Android - jak przywrócić polską czcionkę ?

Data: 2010-12-06 19:23:52
Autor: Marek
Android - jak przywrócić polską czcionkę ?
Witam,

Gdy redaguję SMS lub MMS (HTC Desire HD) pojawiają się mi wyrazy bez polskich znaków. Nawet jeśli wskażę w podpowiedzi (słowniku) wyraz z polskimi literami, to we wiadomości pojawi się bez polskich. Co ciekawe: w tytułach MMSów i w treści emaili jest ok. Pierwsze SMSy jakie pisałem miały polskie litery - mam to w historii. W pewnym momencie coś musiałem przełączyć. Nigdzie jednak nie widziałem opcji nazywającej się adekwatnie do tego co zmieniłem. Help!

Data: 2010-12-07 10:17:54
Autor: Marek
Android - jak przywrócić polską czcion kę?
Muszę zmienić treść pytania gdyż polska czcionka wróciła w cudowny sposób. Nowe pytanie brzmi: jak nad tym zapanować? Raz kodowanie wiadomości SMS/MMS jest raz UTF, raz ASCII i zmienia się poza moją kontrolą. Nie zależy to od tego komu odpowiadam. Mogę redagować nową wiadomość bez powiązania z wcześniejszym dialogiem. Chciałbym móc decydować czy chcę bez polskich znaków czy z nimi edytować wiadomości (zawsze z użyciem słownika).

Czy takie decyzje zależą wyłącznie od "humoru" urządzenia?

Data: 2010-12-07 18:54:24
Autor: basteku
W dniu 2010-12-07 10:17, Marek pisze:
[...]

:)) szczerze to sam jestem ciekaw ... bo sto razy bardziej wole pisac smsy bez polskich znakow. Z polskimi znakami sms jest skracany do 70 znakow.

Pozdr.
Bastek

Data: 2010-12-07 19:54:26
Autor: Marek
W dniu 2010-12-07 18:54, basteku pisze:

:)) szczerze to sam jestem ciekaw ... bo sto razy bardziej wole pisac
smsy bez polskich znakow. Z polskimi znakami sms jest skracany do 70
znakow.

Wiesz... można to obejść, przynajmniej ja tak robię: piszę MMSy zamiast SMS. Cena ta sama a napchać tekstu mogę do bólu a wszystko w cenie 1 SMS. Jednakże gdy piszę z kimś obcym (dość często mi się zdarza), to wolę trzymać się SMS - zawsze przejdzie - i niekoniecznie godzić się na podwójną ilość bajtów niż wprowadziłem.

Dostałem właśnie odpowiedź z HCT - to co mi się przytrafiło jest niemożliwe do osiągnięcia :-D Chciałem już sprzedać swój unikatowy egzemplarz za wielokrotność ceny, ale w międzyczasie "naprawił się". :-D Najprawdopodobniej przedostatnia poprawka spowodowała, że miałem SMSy bez polskich liter. Ostatnia poprawka (parę dni po wcześniejszej pojawiła się) przywróciła polskie znaki. Działało to całkiem nieźle bo nawet tekst mówiony był konwertowany do wersji bez polskich znaków. :-)

Data: 2010-12-08 02:31:39
Autor: animka
[...]

Ja przestałam się wysilać, bo np. takie Orange i tak tekst przekształci na: bez ogonków!

--
animka

Data: 2010-12-08 11:24:59
Autor: Marek
W dniu 2010-12-08 02:31, animka pisze:

Ja przestałam się wysilać, bo np. takie Orange i tak tekst przekształci
na: bez ogonków!

Czy ktoś może potwierdzić, że Orange usuwa polskie litery z SMSów zastępując je odpowiednikami ASCII?

Jeśli tak jest to czy również robi to samo z MMSami i emailami? Wydaje mi się to wręcz kosmicznie nieprawdopodobne aby operator ingerował w przesyłane treści.

Data: 2010-12-08 11:42:38
Autor: ALEX
W dniu Åšr 8 12 2010 11:24, Marek pisze:

[...]

Nie op tylko fon to robi jeżeli już. Nokia ma już tak od wielu lat.

--
ALEX CloneTrooper
Morgwyn of Ravenscar: Meine Ehre heisst Treue.

Data: 2010-12-08 18:05:51
Autor: Marek
W dniu 2010-12-08 11:42, ALEX pisze:

Nie op tylko fon to robi jeżeli już. Nokia ma już tak od wielu lat.

To, że taką funkcję mają niektóre telefony zostawmy (tak na marginesie, za bardzo uogólniłeś - niektóre Nokie tak mają). Zdumiał mnie tekst Animki o tym, że Orange takie rzeczy robi z SMSami. Czyli co, Animka jak zwykle coś palnęła?

Data: 2010-12-08 18:26:53
Autor: ALEX
W dniu Åšr 8 12 2010 18:05, Marek pisze:

Nie op tylko fon to robi jeżeli już. Nokia ma już tak od wielu lat.

To, że taką funkcję mają niektóre telefony zostawmy (tak na marginesie,
za bardzo uogólniłeś - niektóre Nokie tak mają).

Owszem s60 v1 i v2. v5 już ma znowu. Z niesymbianowych nie spotkałem nie potrafiącej usuwać PL-literek. Sporo tych "niektórych Nokii".

  ZdumiaÅ‚ mnie tekst
Animki o tym, że Orange takie rzeczy robi z SMSami. Czyli co, Animka jak
zwykle coś palnęła?

SMS z PL-literkami, powyżej 70 znaków jest liczony podwójnie lub potrójnie. Wierzysz że op (obojętnie który) zrezygnuje z kasy, przekoduje na polskawy i policzy pojedyńczo? Prędzej w kosmitów uwierzę niż w dobre serce opa.
BTW myślisz że dlaczego animka ma tu swój fanklub? Zresztą nie tylko tu :-)

Data: 2010-12-08 20:38:30
Autor: Marek
W dniu 2010-12-08 18:26, ALEX pisze:
Owszem s60 v1 i v2. v5 już ma znowu. Z niesymbianowych nie spotkałem nie
potrafiącej usuwać PL-literek. Sporo tych "niektórych Nokii".

Statystyk nie prowadzę więc nie wiem ile ich jest. Jednakże prawie zawsze miałem jakąś Nokię i pamiętam, że czasem pisałem bez słownika aby uniknąć polszczyzny.

SMS z PL-literkami, powyżej 70 znaków jest liczony podwójnie lub
potrójnie.

Potrójnie nawet? Jak to?

Wierzysz że op (obojętnie który) zrezygnuje z kasy,
przekoduje na polskawy i policzy pojedyńczo? Prędzej w kosmitów uwierzę
niż w dobre serce opa.

Ja już nawet garaż dla kosmitów pobudowałem a Ty mnie na ziemię sprowadzasz :-D

BTW myślisz że dlaczego animka ma tu swój fanklub? Zresztą nie tylko tu :-)

Hmmm... faktem jest, że miałem z nią okazję wdać się w dyskusje, których przebieg zdumiał mnie. Początkowo sądziłem, że to ja mam jakiś feler w przekazywaniu informacji. Skoro jednak fanklub tej osoby istnieje, to chyba stanę się kolejnym jego członkiem ;-)

Data: 2010-12-08 21:08:59
Autor: ALEX
W dniu Åšr 8 12 2010 20:38, Marek pisze:

[...]

To że *piszesz* z PL-literkami, nie oznacza że z nimi *wyślesz*. W Nokii to bardziej pokręcone niż myślisz.

SMS z PL-literkami, powyżej 70 znaków jest liczony podwójnie lub
potrójnie.

Potrójnie nawet? Jak to?

70+70+20=160. 1 SMS z PL-literkami, przez opa liczony jako 3. I za 3 pobierana opłata.

[...]

Liczysz na wizytÄ™ Alfa? ;-)

[...]

I tak trzymaj ;-)

Data: 2010-12-08 22:42:20
Autor: Marek
W dniu 2010-12-08 21:08, ALEX pisze:

To że *piszesz* z PL-literkami, nie oznacza że z nimi *wyślesz*. W Nokii
to bardziej pokręcone niż myślisz.

Oj, wiesz co miałem na myśli. W Nokiach masz opcję SMS "kodowanie znaków". Jeśli jest "uproszczona obsługa" to znaki są transkodowane z UTF-8 na ASCII. To miałem na myśli - tak dla doprecyzowania.

70+70+20=160. 1 SMS z PL-literkami, przez opa liczony jako 3. I za 3
pobierana opłata.

A to mnie zaskoczyÅ‚eÅ›. WÅ‚aÅ›nie chciaÅ‚em to sprawdzić lecz system billingowy nie dziaÅ‚a natychmiast. ZauważyÅ‚em jeszcze coÅ› ciekawszego. WpisywaÅ‚em SMS z polskimi znakami. Informacja byÅ‚a xx/70, WpisaÅ‚em znak 70 i otrzymaÅ‚em 70/134 (2  SMS) zamiast 70/140. WysÅ‚aÅ‚em wiÄ™c 136 znaków (3 SMS). Zobaczymy czy to faktycznie tyle SMSów co telefon pokazaÅ‚.

Liczysz na wizytÄ™ Alfa? ;-)

Nie, Animki :-D

Data: 2010-12-09 06:55:36
Autor: ALEX
W dniu Åšr 8 12 2010 22:42, Marek pisze:

[...]

W związku z czym nie trzeba się stresować i można pisać z PL-literkami. I używać T9 :-)

To miałem na myśli - tak dla doprecyzowania.

70+70+20=160. 1 SMS z PL-literkami, przez opa liczony jako 3. I za 3
pobierana opłata.

A to mnie zaskoczyłeś. Właśnie chciałem to sprawdzić lecz system
billingowy nie działa natychmiast. Zauważyłem jeszcze coś ciekawszego.
Wpisywałem SMS z polskimi znakami. Informacja była xx/70, Wpisałem znak
70 i otrzymałem 70/134 (2 SMS) zamiast 70/140. Wysłałem więc 136 znaków
(3 SMS). Zobaczymy czy to faktycznie tyle SMSów co telefon pokazał.

Pewnie telefon i sieć traktują go jako CSMS i dochodzą bajty sterujące.
BTW Jaki telefon?

Liczysz na wizytÄ™ Alfa? ;-)

Nie, Animki :-D

Optymista :-P Może odwiedzi Cię iJasia, z jabłkową krucjatą ;-)

Data: 2010-12-09 10:16:07
Autor: Marek
W dniu 2010-12-09 06:55, ALEX pisze:

W związku z czym nie trzeba się stresować i można pisać z PL-literkami.
I używać T9 :-)

Problem w tym, że wątek jest o Androidzie :-) Pewnie producent wyszedł z założenia, że jeśli kogoś stać na Androida to i stać na podwyższone opłaty abonamentowe.

Pewnie telefon i sieć traktują go jako CSMS i dochodzą bajty sterujące.
BTW Jaki telefon?

HTC Desire HD.
SprawdziÅ‚em - faktycznie poszÅ‚y 3 SMS gdy wysÅ‚aÅ‚em 136 znaków. PoczytaÅ‚em o CSMS no i faktycznie: dla dÅ‚uższych wiadomoÅ›ci dodawane sÄ… nagłówki UDH posiadajÄ…ce dÅ‚ugość 5 bajtów  dla wiadomoÅ›ci 7-bitowych i 9 bajtów dla 8-bitowych. StÄ…d takie "dziwne" skrócenie iloÅ›ci dostÄ™pnych znaków.

Szkoda, że dość często ludzie nie mają włączonej obsługi MMS. Tam można wpakować ze 4k tekstu w cenie jednego SMS.

Data: 2010-12-09 10:28:20
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
On 12/09/2010 10:16 AM, Marek wrote:
[...]

Jeśli ktoś ma Androida to może na przykład wsadzić w telefon przerobionego Swype który grzecznie w polach do SMS wytnie polskie znaki, pozwalając uprzednio pisać wygodnie :>

M.

Data: 2010-12-09 10:45:08
Autor: ALEX
W dniu Cz 9 12 2010 10:16, Marek pisze:

W związku z czym nie trzeba się stresować i można pisać z PL-literkami.
I używać T9 :-)

Problem w tym, że wątek jest o Androidzie :-)

Między innymi. Chyba że Orange, Nokia i animka mają Droida na pokładzie :-P I kosmici ofkors :-P

HTC Desire HD.
Sprawdziłem - faktycznie poszły 3 SMS gdy wysłałem 136 znaków.
Poczytałem o CSMS no i faktycznie: dla dłuższych wiadomości dodawane są
nagłówki UDH posiadające długość 5 bajtów dla wiadomości 7-bitowych i 9
bajtów dla 8-bitowych. Stąd takie "dziwne" skrócenie ilości dostępnych
znaków.
Szkoda, że dość często ludzie nie mają włączonej obsługi MMS. Tam można
wpakować ze 4k tekstu w cenie jednego SMS.

Kup iPhone 3G => problem MMS będziesz miał z głowy ;-)

Data: 2010-12-10 22:44:15
Autor: Marek
W dniu 2010-12-09 10:45, ALEX pisze:

Między innymi. Chyba że Orange, Nokia i animka mają Droida na pokładzie
:-P I kosmici ofkors :-P

Albo to nowy operator powstał a my nic o tym nie wiemy. Kosmiczny rzecz jasna :-D

Kup iPhone 3G => problem MMS będziesz miał z głowy ;-)

Z ciekawości spytam a co iPhone robi z MMSami, że strona je odbierająca zawsze odczyta? Tylko nie mów, że ich nie wysyła :-D

Data: 2010-12-11 07:40:28
Autor: ALEX
W dniu Pt 10 12 2010 22:44, Marek pisze:

Kup iPhone 3G => problem MMS będziesz miał z głowy ;-)

Z ciekawości spytam a co iPhone robi z MMSami, że strona je odbierająca
zawsze odczyta? Tylko nie mów, że ich nie wysyła :-D

Nie wysyła i nie odbiera, bo nieobługuje :-)

Data: 2010-12-11 09:41:33
Autor: Marek
W dniu 2010-12-11 07:40, ALEX pisze:

Nie wysyła i nie odbiera, bo nieobługuje :-)

Tak też podejrzewałem, że jakiś spisek musi być w Twoich słowach :-) Swoją drogą ktoś doradził mi iPhona 4 we wcześniejszych dyskusjach. Gdy powiedziałem, że boję sie tej marki z uwagi na to, że w jakimś jego modelu (nie znałem indeksu tego modelu) były spektakularne braki typu niemożność wysłania MMS. Wywołałem zaskoczenie i sugestie, że to pewnie zabytkowy model był. :-0

Dzięki za pogawędkę i utwierdzenie, że jednak nie miałem halucynacji co do iPhona. ;-)

Data: 2010-12-11 11:10:13
Autor: Waldek Godel
Android - jak przywrócić polską czcion kę?
Dnia Sat, 11 Dec 2010 09:41:33 +0100, Marek napisa³(a):

Dziêki za pogawêdkê i utwierdzenie, ¿e jednak nie mia³em halucynacji co do iPhona. ;-)

MMS akurat obs³uguje ju¿, ale za to jest ca³a kupa innych atrakcji. Np. bluetooth s³u¿y tylko i wy³±cznie do s³uchawek. Koniec, kropka.
¯adnej synchronizacji, ¿adnego wysy³ania wizytówek czy plików. A ju¿ w
szczególno¶ci ¿adnego wysy³ania empetrójek - to ju¿ by³by jawny zamach na
ko¶ció³ D¿obsa.
Przednia szybka jest wzmocniona, ale tylka przecudnie siê rysuje od samego
u¿ywania kondonika. Kondonik jest z kolei obowi±zkowy, bo inaczej bêdziesz
zwiera³ palcami antenê.
W ka¿dym iPhone jest dosyæ ³atwo uszkodziæ warstwê dotykow± - no pêka
trochê za ³atwo. W 3G/3GS to nie taka wielka tragedia - digitizer jest
tani, jest pierwsz± demontowan± czê¶ci± przy rozbieraniu telefonu,
wystarczy malutki ¶rubokrêcik i przyssawka, ¿eby to zdemontowaæ plus
odrobinê cierpliwo¶ci. W 4 ju¿ nie jest tak piêknie - digitizer jest OSTATNI¡ czê¶ci± któr±
wyjmiesz z obudowy, po drodze wykrêcaj±c pierdyliard ¶rubek i demontuj±c
telefon w zasadzie na atomy. A digitizer jest trzy razy dro¿szy.

W AppStore masz pierdyliardy aplikacji. Ka¿da gazeta ma swój w³asny RSS.
Niektóre nawet kilka. (conajmniej jakby jaki¶ ogólny by³ niewystarczaj±cy,
ale ogólny czytnik RSS by trzeba konfigurowaæ, a to przekracza mo¿liwo¶ci
docelowego u¿ytkownika). Jest kilkadziesi±t aplikacji od pierdzenia. Ale na
przyk³ad nie ma ani jednej pozwalaj±cej nagrywaæ po³±czenia, tak jak
Xelnex/Vox Track na Symbiana czy inne na Windows Mobile. Nie wolno sobie ot tak dokupiæ map do nawigacji. W zwi±zku z tym, jak
chcesz nawigacjê na dwa rejony - bêdziesz mieæ dwa oddzielne programy.
itp. itd.. i tak mozna d³ugo.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
". Apple robi dok³adnie to co mówi filozofia tej firmy"- Pawe³ "robbo"

Data: 2010-12-11 18:12:30
Autor: Marek
Android - jak przywróciæ polsk± czcionkê?
O rany. Kolega namawia³ mnie na iPhona 4. Chyba mam rozbudowany instynkt samozachowawczy, ¿e zdecydowa³em siê na co¶ innego. Szczêka mi opad³a.

Data: 2010-12-11 19:17:28
Autor: ALEX
W dniu So 11 12 2010 12:10, Waldek Godel pisze:

Przednia szybka jest wzmocniona, ale tylka przecudnie siê rysuje od samego
u¿ywania kondonika. Kondonik jest z kolei obowi±zkowy, bo inaczej bêdziesz
zwiera³ palcami antenê.

Spoko wyjdzie 4G, potem 4GS, potem...... Steve przewiduj±cy jest :-)

Nie wolno sobie ot tak dokupiæ map do nawigacji. W zwi±zku z tym, jak
chcesz nawigacjê na dwa rejony - bêdziesz mieæ dwa oddzielne programy.
itp. itd.. i tak mozna d³ugo.

I *jakiejkolwiek* aplikacji spoza AppStore.

Data: 2010-12-12 17:31:04
Autor: Jan Strybyszewski
W dniu 2010-12-11 19:17, ALEX pisze:
[...]

Ojej jak w Windows Phone.... a ja mam spoza appstore

Data: 2010-12-12 17:30:33
Autor: Jan Strybyszewski
W dniu 2010-12-11 12:10, Waldek Godel pisze:
[...]

Chyba tylko wlochatymi lapskami naczelnego trola od Ballmera

[...]

Buhahah .... i to mowi wielbiciel ekranów wciskanych do srodka

W 4 ju¿ nie jest tak piêknie - digitizer jest OSTATNI¡ czê¶ci± któr±
wyjmiesz z obudowy, po drodze wykrêcaj±c pierdyliard ¶rubek i demontuj±c
telefon w zasadzie na atomy. A digitizer jest trzy razy dro¿szy.

To straszne.... i pewnei dlatego watek na xda o wymianie ekranow i digitizerow w telefonach z WM jest 27razy dluzszy niz o iphone

Widze ze kolega od nekrofilii ciagle aktywny... ale daj juz pochowac babcie bo gnije

Data: 2010-12-12 18:21:43
Autor: atm
[...]

Mam wrazenie, ze Waldek jest wyjatkowo cierpliwy albo jakis czas temu wrzucil Cie killfile'a - nie komentuje Twoich uwag. Czy naprawde tak Ci zalazl za skore, ze przy kazdej okazji wspominasz o nekrofilii.
Patrzac z boku, troche tego duzo...
Pozdrawiam......Rafal

Data: 2010-12-12 18:30:46
Autor: Waldek Godel
Android - jak przywróciæ polsk± czcionkê?
Dnia Sun, 12 Dec 2010 18:21:43 +0100, atm napisa³(a):

[...]

Nie wiem co za ¶miecia dokarmiasz bo nie widzê wrotki, ale faktycznie kogo¶
mi z plonkownicy wyci±gasz.
S±dz±c po fekalnym stylu to mo¿e byæ ten kolejowy idiota którego co
¶mieszniejsze brednie wygrzeba³em sobie do sygnaturek. Nie karm go, nie
warto. Jego nawet na trollowej z natury pl.comp.os.advocacy maj± do¶æ.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Zadna korporacja w Polsce nie ma kilkadziesiat serwerów. " - Pawe³ "robbo"

Data: 2010-12-11 19:10:25
Autor: ALEX
W dniu So 11 12 2010 9:41, Marek pisze:

[...]

A cenÄ™ tego cuda znasz? To dopiero jest wariactwo :-/

Data: 2010-12-11 19:20:45
Autor: Marek
W dniu 2010-12-11 19:10, ALEX pisze:

A cenÄ™ tego cuda znasz? To dopiero jest wariactwo :-/

Tym nie wiem (nie analizowałem) czy należy się sugerować. Zależy od operatora, abonamentu itp. Ja swój dostałem za jakieś 250zł z tego co pamiętam a inni nawet 2 tys. muszą zostawić. Trudno więc dyskutować o cenach.

Data: 2010-12-11 19:42:16
Autor: ALEX
W dniu So 11 12 2010 19:20, Marek pisze:

[...]

E tam trudno. Pierwszy lepszy sklep który sprzedaje fony i już masz porównanie:
http://www.vobis.pl/oferta/telefony_i_smartphone/telefony_i_smartphone/lista.aspx?strona=2

Data: 2010-12-11 20:24:53
Autor: Marek
Android - jak przywrócić polską czcion kę?
No cóż ... w końcu logo to najdroższy element konstrukcji aparatu ;-)

Data: 2010-12-11 19:27:15
Autor: Waldek Godel
Android - jak przywrócić polską czcion kę?
Dnia Sat, 11 Dec 2010 19:10:25 +0100, ALEX napisa³(a):

A cenê tego cuda znasz? To dopiero jest wariactwo :-/

Sama w sobie cena nie jest a¿ taka straszna - mam na my¶li ceny w
cywilizowanych krajach a nie w Banana Republic of Poland. Taki np. Nexus S
jest dro¿szy.

Kosmiczne jaja zaczynaj± siê dopiero jak przychodzi do zakupu tego¿ gejfona
z abonamentem. W dodatku tu ju¿ nie ma rozdzia³u na kraje cywilizowane i
azjatyckie - wszêdzie jest to równie pop******
Dochodzi do tego, ¿e kupuj±c iPhone 4 16 GB (który jest tañszy od Nexusa S)
i tego¿ Nexusa w takim samym abonamencie, rzeczonego Nexusa dostanie siê za
darmo, a za gejfona trzeba zap³aciæ kilkaset z³otych.

Co wiêcej - pracownik jednej z zachodnich firm multidealerskich powiedzia³
nieoficjalnie, ¿e maj± ca³kiem sporo gejfonów tzw. refurbished - tzn z
wystaw w salonach, ze zwrotów klientowskich po kilku dniach, po naprawach w
autoryzowanym serwisie itp. Oczywi¶cie doprowadzone do stanu fabrycznego
itp, ale pude³ko bia³e, albo oryginalne, ale podniszczone.
To jest standard i takie telefony s± sprzedawane po obni¿onej cenie.
Wszystkie, za wyj±tkiem gejfona. Apple stanowczo tego zabrania, pod rygorem
zerwania umowy dealerskiej. Bo tak. Nie wolno w ¿aden sposób przyczyniaæ
siê do obni¿ki raz ustalonej przez ko¶ció³ ceny.
Dlatego te¿ tak wielk± ¦WIATOW¡ sensacj± jest oficjalna (aczkolwiek wielce
niechêtna) zgoda D¿obsa na sprzeda¿ gejfona w promocjach z abonamentem za
darmo:
http://www.bgr.com/2010/12/10/best-buy-confirms-free-iphone-3gs-promotion-in-store-only/
Jest to sensacj±, pomimo kompletnej bezsensowno¶ci sytuacji - jedna z
najwiêkszych sieci w USA dostaje ³askawe pozwolenie jak maj± sprzedawaæ u
siebie towary, wolno im sprzedawaæ tylko stary model i tylko w sklepach -
na sprzeda¿ online jest szlaban.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"HTC HD Mini to chyba pierwszy HTC z microUSB" - Pawe³ "robbo" Kamiñski aka

Data: 2010-12-12 00:09:34
Autor: ALEX
W dniu So 11 12 2010 20:27, Waldek Godel pisze:

[...]

A orientujesz siê *sk±d* bierze siê taka cena?

[...]

Mi to zalatuje PRLem :-/
BTW orientujesz siê có¿ jest tak wyj±tkowego w MDA Ameo? Jest dro¿szy ni¿ iP4.
http://www.telepolis.pl/grafika/newsy/2010-12/orange-abonament-24-od-03-12.pdf

Data: 2010-12-12 00:04:33
Autor: Waldek Godel
Android - jak przywróciæ polsk± czcionkê?
Dnia Sun, 12 Dec 2010 00:09:34 +0100, ALEX napisa³(a):

BTW orientujesz siê có¿ jest tak wyj±tkowego w MDA Ameo? Jest dro¿szy ni¿ iP4.
http://www.telepolis.pl/grafika/newsy/2010-12/orange-abonament-24-od-03-12.pdf

trzy lata temu by³ ca³kiem ciekawym ogniwem po¶rednim miêdzy laptopem a
PDA. Teraz to ju¿ historia jest. W cywilizowanych krajach nowy nie do
kupienia.
A w Banana Republic of Poland wszystko jest mo¿liwe. Pamiêtam jak w 2004
roku wygrzebano w magazynach jednego z operatorów kilka sztuk Ericssona
R250 Pro i kto¶ heroicznie zdecydowa³ o sprzeda¿y tego za realn± cenê a nie
cennikow±, wiêc kilku krewnych i znajomych królika szpanowa³o tym w ró¿nych
okoliczno¶ciach.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"geohot to troche narcyz i mitoman" - Pawe³ "robbo" Kamiñski aka Jan

Data: 2010-12-12 12:47:48
Autor: J.F.
Android - jak przywróciæ polsk¹ czcionkê?
On Sat, 11 Dec 2010 19:27:15 +0000,  Waldek Godel wrote:
[...]

Nie wiem jak w USA, ale u nas by chyba UOKiK kare szybko nalozyl, i to
mozliwe ze wysoka ..

[...]

No coz, nie uczmy Jobsa marketingu. Choc jak pamietam to byly dni gdy
i Apple cienko przedlo :-)

J.

Data: 2010-12-12 13:31:23
Autor: Waldek Godel
Android - jak przywróciæ polsk¹ czcionkê?
Dnia Sun, 12 Dec 2010 12:47:48 +0100, J.F. napisa³(a):

No coz, nie uczmy Jobsa marketingu. Choc jak pamietam to byly dni gdy
i Apple cienko przedlo :-)

Czy ja wiem... bez milionów fanatycznych wyznawców (zwanych czasem
ko¶cio³em), którzy kupuj± produkty tej firmy nie patrz±c na ¿adne rozs±dne
argumenty (zarówno ekonomiczne jak i techniczne) to ta firma ju¿ dawno by
zbankrutowa³a.
Przypomnê, ¿e jedn± z pierwszych rzeczy jakie zrobi³ D¿obs po powrocie do
Apple by³o skasowanie Newtona, jako urz±dzenia bez przysz³o¶ci.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"WIesz Apple nie musi sie rzucac na kazda nisze z rozpacza w oczach jak

Data: 2010-12-12 14:44:03
Autor: J.F.
Android - jak przywróciæ polskš czcionkê?
On Sun, 12 Dec 2010 13:31:23 +0000,  Waldek Godel wrote:
[...]

Jak sobie wyprodukujesz miliony wznawcow, ktorzy beda stali dwa dni w
kolejce zeby ci wplacic kilkaset $, to bedziesz mogl Jobsa i Rydzyka
uczyc marketingu :-)

Przypomnê, ¿e jedn± z pierwszych rzeczy jakie zrobi³ D¿obs po powrocie do
Apple by³o skasowanie Newtona, jako urz±dzenia bez przysz³o¶ci.

Moze wtedy byla to sluszna decyzja.
Poza tym wiki troche co innego pisze.

J.

Data: 2010-12-12 16:08:15
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2010-12-12 14:31, Waldek Godel pisze:
[...]

Ale kto¶ ten ko¶ció³ musia³ stworzyæ. Jak na razie, na rynku mobilnym, mieli¶my jedn± kapliczkê - Nokii. Kapliczka siê sama zamknê³a z braku towaru.

Przypomnê, ¿e jedn± z pierwszych rzeczy jakie zrobi³ D¿obs po powrocie do
Apple by³o skasowanie Newtona, jako urz±dzenia bez przysz³o¶ci.

I teraz - z perspektywy czasu - nie przyznasz mu racji?

Data: 2010-12-12 15:18:21
Autor: Waldek Godel
Android - jak przywróciæ polsk¹ czcionkê?
Dnia Sun, 12 Dec 2010 16:08:15 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisa³(a):

Ale kto¶ ten ko¶ció³ musia³ stworzyæ. Jak na razie, na rynku mobilnym, mieli¶my jedn± kapliczkê - Nokii. Kapliczka siê sama zamknê³a z braku towaru.

Czy ja wiem, powiedzia³bym, ze raczej z nadmiaru towaru. Pierdyliard
ró¿nych telefonów ró¿ni±cych siê numerkami, w których sama Nokia sie
gubi³a.
W czasach kiedy odnosili najwiêksze sukcesy mieli tych modeli mo¿e z 5, w
porywach do 10. I komu to przeszkadza³o? (oprócz konkurencji oczywi¶cie).
Chyba nikt nie wie jaki mieli interes w tak globalnym dezorientowaniu
klientów, ostatnio wychodzi, ¿e oni sami nie wiedz±, jaki mieli w tym
interes.

Przypomnê, ¿e jedn± z pierwszych rzeczy jakie zrobi³ D¿obs po powrocie do
Apple by³o skasowanie Newtona, jako urz±dzenia bez przysz³o¶ci.

I teraz - z perspektywy czasu - nie przyznasz mu racji?

Oczywi¶cie, ¿e nie. I miliony userów Palmów od tego czasu te¿ nie. Mo¿e nie pamiêtasz, ¿e jak D¿obs zamkn±³ dzia³ Newtona, to ludzie których
wywali³, stworzyli Palm Pilota.
Choæ jestem ¶wiadomy, ¿e by³oby to ze szkod± i dla rynku i dla samych
palmów - bo dziêki temu, ¿e nie by³y zrobione przez D¿obsa, nie usi³owa³y
wiedzieæ lepiej od uzytkownika i m.in. dlatego by³y tak lubiane.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"kazdy fotograf ci powie ze przedmioty  na jasnym tle wychodza zawsze na

Data: 2010-12-12 17:32:10
Autor: J.F.
On Sun, 12 Dec 2010 15:18:21 +0000,  Waldek Godel wrote:
[...]

No coz, wiki podaje troche szczegolow, on chyba nigdy dla Jobsa nie
pracowal:  http://en.wikipedia.org/wiki/Jeff_Hawkins

Patrzac biznesowo dalej - Palm Inc znow mial trudnosci i dopiero USR na nich zarobil. Dopiero zreszta od 96 mozna liczyc zarobki, a
naprawde to teraz. W miedzyczasie poupadalo tez sporo innych PDA.

Jak pamietam tamte lata - Palm Pilot, fajna zabawka, ale troche droga.
Na amerykanska kieszen moze znosna cena, ja zawsze wolalem klawiatury,
wiec skonczylem z Casio.

A tak juz calkiem niedawno - tak sobie pomyslalem ze przydaloby sie
pare ksiazek na plaze. Ale ksiazki ciezkie, duze, a stare palmy za
grosze. No tak tylko przecietna ksiazka ma z pol MB, a lepsze palmy
raptem 2MB pamieci.
No coz, nie zaspokoili moich zachcianek producenci PDA, to teraz
oszczedzam oczy i zarabiaja producenci MP3 :-)

J.

Data: 2010-12-12 17:33:51
Autor: Jan Strybyszewski
W dniu 2010-12-12 16:18, Waldek Godel pisze:

[...]

Takie namiastki PDA... z procesorem od Zx Spectrum i 8kB pamieci hehehe

Data: 2010-12-12 23:27:44
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
[...]

Z braku, bo dzi¶, 10 lat po tym sukcesie, nie maj± co sprzedawaæ.

[...]

A Palm Pilot, podobnie jak wszystkie inne Palmy, odnios³y zar±bisty sukces w XXI wieku, prawda?
Waldek, rozró¿nij w koñcu co¶, co jest mo¿e i zaawansowane technicznie, ale projektowane i sprzedawane w sposób in¿ynierski (czyli na nasze lamerski) od tego, co klient kupuje, bo nawet kto¶ mu wmówi³, ze musi to mieæ, ale kupuje.

Choæ jestem ¶wiadomy, ¿e by³oby to ze szkod± i dla rynku i dla samych
palmów - bo dziêki temu, ¿e nie by³y zrobione przez D¿obsa, nie usi³owa³y
wiedzieæ lepiej od uzytkownika i m.in. dlatego by³y tak lubiane.

By³y... X lat temu. Wiesz co¶ wiêcej o obecnje kondycji firmy Palm? :-)

Data: 2010-12-12 22:46:22
Autor: Waldek Godel
Android - jak przywróciæ polsk¹ czcionkê?
Dnia Sun, 12 Dec 2010 23:27:44 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisa³(a):

[...]

Palm odniós³ zar±bisty sukces na prze³omie wieków. W dodatku to by³o jedno
z niewielu urz±dzeñ zaprojektowanych z sensem i kupowane, bo ludzie
dok³adnie tego potrzebowali.
A pó¼niej... w zasadzie pope³ni³ ten sam b³±d co Jobs, tyle, ¿e nie mia³ na
tyle zadufanych wyznawców, którym móg³ wmówiæ it's not a bug, it's a
feature. Tzn mia³, ale by³o ich troche za ma³o.
B³êdem by³o robienie to co oni chcieli, a nie to co ludzie chcieli. Palm
zacz±³ walczyæ z Windows Mobile, zamiast pozostaæ przy prostym i skutecznym
jak siekiera systemie tylko dodaæ do tego po³±czenie komórkowe.
Zamiast Palma zrobi³ to RIM i zaj±³ w Stanach jego miejsce. Przypatrz siê
starszym Blackberry, choæby pierwszym modelom które wchodzi³y do Polski
(nie tak dawno, w 2005) - ich system do z³udzenia przypomina stare Palm OS
w niektórych miejscach.

Tak to ju¿ jest, ¿e jak jest dobre i - jak pisa³em - skuteczne jak siekiera
urz±dzenie, któremu brakuje kilka nowoczesnych funkcji, to zamiast je
dok³adaæ, robi siê albo co¶ kompletnie innego i ró¿nego od tego co by³o. A
ludzie tego czêsto nie akceptuj±.
Palm zamiast dorobiæ dobrze wpasowany modu³ GSM a pó¼niej 3G poszed³ w
jakie¶ chore Life Drive, Blackberry i Nokia zamiast rozwin±æ to co maj±
dobre, id± w jakie¶ popieprzone dotykowce, Microsoft ca³kowicie
zajfonizowa³ mobilny system..

A kondycja Palma? Jest ¶wietna odk±d ma za plecami kasê HP. W³asnie
wychodz± nowe zabawki, choæ w Europie ma³o kto o nich bêdzie wiedzia³. Choæ
z drugiej strony jak odpowiednio rozwin± WebOS to tablety maj± szansê
namieszaæ.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Wyslac ci pocztowke z Hawajow leszczu ?" - Pawe³ "robbo" Kamiñski aka Jan

Data: 2010-12-12 17:32:37
Autor: Jan Strybyszewski
[...]

I to mowi naczelny rabin kosciola ... wielbiacego trupy

Data: 2010-12-09 07:29:56
Autor: Dominik & Co
Android - jak przywrócić polską czcion kę?
W dniu 08-12-2010 18:26, ALEX rzecze:

[...]

Gwoli formalności: Nokia E50 (S60 v3) też umie. Tzn z oryginalnym softem
chyba nie (opcja jest, ale nie działa), po aktualizacji softu jest OK.
Oprócz Nokii co najmniej "niektóre Samsungi" tak potrafią- sprawdziłem
na SGH-M300.

--
Dominik (& kÄ…pany)

Data: 2010-12-09 10:27:10
Autor: Marek
W dniu 2010-12-09 07:29, Dominik & Co pisze:

Oprócz Nokii co najmniej "niektóre Samsungi" tak potrafią- sprawdziłem
na SGH-M300.
Potwierdzam: S5200 to potrafi.

Android - jak przywrócić polską czcionkę ?