Android i GPS

Data: 2011-05-24 16:21:47
Autor: J.F.
Android i GPS
Witam,

  jest jakas sensowana nawigacja na telefony z androidem ?
I do tego jakis godny polecenia telefon, raczej niezbyt drogi  ?

Czas cos kupic, a tu serce podpowiada Android, a rozum mowi Nokia ...

--
J.

Data: 2011-05-24 15:31:53
Autor: Waldek Godel
Android i GPS
Dnia Tue, 24 May 2011 16:21:47 +0200, J.F. napisał(a):

  jest jakas sensowana nawigacja na telefony z androidem ?
I do tego jakis godny polecenia telefon, raczej niezbyt drogi  ?

Czas cos kupic, a tu serce podpowiada Android, a rozum mowi Nokia

"Tu dział obsługi klienta Google. Z przyjemnościa informujemy, że archiwa grup dyskusyjnych wciąż są
bezpłatne"

Google Navigation, Sygic, Ndrive, iGo, Navigon, CoPilot i kilka innych...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Buhahha nie rozsmieszaj mnie JA ZA TA GRUPA GLOSOWALEM jak powstawala"-

Data: 2011-05-24 17:41:36
Autor: AL
Android i GPS
W dniu 2011-05-24 16:31, Waldek Godel pisze:
[...]

i rozwiniecie Sygic'a - czyli Aura (mapy calego swiata - w miare dokladne - nie narzekam)
(od urzadzenia wymagany jest akcelerator grafiki, czyli np. na G1 nie pojdzie)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-05-24 16:47:07
Autor: Waldek Godel
Android i GPS
Dnia Tue, 24 May 2011 17:41:36 +0200, AL napisał(a):

i rozwiniecie Sygic'a - czyli Aura (mapy calego swiata - w miare dokladne - nie narzekam)
(od urzadzenia wymagany jest akcelerator grafiki, czyli np. na G1 nie pojdzie)

W Aurze mapy są w zasadzie takie same (zakładając, że aktualizowane), tyle,
że Aura ma trochę wodotrysków - budynki 3D i takie tam różne.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Po co uzywac czegos tak topornego jak BT do przesyłania czegokolwiek ?" -

Data: 2011-05-24 17:49:52
Autor: AL
Android i GPS
W dniu 2011-05-24 17:47, Waldek Godel pisze:
[...]

dlatego ten akcelerator potrzebny (ale budynki 3D rzeczywiscie przedstawiaja sie bardzo atrakcyjnie) - co potenguje efekt, jesli to odpala sie na wiekszym ekranie - ja mam na 7" tablecie.

(na G1 za to Sygic w miare dobrze sie sprawuje)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-05-24 16:52:44
Autor: Waldek Godel
Android i GPS
Dnia Tue, 24 May 2011 17:49:52 +0200, AL napisał(a):

dlatego ten akcelerator potrzebny (ale budynki 3D rzeczywiscie przedstawiaja sie bardzo atrakcyjnie) - co potenguje efekt, jesli to odpala sie na wiekszym ekranie - ja mam na 7" tablecie.

Komu się przedstawiają, to się przedstawiają. W PL tylko Warszawa ZTCP.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu" - Paweł "robbo" Kamiński

Data: 2011-05-24 18:08:49
Autor: AL
Android i GPS
W dniu 2011-05-24 17:52, Waldek Godel pisze:
[...]

Wa-wa oczywiscie, ze tak, chyba inne miaste tez (sprawdze choc np. Spodka w K-cach na 99% nie ma).
Centra miast w cywilizowanej EU sa (reszty swiata nie sprawdzalem - choc sa do sciagniecia) via Aura Map Downloader

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-06-01 01:10:23
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
Android i GPS
On 05/24/2011 05:52 PM, Waldek Godel wrote:
[...]

Nie, nie tylko Warszawa.

M.

Data: 2011-05-24 17:02:52
Autor: Pan Piskorz
Android i GPS
W dniu 2011-05-24 16:21, J.F. pisze:
a rozum mowi Nokia ..

Ja rozumiem, że są jeszcze ludzie, którymi kieruje przyzwyczajenie i nabywają urządzenia tej marki, ale liczba klientów się zmniejsza, IMHO słusznie.
Nie ma racjonalnej przesłanki by dziś kupować telefon Nokia.

P.

Data: 2011-05-24 18:59:39
Autor: J.F.
Android i GPS
Użytkownik "Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> napisał
[...]

Jest - darmowa mapa offline :-P

J.

Data: 2011-05-24 20:40:35
Autor: atm
Android i GPS
On 2011-05-24 17:02, Pan Piskorz wrote:
[...]

Jak ktos wspomnial darmowa nawigacja, jak dla mnie calkiem dobra, pani Kasia w srodku zainstalowana jest na tyle sprytna, ze z reguly nie trzeba patrzec na ekran, Sygic nawet na prostej drodze potrafi co chwila opowiadac o trzymaniu sie pasa czy podazaniu droga nr...
Druga sprawa to funkcje zwiazane z dzwonieniem. Mam Nokie 5800 i w porownaniu do SGS jest bardziej ergonomiczna przynajmniej dla mnie.
Nie wiem jak tutaj wypada N8 ale zaczyna chodzic za mna przesiadka.

Data: 2011-05-25 00:10:41
Autor: ALEX
Android i GPS
W dniu Wt 24 05 2011 20:40, atm pisze:

[...]

Ovi, w zależności od pory dnia, prowadzi różnymi drogami między punktem A i B -> korki. Testowane w Łodzi.

Druga sprawa to funkcje zwiazane z dzwonieniem. Mam Nokie 5800 i w
porownaniu do SGS jest bardziej ergonomiczna przynajmniej dla mnie.
Nie wiem jak tutaj wypada N8 ale zaczyna chodzic za mna przesiadka.

Interfejs niemalże identyczny, więc zero problemów z przesiadką.
Za to wyświetlacz, zero porównania. Dużo oszczędniejszy: 4 godziny z nawigacją, włączone podświetlenie non-stop, plus gadanie -> battery monitor pokazuje ponad 40%.
No i szkło: 5 miesięcy i jednej ryski.

--
ALEX generał lejtnant Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D
Morgwyn of Ravenscar: Meine Ehre heisst Treue.

Data: 2011-05-24 20:36:22
Autor: atm
Android i GPS
On 2011-05-24 16:21, J.F. wrote:
Witam,

jest jakas sensowana nawigacja na telefony z androidem ?
I do tego jakis godny polecenia telefon, raczej niezbyt drogi ?

Czas cos kupic, a tu serce podpowiada Android, a rozum mowi Nokia ..

Mam Sygica i jak dla mnie Ovi Maps na Nokie wygrywa.
To co czasem Sygic proponuje to juz nawet nie jest smieszne. Testowalem
na znanych trasach, pojawily sie m.in. kwiatki w postaci sugestii zjazdu z drogi szybkiego ruchu na droge podporzadkowana i za 100m skret na droge umozliwiajaca wjazd na ta sama droge szybkiego ruchu.
Ovi Maps czasem sugeruje dluzsza trase ale czegos takiego nie doswiadczylem jak na Sygic. Druga rzecz to zawiechy i to do wyjecia baterii wlacznie. Stalo sie to podczas uzywania nawigacji, byc moze
polaczenie z jakims innym programem dzialajacym w tle dalo taki efekt. Ostatecznie nie obchodzi mnie to - efekt byl taki, ze na duzym skrzyzowaniu zostalem z zawieszonym urzadzeniem.
Pozdrawiam

Data: 2011-05-24 20:56:12
Autor: AL
Android i GPS
On 2011-05-24 16:21, J.F. wrote:
Witam,

[...]

z tymi trasami w Sygicu - potwierdzam.
Ale.... wystarczy rzut oka na ekran i widac, ze komunikat glosowy ma sie nijak do drogi - po na ekranie linia dalej idzie prosto.
Raz sie spotkalem, gdy chcial mnie przeciagnac jakims parkingiem rownolegle do glownej drogi by za 200m kazac wjechac spowrotem na nia.
(wystarczy jednak rzut oka na ekran i nie jechac slepo za glosem).
Pozzostale wskazania - bez zarzutu.
Funkcjonalnosc pod wzgledem planowania trasy (wyznaczania trasy optymalnej dla zadanych punktow) bije nokie na glowe - dlatego mimo wyzej opisanych mankamentow wole uzywac jednak Sygica niz OviMaps.
Na rower zas No1 to Garmin.

Mimo, ze mam nokie - OviMaps mnie drazni i nie uzywam.
Ale gdybym nie mail innej nawigacji - to zawsze lepsza taka niz zadna (lub typu on-line)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-05-24 21:19:46
Autor: ToMasz
Android i GPS
J.F. pisze:
[...]

sory za krytykę, ale po przeczytaniu postów do godziny 21:11 mam taki
obraz:

klient chce nowy telefon bo tak(wolno mu). Idzie za modą i chce mieć
androida. Raczej miał nokie i chciałby nokie(nie wie jeszcze ze to nie
ta jakość co przed laty). Potrzebna jest mu nawigacja. NA nokie jest
jako taka ovi maps, na androida też coś tam sie znajdzie, ale raczej
jest wiecej złych niż dobrych opinni. Przez mgłę widzę takie rozwiązania:
1. androida i osobną nawigacje - niewygodne
2. zwykłą nokie i osobną nawigacje - niewygodne
3. tel z WM i porządną (dla polski) nawigacje. Jak widzę, wybór ten nie
jest nawet brany pod uwagę. Ciekawe dla czego. poczekam poczytam, moze
się czegoś dowiem

ToMasz

Data: 2011-05-24 22:04:02
Autor: Irokez
Android i GPS
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:irh0cj$6d8$1inews.gazeta.pl...

3. tel z WM i porządną (dla polski) nawigacje. Jak widzę, wybór ten nie
jest nawet brany pod uwagę. Ciekawe dla czego. poczekam poczytam, moze
się czegoś dowiem

Co masz na myśli pisząc "porządną"?
Bo aplikacja to jedno, a mapy to drugie. I jak na razie mapy TeleAtlasa biją resztę jakością kategoryzacji dróg.
Nie, nie szczegułowością.
Po prostu ja wolę dojechać niż zwiedzać lasy.

--
Irokez

Data: 2011-05-24 23:01:54
Autor: Andrzej Libiszewski
Android i GPS
Dnia Tue, 24 May 2011 22:04:02 +0200, Irokez napisał(a):

Co masz na myśli pisząc "porządną"?
Bo aplikacja to jedno, a mapy to drugie. I jak na razie mapy TeleAtlasa biją resztę jakością kategoryzacji dróg.
Nie, nie szczegułowością.

No i lepiej, żeby "szczegułowością" nie biły.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"I try to believe in as many as six impossible things before breakfast.

Data: 2011-05-25 20:27:45
Autor: radekp@konto.pl
Android i GPS
Tue, 24 May 2011 22:04:02 +0200, w <irh2vj$4hk$1@news.onet.pl>, "Irokez"
<nie.mam@email.pl> napisał(-a):

Bo aplikacja to jedno, a mapy to drugie. I jak na razie mapy TeleAtlasa biją resztę jakością kategoryzacji dróg.

Nie, nie biją. No dobra, pod andka to może biją, ale raczej nie Imagis.

Nie, nie szczegułowością.

Ani nie aktualnością. Tutaj nawet są na końcu (nic gorszego nie znam).

Data: 2011-05-25 21:38:46
Autor: Irokez
Android i GPS
<nie.mam@email.pl> napisał(-a):
Bo aplikacja to jedno, a mapy to drugie. I jak na razie mapy
TeleAtlasa biją  resztę jakością kategoryzacji dróg.
Nie, nie biją. No dobra, pod andka to może biją, ale raczej nie Imagis.

MapaMap fakt, fajne są. Ale nie ma na Andka.

Nie, nie szczegułowością.
Ani nie aktualnością. Tutaj nawet są na końcu (nic gorszego nie znam).

Racja, ale Navteq każe jechać czymś, czego nie ma jeszcze bo jest w budowie/planach.
Sygic i Ovi Maps także momentami podejmował zupełnie niezrozumiałą dla mnie decyzję.

Po prostu trochę pojeździiłem i mi najlepiej pasuje TA. Komuś innemu podpasuje Navteq. Zależy gdzie jeździ.
Za granicą tylko na mapach TA jeżdzę (czy to igo czy TomTom).

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2011-05-26 15:20:03
Autor: radekp@konto.pl
Android i GPS
Wed, 25 May 2011 21:38:46 +0200, w <irjls8$e4a$1@news.onet.pl>, "Irokez"
<nie.mam@email.pl> napisał(-a):

Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości news:peiqt61rg9ume1n4qbtkn69l3hmninudqe4ax.com...
> Nie, nie biją. No dobra, pod andka to może biją, ale raczej nie Imagis.

MapaMap fakt, fajne są. Ale nie ma na Andka.

Jest NaviExpert, w tym z trafficiem. Co prawda on-line, ale raczej lepsze to
niż TA czy NV (w PL).

> [...]

Sygic i Ovi Maps także momentami podejmował zupełnie niezrozumiałą dla mnie decyzję.

Nie jestem pewny czy to wina Navteqa czy implementacji tych map w konkretnym
programie. Po prostu trzeba by to sprawdzić.
Pod Igo taka jazda to raczej wynik "freewarowego przystosowania" mapy ;).

Po prostu trochę pojeździiłem i mi najlepiej pasuje TA. Komuś innemu podpasuje Navteq. Zależy gdzie jeździ.
Za granicą tylko na mapach TA jeżdzę (czy to igo czy TomTom).

Chciałeś napisać - "za zachodnią granicą" :).

Data: 2011-05-24 23:14:48
Autor: AL
Android i GPS
W dniu 2011-05-24 21:19, ToMasz pisze:
J.F. pisze:
[...]

bo windows to zło ;)

jedynym plusem WM to..... AutoMapa ;)
(to nie moje zdanie a wiekszosci tutaj i ich wypowiedzi - taki wniosek wysnuwam)

Osobiscie nie lubie AutoMapy - nie mam, nie uzywam.
Ba, nie lubie WindowsMobile - zawsze wolalem PalmOS'a - obecnie Androida polubilem, choc zastanawialem sie powaznie nad WebOS - ale HP polski rynek ma w d... wiec ja mam HP w d...
A od WM wole juz nawet siermieznego Symbiana.

W sluzbowym aucie mam od zawsze TomToma i tegoz stawiam zawsze za wzor.
Ale to dedykowane urzadzenia.
W telefonach (Nokia z Symbianem uzywam Garmina lub Sygica, choc OviMaps tez tam siedzi 'fabrycznie')
Na Androidzie uzywam Sygica (z przyzwyczajenia z nokii), iGo czy Navigon mi nie podchodzi interfejsem.

Nie mam zadnych zastrzezen do Sygica - jezdzac po calej Europie czy w PL nigdy nie zabladzilem z ta nawigacja - i mam w zwiazku z nia jak najlepsze zdanie (zdarzaja sie wpadki - ale jak wspomnialem -> wystarczy myslec)
Mapy niedlugo i tak trzeba bedzie aktualizowac wszystkie - patrzac co sie dzieje obecnie w budownictwie drog - zwlaszcza na poludniu PL.
Wiec byc moze czesc dotychczasowych wpadek zostanie rowniez usunieta (natomiast sam program, jesli chodzi o obsluge, jest OK)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-05-24 23:25:43
Autor: atm
Android i GPS
J.F. pisze:
[...]

Jesli mialbym caly czas analizowac czy Sygic badz inny soft czasem nie robi mnie w bambuko to wolabym chyba wyjac papierowa mape.

Data: 2011-05-24 23:40:32
Autor: AL
Android i GPS
W dniu 2011-05-24 23:25, atm pisze:

Jesli mialbym caly czas analizowac czy Sygic badz inny soft czasem nie
robi mnie w bambuko to wolabym chyba wyjac papierowa mape.

papierowa mapa tez moze Cie zrobic w bambuko :)
Przyklad z zycia - pare lat temu, gdy o GPS jeszcze nikt w PL nie slyszal a co dopiero uzywal, chcialem sie przedostac na druga strone Wisly objezdzajac korki.
Wg mapy byl przejazd.
Nietstey droga skonczyla sie (nagle) w jakies miejscowosci stajac sie nagle droga gruntowa (tak jakby zwineli asfalt)
Wracajac zagadnolem goscia z pobliskiego domu co z ta droga - odpowiedzial, ze tak mial byc most/przeprawa (w planach) - na mapach naniesiono a mostu nie wybudowano bo cos tam.

Tak wiec pozostaje korzystanie z dostepnych urzadzen (gps, papierowa mapa, etc) ale z rozsadkiem, a nie skrecac w byle jaka drozyne, bo GPS krzyczy skrec w lewo (a tam jezioro ;)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-05-25 00:16:14
Autor: ALEX
Android i GPS
W dniu Wt 24 05 2011 23:14, AL pisze:

A od WM wole juz nawet siermieznego Symbiana.

A co w nim siermiężnego?

Data: 2011-05-25 00:36:11
Autor: AL
Android i GPS
W dniu 2011-05-25 00:16, ALEX pisze:
W dniu Wt 24 05 2011 23:14, AL pisze:

A od WM wole juz nawet siermieznego Symbiana.

A co w nim siermiężnego?

interfejs

no i jak kazde urzadzenie (z OS) w pelni funkcjonalny dopiero po zrootowaniu

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-05-25 00:48:41
Autor: ALEX
Android i GPS
W dniu Śr 25 05 2011 0:36, AL pisze:

A od WM wole juz nawet siermieznego Symbiana.

A co w nim siermiężnego?

interfejs

Dla mnie to zaleta że zmienia się minimalnie.

no i jak kazde urzadzenie (z OS) w pelni funkcjonalny dopiero po
zrootowaniu

A jak się go rootuje? I co to daje?

Data: 2011-05-25 01:17:05
Autor: AL
Android i GPS
W dniu 2011-05-25 00:48, ALEX pisze:
[...]

M.in brak rzucania sie o certyfikaty, robisz z telefonem to co chcesz a nie tylko to na co pozwala Ci producent

Wiecej i jak rootowac znajdzesz np. na symbianos

To samo ostatnio robie z telefonami a androidem (wpierw g1 dostal na gwiazdke CyjanogenModa a niedawno galaxytab rowniez udostepnil swoje katalogi systemowe)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-05-25 00:36:46
Autor: atm
Android i GPS
On 2011-05-25 00:16, ALEX wrote:
W dniu Wt 24 05 2011 23:14, AL pisze:

A od WM wole juz nawet siermieznego Symbiana.

A co w nim siermiężnego?

Masz moze N8? Jesli tak: czy nadal dzwonki z kalendarza dzwonia prze okragla minute bez mozliwosci zmiany czasu dzwonienia?
W 5800 to powoduje, ze w zasadzie zrezygnowalem z przypomnien. Zreszta gdy pogooglalem okazalo sie, ze znacznie wiecej osob ma ten problem.

Data: 2011-05-25 00:55:08
Autor: atm
Android i GPS

Masz moze N8? Jesli tak: czy nadal dzwonki z kalendarza dzwonia prze
okragla minute bez mozliwosci zmiany czasu dzwonienia?

Owszem. Nadal.

Dzieki za info, Zatem poki co pozostane przy SGS/5800. W koncu zdecyduje, ktora sprzedac.

Data: 2011-05-25 09:13:24
Autor: jalboss
Android i GPS
W dniu 2011-05-25 00:46, ALEX pisze:
[...]

i wg mnie to jest zaleta...
ileż to ja przypomnień na SE przegapiłem, gdzie tylko raz zadzwonił a potem cisza... , a ja byłem np. w toi-toiu :)

Data: 2011-05-25 10:00:42
Autor: atm
Android i GPS

[...]

Dla jednego zaleta dla drugiego wada :| Moze to byc szczegolnie uciazliwe dla innych gdy w miejscu pracy wyjdziesz do toi-toi a komorka zostanie na biurku i przez okragla minete bedzie przypominala Twoim wspolpracownikom o zaplaceniu ubezpieczenia czy czymkolwiek innym. Szkoda, ze Nokia nie dala swobody wyboru. Nadal w tej kwestii idealem dla mnie jest Palm.

Data: 2011-05-25 09:52:01
Autor: J.F.
Android i GPS
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w
sory za krytykę, ale po przeczytaniu postów do godziny 21:11 mam taki
obraz:
klient chce nowy telefon bo tak(wolno mu).

Tak jest.

Idzie za modą i chce mieć androida.

moze troche wiecej niz moda

Raczej miał nokie i chciałby nokie(nie wie jeszcze ze to nie
ta jakość co przed laty).

A nie, nokii nie mialem i jestem otwarty.
Ale  C6 za 400-500zl neci :-)

3. tel z WM i porządną (dla polski) nawigacje. Jak widzę, wybór ten nie
jest nawet brany pod uwagę. Ciekawe dla czego. poczekam poczytam, moze
się czegoś dowiem

Bo mi sie wydaje ze to sporo drozej bedzie, jak jeszcze program na cala europe dokupic.
Niby stac mnie, ale jakos tak mam ze lubie wiedziec za co place :-)

No i WM jest zamkniete, miekkomale, i jakby tak jakos schylkowe.
Czyli same powody dla ktorych bym chetnie Androida poparl.

J.

Data: 2011-05-25 21:14:23
Autor: ToMasz
Android i GPS

No i WM jest zamkniete, miekkomale, i jakby tak jakos schylkowe.
Czyli same powody dla ktorych bym chetnie Androida poparl.
JA też. Uwierz mi proszę. Tylko że ja jeżdżę po polsce, po śląsku, gdzie
 układ na drogach zmienia sie jak w kalejdoskopie. A to objazd
spowodowany autostradą, a to centrum miasta wzbogaciło sie o 17
jednokierunkowych ulic. Automapa "rządzi" Automapa na WM, nie na
andrioda. jak ktoś lubi teleatlas, to Tom tom na WM też jest. Jak na
rower? mapy garmina, UMP, openstreetmap - do wyboru do koloru. Nawigacja
na cały świat za darmo? proszę: Pocket navigator free. (choć czasami
wytycza trasę przez ogródki działkowe). Możesz tą nawigacje mieć na 2.4
calowym ekraniku, w maleńkim telefonie, a możesz wybrać kobyłe z 4
calowym. klawiaturę hardwarową, albo wcale. To co zechcesz. JAk to
będzie na androidzie? Niewiem, pytałem o to blisko rok temu - zero
konkretnych odpowiedzi.

ToMasz

Data: 2011-05-26 07:08:52
Autor: J.F.
Android i GPS
On Wed, 25 May 2011 21:14:23 +0200,  ToMasz wrote:
[...]

Z tym ze to raczej argument za nawigacja on-line, a co najmniej z
czestymi upgradami,

[...] JAk to
będzie na androidzie? Niewiem, pytałem o to blisko rok temu - zero
konkretnych odpowiedzi.

No i dlatego pytam ponownie :-)

J.

Data: 2011-05-26 15:21:29
Autor: radekp@konto.pl
Android i GPS
Thu, 26 May 2011 07:08:52 +0200, w
<etnrt6t682fgi5n7k56ar7bte9ap3gplc2@4ax.com>, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Z tym ze to raczej argument za nawigacja on-line, a co najmniej z
czestymi upgradami,

Nie musi być (a nawet nie tak to działa w AM).
Podpinasz do kompa, aktualizujesz z miplo i masz.

Data: 2011-05-24 22:01:13
Autor: Irokez
Android i GPS
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:irgeti$ffh$1news.onet.pl...
Witam,
 jest jakas sensowana nawigacja na telefony z androidem ?

Jest trochę tego.

a rozum mowi Nokia ..

Nokia skończyła się na 6310i.
Miałem E51.Niby biznes a wysypała się po roku kompletnie.
E52 miała być lepsza. Po pół roku od paru dni włącza się samo menu, które każe wybrać rodzaj "akcesorium"jaki podłaczyłem - słuchawki, audio itp. Kurde nic nie podłaczyłem !. Jak nią przypit..lę o blat to znika. Ale za moment wraca. Czasami poł dnia nie wraca a czasami co chwilę. Ścierwo straszne. Nokia... tylko jak dostanę za darmo...
Prywatnie mam SE Xperię X8 z Androidem. Wcześniej K770 który dalej w pełni sprawny leży w pudełku.

--
Irokez

Data: 2011-05-25 22:24:55
Autor: owp
Android i GPS
[...]

Hej. Jeśli nawigacja jest priorytetem to nie kupuj androida. Lepsza nokia lub WM. Ovi, nie mówiąc już o garminie, jest dużo lepszą navi niż Sygic, Automapa to wiadomo.
Lepsze androidy nie są tanie, ale nokie są stosunkowo droższe (cena/jakość). Z jakością nokii to bajdy, tak jak z tymi mercedesami co to 20 lat temu tylko dobre produkowali (i taka gadka od 50 lat pewnie jest).

Data: 2011-05-26 01:13:32
Autor: Mackenzi
Android i GPS
On 24 Maj, 16:21, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

..

--
J.

Zależy co masz na myśli pisząc sensowna?
Ja od bardzo długiego czasu śmigam na NaviExpercie i jestem bardzo
zadowolony. Używałem tego na Samsungo i5700, LG GT540, działało OK.
Obecnie używam na Galaxy Tab i rewelka.
Pewnie zaraz zacznie się lament, że płatny, że opłaty za transmisje
ale bez przesady. 99zł dla nowego usera i promocje za przedłużenie (w
moim przypadku 29zł za kolejny rok) to naprawdę śmieszne pieniądze w
odniesieniu do jakości i systemu traffic a transmisja danych...? Robię
rocznie jakieś 50tyś samochodem i jak możesz mi wierzyć, że jak kupisz
sobie miesięcznie pakiet 10MB za 5zł to zostanie Ci go jeszcze
przynajmniej 2/3 na pocztę e-mail lub inne rozrywki.

Jak chcesz więcej informacji to napisz na priv...

Maciek

Data: 2011-05-26 10:25:48
Autor: AL
Android i GPS
W dniu 2011-05-26 10:13, Mackenzi pisze:
[...]

1.
musisz miec dobry roaming
(bo zapomniales powiedziec, ze robisz te 50tys km w kraju)

2. mam galaxy taba
- ale w aucie wystarcza mi ekran do 3" by dojechac gdzie chce
- mam nadzieje, ze widziesz jeszcze troche drogi przed soba jak tego tableta zamontujesz na szybie

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-05-26 20:13:05
Autor: J.F.
Android i GPS
Użytkownik "Mackenzi" <me.nowaq@gmail.com> napisał
[...]

Jemu wystarczy najtanszy telefon :-)

[...]

A zacznie, zacznie. cena .. no, do wliczenia w rachunek calosciowy, ostatnio widzialem dedykowana navi za 160 zl, wiec 99+29 to juz niemalo :-)
Transmisja - znosna w Polsce, ale nie pomoze za granica, albo zrujnuje. W strefie nadgranicznej tez zreszta ryzyko.

Sama "jakosc" NE .. ja znam tylko prosta wersje java j2me - ona jest swietna jak jedziesz wytyczona droga, ladnie prowadzi, pokazuje - ale sprobuj zjechac z trasy w miescie. Zanim sie polaczy i ustali trase, to przejedziesz proponowany skret. No i ostatni przypadek -zadupie totalne, drogowskazu nie ma, na mapie nie ma ..... i zasiegu GSM tez nie ma. A tu trudna decyzja - prawo czy lewo :-)
I to sie tyczy pewnie wszystkich tego typu on-line.

Ma zalety .. ale nie, powiedzmy ze nie o to mi chodzi.

J.

Android i GPS