastawione przez mieszkańców płacących za to 8 groszy dziennie.

Niekoniecznie. Taka Hoża od Chałubińskiego do Marszałkowskiej w
okolicach godziny 7-8 jest pusta. Podobnie przed Ministrstwem
Infrastruktury. Miejsca zapełniają się po godzinie 8.00, a o 9.00 już
jest wszystko zajęte. Uważasz że to mieszkańcy?

Data: 2020-01-13 17:38:20
Autor: Shrek
W dniu 13.01.2020 o 16:49, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
[...]

Chaubińskiego może i tak, w Hożą nie uwierzę. Twierdzisz, że mieszkańcy kupują abo i nie korzystają? Z części zapewne nie, bo samych abo jest więcej niż miejsc w strefie.

--
Shrek

Data: 2020-01-14 19:05:49
Autor: jerzu.xyz
On Mon, 13 Jan 2020 17:38:20 +0100, Shrek <1@wp.pl> wrote:

Chaubińskiego może i tak, w Hożą nie uwierzę.

To nie jest kwestia wiary. Przyjedź tam koło 7:30-8.00 to zobaczysz na
własne oczy. W Sylwestra koło 13.00 hulał tam wiatr. 2 stycznia, koło
południa, też nie było problemów z parkowaniem. Emeryci na działki
pojechali? Po drugiej stronie, pod budynkiem SWW przeważnie jakieś
wolne miesjce można znaleźć, ale to pewnie dlatego, że wojsko ma
własny parking i pracownicy nie muszą parkować na ulicy.

Data: 2020-01-14 19:19:24
Autor: Shrek
W dniu 14.01.2020 o 19:05, jerzu.xyz@irc.pl pisze:

Chaubińskiego może i tak, w Hożą nie uwierzę.

To nie jest kwestia wiary. Przyjedź tam koło 7:30-8.00 to zobaczysz na
własne oczy.

Jest - o osmej jestem gdzie indziej:P

W Sylwestra koło 13.00 hulał tam wiatr. 2 stycznia, koło
południa, też nie było problemów z parkowaniem.

W to uwierzę. U mnie pod blokiem też było pustawo.

Emeryci na działki
pojechali?

Jak co weekend.

--
Shrek

Data: 2020-01-06 23:53:50
Autor: ąćęłńóśźż
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Tyle to gierkowski rocznik statystyczny podawał (lata 70-te).
Jak w Warszawie jest mniej niż 3 melony, to mi na wacku kaktus wyrośnie.

-- -- -
Warszawa
liczba ludności - 1 777 972

Data: 2020-01-07 14:03:27
Autor: J.F.
Użytkownik "ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e13ba7f$1$556$65785112@news.neostrada.pl...
Tyle to gierkowski rocznik statystyczny podawał (lata 70-te).
Jak w Warszawie jest mniej niż 3 melony, to mi na wacku kaktus wyrośnie.

A reszta to kto ?
Niezameldowani słoiki, niezameldowani Ukraincy i Wietnamczyki, niezameldowani studenci ?

Fakt, ze powinno przybyc ... zle licza ?

We wrocku liczba stoi, ale duzo sie wyprowadzilo do domku poza miastem,
sporo gdzies do Anglii ... nowych mieszkan i domow przybylo, ale moze stare sie rozrzedzily ...

-- -- -
Warszawa
liczba ludności - 1 777 972

J.

Data: 2020-01-07 14:25:06
Autor: Shrek
W dniu 07.01.2020 o 14:03, J.F. pisze:

A reszta to kto ?
Niezameldowani słoiki, niezameldowani Ukraincy i Wietnamczyki, niezameldowani studenci ?

No tak będzie - "słoiki" w 90% sa nie zameldowane, Ukraincy, ostanio Hindusi, wietnamczycy to ponoć nie umierają, ale diabli ich wiedzą ilu na jednym dokumencie siedzi;), studentów też się nie liczy a przecież to ogromny ośrodek akademicki.

Fakt, ze powinno przybyc ... zle licza ?

Z pewnością - 1,6 było w 88. Doszła cała białołęka, miasteczko wilanów, ba... terytoriów chyba przybyło, pola kapusty przerodziły się w osiedla jak nie wielorodzinne to przynajmniej jednorodzinne i co - nic nie wzrosło? 1,77M to jest jak liczysz tych co za śmieci płaca;)

Tak na poważnie - za dnia jest prawie 2,3... aktywnych telefonów, w nocy trochę ponad dwa miliony.

https://warszawa.naszemiasto.pl/ile-osob-mieszka-w-stolicy-w-dni-robocze-ponad-2-miliony/ar/c1-7325699 - wygląda na solidne dane (zakładam że jak big data, to to jakoś obrobili i modemów nie liczą;)
--
Shrek

Data: 2020-01-07 14:48:42
Autor: ąćęłńóśźż
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Po telefonach kiepsko, sam mam kilka na raz.

-- -- -
za dnia jest prawie 2,3... aktywnych telefonów

Data: 2020-01-07 15:01:59
Autor: Shrek
W dniu 07.01.2020 o 14:48, ąćęłńóśźż pisze:
Po telefonach kiepsko, sam mam kilka na raz.

Ale wiesz - oni to wiedzą:P Tym gorzej dla twojego pindola, bo z twojej wypowiedzi wtynika, ze jeszcze mniej niż 2M a tobie miał kaktus wyrosnąć za mniej niż 3M:P

--
Shrek

Data: 2020-01-08 22:59:13
Autor: ąćęłńóśźż
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Obok sześcioosobowa rodzina z dwoma numerami, to się może wyrównuje.
Chcesz mnie przekonać, że od 1974 roku czyli od środkowego Gierka w W-wie przybyło 50 tys. mieszkańców??

-- -- -
wynika, ze jeszcze mniej niż 2M

Data: 2020-01-08 23:07:04
Autor: Shrek
W dniu 08.01.2020 o 22:59, ąćęłńóśźż pisze:
Obok sześcioosobowa rodzina z dwoma numerami, to się może wyrównuje.
Chcesz mnie przekonać, że od 1974 roku czyli od środkowego Gierka w W-wie przybyło 50 tys. mieszkańców??

W 74 było 1,41M (i wtedy raczej meldunków pilnowali) teraz 2,07M. Jak dla mnie to nie 50 tys. a prawie 600 tys.

--
Shrek

Data: 2020-01-07 14:50:07
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e1486b1$0$546$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Biorac pod uwage, ze niektorzy maja dwa, plus jakies alarmy ... to moze te 1.7 mln jest dobra liczba mieszkancow ?

https://warszawa.naszemiasto.pl/ile-osob-mieszka-w-stolicy-w-dni-robocze-ponad-2-miliony/ar/c1-7325699 - wygląda na solidne dane (zakładam że jak big data, to to jakoś obrobili i modemów nie liczą;)

Nie bylby, taki pewien.

Ale ... czy to nie jest przetwarzanie danych osobowych bez zgody osoby ?

J.

Data: 2020-01-07 15:02:54
Autor: Shrek
W dniu 07.01.2020 o 14:50, J.F. pisze:

[...]

No ale to firma od telekomów, więc  wiedzą ile kto średnio ma itd.

Ale ... czy to nie jest przetwarzanie danych osobowych bez zgody osoby ?

Sprawdź:P

--
Shrek

Data: 2020-01-10 14:25:25
Autor: jerzu.xyz
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
On Tue, 7 Jan 2020 14:50:07 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Biorac pod uwage, ze niektorzy maja dwa, plus jakies alarmy ... to moze te 1.7 mln jest dobra liczba mieszkancow ?

Ja mam w domu 5 stale zalogowanych kart sim. Z tego cztery się
poruszają - trzy ze mną, jedna z córką. A mieszkam sam z córką ;) --

Data: 2020-01-10 14:33:35
Autor: Shrek
W dniu 10.01.2020 o 14:25, jerzu.xyz@irc.pl pisze:

[...]

No dobrze - ale wiesz, że to bigdata, obrobione przez firmę z branży telekomunikacyjnej, która takie dane statystyczne (ile kart przypada na obywatela) posiada?

--
Shrek

Data: 2020-01-10 14:57:43
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e187d2d$0$17351$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

To pewnie wie, ze ten obywatel ma 5 kart, z czego jedna sie malo rusza, trzy jakos wspolnie, a piata rusza inaczej.

Hm, a jak ktos pracuje poza Warszawa ... i ma 3-cia zmiane ?

J.

Data: 2020-01-10 15:29:08
Autor: Shrek
W dniu 10.01.2020 o 14:57, J.F. pisze:

[...]

Wystarczy, że wie ile kart przypada na obywatel dużego miasta. Reszta nie ma znaczenia - bo to bigdata. A w bigdata jednostki się nie liczą.

Hm, a jak ktos pracuje poza Warszawa ... i ma 3-cia zmiane ?

To już bardziej zasadne pytanie - ale tych jest pewnie z grubsza tylu co na wakacjach albo w delegacji.

Tak czy inaczej liczba 2.07M wygląda rozsądnie przy oficjalnej 1,77M, więc myślę, że dużo się nie pomylili i jest to bardzo bliskie rzeczywistości.

--
Shrek

Data: 2020-01-10 20:14:19
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e188a33$0$524$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

eee ... bigdata to chyba duzo danych, a nie statystyka :-)

I z tych duzo danych mozna statystyki wyciagnac ... ale z glowa.

[...]

Wyglada rozsadnie ... ale ciagle nie wiemy, czy odfiltrowali jakos nadmiarowe numery.

Bo moze trzeba np podzielic przez 1.5, i sie okaze, ze 1.4M telefonow w 1.77M miescie to calkiem rozsadnie :-)

J.

Data: 2020-01-11 08:26:08
Autor: Shrek
W dniu 10.01.2020 o 20:14, J.F. pisze:

Wyglada rozsadnie ... ale ciagle nie wiemy, czy odfiltrowali jakos nadmiarowe numery.

Jeszcze raz - to firma od telekomów - on mają wiedzę ile ststystycznie kart wypada na obywatela - to w zasadzie wszystko co ci potrzebne.

--
Shrek

Data: 2020-01-10 15:22:30
Autor: jerzu.xyz
On Fri, 10 Jan 2020 14:33:35 +0100, Shrek <1@wp.pl> wrote:

No dobrze - ale wiesz, że to bigdata, obrobione przez firmę z branży telekomunikacyjnej, która takie dane statystyczne (ile kart przypada na obywatela) posiada?

Statystyczne. Nijak nie przystające do rzeczywistości. Bo
statystycznie z córką mamy po 3 karty, a w rzeczywistości to i tak
pięć jest zarejestrowanych na mnie. A szósta na moją małżonkę, która
od lipca nie żyje.

Data: 2020-01-10 15:35:58
Autor: Shrek
W dniu 10.01.2020 o 15:22, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
[...]

Statystyczne.

2M to już czysta statystyka - twoje 5 kart nikogo nie wzrusza.

Nijak nie przystające do rzeczywistości. Bo
statystycznie z córką mamy po 3 karty, a w rzeczywistości to i tak
pięć jest zarejestrowanych na mnie. A szósta na moją małżonkę, która
od lipca nie żyje.

Wyrazy współczucia:( To statystycznie macie trzy na łba i już jak widzisz mniej zaburzasz statystykę swoimi kartami.

--
Shrek

Data: 2020-01-10 15:51:54
Autor: Shrek
[...]

BTW - statystycznie - ciekawy byłem ile przewozi komunikacja miejska i meteo:

https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,24471965,gigantyczny-przyrost-pasazerow-komunikacji-miejskiej-niestety.html

1 186M rocznie. Na dzieńdobry podzielmy przez powidzmy trzy, bo połowa bedzie z przesiadkami. 395 milioniów. Teraz na dwa bo trzeba wrócić. 200 żeby było równo. Rok ma 365 dni - 1,08M. Nieźle - a w dni powszednie będzie więcej. Metrem ma 25% udziałów więc 250 tysi.

Z innych ciekawostek - dopłaty z budżetu warszawy do KM to pawie 2,6 GPLN. Co daje statysycznie 2,6K PLN rocznie na paxa - dużo:( chyba że gdzieś się pomyliłem.

--
Shrek

Data: 2020-01-10 14:22:38
Autor: jerzu.xyz
On Tue, 7 Jan 2020 14:25:06 +0100, Shrek <1@wp.pl> wrote:

wietnamczycy to ponoć nie umierają, ale diabli ich wiedzą ilu na jednym dokumencie siedzi;)

Przy paszportach biometrycznych nie jest już tak łatwo.

Data: 2020-01-10 14:35:02
Autor: Shrek
W dniu 10.01.2020 o 14:22, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
On Tue, 7 Jan 2020 14:25:06 +0100, Shrek <1@wp.pl> wrote:

wietnamczycy to ponoć nie umierają, ale diabli ich wiedzą ilu
na jednym dokumencie siedzi;)

Przy paszportach biometrycznych nie jest już tak łatwo.

A od kiedy są biometryczne? Tak z ciekawości - bo obstawiam, że po 10 latach od utraty ważnosci przez zwykłe nastąpi jakieś tsunami zgonów wśród diaspory wietnamskiej;)

--
Shrek

Data: 2020-01-10 15:20:40
Autor: jerzu.xyz
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
On Fri, 10 Jan 2020 14:35:02 +0100, Shrek <1@wp.pl> wrote:

A od kiedy są biometryczne?
 W Polsce od 2006. Od kiedy w państwach typu Witnam, Chiny czy
Pakistan - nie wiem.

Data: 2020-01-07 14:26:50
Autor: Shrek
W dniu 06.01.2020 o 23:53, ąćęłńóśźż pisze:
Tyle to gierkowski rocznik statystyczny podawał (lata 70-te).
Jak w Warszawie jest mniej niż 3 melony, to mi na wacku kaktus wyrośnie.

Bedzie boleć - prawie bańki brakuje:P

--
Shrek

Data: 2020-01-07 14:50:58
Autor: ąćęłńóśźż
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Ciekaw jestem, jak w okresie 1974 - 2019 zmieniła się w W-wie liczba powierzchni mieszkalnej w m2 ?

-- -- -
bańki brakuje

Data: 2019-12-28 13:16:57
Autor: wowa
[...]

Dodaj jeszcze jedno zdanie:
"- Ograniczanie liczby miejsc parkingowych realizujemy na trzy sposoby. Po pierwsze podnosimy ceny parkowania, po drugie przenosimy miejsca parkingowe do garaży podziemnych. Teraz dodamy do tego stopniowe ograniczanie liczby abonamentów na parkowanie w śródmieściu - tłumaczy Dijksma."
I teraz widać że można to zrobić z głową. Na przykładzie Krakowa: podwyżka za parkowanie o 100%, likwidacja tysięcy miejsc parkingowych, wydłużenie czasu za płatne parkowanie, coraz wieksze strefy płatne. W zamian nie powstał ani jeden parking! A i jeszcze podwyżka biletów komunikacji :)
Wojtek

Data: 2019-12-28 13:34:59
Autor: z
W dniu 2019-12-28 o 13:16, wowa pisze:
W zamian nie powstał ani jeden parking! A i jeszcze podwyżka biletów komunikacji

Rządzi tam PO. Zapewne mają swoje powody. ;-)

Data: 2019-12-28 15:24:36
Autor: J.F.
Dnia Sat, 28 Dec 2019 13:34:59 +0100, z napisał(a):
W dniu 2019-12-28 o 13:16, wowa pisze:
W zamian nie powstał ani jeden parking! A i jeszcze podwyżka biletów komunikacji

Rządzi tam PO. Zapewne mają swoje powody. ;-)

Niektore samorzady mowia to oficjalnie: brak parkingow to mniejszy
ruch samochodow, mniejsze korki, mniejsze zanieczyszczenia.

No i to, czego nie mowia: mniej zarzutow, bo sie je odpiera "to nie
nieudolnosc, to celowa polityka", lepsza KM - bo wieej pieniedzy, itp.

Teraz by tylko trzeba sprawdzic, czy to samorzady z PO.
Ale akurat w wiekszych miastach zazwyczaj z PO.

J.

Data: 2019-12-29 10:59:48
Autor: Marcin N
W dniu 2019-12-28 o 15:24, J.F. pisze:
Teraz by tylko trzeba sprawdzic, czy to samorzady z PO.
Ale akurat w wiekszych miastach zazwyczaj z PO.

Czy naprawdę trzeba tu wrzucać politykę?
Potrafię wymienić miernoty umysłowe z dowolnej partii. I pewnie każdy z nas potrafi.

--
MN

Data: 2019-12-29 02:03:24
Autor: japanizer
On Sunday, December 29, 2019 at 7:00:03 PM UTC+9, Marcin N wrote:
> [...]

Czy naprawdę trzeba tu wrzucać politykę?
Potrafię wymienić miernoty umysłowe z dowolnej partii. I pewnie każdy z nas potrafi.

Ten typ tak ma. Jak szafę otwiera, to w niej Tusk siedzi.

Data: 2019-12-29 13:08:24
Autor: Shrek
W dniu 29.12.2019 o 11:03, japanizer@japanizer.org pisze:

Ten typ tak ma. Jak szafę otwiera, to w niej Tusk siedzi.

Dżejef? Przecież on się nie zgadza ze wszystkimi.

Dla rozluźnienia atmosfery:

Parafrazując https://img6.demotywatoryfb.pl//uploads/201902/1550651525_tjvgb4_600.jpg to nie jest tak, że dżejef się przypierdala do tuska:)

--
Shrek

Data: 2019-12-29 19:32:34
Autor: z
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
PO i jej zaplecze lewackie ma szczególną przypadłość uszczęśliwiania Polaków na siłę. Oni wiedzą lepiej i pogardzają innymi.
Jak każdy nieudacznik realizują projekt ale nie do końca i nie taka jak zamierzano.
Tutaj likwidują parkingi w zamian nie oferując nic. Normalnie jakbym słuchał bełkotu parlamentu europejskiego.
Pewne rzeczy trzeba przypominać zawsze i wszędzie.
Bo Jaruzelski może być postrzegany jako taki miły pan w okularach ;-)

Data: 2019-12-29 19:39:42
Autor: J.F.
Dnia Sun, 29 Dec 2019 19:32:34 +0100, z napisał(a):
[...]

Eee, teraz sie powie "skoro tak robimy, to suweren tak chce" :-)

J.

Data: 2019-12-29 11:24:39
Autor: Zenek Kapelinder
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Ale z suwerenem co tak chce to prawda. Partie wygrywają dzięki wyborcom którzy uwierzyli w ich programy, ale bez gwarancji że zostana zrealizowane.

Data: 2019-12-29 20:33:00
Autor: J.F.
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Dnia Sun, 29 Dec 2019 11:24:39 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
napisał(a):
Ale z suwerenem co tak chce to prawda. Partie wygrywają dzięki wyborcom którzy uwierzyli w ich programy, ale bez gwarancji że zostana zrealizowane.

Z tym ze partie czasem jedno mowia, a drugie robia.

Ale niektorzy sie nie kryja z planami drogowymi, a i tak wygrywaja.

Poza tym jaki ja mam wybor we wrocku - glosowac na kandydata
sympatyzujacego z PO, ktory niezbyt mi sie podoba, czy na kandydata z PiS ?

Pozostaje mi wiara w model Detroit - kupic sobie domek za miastem,
przemeczyc sie do emerytury, a potem popatrzec z satysfakcja jak
miasto bankrutuje :-)

J.

Data: 2019-12-29 19:54:08
Autor: z
W dniu 2019-12-29 o 19:39, J.F. pisze:
Eee, teraz sie powie "skoro tak robimy, to suweren tak chce" :-)

Ale chyba gorzej jest jak się mówi w kampanii o obniżaniu podatków, o podatku liniowym, uproszczeniu a robi coś zupełnie innego.
Abonament rtv, OFE, VAT...

Data: 2019-12-29 20:04:40
Autor: J.F.
Dnia Sun, 29 Dec 2019 19:54:08 +0100, z napisał(a):
[...]

Co by nie mowic, to PiS mial szczescie i trafil w dobra konkiunkture,
a PO trafila na kryzys.
No coz - trzeba bylo wiecej przepraszac, ze "nie chcem, ale muszem",
moze narod by zrozumial :-)

Ale Tusk glupio zrobil z tym OFE, niepolitycznie.

No i jakos PiS znalazl pieniadze na 500+, lepszych
ksiegowych/ekonomistow maja, czy naprawde "wystarczy nie krasc" ?

J.

Data: 2019-12-30 08:26:00
Autor: ąćęłńóśźż
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Wystarczy, żeby swoi nie kradli.
Choć ma to różne reperkusje, np. brak inwestycji za warszawskiej prezydentury L. Kaczyńskiego.
Generalnie to każda władza deprawuje i dlatego powinna się co jakiś czas zmieniać, żeby zawsze się bała, że następni pogrzebią i znajdą.

-- -- -
lepszych ksiegowych/ekonomistow maja, czy naprawde "wystarczy nie krasc"?

Data: 2019-12-30 01:11:23
Autor: Zenek Kapelinder
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Zdarzenie z jednego z łódzkich teatrów. Na scenie długi stół i krzesła. Na krzesłach siedza kandydaci na posłów. Wielu ich i każdy z innej partii. Na scenie wśród oglupialych ludzi klakierzy. Kandydaci tną się i harataja niczym nijaki Tusk w galę. Spotkanie konczy się i jeden z tych co je obsługiwali ze strony teatru opowiada jak poza sceną oni się kumplowali. Normalnie najlepsi przyjaciele chociaz kilka minut wcześniej byli wrogami na śmierć i życie. Podobno 250 miliardow z watu przekręciła POprzednia ekipa i nikt do pierdla nie trafił. Za to emeryt co zjadł cukierka w markecie mial sprawę o kradzież. Wychodzi ze jak by nie glosowac to rzadza zawsze ci sami, tylko raz siedza z lewej a raz z prawej. To kto ma kogo w takiej sytuacji rozliczyć?

Data: 2019-12-30 08:26:49
Autor: z
W dniu 2019-12-29 o 20:04, J.F. pisze:
[...]

To jak to w końcu było za Tuska? była zielona wyspa czy dramatyczny kryzys i "pinindzy nima i ni bedzie"?

Żałosne to już dzisiaj jest.

Jak się okaże że to dzięki pisowskiej polityce będziemy mieć faktycznie zieloną wyspę przy nadchodzącym kryzysie a nie zapaść gospodarczą to popaprańcy chyba się pochlastają. ;-)

Jak na razie ich przewidywania gospodarcze (Balcerowicz) się nie sprawdzają.

Data: 2019-12-29 23:38:50
Autor: japanizer
On Monday, December 30, 2019 at 4:26:51 PM UTC+9, z wrote:
> [...]
> To jak to w końcu było za Tuska? była zielona wyspa czy dramatyczny kryzys i "pinindzy nima i ni bedzie"?

Trochę tak.

Kiedyś za te kilkanaście miliardów rocznie budowano autostrady czy terminal gazowy.

Przez ostatnie pięć lat autostrad zbudowano okrągłe 0 kilometrów, inne inwestycje - również przyzerowe. No ale przynajmniej kasa której nie ma (bo wzięta z deficytu budżetowego) na socjal poszła, jest sukces!

Data: 2019-12-30 10:51:50
Autor: ąćęłńóśźż
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
W sumie Balcerowicz to ciekawy przypadek psychiatryczny, że skądinąd inteligentny człowiek (a głupków do PZPR przyjmowali, czy nie?) potrafi takie idiotyzmy jak od kilku lat pleść.

-- -- -
Jak na razie ich przewidywania gospodarcze (Balcerowicz) się nie sprawdzają.

Data: 2019-12-30 10:52:58
Autor: ąćęłńóśźż
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Chyba ekrany w szczerym p0lu, za to szwagier budował.

-- -- -
Kiedyś za te kilkanaście miliardów rocznie budowano autostrady

Data: 2019-12-30 12:07:45
Autor: J.F.
Użytkownik  japanizer napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:38f4a61b-a7cc-49eb-bae6-45ba8a886977@googlegroups.com...
> [...]
> moze narod by zrozumial :-)

To jak to w końcu było za Tuska? była zielona wyspa czy dramatyczny

Lekki kryzys byl. U nas i tak mniejszy niz na swiecie.

Trochę tak.
Kiedyś za te kilkanaście miliardów rocznie budowano autostrady czy terminal gazowy.

Terminal gazowy ... trudno powiedziec na ile on potrzebny - choc w obecnej sytuacji wychodzi, ze bardzo.
Legendy kraza o cenach tego gazu ... na razie PiS postanowil poprzec slowa czynem i zapowiedzial obnizki cen gazu ... w przyszlym roku.
No i PiS robi rure do Norwegii.

Przez ostatnie pięć lat autostrad zbudowano okrągłe 0 kilometrów,

Autostrad moze i zero, ale ekspresowek troche powstalo.
S5 od Wroclawia do Poznania (nie cala), od Poznania do Bydgoszczy (w budowie),
S3 od ZG do Legnicy i Bolkowa (w budowie).

Ekspresowki lepsze, bo placic nie trzeba ani stac na bramkach :-)
Chyba, ze przyjdzie Tusk i powie, ze trzeba placic i nastawia fotoradarow :)

https://www.youtube.com/watch?v=AMpK2BKJx-U

Przy czym z drogami jest taka sprawa, ze najpierw jest plan, potem decyzja, potem protesty, potem decyzja ostateczna, potem przetarg na projekt, potem projekt, potem przetarg na wykonanie, potem protesty, potem umowa, potem budowa ... i juz  rzad nie moze zatrzymac budowy, skoro umowa podpisana.
Razem sporo lat i ze dwie kadencje.
Mozna sie pochwalic otwarciem, a placil poprzedni rzad, mozna sie pochwalic rozpoczeciem, a placil bedzie ... a to juz jego problem :-)

Teraz jeszcze zycie dopisalo ciag dalszy: bankructwo/zejscie z placu, protesty podwykonawcow, przetarg ponowny, dokonczenie.

Co jest ciekawe - te umowy za Tuska byly podpisywane w okolicach roku 2008, akurat budowlana banka, ceny wysokie, potem przyszedl kryzys, ceny spadly ... wiec czemu wykonawcy plajtowali ?

inne inwestycje - również przyzerowe.

No jak - przekop mierzeji, gazociag norweski,  narodowy samochod elektryczny :-)
A moze i elektrownia atomowa :-)

No ale przynajmniej kasa której nie ma (bo wzięta z deficytu budżetowego) na socjal poszła, jest sukces

akurat deficyt wyjatkowo maly.
A jesli kasa na socjal zaowocuje dziecmi ... to nie trzeba bedzie podnosic wieku emerytalnego :-)

Na razie to chyba slabo owocuje. Tych obiecanych mieszkan tez chyba nie ma ...

J.

Data: 2019-12-30 14:21:33
Autor: Marcin N
W dniu 2019-12-30 o 08:38, japanizer@japanizer.org pisze:
Przez ostatnie pięć lat autostrad zbudowano okrągłe 0 kilometrów, inne inwestycje - również przyzerowe. No ale przynajmniej kasa której nie ma (bo wzięta z deficytu budżetowego) na socjal poszła, jest sukces!

Nie wiesz, o czym piszesz. Najlepiej w takiej sytuacji milczeć i sprawiać wrażenie idioty niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości.

--
MN

Data: 2019-12-30 17:46:23
Autor: z
[...]

Gdybyś trochę zgłębił temat (albo posłuchał tokfm) to byś wiedział że nowych autostrad już nie będzie bo nie są potrzebne. Są potrzebne obwodnice i drogi ekspresowe.

Ale co taki Runt może wiedzieć o świecie? ;-)

Data: 2019-12-30 17:49:41
Autor: z
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Data: 2019-12-30 17:25:12
Autor: Cavallino
W dniu 29-12-2019 o 20:04, J.F. pisze:
[...]

Ale jak znalazł, w sensie że bardziej kraj zadłużył?
To ma być na plus?

W okresach boomu długi się spłaca, żeby można było je zaciągać jak będzie kryzys, a nie jeszcze bardziej powiększa.

Data: 2019-12-30 17:42:56
Autor: J.F.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qud8d7$qt5$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Kraj sie zadluza od 1970.
Na plus jest to, ze zadluzyl malo.

W okresach boomu długi się spłaca, żeby można było je zaciągać jak będzie kryzys, a nie jeszcze bardziej powiększa.

Niepolitycznie myslisz. Splacisz, opozycja obieca ze da, wygra, da, wygra nastepne.
Trzeba zostawic zadluzony na maxa :-P

J.

Data: 2019-12-31 15:07:03
Autor: Cavallino
W dniu 30-12-2019 o 17:42, J.F. pisze:

No i jakos PiS znalazl pieniadze na 500+,

Ale jak znalazł, w sensie że bardziej kraj zadłużył?
To ma być na plus?

Kraj sie zadluza od 1970.

I co w związku z tym?
Dopóki nie zbankrutuje, to konkretnie musi to robić?

Na plus jest to, ze zadluzyl

Nie - to jest na minus.
Tak jak mniejsze zło to nadal zło.

Data: 2020-01-01 21:52:07
Autor: J.F.
Dnia Tue, 31 Dec 2019 15:07:03 +0100, Cavallino napisał(a):
[...]

Zlo, ale kazdy poprzedni rzad zadluzal, a 500+ jednak nie dawal.

Wiec mowienie, ze 500+ jest z zadluzania, to troche klamstwo.

J.

Data: 2020-01-02 20:04:11
Autor: Cavallino
W dniu 01-01-2020 o 21:52, J.F. pisze:
[...]

A który to rząd miał okres intensywnego wzrostu do wykorzystania przez wieeeele lat?

  a 500+ jednak nie dawal.

No właśnie.
I to było prawidłowe.
Im mniej kasy dla meneli tym lepiej.

Wiec mowienie, ze 500+ jest z zadluzania, to troche klamstwo.

Nie, jeśli wydatki na 500+ są podczas powiększania zadłużenia.

Data: 2020-01-06 23:34:34
Autor: ąćęłńóśźż
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Jebnij się w pustą - bo mało wiesz o świecie i życiu - łepetynę.
Po pierwsze "menele" to jakiś drobny procentowo margines.
Po drugie jeśli już to nie jest winą dziecka menela że jest dzieckiem menela.
Dziecko menela ma nie mieć książek, śniadania czy skarpetek?
Po trzecie zastanów się, dlaczego od jakiegoś czasu nikt nie wybija szyby w Twoim rumaku na "F" żeby połasić się na Twojego kaseciaka.

-- -- -
Im mniej kasy dla meneli tym lepiej.

Data: 2019-12-31 14:29:26
Autor: kk
On 2019-12-30 10:11, Zenek Kapelinder wrote:
[...]

A my tutaj to wyglądamy inaczej?

Data: 2020-01-03 17:52:13
Autor: ddddddddddddd
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Podobno 250 miliardow z watu przekręciła POprzednia ekipa i nikt do pierdla nie trafił.

to ta mafia vatowska nie jest/nie była w obecnym rządzie? Czy tej obecnej jeszcze nie rozliczamy, bo nie ma komu?

Lukasz

Data: 2019-12-29 12:59:23
Autor: J.F.
Dnia Sun, 29 Dec 2019 10:59:48 +0100, Marcin N napisał(a):
[...]

Ale to akurat czysta polityka - samochody w miastach, czy tramwaje -
to jaka decyzja ?

Mozemy tylko sie zastanowic, czy rozwazac jaka wizje ma ktora partia,
czy glosowac w ciemno :-)

No, raz to byla decyzja biznesowa - jak Rockefeler wykupil linie
tramwajowe w miastach ... i zlikwidowal.
Ale teraz ropa sie konczy, to czas na kolejna biznesowa decyzje :-)

J.

Data: 2019-12-29 13:46:40
Autor: Marcin N
W dniu 2019-12-29 o 12:59, J.F. pisze:
Ale to akurat czysta polityka - samochody w miastach, czy tramwaje -
to jaka decyzja ?

To są decyzje inżynierskie.
Mądre głowy myślą, jak poprawiać jakość życia i do takich właśnie wniosków dochodzą: samochód nie jest lekiem na całe zło. Zamiast niepotrzebnie się spierać (nie mając żadnego zaplecza wiedzy) lepiej zastanowić się, bo 'a nuż inżynierowie mają rację'? Zwykle mają więc w tym przypadku zapewne też.

--
MN

Data: 2019-12-29 13:55:11
Autor: Shrek
W dniu 29.12.2019 o 13:46, Marcin N pisze:
W dniu 2019-12-29 o 12:59, J.F. pisze:
Ale to akurat czysta polityka - samochody w miastach, czy tramwaje -
to jaka decyzja ?

To są decyzje inżynierskie.

Akurat tu JF ma rację - to są decyzję polityczne, bo podejmują je politycy nie inżynierowie. Politycy mogą posłuchać co najwyżej inżynierów. Albo elektoratu. A że przeciętny elektorat jest głupszy od przeciętnego inżyniera... to mamy jak mamy. Inna sprawa, że inzynierowie to czesto technokraci bez poczucia społecznej odpowiedzialności nie mówiąc już o wiedzy z nauk społecznych czy "psychologicznych" a wręcz często awersji do "tumanistów", więc nawet teoretyczne zostawianie inżynierom takich decyzji nie jest chyba również dobrym rozwiązaniem.
Tak czy inaczej sprawa jest o wiele bardzie skomplikowana od tego czy większą przepustowość w osobach na godzinę ma tramwaj czy korek samochodowy.

--
Shrek

Data: 2020-01-02 19:01:28
Autor: jerzu.xyz
On Sun, 29 Dec 2019 13:55:11 +0100, Shrek <1@wp.pl> wrote:

Akurat tu JF ma rację - to są decyzję polityczne, bo podejmują je politycy nie inżynierowie.

Politycy podejmują je pod wpływam małej, krzyczącej grupki kolesi,
którzy zwą się "aktywistami miejskimi". Spora część tych aktywistów,
mimo że organizacje typu MJN czy Ochocianie dostali głosy w okolicy
1,5%, po wyborach dostało etaty w różnych miejskich spółkach. Np.
niejaka Glusman, która bez konkursu objęła stanowisko, które takowego
wymaga. I jak usiadła w ratuszowym fotelu, to nagle zaczęła jeżdzić
autem. Mimo że do wyborów była zagorzałą przeciwniczką
"blachosmrodów". I takich osób w Warszawie, a pewnie i w innych
miastach, jest całkiem sporo. Inna sprawa to hipokryzja tych osób. Co
innego mówią publicznie (Mencwel czy Puchalski), a co innego robią. --

Data: 2019-12-29 14:17:01
Autor: J.F.
Dnia Sun, 29 Dec 2019 13:46:40 +0100, Marcin N napisał(a):
[...]

Dla mnie jakosc zycia to wlasnie samochod, ulica bez korkow i parking
na miejscu. I prosze szanownych inzynierow, zeby mi to zrobili. W ramach podatkow.
Nie da sie ? Zapraszam np do Houston :-)

A nie jakies nieudolne inzyniery z umocowaniem politycznym beda
mowily, ze najlepszy dla mnie jest rower i tramwaj :-)

J.

Data: 2019-12-29 05:30:26
Autor: japanizer
On Sunday, December 29, 2019 at 10:17:26 PM UTC+9, J.F. wrote:
> [...]

Dla mnie jakosc zycia to wlasnie samochod, ulica bez korkow i parking

No, powyższy pogląd podzielają niewątpliwie miliony mieszkańców New Delhi, Kairu, Lagos czy Kinszasy.

W bardziej cywilizowanych miejscach na świecie dla mieszkańców jakość życia to będzie brak potrzeby posiadania auta, ulice bez samochodów czy parkingów.

Data: 2019-12-29 17:05:00
Autor: J.F.
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Dnia Sun, 29 Dec 2019 05:30:26 -0800 (PST), japanizer@japanizer.org
napisał(a):
[...]

Ale po co ci takie puste ulice ?

Usiasc sobie w przydroznej knajpce, piwo wypic ?

To juz raczej narzekaj na halas, smrod, smog ...

J.

Data: 2019-12-29 15:12:35
Autor: japanizer
On Monday, December 30, 2019 at 1:05:03 AM UTC+9, J.F. wrote:
napisał(a):

Ale po co ci takie puste ulice ?

Zamiast chodników:

https://www.citylab.com/transportation/2016/03/tokyo-bike-lane-streetfilm-gaman-spirit-video/471945/
https://vimeo.com/157120644

Data: 2019-12-29 15:30:01
Autor: Zenek Kapelinder
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Trafne spostrzeżenie " Powód, dla którego tylu ludzi jeździ pomimo tego nieprzyjaznego dla rowerów projektu ulic, mówi Kidd w filmie, ostatecznie sprowadza się do wygody. ,,Nie jeżdżą na rowerze, aby się wysportować" - mówi. ,,Nie jeżdżą na rowerze, aby ratować środowisko. Po prostu jeżdżą na rowerze, ponieważ ma to sens. To najlepszy sposób na poruszanie się. ". Oczywiscie można dyskutować czy to najlepszy sposób na poruszanie się. Ale jeśli chodzi o centra dużych miast to bardzo  dobry sposób.

Data: 2019-12-29 21:09:23
Autor: kk
On 2019-12-29 14:30, japanizer@japanizer.org wrote:
[...]

W Chinach?

Data: 2019-12-29 19:45:23
Autor: z
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
W dniu 2019-12-29 o 13:46, Marcin N pisze:

To są decyzje inżynierskie.

Które prowadzą do pytanie czy jesteśmy gotowi na ograniczenie naszej wolności, naszych praw i naszej wizji życia.

Tak... To ograniczenie ISTNIEJE ale tu ma by jeszcze bardziej zaciskana pętla na szyi podatnika przy wycieraniu sobie gęby propagandą ekologizmu.

Wolny człowiek (społeczeństwo) musi/ma prawo dopowiedzieć czy tego chce czy nie.
Top jest podstawowy wybór kiedy pętla się zaciska: Czy socjalizm czy WOLNOŚĆ ;-)

Data: 2019-12-29 20:24:33
Autor: Shrek
W dniu 29.12.2019 o 19:45, z pisze:
W dniu 2019-12-29 o 13:46, Marcin N pisze:

To są decyzje inżynierskie.

Które prowadzą do pytanie czy jesteśmy gotowi na ograniczenie naszej wolności, naszych praw i naszej wizji życia.

Yo nie jest kwestia twego czy chcemy i czy jesteśmy gotowi. Nie ma możliwości fizycznej, żeby każdy mieszkaniec dużego miasta był aktywnym kierowcą na codzień. Co prowadzi do postawienia zagadnienia nie czy ale jak dzielić się przestrzenią.

--
Shrek

Data: 2019-12-29 20:33:44
Autor: J.F.
Dnia Sun, 29 Dec 2019 20:24:33 +0100, Shrek napisał(a):
[...]

A w Teksasie byles ? :-)

J.

Data: 2019-12-29 20:46:42
Autor: Shrek
W dniu 29.12.2019 o 20:33, J.F. pisze:
[...]

Nie. Przybliżysz? Mają jakieś miasto 1M+ z europejskim zagęszczeniem powiedzmy 3k/km2 Bo rzuciłem okiem i te ich miasta to po prostu są puste, wiec do naszych europejskich warunków mają się nijak.

--
Shrek

Data: 2019-12-29 21:12:11
Autor: J.F.
Dnia Sun, 29 Dec 2019 20:46:42 +0100, Shrek napisał(a):
[...]

https://en.wikipedia.org/wiki/Houston

Dalej trudno porownac, tak jak Warszawa ma swoje satelickie
miejscowosci.
Ale jak trzeba dojechac na stadion ... https://www.nrgpark.com/nrg-park-facilities/

"Houston is considered an automobile-dependent city, with an estimated
77.2% of commuters driving alone to work in 2016, up from 71.7% in
1990[263] and 75.6% in 2009.[264] In 2016, another 11.4% of Houstonians carpooled to work, while 3.6% used public transit, 2.1% walked, and 0.5% bicycled."

A tramwaje sobie zrobili w 2004 dopiero https://www.youtube.com/watch?v=OwcYcedLxZc

J.

Data: 2019-12-29 21:49:48
Autor: Shrek
W dniu 29.12.2019 o 21:12, J.F. pisze:

[...]

1351/km2. Warszawa 3432/km2 (łacznie z wawrami i innymi zadupiamu które warszawą być nie powinny). Więc jak słusznie dalej zaważasz nie ma czego porównywać. Poza jednym - też mają transport publiczny - po co skoro niby każdy w teksasie dupę tylko samochodem wozi?

Dalej trudno porownac, tak jak Warszawa ma swoje satelickie
miejscowosci.

Co byś nie kombinował, to jest to o wiele mniej zageszczone miasto niż europejskie.

Ale jak trzeba dojechac na stadion ...
https://www.nrgpark.com/nrg-park-facilities/

No i sam widzisz. Jakbyś chciał w Warszawie coś takiego postawić, to musiałbyś pół centrum wyburzyć.

[...]

Jeszcze raz - nie ma co porównywać tego z naszymi miastami w Europie, gdzie zagęszczenie jest średnio trzy razy większe i większość pracuje w centrum albo jakimś drugim mordorze.

Już prędzej Los Angeles.

--
Shrek

Data: 2019-12-30 00:21:16
Autor: J.F.
Dnia Sun, 29 Dec 2019 21:49:48 +0100, Shrek napisał(a):
[...]

Ale tu sie zaczyna wlasnie niewiadoma - co oni licza i jak.

https://www.google.com/maps/@29.757499,-95.3530229,11z

ten wiekszy ring ma 40km srednicy, mniejszy 20  - czyli chyba z
grubsza tyle co Warszawa.

Pytanie ilu ludzi wewnatrz mieszka.
A przeciez ci z zewnatrz tez moga miec interes w centrum ... a tych
ludzi w szerokim obszarze to 7 mln.
Tyle nie ma nawet wojewodztwo mazowieckie.

Warszawe z przyleglosciami szacuja sporo nizej
https://en.wikipedia.org/wiki/Warsaw_metropolitan_area

porównywać. Poza jednym - też mają transport publiczny - po co skoro niby każdy w teksasie dupę tylko samochodem wozi?

Dla niewidomych, nieletnich, staruszkow, pijanych ?

Ale jak trzeba dojechac na stadion ...
https://www.nrgpark.com/nrg-park-facilities/

No i sam widzisz. Jakbyś chciał w Warszawie coś takiego postawić, to musiałbyś pół centrum wyburzyć.

Niemce wyburzyli przeciez :-)

To jest kwestia myslenia - chcemy stadion na 70 tys osob, to trzeba
parking na 25 tys samochodow i odpowiednia ilosc miejsca a nie
upychamy w centrum :-)

Manhattan :-)

J.

Data: 2019-12-30 06:07:14
Autor: Shrek
W dniu 30.12.2019 o 00:21, J.F. pisze:

[...]

No i co z tego - wewnątrz tego większego ringu jest cały czas miasto. Tylko rozlazłe.

Pytanie ilu ludzi wewnatrz mieszka.
A przeciez ci z zewnatrz tez moga miec interes w centrum ... a tych
ludzi w szerokim obszarze to 7 mln.

Skąd te dane? Na wiki piszą, że całe hrabstwo ma 3,5 miliona?

porównywać. Poza jednym - też mają transport publiczny - po co skoro
niby każdy w teksasie dupę tylko samochodem wozi?

Dla niewidomych, nieletnich, staruszkow, pijanych ?

No ale pisałeś, że trzeba odwiedzić teksas bo tam _każdy_ jest aktywnym kierowcom codziennie. W teksasie się jeździ po pijaku zresztą;) Więc po co im transport miejski?

No i sam widzisz. Jakbyś chciał w Warszawie coś takiego postawić, to
musiałbyś pół centrum wyburzyć.

Niemce wyburzyli przeciez :-)

Ale odbudowaliśmy. Centrum nie parking.

[...]

Manhattan to ogólnie wielki korek i metro pod spodem.

--
Shrek

Data: 2019-12-30 06:11:29
Autor: Shrek
W dniu 30.12.2019 o 06:07, Shrek pisze:
[...]

Masz tu granice administracyjne:

https://www.google.com/maps/place/Houston,+Teksas,+Stany+Zjednoczone/@29.6058325,-95.8581558,9.75z/data=!4m5!3m4!1s0x8640b8b4488d8501:0xca0d02def365053b!8m2!3d29.7604267!4d-95.3698028

W środku tego żyje 2,3 miliona ludzi. Całe hrabstwo to 3,5.

--
Shrek

Data: 2019-12-30 15:24:50
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e098700$0$539$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

z wiki
Population (2010)[2]
- City    2,099,451
- Urban  4,944,332 (7th U.S.)
- Metro   6,997,384 (5th U.S.)

Widac to ich "metropolitan" rozciaga  sie na kilka hrabstw.

[...]

Ale z okolicznych 5 mln tez ktos przyjezdza i korki robi :-)

J.

Data: 2019-12-30 16:02:24
Autor: Shrek
W dniu 30.12.2019 o 15:24, J.F. pisze:

[...]

To raczej musi wystawać dość znacznie za ten drugi ring. Może liczą jak Warszawę - od Żyrardowa do Wyszkowa czyli 100 km średnicy;)

[...]

Dobra - gdzie na zdjęciach widzisz te 7 milionów samochodów? Żeby to zaparkować to trzeba (w europejskich warunkach - drzwi w drzwi, a nie jakieś teksańskie pickupu) 17M*20m2=340km2. Po amerykańsku będzie jakieś 450km2 - kółko o promieniu 12,5 km. I drugie taki na przedmieściach, bo przecież muszą się przemieszczać;) No i trochę dróg - gdzieś trzecie tyle. Razem 1350 km2 - ups powierzchnia całości to 1800;) Oczywiście są pewnie jakieś parkini trzypoziomowe, ale to będzie mniejszość. Tak czy inaczej ponad pół miasta musiałbyś przeznaczyć na parkingi i drogi.

A jak to wszystko cię nie przekonuje, to którą połowę budynków we Wrocławiu chcesz wyburzyć, żeby porobić drogi i parkingi?

W naszych warunkach to trzeba by takie miasto wybudować od początku. Tereny niby są, ale jakoś... takie nie powstają. Ludzie chcą jednak mieszkać w tych ciasnych?

--
Shrek

Data: 2019-12-30 17:59:33
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e0a117f$0$17349$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 30.12.2019 o 15:24, J.F. pisze:
[...]
A jak to wszystko cię nie przekonuje, to którą połowę budynków we Wrocławiu chcesz wyburzyć, żeby porobić drogi i parkingi?

Akurat we Wroclawiu to bylo sporo roznych placykow, zdaje sie spadek po wojnie.
Juz nie ma - miasto sprzedalo na "plomby".

A teraz czasem jezdze po okolicy i wypatruje wolnego miejsca ... i robie korki.

Dodaj do tego urzednikow, ktorzy calkiem otwarcie mowia, ze chca przerobic Kazimierza Wielkiego na deptak - dla niewtajemniczonych - jedna z glownych arterii miasta, w zasadzie nie do zastapienia.

Choc ostatnio jakos nie mowia. Ale ich chyba nie wyp* - wiec gdzies tam przyczajeni czekaja :-)

W naszych warunkach to trzeba by takie miasto wybudować od początku. Tereny niby są, ale jakoś... takie nie powstają. Ludzie chcą jednak mieszkać w tych ciasnych?

Ale pamietasz, ze miasto ma tez plan zagospodarowania przestrzennego i uwalnia grunty stopniowo ?

Ale nie wszyscy chca mieszkac w ciasnych, kupuja sobie dzialke za miastem ... a potem gnija w korku :-)

I tu niestety masz racje - troche za pozno, zeby ulice poszerzyc.

Ale nie zawsze jest za miastem - zobacz np ile lat Wroclaw czekal z obwodnica Lesnicy, mimo, ze coraz wiecej domow i mieszkan powstawalo w okolicy - o czym doskonale wiedzieli, bo i pozwolenia wydawali, i plany przygotowywali.

Tylko u nas jakos wszystko na odwrot - najpierw plan, potem pozwolenia, potem droga, potem kanalizacja ...

J.

Data: 2019-12-30 18:16:27
Autor: Shrek
W dniu 30.12.2019 o 17:59, J.F. pisze:
[...]

Nigdy nie było tyle miejsca, żeby zbudować autostrady przez centrum i sześcipasmowe drogi "lokalne". Przynajmniej nie wtedy kiedy można było przewidzieć taki rozwój motoryzacji. Nie ważne. Obecnie się nie da bez zburzenia połowy miasta.

Dodaj do tego urzednikow, ktorzy calkiem otwarcie mowia, ze chca przerobic Kazimierza Wielkiego na deptak - dla niewtajemniczonych - jedna z glownych arterii miasta, w zasadzie nie do zastapienia.

Nie wiem, nie znam. Ale wbrew pozorom może to mieć sens pod warunkiem że KM nie ucierpi. Nie chcę tu dyskutować, bo nie znam tematu.

[...]

Ale mówimy o miastach już istniejących i zabudowanych.

Ale nie wszyscy chca mieszkac w ciasnych, kupuja sobie dzialke za miastem ... a potem gnija w korku :-)

No właśnie.

I tu niestety masz racje - troche za pozno, zeby ulice poszerzyc.

To nie jest kwestia szerokości. Przynajmniej nie tylko. Spójrz na most grota w DC - po 5/6 pasów w każdą stronę i stoi.

Tylko u nas jakos wszystko na odwrot - najpierw plan, potem pozwolenia, potem droga, potem kanalizacja ...

Przede wszystkim u nas najpierw były miasta a dopiero długo po motoryzacja. Więc nie ma tego porówywać do USA, gdzie miasta rozwijały się gdzieś tak ok lat 30/50.

BTW - sprawdziłem te twoje 7M - cały teksas ma 28;)

--
Shrek

Data: 2019-12-30 20:38:10
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e0a30e9$0$558$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A w USA sie dalo.
Moze dlatego, ze domy maja z dykty, to sie tanio wyburza :-)

Dodaj do tego urzednikow, ktorzy calkiem otwarcie mowia, ze chca przerobic Kazimierza Wielkiego na deptak - dla niewtajemniczonych - jedna z glownych arterii miasta, w zasadzie nie do zastapienia.

Nie wiem, nie znam.

Nie mieszkales we Wroclawiu ?

Ale wbrew pozorom może to mieć sens pod warunkiem że KM nie ucierpi. Nie chcę tu dyskutować, bo nie znam tematu.

Tramwaj tez tam biegnie. Deptak z szynami ? :-)

Akurat we Wroclawiu dalo sie zrobic "autostrade" ... bo Rosjanie i Niemcy wyburzyli :-)

https://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/56,35771,22065848,tak-zmieniala-sie-kazimierza-wielkiego-archiwalne-zdjecia.html

[...]

Akurat roznie z tym bywa. Centrum zabudowane, peryferia puste.
We Wroclawiu polowa byla pusta.

[...]

Teksas moze i ma 28 ( i jest ~2x wiekszy niz Polska), co nie zabrania cwierci mieszkac przy Houston :-)
Wojewodztwo mazowieckie ma 5.3 mln mieszkancow.

A propos - w 1930 Tekas mial 5.8mln mieszkancow, a Houston 292 tys.

Wiec raczej ... dzieki samochodom miasto moglo sie rozbudowac wszerz, a biznesy ... powstaly dalej od centrum.

w 1950 bylo 7.7mln / 596 tys.

https://en.wikipedia.org/wiki/1950_United_States_Census
https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Houston

P.S. nie mozna wszerz, to trzeba wzwyz
https://www.pond5.com/stock-footage/item/72090307-aerial-shot-rush-hour-traffic-katy-freeway-houston-texas

https://www.pond5.com/stock-footage/item/86894120-aerial-view-highway-road-interchange-busy-urban-traffic-spee

A potem ropa sie skonczy  :-)

J.

Data: 2019-12-30 21:14:36
Autor: Shrek
W dniu 30.12.2019 o 20:38, J.F. pisze:

A w USA sie dalo.
Moze dlatego, ze domy maja z dykty, to sie tanio wyburza :-)

Albo dlatego, że najstarszy zabytek ma 200 lat. Te "lokalne" cztero/sześciopasmówki powstały przed wytyczniem działek.

Nie wiem, nie znam.

Nie mieszkales we Wroclawiu ?

Mieszkałem ale razem z tydzień i wiekszość wieczorów spędzałem w knajpach:P

Tramwaj tez tam biegnie. Deptak z szynami ? :-)

A wiesz, że na zachodzie to żaden ewenement?

Akurat we Wroclawiu dalo sie zrobic "autostrade" ... bo Rosjanie i Niemcy wyburzyli :-)

Jeszcze raz - nigdy nie było okazji w czasie, kiedy można było przewidzieć rozwój motoryzacji. Dotyczy to w zasadzie całej Europy.

Ale mówimy o miastach już istniejących i zabudowanych.

Akurat roznie z tym bywa. Centrum zabudowane, peryferia puste.
We Wroclawiu polowa byla pusta.

Problem w tym, że prawie wszyscy chcą w stronę centrum:(

Teksas moze i ma 28 ( i jest ~2x wiekszy niz Polska), co nie zabrania cwierci mieszkac przy Houston :-)

Tylko że podejrzane jest, że ponoć w Houston mieszka ponoć więcej ludzi niż w hrabstwie którego jest stolicą.

Tak czy inaczej - wystarczy spojrzeć na street view, żeby zobaczyć że to całkiem nieporównywalne do europejskich miast.

Wiec raczej ... dzieki samochodom miasto moglo sie rozbudowac wszerz, a biznesy ... powstaly dalej od centrum.

Dokładnie tak.

w 1950 bylo 7.7mln / 596 tys.

https://en.wikipedia.org/wiki/1950_United_States_Census
https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Houston

No i sam widzisz, że najpierw była motoryzacja a potem miasto. Także te amerykańskie są dość specyficzne. Po prostu baaardzzzoooooo młode.
Młodsze niż masowa motoryzacja. Całkiem inaczej niż w Europie.

Jeszcze raz - nic nie stoi na przeszkodzie, żeby sobie zbudowac miasto od nowa, ale dziwnym trafem ludzie chcą mieszkać w tych istniejących i zakorkowanych.

--
Shrek

Data: 2019-12-30 21:37:33
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e0a5aab$0$515$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 30.12.2019 o 20:38, J.F. pisze:
Tramwaj tez tam biegnie. Deptak z szynami ? :-)

A wiesz, że na zachodzie to żaden ewenement?

We wrocku tez jest jeden taki, no i problem, bo piesi łażą :)

[...]

A ponoc Drezno i Hamburg zniszczone byly mocno, i Berlin.
I to juz byl czas, gdy bylo wiadomo, ze kazdego stac na Forda T :-)

Ale mówimy o miastach już istniejących i zabudowanych.
Akurat roznie z tym bywa. Centrum zabudowane, peryferia puste.
We Wroclawiu polowa byla pusta.

Problem w tym, że prawie wszyscy chcą w stronę centrum:(

A niektorzy dalej, a sie okazuje, ze jedyna droga to przez centrum.
We wrocku szczegolnie.

Teksas moze i ma 28 ( i jest ~2x wiekszy niz Polska), co nie zabrania cwierci mieszkac przy Houston :-)

Tylko że podejrzane jest, że ponoć w Houston mieszka ponoć więcej ludzi niż w hrabstwie którego jest stolicą.

Bo na Houston skladaja sie trzy hrabstwa :)

W dodatku te 7mln to "metro area", czyli z przyleglosciami.

w 1950 bylo 7.7mln / 596 tys.

https://en.wikipedia.org/wiki/1950_United_States_Census
https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Houston

No i sam widzisz, że najpierw była motoryzacja a potem miasto. Także te

Ja tam raczej widze, ze miasto sie rozroslo 8 razy.
Myslisz, ze ktos projektowal ulice na 8x wiekszy ruch ?

[...]

Brasilia :-)
Ale tam akurat o samochodach nie pomysleli.

Teraz Chinczyki buduja ...

J.

Data: 2019-12-30 21:50:14
Autor: Shrek
W dniu 30.12.2019 o 21:37, J.F. pisze:

A wiesz, że na zachodzie to żaden ewenement?

We wrocku tez jest jeden taki, no i problem, bo piesi łażą :)

To przestaną.

A ponoc Drezno i Hamburg zniszczone byly mocno, i Berlin.
I to juz byl czas, gdy bylo wiadomo, ze kazdego stac na Forda T :-)

Faktycznie.

Problem w tym, że prawie wszyscy chcą w stronę centrum:(

A niektorzy dalej, a sie okazuje, ze jedyna droga to przez centrum.
We wrocku szczegolnie.

Nie macie tam przypadkiem autostradowej obwodnicy?

Bo na Houston skladaja sie trzy hrabstwa :)

W dodatku te 7mln to "metro area", czyli z przyleglosciami.

Takie jak Warszawa do Radomia. Jeszcze raz - wystarczy spojrzeć na GM i street view, żeby zobaczyć, że ma się nijak do Europy.

[...]

Tak sądzę. W 50 miało 2,5k mieszkańców - nikt wtedy nie potrzebował miejskich autostrad i "lokalek" po 6 pasów.

I też stoją pustawe.

--
Shrek

Data: 2020-01-01 10:30:24
Autor: ąćęłńóśźż
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Bo u nas się kretyńsko planuje dzielnicę mieszkalną na 200 tys. spaczy i dzielnicę przemysłową na drugim końcu miasta na 200 tys. korporobotów.
Tak jakby nie dało się wrzucić w warunki zabudowy biurowej "nie mniej niż 20% p.u. mieszkalnej", a w warunki zabudowy osiedli "nie mniej niż 25% powierzchni usługowej".
A autostrada przelotowa (w tym trasa AK) przez miasto to kolejny idiotyzm.

-- -- -
Spójrz na most grota w DC - po 5/6 pasów w każdą stronę i stoi.

Data: 2020-01-01 13:28:38
Autor: Shrek
W dniu 01.01.2020 o 10:30, ąćęłńóśźż pisze:

A autostrada przelotowa (w tym trasa AK) przez miasto to kolejny idiotyzm.

Autostrady w mieście to właśnie to, co proponuje JF.

--
Shrek

Data: 2020-01-06 07:19:30
Autor: ddddddddddddd
W dniu 01.01.2020 o 12:28, Shrek pisze:
W dniu 01.01.2020 o 10:30, ąćęłńóśźż pisze:

A autostrada przelotowa (w tym trasa AK) przez miasto to kolejny idiotyzm.

Autostrady w mieście to właśnie to, co proponuje JF.

No i to jest bardzo fajny pomysł.
Dla mnie takim przykładem jest Glasgow:
https://www.google.pl/maps/@55.847044,-4.2041209,12z
miasto znajduje się na praktycznie całym widoku z tej mapy (albo i więcej, bo tak naprawdę miejscowości typu Clydebank wyglądają jak dzielnice), w zasadzie gdzie byś nie był, to masz kilka minut do dwupasmówki. Oczywiście także się korkuje w godzinach szczytu (fajnie to wygląda np. stąd - wieczorem, gdy wszystkie 10 czy więcej pasów jedzie powoli https://utnij.pl/ONGsJ ) - ale mam porównanie z Wrocławiem - i jest dużo lepiej

Lukasz

Data: 2020-01-06 08:26:40
Autor: Shrek
W dniu 06.01.2020 o 08:19, ddddddddddddd pisze:

[...]

Jednak to dwukrotni mniejsze miasto niż Warszawa. W Warszawie miejskie autostrady stoją w godzinach szczytu.

--
Shrek

Data: 2020-01-06 10:00:46
Autor: ddddddddddddd
W dniu 06.01.2020 o 07:26, Shrek pisze:
[...]

ciężko powiedzieć - samo Glasgow tak, bo nie liczysz satelit dookoła. Clydebank, East Kilbride, Coatbridge czy Cumbernauld to okoliczne miejscowości gdzie jadąc nawet nie zauważasz, że z Glasgow wyjechałeś.
Akurat tutaj jest dobre porównanie - Edinburgh wiecznie zakorkowany (bo ma tylko pół-ring - jak Wrocław) - Glasgow dość puste. Ja mieszkam bliżej Edynburga ale do pracy jeżdżę do Glasgow - bo szybciej...

Lukasz

Data: 2020-01-06 11:20:23
Autor: Shrek
W dniu 06.01.2020 o 11:00, ddddddddddddd pisze:

ciężko powiedzieć - samo Glasgow tak, bo nie liczysz satelit dookoła. Clydebank, East Kilbride, Coatbridge czy Cumbernauld to okoliczne miejscowości gdzie jadąc nawet nie zauważasz, że z Glasgow wyjechałeś.

Warszawa też ma satelity.

Akurat tutaj jest dobre porównanie - Edinburgh wiecznie zakorkowany (bo ma tylko pół-ring - jak Wrocław) - Glasgow dość puste. Ja mieszkam bliżej Edynburga ale do pracy jeżdżę do Glasgow - bo szybciej...

I tu właśnie jest różnica - tam jest więcej miast "równorzędnych" u nas wszyscy jadą do pracy do Warszawy/Wrocława.

--
Shrek

Data: 2020-01-06 18:08:26
Autor: ddddddddddddd
W dniu 06.01.2020 o 10:20, Shrek pisze:
[...]

to jak wytłumaczyć że teoretycznie większy powierzchniowo Edynburg (i z mniejszym zaludnieniem) ma większe korki? Obstawiam że ruch w Glasgow jest zbliżony do Warszawskiego, jednak połączenia lepsze (choć są też wąskie gardła)
Glasgow z satelitami porównałbym raczej do Górnego Śląska - takie satelity jak Warszawa to ma i Edynburg

[...]

No tutaj jadą do Edynburga albo Glasgow ;) przy czym do Edynburga częściej stoją - korki zaczynają się chyba od 6 rano gdzieś tak w połowie autostrady między GLA a EDI, podczas gdy GLA korkuje się w pobliżu zjazdów na centrum od 7:30 ;)

Lukasz

Data: 2020-01-06 19:17:46
Autor: Shrek
W dniu 06.01.2020 o 19:08, ddddddddddddd pisze:

[...]

No dobra - ale w Warszawie masz naprawdę niezły układ drogowy - szerokie ulice, dość gęstą siatkę dwupasmówek, obecnie już obwodnicę (i to w standardzie autostradowym) i co - dalej korki. Niestety wychodzi na to, że prawdą jest, że ile byś nie zbudował to zawsze chętnych będzie za dużo.

[...]

No to i tak dobrze - do Warszawy to z Łodzi i Radomia dojeżdzają...

--
Shrek

Data: 2020-01-06 10:33:31
Autor: sczygiel
W dniu poniedziałek, 6 stycznia 2020 12:17:49 UTC-6 użytkownik Shrek napisał:
> [...]

No dobra - ale w Warszawie masz naprawdę niezły układ drogowy

No nie bardzo.

- szerokie ulice,

nieistotne zbytnio.

dość gęstą siatkę dwupasmówek, obecnie już obwodnicę (i to w standardzie autostradowym)

Ale to drogi ktore zaprojektowano z dupy do dupy.

i co - dalej korki. Niestety wychodzi na to, że prawdą jest, że ile byś nie zbudował to zawsze chętnych będzie za dużo.

Mylne wnioski z blednych przeslanek.

Primo: W wawie jak wracasz do domu z roboty to masz do wyboru zazwyczaj jedna arterie. Jak wybierzesz alternatywna to znaczy ze wbijasz sie w kolejna jedyna arterie i potem ewentualnie objezdzasz miasto obwodnica.

Problemem wawy jest wlasnie to ze nie ma wyboru a te obwodnice co sa to albo kieruja ruch na te zakorkowane arterie albo prowadza do miejsc bardzo specyficznych (autostrada).

Jak sobie zobaczysz gorny slask to ogarniesz ze tam mimo zaniedban jest sporo lepiej.

Jak jezdzilem do roboty do katowic to mialem dobre 3-4 opcje ktore byly bardzo podobne czasowo ale zupelnie innymi drogami prowadzily. Jak mi chorzowska rozkopali to jechalem autostrada, jak mi sie autostrada nie podobala to se przez rude jechalem. I 35km robilem w 30-40minut.
Dzien w dzien, tydzien w tydzien.

Korek sie pojawial tylko jak rozgrzebali droga a ja sie nie pokapowalem.

No i potem "nowoczesne" projektowanie sie pojawilo i jakis cwok wdupil rondo na wylocie z autostrady przy rokitnicy. Ale nawet to nie bylo w stanie zabic poniemieckiego ukladu drog. W czasie szczytu trzeba bylo po prostu nie wjezdzac na droge miedzy grzybowicami a wieszowa.

Wniosek z tego jest jeden: Jak sie gowniano planuje to potem sie z tego wyplatac nie da.
Chocbys nie wiem ile pasow dolozyl albo ile obwodnic dodal to jak sie korkuje bo wezel jest zly to nie wyplaczesz. No chyba ze miliardy wlozysz i rozgrzebiesz kompleksowo.

Data: 2020-01-06 20:41:14
Autor: Shrek
W dniu 06.01.2020 o 19:33, sczygiel@gmail.com pisze:

No dobra - ale w Warszawie masz naprawdę niezły układ drogowy

No nie bardzo.

Wiele miast zazdrości.

- szerokie
ulice,

nieistotne zbytnio.

No jak nie, jak przed chwilą chwalono szerokie dwupasmówki.

dość gęstą siatkę dwupasmówek, obecnie już obwodnicę (i to w
standardzie autostradowym)

Ale to drogi ktore zaprojektowano z dupy do dupy.

Aha - a ty skąd dokąd byś zaplanował i dlaczego?

Primo: W wawie jak wracasz do domu z roboty to masz do wyboru zazwyczaj jedna arterie.

Nie wiem gdzie mieszkasz i pracujesz, ale mi google podpowiada trzy.

Problemem wawy jest wlasnie to ze nie ma wyboru a te obwodnice co sa to albo kieruja ruch na te zakorkowane arterie albo prowadza do miejsc bardzo specyficznych (autostrada).

No a gdzie mają kierować obwodnice jak nie poza centrum. A że arterie zakorkowane? No to już nie wina obwodnicy.

--
Shrek

Data: 2020-01-06 12:20:42
Autor: sczygiel
W dniu poniedziałek, 6 stycznia 2020 13:42:35 UTC-6 użytkownik Shrek napisał:
> [...]

Wiele miast zazdrości.

No moze wroclaw zazdrosci. Albo krakow. Ale to jak zazdrosc paraplegika do gluchoniemego.

No jak nie, jak przed chwilą chwalono szerokie dwupasmówki.

Chwalono ze sa, zamiast krajowki, czy ulicy w miescie. Ale jako srodek do odkorkowania juz zakorkowanej wawy to tak srednio.

Aha - a ty skąd dokąd byś zaplanował i dlaczego?

W wawie?
Po pierwsze wawa jest zaprojektowana zle i bez rozgrzebania jej mocno naprawic sie tego nie da.
Ale jakbym mial poprawic to bym dodal laczniki:
zabraniecka-wiatraczna
zabraniecka strazacka i dalej do dwojki
79-ke byl polaczyl z zwirki i wigury.
Wszelkiej masci lady i dawidy bym podpial pod S2
Lopuszanska/79 bym pociagnal do powstancow slaskich.

Wiekszosc skrzyzowan powinna zostac zmieniona w bezkolizyjne.

Do tego wiecej przejsc podziemnych czy na estakadach. Wiem ze to juz nie modne ale jednak skuteczne.

Na arteriach w rodzaju grojeckiej to wlasnie przejscia generuja korki.
> Primo: W wawie jak wracasz do domu z roboty to masz do wyboru zazwyczaj jedna arterie. Nie wiem gdzie mieszkasz i pracujesz, ale mi google podpowiada trzy.

I jak jedziesz to masz srednia 60km/h? No moze chociaz 40?
Ja wiem ze mozesz jechac nawet 10 alternatywami ale kazada bedzie powolna.

Dajmy na to centrum - slask. Kiedys tylko raszyn, dzis w sumie tylko jerozolimskie.

Alternatywnie, centrum - piaseczno. Pulawska, no od biedy s79 ale i tak szybciej nie bedzie.

Inny wariant:
mordor - targowek. Niby masz wybor ale kazda trasa albo zakorkowana albo musial bys nadlozyc 2x tyle zeby ekspresowka jakas dojechac.

Podobnie mordor - ursus. sprawnej drogi brak.

Jak patrze na prognozy guglowe to srednia predkosc to od 20 do 30km/h

Jak se poklikalem dla slaska to te srednie sa konkretnie wyzsze. pi*ko 30-50km/h

Jaka widze fundamentalna roznice miedzy wawa a slaskiem:
Na slasku albo masz duzo alternatyw wiec i rozgrzebanie jednej nie zabija calego dojazdu albo droga ktora jedziesz jest bezkolizyjna albo skrzyzowania rzadkie.

W wawie co chwila swiatla, bo ruch sie krzyzuje a do tego pomieszany jest z ruchem pieszym.

Ostatnio sie poprawilo bo sporo tranzytu sie dalo wypchnac z miasta na obwodnice ale to tylko troche poprawia sytuacje.

Na ruch pieszy pomoc mogly by przejscia podziemne, ale to sie ostatnio ludziom nie podoba...

> [...]

No a gdzie mają kierować obwodnice jak nie poza centrum. A że arterie zakorkowane? No to już nie wina obwodnicy.

Arterie w wawie zakorkowane bo koncza sie swiatlami albo skrzyzowaniem.

Przerobienie tego na bezkolizyjne rozprowadzenie ruchu pomoglo by mocno.

Tyle ze to pomoze moze na 10-15%. Sporo wiecej pomoglo by rozprowadzenie tego ruchu po calym miescie a nie kiszenie calosci aktywnosci w centrum, mordorze i paru dodatkowych punktach.

I tu pole do popisu dla firm. Nie cisnac sie w te gorace punkty. Ale zeby to sie udalo to trzeba inwestycje i infrastrukture oferowac poza tymi goracymi punktami. A to juz domena miasta.

Data: 2020-01-06 21:40:42
Autor: Shrek
W dniu 06.01.2020 o 21:20, sczygiel@gmail.com pisze:

Wiele miast zazdrości.

No moze wroclaw zazdrosci. Albo krakow. Ale to jak zazdrosc paraplegika do gluchoniemego.

I Łódź i w zasadzie każde większe miasto nie zrównane z ziemią w czasie wojny.

No jak nie, jak przed chwilą chwalono szerokie dwupasmówki.

Chwalono ze sa, zamiast krajowki, czy ulicy w miescie. Ale jako srodek do odkorkowania juz zakorkowanej wawy to tak srednio.

No tu się zgadzam. Przedpiscy pisali, że fajne.

Aha - a ty skąd dokąd byś zaplanował i dlaczego?

W wawie?
Po pierwsze wawa jest zaprojektowana zle i bez rozgrzebania jej mocno naprawic sie tego nie da.

Co kończy sprawę:P

[...]

Chyba większość tego planują.

Wiekszosc skrzyzowan powinna zostac zmieniona w bezkolizyjne.

No to tu jest pewien problem. Miasto. Zresztą - większość skrzyżowań na trasie AK, Siekierkowskiej, Alejach na odcinku od zachodnigo itp jest bezkolizyjna i nic to nie daje, bo gdzieś zjechać trzeba a tam... korek.

Do tego wiecej przejsc podziemnych czy na estakadach. Wiem ze to juz nie modne ale jednak skuteczne.

No właśnie średnio...

Na arteriach w rodzaju grojeckiej to wlasnie przejscia generuja korki.

Nie przejścia a skrzyżowania. Przejścia są dodatkiem do skrzyżowań.

Nie wiem gdzie mieszkasz i pracujesz, ale mi google podpowiada trzy.

I jak jedziesz to masz srednia 60km/h? No moze chociaz 40?

Chyba żartujesz. Przecież pisałem, że ile byś tego nie nasrał to zawsze się zakorkuje. W szczycie to wybieram albo moto, albo metro.

Ja wiem ze mozesz jechac nawet 10 alternatywami ale kazada bedzie powolna.

Dokładnie tak właśnie będzie.

Dajmy na to centrum - slask. Kiedys tylko raszyn, dzis w sumie tylko jerozolimskie.

Jak - a S8 i A2, Żwirki, Krakowska?

Inny wariant:
mordor - targowek. Niby masz wybor ale kazda trasa albo zakorkowana albo musial bys nadlozyc 2x tyle zeby ekspresowka jakas dojechac.

No przecież piszę, że jak będziesz miał 5 to też bedzie zakorkowana.

Podobnie mordor - ursus. sprawnej drogi brak.

Mordor to akurat rak. Mordor ursus to bym pociągiem proponował;)

Jak patrze na prognozy guglowe to srednia predkosc to od 20 do 30km/h

No a czego oczekujesz, jak wszyscy jadą z białołęki na mordor?

Jak se poklikalem dla slaska to te srednie sa konkretnie wyzsze. pi*ko 30-50km/h

Byłem ostatnio i jakoś tak nie bardzo.

Jaka widze fundamentalna roznice miedzy wawa a slaskiem:
Na slasku albo masz duzo alternatyw wiec i rozgrzebanie jednej nie zabija calego dojazdu albo droga ktora jedziesz jest bezkolizyjna albo skrzyzowania rzadkie.

Na Śląsku masz kilka(naście) centrów. I to jest różnica. A w Warszawie przez długi czas wszyscy kupowali mieszkania na Białołęce i jechali do roboty w mordorze zastanawiając się gdzie ci wszyscy ludzie jadą:P

W wawie co chwila swiatla, bo ruch sie krzyzuje a do tego pomieszany jest z ruchem pieszym.

Jak chcesz więcej tras... to będzie więcej skrzyżowań.

Na ruch pieszy pomoc mogly by przejscia podziemne, ale to sie ostatnio ludziom nie podoba...

I słusznie.

No a gdzie mają kierować obwodnice jak nie poza centrum. A że arterie
zakorkowane? No to już nie wina obwodnicy.

Arterie w wawie zakorkowane bo koncza sie swiatlami albo skrzyzowaniem.

Bo to artetie a nie autostrady.

Przerobienie tego na bezkolizyjne rozprowadzenie ruchu pomoglo by mocno.

Po pierwsze nie bardzo, bo mamy bezkoliztyjne i stoją, po drugie to wymaga miejsca - sporo miejsca.

Tyle ze to pomoze moze na 10-15%. Sporo wiecej pomoglo by rozprowadzenie tego ruchu po calym miescie a nie kiszenie calosci aktywnosci w centrum, mordorze i paru dodatkowych punktach.

O - tu masz właśnie różnicę między Warszawą a Śląskiem.

I tu pole do popisu dla firm. Nie cisnac sie w te gorace punkty. Ale zeby to sie udalo to trzeba inwestycje i infrastrukture oferowac poza tymi goracymi punktami. A to juz domena miasta.

Znaczy czego konkretnie brakuje?

--
Shrek

Data: 2020-01-06 14:19:59
Autor: sczygiel
W dniu poniedziałek, 6 stycznia 2020 14:41:27 UTC-6 użytkownik Shrek napisał:

I Łódź i w zasadzie każde większe miasto nie zrównane z ziemią w czasie wojny.

Eeee no, ale wrocek i wawa to byly zrownane :)

> [...]

No to tu jest pewien problem. Miasto. Zresztą - większość skrzyżowań na trasie AK, Siekierkowskiej, Alejach na odcinku od zachodnigo itp jest bezkolizyjna i nic to nie daje, bo gdzieś zjechać trzeba a tam.... korek.

I to jest moim zdaniem sedno.

Bo tak jak ta nieszczesna 79 wiekszosc sie po prostu nagle konczy.
Albo krzyzuje z rownie ruchliwa bez skrzyzowania bezkolizyjnego.

Taki hynek na ten przyklad.
Choc teraz dzieki temu ze nie trzeba jechac przez raszyn jest tam chyba lepiej.

> Do tego wiecej przejsc podziemnych czy na estakadach. Wiem ze to juz nie modne ale jednak skuteczne.

No właśnie średnio...

Na rondzie waszyngtona juz zaorali przejscia pod ziemia? pomysl co by sie stalo jakby je przerobic na pasy...

Na moje to idee trzeba pociagnac dalej. Taka grojecka to co skrzyzowanie machnac sensowne przejscie pod ziemia. Cos ala to przejscie przy WGK. Tyle ze nie takie oblesne...

> Na arteriach w rodzaju grojeckiej to wlasnie przejscia generuja korki.

Nie przejścia a skrzyżowania. Przejścia są dodatkiem do skrzyżowań.

To tez. Ale sporo miejsc jest tam takich gdzie przejscia tamuja ruch ktory bylby plynniejszy. Latwiej zielona fale zrobic.

Chyba żartujesz. Przecież pisałem, że ile byś tego nie nasrał to zawsze się zakorkuje. W szczycie to wybieram albo moto, albo metro.

No i widzisz. A na slasku sie daje. Tylko trza unikac miejsc gdzie jest jak w wawie. Albo od drugiej strony, ci co moga zwiac szybko nie robia korka w centrum.

> Dajmy na to centrum - slask. Kiedys tylko raszyn, dzis w sumie tylko jerozolimskie.

Jak - a S8 i A2, Żwirki, Krakowska?

No i i tak konczysz w raszynie albo na S8.
To mam na mysli.

Inaczej:
Zamiast krakowskiej/jerozolimskiej nie ma sensu jechac pulawska i S2.
Bo sa bez sensu w tym celu.

> [...]

No przecież piszę, że jak będziesz miał 5 to też bedzie zakorkowana.

No wlasnie.

> Podobnie mordor - ursus. sprawnej drogi brak.

Mordor to akurat rak. Mordor ursus to bym pociągiem proponował;)

Znam takich co tak kombinuja.

Zreszta smiesznostka taka ze kiedys znajomy wychodzi do domu razem ze mna z mordoru. okolice 16-tej. Troche przed. moze 15:30. Piatek.

Mowie mu zeby mi sms-a skrobnal jak do domu dotrze*. Na Tarchomin.
Przyslal o 18-tej. Chwile przed. Odpisalem mu: Czestochowa.

Kurtyna...

*po drodze jeszcze dziecko odbieral, ale daleko od trasy nie zbaczal...

> Jak patrze na prognozy guglowe to srednia predkosc to od 20 do 30km/h

No a czego oczekujesz, jak wszyscy jadą z białołęki na mordor?

No ale na slasku tez jezdza. I jakos to dziala...

> Jak se poklikalem dla slaska to te srednie sa konkretnie wyzsze. pi*ko 30-50km/h

Byłem ostatnio i jakoś tak nie bardzo.

No jak sie wbijesz w centrum katowic to bedzie nie bardzo. Jak wyladujesz na chorzowskiej czy s86 czy podobnych to jest spoko. Chyba ze rozgrzebia. Ale wtedy lokales przelacza sie na alternatywe...

> [...]

Na Śląsku masz kilka(naście) centrów. I to jest różnica. A w Warszawie przez długi czas wszyscy kupowali mieszkania na Białołęce i jechali do roboty w mordorze zastanawiając się gdzie ci wszyscy ludzie jadą:P

O! dokladnie. I masz takie mordory i w katowicach i w gliwicach i z drugiej strony katowic, wiec ruch sie rozklada rownomiernie.

> W wawie co chwila swiatla, bo ruch sie krzyzuje a do tego pomieszany jest z ruchem pieszym.

Jak chcesz więcej tras... to będzie więcej skrzyżowań.

niekoniecznie. Jak projektujesz z glowa to masz skrzyzowania bezkolizyjne. Albo przynajmniej jeden kierunek jedzie ciagle (jak na hynku).

Jak zrobisz kile to masz jak na grojeckiej...

Bo to artetie a nie autostrady.

I to jest wlasnie sedno. One maja jak kanalizacja, bez oporow spuszczac ruch dalej.
Taka trasa lazienkowska sie sprawdza. To jest arteria, tylko zrobiona sensownie.
Albo siekierkowska. Jak juz do niej dotrzesz to jedziesz.

> Przerobienie tego na bezkolizyjne rozprowadzenie ruchu pomoglo by mocno..

Po pierwsze nie bardzo, bo mamy bezkoliztyjne i stoją, po drugie to wymaga miejsca - sporo miejsca.

No oczywiscie. Dlatego wawy to sie bez sporej zmiany odkorkowac nie da. Wrocka pewnie tez..

> [...]

> I tu pole do popisu dla firm. Nie cisnac sie w te gorace punkty. Ale zeby to sie udalo to trzeba inwestycje i infrastrukture oferowac poza tymi goracymi punktami. A to juz domena miasta.

Planu.
Planu i ziemi.

Bo taki mordor mogl byc dodatkowo w pyrach czy dawidach bankowych.
I w powsinku i w witolinie i tak dalej.

Tam w okolicach sa miejsca ktore miasto moglo by przeznaczyc na takie nieruchomosci.

Pewnie nie da sie tego latwo ogarnac ale imho latwiej niz wykupy robic, lac beton i utrzymywac.

Data: 2020-01-06 15:36:39
Autor: sczygiel
W dniu poniedziałek, 6 stycznia 2020 16:58:10 UTC-6 użytkownik Shrek napisał:
W dniu 06.01.2020 o 23:19, sczygiel@gmail.com pisze:

> [...]

To nie ja twierdziłem, że wrocek zazdrości.

Ale implikacja jest taka ze jak masz czysta karte to zrobisz lepiej. Tylko trza o tym myslec jak sie planuje...

> Taki hynek na ten przyklad.
> Choc teraz dzieki temu ze nie trzeba jechac przez raszyn jest tam chyba lepiej.

A co nie tak jest z Hynka? Z jedej strony przechodzi w marynarską z drugiej masz bezkolizyjne połączenie z Alejami.

No o tym pisze. Ze bezkolizyjny przynajmniej jeden kierunek.

> Na rondzie waszyngtona juz zaorali przejscia pod ziemia? pomysl co by sie stalo jakby je przerobic na pasy...

Jeszcze nie. Ale zaorają wcześniej czy później. A co za różnica czy masz pasy ze światłami czy same światła?

Bo latwiej synchronizowac, latwiej pomalowac pasy tak zeby bylo mniej kolizyjnie jak rondo asymetrycznie obciazone.
Wtedy jest szansa ze sie jedzie bez zatrzymywania.

A jak pasy to i swiatla, musisz sie zatrzymac...

Bo na śląsku masz więcej "centrów". A więc i potoki w różne miejsca.

> To mam na mysli.

Albo A2 do wiskitek. A ty co chciałbyś dwie równoległe eski mieć, żebyś miał wybór do samego śląska - jedną do Sosnowca, drugą do Katowic?

Nie, bo tam sie nie korkuje. Ale jak ze slaska jade np. do krakowa to mam przynajmniej trzy opcje. I w zaleznosci dokad jade kazda ma swoje zalety.

Podobnie do cz-wy. Z gliwic do cz-wy mozna jechac przynajmniej trzema jak nie czterema drogami. Zalezy gdzie sie w tych gliwicach zaczyna to mozna wybrac ktora optymalniejsza.

I podobnie na samym slasku.

W wawie wyboru nie ma bo kazdy jest kiepski a jeden najmniej zly.

> Inaczej:
> Zamiast krakowskiej/jerozolimskiej nie ma sensu jechac pulawska i S2.
> Bo sa bez sensu w tym celu.

Masz cztery albo i pięc sensownych wyjzadów z centrum w stronę śląska - podałem ci jakie. Nie narzekaj.

One sa tak samo kiepskie.
> Mowie mu zeby mi sms-a skrobnal jak do domu dotrze*. Na Tarchomin.
> Przyslal o 18-tej. Chwile przed.
> Odpisalem mu: Czestochowa.

No właśnie - a przecież ma bezpośrednio praktycznie taką fajną bezkolizyjną autostradą... Albo niewiele mniej bezkolizyjne Aleje i AK. Teraz rozumiesz jak piszę, że to nic nie da. Akurat wybrałeś najlepszy przykład pokazujący, że nawet pociągnięcie autostrady nic nie pomoże jak 300 tysięcy ludzi w 20o tysiącach samochodów chcą dojechać z jednego miejsca w drugie w tym samym czasie.

> No ale na slasku tez jezdza. I jakos to dziala...

Nie, na Śląsku masz wiele "centrów" i wiele sypialni. W Warszawie "centra" masz dwa.

Oczywiscie, i dlatego pisalem ze bez rozgrzebania sie naprawic nie da.

No patrz - to tak samo jak do centrum Warszawy albo Mordoru. Tylko z jakiegoś powodu właśnie tam się ludzie pchają:P

Tyle ze w wawie 80% ma tak. Na slasku 5%.
Ja z katowic bez problemu wybijalem sie w godzinach szczytu. Bo wiedzialem jak jechac.
W wawie nawet jak wiedzialem to mi drog brakowalo (czasy przed s79 i S8/S2)

> I masz takie mordory i w katowicach i w gliwicach i z drugiej strony katowic, wiec ruch sie rozklada rownomiernie.

No i sam widzisz, że nie o układ komunikacyjny chodzi a urbanistyczny. Śląsk i Trójmiasto nijak nie są podobne do Warszawy, więc nie ma co ich porównywać.

No wiem, tu sie zgadzamy.
To co chcialem zajawic to to ze wawe mozna poprawic do stanu akceptowalnego przez zadbanie aby arterie nie byly korkowane sygnalizacja.

To dlaczego Most grota wiecznie stoi, mimo ze w stronę Janek nie ma żadnych przeszkód?

A tam nie zagladalem. Stoi? Zerkne se.

Nie ma dalej. Każdy ściek gdzieś musi spłynąć. Za dużo ścieku to gówno wybije:P

> Taka trasa lazienkowska sie sprawdza.

NIe sprawdza się. Codziennie stoi.

Nie zanotowalem, moze ostatnio sie zmienilo. zazwyczaj te 523 dosyc zgrabnie jechalo.

> To jest arteria, tylko zrobiona sensownie.
> Albo siekierkowska. Jak juz do niej dotrzesz to jedziesz.

Nie wypowiem się, ale wiem, że inni narzekają.

No to jak się nie da, to lepiej się zająć budową metra - to przynajmniej przynosi konkretne korzyści/.

No, ludzie chwala. Chyba ze nie mieszkaja w okolicy, przesiadki powoduja ze sie im mniej oplaca. Ale generalnie nie narzekaja.

> Planu i ziemi. > Bo taki mordor mogl byc dodatkowo w pyrach czy dawidach bankowych.
> I w powsinku i w witolinie i tak dalej.

To by było, że jak można dzielnicę biurową stawiać na zadupiu:P

Zauwazylem ze ludzie zaczynaja doceniac zadupia. Szczegolnie jak tam mieszkaja i do roboty blisko :)

> Pewnie nie da sie tego latwo ogarnac ale imho latwiej niz wykupy robic, lac beton i utrzymywac.

Ale wiesz, że to nie miasto buduje budynki?

Ale miasto robi plan zagospodarowania.

I miasto widzi gdzie dzielnica to chaty kryte strzecha wiec warto przemienic na komercyjna zabudowe jak droga w poblizu sensowna. I tak offtopicznie nieco:

Czasem trza odpuscic i zaczac budowac "nowa wies". Wtedy wiele rzeczy robi sie tanio i lepiej.

Data: 2020-01-07 07:10:49
Autor: Shrek
W dniu 07.01.2020 o 00:36, sczygiel@gmail.com pisze:

Ale implikacja jest taka ze jak masz czysta karte to zrobisz lepiej.
Tylko trza o tym myslec jak sie planuje...

Gdzie indziej pisałem. W czasach powojennych nikt nie podejrzewał rozwoju motoryzacji na obecnym poziomie w krajach bloku socjalistycznego. I w sumie miał rację - dopóki istniał socjalizm.

[...]

W sumie to oba - więc co z nim nie tak?

A jak pasy to i swiatla, musisz sie zatrzymac...

I tak są światła - wiele nie zmieniają.

[...]

Troszkę przesadzasz - chcesz mieć trzy niezależne frogi na Śląsk w standardzie co najmniej eski?

Masz cztery albo i pięc sensownych wyjzadów z centrum w stronę śląska -
podałem ci jakie. Nie narzekaj.

One sa tak samo kiepskie.

No tak - pisałem, że to nie zadziała tak, że jak będziesz miał trzy drogi, to się nie będzie korkować - punkt dla mnie.

[...]

A u nas nie działa mimo dwóch bezkolizyjnych połączeń. O czym pisałem, ze działać nie będzie. Dlaczego na śląsku działa już ustaliliśmy.

No wiem, tu sie zgadzamy.
To co chcialem zajawic to to ze wawe mozna poprawic do stanu akceptowalnego przez zadbanie aby arterie nie byly korkowane sygnalizacja.

No właśnie nie da się.

To dlaczego Most grota wiecznie stoi, mimo ze w stronę Janek nie ma
żadnych przeszkód?

A tam nie zagladalem. Stoi? Zerkne se.

Zerknij. Stoi do targówka. Pusto zaczyna być za "tunelami"

Taka trasa lazienkowska sie sprawdza.

NIe sprawdza się. Codziennie stoi.

Nie zanotowalem, moze ostatnio sie zmienilo. zazwyczaj te 523 dosyc zgrabnie jechalo.

Zapomniałeś dodać, że buspasem:P

[...]

No właśnie. Generalnie działa i realnie rozwiązuje problemy.

Zauwazylem ze ludzie zaczynaja doceniac zadupia. Szczegolnie jak tam mieszkaja i do roboty blisko :)

Tylko jak do roboty blisko. Inaczej narzekają na czym świat stoi.

Ale miasto robi plan zagospodarowania.

No robi. A w zasadzie to nie robi. MPZP jest tyle co kot napłakał. No ale wtedy chciałbyś arutostradę do każdego mordoru, drugi chciałby tramwaj i też byście narzekali:)

--
Shrek

Data: 2020-01-06 23:58:08
Autor: Shrek
[...]

Akurat 79 kończy się bezkolizyjnie i jest to stan tymczasowy. Będzie ciągnięta dalej.

[...]

Bez znaczenia - jest skrzyżowanie, są światła, bez różnicy z przejściem czy nie - jedyne co możesz usprawnić to prawoskręt... a ten nie jest tu problemem.

Data: 2019-12-30 10:49:38
Autor: ąćęłńóśźż
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Pod spodem to jeszcze.
Gorzej z tymi metrami na wierzchu, nawet w Europie są (np. Hamburg).

-- -- -
Manhattan to ogólnie wielki korek i metro pod spodem.

Data: 2019-12-29 14:09:14
Autor: zhbick

Użytkownik "wowa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e0747ba$0$548$65785112@news.neostrada.pl...

Dodaj jeszcze jedno zdanie:
"- Ograniczanie liczby miejsc parkingowych realizujemy na trzy sposoby.

Czyli poprzez wykluczenie społeczne... Jojojoj... W postępowym kraju?

Data: 2019-12-29 14:25:09
Autor: J.F.
Dnia Sun, 29 Dec 2019 14:09:14 +0100, zhbick napisał(a):
[...]

Wez pod uwage, gdzie oni zyja.
Dla nich stopienie lodowcow i podniesienie oceanow o metr czy dwa,
jest bardzo istotne.

Ale co oni sobie mysla, ze sami zatrzymaja ocieplenie klimatu ? :-)

J.

Data: 2020-01-02 18:52:37
Autor: jerzu.xyz
On Sat, 28 Dec 2019 13:16:57 +0100, wowa <wowa3@gazeta.pl> wrote:

A i jeszcze podwyżka biletów komunikacji :)

Spoko. W Warszawie jest podobnie. Likwiduje się miejsca parkingowe (na
różne sposoby), zniechęca się ludzi do korzystania z własnego auta
(m.in. przez podwyżkę opłat za parkowanie z SPPN czy zwężanie
wszystkiego co się da). A już zapowiadana jest podwyżka cen biletów
komunikacji miejskiej. --

Data: 2019-12-29 08:18:31
Autor: Zenek Kapelinder
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Kupilem hulajnoge i mam na wynalazki zwiazane tych co rzadza wyjebane. Wczoraj widziałem dwa segwaye zaparkowane na parkingu dla rowerow. Z moich obserwacji wynika że ruch rowerowy i hulajnogowy troche osłabł.

Data: 2019-12-29 17:50:51
Autor: J.F.
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Dnia Sun, 29 Dec 2019 08:18:31 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
napisał(a):

Kupilem hulajnoge i mam na wynalazki zwiazane tych co rzadza
wyjebane.

A ja ostatnio mialem pare dni deszczu. Jak to sobie radzi ?

Wczoraj widziałem dwa segwaye zaparkowane na parkingu dla
rowerow.

A to mimo zalet ma tez wady - chocby zajetosc parkingu :-)

J.

Data: 2019-12-29 09:07:28
Autor: Zenek Kapelinder
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Zakładam kombinezon na narty i mam gdzies deszcz.

Data: 2019-12-29 18:32:33
Autor: 'TomN'
Kogutek zsuwający po Piotrkowskiej na hulajnodze w kombinezonie narciarskim w letnie burzowe popołudnie
Zenek Kapelinder w <news:a5a75db3-c706-4437-af6d-0622c4ff58fcgooglegroups.com>:

Zakładam kombinezon na narty i mam gdzies deszcz.

ROTFL^2

--
'Tom N'

Data: 2019-12-30 20:41:32
Autor: nadir
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Kupilem hulajnoge i mam na wynalazki zwiazane tych co rzadza
wyjebane.

Możesz się pochwalić jaka konkretnie hulajnoga? Jaki zasięg, max prędkość, jak tym się jeździ po kostce brukowej?

Data: 2019-12-30 12:08:18
Autor: Zenek Kapelinder
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Xioami m365. Waze 90+ i latem 25 kilometrow maksymalnie zrobilem. Prędkość do 25/h. Po równej kostce jezdzi się super.

Data: 2019-12-30 20:41:49
Autor: J.F.
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ab33d076-beb2-4f3a-88f0-227b5c12474c@googlegroups.com...
Kupilem hulajnoge i mam na wynalazki zwiazane tych co rzadza wyjebane.

A oni ci wytna numer i zakażą jazdy po ulicach :-P

J.

Data: 2019-12-30 12:21:48
Autor: Zenek Kapelinder
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Nie sądzę. A jak by tak zrobili to dołożę siodełko i bedzie za rower biegowy robila.

Data: 2019-12-30 08:27:30
Autor: Miroo
W dniu 2019-12-27 o 12:01, japanizer@japanizer.org pisze:
[...]

Co to da, skoro u nich smrodzą wielkie kontenerowce i tankowce?
Taki kontenerowiec to pewnie w przeliczeniu wiele tysięcy samochodów. Nie dość, że ogromne spalanie, to pewnie DPFa nie ma ;)

Pozdrawiam

Data: 2019-12-29 23:33:48
Autor: japanizer
On Monday, December 30, 2019 at 4:27:35 PM UTC+9, Miroo wrote:
> [...]

Taki kontenerowiec to pewnie w przeliczeniu wiele tysięcy samochodów. Nie dość, że ogromne spalanie, to pewnie DPFa nie ma ;)

I tak między budynkami mieszkalnymi w centrum latają te kontenerowce i tankowce? Pewnie stąd korki.

Data: 2019-12-30 12:33:49
Autor: Miroo
W dniu 2019-12-30 o 08:33, japanizer@japanizer.org pisze:
[...]

Zapomniałem, że w Holandii nie wieje wiatr, zwłaszcza ten od morza. Sorry.

Pozdrawiam

Data: 2020-01-04 15:25:12
Autor: RadoslawF
[...]

Miałem napisać że jak im spadnie liczba turystów to zmienią decyzję.
I dobrze ze nie napisałem, wygląda to na dużą i celową akcję
ograniczenia ruchu turystycznego.
"Turyści w Amsterdamie od 2020 roku będą zmuszeni zapłacić dodatkowe 3 euro za każdą noc pobytu, informuje "The Telegraph"."

Pozdrawiam

Data: 2020-01-04 07:32:02
Autor: japanizer
On Saturday, January 4, 2020 at 11:29:44 PM UTC+9, RadoslawF wrote:
> [...]
>    ok. 50 tys.

Miałem napisać że jak im spadnie liczba turystów to zmienią decyzję.

Ale zdajesz sobie sprawę, że turyści lubią zielone miasta, niezasmrodzone samochodami? Czy nie zdajesz? Chyba nie, bo byś nie pisał takich dyrdymałów.

[...]

Kurcze, całe 3 euro. Będzie taki kryzys, że się nie podniosą.

Data: 2020-01-04 17:32:07
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-01-04 o 16:32, japanizer@japanizer.org pisze:
[...]

Zdaje sobie sprawę ze część turystów lubi przyjechać autem
a potem potrzebuje miejsc parkingowych. Nawet turyści z USA
którzy przylecieli samolotem ma zwyczaj wynajmować auto
na miejscu.

[...]

Sugerujesz że ich rząd i tak sam się wyżywi a los sklepikarzy
czy hotelarzy mają w dupie?

Pozdrawiam

Data: 2020-01-04 09:04:41
Autor: Zenek Kapelinder
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Raczej nie sugeruje a stwierdza. Każdy rząd sam się wyzywi. Urban był chyba pierwszym co to publicznie powiedział. Niedaleko nich jest Francja. Od pewnego czasu  trwa tam strajk generalny. Koneser starych pudel ze świata specjalnie się tym nie przejmują. Na chleb nie mają. To niech ciastka jedza. Aktualne kiedys i teraz.

Data: 2020-01-04 16:36:20
Autor: japanizer
On Sunday, January 5, 2020 at 1:36:42 AM UTC+9, RadoslawF wrote:

Zdaje sobie sprawę ze część turystów lubi przyjechać autem
a potem potrzebuje miejsc parkingowych. Nawet turyści z USA
którzy przylecieli samolotem ma zwyczaj wynajmować auto
na miejscu.

Serio, w Amsterdamie? Byłeś może kiedyś w księgarni? Jak będziesz miał okazję, to weź choćby przez chwilę przejrzyj przewodnik o Amsterdamie.

Sugerujesz że ich rząd i tak sam się wyżywi a los sklepikarzy
czy hotelarzy mają w dupie?

Sugeruję, że jak zwykle dyskutujesz o czymś, o czym nie masz pojęcia.

https://edition.cnn.com/travel/article/amsterdam-overtourism/index.html

Data: 2020-01-05 14:38:09
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-01-05 o 01:36, japanizer@japanizer.org pisze:

[...]

Bo jak rozumiem osobista obecność tam jest gówno warta dla takiego
poważnego keybordwarriora jak ty?

Pozdrawiam

Data: 2020-01-05 05:53:59
Autor: japanizer
On Sunday, January 5, 2020 at 10:43:09 PM UTC+9, RadoslawF wrote:

Bo jak rozumiem osobista obecność tam jest gówno warta dla takiego
poważnego keybordwarriora jak ty?

Nie wiedziałem, że w Amsterdamie też Neostradę macie:

Data: 2020-01-05 15:44:07
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-01-05 o 14:53, japanizer@japanizer.org pisze:

[...]

Ja tam nie mieszkam, ja tam zwiedzałem.

Pozdrawiam

Data: 2020-01-05 16:32:45
Autor: japanizer
On Sunday, January 5, 2020 at 11:48:43 PM UTC+9, RadoslawF wrote:

Ja tam nie mieszkam, ja tam zwiedzałem.

I tam na miejscu się dowiedziałeś o tych zastępach Amerykanów przylatujących na Schiphol, wynajmujących auto do zwiedzania Amsterdamu, i rzeszach sklepikarzy lamentujących, że niechybnie zbankrutują, jak Amerykanie nie będą już mogli zaparkować auta przed ich sklepem, by kupić pamiątki?

No no. Poopowiadaj jeszcze jakieś niesamowite historie ze swoich wojaży.

Data: 2020-01-06 08:14:31
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-01-06 o 01:32, japanizer@japanizer.org pisze:

[...]

Idiocie który myli serwer neostrady z usługą neostrady?
Szkoda czasu, nie pojmiesz.

Pozdrawiam

Data: 2020-01-06 01:07:28
Autor: japanizer
On Monday, January 6, 2020 at 4:30:03 PM UTC+9, RadoslawF wrote:

Idiocie który myli serwer neostrady z usługą neostrady?
Szkoda czasu, nie pojmiesz.

I przez ten serwer Neostrady z Amsterdamu wysłałeś? Aj waj, coraz bardziej niesamowite te twoje opowieści.

Data: 2020-01-06 21:02:54
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-01-06 o 10:07, japanizer@japanizer.org pisze:

[...]

Nie wysyłałem z Amsterdamu, to twój kretynizm powiedział ci że
jestem tam teraz.

Pozdrawiam

Data: 2020-01-05 20:40:28
Autor: andal
On Sun, 05 Jan 2020 15:44:07 +0100, RadoslawF wrote:

[...]

ale półmusk tego nie pojmie

Data: 2020-01-05 16:43:59
Autor: 'TomN'
japanizer@japanizer.org w <news:d51d63a4-7f68-4abf-b37c-33ba8a8f7bfcgooglegroups.com>:

[...]

Dzięki za potwierdzenie, żeś półmusk.

  FUT:  pl.test
--
'Tom N'

Data: 2020-01-05 23:11:29
Autor: J.F.
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Dnia Sat, 4 Jan 2020 16:36:20 -0800 (PST), japanizer@japanizer.org
napisał(a):
[...]

"parkujac auto zostaw otwarty schowek - zeby zlodziej widzial, ze nic
tam nie ma", taie madrosci mozna bylo wyczytac w przewodniku :-)

[...]

Kwota istotnie umiarkowana, i moze zmierzac do wyzywienia rzadu :-)

https://edition.cnn.com/travel/article/amsterdam-overtourism/index.html

Zamkneli Czerwone Latarnie ? Uuu, to ciekawym za pare lat - beda promowac turystyke ?

Niech se jeszcze trawka zalegalizuje w innych krajach ...

J.

Data: 2020-01-04 22:39:04
Autor: J.F.
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Dnia Sat, 4 Jan 2020 07:32:02 -0800 (PST), japanizer@japanizer.org
napisał(a):
[...]

A ty odwiedzasz miasta, zeby sie po parku przespacerowac ? :-)

J.

Data: 2020-01-04 16:48:10
Autor: japanizer
On Sunday, January 5, 2020 at 6:39:02 AM UTC+9, J.F. wrote:
napisał(a):
> niezasmrodzone samochodami? Czy nie zdajesz? Chyba nie, bo byś nie
> pisał takich dyrdymałów.

A ty odwiedzasz miasta, zeby sie po parku przespacerowac ? :-)

Wiesz, są na świecie kraje, gdzie parki nie są zasyfione rozbitymi małpkami czy butelkami po piwie, gdzie parki nie są zasrane przez psy, a jak jest ciepło, można pójść z dziećmi, żeby pobiegały boso po trawie. A do tego te parki są pięknie zadbane.

Zdaję sobie sprawę, że dla większości rodaków powyższe może być cywilizacyjnym szokiem. Niestety.

Choć przyznam, mocno zdziwiło mnie, że sama sugestia, że w parku można spacerować, okazała się dla kogoś przezabawną abstrakcją. Gdzieś ty się wychował?

Data: 2020-01-05 22:58:28
Autor: J.F.
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Dnia Sat, 4 Jan 2020 16:48:10 -0800 (PST), japanizer@japanizer.org
napisał(a):
[...]

I zabierasz rodzine do Amsterdamu czy innej stolicy, zeby sobie boso
po trawie pobiegaly ?
[...]

Mnie zdziwilo, ze to taka wielka atrakcja, zeby trzeba bylo do innego
miasta jechac/leciec :-)

Z parkow godnych zobaczenia to Heidepark, Tivoli i Hyde Park.
Tzn ten ostatni  IMO niezbyt warty, ale to troche tak jak papieza nie
widziec :-)

J.

Data: 2020-01-05 08:00:00
Autor: Budzik
[...]

:)
Ja to jestem taki nietypowy turysta ze dokładnie najbardziej lubie parki, jeziora, fontanny... Beton mnie meczy.

--
Pozdrawia... Budzik
"Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."

Data: 2020-01-05 22:46:46
Autor: J.F.
Dnia 05 Jan 2020 08:00:00 GMT, Budzik napisał(a):
[...]

Nie mowie nie, ale w tym celu jedziesz zwiedzic Amsterdam, Londyn,
Berlin, czy chocby Warszawe/Krakow/Gdansk ?:-)

J.

Data: 2020-01-06 13:59:56
Autor: Budzik
[...]

A w jakim celu jedzie sie odwiedzic dane miasto?

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2020-01-06 21:04:08
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-01-06 o 14:59, Budzik pisze:

[...]

Normalni ludzie zwiedzają, np. zabytki i muzea, notoryczni kłamcy
zwiedzają parki i ogrody.

Pozdrawiam

Data: 2020-01-06 17:14:15
Autor: japanizer
On Tuesday, January 7, 2020 at 5:08:43 AM UTC+9, RadoslawF wrote:

> A w jakim celu jedzie sie odwiedzic dane miasto?

Normalni ludzie zwiedzają, np. zabytki i muzea, notoryczni kłamcy
zwiedzają parki i ogrody.

Na przykład taki Shinjuku Gyoen zwiedziło w ostatnim roku ponad 2 miliony notorycznych kłamców i nienormalnych ludzi:

https://www.japan-guide.com/e/e3034_001.html

I w dodatku w okolicy nie ma parkingu dla samochodów.

Data: 2020-01-07 02:24:48
Autor: J.F.
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Dnia Mon, 6 Jan 2020 17:14:15 -0800 (PST), japanizer@japanizer.org
napisał(a):
[...]

I przyjechali do Tokyo w celu zwiedzenia tego ogrodu ?

Zaraz - da sie odroznic ilu z tych 2mln to miejscowi, a ilu to
turysci?

J.

Data: 2020-01-06 19:30:56
Autor: Zenek Kapelinder
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Po co JF gadasz z tą niemiecka dziwka. Z drugiej strony 2 miliony to żaden wynik. W Tokio żyje 14 milionow ludzi. We Wrocławia 650 tysiecy i do zoo poszły przez rok dwa miliony ludzi. Jak w Lodzi skoncza przebudowe zoo, koszt cwierc miliarda złotych, to w pierwszym roku przyjdzie do niego z 5 milionow ludzi. W Lodzi na basen fala rocznie przychodzi pol miliona ludzi a do palmiarni 250 tysiecy rocznie.

Data: 2020-01-07 17:07:54
Autor: J.F.
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:feb0bc8b-3dc2-4534-adc2-5d20f9b06cdd@googlegroups.com...
[...]

Tez prawda. Nawet nie liczac turystow wyjdzie na to, ze przecietny tokijczyk raz na 7 lat ten ogrod odwiedza, widac taka to atrakcja :-)

A doliczajac turystow  ... raz wystarczy ? :-)

J.

Data: 2020-01-06 20:16:04
Autor: japanizer
On Tuesday, January 7, 2020 at 10:24:43 AM UTC+9, J.F. wrote:

I przyjechali do Tokyo w celu zwiedzenia tego ogrodu ?
Zaraz - da sie odroznic ilu z tych 2mln to miejscowi, a ilu to
turysci?

W 2018 roku do Tokio przyjechało prawie 15 mln turystów z zagranicy. Wydali tam 1,19 tryliona jenów (ponad 41 mld zł).
I wielokrotnie więcej turystów z Japonii, którzy wydali tam 4,83 tryliona jenów (ponad 168 mld zł).

Dla porównania, całościowy eksport polskiego przemysłu motoryzacyjnego w 2018 roku to ok. 110 mld zł.

http://www.metro.tokyo.jp/english/topics/2019/0828_01.html

Data: 2020-01-07 10:45:44
Autor: J.F.
Użytkownik japanizer  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:100ee570-fcf3-4ea3-b519-bb36aa606265@googlegroups.com...
> [...]

Dla porównania, całościowy eksport polskiego przemysłu motoryzacyjnego w 2018 roku to ok. 110 mld zł.

No to widzisz - zakladajac, ze tych japonskich turystow bylo 4x wiecej, w/g kwoty, to mamy razem 75 mln turystow.
A tylko 2 mln odwiedzilo slynny ogrod. I pewnie minus tokijczycy.

Czyli co najmniej 98% turystow przyjechalo do Tokyo nie w celu zwiedzania ogrodow :-)

Tak naprawde to pewnie wielu bylo sluzbowo ...

Tak prawde mowiac, jak ktos sie pyta o atrakcje Wroclawia, to Ogrod Botaniczny gdzies tam sie pojawia.
Ale to z braku lepszych atrakcji :-)

A jak kto lubi turystyke, to najfajniejsza wroclawska atrakcja jest czeskie Skalne Miasto :-)

J.

Data: 2020-01-10 14:33:16
Autor: jerzu.xyz
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
On Mon, 6 Jan 2020 17:14:15 -0800 (PST), japanizer@japanizer.org
wrote:

Na przykład taki Shinjuku Gyoen zwiedziło w ostatnim roku ponad 2 miliony notorycznych kłamców i nienormalnych ludzi:

Jest się czym chwalić: ogordy w Wilanowie - 2018 ponad 1.3 mln. --

Data: 2020-01-10 06:03:24
Autor: japanizer
On Friday, January 10, 2020 at 10:33:18 PM UTC+9, jerz...@irc.pl wrote:

>Na przykład taki Shinjuku Gyoen zwiedziło w ostatnim roku ponad 2 miliony notorycznych kłamców i nienormalnych ludzi:

Jest się czym chwalić: ogordy w Wilanowie - 2018 ponad 1.3 mln.

I kolejny 1.3 miliona notorycznych kłamców i nienormalnych ludzi.

Data: 2020-01-10 15:03:48
Autor: Cavallino
wrote:

Na przykład taki Shinjuku Gyoen zwiedziło w ostatnim roku ponad 2 miliony notorycznych kłamców i nienormalnych ludzi:

Jest się czym chwalić: ogordy w Wilanowie - 2018 ponad 1.3 mln.

Pewnie wszyscy przyjechali do Warszawy wyłącznie po to, żeby przejść się do Wilanowa...

Data: 2020-01-10 15:23:10
Autor: jerzu.xyz
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
On Fri, 10 Jan 2020 15:03:48 +0100, Cavallino
<CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Pewnie wszyscy przyjechali do Warszawy wyłącznie po to, żeby przejść się do Wilanowa...

Pewnie tak.

Data: 2020-01-06 21:19:03
Autor: J.F.
Dnia Mon, 6 Jan 2020 21:04:08 +0100, RadoslawF napisał(a):
[...]

No, do Amsterdamu to sie jedzie raczej w innym celu :-)

J.

Data: 2020-01-07 04:59:55
Autor: Budzik
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Użytkownik RadoslawF radoslawfl@gmail.com ...

A w jakim celu jedzie sie odwiedzic dane miasto?

Normalni ludzie zwiedzają, np. zabytki i muzea, notoryczni kłamcy
zwiedzają parki i ogrody.

Az zaniemowiłem... Widac prosci ludzie potrzebuja prostych szufladek...

--
Pozdrawia... Budzik
Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej."

Data: 2020-01-07 15:48:33
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-01-07 o 05:59, Budzik pisze:

[...]

Słabo ci to zaniemówienie wyszło.
Ale czekam na twoje kolejne kłamliwe "złote myśli".

Pozdrawiam

Data: 2020-01-07 15:59:54
Autor: Budzik
[...]

Radku... Radunciu... Radeczku... ;-D

--
Pozdrawia... Budzik
Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,

Data: 2020-01-08 00:48:43
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-01-07 o 16:59, Budzik pisze:

[...]

Budziku, Budziczku, Budzinciu. :-D

Pozdrawiam

Data: 2020-01-05 09:00:56
Autor: Cavallino
W dniu 04-01-2020 o 22:39, J.F. pisze:
[...]

Patrz, to pewnie dlatego ludzie walą tłumami nieprzebranymi do skandynawskich, zielonych miast, a zupełnie omijają zasmrodzone Paryż czy Rzym....

Data: 2020-01-05 02:12:22
Autor: japanizer
On Sunday, January 5, 2020 at 5:00:56 PM UTC+9, Cavallino wrote:

Patrz, to pewnie dlatego ludzie walą tłumami nieprzebranymi do skandynawskich, zielonych miast, a zupełnie omijają zasmrodzone Paryż czy Rzym....

http://cphpost.dk/news/copenhagen-among-quickest-growing-tourism-destinations-in-europe.html

Danish capital saw an 8.1 percent increase in visitors from 2009-2016

Data: 2020-01-04 17:25:31
Autor: Mateusz Viste
2020-01-04 o 15:25 +0100, RadoslawF napisał:
Miałem napisać że jak im spadnie liczba turystów to zmienią decyzję.

Turyści, co do Amsterdamu samochodem się wybierają? Jacyś nienormalni :)

"Turyści w Amsterdamie od 2020 roku będą zmuszeni zapłacić dodatkowe
3 euro za każdą noc pobytu, informuje "The Telegraph"."

Od lat płacę jakieś "pobytowe" coś jak śpię w AMS, to nic nowego. A że
zwiększyli stawkę? 3 EUR w kontekście nocy hotelowej to zupełnie
pomijalna kwota. Jeśli kogoś na to nie stać, to Amsterdam po prostu nie
dla niego.

Mateusz

Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych