Android i 64-bitowy processor

Data: 2014-08-16 14:13:33
Autor: grapeli23
Android i 64-bitowy processor
Dnia 13.08.2014 Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał/a:
Applowski processor A7 (montowany od roku w iPhone5S) to 64-bitowy procesor
oparty o architekturÄ™ ARM.

Jest to pierwszy 64-bitowy procesor ARM montowany w masowo produkowanych
urzÄ…dzeniach konsumenckich.

MinÄ…Ĺ‚ juĹĽ rok od premiery iPhone5S, za parÄ™ dni premiera iPhone6,
prawdopodobnie z nową generacją procesora... Który obecnie produkowany smartfon z Androidem na pokładzie zbudowany jest
z 64-bitowym procesorem?
Czy najnowsza wersja Andka w ogĂłle wspiera architekture 64-bitowÄ…?

SpecyfikacjÄ™ procesorĂłw ARM opracowuje ARM Holdings.
https://en.wikipedia.org/wiki/ARM_Holdings
Już pod koniec 2011 roku zapowiedziano wprowadzenie na rynek ARMv8 - wspierające 64 bity. Gotowe produkty miały się pojawić pod koniec 2014
roku.
https://en.wikipedia.org/wiki/ARM-64#64.2F32-bit_architecture

To że Apple jako pierwsze wypuściło gotowe produkty niewiele znaczy, bo
konukurencja od dawna jest do tego przygotowana.

http://arstechnica.com/information-technology/2013/09/google-and-samsung-soar-into-list-of-top-10-linux-contributors/

Linux Foundation Executive Director Jim Zemlin noted that while Apple
64-bit support in the new iPhone, "that's done in Linux, has been done
for a long time. The Android ecosystem just picks that up by default,
they don't have to go through any special development process to do
that."

Data: 2014-08-16 09:20:56
Autor: Pszemol
"grapeli23" <grapeli23@googlemail.com> wrote in message news:lsnouc$3pd$1dont-email.me...
[...]

prawdopodobnie z nowÄ… generacjÄ… procesora...

[...]

JuĹĽ pod koniec 2011 roku zapowiedziano wprowadzenie na rynek ARMv8 -
[...]

Masz prawo uważać że to niewiele znaczy - ja uważam że to znaczy dużo.
Choćby tyle, że Apple wyprzedził konkurencję technologicznie o jakieś
18 miesięcy.

[...]

A jednak nie ma wciÄ…ĹĽ na rynku smartfonĂłw z Androidem i 64-bitowym
prockiem. Są dopiero zapowiedzi na przyszłość...

Data: 2014-08-16 14:41:05
Autor: grapeli23
Dnia 16.08.2014 Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał/a:
[...]

Jak mogłyby być jak procesory znajdują się w laboratorium i przechodzą
ostanie testy przedprodukcyjne. Od dawien dawna ARMv8 były zapowiadane
na trzeci, czwarty kwartał 2014 roku. W momencie ruszenia produkcji, pojawią się gotowe produkty z Androidem.

Data: 2014-08-16 12:06:37
Autor: Pszemol
"grapeli23" <grapeli23@googlemail.com> wrote in message news:lsnqi0$h9r$1dont-email.me...
[...]

pojawiÄ… siÄ™ gotowe produkty z Androidem.

No ale A7 w produkach Appla oparty o ARMv8 juĹĽ jest od ponad roku.
I można go używać od ponad roku w smartfonie iPhone5S:
http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_A7 W jakiej jaskinii przespałeś wieści? :-)

Data: 2014-08-16 17:30:10
Autor: grapeli23
[...]

Wiem, że jest. Testy laboratoryjne trwały krócej, reszta została
przeprowadzona na ĹĽywym organiĹşmie.

Data: 2014-08-16 13:17:41
Autor: rs
On 8/16/2014 10:41 AM, grapeli23 wrote:
[...]

ale ty jesteś kolejnym, który zdaje się nie rozumieć pytania Pszemolowego (w jego intencje nie będę wnikał, niech się sam pytek z nich tłumaczy, jeśli zajdzie taka potrzeba), albo tak łatwo jak inni dałeś się na nie złapać.
Pszemol pytał, czy są na rynku telefony androidowe o architekturze x64 (jakie). tyle. nie o perspektywy rozwoju, przewidywania, analizy przyszłościowe. trendy. nie.
odpowiedz na to pytanie brzmi: na dzień dzisiejszy nie ma.
sprawa powinna być załatwiona. wątek zamknięty.
Pszemol na pewno szybko wymyśli następne pytanie, które w podtekście będzie miało wyższość applea, nad reszta świata, wiec po co tracić energię. <rs>

Data: 2014-08-16 20:23:10
Autor: Mirek Ptak
Android i 64-bitowy processor
Dnia 2014-08-16 19:17,  *rs* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
Pszemol pytał, czy s± na rynku telefony androidowe o architekturze x64
(jakie). tyle. nie o perspektywy rozwoju, przewidywania, analizy
przyszło¶ciowe. trendy. nie.
odpowiedz na to pytanie brzmi: na dzień dzisiejszy nie ma.
sprawa powinna być załatwiona. w±tek zamknięty.

Ale zdajesz sobie sprawę, że jest to pytanie w stylu, czy s± jakie¶ samochody W12 producenta innego niż VAG?
OdpowiedĽ brzmi nie, ale za ni± kryje się wiele niuansów w stylu "v10 wcale nie s± gorsze, a czasem nawet lepsze" :), kiedy on silnie sugeruje przewagę tego W12 nad V10

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2014-08-16 14:31:42
Autor: rs
On 8/16/2014 2:23 PM, Mirek Ptak wrote:
[...]

hehehe. no zdaje sobie sprawe, ale po co sie dawac lapac i wdawac w takie niuanse? zapewniam cie, ze Pszemol doskonale o nich wie, a w swoich postach nawet nie sugeruje tej przewagi. sadze, ze u odpowiadajacych na posty Pszemola o iPhonie wystepuja symptomy alergiczne, ktore trzeba usmierzyc natychmiastowa i rozbudowana odpowiedzia. <rs>

Data: 2014-08-16 23:28:55
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2014-08-16 20:31, *rs* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
zapewniam cie, ze Pszemol doskonale o nich wie, a w swoich postach nawet
nie sugeruje tej przewagi.

Doprawdy?

sadze, ze u odpowiadajacych na posty Pszemola
o iPhonie wystepuja symptomy alergiczne, ktore trzeba usmierzyc
natychmiastowa i rozbudowana odpowiedzia.

Ja s±dzę, że jest zupełnie odwrotnie :)
Dotyczy to także (w mniejszym natężeniu) Ciebie, mimo że próbujesz grać Rycerza Równowagi ((C) pręgierz)) :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2014-08-16 18:05:47
Autor: rs
On 8/16/2014 5:28 PM, Mirek Ptak wrote:
Dnia 2014-08-16 20:31, *rs* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
zapewniam cie, ze Pszemol doskonale o nich wie, a w swoich postach nawet
nie sugeruje tej przewagi.

Doprawdy?

spytaj Pszemola. on ci prawdę powie.

sadze, ze u odpowiadajacych na posty Pszemola
o iPhonie wystepuja symptomy alergiczne, ktore trzeba usmierzyc
natychmiastowa i rozbudowana odpowiedzia.

Ja s±dzę, że jest zupełnie odwrotnie :)

ale przecież dokładnie widać jak jest. choćby w tym w±tku i w dwóch poprzednich inicjowanych przez Pszemola. w sumie niewinne w tre¶ci, a potem jaki dym był? o czym to miałoby ¶wiadczyć?

Dotyczy to także (w mniejszym natężeniu) Ciebie, mimo że próbujesz grać
Rycerza Równowagi ((C) pręgierz)) :)
Pozdrawiam - Mirek

a cóż mnie zdradziło i jak ci się wydaje, po której stronie stoję?
jak chyba każdy chodz±cy po powierzchni tej planety, mam wbudowany mechanizm reakcji na brak równowagi. <rs>

Data: 2014-08-17 11:14:39
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2014-08-17 00:05,  *rs* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
[...]

O zręcznym trollingu, na który dałe¶ się nabrać.
W sumie niewinne tre¶ci pisze...
Może co¶ takiego a'propos:
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
W pewnej gazecie napisali, że użytkownicy usenetu z nickiem na "M" s± ¶rednio 2 razy m±drzejsi od reszty.
Planujecie może zmianę nicka?
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
:)

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2014-08-17 11:29:49
Autor: rs
On 8/17/2014 5:14 AM, Mirek Ptak wrote:
[...]

mówisz, że odpowiadaj±cy w tych w±tkach to trolle. tak co¶ podejrzewałem.

[...]

nie planujemy. przyzwyczaili¶my się do tego, którego używamy od lat. <rs>

Data: 2014-08-16 23:58:18
Autor: Pszemol
"Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote in message news:53efa18e$0$2157$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Fakt, że konkurencja byłaby intensywnie zaangażowana w budowanie
nowych W12 sugerowałby jednak że maj± one jak±¶ przewagę na V10.
Inaczej jak wytłumaczysz pracę nad 64-bitowym Androidem?

Data: 2014-08-17 11:08:50
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2014-08-17 06:58,  *Pszemol* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Nad niektórymi maj±, nad innymi nie. Ale metafory nie zrozumiałe¶ jak wnioskuję :)

Inaczej jak wytłumaczysz pracę nad 64-bitowym Androidem?

Konieczno¶ci±.
Już sporo telefonów i tabletów ma 3GB RAM, niedługo będ± miały ponad 4 - do tego potrzeba 64 bitów. Wcale nie do zwiększenia prędko¶ci, bo ten zysk jest marginalny. Zreszt± podobnie było w przypadku rynku PC przy przej¶ciu na 64b.
Marketing robi wodę z mózgu, zwłaszcza u słabszych jednostek.

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2014-08-17 09:41:46
Autor: Pszemol
"Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote in message news:53f07122$0$2246$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie było tam nic trudnego do zrozumienia wbrew pozorom...
Raczej Ci ona nie wyszła... To oczywiste że W12 miał być tym
procesorem 64-bitowym a V10 tym 32-bitowym...
Gdyby mercedes zaczał doganiać VAG i planować auto z W12
to byłoby to potwierdzenie przewagi architektury W12 nad V10.
A tak wła¶nie jest w przypadku procesorów 64-bitowych.
Strzeliłe¶ więc sobie gola do własnej bramki t± "metafor±".

[...]

Pokażesz mi 3-4 telefony z 3GB RAMu skoro jest ich na rynku "sporo"?

Data: 2014-08-17 23:20:59
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2014-08-17 16:41, *Pszemol* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
[...]

pierwszy wynik z googli
http://www.gizbot.com/mobile/top-10-smartphones-that-powered-with-3gb-ram-specs-and-price-in-india-017022.html

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2014-08-18 07:43:37
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2014-08-18 02:18,  *Pszemol* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

[...]

pierwszy link z googli...
Uważasz, że Indie s± na Marsie?

Data: 2014-08-18 12:31:23
Autor: Pszemol
"Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote in message news:53f19289$0$2233$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Uważam że lepszy efekt uzyskałby¶ gdyby¶ podał link do telefonu
dostępnego do kupienia gdzie¶ na witrynie polskiego operatora GSM...

Data: 2014-08-18 22:10:51
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2014-08-18 19:31, *Pszemol* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

pierwszy link z googli...
Uważasz, że Indie s± na Marsie?

Uważam że lepszy efekt uzyskałby¶ gdyby¶ podał link do telefonu
dostępnego do kupienia gdzie¶ na witrynie polskiego operatora GSM...

Skoro prosisz:
http://tiny.pl/qssgd
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2014-08-18 20:17:54
Autor: Pszemol
Android i 64-bitowy processor
Mirek Ptak <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote:
Dnia 2014-08-18 19:31, *Pszemol* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

pierwszy link z googli...
UwaĹĽasz, ĹĽe Indie sÄ… na Marsie?

Uważam że lepszy efekt uzyskałbyś gdybyś podał link do telefonu
dostępnego do kupienia gdzieś na witrynie polskiego operatora GSM...

Skoro prosisz:
http://tiny.pl/qssgd

No fajowo... Jest link do informacji ze niedĹ‚ugo taki jeden telefon od LG  bÄ™dzie
dostępny...

Data: 2014-08-18 23:09:41
Autor: atm
On 2014-08-18 22:17, Pszemol wrote:
[...]

Ehhhh, Z2, Note 3, reszty poszukaj sam.

Data: 2014-08-19 07:21:24
Autor: Mirek Ptak
Android i 64-bitowy processor
Dnia 2014-08-18 22:17,  *Pszemol* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
Skoro prosisz:
>http://tiny.pl/qssgd
No fajowo...
Jest link do informacji ze niedługo taki jeden telefon od LG  będzie
dostępny...

Zdolno¶ci czytania (tylko na pierwszej stronie) komentował nie będę...

Data: 2014-08-19 13:00:19
Autor: Pszemol
"Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote in message news:53f2ded3$0$2155$65785112news.neostrada.pl...
> [...]
dostępny...

Zdolno¶ci czytania (tylko na pierwszej stronie) komentował nie będę...

Wyci±gnij z tego wniosek, że nie znam Twierdzenia Pitagorasa :-)))

Data: 2014-08-19 20:11:19
Autor: Mirek Ptak
Android i 64-bitowy processor
Dnia 2014-08-19 20:00, *Pszemol* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
Skoro prosisz:
> [...]

Zdolno¶ci czytania (tylko na pierwszej stronie) komentował nie będę...

Wyci±gnij z tego wniosek, że nie znam Twierdzenia Pitagorasa :-)))

Wyci±gn±łem inny

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2014-08-19 17:36:54
Autor: Pszemol
"Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote in message news:53f39347$0$2367$65785112news.neostrada.pl...
> [...]

Zdolno¶ci czytania (tylko na pierwszej stronie) komentował nie będę...

Wyci±gnij z tego wniosek, że nie znam Twierdzenia Pitagorasa :-)))

Wspaniale! :-) Za rok pewnie nam dasz linka do tego artykułu
i co¶ równie rewelacyjnego ogłosisz jak z tym prawem Kirchoffa...
Nie mogę się już doczekać! :-)))

Data: 2014-08-18 11:24:59
Autor: J.F.
Android i 64-bitowy processor
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomo¶ci
[...]

No bo Amerykanie sa oszczedni i nie wydaja pieniedzy na zbyteczne gadzety :-)

J.

Data: 2014-08-17 12:35:45
Autor: Marek
Android i 64-bitowy processor
On Sun, 17 Aug 2014 11:08:50 +0200, Mirek Ptak <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote:
Już sporo telefonów i tabletów ma 3GB RAM, niedługo będą miały
ponad 4 -
do tego potrzeba 64 bitĂłw.

Nie, aby miały ponad 4GB wystarczy 33 bity :-).

--
Marek

Data: 2014-08-17 14:02:34
Autor: John Kołalsky
Android i 64-bitowy processor

UĹĽytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com>

Już sporo telefonów i tabletów ma 3GB RAM, niedługo będą miały
ponad 4 -
do tego potrzeba 64 bitĂłw.

Nie, aby miały ponad 4GB wystarczy 33 bity :-).

Tak tak, i obok procesora 32-bitowego dokłada się 1-bitowy

Data: 2014-08-17 16:01:37
Autor: Marek
On Sun, 17 Aug 2014 14:02:34 +0200, John Kołalsky<john@kowal.invalid> wrote:
Tak tak, i obok procesora 32-bitowego dokłada się 1-bitowy

Nie, tak się tego nie robi. Ten dodatkowy bit byłby bitem nr banku pamięci. Technika przełącznania banków znana jest nawet w 8 bitowcach.

--
Marek

Data: 2014-08-17 17:08:01
Autor: J.F.
Android i 64-bitowy processor
UĹĽytkownik "John KoĹ‚alsky"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
[...]

Bywa. Np 4GB na proces, a dopiero w zarzadzaniu pamiecia wirtualna dodatkowe 16 bitow.

J.

Data: 2014-08-17 22:53:58
Autor: John Kołalsky
Android i 64-bitowy processor

UĹĽytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

[...]

Jaasne, podążamy śladami PC :-)

Data: 2014-08-18 01:52:17
Autor: J.F.
Dnia Sun, 17 Aug 2014 22:53:58 +0200, John Kołalsky napisał(a):
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>
[...]

Jaasne, pod±żamy ¶ladami PC :-)

jeszcze dlugo beda w uzyciu aplikacje 32-bit i koniecznosc wydzielenia
dla nich srodowiska :-)

No chyba ze java otwiera nowe mozliwosci ...

J.

Data: 2014-08-17 17:11:00
Autor: J.F.
Android i 64-bitowy processor
Użytkownik "Mirek Ptak"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:53f07122$0$2246$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

W pecetach troche inaczej - tam nie wiedziec czemu te 3-4GB jest naprawde wykorzystane.
Jak zaczyna brakowac, ktos chce wiecej, doklada RAM ... a tu system nie obsluguje ...

Marketing robi wodę z mózgu, zwłaszcza u słabszych jednostek.

No, film na DVD ponad 4GB zajmuje. Na razie podzielony na kilka plikow :-)

J.

Data: 2014-08-17 22:03:12
Autor: animka
Android i 64-bitowy processor
W dniu 2014-08-17 17:11, J.F. pisze:
UĹĽytkownik "Mirek Ptak"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
Inaczej jak wytłumaczysz pracę nad 64-bitowym Androidem?
Koniecznością.
Już sporo telefonów i tabletów ma 3GB RAM, niedługo będą miały ponad
4 - do tego potrzeba 64 bitów. Wcale nie do zwiększenia prędkości, bo
ten zysk jest marginalny. Zresztą podobnie było w przypadku rynku PC
przy przejściu na 64b.

[...]

:-)

To dlaczego u mnie normalny film zajmuje na dysku (ale nie na dvd) ok 700 MB?

--
animka

Data: 2014-08-17 16:38:06
Autor: A.L.
Android i 64-bitowy processor
On Sun, 17 Aug 2014 22:03:12 +0200, animka <animka@tonieja.wp.pl>
wrote:

[...]

Pewnei dlatego ze piracki

A.L.

Data: 2014-08-16 20:17:45
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2014-08-16 16:20,  *Pszemol* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
Choćby tyle, że Apple wyprzedził konkurencję technologicznie o jakie¶
18 miesięcy.

Jeste¶ niesamowity :)
Ericsson, Siemens i Nokia wyprzedziły Apple z telefonem komórkowym o lata i co z tego?

Data: 2014-08-16 23:56:35
Autor: Pszemol
"Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote in message news:53efa049$0$2160$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No wła¶ciwie chwała im za to...