Android i 64-bitowy processor

Data: 2014-08-15 13:31:16
Autor: jakson
Android i 64-bitowy processor
Applowski processor A7 (montowany od roku w iPhone5S) to 64-bitowy procesor
oparty o architektur臋 ARM.

A ten ajfon ma > niz 4GB RAMu?

Data: 2014-08-15 14:20:18
Autor: atm
On 2014-08-15 13:31, jakson wrote:
Applowski processor A7 (montowany od roku w iPhone5S) to 64-bitowy
procesor
oparty o architektur臋 ARM.

A ten ajfon ma > niz 4GB RAMu?

Poszukaj info w sieci, byla niezla dyskusja zaraz po premierze tego procka. Podobno 64 bity przelozyly sie nie tylko na obsluge wiekszej ilosci RAMu (ktorej w iP nie ma ale chodzi jak trzeba).

Data: 2014-08-15 14:23:27
Autor: masti
Android i 64-bitowy processor
Dnia pi臋knego Fri, 15 Aug 2014 14:20:18 +0200 osobnik zwany atm napisa艂:

On 2014-08-15 13:31, jakson wrote:
[...]

ciekawe na co ma wp艂yw mo偶liwo艣膰 adresowania wi臋kszej pami臋ci. o tylko to zmieniaj膮 64bity. Jedyna wp艂yw mog艂o mie膰 przepisanie kodu zamiast przekompilowania na 64bity. Ale to z r贸偶nic膮 32vs64 nie ma nic wsp贸lnego.

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam l臋k gruntu! -Chyba wysoko艣ci? -Wiem co m贸wi臋. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-08-15 13:13:03
Autor: Pszemol
"masti" <gone@to.hell> wrote in message news:lsl54v$klh$2dont-email.me...
ciekawe na co ma wp艂yw mo偶liwo艣膰 adresowania wi臋kszej pami臋ci.
o tylko to zmieniaj膮 64bity.

Niestety nie masz racji. Ale to cz臋sty b艂膮d kt贸ry robi du偶o laik贸w...
64-bitowa architektura procesora to nie tylko powi臋kszona przestrze艅
adresowa pami臋ci. To r贸wnie偶 mn贸stwo innych zmian kt贸re w sumie
daj膮 o wiele bardziej wydajn膮 jednostk臋 centraln膮. Aby to zrozumie膰
lepiej musia艂by艣 si臋 cho膰 troch臋 zna膰 na programowaniu i elektronice.

Jedyna wp艂yw mog艂o mie膰 przepisanie kodu zamiast
przekompilowania na 64bity. Ale to z r贸偶nic膮 32vs64 nie ma nic wsp贸lnego.

Proponuj臋 aby艣 nie zabiera艂 g艂osu w tematach o kt贸rych nie masz orientacji.

Data: 2014-08-15 18:20:11
Autor: masti
Android i 64-bitowy processor
Dnia pi臋knego Fri, 15 Aug 2014 13:13:03 -0500 osobnik zwany Pszemol
napisa艂:

[...]

nie, zupe艂nie nie mam poj臋cia o swoim zawodzie :)

Data: 2014-08-15 20:58:30
Autor: K
On 15/08/2014 19:13, Pszemol wrote:
[...]

od razu widac, ze sie znasz. dawaj szczegoly, posmiejemy sie z tych laikow.

Data: 2014-08-15 20:28:30
Autor: Pszemol
K <a@b.c> wrote:
[...]

Znalaz艂e艣 ju偶 wypowied藕 obok kt贸rej szuka艂e艣?? I co? Smiejesz sie?

Data: 2014-08-15 20:32:03
Autor: masti
Android i 64-bitowy processor
Dnia pi臋knego Fri, 15 Aug 2014 20:28:30 +0000 osobnik zwany Pszemol
napisa艂:

K <a@b.c> wrote:
[...]

wij si臋, wij. --

Data: 2014-08-15 20:46:59
Autor: Pszemol

K <a@b.c> wrote:
[...]

wij si臋, wij.

Masti, to 偶e Ty zamilk艂e艣 bo nie rozumiesz nic na ten temat ju偶 wida膰...
Po co wi臋c dogadujesz skoro nie masz nic merytorycznego do dodania?

Data: 2014-08-15 20:52:20
Autor: masti
Android i 64-bitowy processor
Dnia pi臋knego Fri, 15 Aug 2014 20:46:59 +0000 osobnik zwany Pszemol
napisa艂:

K <a@b.c> wrote:
[...]

ustali艂e艣 ju偶 co lepszego jest w 64bitowym procesorze w stosunku do 32? bo na razie to gadasz du偶o tylko o niczym

Data: 2014-08-15 21:01:41
Autor: Pszemol

K <a@b.c> wrote:
[...]

Misiek, nie udawaj ze nie widzisz mojej odpowiedzi do atm obok...

Data: 2014-08-15 21:03:58
Autor: masti
Android i 64-bitowy processor
Dnia pi臋knego Fri, 15 Aug 2014 21:01:41 +0000 osobnik zwany Pszemol
napisa艂:

K <a@b.c> wrote:
[...]

ja Ci臋 pytam o odpowied藕. Konkretn膮. Nie og贸lne stwierdzenia. Co Ci daje 64bitowy procesor w telefonie z 1GB RAM. Ch臋tnie si臋 po艣miej臋.

Data: 2014-08-15 21:11:34
Autor: Pszemol

K <a@b.c> wrote:
[...]

To偶 to wlasnie opisa艂em obok... Ogarnij si臋!

Data: 2014-08-15 21:14:53
Autor: masti
Android i 64-bitowy processor
Dnia pi臋knego Fri, 15 Aug 2014 21:11:34 +0000 osobnik zwany Pszemol
napisa艂:

K <a@b.c> wrote:
[...]

je艣li tylko tyle wiesz to 艣miej臋 si臋 na ca艂e gard艂o :)

Data: 2014-08-15 21:24:52
Autor: Pszemol

K <a@b.c> wrote:
[...]

Przeciez nawet nie zrozumia艂e艣 skoro Cie to 艣mieszy... Czemu udajesz?

Data: 2014-08-16 11:04:44
Autor: K
On 15/08/2014 22:24, Pszemol wrote:

Przeciez nawet nie zrozumia艂e艣 skoro Cie to 艣mieszy... Czemu udajesz?

wez zacytuj twoja odpowiedz na to pytanie (bo my debile nie mozemy znalezc), na ktore rzekomo padla odpowiedz. postaramy sie wspolnie zrobic dla ciebie rozbior logiczny zdania i poszukamy tam przewagi 64bit procka nad 32bit w telefonie ktory ma mniej niz 4GB RAM. wtedy sie posmiejemy, ok?

na razie to bredzisz trzy po trzy jak eunuch umyslowy ciszewski.

Data: 2014-08-16 12:43:15
Autor: Alf/red/
On 16/08/14 12:04, K wrote:
wez zacytuj twoja odpowiedz na to pytanie (bo my debile nie mozemy znalezc)

o jejku jejku, Pszemol wspiera艂 si臋 http://en.m.wikipedia.org/wiki/64_bit#Pros_and_cons

A mnie, usera, wali ile tam w 艣rodku bit贸w jest. Mo偶e by膰 pi臋ciu, mo偶e by膰 pi臋ciuset. Byleby reagowa艂 szybko na to, jak pukam w ekranik, szybko wy艣wietla艂 strony / nie zacina艂 film贸w, nie lagowa艂 w nawigacji przez kilometr, i tak dalej. No i przy tym dzia艂a艂 kilka dni na jednym na艂adowaniu. Moje do艣wiadczenie elektroniczne m贸wi, 偶e lepiej da膰 dwa razy wi臋cej pami臋ci, ni偶 dwa razy wi臋cej bit贸w czy rdzeni.

--
Alf/red/

Data: 2014-08-16 06:27:15
Autor: Pszemol
"Alf/red/" <fake_1408@ump.waw.pl> wrote in message news:lsnck3$3bj$1node1.news.atman.pl...
On 16/08/14 12:04, K wrote:
[...]

I masz zdrowe podej艣cie... Ale niekt贸rzy si臋 szczyc膮 tym, 偶e
maj膮 4 czy 8 rdzeni 32-bitowych i nie zauwa偶aj膮 偶e s膮 one
wci膮偶 32-bitowe a konkurencja p贸艂tora roku temu prze艂膮czy艂a
si臋 na nowsz膮 architektur臋 64-bitow膮... :-)

[...]

A moje, widzisz, nie... Wi臋cej pami臋ci pomo偶e Ci jak prze艂膮czasz
si臋 mi臋dzy wieloma aplikacjami pami臋cio偶ernymi: po kt贸rym艣
tam odpaleniu nowej aplikacji pierwsza jest wymiatana z pami臋ci
i traci kontekst - jak si臋 na ni膮 prze艂膮czysz to odpala od nowa...
Telefon nie ma swapa na dysku, jak to jest w Windows 7, wi臋c
jak zabraknie RAMu na now膮 aplikacj臋 to stara jest usuwana.

Ale ilo艣膰 pami臋ci RAM nie wp艂ynie na to jak szybko Ci si臋 strony
szyfrowane w protokole https b臋d膮 pokazywa艂y na ekranie, bo na
to z powodzeniem wystarcza typowe 1G w dzisiejszych telefonach.

Data: 2014-08-16 13:49:43
Autor: atm
[...]

No tak....i wlasnie w otwieraniu tych szyfrowanych stron widac potege 64 bitow.

Data: 2014-08-16 15:23:04
Autor: Alf/red/
Android i 64-bitowy processor
On 16/08/14 13:27, Pszemol wrote:
I masz zdrowe podej艣cie...

Niby si臋 zgadzasz, ale...

konkurencja p贸艂tora roku temu prze艂膮czy艂a si臋 na nowsz膮 architektur臋

ale si臋 nie zgadzasz. Nic nie rozumiem (takie haiku mi wysz艂o).

--
Alf/red/

Data: 2014-08-16 08:34:31
Autor: Pszemol
"Alf/red/" <fake_1408@ump.waw.pl> wrote in message news:lsnlvp$d88$1node1.news.atman.pl...
[...]

Sprzeczno艣膰 (jak膮 pewnie widzisz) jest tylko pozorna... :-)

W momencie w kt贸rym zauwa偶y艂em 偶e masz "zdrowe podej艣cie"
nie zgodzi艂em si臋 z Tob膮 w sensie 偶e Twoje podej艣cie do tematu
jest jedynym s艂usznym i ka偶de inne podej艣cie jest niedopuszczalne.

Dla mnie, na ten przyk艂ad, istotne jest co艣 innego ni偶 dla Ciebie.
Nie ma w tym nic z艂ego 偶e nieco si臋 w podej艣ciu do techniki r贸偶nimy.

Data: 2014-08-16 23:07:48
Autor: J.F.
Android i 64-bitowy processor
Dnia Sat, 16 Aug 2014 06:27:15 -0500, Pszemol napisa(a):
"Alf/red/" <fake_1408@ump.waw.pl> wrote in message
A mnie, usera, wali ile tam w 秗odku bit體 jest.
Mo縠 by pi阠iu, mo縠 by pi阠iuset.

I masz zdrowe podej禼ie... Ale niekt髍zy si szczyc tym, 縠
maj 4 czy 8 rdzeni 32-bitowych i nie zauwa縜j 縠 s one
wci笨 32-bitowe a konkurencja p蟪tora roku temu prze潮czy砤
si na nowsz architektur 64-bitow... :-)

ale a) Alfreda wali czy ona nowsza czy starsza, byleby lepiej dzialala,

b) z 4 rdzeni jest moze jakis zysk, z 64 bit zaden :-)

Ale ilo舵 pami阠i RAM nie wp硑nie na to jak szybko Ci si strony
szyfrowane w protokole https b阣 pokazywa硑 na ekranie, bo na
to z powodzeniem wystarcza typowe 1G w dzisiejszych telefonach.

A myslisz ze 1 32-bitowy rdzen z zegarem 500MHz nie wystarcza na
szybkie deszyfrowanie ?

J.

Data: 2014-08-16 23:54:56
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:sm2ftcwtcdk9.5ob76awkyvqt.dlg40tude.net...
[...]

Domy秎nie zak砤damy 縠 nowsza == lepsza/szybsza.

b) z 4 rdzeni jest moze jakis zysk, z 64 bit zaden :-)

Czemu 縜den?

Zdefiniuj *szybkie*...

Data: 2014-08-17 09:22:51
Autor: Marek
On Sat, 16 Aug 2014 23:54:56 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
> A myslisz ze 1 32-bitowy rdzen z zegarem 500MHz nie wystarcza na
> szybkie deszyfrowanie ?
Zdefiniuj *szybkie*...

Szybciej deszyfruje strony https ni偶 zd膮偶ysz  je przeczyta膰,  mo偶e by膰? (Odpowiedz mniej wi臋cej na poziomie tego w膮tku).

--
Marek

Data: 2014-08-17 09:34:41
Autor: Pszemol
"Marek" <fake@fakeemail.com> wrote in message news:almarsoft.6135916734077333735news.neostrada.pl...
> [...]

Szybciej deszyfruje strony https ni偶 zd膮偶ysz  je przeczyta膰,  mo偶e by膰? (Odpowiedz mniej wi臋cej na poziomie tego w膮tku).

Nie bardzo... Zauwa偶, 偶e najpierw czekasz na efekty szyfrowania
i deszyfrowania aby p贸藕niej to m贸c przeczyta膰... Problemy
z szybko艣ci膮 na etapie wy艣wietlania strony daj膮 percepcj臋
powolnego urz膮dzenia...

Data: 2014-08-17 17:18:56
Autor: J.F.
Android i 64-bitowy processor
U縴tkownik "Pszemol"  napisa w wiadomo禼i
[...]

Nowsze jest tez 8 rdzeni.
A czy lepsza ... jak tam z poborem mocy ? :-)

b) z 4 rdzeni jest moze jakis zysk, z 64 bit zaden :-)
Czemu 縜den?

Bo zaden. Nie masz jeszcze zadnej aplikacji ktora to wykorzystuje, nie powinienes miec, bo te 32 bit powinno wiekszosci wystarczyc, nie masz 4GB ram w telefonie, ani czym ich zapelnic ...

[...]

Szybciej niz przeczytasz, szybciej niz mgnienie oka :-)

No i skad wniosek ze na 64 bedzie szybciej ? Wiele szyfrowan schodzi na pojedyncze bity ...

J.

Data: 2014-08-17 11:25:01
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:53f0c7e0$0$2357$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No i 8 rdzeni b阣zie pewnie jako szybsze ni 4 czy 2 czy 1.
Czy 8 razy szybsze? Z pewno禼i nie...

[...]

Nie twierd 縠 "縜den" bo nie wiesz 縠 縜den...

[...]

Cz硂wieku, zastanowi砮 si o czym Ty m體isz?
Dlaczego w og髄e por體nujesz czas jaki up硑wa od klikni阠ia w link
na stronie do pokazania zrenderowanej strony do kt髍ej link prowadzi
z czasem jaki up硑wa Ci na czytanie tej strony?
Czy jak artyku jaki b阣ziesz czyta 5 minut to dla Ciebie normalne
jest 縠 telefon b阣zie Ci zmusza do podobnego 5 miinut czekania
na jego wy秝ietlenie? Co to za nieprzemy秎any argument?

Mi chodzi o to, 縠 masz dwa telefony do oceny/wyboru kt髍y wolisz.
Jeden kt髍y reaguje czasem 1/4 sekundy na klikni阠ie na linku,
drugi kt髍y reaguje czasem 1/8 sekundy na klikni阠ie na linku
do czasu pokazania artyku硊 do kt髍ego prowadzi link...
Kt髍y telefon jest szybszy i dlaczego klient woli ten szybszy,
mimo 縠 ta zyskana 1/8 sekundy ma si nijak do czasu 5 minut
sp阣zonego potem statycznie na czytaniu pokazanego artyku硊?

Widzisz - te tematy s dla mnie bliskie bo akurat jako in縴nier
elektronik bior aktywny udzia w projektowaniu i testowaniu
sprz阾u elektronicznego kt髍y ma graficzny interface do
komunikacji z u縴tkownikiem, najcz甓ciej bardzo niecierpliwym
u縴tkownikiem... Wiem, 縠 taka r罂nica 1/8 jest 砤two wyczuwalna
i zauwa縜lna i czasem decyduje w og髄nej percepcji urz眃zenia.

No i skad wniosek ze na 64 bedzie szybciej ?
Wiele szyfrowan schodzi na pojedyncze bity ...

64-bity to nie tylko 64-bitowa magistrala adresowa...
To r體nie 64-bitowa szyna danych i wydajniesza jednostka
centralna, 64-bitowe ALU, 64-bitowe podr阠zne rejestry itp, itd...
Wi阠ej danych przepychasz przez tak maszyn licz眂.

Data: 2014-08-17 19:00:24
Autor: J.F.
[...]

Podejrzewam ze wcale. Podejrzewam ze przecietnemu telefonowi dwa rdzenie wystarcza.

A ten 64 bitowy to ile bedzie szybszy ? 64 razy ? 2 razy ?
Tak prawde powiedziawszy to obawiam sie ze nawet wolniejszy moze byc :-)

[...]

Na ile sie znam na architekturze komputerow - jeszcze dlugo zaden :-)

[...]

Jak dobrze zrobiony, to pierwszy kawalek powinien sie pokazac juz po chwili, a nie po 5 minutach :-)

[...]

Kup sobie tego nowego ajfona i zobacz ile szybciej strone deszyfruje :-)

Zaraz ... nie masz juz 64 bitowego procesora ?

Kt髍y telefon jest szybszy i dlaczego klient woli ten szybszy,
mimo 縠 ta zyskana 1/8 sekundy ma si nijak do czasu 5 minut
sp阣zonego potem statycznie na czytaniu pokazanego artyku硊?

1/8 sekundy raczej nie zyskasz, ale owszem, moze byc zauwalne.

[...]

no i ile zmiennych int64 masz w swoim programie ? :-)

No i skad wniosek ze na 64 bedzie szybciej ?
Wiele szyfrowan schodzi na pojedyncze bity ...
64-bity to nie tylko 64-bitowa magistrala adresowa...
To r體nie 64-bitowa szyna danych

Niekoniecznie,

i wydajniesza jednostka centralna, 64-bitowe ALU, 64-bitowe podr阠zne rejestry itp, itd...

A wszystkie liczby maja z przodu 32 lub wiecej bitow zerowych.

I nie pisz ze wydajniejsza jednostka, bo przetwarzanie wiecej bitow tez kosztuje czas.
Ona sie moze okazac wrecz wolniejsza. Aczkolwiek podejrzewam ze i postep technologiczny byl i zrobiona w krzemie jako szybsza ... tylko ze ta sama technologia umozliwilaby szybszy procesor 32-bitowy.
I prawdopodobnie wystarczajacy.

Data: 2014-08-17 21:38:16
Autor: Marek
On Sun, 17 Aug 2014 11:25:01 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
64-bity to nie tylko 64-bitowa magistrala adresowa...
To r贸wnie偶 64-bitowa szyna danych i wydajniesza jednostka
centralna, 64-bitowe ALU, 64-bitowe podr臋czne rejestry itp, itd...
Wi臋cej danych przepychasz przez tak膮 maszyn臋 licz膮c膮.

Tak, tak... a teraz nam napisz zalety 128bitowego procesora, bo ten 64  bitowy za nied艂ugo te偶 stanie si臋 de mode.

--
Marek

Data: 2014-08-16 13:03:01
Autor: atm
On 2014-08-16 12:43, Alf/red/ wrote:
On 16/08/14 12:04, K wrote:
[...]

I chyba wlasnie w tym rzecz - Apple juz teraz wprowadzilo 64 bity myslac o przyszlosci. W tej chwili korzysc z tego jest pewnie mocno wirtualna.

Data: 2014-08-16 06:28:31
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:53ef3a6b$0$2362$65785112news.neostrada.pl...
On 2014-08-16 12:43, Alf/red/ wrote:
On 16/08/14 12:04, K wrote:
[...]

Nie jest... iPhone5S z iOS dzia艂a wyj膮tkowo szybko i p艂ynnie mimo 偶e ma
"tylko" dwa rdzenie - Android potrzebuje do tego samego 4 lub 8 rdzeni.
To si臋 sprawdza ju偶 dzi艣 w praktyce a w przysz艂o艣ci tylko b臋dzie lepiej.

Data: 2014-08-16 13:47:54
Autor: atm
On 2014-08-16 12:43, Alf/red/ wrote:
On 16/08/14 12:04, K wrote:
[...]

To prawda, parametry sprzetowe w stosunku do oferowanej predkosci sa mocno po stronie iP. Pytanie na ile sie to zmieni po wprowadzeniu pelnej wielozadaniowosci bo chyba ma sie ona pojawic?
Poza tym oprocz dodania 64 bitow chyba jednak cos sie zmienilo jeszcze w ostatnim iP w stosunku do poprzednikow?

Data: 2014-08-16 06:58:34
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:53ef44f1$0$2143$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Na to pytanie odpowiedzie膰 mo偶e ten, kto siedzi w biurze projektowym
gdzies w Cupertino, CA...

Poza tym oprocz dodania 64 bitow chyba jednak cos sie zmienilo jeszcze
w ostatnim iP w stosunku do poprzednikow?

Mn贸stwo rzeczy si臋 zmieni艂o.

Data: 2014-08-16 14:02:39
Autor: atm
On 2014-08-16 13:58, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

Ok, zatem chyba musimy sie powstrzymac przed calkowita ocena wymagan do czasu az oba systemy zaoferuja pelna wielozadaniowosc, ktora moze pochlonac sporo zasobow rowniez na sprzecie Appla.

Poza tym oprocz dodania 64 bitow chyba jednak cos sie zmienilo jeszcze
w ostatnim iP w stosunku do poprzednikow?

Mn贸stwo rzeczy si臋 zmieni艂o.

Dokladnie, dlatego nie upatrywalbym w tym tylko i wylacznie mistycznej roli wprowadzenia 64 bitow.

Data: 2014-08-16 07:12:44
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:53ef4865$0$2143$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jak najbardziej mo偶emy ocenia膰 jako艣膰 dzia艂ania obecnie dost臋pnych
na rynku urz膮dze艅 - na nic nie musimy czeka膰 bo czeka膰 musieliby艣my
w niesko艅czono艣膰 w ka偶dej dziedzinie - czy to TV czy smartfony lub
samochody. Przecie偶 wiadomo 偶e to co b臋dzie w przysz艂ym roku b臋dzie
w jakim艣 sensie lepsze od tego co jest w tym roku, inaczej nikt by tego
nowego nie kupowa艂 i zosta艂by przy starym.

[...]

Nigdzie nie napisa艂em "tylko i wy艂膮cznie".

Data: 2014-08-16 14:52:38
Autor: atm
On 2014-08-16 14:12, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

Na tej samej zasadzie mozna ocenic predkosc dostawczaka w stosunku do osobowego. Gdy ten osobowy dostanie pake wtedy moze sie sporo zmienic.

[...]

Zgoda i dlatego nie robilbym z tych 64 bitow killer ficzera.
Osobiscie nieporownywalnie bardziej wolalbym wodoszczelnosc w wydaniu Sony, no ale w tym temacie nie mozesz wiele napisac ;]
Moze iP6 cos tutaj zmieni poza dogonieniem konkurencji w wielkosci wyswietlacza.

Data: 2014-08-16 08:26:47
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:53ef541d$0$2239$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie bardzo. I nie rozumiem sk膮d to bierzesz.

B臋dziemy por贸wnywa膰 wydajno艣膰 jak ju偶 nowa funkcjonalno艣膰 b臋dzie dost臋pna.
Dzi艣 por贸wnujmy to co mamy dzi艣 dost臋pne, gdyba膰 nie ma sensu...

[...]

A kto robi z tego killer-ficzer?
Czy w膮tki na tej grupie mo偶na zak艂ada膰 tylko o killer-ficzerach?

Osobiscie nieporownywalnie bardziej wolalbym wodoszczelnosc w wydaniu Sony, no ale w tym temacie nie mozesz wiele napisac ;]

Jak najbardziej mog臋 napisa膰 - te偶 chcia艂bym aby telefon by艂 zaprojektowany
jako wodoszczelny. Zw艂aszcza je艣li nie jest to zrobione kosztem pogorszenia
innych jego cech. Ale nie jest to tak wa偶ne jak procesor 64-bitowy z bardzo
prostego powodu - procesora w telefonie samemu sobie nie wymienisz...
Natomiast z telefonu nieodpornego na wod臋 mo偶esz zrobi膰 艂atwo taki odporny
na wod臋 stosuj膮c dost臋pne na rynku preparaty w spray'u.

Moze iP6 cos tutaj zmieni poza dogonieniem konkurencji w wielkosci wyswietlacza.

Okre艣lenie 偶e "Apple dogania konkurencj臋" sugeruje b艂臋dnie, 偶e Apple nie by艂
w stanie zrobi膰 du偶ego ekranu i wreszcie mu si臋 uda艂o. Tymczasem Apple
nie robi艂 艣wiadomie telefon贸w z du偶ym ekranem mimo 偶e m贸g艂, bo si臋 je
po prostu niewygodnie u偶ywa jedn膮 r臋k膮.
Jest to od dawna znany fakt, nie wiem czemu bijesz piani臋...
Wi臋kszy ekran nie jest 偶adnym technologicznym osi膮gni臋ciem gdzie trzeba
jako艣 "konkurencj臋 dogania膰". Ju偶 pr臋dzej mo偶na tak powiedzie膰 o architekturze
64-bitowej ale du偶e ekrany LCD robi si臋 ju偶 od bardzo dawna, nawet 70-calowe...

Data: 2014-08-16 16:19:38
Autor: atm
On 2014-08-16 15:26, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

Ok, czyli trzeba bedzie zalozyc nowy watek, pod tytulem Multitasking: Android vs iOS zeby to zestawienie mialo sens.

[...]

Tak wyglada wodoszczelnosc w rezerwacie? Cos tego typu?
鈥淲hen applied externally to your device, Impervious protects against spill damage and screen scratching,鈥 says Impervious on its website. 鈥淲hen fully applied to the outer & inner components of your device, Impervious is classified as IPX 7. We currently only offer full waterproofing kits for the iPhone 5, 5s, and 6. When applied, your device can be submerged in (1) meter or (3) feet of water for up to 30 minutes (We do NOT recommend).鈥

A word of caution, however: opening up your iPhone to make it waterproof will void the warranty.
http://www.digitaltrends.com/mobile/spray-promises-make-smartphone-water-resistant-30/#!bEu8Pt

[...]

Ale wlasnie Apple dogania konkurencje: powoli ucieka mu rynek. Ludzie sa juz znudzeni tym ograniczeniem 3.5-4.0".
Apple podgoni konkurencje, zeby zatrzymac migracje z tego powodu.
Co z tego, ze potrafia zrobic wiekszy ekran? To na zasadzie slonia w karafce. Co do obslugi jedna reka, zaproponuja cos czego nie mogli zaproponowac np rok lub dwa temu?
Piane bic? No prosze Cie. To nie jest temat, ktory mnie szczegolnie rusza. Takie tam dywagacje. Wyskoczyles z procesorem 64 bitowym na zasadzie "a my mamy 64 bity a wy nie, tadada" nie podajac zadnych precyzyjnych danych odnosnie zysku a jedynie mgliste przeslanki gdzie sie to moze przydac...i wlasciwie czego oczekujesz?

Data: 2014-08-17 11:17:23
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:53ef6881$0$2233$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No co艣 w tym stylu mia艂em na my艣li...
I nie dotyczy to tylko iPhone ale kazdego innego urz膮dzenia
elektronicznego kt贸re nie jest zaprojektowane od pocz膮tku
na wodoodporno艣膰. Uzyskuje si臋 j膮 stosuj膮c fizyk臋 w praktyce :-)

[...]

Prawdopodobnie w艂a艣nie o to chodzi... Mo偶e inne rozwi膮zania software?

[...]

W艂a艣ciwie oczekuje - jak zawsze - rozrywki ;-)
A czego innego oczekiwa膰 po grupach dyskusyjnych?

Data: 2014-08-17 18:37:33
Autor: atm
[...]

Hehe, pozostaje pogratulowac.
Nie majac telefonu z 64 bitami rozpetales tutaj niezle zamieszanie ;]

Data: 2014-08-17 11:58:17
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:53f0da4d$0$2353$65785112news.neostrada.pl...
[...]

:-) m贸j telefon jest w og贸le 艣wietny, bez wzgl臋du na ilo艣膰 ma艂ych bit贸w.

Data: 2014-08-18 19:33:18
Autor: the unacceptable face of predatory capitalism
GOWNO - Re: Android i 64-bitowy processor
GOWNO pszemol wrote:
Nie majac telefonu z 64 bitami rozpetales tutaj niezle zamieszanie ;]

:-) m贸j telefon jest w og贸le 艣wietny, bez wzgl臋du na ilo艣膰 ma艂ych bit贸w.

ty i twoje zasranstwo jest dokladnie okreslone - GOWNO!

spadaj w CHUJ USraelski PARCHu!

Data: 2014-08-16 13:59:49
Autor: Budzik
Android i 64-bitowy processor
U縴tkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...

I chyba wlasnie w tym rzecz - Apple juz teraz wprowadzilo 64 bity
myslac o przyszlosci. W tej chwili korzysc z tego jest pewnie mocno
wirtualna.

Nie jest... iPhone5S z iOS dzia砤 wyj眛kowo szybko i p硑nnie mimo 縠
ma "tylko" dwa rdzenie - Android potrzebuje do tego samego 4 lub 8
rdzeni.

Ale to dzieki 64 bitom?
A to nie chodzi o mo縧iw ilo舵 obs硊zonej pami阠i RAM?

Data: 2014-08-16 09:17:45
Autor: Pszemol
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:XnsA38B9AE60368Cbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Mi阣zy innymi dzi阫i 64-bitom... Ju o tym m體ili秏y przecie.

A to nie chodzi o mo縧iw ilo舵 obs硊zonej pami阠i RAM?

Applowski iPhone5S nie ma wi阠ej ni 4Gb RAMu, wyobra sobie.

Widz 縠 przekonanie o tym, 縠 dla mniejszej od 4Gb RAM pami阠i
architektura 64-bitowa nie ma 縜dnych zalet jest mocno zakorzenione...

Data: 2014-08-17 15:59:43
Autor: Budzik
[...]

Przepraszam, nie czytam az tak dok砤dnie w眛ku.

A to nie chodzi o mo縧iw ilo舵 obs硊zonej pami阠i RAM?

Applowski iPhone5S nie ma wi阠ej ni 4Gb RAMu, wyobra sobie.

Wiem.

Widz 縠 przekonanie o tym, 縠 dla mniejszej od 4Gb RAM pami阠i
architektura 64-bitowa nie ma 縜dnych zalet jest mocno zakorzenione...
O to mi w砤snie chodzi硂.
Sadzi砮m ze 64 sa w砤snie do obs硊gi pamieci.
Dzi阫i za info, ze nie tylko.

Data: 2014-08-16 12:02:33
Autor: Pszemol
"K" <a@b.c> wrote in message news:lsnrh5$s08$2adenine.netfront.net...
[...]

Zmie艅 j臋zyk bo nie jeste艣my u Ciebie pod budk膮 z piwem...

Data: 2014-08-17 12:15:15
Autor: K
On 16/08/2014 18:02, Pszemol wrote:
[...]

urazilem ciebie, czy twojego chlopaka?

Data: 2014-08-16 13:14:47
Autor: J.F.
Android i 64-bitowy processor
Dnia Sat, 16 Aug 2014 12:43:15 +0200, Alf/red/ napisa(a):
On 16/08/14 12:04, K wrote:
wez zacytuj twoja odpowiedz na to pytanie (bo my debile nie mozemy znalezc)
o jejku jejku, Pszemol wspiera si http://en.m.wikipedia.org/wiki/64_bit#Pros_and_cons

A mnie, usera, wali ile tam w 秗odku bit體 jest. Mo縠 by pi阠iu, mo縠 by pi阠iuset. Byleby reagowa szybko na to, jak pukam w ekranik, szybko wy秝ietla strony / nie zacina film體, nie lagowa w nawigacji przez kilometr, i tak dalej.

Dobrze mowisz, ale praktyka bywa taka ze jednak szybkosc od sprzetu
zalezy.

No i przy tym dzia砤 kilka dni na jednym na砤dowaniu.

A to bywa sprzeczne :-)

Moje do秝iadczenie elektroniczne m體i, 縠 lepiej da dwa razy wi阠ej pami阠i, ni dwa razy wi阠ej bit體 czy rdzeni.

A to niekoniecznie. Program pamieci zajmuje tyle ile zajmuje. Wiecej
moze tylko dysk buforowac. Jak pamieci starcza, to wiecej nie
przyspiesza. A jak mowa o telefonach z Androidem, to:

a) pracuja w javie, na symulowanej maszynie wirtualnej, szybki
procesor potrzebny. Cholera wie ile rdzeni, ale drugi raczej znajdzie
wykorzystanie. b) pamieci maje sporo, ale ponizej 4GB. 32 bity to obsluza. A jak dasz
wiecej, to zaczyna bitow brakowac. Nie wiem jak tam z pamiecia
wirtualna - moze sie przydac wiecej przestrzeni adresowej niz RAM.

c) ta java ma swoje typy, i niekoniecznie zmiana procka cos jej pomoze
(w sensie - co z tego ze procek umozliwia operacja na 64 bitach, skoro
typy w javie sa tylko lub glownie 32 bit).

J.

Data: 2014-08-16 13:23:20
Autor: atm
[...]

Wg plotek nowy Note ma miec procek 64 bity i 4GB RAMu. Niedlugo dowiemy sie ile bylo w tym prawdy.

Data: 2014-08-19 01:16:58
Autor: the_foe
W dniu 2014-08-16 13:23, atm pisze:

[...]

to bedzie takie marketingowe 64 bity
https://en.wikipedia.org/wiki/ARM_Cortex-A53#64.2F32-bit_architecture
"Instructions are still 32 bits long"

Memory translation from 48-bit virtual addresses based on the existing LPAE, which was designed to be easily extended to 64-bit.

czyli 4GB bedzie pokonane

--
@foe_pl

Data: 2014-08-16 10:06:09
Autor: A.L.
Android i 64-bitowy processor
On Fri, 15 Aug 2014 21:14:53 +0000 (UTC), masti <gone@to.hell> wrote:

je秎i tylko tyle wiesz to 秏iej si na ca砮 gard硂 :)

Jest prosta analogia: lepiej kochac kobiete z dyzum biustem niz malym.
Wiec jak sie kocha telefon, to lepiej kochac taki z 64 bitowym
procesorem niz z 32 bitowym

A.L.

Data: 2014-08-16 10:04:19
Autor: A.L.
Android i 64-bitowy processor
On Fri, 15 Aug 2014 13:13:03 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>
wrote:

"masti" <gone@to.hell> wrote in message news:lsl54v$klh$2dont-email.me...
ciekawe na co ma wp硑w mo縧iwo舵 adresowania wi阫szej pami阠i.
o tylko to zmieniaj 64bity.

Niestety nie masz racji. Ale to cz阺ty b潮d kt髍y robi du縪 laik體...
64-bitowa architektura procesora to nie tylko powi阫szona przestrze
adresowa pami阠i. To r體nie mn髎two innych zmian kt髍e w sumie
daj o wiele bardziej wydajn jednostk centraln.

A jakie konkretnie? Tylko bez picu, prosze. Wykladam przedmiot
Computer Architecture, wiec mam troche pojecia

A.L.

Data: 2014-08-16 12:03:22
Autor: Pszemol
wrote:

[...]

Mam powt髍zy czy znajdziesz odpowiedni wypowied obok?

Data: 2014-08-18 08:24:45
Autor: Michal Tyrala
Android i 64-bitowy processor
On Fri, 15 Aug 2014 13:13:03 -0500, Pszemol wrote:
 Aby to zrozumie lepiej musia砨y si cho troch zna na programowaniu i elektronice.

Wiesz jakie to jest zabawne, kiedy pisze to kto, kto do niedawna nie
zna I prawa Kirchoffa? :-)

iElektronik w akcji :-)

--
Micha

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2014-08-18 16:01:44
Autor: Pszemol
Michal Tyrala <wiesiu@bdm.com.pl> wrote:
On Fri, 15 Aug 2014 13:13:03 -0500, Pszemol wrote:
 Aby to zrozumie膰 lepiej musia艂by艣 si臋 cho膰 troch臋 zna膰 na programowaniu i elektronice.

Wiesz jakie to jest zabawne, kiedy pisze to kto艣, kto do niedawna nie
zna艂 I prawa Kirchoffa? :-)

iElektronik w akcji :-)

Zabawne jest tylko dla Ciebie, bo wyciagasz b艂edne - niczym nieuzasadnione
- wnioski...

Data: 2014-08-19 11:09:53
Autor: Michal Tyrala
On Mon, 18 Aug 2014 16:01:44 +0000 (UTC), Pszemol wrote:
> zna I prawa Kirchoffa? :-)

 Zabawne jest tylko dla Ciebie,

A tego to nie wiesz.

bo wyciagasz b砮dne - niczym nieuzasadnione - wnioski...

Archiwa usenetu s lepsze ni trollska pami赕:
http://pl.misc.telefonia.gsm.narkive.com/ZvmyPBzU/niedorobki-w-androidzie-odcinek-1-wy-adowana-do-zera-bateria

Nie ma za co.

Data: 2014-08-19 12:59:33
Autor: Pszemol
"Michal Tyrala" <wiesiu@bdm.com.pl> wrote in message news:slrnlv6c41.uis.wiesiuhydra.ck.polsl.pl...

> [...]

A tego to nie wiesz.

bo wyciagasz b砮dne - niczym nieuzasadnione - wnioski...

Archiwa usenetu s lepsze ni trollska pami赕:

W眛ek pami阾a砮m, nawet pami阾a砮m te 縠 ju wyja秐ia砮m Ci
gdzie robi砮 b酬dne za硂縠nie o tych prawach K. Ale do Ciebie
nie dociera. Ale wida wszystko w archiwum, nawet Twoj pomy砶.

Data: 2014-08-20 10:59:26
Autor: Michal Tyrala
On Tue, 19 Aug 2014 12:59:33 -0500, Pszemol wrote:

> [...]
>
> Nie ma za co.

 W眛ek pami阾a砮m, nawet pami阾a砮m te 縠 ju wyja秐ia砮m Ci
 gdzie robi砮 b酬dne za硂縠nie o tych prawach K.

Nie prawach, specjalisto, a w I prawie. O pr眃ach schodz眂ych si w
w昙le. Masz jednak pot昕ne dziury w podstawach.

 Ale do Ciebie nie dociera. Ale wida wszystko w archiwum, nawet Twoj
 pomy砶.

Tak, tak. iElektronika.

Z zabawnego stajesz si znowu 縜硂sny, wi阠 EOT jak dla mnie. Dokarmianie
ma u mnie sens wy潮cznie rozrywkowy.

Data: 2014-08-20 19:05:51
Autor: Pszemol
[...]

Archiwa usenetu s膮 lepsze ni偶 trollska pami臋膰:
http://pl.misc.telefonia.gsm.narkive.com/ZvmyPBzU/niedorobki-w-androidzie-odcinek-1-wy-adowana-do-zera-bateria

Nie ma za co.

 W膮tek pami臋ta艂em, nawet pami臋ta艂em te偶 偶e ju偶 wyja艣nia艂em Ci
 gdzie robi艂e艣 b艂臋dne za艂o偶enie o tych prawach K.

Nie prawach, specjalisto, a w I prawie. O pr膮dach schodz膮cych si臋 w
w臋藕le.

Tak tak, przecie偶 mowie ze watek pamietam.

Masz jednak pot臋偶ne dziury w podstawach.

Ciesze sie :-))

 Ale do Ciebie nie dociera. Ale wida膰 wszystko w archiwum, nawet Twoj膮
 pomy艂k臋.

Tak, tak. iElektronika.

Czyzbys dalej nie rozumial ze ladowarka moze dac wiecej pradu niz telefon
potrzebuje do pracy i do ladowania razem wziete?

Myslisz ze sam uklad ladujacy baterie nie ma ograniczenia pradowego i
wpuscilby w bateri臋 i 50A jak mu ladowarka na to pozwoli? No to sie
mylisz..

Uklad ladujacy baterie ma swoje ograniczenie pradowe, wiec wystarczy ze
ladowarka moze dostarczyc ta ilosc pradu plus to co potrzebuje telefon do
pracy i wtedy czas ladowania nie bedzie wcale wydluzony faktem ze telefon
jest wlaczony w czasie ladowania.

Ale Ty sobie mozesz liczyc te swoje Kirchofy dowoli przy swoim zalozeniu ze
ladowarka nie da tyle pradu ile trzeba tylko mniej...

Z zabawnego stajesz si臋 znowu 偶a艂osny, wi臋c EOT jak dla mnie. Dokarmianie
ma u mnie sens wy艂膮cznie rozrywkowy.

I dlatego pr贸bujesz mi utrudnia膰 odpowied藕 przekierowujac watek na pl.test?
Nie ze mna te numery, Bruner....

Data: 2014-08-18 22:26:56
Autor: Marek
On Mon, 18 Aug 2014 08:24:45 +0000 (UTC), Michal Tyrala <wiesiu@bdm.com.pl> wrote:
Wiesz jakie to jest zabawne, kiedy pisze to kto艣, kto do niedawna
nie
zna艂 I prawa Kirchoffa? :-)
iElektronik w akcji :-)

Dawaj msgid :)

--
Marek

Data: 2014-08-15 16:29:41
Autor: atm

On 2014-08-15 13:31, jakson wrote:
[...]

No niby ciekawe ale nikomu nie chce sie looknac.
Pszemol, moglbys im wytlumaczyc dlaczego iPhone jest lepszy a juz taki z 64bitowym prockiem to jest lepszy, ze hoho? Nie bede za Ciebie marketingowej roboty odwalal ;]

Data: 2014-08-15 11:41:03
Autor: A.L.

Dnia pi阫nego Fri, 15 Aug 2014 14:20:18 +0200 osobnik zwany atm napisa:

On 2014-08-15 13:31, jakson wrote:
Applowski processor A7 (montowany od roku w iPhone5S) to 64-bitowy
procesor
oparty o architektur ARM.

[...]

zmieniaj 64bity. Jedyna wp硑w mog硂 mie przepisanie kodu zamiast
przekompilowania na 64bity. Ale to z r罂nic 32vs64 nie ma nic wsp髄nego.

No niby ciekawe ale nikomu nie chce sie looknac.
Pszemol, moglbys im wytlumaczyc dlaczego iPhone jest lepszy a juz taki z 64bitowym prockiem to jest lepszy, ze hoho? Nie bede za Ciebie marketingowej roboty odwalal ;]

Jak to? Lepszy bo ma 64 bity!

A.L.

Data: 2014-08-15 13:22:56
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:53ee195a$0$2143$65785112news.neostrada.pl...
No niby ciekawe ale nikomu nie chce sie looknac.
Pszemol, moglbys im wytlumaczyc dlaczego iPhone jest lepszy a juz
taki z 64bitowym prockiem to jest lepszy, ze hoho? Nie bede za Ciebie marketingowej roboty odwalal ;]

Podawa艂em ju偶 mastiemu linka do wikipedii - jako艣 do niego nie dotar艂o...

Powt贸rz臋 wi臋c: http://en.m.wikipedia.org/wiki/64_bit
Zwr贸膰 uwag臋 na sekcj臋 zatytu艂owan膮 "Pros and cons".

Z architektury 64-bitowej korzysta si臋 nie tylko gdy ma si臋 du偶o
pami臋ci RAM - korzystaj膮 r贸wnie偶 wszelkie operacje szyfrowania,
deszyfrowania, kodowania/dekodowania. R贸wnie偶 software
pracuj膮cy w ciasnych p臋tlach (a kt贸ry nie u偶ywa p臋tli?) korzysta
z faktu, 偶e architektury 64-bitowe maj膮 wi臋cej lokalnych rejestr贸w
w procesorze, a zatem program u偶ywaj膮cy tych rejestr贸w w CPU
zamiast warto艣ci zmiennych w pami臋ci zewn臋trznej nie musi si臋
do niej odwo艂ywa膰 wykonuj膮c takie p臋tle - to jest ogromny zysk
czasu i energii elektrycznej (z baterii!) je艣li nie musisz si臋 ci膮gle
odwo艂ywa膰 do zewn臋trznej pami臋ci.

Sam masti zacytowa艂 偶e r贸wnie偶 Androidowcy szybciutko chc膮
przesi膮艣膰 si臋 na procesory 64-bitowe i dobrze wiedz膮 偶e warto...
S膮 tylko "ciutk臋" w stosunku do Apple/iPhone sp贸藕nieni :-)
Z zapowiedzi wynika 偶e mo偶e (?) jeszcze w tym roku lub na
pocz膮tku nowego roku nadgoni膮 to op贸藕nienie (18 miesi臋cy?).

Data: 2014-08-16 00:26:32
Autor: Marek
On Fri, 15 Aug 2014 13:22:56 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
[...]

A 128bitowy to ma dopiero rejestr贸w....