Android - Fakty i Mity - Reset do ust fabr

Data: 2014-09-28 13:50:51
Autor: Poldek
Android - Fakty i Mity - Reset do ust fabr
mr misio de grizzly wrote:
Witajcie,

Mam wrazenie, ze tablet jak i telefon z czasem mul膮 coraz bardziej.

Mysl臋 o resecie do ustawie艅 fabrycznych - czy to pomo偶e?

Chcialbym, zeby mi po polaczeniu z kontem nie pozasysalo jakichs smieci
z chmury, gdzie szpiegoogle wysyla pewnie wiecej nizbym chcial.

W telefonie wystarczy jak mi zaciagnie kontakty, w tablecie nic nie musi
zaciagac.

Zadnych ustawie艅, zadnych aplikacji, zadnych plikow.

Czy przed resetem musze w zwiazku z tym cos gdzies posprawdzac, powylaczac?

No i najwazniejsze, czy taki "fresh install"
przyspieszy mi urzadzenia :]

Sprawd藕 ile masz wolnej pami臋ci na g艂贸wnym no艣niku.
Je偶eli mniej ni偶 20% pojemno艣ci no艣nika, to b臋dzie muli艂o.

M贸j akurat ma 艣miesznie ma艂膮 pojemno艣膰 g艂贸wnego no艣nika, czyli 2 GB. Co z tego, 偶e karta SD ma 16GB, je偶eli mulenie bierze si臋 z przytykania g艂贸wnego no艣nika, kiedy przekroczy 80% zape艂nienia...
Mo偶na zrootowa膰 urz膮dzenie i przenie艣膰 programy na kart臋 SD. Mi si臋 nie chcia艂o. Zrobi艂em tak: reset do ustawie艅 fabrycznych, odinstalowanie ca艂ego bloatware, kt贸re da艂 producent, wy艂膮czenie wszystkiego, co niepotrzebne. Nast臋pnie zaktualizowanie tylko tych apek, kt贸re faktycznie potrzebuj臋 i u偶ywam. W ten spos贸b okaza艂o si臋, 偶e jednak mam 600 MB wolnego miejsca na g艂贸wnym no艣niku i jednordzeniowy tablet hula, jakby wcale nie by艂o jednordzeniowy. Przy okazji czas mi臋dzy 艂adowaniami wyd艂u偶y艂 si臋 2 razy. Wy艂膮czy艂em automatyczne aktualizacje. Je偶eli pojawia si臋 nowa wersja apki z kt贸rej korzystam, to co jaki艣 czas odinstalowuj臋 wszystkie aktualizacje tej apki i instaluj臋 ostatni膮 wersj臋.

Data: 2014-09-28 10:19:17
Autor: Pszemol
"Poldek" <pugilares@interia.eu> wrote in message news:m08smv$7ap$1node2.news.atman.pl...
[...]

Jakie jest techniczne wyja艣nienie tego mulenia przy zape艂nieniu
pami臋ci masowej? Android chyba nie robi swappa RAMu na dysk?

[...]

Czy jeste艣 pewny 偶e chodzi o rozmiar wolnego miejsca na no艣niku
pami臋ci masowej a nie np. ilo艣膰 doinstalowanych dlli, driver贸w,
po-podwieszanych proces贸w pod przerwania systemowe, jak
ki艣cie winogron obwieszaj膮cych procesor niepotrzebnymi zadaniami?
Bo wiesz... resetuj膮c system do zawarto艣ci fabrycznego ROMu nie
tylko robisz miejsce na no艣niku pami臋ci masowej ale r贸wnie偶
resetujesz stan "instalacyjny" systemu do postaci fabrycznej.

Data: 2014-09-28 19:43:47
Autor: mr misio de grizzly
W dniu 28.09.2014 o 17:19, Pszemol pisze:
[...]

Moze analogiczne jak przy dyskach SSD?

Bo wiesz... resetuj膮c system do zawarto艣ci fabrycznego ROMu nie
tylko robisz miejsce na no艣niku pami臋ci masowej ale r贸wnie偶
resetujesz stan "instalacyjny" systemu do postaci fabrycznej.

I to jest dobre "oczyszczenie" :)

--
Mr Misio De Grizzly Casual Player PC/PS3 Howgh!

http://fb.com/termopilecom

Data: 2014-09-30 00:11:12
Autor: Marek
On Sun, 28 Sep 2014 10:19:17 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Jakie jest techniczne wyja艣nienie tego mulenia przy zape艂nieniu
pami臋ci masowej? Android chyba nie robi swappa RAMu na dysk?

Nie ma wyja艣nuenia. To tylko domniemanie tego co to napisa暮, takie przyzwyczajenie z windows.  Android nie u偶ywa swapa w wi臋kszo艣ci waniliowych dystrybucji. Nie ma, te偶 powodu do mulenia o ile ma odpowiedni膮 ilo艣膰 ram do ilo艣ci zainstalowanych serwis贸w.

--
Marek

Data: 2014-09-28 16:07:55
Autor: mr misio de grizzly
W dniu 28.09.2014 o 13:50, Poldek pisze:
mr misio de grizzly wrote:
[...]

Sprawdze. Ale zdecydowanie mam za duzo apak. A nie chce mi sie kolejno sprawdzac kazdej i odinstalowywac recznie. To jak w windowsie po kilku latach - najlepiej zainstalowac od nowa i wgrac te kilka rzecyz potrzebnych :)

Chyba w艂a艣nie tak zrobi臋...

Data: 2014-09-28 10:53:56
Autor: A.L.
Android - Fakty i Mity - Reset do ust fabr
On Sun, 28 Sep 2014 16:07:55 +0200, mr misio de grizzly
<mrmisiodegrizzly-news@termo-i-pile.com> wrote:

Sprawdze. Ale zdecydowanie mam za duzo apak. A nie chce mi sie kolejno sprawdzac kazdej i odinstalowywac recznie. To jak w windowsie po kilku latach - najlepiej zainstalowac od nowa i wgrac te kilka rzecyz

Siagnij sobie taki app co sie nazywa Clear Master. Doskonale czysci
telefon ze smieci

A.L.

Data: 2014-09-28 19:42:39
Autor: mr misio de grizzly
W dniu 28.09.2014 o 17:53, A.L. pisze:
[...]

Ale raczej nie odinstaluje mi zapomnianych niepotrzebnych aplikacji :)

Data: 2014-09-28 13:22:01
Autor: A.L.
Android - Fakty i Mity - Reset do ust fabr
On Sun, 28 Sep 2014 19:42:39 +0200, mr misio de grizzly
[...]

Posiada application manager. Pokazuje ile pamieci zajmuje aplikacja i
kiedy ostatni raz byla uzywana. Niechciane aplikacje mozna zaznaczyc
na liscie i usunac jednym palcem.

Poza tym, sporo aplikacj izostawia rozne smieci w pamieci. Opcja Junk
Files usuwa te smieci

A.L.

Data: 2014-09-28 20:44:27
Autor: mr misio de grizzly
W dniu 28.09.2014 o 20:22, A.L. pisze:
[...]

Brzmi ciekawie, ale... kt髍y Clear Master bo jest ich od groma...

Data: 2014-09-28 14:32:43
Autor: A.L.
Android - Fakty i Mity - Reset do ust fabr
On Sun, 28 Sep 2014 20:44:27 +0200, mr misio de grizzly
[...]

Ja uzywam tej

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cleanmaster.mguard&hl=en

A.L>

Android - Fakty i Mity - Reset do ust fabr