Android - gdzie jest instrukcja?

Data: 2015-09-03 21:33:30
Autor: Marek
Android - gdzie jest instrukcja?
Witam,

Szukam informacji na temat listy komend "ok google" dla języka polskiego (Nexus 6). W internecie znajduję jedynie strzępy informacji w jakiś publikacjach postronnych. Na facebooku coś znazłem lecz wątkotwórca zaleca przeczytanie setek komentarzy aby wyłapać pełną listę.... no comment. Support Google pomija język polski a angielskie komendy ciężko przełożyć na polskie odpowiedniki (np. za diabła nie wiem jak utworzyć wydarzenia kalendarza do danej daty i godziny - data zawsze ustawia się na "jutro").

Podobnie nie wiem jak zmusić "ok google" do otwierania właściwej aplikacji. Np. chcę kalkulator - otwiera się jakiś googlowy badziew zamiast RealCalc jakiego używam. Podobnie z emailem - otwiera się Gmail, którego nie używam. Do tego celu stosuję chyba najbardziej użyteczny K9.

Czy takie zagadnienia są gdzieś wyjaśnione?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2015-09-04 00:14:30
Autor: LordBluzg®
Android - gdzie jest instrukcja?
"Marek" wydumał(a) w wiadomości ID news:msa7ac$idq$1news.icm.edu.pl
[...]

Po co się męczysz? VoiceCommander obsługuje po polsku.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cyberon.cvc.PLK_trial&hl=pl Może nie wszystko ale ja sobie chwalę. Wersja darmowa nie "potrafi" zadzwonić na tel komórkowy ale wystarczy wypowiedzieć "szukać" i wcisnąć klawisz :) Jeśli mam 1tys kontaktów to w samochodzie rewelka :) Pomijam rónież szybkość, znacznie szybszy niż google. Uruchamia aplikacje bez problemu.

--
LordBluzg®™
Get out of the road if you want to grow old.(€™)

Data: 2015-09-04 21:33:21
Autor: Marek
W dniu 2015-09-04 o 00:14, LordBluzg® pisze:

[...]

Szczerze mówiąc właśnie tej aplikacji cały czas używałem w wersji płatnej. Bardzo dobrze spisuje się w formie telefonowania do kontaktów za pomocą słuchawki bluetooth... choć wkurza bo za każdym razem pyta się o to, który numer chcę wybrać zamiast wybrać domyślny. Ale za diabła nie wiem jak rozpocząć nawigację pod wypowiedziany adres. W przypadku "ok google" to działa fajnie. Mam jeszcze parę innych dylematów. Dlatego drążę temat.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2015-09-16 00:47:14
Autor: LordBluzg®
Android - gdzie jest instrukcja?
"Marek" wydumał(a) w wiadomości ID news:mscrm4$udu$1news.icm.edu.pl
[...]

Bo sam nie dodajesz słowa "komórka" czy "dom" tak to działa :)

Ale za diabła nie wiem jak rozpocząć nawigację pod wypowiedziany adres. W przypadku "ok google" to działa fajnie. Mam jeszcze parę innych dylematów. Dlatego drążę temat.

Uzywaj google maps. Tam podajesz adres "słownie po polsku" czyli Poznań, Królowej Jadwigi sześć i tapniesz "samochód" potem strzałkę i prowadzi. Jeśli jednak chcesz użyć głosu w jakiejś innej nawigacji, to musisz poszukać takiej, która to obsługuje :)

Data: 2015-09-21 23:19:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Android - gdzie jest instrukcja?

"LordBluzgR" mta76r$9a8$1@mx1.internetia.pl

: Uzywaj google maps. Tam podajesz adres "s³ownie po polsku"
: czyli Poznañ, Królowej Jadwigi sze¶æ i tapniesz "samochód"
: potem strza³kê i prowadzi. Je¶li jednak chcesz u¿yæ g³osu
: w jakiej¶ innej nawigacji, to musisz poszukaæ takiej,
: która to obs³uguje :)

Ja u¿ywam klawiatury umo¿liwiaj±cej pisanie g³osem.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-09-08 00:38:58
Autor: Marek
Android - gdzie jest instrukcja?
P.S.
Moje pytanie w zasadzie miało na celo dowiedzenie się jak korzystać z Androida. Z tego co obecnie dostrzegam, to wiedza na temat funkcjonalności Androida jest ściśle tajna. Wyrywkowe fragmenty tego co ktoś kiedyś odkrył publikowane są w sieci. Pojawiają się linki typu antyweb.pl, które ujawniają część "tajnej" wiedzy na temat eksploatacji Androida. Wydaje mi się, że nie tak powinno wyglądać zdobywanie wiedzy na temat smartfona jaki się posiada. Nie bardzo mi się che wierzyć, że obsługa smartfona ma polegać na pozyskiwaniu informacji metodą pantoflową.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2015-09-08 08:37:27
Autor: krzysztofsf
Android - gdzie jest instrukcja?
W dniu wtorek, 8 wrze¶nia 2015 00:39:03 UTC+2 u¿ytkownik Marek napisa³:
P.S.
Moje pytanie w zasadzie mia³o na celo dowiedzenie siê jak korzystaæ z Androida. Z tego co obecnie dostrzegam, to wiedza na temat funkcjonalno¶ci Androida jest ¶ci¶le tajna. Wyrywkowe fragmenty tego co kto¶ kiedy¶ odkry³ publikowane s± w sieci. Pojawiaj± siê linki typu antyweb.pl, które ujawniaj± czê¶æ "tajnej" wiedzy na temat eksploatacji Androida. Wydaje mi siê, ¿e nie tak powinno wygl±daæ zdobywanie wiedzy na temat smartfona jaki siê posiada. Nie bardzo mi siê che wierzyæ, ¿e obs³uga smartfona ma polegaæ na pozyskiwaniu informacji metod± pantoflow±.

Wiekszosc smartfonow i tabletow ma (nieusuwalny przewaznie) pakiet aplikacji przydatnych wedlug producenta.

90% posiadaczy poprzestaje na tym, sporadycznie cos doinstalowujac. Chyba z 50% nic nie doinstalowuje, czesto nie zakladaja konta google.

Reszta dodaje nowe aplikacje droga poszukiwania rozwiazania swoich zdefiniowanych potrzeb lub problemow, oraz wlasnie droga zainteresowania sie nieznana aplikacja, ktora zostala przez kogos przedstawiona i polecona.

Data: 2015-09-08 22:33:34
Autor: szemrany

https://www.androidpit.com/google-now-commands-how-many-do-you-know

--
howgh
szemrany

Data: 2015-09-09 00:51:35
Autor: Marek
W dniu 2015-09-08 o 22:33, szemrany pisze:

https://www.androidpit.com/google-now-commands-how-many-do-you-know

Właśnie ... to jest to o czym wspominałem. Z tej listy prawie nic nie działa albo nie potrafiłem zgadnąć jak wypowiedzieć polski odpowiednik typu "nawiguj do....". Zgadywanki, zero instrukcji.

--
Pozdrawiam,
Marek

Android - gdzie jest instrukcja?