"Analiza" matematyczna wybranych modeli dekompresyjnych

Data: 2012-02-07 09:45:44
Autor: jacekplacek
"Analiza" matematyczna wybranych modeli dekompresyjnych
Witam. W numerze 26 nuras.info, strona 46 mamy artykuł Jacka Zachary pt. "Analiza matematyczna wybranych modeli dekompresyjnych cz. I" Obiecujący tytuł, niestety: tylko tytuł. Autor jako referencję do obliczeń zakłada model 16-tkankowy... niestety nie podaje jaki. Oczywiście można sobie poszukać w modelach i dojść, że jest to ZH-L16b, ale powinno to być podane. Jako sprawdzany przykład podaje nurkowanie... znowu nie podając skąd je wytrzasnął
(zmyślił, odpisał od kursanta, wziął z jakiejś książki?) - ogólnie cały artykuł napisany jest bałaganiarsko i z całą masą błędów. Wymienię od mniejszych:
 - kompartment 1b nazywa kompartmentem 1
 - przyjmuje, że w powietrzu atmosferycznym jest 22% tlenu(ciekawe jak kalibruje np. analizator tlenu? :))))
 - przyjął błędne wartości delta "M"
I już same te drobiazgi powodują błędy w obliczeniach, co dyskwalifikuje jakąkoklwek ich wartość. Ale jest tez błąd gruby, błąd absurdalny wręcz - sposób liczenia konserwatyzmu przez Jacka Zacharę. Trudno dojść, skąd wziął swoją metodę, ale zwiększając w niej konserwatyzm, od wartości 0,4 nurek w przykładowym profilu aby się odsycić, powinien zacząć się... zanurzać!!!! :)))) Normalnie licząc konserwatyzmy, mozna co najwyżej dojść do wynurzenia bez przesyceń. Tutaj, rosnący konserwatyzm powoduje konieczność zanurzenia a pzy wartości 0,1 daje to... kilkaset metrów! :)))) Nieźle. Jako wniosek, proponuję bardzo ostrożnie podchodzić do wszelkiego typu pseudoanaliz wykonywanych przez laików. Do mojej też - robiłem to w końcu na szybko, bez ambicji naprawiania świata - ja dekompresje liczę na sprawdzonych sposobach.
Jak ktoś chce się pobawić, obliczenia Jacka Zachary wprowadziłem w exel, jednak przyjąłem prawidłowe wartości delta "M", prawidłowo i bez konserwatyzmów obliczyłem Pt oraz w ostatniej kolumnie wstawiłem obliczenie według wzoru wymyślonego przez Jacka Zacharę. Pole C27 zawiera wartość konserwatyzmu - proponuję zwiększać w nim konserwatyzm(zmniejszając wartość) - i zobaczyć do jakich absurdów prowadzi błędny sposób myślenia.
Plik DekoZachary.xlsx pod adresem: http://chomikuj.pl/jbab Wartości Mo, delta"M" można sprawdzić tutaj: http://www.hogarthian.pl/artykuly/WartosciM_PL_nd.pdf --

Data: 2012-02-07 13:19:04
Autor:
Kłamstwa o krótkich nóżkach made in "jacekplacek"
 jacekplacek <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
[...]

Jacku Biernacki bałagan metodologiczny to jest w NOF.
Model jest znany wartości są poprawne.

 - kompartment 1b nazywa kompartmentem 1

Jak byś nie wiedział a nie wiesz właśnie tak tkanka jest stosowna, zrobiłaś znowu z siebie głupka.

 - przyjmuje, że w powietrzu atmosferycznym jest 22% tlenu(ciekawe jak kalibruje np. analizator tlenu? :))))
 - przyjął błędne wartości delta "M"

Kłamiesz wartości są poprawne.
"Zamieszczono: wt 11 paź, 2011 09:34 Rejestracja: sob 05 lis, 2005 20:08
Posty: 210
Lokalizacja: Niepołomice
anarchista pisze:
jackdiver pisze:
Tutaj jest chyba błąd Powinno być Pt7= 35,1*(1-0,5^21/54,3) + 7,8 = 16,05 a zalecane 90%Mo7 jest równe 14,85 więc ta tkanka jeszcze mogłaby mieć za wysokie przesycenie przy wynurzaniu by ją pominąć. Dopiero w tkance nr 8
W wersji ZH L-16 którą się posługuję (też zawiesiłem tutaj) jest czas połowicznego odsycania 64,3 min. Poprzedni czas to 38,3 dla 6 przedziału tkankowego i 77 dla 8. W ZH-L-12 czasy wynoszą 37 dla 6, 63 dla 7, 79 dla 8. Z tego względu chyba błędu nie ma.
Lecz znalazłem inny w wartościach Mo 7 i 8 przedziału, jest zamiana miejscami. Mo następnego przedziału nie może być większe.
Te przedziały nie będą kontrolowały dekompresji i będą podlegały odsycaniu. Natomiast dalsze mogą podlegać nasycaniu podczas dekompresji szybkich przedziałów.
To występuje podczas stosowania głębokich przystanków.

Mozliwe ale w wersji jest HT dla tkanki nr7 = 54,3' Gdzieś więc musi być błąd bo to aż 10' różnicy A druga sprawa to czy początkowa prężność inertu w tkankach jest faktycznie 7,8m. Chyba należało by ją pomniejszyć o stałą wartość ciś. pary wodnej i CO2, która wynosi sumarycznie około 0,11 bara czyli odpowiada to głębokości 1,1m. Więc do obliczeń trzeba by wstawić Po inertu = 6,7m Wtedy wyniki będą nieco inne Pozdrawiam Jacek _________________
Jacek Zachara, instruktor nurkowania CMAS i PADI, szkolenia, wyprawy nurkowe, sklep nurkowy, tel kontaktowy 0-694727188
"

I już same te drobiazgi powodują błędy w obliczeniach, co dyskwalifikuje jakąkoklwek ich wartość. Ale jest tez błąd gruby, błąd absurdalny wręcz -

Jacku Biernacki wiesz co to jest błąd systematyczny, losowy i gruby ?
Może liczyłeś kiedyś odchylenia standardowe ?
Używał słownictwa które rozumiesz. Może kiedyś czytałeś "Teorię Pomiarów" Szydłowskiego ?
[...]

To typowy bełkot jak u Pawła Poręby.
Może w równaniach obronisz swoje tezy, wiem że nie umiesz tego zrobić.

[...]

Wartości są poprawne, dodatkowo z tego samego źródła, dlatego Kłamiesz ordynarnie.

[...]

Jacku Biernacki umiesz się Exelem posługiwać, a nie umiesz wprost tego obliczyć, nie kłam.
Na początku umie się coś obliczyć, a automatyzuje się to exelem. Dostawałeś dane i nic z tego nie rozumiałeś.
Wartości Mo, delta"M" można sprawdzić tutaj: http://www.hogarthian.pl/artykuly/WartosciM_PL_nd.pdf

od "Zamieszczono: wt 11 paź, 2011 09:34" w obliczeniach posługujemy się tymi wartościami Kłamstwo ma krótkie nogi. Dodatkowo wczoraj również wprost przypomniałem tą informację.

Może zamieścisz skan z książki Pawełka, w której jest ta bzdura wydrukowana w dużym nakładzie, Poręba czepiał się że nie napisał idiotyzmu, który napisał.

pozdrawiam rc

Data: 2012-02-07 20:03:17
Autor:
Znowu pierdnięcie intelektu Jacka Biernackiego.
[...]

1 4 32,4 32,4 32,4 1,9082 28,89
1b 5 29,6 29,6 29,6 1,7928 35,97

To teraz pytanie do "d... eksperta" Jacka Biernackiego. Jakim cudem tkanka tkanka szybsza, jest mniej nasycona niż wolniejsza ?
Dodatkowo po co liczysz 1 tkankę, stosuje się tą 1b.
Jak zdefiniowanego określenia konserwatyzmu używasz ?

Gdzie reszta obliczenia profilu dekompresji.

pozdrawiam rc

Data: 2012-02-08 06:28:08
Autor:
nie muszę rozmawiać z przydupasem
[...]

" Jacek Biernacki "jacekplacek"
- tytuł kompletnie oderwany od treści - liczysz model 16 tkankowy: sam go wymyśliłeś i dlaczego tak? - skąd wziąłeś wartości Mo - skąd wziąłeś przykładowy plan i dlaczego - dlaczego akurat ZH-L16b? - zakładasz, że faza gazowa jest kluczowa dla właściwej dekompresji, po czym kompletnie ją ignorujesz - dlaczego przyjmując jako referencję ZH-L16b, nakładasz na model jakikolwiek konserwatyzm? Wszak porównanie robisz do modelu a nie indywidualnych założeń To tak z grubsza, co w mojej ocenie niweczy Twoją pracę, czyniąc ją mało czytelną. A szkoda, bo pewnie się narobiłeś. Przy okazji: mając gazy deco, przepinamy się na ich MODzie, więc inne liczenie odrywa je od rzeczywistości. Aby takie przepięcie miało sens, trzeba tam(na MODzie) też trochę pooddychać." (Tekst z FN)

Odpowiedzi dla ..... Biernackiego instruktora w TDI/SDI
Model 16 tkankowy nie jest niczym nowym, jest znany od 1990r w wersji ZH-L16.
To dobrze znany standard w modelach neohalandowskich, do których należy również model Workmana.
Wartości Mo i delataM są ze strony Hogarthian Divers, datę w innym poście podałem. Mówisz o wolnej fazie gazowej a nie umiesz przesyceń obliczyć samodzielnie, bądź poważny, to za trudne dla Ciebie. Ta klasa modeli może również uwzględniać wolną fazę gazową wystarczy odpowiednio zmniejszyć wartości Mo i deltaM.

Odpowiem głowie nie muszę rozmawiać z przydupasem.
Dlaczego jest stosowane ograniczenie do 0,9M ?
Pytanie godne idioty. Żabierek Pawełka nie nauczył ? Jest to w tłumaczeniu wiszącym na stronie Hogarthian, dodatkowo niedawno na UW na Archeologi mówił o tym, również posługując się obrazkami z tłumaczenia.
Pawełku gdybyś nie wiedział to:
"Ogólnie, tkanki szybkie powinny być zawarte w polu dekompresyjnym na początku i posiadać największy wpływ na proces dekompresji (prężność gazów obojętnych powinna być zbliżone do wartości ok 0,9M)"
str 388 R.Kłos "Aparaty Nurkowe z Regeneracją Czynnika Oddechowego" 2000r. Czyli już wiesz skąd jest wartość 0,9M. Str. 386 "Zestaw wartości Mo i deltaM typu ZH-L16 posiada szesnaście par dla szesnastu tkanek teoretycznych. Wartości te zostały otrzymane empiryczniedla przyjętych tkanek teoretycznych (czasów połowicznegoodsycania). Następnie, po weryfikacjizastaw wartości A został podzielony na dwa podzestawy B iC. Zrobiono tak, ponieważ obliczone wartości A podczas doświadczeńokazaly się nie wystarczająco konserwatywne (pojęcie konserwatzmu zostanie podane poniżej) dla średnio szybkich tkanek teoretycznych. Wartości B, odrobinę bardziej konserwatywne, zostały zasugerowane jako wyjściowe do obliczenia tabel dekompresyjnych, natomiast zestaw C (bardziej konserwatywny) zpstał zasugerowany do wykorzystania podczas dekompresji w  wodzie przy asyście dekompresjometru elektronicznego, który modyfikuje proces
dekompresji w czsie rzeczywistym."
Jak widzisz Pawełku jest to znane w polskiej literaturze, nie wzięło się z nikad.

Jak podsyłasz baranowi materiały, to sprawdź czy jest wszystko OK. Twój przydupas bezmyślnie wstawił coś, co gdyby rozumiał obliczanie dekompresji w modelu, zauważył by natychmiast. Dodatkowo Twój sposób pisania jest dosyć charakterystyczny, używasz słów których Biernacki nie rozumie. Również sposób argumentacji pozbawiony równań jest typowy, zamiast argumentów są porównania wartościujące.

Pawełku Porębo, kiedy przedstawisz badania NOF, może jakąś recenzję wydurnień dekompresyjnych. Kiedy odbędzie się posiedzenie Komisji Bioetycznej dopuszczającej NOF do badań na ludziach ?

cdn.

pozdrawiam rc

Data: 2012-02-08 10:01:15
Autor: jacekplacek
[...]

W przeciwieństwie do p. Czarneckiego, Jacek Zachara zachował się jak zawodowiec:
http://forum-nuras.com/viewtopic.php?p=254157&highlight=#254157 "Ok przychylam się do Twojej propozycji
Matematyka nie lubi błędów więc jeśli faktycznie są to będę próbował to jeszcze raz wszystko przeanalizować i ponownie policzyć. Wstrzymuje więc publikacje kolejnych części do czasu wyjaśnienia nieścisłości.
Pozdrawiam Jacek"
Pozdrawiam i szacunek dla Jego postawy.

Data: 2012-02-08 10:41:54
Autor:
 jacekplacek <jacekiala@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
[...]

Jacka Zachara może zachowywać się z klasą. Czego nie zrobi Jacek Biernacki, nie przyznała się do błędu jaki jest w Twoim exelu. Również taka postawa jest obca Pawłowi Porębie, który nadal nie ma recenzji NOF. Również nie pokazał jakiejkolwiek podstawy fizycznej do związku Czas denny razy ratio równa się czas dekompresji tlenowej BTxRATIO=O2Time.

pozdrawiam rc

Data: 2012-02-08 11:24:42
Autor:
usunięcie literówek
  <demolant.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):  Jacek Zachara może zachowywać się z klasą. Czego nie zrobi Jacek Biernacki, nie przyzna się do błędu, jaki jest w jego exelu. Również taka postawa jest obca Pawłowi Porębie, który nadal nie ma recenzji NOF. Również nie pokazał jakiejkolwiek podstawy fizycznej do związku Czas denny razy ratio równa się czas dekompresji tlenowej BTxRATIO=O2Time.
 pozdrawiam rc
ps Model jedno tkankowy Hempelmana daje związek p(t)^1/2=const gdzie p ciśnienie całkowite, wyprowadzenie na str 59-72 książki "Możliwości Doboru Dekompresji dla Aparatu Nurkowego typu Crabe" Ryszard Kłos. Formuła jest wystarczająco dokładna do planowania dekompresji bezpośrednich, dla czasów do 100 min. Jest też często stosowana jako wskaźnik obciążenia dekompresyjnego np przez Bitisch Department of Energy. Więcej informacji w publikacji.

Data: 2012-02-09 10:38:02
Autor:
Jacek Biernacki nie odróżnia przesycenia od konserwatyzmu
 jacekplacek <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
Plik DekoZachary.xlsx pod adresem: http://chomikuj.pl/jbab

Jacek Biernacki nie odróżnia przesycenia od konserwatyzmu.

Podstawowa sprawa przesycenie które zamieszczasz w exelu nie jest konserwatyzmem modelu dekompresyjnego. To jedynie saturacja tkanki obliczona ze wzoru P(t) = Po + (Pi - Po)(1 - 2^(-t/half-time)) lub P(t) = Pi + (Po - Pi)
(2^(-t/half-time) albo P(t) = Pi + (Po - Pi)(0,5^(t/half-time).

Dodatkowo nawet w tak prostym miejscu popełniłeś błąd obliczeniowy. Dopiero podczas wynurzania jest to porównywane z wartościami M(h) zgodnie z długo stosowaną tradycją takim najostrzejszym ograniczeniem jest 0,9M jest to dostępna informacja na str 388 książki "Aparaty Nurkowe ...." z 2000r R.Kłos. "Wielkość konserwatyzmu jest często określana poprzez podanie o ile dłuższy i głębszy ma być przyjęty profil dekompresji w stosunku do rzeczywistego. Czasami można spotkać określenie konserwatyzmu wyrażone liczbowo, np,: w procentach odnoszonych do gradientu przesyceń" to jest na stronie 54, w nowej książce "Możliwości Doboru Dekompresji dla Aparatu Nurkowego typu Crabe" Ryszard Kłos z 2011r. Nie jest to nasycenie tkanki. Dodatkowo M(h) jest funkcją w szesnasto wymiarowej przestrzeni, w której każdej tkance odpowiada jej wartość Mo i deltaM. Przyjęcie różnych poziomów tych wartości mniejszych niż Mo i deltaM (dodatkowo funkcja zawiera również głębokość) generuje profil z płytszymi bądź głębszymi przystankami. Dopiero porównanie profili to konserwatyzm. Elementem konserwatyzmu jest czas alobo głębokość albo oba te elementy. Może być też ograniczenie przesyceń.
Pokazanie nasycenia tkanek (dodatkowo z błędem, również obliczane z innego wzoru), nie jest konserwatyzmem.
To zupełny braku zrozumienia i słownictwa też podstaw u Jacka Biernackiego i jego nauczycieli.

Jak się czujesz jak posty za chamówę są usuwane ?

pozdrawiam rc

Data: 2012-02-09 14:14:18
Autor: jacekplacek
  <demolant.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
Jak się czujesz jak posty za chamówę są usuwane ?

pozdrawiam rc

Cóż, wiesz nie od dziś, że uważam Cię za zarozumiałego idiotę, chama, psychopatę i zakompleksionego trolla. Niestety, czasem w moich tekstach te uczucia widać. Pozostaje mi tylko urażone osoby przeprosić.

Data: 2012-02-09 21:17:27
Autor:
 jacekplacek <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
  <demolant.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a): > Jak się czujesz jak posty za chamówę są usuwane ?
> Cóż, wiesz nie od dziś, że uważam Cię za zarozumiałego idiotę, chama, psychopatę i zakompleksionego trolla. Niestety, czasem w moich tekstach te uczucia widać. Pozostaje mi tylko urażone osoby przeprosić.

Jacku Biernacki nie umiałeś w exelu obliczyć saturacji 1 tkanki, kłamiesz że to konserwatyzm, Dodatkowo w exelu jest "Jesli chodzi o utworzenie dokumentu to widze tylko "Smok"" ty zakochany jesteś we mnie, czy to Pawełk jest zakochany.
Może kochajcie się razem.
Tak się zbłaźnić Jacusiu to co pokazałeś nie jest zwykłym błędem to popis debila.

"Woda słona
Cpt Półokres HT(min) Buhlmann ZH-L16 - azot deltaM
Pt - nasycenie w czasie dennym w [m] Maks. Wyn. Wg. modelu Maks. Wyn. Wg. Konserwatyzmu Zachary
Mo A Mo B Mo C
1 4 32,4 32,4 32,4 1,9082 28,89 -1,84 -0,16
1b 5 29,6 29,6 29,6 1,7928 35,97 3,55 5,78
2 8 25,4 25,4 25,4 1,5352 35,63 6,66 9,24
3 12,5 22,5 22,5 22,5 1,3847 34,24 8,48 11,23
4 18,5 20,3 20,3 20,3 1,278 31,68 8,91 11,66
5 27 19 19 18,5 1,2306 28,22 7,49 10,04
6 38,3 17,8 17,5 16,9 1,1857 24,63 6,01 8,32
7 54,3 16,8 16,5 15,9 1,1504 21,16 4,05 6,09
8 77 15,9 15,7 15,2 1,1223 18,08 2,12 3,91
9 109 15,2 15,2 14,7 1,0999 15,55 0,32 1,89
10 146 14,6 14,6 14,3 1,0844 13,84 -0,70 0,71
11 187 14,2 14,2 14 1,0731 12,65 -1,44 -0,13
12 239 13,9 13,9 13,7 1,0635 11,69 -2,08 -0,85
13 305 13,5 13,4 13,4 1,0552 10,92 -2,35 -1,20
14 390 13,2 13,2 13,1 1,0478 10,29 -2,78 -1,69
15 498 12,9 12,9 12,9 1,0414 9,79 -2,99 -1,94
16 635 12,7 12,7 12,7 1,0359 9,39 -3,19 -2,19

Gazy: Denny Deko 1 Deko 2 Głębokość Czasw min (t)
Nitroks= 28 50 100 40 50
Azotu = 0,72 0,5 0 5
0,79
"

1 4 32,4 32,4 32,4 1,9082 28,89
1b 5 29,6 29,6 29,6 1,7928 35,97

Tu tkanka szybsza jest mniej nasycona niż wolniejsza, w przypływie niecodziennej prawdomówności przyznał się do błędu. "jacekplacek
 Tytuł: Re: Meandry dekompresjiZamieszczono: wczoraj, o 14:06 Rejestracja: 7 lut 2012, o 11:49
Posty: 8 Stopień nurkowy: IANTD, SDI/TDI
anarchista pisze:
"1 4 32,4 32,4 32,4 1,9082 28,89
1b 5 29,6 29,6 29,6 1,7928 35,97"

Nie ma możliwości żeby nasycenie tkanki szybszej było niższe niż wolniejszej.
pozdrawiam rc

Dziękuję, poprawiłem tkankę "1"."

Teraz jako zatwardziały: kłamca, oszczerca, udaje że nie ma sprawy . Jest sprawa Jacku Biernacki, nie obliczyłeś konserwatyzmu, tylko saturację tkanek po dennej fazie. Nawet nie wiesz co to jest konserwatyzm, pięknie Ciebie Paweł wyszkolił dokładnie takich idiotów nacina na kasę, na pseudo wiedzy, na niby kursach dekompresji NOF.

pozdrawiam rc

Data: 2012-02-10 08:49:11
Autor: jacekplacek

Tabela z prawiedłowymi opisami jest tutaj: http://chomikuj.pl/jbab To co wyżej opublikował Czarnecki to jakiś bełkot idioty. W tkance "1" faktycznie miałem błąd - literówka przy wprowadzaniu w exel, nie wychwycona w porę. Został poprawiony. Słowa "konserwatyzm" używam w tym samym odniesieniu co panowie Czarnecki i Zachara, więc udowadnianie, że jest niewłaściwe jest udowadnianiem tego wyłącznie sobie. Zastosowany przez Jacka Zacharę wzór: P(t) = 0,9(Mo + &#916;M*h) jest stosowany tak dla wartości 0,9 jak i dla 0,7 - jest przez Zacharę ta wartość wprost nazywana konserwatyzmem i nie budzi najmniejszych wątpliwości u Czarneckiego: przyklaskuje zarówno wartościom jak pojęciom. Niestety, już przy wartości 0,62 prowadzi do wniosku, że... nie da się przebywać na powierzchni :)))) Skąd inąd jest to jakaś motywacja, dla ludzi lubiących nurkowanie :) Link, gdzie Czarnecki przyklaskuje pojęciom, które teraz neguje a za chwilę pewnie napisze, że nigdy ich nie wprowadzał :)
http://tinyurl.com/75sz7lm - szkoda, że taki matacz znajduje poklask u normalnych ludzi.

Data: 2012-02-10 11:44:44
Autor:
Jacek Biernacki ucieka w kłamstwa, które łatwo wykazać.
> [...]
>  > Tabela z prawiedłowymi opisami jest tutaj: http://chomikuj.pl/jbab To co wyżej opublikował Czarnecki to jakiś bełkot idioty. W tkance "1" faktycznie miałem błąd - literówka przy wprowadzaniu w exel, nie wychwycona
porę. Został poprawiony.

Wychwyciłem to ja.

[...]

Kłamiesz jak ostatnia k.... . Wykazałem od kiedy na forum Krab jest znana konwencja zapisu którą przeczytałeś.
Dodatkowo piszesz to gnido dzisiaj, po ukazaniu się przywołania odpowiednich materiałów.

[...]
:)
http://tinyurl.com/75sz7lm - szkoda, że taki matacz znajduje poklask u normalnych ludzi.

To Jacku Biernacki jest wyjaśnione na forum kłamiesz oczerniasz bo na forum wychodzisz znowu na głupka. który nie wiedział o innych sposobach wprowadzania konserwatyzmów. Trudno opisywalnych znanymi tobie wzorkami.

Fragment wpisu z Zamieszczono: 28 paź 2011, o 20:34 "Tytuł: Re: Meandry dekompresjiZamieszczono: wczoraj, o 23:27 To ważny element dlatego konieczne jest usystematyzowanie. "Ogólnie, tkanki szybsze(o krótszym czasie połowicznego nasycania/odsycania) będą posiadały większą wartość nachylenia &#916;M niż tkanki wolne. Objawia się to także tym że szybsze tkanki mogą tolerować większe różnice ciśnień niż tkanki wolne. Jeśli wartość nachylenia jest większa niż 1,0, wtedy tkanka teoretyczna może tolerować większą różnicę ciśnień wraz ze zwiększającą się głębokością. Wartość nachylenia równa się 1,0 oznacza, że tkanka teoretyczna może tolerować takie samo nadciśnienie bez względu na głębokość. Wartość nachylenia nie może być nigdy mniejsza niż 1,0. Była by to sytuacja nie logiczna, zgodnie z nią tkanka teoretyczna nie tolerowałaby nawet ciśnienia atmosferycznego. Linia ciśnienia atmosferycznego jest zawsze bardzo ważną linią odniesienia na wykresie funkcji M = f(H). Posiada nachylenie równe 1,0 i po prostu odzwierciedla ona punkty dla których prężność gazu obojętnego w tkance teoretycznej jest równa ciśnieniu otoczenia. Jest to istotne, kiedy prężność gazu obojętnego w tkance teoretycznej jest większa niż ciśnienie otoczenia, występuje wtedy gradient ciśnienia będący motorem napędowym dekompresji" Cytat str 388 "Aparaty Nurkowe .... " rok 2000. Musiałem załączyć ten fragment bo jest pewien błąd w określeniu wartości Mo. Wartość Mo nie może być mniejsza niż 10, jeśli taka sytuacja występuje to mamy błąd. Jaki wystąpił tutaj, np. dla ostatniego przedziału 0,7Mo = 8,89. Dlatego określenie konserwatyzmu unikające takiego problemu to np. k(Mio - 10) + 10 = M"io gdzie k konserwatyzm należący do przedziału domkniętego [0,1] (dla 1 to model zbyt ostry, dla 0 zbyt konserwatywny) Mio wartość dla i-ego przedziału, M"io wartość po obliczeniu konserwatyzmu. dzieki takiej metodzie nie powstają sytuacje w których Mio<10. Analogicznie można zdefiniować &#916;M'i = k(&#916;M'i - 1) + 1"

Tak wygląda oszczercza gnida Jacek Biernacki kłamie nawet po wskazaniu źródeł, kłamie po swoim wpisie na tamtym forum, które odbyło się później.

pozdrawiam rc

Data: 2012-02-12 15:17:58
Autor:
unikać instruktora TDI/SDI Jacka Biernackiego, kłamie zmyśla itd
 jacekplacek <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
(zmyślił, odpisał od kursanta, wziął z jakiejś książki?)
 - przyjmuje, że w powietrzu atmosferycznym jest 22% tlenu(ciekawe jak kalibruje np. analizator tlenu? :))))

"1 P1 = 7,8 + 28,2( 1- 0,5^(50/5)) = 35,97 m
2 P2 = 7,8 + 28,2( 1- 0,5^(50/8)) = 35,63 m
3 P3 = 7,8 + 28,2( 1- 0,5^(50/12,5)) = 34,24 m
4 P4 = 7,8 + 28,2( 1- 0,5^(50/18,5)) = 31,67 m
5 P5 = 7,8 + 28,2( 1- 0,5^(50/27)) = 28,19 m
6 P6 = 7,8 + 28,2( 1- 0,5^(50/38,3)) = 24,59 m
7 P7 = 7,8 + 28,2( 1- 0,5^(50/54,3)) = 21,10 m
8 P8 = 7,8 + 28,2( 1- 0,5^(50/77)) = 18,02 m
9 P9 = 7,8 + 28,2( 1- 0,5^(50/109)) = 15,48 m
10 P10 = 7,8 + 28,2( 1- 0,5^(50/146)) = 13,76 m
11 P11= 7,8 + 28,2( 1- 0,5^(50/187)) = 12,57 m
12 P12 = 7,8 + 28,2( 1- 0,5^(50/239)) = 11,61 m
13 P13 = 7,8 + 28,2( 1- 0,5^(50/305)) = 10,83 m
14 P14 = 7,8 + 28,2( 1- 0,5^(50/390)) = 10,20 m
15 P15 = 7,8 + 28,2( 1- 0,5^(50/489)) = 9,70 m
16 P16 = 7,8 + 28,2( 1- 0,5^(50/635)) = 9,30 m"

To nasycenie tkanek które obliczył J.Zachara.

Tu z "Twojego" exela.
[...]

 Czy uważasz że różnica o maksymalnie 0,09 m słupa wody, wynika z błędnego przyjęcia ciśnienia cząstkowego tlenu ?
Oczywiście jak zwykle nie będziesz umiał odpowiedzieć przyczyny pojawienia się "tak kolosalnej rozbieżności".

Siejesz pomówienia, kłamstwa, zmyślenia.
Dlatego trzeba dla własnego bezpieczeństwa unikać instruktora TDI/SDI Jacka Biernackiego.

pozdrawiam rc

Data: 2012-02-12 21:06:11
Autor: jacekplacek
  <demolant@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
Siejesz pomówienia, kłamstwa, zmyślenia.
Dlatego trzeba dla własnego bezpieczeństwa unikać instruktora TDI/SDI Jacka Biernackiego.

Nic nie sieję, żałosny idioto. Wystarczy sięgnąć do artykułu, gdzie jak byk jest to wypisane: azotu w powietrzu atmosferycznym 78%, błędne deltaM w tabeli 2, błędnie przyjęty konserwatyzm, braki w założeniach: nie pisze jaki model, nie pisze skąd przykład, myli RatioDeco z NOF, błędne wnioski z błędnych wzorów... Twoje wrzaski co mają na celu? Przekłamać rzeczywistość?

Data: 2012-02-12 22:02:39
Autor:
unikać instruktora TDI/SDI, Jacka Biernackiego "żałosny idioto"
 jacekplacek <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
Nic nie sieję, żałosny idioto.

Otworzyłeś duszę i smród sławojki intelektualnej się dobywa, nic nowego.

Wystarczy sięgnąć do artykułu, gdzie jak byk jest to wypisane: azotu w powietrzu atmosferycznym 78%,

Może to dla ciebie będzie jakaś nowość, lecz w człowieku wcale prężność inertu w tkankach nie jest tak wysoka. Paweł Poręba to również mówił ze 3 lata temu. Powinna być niższa wartość, dla wygody obliczeń jest nieco wyższa. Wybór tego poziomu to również konserwatyzm, przypominam gdybyś tego nie rozumiał.

 błędne deltaM w tabeli 2,

Owszem w kolumnie, lecz w obliczeniach wartości poprawne.

błędnie przyjęty konserwatyzm, braki w założeniach: nie pisze jaki model, nie pisze skąd przykład, myli RatioDeco z NOF, błędne wnioski z błędnych wzorów... Twoje wrzaski co mają na celu? Przekłamać rzeczywistość?

Jak nie znasz metod zwiększania konserwatyzmu to co się dziwisz, że nie rozumiesz co jest grane. Nawet historycznego umiejscowienia 1 tkanki nie znałeś. Właśnie tkanka 1b została wprowadzona jako zwiększenie konserwatyzmu.
Przypomnę również o zupełnym braku wiedzy dlaczego to kolumna B została wybrana.

Jacku Biernacki udowodnisz że nie ma zmiany czasu dekompresji dla każdego wyboru rozkładu w "strefie dekompresji" ?

 "Autor: jacekplacek jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl
Data: 23-11-2011, 09:09:21
+ pokaż cały nagłówek
Esowanie nie wydłuża czasu dekompresji - jest jedynie jedną z metod rozkładu tego czasu wewnątrz strefy - więc w żaden sposób nie może być traktowane jako "strata czasu".        Wiemy że nie dasz sobie rady, możesz tylko regułki powtarzać,        bez zrozumienia sensu. pozdrawiam rc

Data: 2012-02-12 22:18:47
Autor: jacekplacek
 jacekplacek <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a): > Nic nie sieję, żałosny idioto. Otworzyłeś duszę i smród sławojki intelektualnej się dobywa, nic nowego.

> [...]

tego
poziomu to również konserwatyzm, przypominam gdybyś tego nie rozumiał.

Czy ty już całkiem utraciłeś kontakt z rzeczywistością?

>  błędne deltaM w tabeli > 2, Owszem w kolumnie, lecz w obliczeniach wartości poprawne.

To w tabelach można pisać sobie brednie a do obliczeń brać co innego? Tylko skąd czytelnik ma wiedzieć co wybrać, jeżeli nie podano jaki model ani materiałów źródłowych? Na razie podał w tabeli co innego niż wyliczył: czyli jest źle.

Jacku Biernacki udowodnisz że nie ma zmiany czasu dekompresji dla każdego wyboru rozkładu w "strefie dekompresji" ?

 "Autor: jacekplacek jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl
Data: 23-11-2011, 09:09:21
+ pokaż cały nagłówek
[...]
Wyliczone automatycznie:
Waypoint  at  40m for  50:00 (51) on Nitrox 28.0, PPO2 1.363, END 40
Norm Stop at  12m for   2:00 (53) on Nitrox 50.0, PPO2 1.080, END 12
Norm Stop at   9m for  10:00 (62) on Nitrox 50.0, PPO2 0.935, END 9
Norm Stop at   6m for   9:00 (71) on 100% Oxygen, PPO2 1.580, END 6
Norm Stop at   3m for  17:00 (88) on 100% Oxygen, PPO2 1.290, END 3

ze"S"owane:
Waypoint  at  40m for  50:00 (51) on Nitrox 28.0, PPO2 1.363, END 40
Waypoint  at  21m for   5:00 (56) on Nitrox 50.0, PPO2 1.515, END 21
Waypoint  at  18m for   2:00 (58) on Nitrox 50.0, PPO2 1.370, END 18
Waypoint  at  15m for   1:00 (59) on Nitrox 50.0, PPO2 1.225, END 15
Waypoint  at  12m for   1:00 (60) on Nitrox 50.0, PPO2 1.080, END 12
Waypoint  at   9m for   3:00 (63) on Nitrox 50.0, PPO2 0.935, END 9
Waypoint  at   6m for  26:00 (89) on 100% Oxygen, PPO2 1.580, END 6

mocno ze"S"owane:
Waypoint  at  40m for  50:00 (51) on Nitrox 28.0, PPO2 1.363, END 40
Waypoint  at  21m for  10:00 (61) on Nitrox 50.0, PPO2 1.515, END 21
Waypoint  at   9m for   2:00 (63) on Nitrox 50.0, PPO2 0.935, END 9
Waypoint  at   6m for  26:00 (89) on 100% Oxygen, PPO2 1.580, END 6

Idź się leczyć.

Data: 2012-02-13 07:50:15
Autor:
znowu skutecznie przypierdoliłeś Pawłowi
> [...]
> Czy ty już całkiem utraciłeś kontakt z rzeczywistością?

To wie Paweł Poręba że wpisanie wprost ciśnienia inertu podwyższ wartości przesyceń. Chamówa z Twojej strony pokazuje że posługujesz się tylko płytkim zrozumieniem.

To w tabelach można pisać sobie brednie a do obliczeń brać co innego? Tylko skąd czytelnik ma wiedzieć co wybrać, jeżeli nie podano jaki model ani materiałów źródłowych? Na razie podał w tabeli co innego niż wyliczył: czyli jest źle.

Skoro w obliczeniach są wartości poprawne to o co się czepiasz o błąd zecerski. Owszem był. W obliczeniu są właściwe dane.

> [...]

Waypoint  at   9m for   2:00 (63) on Nitrox 50.0, PPO2 0.935, END 9
Waypoint  at   6m for  26:00 (89) on 100% Oxygen, PPO2 1.580, END 6

I co ? Umiesz prężności inertu w tkankach obliczyć ?
Wiemy że nie. Rozkład jakie prężności osiągamy na poszczególnych przystankach.

Czy może dekompresja Pawła Poręby miała krótszy czas na przystanku 6m na tlenie ?

Jeśli miała, to wiesz że jest za krótka. To gówno o nazwie NOF. Otóż autor po przeprowadzonych obliczeniach wg swojej autorskiej metody Ratio Deco ( NOF)
zaproponował następującą dekompresję:
21m/5&#8217; EAN50
18m/4&#8217; EAN50
15m/2&#8217; EAN50
12m/2&#8217; EAN50
9m/3&#8217;   EAN50 + 3&#8217; EAN28
6m/20&#8217; EAN100

Gratuluję Jacusiu Biernacki, znowu skutecznie przypierdoliłeś Pawłowi.

pozdrawiam rc

Data: 2012-02-13 07:59:18
Autor:
zaznaczenie cytatu i źródła.
[...]

Ten fragment jest cytatem. Z Nuras-Info lutowy numer, z artykułu Jacka Zachary, przykład zaczerpnięty z książki Pawła Poręby "Nurkowanie Techniczne".

pozdrawiam rc

Data: 2012-02-13 08:25:58
Autor: jacekplacek
 jacekplacek <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):  > > Może to dla ciebie będzie jakaś nowość, lecz w człowieku wcale prężność > inertu > > w tkankach nie jest tak wysoka. Paweł Poręba to również mówił ze 3 lata > temu. > > Powinna być niższa wartość, dla wygody obliczeń jest nieco wyższa.
> [...]

Waypoint  at  40m for  50:00 (51) on Nitrox 28.0, PPO2 1.363, END 40
Waypoint  at  21m for   5:00 (56) on Nitrox 50.0, PPO2 1.515, END 21
Waypoint  at  18m for   4:00 (60) on Nitrox 50.0, PPO2 1.370, END 18
Waypoint  at  15m for   2:00 (62) on Nitrox 50.0, PPO2 1.225, END 15
Waypoint  at  12m for   2:00 (64) on Nitrox 50.0, PPO2 1.080, END 12
Waypoint  at   9m for   3:00 (67) on Nitrox 50.0, PPO2 0.935, END 9
Waypoint  at   6m for  20:00 (87) on 100% Oxygen, PPO2 1.580, END 6

Oczywiście w swoim zaślepieniu by na odlew przypierniczyć, nie zauważyłeś, że według NOF ta dekompresja ma zupełnie inne czasy w strefie EAN50. Powyżej widać, że program bez zająknięcia przyjmuje plan według NOF. Ten i wczorajsze przykłady: Z-planner, konserwatyzm 30%. Wykresy i tabele przesyceń generuje program DecoPlanner - i tam można sobie analizować do woli. Ja nie widzę powodu do przerysowywania jednej wersji, kiedy pod ręką jest cała gama możliwości. Szkoda tylko, że pan Czarnecki zamiast zająć się rzetelną i rzeczową analizą, pluje i bluzga na oślep rzucając argumenty i oskarżenia. Niestety, nie mają one pokrycia w realnym świecie i jedyne miejsce gdzie funkcjonują, to chora wyobraźnia nieszczęśliwego człowieka. Czarnecki, wrzucenie tych przykładów w deco planer nie zajmuje więcej niż 5 minut - wysil się trochę a nie zawracaj głowę.

Data: 2012-02-13 09:37:17
Autor:
> [...]

według NOF ta dekompresja ma zupełnie inne czasy w strefie EAN50. Powyżej widać, że program bez zająknięcia przyjmuje plan według NOF. Ten i

Jacku Biernacki dekompresja w tlenie dotyczy pewnych przedziałów tkankowych, tych wolniejszych. Przykłady które powyżej przytoczyłeś mają te wartości wyższe. NOF ma czas 20 min, tamte 26 min. Dekompresja na 15 i 12 m nie zmienia mocno nasycenia wysokich przedziałów też 2 min różnicy na 18m. Różnice są na poziomie 4 min a dekompresja w cytowanych przykładach jest dłuższa o 6 min w tlenie.
P(t) = Pi + (Po - Pi)(0,5^(t/half-time)
Wstaw wartości i oblicz sam. wiem że nie dasz rady.
dekompresja na przystankach tlenowych jest opisana równaniem.
P(t) = Po0,5^(t/half-time).

Jak widzisz, ale nie umiesz obliczyć, tempo odsycania jest najwyższe z możliwych. Dlatego zrobiłeś z siebie głupka, to twoja tradycja.
Dodatkowo ładnie przykopałeś Pawłowi: Po pierwsze podałeś nie wygodne przykłady. Po drugie taki głupek jest jego frontmanem.
Po trzecie nawet z podanych równań nie wyciągniesz istotnych wniosków, są dla Ciebie za trudne.

Wykresy i tabele przesyceń generuje program DecoPlanner - i tam można sobie analizować do woli. Ja nie widzę powodu do przerysowywania jednej wersji, kiedy pod ręką jest cała gama możliwości.

Wiemy że tego też nie umiesz.

[...]

Doskonały przykład metod i Pawła Poręby także wiernego ucznia Jacka Biernackiego.

> [...]
Waypoint  at   9m for   3:00 (67) on Nitrox 50.0, PPO2 0.935, END 9
Waypoint  at   6m for  20:00 (87) on 100% Oxygen, PPO2 1.580, END 6

A dekompresja tlenowa w NOF jest o 6 min krótsza.

"Prawidłowo wyliczona dekompresja, model ZH-L16b, konserwatyzm 10%, gaz denny EAN28, gazy deco EAN50, tlen:
40m 50min EAN 28
21m 1 min EAN50
9m 4 min EAN50
6m 18 min tlen"

Bardzo ostry Buhlmann, przykład który sam zamieściłeś, daje dekompresję 18 min tlenową na 6m, nie ma zbędnej saturacji wysokich przedziałów, które mają Esowane przykłady.

To co zgadzasz się na wniosek że: Esowanie wydłuża czas dekompresji i NOF ma mały konserwatyzm w wolnych tkankach.

Jeśli tak, to doszliśmy do porozumienia, jeśli nie to udowadniasz jakim idiotą musi być kursant Pawła Poręby, żeby łykać wszystkie jego wydurnienia.
 Pokażesz recenzję kogoś z hyperbarii na NOF. Może wyniki badań, czy jak zwykle popiszesz się chamówą. pozdrawiam rc

Data: 2012-02-13 09:48:31
Autor: jacekplacek
 jacekplacek <jacekiala@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a): > > > > Jacku Biernacki udowodnisz że nie ma zmiany czasu dekompresji dla > każdego > > > > wyboru rozkładu w "strefie dekompresji" ?
> [...]
> Waypoint  at   9m for   3:00 (67) on Nitrox 50.0, PPO2 0.935, END 9
> Waypoint  at   6m for  20:00 (87) on 100% Oxygen, PPO2 1.580, END 6
że > według NOF ta dekompresja ma zupełnie inne czasy w strefie EAN50. Powyżej > widać, że program bez zająknięcia przyjmuje plan według NOF. Ten i wczorajsze > przykłady: Z-planner, konserwatyzm 30%. Jacku Biernacki dekompresja w tlenie dotyczy pewnych przedziałów
> [...]

musi być kursant Pawła Poręby, żeby łykać wszystkie jego wydurnienia.
 Pokażesz recenzję kogoś z hyperbarii na NOF. Może wyniki badań, czy jak

Nie zawracja dupy, tylko wklep to w DecoPlanner i zobacz analizę. Chyba, że chcesz powiedzieć, że cały Świat się myli a tylko Ty masz dobrze... Weź leki.

Data: 2012-02-13 09:58:18
Autor:
Tradycyjnie Biernacki nic nie umie obliczyć sam !!!!
> [...]

> Nie zawracja dupy, tylko wklep to w DecoPlanner i zobacz analizę. Chyba, że chcesz powiedzieć, że cały Świat się myli a tylko Ty masz dobrze... Weź

Jak zwykle nie wyszedłeś z roli głupka, co było pewne.

A przykłady które sam podałeś, pokazały że NOF to kicha.
Dekompresja tlenowa o 6 min krótsza, w Esowanych przykładach.
I podobna do tej z bardzo ostrego Buhlmanna, ostrzejszego niż 0,9M(h).

pozdrawiam rc

Data: 2012-02-13 10:07:38
Autor: jacekplacek
 jacekplacek <jacekiala@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):  > > Jacku Biernacki dekompresja w tlenie dotyczy pewnych przedziałów > tkankowych, > > tych wolniejszych. Przykłady które powyżej przytoczyłeś mają te
> [...]

Dekompresja tlenowa o 6 min krótsza, w Esowanych przykładach.
I podobna do tej z bardzo ostrego Buhlmanna, ostrzejszego niż 0,9M(h).

Nie, nie pokazały że NOF to kicha. Nie umiesz pan czytaćplanu dekompresji - jest w nim zaimplementowany błąd - znajedziesz? Bo jak na razie jesteś matoł i nie widzisz.

Data: 2012-02-13 10:19:07
Autor:
  <demolant.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a): >  jacekplacek <jacekiala@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a): >  > > > Jacku Biernacki dekompresja w tlenie dotyczy pewnych przedziałów > > tkankowych, > > > tych wolniejszych. Przykłady które powyżej przytoczyłeś mają te wartości > > > wyższe. NOF ma czas 20 min, tamte 26 min. Dekompresja na 15 i 12 m nie > > zmienia > > > mocno nasycenia wysokich przedziałów też 2 min różnicy na 18m. Różnice są > > na > > > poziomie 4 min a dekompresja w cytowanych przykładach jest dłuższa o 6 min > > w > > > tlenie.
> [...]
> Nie, nie pokazały że NOF to kicha. Nie umiesz pan czytaćplanu dekompresji - jest w nim zaimplementowany błąd - znajedziesz? Bo jak na razie jesteś matoł i nie widzisz.

Całe 6 minut więcej dekompresji tlenowej. Dla Biernackiego to nic. Podobny czas jak bardzo ostry Buchlmann, to również nic.
Dla tej kaszany NOF, to faktycznie NIC. Niedawno napisałeś wyznanie wiary, dlatego spokojny jestem że żaden argument nie zmąci ślepej wiary. Model jedno tkankowy jest znany,
Z modeli jedno tkankowych model Hempelmana ma również dłuższy staż i stał się podstawą tabel dekompresyjnych British Royal Navy z 1968r. Formuła P*(t)^1/2 (Prt) jest półempirycznym modelem. Jest zadziwiająco zgodna z tabelą profili powietrznych wyznaczonych przez US Navy (Direction of Commander Naval Sea Systems Command, 2008). Więcej informacji w książce "Możliwości Doboru Dekompresji dla Aparatu Nurkowego typu Crabe" Ryszard Kłos.
Prt ma stała się podstawą oceny bezpieczeństwa dekompresji w British Department of Energy (Shields T.G., Lee W.B., 1986: Ashida H., Ikeda T,. Tikuisis P,. Nishi R.Y., 2005: Imbert J.P., Hugon J., 2004)
Miejsce modeli jednotkankowych jest zajęte, Prt ma ograniczenie pojemności tkanki na rozpuszczony inert. RD i NOF nie mają takiego ograniczenia, są nie zgodne z fizyką. Dlatego nie mają szansy w rzeczywistym rynku nurkowym. Prt jest już standardem oceny dekompresji.

Czy znasz jakąś recenzję naukową RD czy NOF ? Może znasz wyniki badań ?
Tylko wrzaski, zero podstaw, zero badań. pozdrawiam rc

Data: 2012-02-13 20:47:19
Autor:
Biernacki udajesz debila, czy nim jesteś ?
 jacekplacek <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
 - kompartment 1b nazywa kompartmentem 1
 - przyjmuje, że w powietrzu atmosferycznym jest 22% tlenu(ciekawe jak kalibruje np. analizator tlenu? :))))

http://pl.wikipedia.org/wiki/Powietrze_atmosferyczne
"Objętościowy skład czystego powietrza w troposferze
do wysokości 13 km ponad powierzchnią Ziemi[1]:
Składnik % ppm
azot 78,084 780 840
tlen 20,946 209 460
argon 0,934 9340
para wodna 4,0 - 0,5 40000 - 5000
dwutlenek węgla 0,0360 360
neon 0,00181 18,18
hel 0,00052 5,24
metan 0,00017 1,70
krypton 0,00011 1,14
wodór 0,00005 0,50
ksenon 0,000008 0,087"

Jak byś głupku nie wiedział, to Paweł Poręba wie która tkanka jest pierwsza w modelu Buhlmannowskim to 1b.
Uwzględnia się w obliczeniach również parę wodną, też to co jest w książce J.Krzyżaka, stronę sobie głupku poszukasz sam.

Gratuluję Pawłowi znamienitą "perełkę intelektu" Jacka Biernackiego, jesteś u niego jedynie tym od obszczekiwania.

pozdrawiam rc

Data: 2012-02-13 22:53:31
Autor: jacekplacek
 jacekplacek <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a): >  - kompartment 1b nazywa kompartmentem 1
> [...]

Gratuluję Pawłowi znamienitą "perełkę intelektu" Jacka Biernackiego, jesteś

"Gdzie Po = 0,78 bar = 7,8 m ciśn. inertu na powierzchni" - nuras.info nr. 26/2012
Czarnecki, normalnie dostałbyś w ta swoją tępą bezczelną mordę. Niestety, możesz kryć się za klawiatura kanalio, ale kiedyś się spotkamy.

Data: 2012-02-14 08:00:41
Autor:
Biernacki zasuwa groźby karalne, jako merytoryczny argument
 jacekplacek <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
  <demolant.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a): >  jacekplacek <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a): > > >  - kompartment 1b nazywa kompartmentem 1
> [...]
Czarnecki, normalnie dostałbyś w ta swoją tępą bezczelną mordę. Niestety, możesz kryć się za klawiatura kanalio, ale kiedyś się spotkamy.

Wiesz co to jest groźba karalna ?

Ewidentnie jesteś debilem, sam miałeś zastrzeżenia że ilość tlenu wynosi 22%. wpisałeś w exela 79%. Jeżeli jesteś taki ekspert, to dlaczego nie słyszałeś o ciśnieniu pary wodnej, które obniża tą wartość jeszcze bardziej.
Czepiałeś się żeby się doczepić, wykazując się brakami podstaw, jak na agresywnego debila Biernackiego przystało.

to że jest agresywny"

jacekplacek Wyświetl profil Więcej opcji 5 Lis 2010, 20:50 Zboj <zboj_...@mnc.dot.pl> napisał(a): - Ukryj cytowany tekst -
> A ja dziękuję za potwierdzenie mojego przekonania, że jesteś tępym > zarozumiałym kretynem nie potrafiącym zrozumieć najprostszego przekazu. > Gdzie > ty, baranie niemyty znalazłeś moim tekście, że zajmuję się akwizycją > czegokolwiek? Nawet nie powiem, żebyś mnie w dupe pocałował, bo nic nie > wskazuje na to, żebyś mył zęby. Życząc miłego pałowania, pozostajacy bez > szacunku, Jacek. Żyłka Ci nabrzmiała? Biznesik nie idzie, że tak gardłujesz? A czytać nie potrafisz - gdybyś nie pojechał chamsko i kloacznie po wątku,
którym się wypowiadałem pozytywnie o tym sprzęcie, a więc i pośrednio po mnie, nie poświęciłbym sekundy na Twoje ogłoszenie, bo mi frędzlem wisi. Ale, że jesteś gnojkiem nawalonym miłością do jedynie słusznych rozwiązań, to musiałeś wylać swoje sekciarskie żale po okolicy. A teraz płaczesz
udając
kretyna, który nie wie o co chodzi. I dalej plujesz pod wiatr.

Wali mnie, czy sprzedam ten gówniany automat, czy nie i nie o to chodziło. Chodziło o tępe wcinanie kilku kretynów w cudze wątki sprzedażowe - a wpisujesz się w to idealnie. Pizda z waści i tyle.
Mimo wszystko żal mi Ciebie.

..powiedziało gówno, czepiając się buta. --
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/ " to że debil który może tylko ujadać"

"
jacekplacek Wyświetl profil Więcej opcji 28 Lip 2010, 11:34 <demolant.WYT...@gazeta.pl> napisał(a):
Właśnie ilorazy ciśnień mają sens, bo ilości inertu rozpuszczone są proporcjonalne do ciśnień.

czarnecki, jesteś idiotą, jesteś kompletnym imbecylem. Miałem się tu nie odzywać, ale już nie wytrzymałem. Po cholerę zabierasz tu głos nie znając tak podstawowych rzeczy, jak "od czego zależy ilość rozpuszczonych w tkankach gazów". Facet, to są kompletne podstawy.
Wiesz zbyt długo uciekasz od odpowiedzi, żebym czekał dalej.

A kogo to głupku interesuje, na co ty czekasz lub nie czekasz. Bełkotaj dalej sam ze sobą na forum in_fora a tu się nie odzywaj. In_for ciebie podziwia, szanuje - tam jest właściwe dla ciebie miejsce.
Tak nie odpowiedzialnie wpisałeś zalecenie wyjścia z 1,6 ata w 0,4 ata że kurewstwem moralnym jest uciekanie od wskazania źródeł.

Gdzie głąbie wyczytałeś takie "zalecenie"? Jest metoda i na podstawie ogólnie dostępnych i ogólnie przyjętych modeli pokazane zakończenie dekompresji. Nie ma żadnych "zaleceń". Nigdzie nie widzę, żeby ktoś komuś cokolwiek "zalecał". Chcesz, to sobie nurkuj na wróżbach z kart - twoja sprawa, ale najpierw zacznij wogóle nurkować a nie tylko świecić zasranymi majtami. A przede wszystkim, skończ idioto zasrywać forum nurkowe swoimi psychozami na punkcie kilku ludzi, którzy jak większość mają cię za niezrównoważone gówno.
Masz zalecenie od którejkolwiek organizacji? nie MASZ. To spierdalaj z takim zaleceniem, do kubu morderców Marka Macnera.

Ktoś zamordował Marka Mecnera? Pierwsze słyszę. Naucz się pisać głąbie.
Pytałem o tabele dekompresyjne i rekompresyjne, czyli coś sprawdzonego i zalecanego także do terapii.

Pokaż mi tabele dekompresyjne i rekompresyjne dla RD Andrew Georgitsisa - nurkuje się na tym z powodzeniem. A metoda Pawła jest z tym zbieżna, często bardziej konserwatywna. Załaduj dowolny profil z NOF do dowolnego dekoplanera a potem pyskuj.
NIE masz nic, nawet sprawdzenia na własnej skórze. To kurewstwo pisać nie sprawdzone zalecenia dekompresyjne !

Jeszcze raz: gdzie ty psychopato widzisz zalecenia? I jakie nie sprawdzenie? Nurkowań w oparciu o NOF wykonano już kilka tysięcy w tym długie i głębokie. Najtrudniejsze z nich, najbardziej wymagające i zarazem obarczone największym ryzykiem wykonał sam autor - Paweł Poręba. Wiele nurkowań powtórzeniowych, wielokrotnie bezpośrednio po nich celowy duży wysiłek fizyczny. I co? I Nic, kompletnie nic, nawet śladu DCS 876 kategorii. To po prostu działa.
Problem ilorazu ciśnień dotyczy dekompresji tlenowej jaką zaleciłeś, też podawałem przykład dekompresji tlenowej. Więc stosujesz łajdactwo
dyskusyjne i
odpowiadasz na nie zadane pytanie. Stosujesz często taką taktykę, to klasyka "IANTD Żabierek" Nie posiadasz takiego zalecenia z ilorazem ciśnień 4, to osobiste
wydurnienie.
Nie miał takiego zalecenia Michał Brajta nurkując w Himalajach. Również była stosowana dekompresja tlenowa. Było to pod nadzorem DAN Polska i
specjalistów
z Gdyni.

Było to pod nadzorem? Jakim nadzorem? Na miejscu był lekarz, komora, badania dopplerem? Co ty bredzisz gościu. Opracowano sposób wyjścia, zapytano jak poszło.
Znasz ich, dlaczego boisz się weryfikacji tego zalecenia ? Podawałem osoby o kwalifikacjach medycyna lotnicza i nurkowa, też się boisz sprawdzić.

To twoi znajomi z psychitryka? Daruj sobie" pozdrawiam rc

Data: 2012-02-14 09:44:03
Autor: jacekplacek
 jacekplacek <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): >   <demolant.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a): > > >  jacekplacek <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a): > > > > >  - kompartment 1b nazywa kompartmentem 1
> [...]

Czepiałeś się żeby się doczepić, wykazując się brakami podstaw, jak na agresywnego debila Biernackiego przystało.

"W obliczeniach też nie uwzględniam stałych ciśn. parcjalnych pary wodnej i dwutlenku węgla" - nuras.info nr 26/2004
Czarnecki, wiem co to są groźby karalne. Jak Cię matka z ojcem skrzywdzili i wychowali na tępego chama, to zrobi to za nich kto inny. A spotkamy się na pewno: świat jest mały. I możesz być pewien, że nie będziesz miał najmniejszych wątpliwości, że to ja.

Data: 2012-02-14 09:45:12
Autor: jacekplacek
  <demolant@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a): >  jacekplacek <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): > > >   <demolant.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a): > > > > >  jacekplacek <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a): > > > > > > >  - kompartment 1b nazywa kompartmentem 1
 nr 26/2012 oczywiście :)

Data: 2012-02-14 10:39:18
Autor:
> [...]
Czarnecki, wiem co to są groźby karalne. Jak Cię matka z ojcem skrzywdzili i wychowali na tępego chama, to zrobi to za nich kto inny. A spotkamy się na pewno: świat jest mały. I możesz być pewien, że nie będziesz miał najmniejszych wątpliwości, że to ja.

Czepiasz się że ta wartość jest za niska, wstawiasz wyższą. Nie zgodną z powszechną wiedzą. Nie wiesz o tym że para wodna ma znaczący wpływ. Co łatwo mogę wykazać w tej "dyskusji". Wstawiasz jeszcze gorszą wartość.
Poprawiasz błędy OK.
Tylko rób to dobrze.
Taki wybór jest konserwatywnym podejściem również trudno opisywalnym w konwencji k1(Mo-10)+10 i k2(deltaM-1)+1. Podobnie jak inne metody stosowania konserwatyzmów. Gdybyś je znał, to nie miał byś tak głupio pryncypialnego stanowiska, dodatkowo bez pokrycia w wiedzy.

A tak na marginesie umiesz wykazać że ppCO2 jest stałe i ppH2O również, czy to też za trudne dla instruktora Jacka Biernackiego ? Jak zawsze.
Dokładnie to dawało podstawę fizyczną i fizjologiczną do tego żeby SCR zgłoszony w 2008r miał stałe ppO2.

Przejrzałeś już do J.Krzyżaka ?
Jak na krytykę to masz zbyt wiele błędów i popisałeś się brakami w podstawach. Oczywiście groźbami karalnymi, bo zabrakło argumentów merytorycznych.

Pierwszy przedział tkankowy stosowany w obliczeniach to 1b,
 nie wiedziałeś.
Ciśnienie azotu wynosi 7,8m słupa wody w powietrzu,
 nie wiedziałeś.
Wyrąbałeś się w 1 tkance miałeś nasycenie niższe niż w następnej wolniejszej,
 to już kompletna żenada.
Wartości Mo i deltaM były użyte poprawne,  dzielnie kłamałeś że są błędne.
Zupełnie nie wiesz które elementy dają wzrost konserwatyzmu, które spadek.

Zamiast "eksperta" zrobiłeś z siebie dupę, co jest typowym Twoim poziomem.

pozdrawiam rc

Data: 2012-02-14 16:09:54
Autor: jacekplacek
 jacekplacek <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a): > > > > >  - kompartment 1b nazywa kompartmentem 1
> [...]

A tak na marginesie umiesz wykazać że ppCO2 jest stałe i ppH2O również, czy
też za trudne dla instruktora Jacka Biernackiego ? Jak zawsze.

Czarnecki, mam już dość trykania się z idiotą. Nie masz pojęcia o czym piszesz, bronisz wściekle bzdur jakie powypisywałeś, odwracasz kota ogonem, bluzgasz, plujesz... Brak Ci argumentów, ale przecież nie o nie chodzi: nie raz pisałeś, że zależy Ci tylko na zadymie: jak każdemu psychopacie, nie ważne czy stadionowy czy internetowy. Psychol i gnida wszędzie jest psycholem i gnidą. Na marginesie: stałe ciśnienia parcjalne CO2 i pary nie odnoszą się do powietrza atmosferycznego. Jacek pod Twoim wpływem napisał co napisał. Najpewniej już wkrótce to poprawi a Ty dalej będzie sobie spluwał: to na mnie, to na Porębę, to na innych twoich urojonych wrogów. A my w tym czasie pójdziemy sobie na fajnego nura. Kwitnij sobie w samotności, żałosny trollu.

Data: 2012-02-14 20:18:18
Autor:
Biernacki "Psychol i gnida wszędzie jest psycholem i gnidą."
[...]

Tak Jacek Biernacki widzi Świat, na swój obraz i podobieństwo.
"Psychol i gnida wszędzie jest  psycholem i gnidą."
(Znowu dostałeś w ryja od kogoś ze stadionu ?)

Sam rozpoczynasz zadymy, potem udajesz jak to Ciebie dręczą. To ty założyłeś ten temat. Potem okazało się że nie znasz podstaw, przypomnieć: 78% azotu w powietrzu, 1b to pierwsza stosowana tkanka w modelu Buhlmannowskim, kolumna B do tablic dekompresyjnych, wartości Mo i delta M popreawne, NOF daje żaden konserwatyzm na końcu dekompresji.
Powiedzmy to jasno jesteś głupkiem, te treści które prezentujesz w ostatnich dniach są nie zgodne, z tym co wie Paweł Poręba.

Na marginesie: stałe ciśnienia parcjalne CO2 i pary nie odnoszą się do powietrza atmosferycznego.

Oczywiście że nie dotyczą powietrza w butlach, ale dotyczą powietrza w płucach debilu. A o takie sprawy chodzi, to powietrze ma kontakt z pęcherzykami płucnymi, Dodatkowo azotu jest 78%, czego głupku nie wiedziałeś. Powietrze w płucach jest nasycone parą wodną. Ale głupek Jacek Biernacki instruktor w TDI/SDI takich podstaw nie zna.  Nie lepiej Tobie by było w IANTD ?
Musiałeś popsuć statystyki Andrzejowi Bacińskiemu i TDI/SDI ?

[...]

Biernacki dałeś dupy po całej linii, nie umiałeś niczego sam obliczyć na forum Krab, typowe dla Ciebie, tylko możesz powtarzać zasłyszane treści. Bez zrozumienia. Przykłady które podałeś, tym bardziej pokazały jaką partaniną dla idiotów jest NOF, czas dekompresji tlenowej krótszy o 6 min dla profilu dekompresji dłuższego o 4 min na średnich przystankach. Któryś jest ewidentnie do dupy, porównanie z ostrym Buhlmannem, pokazuje że to NOF jest zbyt szybki, dla wolnych przedziałów tkankowych.

pozdrawiam rc

Data: 2012-02-22 16:41:01
Autor:
Pawełku nie wiedziałeś, no nie możliwe, obciach na całego.
 jacekplacek <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
 - kompartment 1b nazywa kompartmentem 1

To że Ty Jacusiu Biernacki nie orientujesz się co jest grane to norma, to że Paweł Poręba nie mając odwagi cywilnej, wypuszcza Ciebie na pole minowe, to norma.

Ale obaj jesteście nie douczeni.
Dla Pawła Poręby i wiernego przydupasa Jacka Biernackiego model Buhlmannowski zaczyna się od tkanki 1. Za cholerę nie może to być 1b, Bo "Oni" tego nie wiedzą. Oni emanacja dekompresyjna w Polsce, ba nawet całym basenie Bałtyku. Co tam Bałtyku, na całym Świecie.

Mam dla was smutną informację a nawet rysunki na str 4 i 5.
http://www.nurek.org.pl/pliki/84.pdf
Dokładnie jest wskazana tkanka 1b.
Dokładnie widać że nie tkanka 1b (5 minutowa) kontroluje głębokość pierwszego przystanku.
    Jaja są jeszcze większe, tłumaczenie jest zawieszone na stronie Hogarthian, Tomasza Żabierka, IT Pawła Poręby. Pawełku naucz się podstaw.
Nie wysyłaj agresywnego głupka na pole minowe, jak Tobie braknie odwagi i łatwo dostępnej wiedzy.

Naprawdę tego Pawełku nie wiedziałeś, no nie możliwe. (Uważaj mogę dysponować odpowiednim materiałem dokumentalnym).
 Masz może Pawełku jakąś recenzję na NOF ?

Roi się w tym od błędów, jak obejrzysz wykresy str 4 i 5 to zobaczysz która tkanka kontroluje początek dekompresji, jak nie umiesz tego obliczyć sam.
Ratio też nie jest stałe, tkanka nie rozpuszcza inertu do usranej śmierci wszechświata. Jak byś się głupku sadził, to słowo inert jest stosowane przez więcej niż jedną osobę w Polsce. (Również mogę to udokumentować).

pozdrawiam rc

--

"Analiza" matematyczna wybranych modeli dekompresyjnych