Android 7 - czym nagrywać rozmowy?

Data: 2018-11-17 00:50:19
Autor: Krystek
Android 7 - czym nagrywać rozmowy?
Przesiadam się właśnie ze smartfona MS Lumia 550 z Win 10 Mobile na SAMSUNG-a z Androidem 7 na pokładzie. Lumia stała się dla mnie nieużywalna i jedyna rzecz, do której całkiem nieźle się nadaje jest nagrywanie rozmów, co się czasem przydaje, gdy dzwoni się do banków, czy na różne infolinie. Ma to standardowo wbudowane w systemie.

A jaki polecilibyście program do nagrywania rozmów telefonicznych dla Androida? Niby można w łatwy sposób w nowych SAMSUNG-ach odblokować możliwość nagrywania przez edycję jednego pliku i wtedy ta opcja nagrywania pojawia w oknie dialera (widziałem na zrzucie ekranu na jakimś forum), ale to można zrobić, gdy ma się wgrany root do systemu. I teoretycznie mógłbym to zrobić, ale praktycznie nie chcę, bo root na modelach smartfonów, które mają program szyfrowania danych SAMSUNG Knox uaktywniają flagę w systemie wskazującą na ingerencję w system, a z tym znacznikiem serwis może odmówić naprawy gwarancyjnej. Poza tym sam Knox mi się podoba i jest całkiem użyteczny. Więc szukam czegoś programowego i przetestowanego. Czy ktoś z Was by coś polecił?

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2018-11-17 10:31:15
Autor: dantes
Dnia Sat, 17 Nov 2018 00:50:19 +0100, Krystek napisał(a):

[...]

Powyższa opcja umożliwia nagrywanie "z głośnika" czy "z toru" ?

Data: 2018-11-19 12:36:40
Autor: dantes
Dnia Sat, 17 Nov 2018 10:31:15 +0100, dantes napisał(a):

[...]

Yhm. Czyli "z głośnika".

Data: 2018-11-17 11:02:12
Autor: Trybun
W dniu 2018-11-17 o 00:50, Krystek pisze:
[...]

Co mogę polecić to dobre sprawdzenie czy faktycznie Samsung zablokował tą funkcje, bo w sumie po co miałby to robić?

Mam tu na stole trzy telefony i w każdym jest opcja nagrywania. Klik na ikonę słuchawki, klik na wybrany kontakt i wyskakuje okno z szeregiem opcji do wyboru, miedzy innymi nagrywanie rozmowy.

Data: 2018-11-17 20:59:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Android 7 - czym nagrywać rozmowy?

"Trybun" 5befe6ef$0$512$65785112@news.neostrada.pl

Co mogę polecić to dobre sprawdzenie czy faktycznie Samsung zablokował tą funkcje, bo w sumie po co miałby to robić?

Prawo ,,zabrania''.

-=-

Nie wiem, jak w innych państwach, ale w polskim -- ogólnie
prawo nie zabrania nagrywania tego, co jest przeznaczone
osobie nagrywającej czy instalującej urządzenia nagrywające.

-=-

Czym innym jest ,,prawo do nagrywania'' a czym innym ,,prawo
do upubliczniania nagrania''. Problematyczna jest też wartość
nagrania audio jako dowodu sądowego.

Między innymi afera Rywina i afera Chrzanowskiego opierają
się o nagrania audio.

-=-

IMO nagrania audio są kłopotliwe, bo niełatwo udowodnić,
że słychać te a nie inne osoby, ale jako uzupełnienie
zeznań -- nagranie audio jest dobre.

Obecnie rozprawy sądowe w Polsce są nagrywane -- ogólnie
(szczegóły można pozyskać z netu) i audio, i video.

-=-

Idąc dalej tą drogą ,,prawną'' -- w smartfonach trzeba
zablokować camerki fotograficzne. ;) A nawet -- ogólnie
zrezygnować i z nagrywania audio-video, i z wszelkich
urządzeń nagrywających  -- choćby w czasie ślubu... ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.    http://eneuel.w.duna.pl    .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2018-11-18 10:12:07
Autor: Trybun
[...]

Wydaje się to być śmieszne i niepoważne, ale weźmy na ten przyklad standard HDMI, dlaczego urządzenia nie mogą mieć wejścia w takim standardzie? Albo dlaczego kupując aparat fotograficzny płacimy więcej bo cena zawiera podatek antypiracki?

Data: 2018-11-18 13:59:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Android 7 - czym nagrywać rozmowy?
Trybun:

: Albo dlaczego kupując aparat
: fotograficzny płacimy więcej : bo cena zawiera podatek antypiracki?

Podatki to sprawa polityków wybieranych przez społeczeństwo.

--
Eneuel

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-11-19 12:07:40
Autor: Trybun
[...]

Przez g*no a nie społeczeństwo.  A kastrowanie HDMI?

Data: 2018-11-20 01:06:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Android 7 - czym nagrywać rozmowy?

"Trybun" 5bf2993e$0$496$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Być może oszczędność. ;) TV rodziców też nie ma już
Jutuby, choć kiedyś miał. Nie jest to Toshiba,lecz Samsung.

Data: 2018-11-20 12:43:43
Autor: Trybun
[...]

Ktoś by mógł pomyśleć że zubażanie procesorów to też oszczędność, tymczasem to zubażanie generuje dodatkowe koszty w stosunku do wysokowydajnej bazy,.

Data: 2018-11-18 19:40:15
Autor: Krystek
W dniu 2018-11-17 11:02, Trybun pisze:
[...]

Jeszcze nie przekopiowałem kontaktów i nie przełożyłem karty SIM do niego z Lumii. Kontakty przetransferowałem poprzez konto Microsoft. Gdy już je wgram na telefon to potem będę próbował też przekopiować wiadomości SMS/MMS. Znalazłem poradnik -
<https://medium.com/@leonardocezarychisciuc/import-sms-mms-group-messages-from-windows-phone-to-android-daf53440d485>

Mam tu na stole trzy telefony i w każdym jest opcja nagrywania. Klik na
ikonę słuchawki, klik na wybrany kontakt i wyskakuje okno z szeregiem
opcji do wyboru, miedzy innymi nagrywanie rozmowy.

Na pewno to sprawdzę. Dzięki.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2018-11-18 20:25:16
Autor: Animka
W dniu 2018-11-18 o 20:40, Krystek pisze:
[...]

Ja sprawdziłam. Po lkliknięciu na słuchawkę (a słuchawka jest przy numerze telefonu) nastąpiło połączenie i nic więcej.

--
animka

Data: 2018-11-20 19:35:50
Autor: Krystek
W dniu 2018-11-18 19:40, Krystek pisze:
[...]

No to sypnę garścią szczegółów - smartfon to SAMSUNG Galaxy J5 2017 Dual SIM (a konkretnie symbol modelu to SM-J530F/DS, kupiony prawie 1,5 miesiąca temu. Niedawno zabrałem się za jego konfigurację, bo cały czas korzystałem z MS Lumii 550 z Windows 10 Mobile. Wspomnianą w wątku metodą udało mi się przekopiować kontakty, MMS-y oraz powątkowane i przypisane do kontaktów SMS-y. Niestety, nagrywania rozmów ten SAMSUNG nie ma.

Na Forum XDA jest podana metoda dla zrootowanych urządzeń włączania ukrytej opcji nagrywania rozmów w systemie. Oto link -
<https://forum.xda-developers.com/galaxy-j/how-to/enable-call-recording-j5-t3376824> (na którymś z forów czytałem, że dla J530F też działa). No, ale rootowanie - o czym pisałem - może być problematyczne w kontekście napraw gwarancyjnych i działania pewnych opcji w systemie (m.in. kontenera szyfrowania danych i wydzielonych programów SAMSUNG Knox).

Widocznie masz starszą wersję systemu, model kupiony dawno temu, gdzie nie było takich ograniczeń. Nota bene w komentarzach w Google Play do różnych programów nagrywających na Androida są informacje od użytkowników, że w wielu programach - po wejściu RODO (GDPR w UE) - przestała działać opcja nagrywania albo słychać jedynie odbierającego połączenie, a nie rozmówcę.

Także takie to buty...

K.

PS: A sam telefon b. fajny. Bateria (na razie długo trzyma. Wygodne MUI, NFC (którego jeszcze nie testowałem) i ogólnie komfort używania na plus.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2018-11-22 11:31:31
Autor: Trybun
W dniu 2018-11-20 o 19:35, Krystek pisze:
[...]

Najprawdopodobniej masz rację. Jednak faktem jest też to że tą funkcję łatwo przegapić, otóż nie rzuca się ona w oczy, poza tym aktywuje się w momencie gdy następuje połączenie, wtedy gdy większość użytkowników trzyma już słuchawkę przy uchu. Oczywiście "aktywuje się" to nie znaczy że automatycznie nagrywa, trzeba jeszcze kliknąć na "nagraj".

Znam ten telefon, poza powyższymi ma jeszcze zupełnie niezły aparat foto.

Data: 2018-11-17 14:11:47
Autor: Big Jack
Android 7 - czym nagrywać rozmowy?
W wiadomości

ACR https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nll.acr&hl=pl i ewentualnie licencja do niego https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nll.acr.license&hl=pl usuwająca reklamy i rozszerzająca możliwości.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2018-11-19 09:09:11
Autor: Dominik Ałaszewski
Dnia 16.11.2018 Krystek <spamtrap@krystek.art.pl> napisał/a:

A jaki polecilibyście program do nagrywania rozmów telefonicznych dla Androida? Niby można w łatwy sposób w nowych SAMSUNG-ach odblokować

Ja na Samsungu używałem tego, i nawet byłem zadowolony:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.globaleffect.callrecord

ale odkąd mam Xiaomi używam z powodzeniem tylko nagrywadła z MIUI :-)
(Redmi 4X z Andkiem 7.1.2).

Data: 2018-12-06 10:48:33
Autor: djs
Dominik Ałaszewski napisał (a):
ale odkąd mam Xiaomi używam z powodzeniem tylko nagrywadła z MIUI :-)
(Redmi 4X z Andkiem 7.1.2).

Też mam telefon z MIUI i od początku używam opcji nagrywania z tej nakładki. Jest do wyboru kilka konfiguracji sposobu nagrywania, ja wybrałem nagrywanie wszystkich numerów spoza listy kontaktowej. W związku z tym łapią się na to wszelkiej maści oferenci. Ostatnio miałem przeboje z Orange, gdyż co innego wynikało z rozmowy z Panią na infolinii a co innego było później w umowie. Po złożeniu reklamacji okazało się, że im "zniknęło" w systemie nagranie naszej rozmowy :) Zaskoczyłem Pana z działu reklamacyjnego propozycją podesłania swojego nagrania. Co się ostatecznie okazało - gdybym nie miał nagrania obowiązywała by umowa w formie jaka została mi przekazana. natomiast po zweryfikowaniu nagrania przez dział reklamacji stanęło na moim.
Dla osób wahających się odnośnie moralnego aspektu nagrywania - zawsze mamy wybór kogo nagrywać to pierwsze a po drugie często daje to nam możliwość wybronienia się w sytuacji kiedy okaże się tak jak u mnie, że co innego ustaliliśmy a co innego otrzymaliśmy. Już kilka razy próbowano ze mną metody "niemożliwe, aby ktoś składał Panu takie propozycje umowy" i dzięki nagraniom miałem argumenty  w ręce.

Pozdrawiam.

--

Android 7 - czym nagrywać rozmowy?