Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych

Data: 2020-01-04 15:25:12
Autor: RadoslawF
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
W dniu 2019-12-27 o 12:01, japanizer@japanizer.org pisze:
https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/amsterdam-likwiduje-ok-10-tys-miejsc-parkingowych-61430.html

   Dyrektor ds. transportu w amsterdamskim ratuszu Sharon Dijksma zapowiedziała, że od tego
   roku miasto zacznie sukcesywnie ograniczać liczbę pozwoleń na parkowanie w centrum miasta i
   jednocześnie będzie likwidować miejsca parkingowe. Szacuje, że do 2025 r. zniknie ich ponad
   10 tys., czyli ok. 20 proc. tego, co jest dziś.

   Powód jest prosty. Uwolnione miejsca parkingowe zostaną przekształcone w ,,bardziej
   wartościową przestrzeń miejską", czyli zostaną tam posadzone drzewa, staną parkingi
   rowerowe lub zostaną poszerzone chodniki. Jest co likwidować, bo miejsc parkingowych jest
   ok. 50 tys.

Miałem napisać że jak im spadnie liczba turystów to zmienią decyzję.
I dobrze ze nie napisałem, wygląda to na dużą i celową akcję
ograniczenia ruchu turystycznego.
"Turyści w Amsterdamie od 2020 roku będą zmuszeni zapłacić dodatkowe 3 euro za każdą noc pobytu, informuje "The Telegraph"."

Pozdrawiam

Data: 2020-01-04 07:32:02
Autor: japanizer
On Saturday, January 4, 2020 at 11:29:44 PM UTC+9, RadoslawF wrote:
> [...]
>    ok. 50 tys.

Miałem napisać że jak im spadnie liczba turystów to zmienią decyzję.

Ale zdajesz sobie sprawę, że turyści lubią zielone miasta, niezasmrodzone samochodami? Czy nie zdajesz? Chyba nie, bo byś nie pisał takich dyrdymałów.

[...]

Kurcze, całe 3 euro. Będzie taki kryzys, że się nie podniosą.

Data: 2020-01-04 17:32:07
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-01-04 o 16:32, japanizer@japanizer.org pisze:
[...]

Zdaje sobie sprawę ze część turystów lubi przyjechać autem
a potem potrzebuje miejsc parkingowych. Nawet turyści z USA
którzy przylecieli samolotem ma zwyczaj wynajmować auto
na miejscu.

[...]

Sugerujesz że ich rząd i tak sam się wyżywi a los sklepikarzy
czy hotelarzy mają w dupie?

Pozdrawiam

Data: 2020-01-04 09:04:41
Autor: Zenek Kapelinder
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Raczej nie sugeruje a stwierdza. Każdy rząd sam się wyzywi. Urban był chyba pierwszym co to publicznie powiedział. Niedaleko nich jest Francja. Od pewnego czasu  trwa tam strajk generalny. Koneser starych pudel ze świata specjalnie się tym nie przejmują. Na chleb nie mają. To niech ciastka jedza. Aktualne kiedys i teraz.

Data: 2020-01-04 16:36:20
Autor: japanizer
On Sunday, January 5, 2020 at 1:36:42 AM UTC+9, RadoslawF wrote:

Zdaje sobie sprawę ze część turystów lubi przyjechać autem
a potem potrzebuje miejsc parkingowych. Nawet turyści z USA
którzy przylecieli samolotem ma zwyczaj wynajmować auto
na miejscu.

Serio, w Amsterdamie? Byłeś może kiedyś w księgarni? Jak będziesz miał okazję, to weź choćby przez chwilę przejrzyj przewodnik o Amsterdamie.

Sugerujesz że ich rząd i tak sam się wyżywi a los sklepikarzy
czy hotelarzy mają w dupie?

Sugeruję, że jak zwykle dyskutujesz o czymś, o czym nie masz pojęcia.

https://edition.cnn.com/travel/article/amsterdam-overtourism/index.html

Data: 2020-01-05 14:38:09
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-01-05 o 01:36, japanizer@japanizer.org pisze:

[...]

Bo jak rozumiem osobista obecność tam jest gówno warta dla takiego
poważnego keybordwarriora jak ty?

Pozdrawiam

Data: 2020-01-05 05:53:59
Autor: japanizer
On Sunday, January 5, 2020 at 10:43:09 PM UTC+9, RadoslawF wrote:

Bo jak rozumiem osobista obecność tam jest gówno warta dla takiego
poważnego keybordwarriora jak ty?

Nie wiedziałem, że w Amsterdamie też Neostradę macie:

Data: 2020-01-05 15:44:07
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-01-05 o 14:53, japanizer@japanizer.org pisze:

[...]

Ja tam nie mieszkam, ja tam zwiedzałem.

Pozdrawiam

Data: 2020-01-05 16:32:45
Autor: japanizer
On Sunday, January 5, 2020 at 11:48:43 PM UTC+9, RadoslawF wrote:

Ja tam nie mieszkam, ja tam zwiedzałem.

I tam na miejscu się dowiedziałeś o tych zastępach Amerykanów przylatujących na Schiphol, wynajmujących auto do zwiedzania Amsterdamu, i rzeszach sklepikarzy lamentujących, że niechybnie zbankrutują, jak Amerykanie nie będą już mogli zaparkować auta przed ich sklepem, by kupić pamiątki?

No no. Poopowiadaj jeszcze jakieś niesamowite historie ze swoich wojaży.

Data: 2020-01-06 08:14:31
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-01-06 o 01:32, japanizer@japanizer.org pisze:

[...]

Idiocie który myli serwer neostrady z usługą neostrady?
Szkoda czasu, nie pojmiesz.

Pozdrawiam

Data: 2020-01-06 01:07:28
Autor: japanizer
On Monday, January 6, 2020 at 4:30:03 PM UTC+9, RadoslawF wrote:

Idiocie który myli serwer neostrady z usługą neostrady?
Szkoda czasu, nie pojmiesz.

I przez ten serwer Neostrady z Amsterdamu wysłałeś? Aj waj, coraz bardziej niesamowite te twoje opowieści.

Data: 2020-01-06 21:02:54
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-01-06 o 10:07, japanizer@japanizer.org pisze:

[...]

Nie wysyłałem z Amsterdamu, to twój kretynizm powiedział ci że
jestem tam teraz.

Pozdrawiam

Data: 2020-01-05 20:40:28
Autor: andal
On Sun, 05 Jan 2020 15:44:07 +0100, RadoslawF wrote:

[...]

ale półmusk tego nie pojmie

Data: 2020-01-05 16:43:59
Autor: 'TomN'
japanizer@japanizer.org w <news:d51d63a4-7f68-4abf-b37c-33ba8a8f7bfcgooglegroups.com>:

[...]

Dzięki za potwierdzenie, żeś półmusk.

  FUT:  pl.test
--
'Tom N'

Data: 2020-01-05 23:11:29
Autor: J.F.
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Dnia Sat, 4 Jan 2020 16:36:20 -0800 (PST), japanizer@japanizer.org
napisał(a):
[...]

"parkujac auto zostaw otwarty schowek - zeby zlodziej widzial, ze nic
tam nie ma", taie madrosci mozna bylo wyczytac w przewodniku :-)

[...]

Kwota istotnie umiarkowana, i moze zmierzac do wyzywienia rzadu :-)

https://edition.cnn.com/travel/article/amsterdam-overtourism/index.html

Zamkneli Czerwone Latarnie ? Uuu, to ciekawym za pare lat - beda promowac turystyke ?

Niech se jeszcze trawka zalegalizuje w innych krajach ...

J.

Data: 2020-01-04 22:39:04
Autor: J.F.
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Dnia Sat, 4 Jan 2020 07:32:02 -0800 (PST), japanizer@japanizer.org
napisał(a):
[...]

A ty odwiedzasz miasta, zeby sie po parku przespacerowac ? :-)

J.

Data: 2020-01-04 16:48:10
Autor: japanizer
On Sunday, January 5, 2020 at 6:39:02 AM UTC+9, J.F. wrote:
napisał(a):
> niezasmrodzone samochodami? Czy nie zdajesz? Chyba nie, bo byś nie
> pisał takich dyrdymałów.

A ty odwiedzasz miasta, zeby sie po parku przespacerowac ? :-)

Wiesz, są na świecie kraje, gdzie parki nie są zasyfione rozbitymi małpkami czy butelkami po piwie, gdzie parki nie są zasrane przez psy, a jak jest ciepło, można pójść z dziećmi, żeby pobiegały boso po trawie. A do tego te parki są pięknie zadbane.

Zdaję sobie sprawę, że dla większości rodaków powyższe może być cywilizacyjnym szokiem. Niestety.

Choć przyznam, mocno zdziwiło mnie, że sama sugestia, że w parku można spacerować, okazała się dla kogoś przezabawną abstrakcją. Gdzieś ty się wychował?

Data: 2020-01-05 22:58:28
Autor: J.F.
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Dnia Sat, 4 Jan 2020 16:48:10 -0800 (PST), japanizer@japanizer.org
napisał(a):
[...]

I zabierasz rodzine do Amsterdamu czy innej stolicy, zeby sobie boso
po trawie pobiegaly ?
[...]

Mnie zdziwilo, ze to taka wielka atrakcja, zeby trzeba bylo do innego
miasta jechac/leciec :-)

Z parkow godnych zobaczenia to Heidepark, Tivoli i Hyde Park.
Tzn ten ostatni  IMO niezbyt warty, ale to troche tak jak papieza nie
widziec :-)

J.

Data: 2020-01-05 08:00:00
Autor: Budzik
[...]

:)
Ja to jestem taki nietypowy turysta ze dokładnie najbardziej lubie parki, jeziora, fontanny... Beton mnie meczy.

--
Pozdrawia... Budzik
"Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."

Data: 2020-01-05 22:46:46
Autor: J.F.
Dnia 05 Jan 2020 08:00:00 GMT, Budzik napisał(a):
[...]

Nie mowie nie, ale w tym celu jedziesz zwiedzic Amsterdam, Londyn,
Berlin, czy chocby Warszawe/Krakow/Gdansk ?:-)

J.

Data: 2020-01-06 13:59:56
Autor: Budzik
[...]

A w jakim celu jedzie sie odwiedzic dane miasto?

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2020-01-06 21:04:08
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-01-06 o 14:59, Budzik pisze:

[...]

Normalni ludzie zwiedzają, np. zabytki i muzea, notoryczni kłamcy
zwiedzają parki i ogrody.

Pozdrawiam

Data: 2020-01-06 17:14:15
Autor: japanizer
On Tuesday, January 7, 2020 at 5:08:43 AM UTC+9, RadoslawF wrote:

> A w jakim celu jedzie sie odwiedzic dane miasto?

Normalni ludzie zwiedzają, np. zabytki i muzea, notoryczni kłamcy
zwiedzają parki i ogrody.

Na przykład taki Shinjuku Gyoen zwiedziło w ostatnim roku ponad 2 miliony notorycznych kłamców i nienormalnych ludzi:

https://www.japan-guide.com/e/e3034_001.html

I w dodatku w okolicy nie ma parkingu dla samochodów.

Data: 2020-01-07 02:24:48
Autor: J.F.
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Dnia Mon, 6 Jan 2020 17:14:15 -0800 (PST), japanizer@japanizer.org
napisał(a):
[...]

I przyjechali do Tokyo w celu zwiedzenia tego ogrodu ?

Zaraz - da sie odroznic ilu z tych 2mln to miejscowi, a ilu to
turysci?

J.

Data: 2020-01-06 19:30:56
Autor: Zenek Kapelinder
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Po co JF gadasz z tą niemiecka dziwka. Z drugiej strony 2 miliony to żaden wynik. W Tokio żyje 14 milionow ludzi. We Wrocławia 650 tysiecy i do zoo poszły przez rok dwa miliony ludzi. Jak w Lodzi skoncza przebudowe zoo, koszt cwierc miliarda złotych, to w pierwszym roku przyjdzie do niego z 5 milionow ludzi. W Lodzi na basen fala rocznie przychodzi pol miliona ludzi a do palmiarni 250 tysiecy rocznie.

Data: 2020-01-07 17:07:54
Autor: J.F.
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:feb0bc8b-3dc2-4534-adc2-5d20f9b06cdd@googlegroups.com...
[...]

Tez prawda. Nawet nie liczac turystow wyjdzie na to, ze przecietny tokijczyk raz na 7 lat ten ogrod odwiedza, widac taka to atrakcja :-)

A doliczajac turystow  ... raz wystarczy ? :-)

J.

Data: 2020-01-06 20:16:04
Autor: japanizer
On Tuesday, January 7, 2020 at 10:24:43 AM UTC+9, J.F. wrote:

I przyjechali do Tokyo w celu zwiedzenia tego ogrodu ?
Zaraz - da sie odroznic ilu z tych 2mln to miejscowi, a ilu to
turysci?

W 2018 roku do Tokio przyjechało prawie 15 mln turystów z zagranicy. Wydali tam 1,19 tryliona jenów (ponad 41 mld zł).
I wielokrotnie więcej turystów z Japonii, którzy wydali tam 4,83 tryliona jenów (ponad 168 mld zł).

Dla porównania, całościowy eksport polskiego przemysłu motoryzacyjnego w 2018 roku to ok. 110 mld zł.

http://www.metro.tokyo.jp/english/topics/2019/0828_01.html

Data: 2020-01-07 10:45:44
Autor: J.F.
Użytkownik japanizer  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:100ee570-fcf3-4ea3-b519-bb36aa606265@googlegroups.com...
> [...]

Dla porównania, całościowy eksport polskiego przemysłu motoryzacyjnego w 2018 roku to ok. 110 mld zł.

No to widzisz - zakladajac, ze tych japonskich turystow bylo 4x wiecej, w/g kwoty, to mamy razem 75 mln turystow.
A tylko 2 mln odwiedzilo slynny ogrod. I pewnie minus tokijczycy.

Czyli co najmniej 98% turystow przyjechalo do Tokyo nie w celu zwiedzania ogrodow :-)

Tak naprawde to pewnie wielu bylo sluzbowo ...

Tak prawde mowiac, jak ktos sie pyta o atrakcje Wroclawia, to Ogrod Botaniczny gdzies tam sie pojawia.
Ale to z braku lepszych atrakcji :-)

A jak kto lubi turystyke, to najfajniejsza wroclawska atrakcja jest czeskie Skalne Miasto :-)

J.

Data: 2020-01-10 14:33:16
Autor: jerzu.xyz
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
On Mon, 6 Jan 2020 17:14:15 -0800 (PST), japanizer@japanizer.org
wrote:

Na przykład taki Shinjuku Gyoen zwiedziło w ostatnim roku ponad 2 miliony notorycznych kłamców i nienormalnych ludzi:

Jest się czym chwalić: ogordy w Wilanowie - 2018 ponad 1.3 mln. --
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2020-01-10 06:03:24
Autor: japanizer
On Friday, January 10, 2020 at 10:33:18 PM UTC+9, jerz...@irc.pl wrote:

>Na przykład taki Shinjuku Gyoen zwiedziło w ostatnim roku ponad 2 miliony notorycznych kłamców i nienormalnych ludzi:

Jest się czym chwalić: ogordy w Wilanowie - 2018 ponad 1.3 mln.

I kolejny 1.3 miliona notorycznych kłamców i nienormalnych ludzi.

Data: 2020-01-10 15:03:48
Autor: Cavallino
wrote:

Na przykład taki Shinjuku Gyoen zwiedziło w ostatnim roku ponad 2 miliony notorycznych kłamców i nienormalnych ludzi:

Jest się czym chwalić: ogordy w Wilanowie - 2018 ponad 1.3 mln.

Pewnie wszyscy przyjechali do Warszawy wyłącznie po to, żeby przejść się do Wilanowa...

Data: 2020-01-10 15:23:10
Autor: jerzu.xyz
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
On Fri, 10 Jan 2020 15:03:48 +0100, Cavallino
<CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Pewnie wszyscy przyjechali do Warszawy wyłącznie po to, żeby przejść się do Wilanowa...

Pewnie tak.

Data: 2020-01-06 21:19:03
Autor: J.F.
Dnia Mon, 6 Jan 2020 21:04:08 +0100, RadoslawF napisał(a):
[...]

No, do Amsterdamu to sie jedzie raczej w innym celu :-)

J.

Data: 2020-01-07 04:59:55
Autor: Budzik
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
Użytkownik RadoslawF radoslawfl@gmail.com ...

A w jakim celu jedzie sie odwiedzic dane miasto?

Normalni ludzie zwiedzają, np. zabytki i muzea, notoryczni kłamcy
zwiedzają parki i ogrody.

Az zaniemowiłem... Widac prosci ludzie potrzebuja prostych szufladek...

--
Pozdrawia... Budzik
Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej."

Data: 2020-01-07 15:48:33
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-01-07 o 05:59, Budzik pisze:

[...]

Słabo ci to zaniemówienie wyszło.
Ale czekam na twoje kolejne kłamliwe "złote myśli".

Pozdrawiam

Data: 2020-01-07 15:59:54
Autor: Budzik
[...]

Radku... Radunciu... Radeczku... ;-D

--
Pozdrawia... Budzik
Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,

Data: 2020-01-08 00:48:43
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-01-07 o 16:59, Budzik pisze:

[...]

Budziku, Budziczku, Budzinciu. :-D

Pozdrawiam

Data: 2020-01-05 09:00:56
Autor: Cavallino
W dniu 04-01-2020 o 22:39, J.F. pisze:
[...]

Patrz, to pewnie dlatego ludzie walą tłumami nieprzebranymi do skandynawskich, zielonych miast, a zupełnie omijają zasmrodzone Paryż czy Rzym....

Data: 2020-01-05 02:12:22
Autor: japanizer
On Sunday, January 5, 2020 at 5:00:56 PM UTC+9, Cavallino wrote:

Patrz, to pewnie dlatego ludzie walą tłumami nieprzebranymi do skandynawskich, zielonych miast, a zupełnie omijają zasmrodzone Paryż czy Rzym....

http://cphpost.dk/news/copenhagen-among-quickest-growing-tourism-destinations-in-europe.html

Danish capital saw an 8.1 percent increase in visitors from 2009-2016

Data: 2020-01-04 17:25:31
Autor: Mateusz Viste
2020-01-04 o 15:25 +0100, RadoslawF napisał:
Miałem napisać że jak im spadnie liczba turystów to zmienią decyzję.

Turyści, co do Amsterdamu samochodem się wybierają? Jacyś nienormalni :)

"Turyści w Amsterdamie od 2020 roku będą zmuszeni zapłacić dodatkowe
3 euro za każdą noc pobytu, informuje "The Telegraph"."

Od lat płacę jakieś "pobytowe" coś jak śpię w AMS, to nic nowego. A że
zwiększyli stawkę? 3 EUR w kontekście nocy hotelowej to zupełnie
pomijalna kwota. Jeśli kogoś na to nie stać, to Amsterdam po prostu nie
dla niego.

Mateusz

Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych