Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Anatomia w艂adzy Tuska

Anatomia w艂adzy Tuska

Data: 2014-01-17 18:28:03
Autor: u2
Anatomia w艂adzy Tuska


http://www.anatomiawladzy.pl

"Anatomia w艂adzy" to rzecz o tym, jak zmieni艂a si臋 polska polityka w ci膮gu ostatnich trzech lat i jakie p艂yn膮 z tego konsekwencje... Drapie偶na opowie艣膰 Mistewicza pomaga zrozumie膰, jak szybko toczy sie "wy艣cig zbroje艅" w politycznym pijarze". Rzeczpospolita
"W kre艣lonym przez Mistewicza obrazie wsp贸艂czesnej polityki, czy raczej postpolityki, nie ma miejsca na starcie idei, sp贸r o warto艣ci, rozwi膮zywanie konkretnych problem贸w. Polityk膮 rz膮dz膮 demony, skrz臋tnie i profesjonalnie wykorzystuj膮ce s艂abo艣ci demokracji, zw艂aszcza demokracji medialnej". Dziennik Polski

"To nie podr臋cznik marketingu politycznego, ale analiza rzeczywisto艣ci, pewna prognoza i teoria. Mistewicz i Karnowski prowadz膮 fascynuj膮cy dialog o polityce, a tak偶e o tym, co czeka nas w przysz艂o艣ci w mediach, marketingu, dziennikarstwie i public relations". Proto.pl
"To ostatnia ksi膮偶ka przed iPadem. Poukrywane w ksi膮偶ce kody prowadz膮 do interaktywnycyh tre艣ci. Stanowi膮 intryg臋 sam膮 w sobie". Spider's Web
"Bardzo dobra lektura na czas wybor贸w i nie tylko". Forbes
Rozmowa Micha艂a Karnowskiego z Erykiem Mistewiczem dotyka najpowa偶niejszych zmian w 艣wiecie polityki, medi贸w, komunikacji masowej i marketingu, PR i reklamy, z jakimi mamy dzi艣 do czynienia.

Polityka wytraca sw贸j ideowy charakter. Programy zamieniane s膮 w has艂a podawane w telegraficznym skr贸cie, kt贸rych zadaniem jest: zmobilizowa膰 odbiorc臋 komunikat贸w, sprawi膰, aby udali si臋 oni do urn wyborczych, namawiaj膮c przy okazji wszystkich wok贸艂. Meritum polityki staje si臋 pozyskiwanie fan贸w i kibic贸w, niczym dla dru偶yny pi艂karskiej. Oraz unikanie pu艂apek zastawianych przez biznesowe elity wykorzystuj膮ce media do sprawowania w艂adzy nad politykami. Zreszt膮, czym偶e jest meritum polityki w czasie, gdy wi臋kszo艣膰 funkcji, nad kt贸rymi niegdy艣 sprawowali sw膮 piecz臋 politycy, funkcji nadzoru nad bezpiecze艅stwem pa艅stwa, gospodark膮, energetyk膮, kwestiami spo艂ecznymi zosta艂o przeniesione do instytucji ponadnarodowych, NATO, instytucji Unii Europejskiej, Komisji Europejskiej. Parlamentu Europejskiego. Zatar艂y si臋 podzia艂y na lewic臋 i prawic臋, libera艂贸w i socjalist贸w, ju偶 nie to jest wa偶ne. W 艣wiecie postpolityki gubi膮 si臋 sami politycy czuj膮c, 偶e w艂adza wymkn臋艂a si臋 im z r膮k. W nowym 艣wiecie polityki musz膮 zyska膰 nowe zdolno艣ci, je艣li chc膮 przetrwa膰, je艣li chc膮 zdobywa膰 popularno艣膰 鈥 i utrzyma膰 w艂adz臋, w艂adz臋 ju偶 inaczej definiowan膮.

Media wytracaj膮 zdolno艣膰 sprawowania rz膮d贸w dusz. W 艣wiecie nat艂oku informacji bliskim 鈥瀉ttention crash鈥, gdy wa偶nych wiadomo艣ci powinni艣my przyswoi膰 sobie w ci膮gu dnia tyle, ile nasi dziadkowie w ci膮gu ca艂ego ich 偶ycia, podstawowym zagadnieniem staje si臋 ekonomika uwagi. Nasze m贸zgi nie maj膮 ju偶 鈥瀢olnych mocy przerobowych鈥. Informacji jest tak wiele, atakuj膮 nas one z tak wielu 藕r贸de艂, 偶e zaw贸d dziennikarza 鈥 tradycyjnie pojmowany 鈥 odchodzi do lamusa. Przetrwa niespe艂na dziesi臋ciu dziennikarzy 鈥 i b臋d膮 to raczej animatorzy debaty publicznej, osoby, kt贸re zyskaj膮 umiej臋tno艣膰 zamiany informacji w wiedz臋, i dzielenia si臋 ni膮 z odbiorcami, ni偶 producenci tre艣ci informacyjnych dzi艣 produkowanych. I nikt nie da gwarancji, 偶e b臋d膮 to osoby wywodz膮ce si臋 z klasycznych, tradycyjnych medi贸w. Kana艂 referencyjny - w du偶ym uproszczeniu: w艂asne medium 鈥 mo偶e stworzy膰 dzi艣 w艂a艣ciciel wyj膮tkowego, rzetelnego, 艣wietnie przygotowanego 鈥瀋ontentu鈥 niekoniecznie z legitymacj膮 dziennikarsk膮 czy zapleczem techniczno-organizacyjnym wielkiej redakcji.

Jednocze艣nie elity medialne wsp贸艂dzia艂aj膮ce z biznesem i grupami interes贸w 鈥 nie zawsze 艂atwymi do uchwycenia - trac膮 sw膮 si艂臋. Ich w艂adza, oparta jeszcze kilka czy kilkana艣cie lat temu na w艂asno艣ci drogich maszyn drukarskich oraz studi贸w telewizyjnych i radiowych, system贸w nadawczych pracuj膮cych w jedn膮 stron臋: do odbiorcy, formatuj膮cych 艣wiadomo艣膰 masow膮, zaczyna s艂abn膮膰 wobec pot臋gi demokratyzuj膮cego przestrze艅 publiczn膮, w tym tak偶e polityk臋, Internetu.
Politycy nie chc膮c ju偶 przyjmowa膰 na siebie zobowi膮za艅 i uwik艂a艅 ze 艣wiatem medi贸w i biznesu - szukaj膮 w艂asnych kana艂贸w komunikacji z wyborc膮, omijaj膮ce medialne elity i "przeka藕nik贸w informacji". Szukaj膮 takich sposob贸w dotarcia do finalnego odbiorcy ze swoim przekazem, aby ani publicy艣ci, ani komentatorzy, ani eksperci nie stali im na drodze. Ucz膮 si臋 omin膮膰 media tradycyjne i tradycyjne grupy interes贸w generuj膮c w艂asne historie, narracje zamieniaj膮ce odbiorc贸w komunikat贸w w ich fan贸w i "偶o艂nierzy" opowiedzianej sprawy. Ucz膮 si臋 jak nie by膰 zak艂adnikami medi贸w i grup interes贸w. Ucz膮 si臋, jak by膰 lepszymi od konkurencji. Ksi膮偶ka pokazuje kulisy i mechanizmy tego procesu.
Osoby publiczne wiedz膮 ju偶, 偶e odnios膮 sukces tylko w贸wczas, gdy poza merytorycznym przygotowaniem i realnymi osi膮gni臋ciami, postawi膮 na opowie艣膰, kt贸ra sprawi, 偶e b臋dzie si臋 o nich m贸wi艂o z podziwem b膮d藕 respektem. A to upozycjonuje ich o wiele wy偶ej od konkurencji, czasami na pozycjach niedo艣cig艂ych. Narracja sprawi, 偶e niezale偶nie czy s膮 adwokatami, lekarzami, profesorami, artystami czy mened偶erami - w swej specjalno艣ci i na terenie, na kt贸rym im zale偶y, b臋d膮 najlepsi. Personal Branding czyli dbanie o wizerunek os贸b publicznych zacznie dla nich przek艂ada膰 si臋 na sukces finansowy. Tak偶e i to jest wykorzystaniem zmian w komunikacji masowej zachodz膮cych "tu i teraz".

Umiera reklama. Nie tylko dlatego, 偶e przeci臋tny Europejczyk styka si臋 ka偶dego dnia z trzema tysi膮cami przekaz贸w reklamowych 鈥 w windzie, taks贸wce, metrze, aptece, telewizji, w wy艣wietlaczu telefonu kom贸rkowego, radiu i w miejscach, gdzie agencje pr贸buj膮 skra艣膰 mu jego ostatnie intymne chwile. Ale tak偶e dlatego, 偶e reklama generuj膮c zgie艂k, jednocze艣nie z utracon膮 wiarygodno艣ci膮, nie jest w stanie wbi膰 si臋 w 艣wiadomo艣膰 odbiorcy. Ludzie reklamy manipuluj膮 dzi艣 wska藕nikami sukcesu dotycz膮cymi ich kreacji reklamowych nastawiaj膮c si臋 na wykorzystywanie korporacyjnych bud偶et贸w, nie za艣 na my艣lenie. Nowe no艣niki reklam na chwil臋 tylko przykuwaj膮 uwag臋, za艣 wydawane 艣rodki s膮 nieproporcjonalne do osi膮ganych efekt贸w.

Public Relations i marketing przechodz膮 rewolucj臋. Kto jej nie zauwa偶y, nie wbije si臋 na fal臋 nowych technik i nowych narz臋dzi, nie zrozumie, jak silne zmiany przechodzi dzi艣 komunikacja masowa, ten zostanie w tyle. Zmiany zachodz膮ce w tym obszarze s膮 wyj膮tkowo szybkie. Ich okre艣lenie, zdefiniowanie, prowadzi膰 musi do wniosk贸w aplikowanych do w艂asnych strategii przetrwania i rozwoju.

Dzi艣 politycy i osoby wykonuj膮cy zawody zaufania publicznego; dziennikarze redakcji radiowych, prasowych, telewizyjnych i internetowych; pracownicy agencji reklamowych i dom贸w mediowych oraz o艣rodk贸w badania opinii publicznej stan臋li wobec wyj膮tkowo powa偶nych wyzwa艅. 艢wiaty polityki, medi贸w, PR i marketingu znalaz艂y si臋 wobec kilku r贸wnolegle zachodz膮cych proces贸w, cz臋sto nak艂adaj膮cych si臋 na siebie, z olbrzymi膮 dynamik膮. Wygrywaj膮 w tych procesach tylko niekt贸re modele przyw贸dztwa, wygrywaj膮 jedynie niekt贸re, nieoczekiwane o艣rodki w艂adzy. Wygrywaj膮 艣wietnie przygotowani i rozumiej膮cy te procesy odbiorcy.

"Anatomia w艂adzy" to opowie艣膰 o "tu i teraz" , o zmianach zachodz膮cych w 艣wiecie medi贸w, polityki, marketingu, PR i masowej komunikacji. To pierwsza polska ksi膮偶ka wideo proponuj膮ca - po raz pierwszy w Polsce - uzupe艂nianie tekstu multimediami: zapisami wideo, audio, tekstami i wywiadami, prezentacjami graficznymi adekwatnymi do przebiegu rozmowy mi臋dzy Micha艂em Karnowskim a Erykiem Mistewiczem. Dzi臋ki zawarto艣ci multimedialnej zobaczymy, jak przygotowuj膮 si臋 do swoich wygranych i jak wygrywaj膮 ci, kt贸rym udaje si臋 zwyci臋偶a膰 w polityce, biznesie, PR i marketingu.

Jak wygrywa膰 w tak zmieniaj膮cym si臋 艣wiecie? 鈥 o tym jest ksi膮偶ka.
Micha艂 Karnowski - autor b膮d藕 wsp贸艂autor ksi膮偶kowych, szeroko komentowanych rozm贸w z Janem Rokit膮, Kazimierzem Marcinkiewiczem, Lechem i Jaros艂awem Kaczy艅skimi. Jego ksi膮偶ki za ka偶dym razem dotykaj膮 najwa偶niejszych kwestii zmian zachodz膮cych w 艣wiecie polityki. Dziennikarz Radia Plus, "Newsweek Polska", "Dziennika" a nast臋pnie "Polski The Times". Jeden z najbardziej cenionych komentator贸w telewizyjnych i radiowych, w "Tr贸jce" prowadzi porann膮 rozmow臋 dnia. Jeden z najlepiej poinformowanych dziennikarzy w Polsce. (www.wpolityce.pl)

Eryk Mistewicz - konsultant polityczny, autor strategii marketingu narracyjnego. Absolwent Ecole Superieure des Sciences Commerciales d'Angers (Francja). Najbardziej wp艂ywowy marketer w Polsce pracuj膮cy z czo艂owymi polskimi politykami, prezesami najwi臋kszych koncern贸w, powszechnie znanymi osobami. Pracuje te偶 we Francji, z najwi臋kszymi graczami na europejskim rynku pijaru i marketingu. To on sprowadza do Polski najnowsze techniki marketingowe. (www.erykmistewicz.pl)

--
"呕yd贸w gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, 偶e s膮 narodem wybranym. Czuj膮 si臋 oni upowa偶nieni do interpretowania wszystkiego, tak偶e doktryny katolickiej. Cokolwiek by艣my zrobili, i tak b臋dzie poddane ich krytyce - za ma艂o, 偶e 藕le, 偶e zbyt ma艂o ofiarnie. W moim najg艂臋bszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z 呕ydami, bo on do niczego nie prowadzi... Ludzi, kt贸rzy u偶ywaj膮 s艂贸w 'antysemita', 'antysemicki', nale偶y traktowa膰 jak ludzi niegodnych debaty, kt贸rzy usi艂uj膮 niszczy膰 innych, gdy brakuje argument贸w merytorycznych. To oni tworz膮 mow臋 nienawi艣ci".

Data: 2014-01-18 09:25:05
Autor: Mark Woydak
Anatomia w艂adzy Tuska

U偶ytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:52d96824$0$2360$65785112news.neostrada.pl...


http://www.anatomiawladzy.pl


Google: prekursor przemian

MW

Anatomia w艂adzy Tuska

Nowy film z video.banzaj.pl wi阠ej »
Redmi 9A - recenzja bud縠towego smartfona