Android - blokowanie klawisza Power

Data: 2011-05-28 17:54:29
Autor: atm
Android - blokowanie klawisza Power
Witam,
Posiadam Samsunga Galaxy S. Czesto zdarza sie, ze gdy siadam z telefonem w kieszeni dociskany jest przycisk Power co skutkuje
zresetowaniem telefonu. Szukalem jakiejs aplikacji, ktora zablokowalaby
mozliwosc restartu telefonu przez dluzsze przytrzymanie tego guzika ale tez guzik znalazlem. Czy znacie tego typu aplikacje lub patent zapobiegajacy aktywacji tego "ficzera"?
Pozdrawiam.....Rafal

Data: 2011-05-29 15:08:06
Autor: Maciek.
Android - blokowanie klawisza Power
Uzytkownik "atm" <_@vp.pl> napisal
Posiadam Samsunga Galaxy S. Czesto zdarza sie, ze gdy siadam z telefonem w kieszeni dociskany jest przycisk Power co skutkuje
zresetowaniem telefonu.

Aby zresetowac sluchawke trzeba naciskac na power przez jakies 5 sekund! Prosta aplikacja wiec raczej tego nie zalatwisz. IMHO to dobrze, ze dziala cos, co w razie problemów pozwoli na reset aparatu...

--
M.

Data: 2011-05-29 16:47:13
Autor: atm
On 2011-05-29 15:08, Maciek. wrote:
[...]

Tak sie wlasnie dzieje, siadam z telefonem w kieszeni i za chwile slysze radosny dzwiek playowego brandingu...
W tym wypadku wolabym jednak wyjac baterie niz miec nieprzewidziane restarty.

Data: 2011-05-29 17:08:33
Autor: JoteR
"atm" napisał:

Tak sie wlasnie dzieje, siadam z telefonem w kieszeni i za chwile slysze radosny dzwiek playowego brandingu...
W tym wypadku wolabym jednak wyjac baterie niz miec nieprzewidziane restarty.

A nie wolałbyś kupić koszulkę z kieszenią na (za przeproszeniem) piersi?

JoteR

Data: 2011-05-29 17:30:21
Autor: atm
On 2011-05-29 17:08, JoteR wrote:
"atm" napisał:

[...]

Mam gumowe gatki na SGSa ale nie lubie nosic szpeja elektronicznego w tysiacu prezerwatywek a pozniej i tak sprzedac za grosze poniewaz
bedzie przeterminowany technologicznie.
Ogolnie jestem rozczarowany coraz nowszymi "osiegnieciami" techniki.
Co jakis czas wychodzi kolejny kwiatek. Wczoraj na przyklad wzialem dwa telefony, zeby porownac Ovi maps do Sygica. Sygic po 20km tragicznie zwolnil odswiezanie ekranu co uniwmozliwilo jakakolwiek nawigacje. Nie instalowalem w telefonie tysiaca aplikacji, nie robilem tysiaca sztuczek z systemem... Nie wiem, obecnie przeinstalowalem Sygica i sprawdze czy to cos poprawilo. Ovi wypadl znacznie lepiej. Jak dla mnie jest bardziej intuicyjny, widok rowniez do mnie bardziej przemawia. Zaleta dla mnie jest takze widok plaski, gdzie nazwy ulic sa wpisane jak na papierowych mapach a nie w dymkach, dodatkowo wazniejsze drogi sa pociagniete na zolto a nie jak w Sygic wszystkie na bialo (pomijam autostrady, mam na mysli osiedlowe).

Data: 2011-05-30 09:59:22
Autor: Mariusz Wozniak
Użytkownik "atm" <_@vp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:irtoqf$kj9$1@news.onet.pl...
Co jakis czas wychodzi kolejny kwiatek. Wczoraj na przyklad wzialem dwa telefony, zeby porownac Ovi maps do Sygica.

Piszesz o zwyklym Sygicu? To zainteresuj sie Sygicem Aura :)

X.

Data: 2011-05-30 10:56:52
Autor: atm
On 2011-05-30 09:59, Mariusz Wozniak wrote:
[...]

Niesprecyzowalem, mam na mysli Aure oczywiscie. Co ciekawe po ostatnim update to juz nie jest Aura a jedynie Sygic. W markecie rowniez nie ma Sygic Aura.

Data: 2011-05-29 23:00:16
Autor: Maciej 'AbrahaM' Piotrowski
atm wrote:
[...]

Nie jestem zorientowany w rozwiazaniach Samsunga,
ale obawiam sie ze to przypadlosc zwiazana z tym, jak
Samsung zmodyfikowal sobie Androida, ze i nic z tym
nie zrobisz.

W zwiazku z tym watkiem przeprowadzilem maly test
na dwóch HTC do których mam dostep  (Desire oraz
Desire Z), klawisz "power" mozesz do woli naciskac,
co najwyzej ekran sie podswietli na krótko. Do tego
by telefon wylaczyc (w HTC) telefon musi byc w stanie
"odblokowanym": Co zapobiega problemowi takiemu
jak Twój, tj. przypadkowemu wylaczaniu telefonu.

Szukales "w markecie" laty na ta przypadlosc?

Albert Einstein (1879-1955)

Data: 2011-05-29 23:14:29
Autor: atm
[...]

Dziekuje za info i test. Szukalem aplikacji, ktora rozwiazalaby ten problem jednak bez powodzenia.

Data: 2011-05-30 10:02:48
Autor: Mariusz Wozniak
Android - blokowanie klawisza Power
Uzytkownik "atm" <_@vp.pl> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:irucvn$p9r$1@news.onet.pl...
Dziekuje za info i test. Szukalem aplikacji, ktora rozwiazalaby ten problem jednak bez powodzenia.

Dziwne. W moim Galaxy S (Rom XWJSD) przytrzymanie power przy zablokowanym symbolem ekranie nie powoduje niczego (a dokladnie powoduje wygaszenie ekranu po 5 sekundach). Sprawdzales blokade telefonu pin/symbol?

X.

Data: 2011-05-30 11:19:17
Autor: atm
On 2011-05-30 10:02, Mariusz Wozniak wrote:
[...]

Przetestowalem przed chwila jeszcze raz - przy dluzszym przytrzymaniu wylacza sie. Ja mam XWJS7 zrootowany.
Nie mam wlaczonej dodatkowej blokady poza standardowym przesuwanym ekranem.

Data: 2011-05-30 15:43:52
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
W dniu 2011-05-30 11:19, atm pisze:
Przetestowalem przed chwila jeszcze raz - przy dluzszym przytrzymaniu
wylacza sie. Ja mam XWJS7 zrootowany.
Nie mam wlaczonej dodatkowej blokady poza standardowym przesuwanym ekranem.
SGS 2.2.1 z rootem - nie mam takiego objawu. Przytrzymanie przycisku power przy zablokowanym ekranie powoduje zupełnie nic. Jedynie przy niezablokowanym ekranie wyświetla Extended Power Menu.

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia

Data: 2011-05-30 23:20:49
Autor: atm
On 2011-05-30 15:43, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" wrote:
[...]

ok, dzieki za info; poczekam na 2.3.3, moze usunie ta dolegliwosc w moim telefonie.
Pozdrawiam

Data: 2011-05-30 23:55:27
Autor: G Nowak
[...]

Wcisnij power raz (ekran sie podswietli) i teraz przytrzymaj. Jaki efekt? U mnie power menu wyskakuje nad lockscreenem zarowno przy romie samsunga jak i CM.

--
Pozdr

Data: 2011-05-31 09:58:01
Autor: Mariusz Wozniak
Użytkownik "G Nowak" <gnowak84.wytnijto@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:is179m$e7l$1@inews.gazeta.pl...
Wcisnij power raz (ekran sie podswietli) i teraz przytrzymaj. Jaki efekt? U mnie power menu wyskakuje nad lockscreenem zarowno przy romie samsunga jak i

Tu chodzi o wcisniecie i przytrzymanie przy wylaczonym ekranie (symulacja samonacisniecia guzika w kieszeni). U mnie na XWJSD (ostatni Froyo 2.2.1) zrootowanym CFem ekran sie podswietla, po 5 sekundach gasnie i tyle ;)

X.

Data: 2011-05-31 10:31:51
Autor: atm
[...]

Jeszcze raz zapodalem sobie reset dluzej przytrzymujac :]

Data: 2011-05-31 14:26:28
Autor: Mariusz Wozniak
Użytkownik "atm" <_@vp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:is291n$aik$2@news.onet.pl...
Jeszcze raz zapodalem sobie reset dluzej przytrzymujac :]

Najprosciej ci bedzie zakupic sobie jakis case lub oryginalny PowerPack (EEB-U10BBUGSTD - dodatkowa bateria), tam przycisk jest na tyle schowany, ze samonacisniecie nie ma prawa sie zdazyc :)

X.

Data: 2011-05-31 10:30:28
Autor: atm
Android - blokowanie klawisza Power

Wcisnij power raz (ekran sie podswietli) i teraz przytrzymaj. Jaki
efekt? U mnie power menu wyskakuje nad lockscreenem zarowno przy romie
samsunga jak i CM.

U mnie tez pojawia sie menu.

Data: 2011-05-31 15:33:50
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
W dniu 2011-05-31 00:55, G Nowak pisze:

Wcisnij power raz (ekran sie podswietli) i teraz przytrzymaj. Jaki
efekt? U mnie power menu wyskakuje nad lockscreenem zarowno przy romie
samsunga jak i CM.

OK. W takiej konfiguracji rzeczywiście pojawia się PowerMenu. Jednakże, do opisu problemu: jeszcze mi się nie zdarzyło, by samoczynnie wcisnąć, a potem przytrzymać przycisk power. Jak zresztą widać wyżej, jestem zaskoczony, że w ogóle da się uzyskać PowerMenu bez odblokowanego ekranu.
Oczywiście dłuższe przytrzymanie przycisku nie powoduje zrestartowania telefonu tylko wygaszenie ekranu, a ponowne przyciśnięcie po wywołaniu PowerMenu również tylko wygasza ekran.

Data: 2011-05-31 16:00:02
Autor: atm
[...]

Przy dluzszym przytrzymaniu (ok 5-10sek.) na ekranie nic sie nie pojawia, ostatecznie zas logo Samsung Galaxy S podczas restartu.

Data: 2011-06-01 08:58:16
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
W dniu 2011-05-31 16:00, atm pisze:

Przy dluzszym przytrzymaniu (ok 5-10sek.) na ekranie nic sie nie
pojawia, ostatecznie zas logo Samsung Galaxy S podczas restartu.

Zgadza się. Ale poważnie, zdarzyło Ci się przytrzymać "niechcący" w kieszeni przycisk: przez sekundę, następnie przez 10 sekund? Ten przycisk specjalnie duży i wystający nie jest. Noszę telefon na co dzień w kieszeni i jeszcze ani razu nie zdarzyło się, żeby telefon sam się zrestartował.

Może masz źle poskładaną obudowę i jakieś ruchy skrętne telefonu powodują mimowolne przyciśnięcie przycisku?

--
Michał "HoMMeR" Paszek

Data: 2011-06-01 10:30:45
Autor: atm
[...]

Zdazylo sie juz ze dwa trzy razy o czym radosnie powiadomil mnie dzwiek logo Play. W przypdaku mojego egzemplarza nie jest potrzebna pierwsza sekunda a jedynie ciagle przytrzymanie przez te 5-10sek.
Co do samego guzika obudowy itd, wszystko wydaje sie dzialac prawidlowo, guzik za kazdym razem reaguje na przycisniecie.
No nic, poczekam na aktualizacje Androida.
Pozdrawiam......Rafal

Data: 2011-06-01 11:18:14
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
W dniu 2011-06-01 10:30, atm pisze:

Zdazylo sie juz ze dwa trzy razy o czym radosnie powiadomil mnie dzwiek
logo Play. W przypdaku mojego egzemplarza nie jest potrzebna pierwsza
sekunda a jedynie ciagle przytrzymanie przez te 5-10sek.

No dobra, u mnie też po przytrzymaniu przez >10sekund telefon się resetuje. Ale jednego wciąż nie mogę pojąć: aż mnie palec bolał od przytrzymywania tego przycisku zanim telefon się zrestartował. Żeby tak długo przycisk przytrzymał się samoczynnie musiałbym chodzić chyba w spodniach a'la Freddie Mercury :)

Może masz zbyt opięty ubiór? :-)

Inna sprawa, że ja telefon noszę w oryginalnym, skórzanym pokrowcu w przedniej kieszeni spodni.

--
Michał "HoMMeR" Paszek

Data: 2011-06-01 12:37:04
Autor: atm
[...]

Nie no Queen czy Bee Gees nie sa moimi kapelami ;]
Dosc luzne spodnie, telefon w przedniej kieszeni poziomo.
Tyle wystarczy, zeby podczas siedzenia od czasu do czasu wciasnal
sie wystarczajaco dlugo guzik zasilania. Mam na SGS gumowe gatki
ale jak wspomnialem wczesniej nie lubie tych wszystkich opakowan.
Pozdrawiam

Data: 2011-06-01 12:14:41
Autor: G Nowak
[...]

Moze przez to, ze nosisz go "poziomo" spodnie napinaja sie podczas siadania. Mozesz tez sprawdzic w salonie/u kolegi czy guzik nie ostaje/pracuje inaczej niz w pozostalych modelach. Mam tego zloma rok i jeszcze ani razu sam sie nie wylaczyl (za to dzwonil).

--
Pozdr

Data: 2011-06-01 16:51:49
Autor: atm
On 2011-06-01 13:14, G Nowak wrote:
[...]

Zgadza sie, to wlasnie przez takie umieszczenie w kieszeni ale pionowo
niezbyt sie miesci podczas siadania, a nie bede kupowal spodni Samsunga z certyfikatem kompatybilnosci z SGS ;]

  Mozesz tez sprawdzic w salonie/u kolegi czy guzik nie
ostaje/pracuje inaczej niz w pozostalych modelach. Mam tego zloma rok i
jeszcze ani razu sam sie nie wylaczyl (za to dzwonil).

Guzik pracuje tylko nieco delikatniej niz roker glosnosci, mysle ze wszystko z nim jest ok.

Android - blokowanie klawisza Power