Analiza emisji spalin

Data: 2019-12-18 08:54:10
Autor: Tomasz Pyra
Analiza emisji spalin
W sumie żadnych przełomowych wniosków nie wyciągnęli - samochody po Krakowie jeżdżą znacznie nowsze niż wynika z rejestrów, oraz syf leci ze starych diesli.

Jakby ktoś znalazł pełen raport (a nie tylko opracowanie), to chętnie bym poczytał.

https://smoglab.pl/wreszcie-wiemy-ktore-auta-truja-nas-najbardziej-skrot-raportu/

--
Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online: http://powertorque.cba.pl

Data: 2019-12-18 11:38:03
Autor: sczygiel
Analiza emisji spalin
W dniu środa, 18 grudnia 2019 01:54:18 UTC-6 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
[...]

Tez bym poczytal bo ten raport to stek durnot.

Jak oni zanalizowali ze TEN konkretny golf ma tylko euro3 i kopci w takim stopniu a ten pasek ma euro5 i kopci mniej?

Lidary z odczytywarkami vinow mieli czy latali z notatnikiem i przenosnym analizatorem spalin i notowali ile kto przejechal kilometrow?

Wrecz na usta mi sie cisnie: Klamstwa fabrykowane za publiczne pieniadze.

Bo wniosek moze i prawdziwy, a tak naprawde tylko zgodny z oczekiwaniami publiki lub wladcow, ale sfabrykowany z jakichs drugich czy trzecich pochodnych.

Data: 2019-12-18 11:51:18
Autor: WS
Analiza emisji spalin
On Wednesday, December 18, 2019 at 8:38:05 PM UTC+1, sczy...@gmail.com wrote:

Jak oni zanalizowali ze TEN konkretny golf ma tylko euro3 i kopci w takim stopniu a ten pasek ma euro5 i kopci mniej?

Przeciez jest napisane "Podczas trzech tygodni pomiarów pobranych zostało niemal 104 tys. próbek, z czego ponad 93 tys. udało się połączyć z danymi o pojeździe zapisanymi w CEPIK (ewidencji pojazdów)."

Na podstwaie rocznika / modelu / ... da sie raczej ustalic jaka norme spelnia...

Data: 2019-12-18 11:56:35
Autor: WS
Analiza emisji spalin
Data: 2019-12-18 11:57:22
Autor: sczygiel
Analiza emisji spalin
W dniu środa, 18 grudnia 2019 13:56:38 UTC-6 użytkownik WS napisał:
On Wednesday, December 18, 2019 at 8:51:20 PM UTC+1, WS wrote:
> [...]

tu jest lepszy opis
http://tnijurl.com/45e48ee3ed19/

albo caly:

https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/wielka-akcja-policji-a-pierwsze-w-polsce-innowacyjne-urz%C4%85dzenia-ju%C5%BC-wy%C5%82apuj%C4%85-auta/ar-AACLNop?li=BBr5MK7&fbclid=IwAR15I5WuItF7Y2ea0FYW5VtGWo41-FgTvRxkvUGTnViIxagZb7NrV7-Au_Q

Ah ok, dzieki, tego nie zauwazylem.

Data: 2019-12-19 06:34:28
Autor: Shrek
Analiza emisji spalin
W dniu 18.12.2019 o 20:56, WS pisze:
On Wednesday, December 18, 2019 at 8:51:20 PM UTC+1, WS wrote:

Jak oni zanalizowali ze TEN konkretny ...

tu jest lepszy opis
http://tnijurl.com/45e48ee3ed19/

A k.... fajne. Jakby tak zdalnie zabierali dowody tym co mają normy _znacząco_ przekroczone.

--
Shrek

Data: 2019-12-18 23:07:29
Autor: wowa
Analiza emisji spalin

Lidary z odczytywarkami vinow mieli czy latali z notatnikiem i przenosnym analizatorem spalin i notowali ile kto przejechal kilometrow?

Długi czas na Księcia Józefa stał bus i pilnował pokaźnego zestawu czujników. Wygladało jak kamera skierowana na wprost jadacych samochodów i bramka laserowa w poprzek. Po jakimś czasie powiesili tabliczkę "kontrola  spalin" lub podobną.
Wojtek

Data: 2019-12-20 09:28:30
Autor: Tomasz Pyra
Analiza emisji spalin
W dniu 2019-12-18 o 23:07, wowa pisze:

[...]

Jeśli te dane były zbierane w taki sposób, to mocno obniża ich wiarygodność.

Kierowcy (spodziewając się zapewne kontroli urzędowej, zakończonej ew. mandatem i odebraniem DR) mogli ten odcinek omijać, albo przynajmniej pokonywać rozpędem bez naciskania gazu.

Data: 2019-12-20 22:37:25
Autor: wowa
Analiza emisji spalin
Kierowcy (spodziewając się zapewne kontroli urzędowej, zakończonej ew. mandatem i odebraniem DR) mogli ten odcinek omijać, albo przynajmniej pokonywać rozpędem bez naciskania gazu.

To było zaraz za skrzyżowaniem więc każdy tam musiał deptać, choć delikatnie :)
Wojtek

Data: 2019-12-21 05:59:55
Autor: Budzik
Analiza emisji spalin
Użytkownik wowa wowa3@gazeta.pl ...

[...]

Jak ktos wbił się w zieloną fale to nie musiał...

--
Pozdrawia... Budzik
"Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

Data: 2019-12-19 12:50:48
Autor: Poldek
Analiza emisji spalin
W dniu 2019-12-18 o 20:38, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

"Istotne przekroczenia norm w emisji pyłów zaobserwowano dla prywatnych przewoźników (autokarów i busów). Emisja pyłów w przypadku tej grupy pojazdów jest wielokrotnie wyższa niż w przypadku komunikacji miejskiej (KMK). W przypadku pojazdów z normą Euro 5 i Euro 6 przekroczenia norm mogą świadczyć o złym funkcjonowaniu lub usunięciu filtrów DPF odpowiedzialnych w samochodach Diesla za zatrzymywanie emisji cząstek stałych 1."

Data: 2019-12-18 18:58:27
Autor: 'TomN'
Analiza emisji spalin
Tomasz Pyra w <news:5df9db28$0$559$65785112news.neostrada.pl>:

Jakby ktoś znalazł pełen raport (a nie tylko opracowanie), to chętnie bym poczytał.

<https://www.bip.krakow.pl/?bip_id=616&mmi=15462>

To oni opracowali...

--
'Tom N'

Data: 2019-12-18 22:04:46
Autor: Poldek
Analiza emisji spalin
W dniu 2019-12-18 o 08:54, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Prywatni busiarze wycinają DPFy z busów posiadających Euro 5-6.
Jakim trzeba być człowiekiem, żeby zrobić coś takiego?

Data: 2019-12-19 06:00:00
Autor: Budzik
Analiza emisji spalin
Użytkownik Poldek pugilares@intgeria.eu ...

Prywatni busiarze wycinają DPFy z busów posiadających Euro 5-6.
Jakim trzeba być człowiekiem, żeby zrobić coś takiego?

Jak patrze na ulicach to raczej nie z busów euro 5-6 wydobywaja sie najwieksze chmary czarnego dymu. Nie mowie ze sie nie zdarza ale to nie tu bym szukał najwiekszych trucicieli.
Bo jak busiarzowi padaja wtryski to wymieni chociaz bedzie go to kosztowac 5kpln+

A kto w osobówce tak zrobi? Bedzie jezdził az gdzies nie stanie a do tego czasu...

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2019-12-20 09:37:18
Autor: Tomasz Pyra
Analiza emisji spalin
W dniu 2019-12-18 o 22:04, Poldek pisze:

Prywatni busiarze wycinają DPFy z busów posiadających Euro 5-6.
Jakim trzeba być człowiekiem, żeby zrobić coś takiego?

Stare i zużyte silniki diesla (głównie chodzi o wyeksploatowany układ wtryskowy) generują bardzo duże ilości sadzy.
Tak duże że DPF szybko zatyka się powstałym w procesie wypalania popiołem.

W sprawnym silniku cały taki cykl zapchania DPF trwałby setki tysięcy kilometrów.
W trupie trwa kilkanaście, max kilkadziesiąt tysięcy.

Dlatego w niesprawnym dieslu, czyszczenie (czy nawet wymiana) DPF pomaga tylko na chwilę.

A ponieważ ceny regeneracji układu wtryskowego są wysokie, do tego to nie jest powszechna wiedza, że przyczyną zapychania się DPF jest zazwyczaj problem z układem wtryskowym, to taki właściciel wycina DPF i tak jeździ.
Oczywiście dymiąc i robiąc syf.

Data: 2019-12-20 01:27:02
Autor: japanizer
Analiza emisji spalin
On Friday, December 20, 2019 at 5:37:23 PM UTC+9, Tomasz Pyra wrote:
> [...]

A ponieważ ceny regeneracji układu wtryskowego są wysokie, do tego to nie jest powszechna wiedza, że przyczyną zapychania się DPF jest zazwyczaj problem z układem wtryskowym, to taki właściciel wycina DPF i tak jeździ.

I co na to miłościwie panujący rząd? "Niech będą pochwaleni ci, którzy wycinają filtry DPF, niech Polacy umierają na raka":

https://www.bankier.pl/moto/rzad-bierze-sie-za-emisje-spalin-nowe-wymogi-na-stacjach-kontroli-pojazdow-2522/

  Nie będzie kary za wycięcie DPF-u. Posłowie odrzucili projekt przepisów

  Propozycja nowelizacji nie wejdzie jednak w życie. Sejm odrzucił ją w pierwszym czytaniu   - głównie głosami posłów Prawa i Sprawiedliwości.

Data: 2019-12-20 01:30:28
Autor: japanizer
Analiza emisji spalin
On Friday, December 20, 2019 at 6:27:05 PM UTC+9, japa...@japanizer.org wrote:
> [...]

  Propozycja nowelizacji nie wejdzie jednak w życie. Sejm odrzucił ją w pierwszym czytaniu   - głównie głosami posłów Prawa i Sprawiedliwości.

Poprawka linki:

https://moto.wp.pl/nie-bedzie-kary-za-wyciecie-dpf-u-poslowie-odrzucili-projekt-przepisow-6320048299619969a

Data: 2019-12-20 01:40:36
Autor: przemek.jedrzejczak
Analiza emisji spalin
Wycinanie filtrów DPF od lat jest w Polsce problemem. Od lat nie znaleziono również jego rozwiązania

i kolejny problem nieznany w Wszechswiecie za to nie do rozwiazania w Bolandzie :-) czy prosiakom u koryta (PO/PiS) nie przeszkadza swiadomosc ze reszta swiata ma was za nieudacznikow i debili ?

Analiza emisji spalin