Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Analiza emisji spalin

Analiza emisji spalin

Data: 2019-12-18 22:04:46
Autor: Poldek
Analiza emisji spalin
W dniu 2019-12-18 o 08:54, Tomasz Pyra pisze:
W sumie żadnych przełomowych wniosków nie wyciągnęli - samochody po Krakowie jeżdżą znacznie nowsze niż wynika z rejestrów, oraz syf leci ze starych diesli.

Jakby ktoś znalazł pełen raport (a nie tylko opracowanie), to chętnie bym poczytał.


https://smoglab.pl/wreszcie-wiemy-ktore-auta-truja-nas-najbardziej-skrot-raportu/

Prywatni busiarze wycinają DPFy z busów posiadających Euro 5-6.
Jakim trzeba być człowiekiem, żeby zrobić coś takiego?

Data: 2019-12-19 06:00:00
Autor: Budzik
Analiza emisji spalin
Użytkownik Poldek pugilares@intgeria.eu ...

Prywatni busiarze wycinają DPFy z busów posiadających Euro 5-6.
Jakim trzeba być człowiekiem, żeby zrobić coś takiego?

Jak patrze na ulicach to raczej nie z busów euro 5-6 wydobywaja sie najwieksze chmary czarnego dymu. Nie mowie ze sie nie zdarza ale to nie tu bym szukał najwiekszych trucicieli.
Bo jak busiarzowi padaja wtryski to wymieni chociaz bedzie go to kosztowac 5kpln+

A kto w osobówce tak zrobi? Bedzie jezdził az gdzies nie stanie a do tego czasu...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Cieszą się w Niu Jorku dzieci, pan Bin Laden do nich leci.
On prezentów ma bez liku, dl każdego po wągliku."

Data: 2019-12-20 09:37:18
Autor: Tomasz Pyra
Analiza emisji spalin
W dniu 2019-12-18 o 22:04, Poldek pisze:

Prywatni busiarze wycinają DPFy z busów posiadających Euro 5-6.
Jakim trzeba być człowiekiem, żeby zrobić coś takiego?

Stare i zużyte silniki diesla (głównie chodzi o wyeksploatowany układ wtryskowy) generują bardzo duże ilości sadzy.
Tak duże że DPF szybko zatyka się powstałym w procesie wypalania popiołem.

W sprawnym silniku cały taki cykl zapchania DPF trwałby setki tysięcy kilometrów.
W trupie trwa kilkanaście, max kilkadziesiąt tysięcy.

Dlatego w niesprawnym dieslu, czyszczenie (czy nawet wymiana) DPF pomaga tylko na chwilę.

A ponieważ ceny regeneracji układu wtryskowego są wysokie, do tego to nie jest powszechna wiedza, że przyczyną zapychania się DPF jest zazwyczaj problem z układem wtryskowym, to taki właściciel wycina DPF i tak jeździ.
Oczywiście dymiąc i robiąc syf.



--
Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online: http://powertorque.cba.pl

Data: 2019-12-20 01:27:02
Autor: japanizer
Analiza emisji spalin
On Friday, December 20, 2019 at 5:37:23 PM UTC+9, Tomasz Pyra wrote:
W dniu 2019-12-18 o 22:04, Poldek pisze:

> Prywatni busiarze wycinają DPFy z busów posiadających Euro 5-6.
> Jakim trzeba być człowiekiem, żeby zrobić coś takiego?

Stare i zużyte silniki diesla (głównie chodzi o wyeksploatowany układ wtryskowy) generują bardzo duże ilości sadzy.
Tak duże że DPF szybko zatyka się powstałym w procesie wypalania popiołem.

W sprawnym silniku cały taki cykl zapchania DPF trwałby setki tysięcy kilometrów.
W trupie trwa kilkanaście, max kilkadziesiąt tysięcy.

Dlatego w niesprawnym dieslu, czyszczenie (czy nawet wymiana) DPF pomaga tylko na chwilę.

A ponieważ ceny regeneracji układu wtryskowego są wysokie, do tego to nie jest powszechna wiedza, że przyczyną zapychania się DPF jest zazwyczaj problem z układem wtryskowym, to taki właściciel wycina DPF i tak jeździ.
Oczywiście dymiąc i robiąc syf.


I co na to miłościwie panujący rząd? "Niech będą pochwaleni ci, którzy wycinają filtry DPF, niech Polacy umierają na raka":

https://www.bankier.pl/moto/rzad-bierze-sie-za-emisje-spalin-nowe-wymogi-na-stacjach-kontroli-pojazdow-2522/

  Nie będzie kary za wycięcie DPF-u. Posłowie odrzucili projekt przepisów

  Propozycja nowelizacji nie wejdzie jednak w życie. Sejm odrzucił ją w pierwszym czytaniu   - głównie głosami posłów Prawa i Sprawiedliwości.

Data: 2019-12-20 01:30:28
Autor: japanizer
Analiza emisji spalin
On Friday, December 20, 2019 at 6:27:05 PM UTC+9, japa...@japanizer.org wrote:
On Friday, December 20, 2019 at 5:37:23 PM UTC+9, Tomasz Pyra wrote:
> W dniu 2019-12-18 o 22:04, Poldek pisze:
> > > Prywatni busiarze wycinają DPFy z busów posiadających Euro 5-6.
> > Jakim trzeba być człowiekiem, żeby zrobić coś takiego?
> > Stare i zużyte silniki diesla (głównie chodzi o wyeksploatowany układ > wtryskowy) generują bardzo duże ilości sadzy.
> Tak duże że DPF szybko zatyka się powstałym w procesie wypalania popiołem.
> > W sprawnym silniku cały taki cykl zapchania DPF trwałby setki tysięcy > kilometrów.
> W trupie trwa kilkanaście, max kilkadziesiąt tysięcy.
> > Dlatego w niesprawnym dieslu, czyszczenie (czy nawet wymiana) DPF pomaga > tylko na chwilę.
> > A ponieważ ceny regeneracji układu wtryskowego są wysokie, do tego to > nie jest powszechna wiedza, że przyczyną zapychania się DPF jest > zazwyczaj problem z układem wtryskowym, to taki właściciel wycina DPF i > tak jeździ.
> Oczywiście dymiąc i robiąc syf.


I co na to miłościwie panujący rząd? "Niech będą pochwaleni ci, którzy wycinają filtry DPF, niech Polacy umierają na raka":

https://www.bankier.pl/moto/rzad-bierze-sie-za-emisje-spalin-nowe-wymogi-na-stacjach-kontroli-pojazdow-2522/

  Nie będzie kary za wycięcie DPF-u. Posłowie odrzucili projekt przepisów

  Propozycja nowelizacji nie wejdzie jednak w życie. Sejm odrzucił ją w pierwszym czytaniu   - głównie głosami posłów Prawa i Sprawiedliwości.

Poprawka linki:

https://moto.wp.pl/nie-bedzie-kary-za-wyciecie-dpf-u-poslowie-odrzucili-projekt-przepisow-6320048299619969a

Data: 2019-12-20 01:40:36
Autor: przemek.jedrzejczak
Analiza emisji spalin
Wycinanie filtrów DPF od lat jest w Polsce problemem. Od lat nie znaleziono również jego rozwiązania


i kolejny problem nieznany w Wszechswiecie za to nie do rozwiazania w Bolandzie :-) czy prosiakom u koryta (PO/PiS) nie przeszkadza swiadomosc ze reszta swiata ma was za nieudacznikow i debili ?

Analiza emisji spalin

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona