Android - jak to jest z tymi polskimi znakami?

Data: 2014-08-26 10:15:38
Autor: GAD Zombie
Android - jak to jest z tymi polskimi znakami?
Była ostatnio ostra dyskusja na ten temat, ale teraz sprawdziłem jak sprawy wyglądają u mnie w telefonie. I nie bardzo rozumiem sytuację.
Wszyscy się zgodzili tu, że sms ma 160 znaków. Gdy postawi się dowolny znak polski (ąćęłńóśźż), zmienia się kodowanie smsa i już ze 160 znaków mamy tylko 70 do dyspozycji. Dobrze myślę?
Teraz u mnie wygląda tak: w czasie pisania telefon pokazuje liczbę znaków pozostałych w danym smsie oraz liczbę smsów, które zostaną wysłane z podanym tekstem. Pisząc widzę, jak ubywa znaków pozostałych. Gdy wstawiam polski znak, nadal mam do dyspozycji 160 znaków w smsie. Czyli piszę "żółw" i mam jeszcze 156 znaków do dyspozycji. Dopiero jak wstawię jakiś inny znak (są takie różne znaki graficzne, jakieś strzałki, serca, kwadraty itd.) to dopiero wtedy widzę, że pozostała liczba znaków zmienia się na 69.
To jak w końcu jest? Jakim cudem telefon wysyła polskie znaki mieszcząc je w standardowych 160 znakach?

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/

Data: 2014-08-26 10:49:53
Autor: dizel
Android - jak to jest z tymi polskimi znakami?
On Tue, 26 Aug 2014 10:15:38 +0200, GAD Zombie
<gad@USUN.gad.USUN.art.pl> wrote:

To jak w końcu jest? Jakim cudem telefon wysyła polskie znaki mieszcząc je w standardowych 160 znakach?

Jesteś pewny że wysyła?
W androidach od wersji 4 albo 4.1 jest opcja w aplikacji sms żeby
opuszczać unicode. Wygląda to tak że jak masz tą opcję zaznaczoną to jak piszesz smsa to
masz polskie znaki ale jak się daje wyślij to andek te ogonki omija i
sms do odbiorcy przychodzi bez polskich znaków ( czyli zajmuje mniej)

Pozdrawiam

Data: 2014-08-26 11:01:07
Autor: GAD Zombie
W dniu 2014-08-26 10:49, dizel pisze:
[...]

Chyba wpadłem w pułapkę własnej niewiedzy :). Rzeczywiście pisać można po polsku, ale jak sms dojdzie, to już polskich znaków nie ma. Jest do tego opcja. Jak ją wyłączyłem, to po wpisaniu "ą" zrobiło się 70 znaków.
Dzięki, mam jeszcze wiele do nauczenia ;)

Data: 2014-08-26 14:35:14
Autor: Trybun
[...]

To chyba nie ma nic wspólnego z Androidem. Mam taki w wersji 4.2.2 i próżno w nim szukać opcji wyłączenia polskich liter. Chodzi chyba o konkretnych producentów telefonów, np. w Samsungu jest taka opcja.
  I ciekawostka - w każdym moim starym telefonie (bez systemu) mozna wybrać format SMS - Unicode bądź GSM.

Data: 2014-08-26 14:37:28
Autor: atm
On 2014-08-26 14:35, Trybun wrote:
[...]

Niektorzy producenci sa tak mocno anglojezyczni, ze nie przejmuja sie innymi ;|
W kazdym razie SMSy sa teraz tak tanie, ze ten problem traci na znaczeniu (chyba, ze wysyla sie SMSy za granice).
Poza tym mozna zainstalowac aplikacje, ktora posiada opcje podmiany PL znakow.

Data: 2014-08-26 15:01:21
Autor: Trybun
W dniu 2014-08-26 14:37, atm pisze:

[...]

Powiedziałbym że niektórzy nie robią niczego połowicznie.. Taki Samsung czy Sony nie olewają Polaków z ich potrzebami, jak to nas olewa np. Acer.

Tanie i nie tanie, ja ich wysyłam w miesiącu sporo, nieraz nawet padnie 1000 sztuk, a generalnie poniżej 300 nie schodzę, tak że używanie polskich znaków to nie rzecz nad którą nie warto się zastanowić.

Data: 2014-08-26 15:14:28
Autor: atm
On 2014-08-26 15:01, Trybun wrote:
[...]

Rozumiem, pozostaje wtedy zmiana aplikacji SMS lub moze da sie zmusic klawaiture do pomijania PL znaczkow.

Data: 2014-08-27 15:41:57
Autor: Trybun
W dniu 2014-08-26 15:14, atm pisze:

[...]

Owszem, jest kilka sposobów, ale wszystko to działania połowiczne. Nie rozwiąże problemu inna aplikacja, będzie także  mi obcinała polskie znaki nawet przy wysyłaniu kilku słów w wiadomości.

Data: 2014-09-05 10:59:54
Autor: Budzik
Android - jak to jest z tymi polskimi znakami?
Użytkownik Trybun Ilich@jahu.com ...

Tanie i nie tanie, ja ich wysyłam w miesiącu sporo, nieraz nawet padnie 1000 sztuk, a generalnie poniżej 300 nie schodzę, tak że używanie polskich znaków to nie rzecz nad którą nie warto się zastanowić.

Rozumiem ze wysyłajac takie ilosci masz nielimitowany pakiet?

Data: 2014-09-07 10:00:43
Autor: Trybun
W dniu 2014-09-05 12:59, Budzik pisze:
[...]

Nawet nie wiem co to jest. W moim wypadku  żadne abonamenty nie wchodzą nawet  w sferę rozważań.

Data: 2014-09-07 09:37:21
Autor: Budzik
[...]

A na karte nie ma takich rozwiazan typu płacisz 10zł i masz nielimitowane sms przez 30 dni?

Data: 2014-09-09 16:31:28
Autor: Trybun
W dniu 2014-09-07 11:37, Budzik pisze:
[...]

Wolę nie komplikować sobie życia. Spokój nade wszystko.

Data: 2014-09-09 17:59:44
Autor: Budzik
[...]

Serio?
znaczy wolisz narzekac ze smsy drogie, szukac roziwazan jak wysyłac je bez polskich znaków, zamiast to wszystko olac mając nielimitowaną pule? I mowi to osoba ktora wysyła smsy długosci powyzej 1600znaków? Zaczynam zauwazać u ciebie tendencje masochistyczne...

Data: 2014-09-11 08:38:54
Autor: Trybun
W dniu 2014-09-09 19:59, Budzik pisze:

[...]

Jak najbardziej.
Jak sam wiesz w naturze nic nie ma za darmo, zawsze coś za coś. I często się zdarza tak że skórka nie warta wyprawki.
Nie mam pojęcia o co ci chodzi z tymi 1600 znakami...

Data: 2014-09-11 08:59:50
Autor: Budzik
[...]

Ale tu masz klarowna sytuacje - +-10zł i nielimitowane smsy.
Wiec cos za cos jest dość jasne.

Nie mam pojęcia o co ci chodzi z tymi 1600 znakami...

Pisałem w innym poście.
Ale juz ustaliliśmy ze Twoj telefon robi inaczej.

Data: 2014-09-13 12:08:18
Autor: Trybun
W dniu 2014-09-11 10:59, Budzik pisze:

[...]

No, ale czy warto, na pewno przyniesie to stratę rocznego doładowania konta. I innych rzeczy z które mi odpowiadają. Gdybym chciał ściśle chodzić na pasku operatorów to przecie wybrałbym abonament a nie prepaida.

Nie mam pojęcia o co ci chodzi z tymi 1600 znakami...

Pisałem w innym poście.
Ale juz ustaliliśmy ze Twoj telefon robi inaczej.

A twój jak robi? Wypróbowałeś chociaż, czy tylko powtarzasz za kimś jego mądrości?

Data: 2014-09-13 13:20:48
Autor: Budzik
[...]

Czyli płacisz wiecej bo nie chcesz chodzic "na pasku"?
Wszystko zalezy od kwot, ile wydajesz rocznie na usługi.
Nie znam ofert na karte - yc moze rzeczywiscie jest tak, ze wykupujac pakiet smsm stacisz dostep do innych usług. dla mnie oferty na karte + cytanie i szukanie takich haczyków to strata czsu biorąc pod uwage za 35zl/m-c mozna miec wszystko za free.

[...]

Och Trybunie, zmotywowałes mnie, chociaz totalnie nie mam takich potrzeb.
Ale sprawdziłem:
- w androidzie 2.3 na samsungu galaxy plus jest automatyczne zliczanie smsmów - pokazuje sie po wpisaniu ponad 160znaków.
- ale chyba źle rozpoznaje ilosc znaków po wpisaniu pl-literek bo wpisanie wyrazu z ą czy ę nie zmienia od rauz diametralnie liczby znaków i sms.
- fanfary dla Trybuna - rzeczywiscie po przekroczeniu liczby sms =3 wyskakuje informacja o konwersji do mmsa.
Zwracam honor.

Co prawda nie wiem czy to dobrze, skoro np. mozna miec pakiety darmowych smsów a mmsy ma sie płatne. Osobiscie nie jest to dla mnie problem ale przy niesprzyjających okolicznosciach taka funkcja moze wcale nie byc dobra.
A pobiezne sprawdzenie ustawien nie dało efektu w postaci znalezienia przełącznika do wyłączenia takiego zachowania.

Data: 2014-09-13 13:59:39
Autor: Budzik
Android - jak to jest z tymi polskimi znakami?
Użytkownik Budzik budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...

- ale chyba źle rozpoznaje ilosc znaków po wpisaniu pl-literek bo
wpisanie wyrazu z ą czy ę nie zmienia od rauz diametralnie liczby
znaków i sms.

Jednak jest ok - po prostu miałem ustawionewysyłanie w alfabecie GSM - przez co tel automatycznie obcinał pl - literki.
Po ustawieniu na zestaw znaków UNICODE lub Automatyczny zliczanie działa ok.

Data: 2014-09-23 15:49:08
Autor: Trybun
W dniu 2014-09-13 15:59, Budzik pisze:
[...]

Jednak nie wszystkie telefony mają opcję ustawiania kodowania.

Data: 2014-09-23 16:59:26
Autor: Budzik
[...]

Obecnie mam do czynienia z dwoma na androidzie i oba maja.
Pytanie czy jeśli nei maja to to jest ograniczenie androida czy z jakiegos powodu obciął to producent telefonu.
No chyba ze masz na mysli cos innego niz android?

Data: 2014-09-25 13:31:19
Autor: Trybun
W dniu 2014-09-23 18:59, Budzik pisze:
[...]

Ja mam taką opcję w telefonie bez Androida (Samsung), natomiast w tych Androidem nie ma w żadnym takiej opcji. A więc wniosek nasuwa się sam - to nie sprawa androida, a producenta telefonu, bo niedawno GAD Zombie pisał że w jego Samsungu z Andkiem jest możliwość ustawiania kodowania.

Data: 2014-09-25 20:59:15
Autor: Budzik
[...]

Jak to nie ma, jak ci pisze ze zarówno w samsungu jak i w SE - oba z andkiem (ale jeden 2,3 a drugi 4,x) maja mozliwosc ustawienia kodowania.

Data: 2014-09-26 08:29:28
Autor: Trybun
W dniu 2014-09-25 22:59, Budzik pisze:
[...]

A jak to się ma do mojego zdania że nie wszystkie telefony, nieważne z Andkiem czy bez, mają możliwość ustawienia kodowania wiadomości tekstowych?

Data: 2014-09-26 07:59:11
Autor: Budzik
[...]

Nijak.
Napisałes, ze to nie kwestia Andka. Z moich doświadczen wynika ze andek to ma by default.

Data: 2014-09-23 15:48:23
Autor: Trybun
W dniu 2014-09-13 15:20, Budzik pisze:
[...]

Różnie z tym bywa. W jednym miesiącu na górce w drugim na dołku. I gdyby była możliwość to peawnie robiłbym jakieś manewry, jednak taryfa którą mam już nie jest dostępna, tzn jest dostępna tylko dla tych co ja mają, po zmianie na inną nie ma już możliwości na nią powrócić.

No jasne, najlepszy by był abonament, jeżeli chodzi o finanse. Jednak tylko taki by mnie zainteresował w którym można  opłacić należność za cały okres umowy z góry i w którym można odejść po skończeniu umowy bez jej wypowiadania.

[...]

Naprawdę miło mieć do czynienia z kimś kto potrafi sie przyznać do błędu. Gdybyś tak jeszcze te inne, sporne, a błędne kwestie był zdolny przewartościować to już by było naprawdę dobrze...

W niektórych programach do SMSowania jest opcja wyłączenia konwersji SMSów na MMSy. O ile mnie pamięć nie myli był to m.in program GoSMS.

Data: 2014-09-23 16:59:26
Autor: Budzik
[...]

Rozumiem.
Sam widzisz, ze ograniczenia i ogranicenia nie wazne czy weźmiesz abo czy karte.

[...]

Czekaj, czekaj - opłacic z góry to ci raczej nikt nie zabroni.
Ale jak bys chciał odejsc po skonczeniu umowy?
Miałaby sę sama skonczyć? Na jakiej zasadzie?

[...]

Trybunie, jak widzisz, wystarczy tylko pogadac merytorycznie.
Ale nie zapedzaj się. Nie jest prawdziwa implikacja, ze skoro raz miałes racje to masz ją zawsze.

W niektórych programach do SMSowania jest opcja wyłączenia konwersji SMSów na MMSy. O ile mnie pamięć nie myli był to m.in program GoSMS.

Rozumiem. Pewnie bym szukał, gdyby mi to w czyms przeszkadzało.
A ze nie ma to dla mnei znaczenia to uzywam standardowego programu do sms.

Data: 2014-09-23 19:29:21
Autor: John Kołalsky
[...]

Jeśli umowa nie obejmuje to zwrócą bo by musieli odsetki zapłacić.

Ale jak bys chciał odejsc po skonczeniu umowy?
Miałaby sę sama skonczyć? Na jakiej zasadzie?

Umowa zawarta na czas określony kończy się z upływem czasu na który została zawarta.

Data: 2014-09-24 06:59:20
Autor: Budzik
Android - jak to jest z tymi polskimi znakami?
Użytkownik John Kołalsky john@kowal.invalid ...

[...]

Powaznie?
Sami z siebie? Bez ustalenia ze mna?
To moze ustawic dyspozycje przelewu i juz.

Ale jak bys chciał odejsc po skonczeniu umowy?
Miałaby sę sama skonczyć? Na jakiej zasadzie?

Umowa zawarta na czas określony kończy się z upływem czasu na który
została zawarta.
I co? Wyłączją numer? To ja tak nie chce...
Ale przeciez nic nie stoi na przeszkodzie...
Podpisjesz umowe i od razu składasz wypowiedzenie z dniem jej zakonczenia.

Data: 2014-09-24 19:40:39
Autor: John Kołalsky
[...]

Jeśli "ustaliliście" w umowie to nad czym mieliby się zastanawiać.

To moze ustawic dyspozycje przelewu i juz.

Ale on chce zapłacić raz.

[...]

A Trybun chce.

Ale przeciez nic nie stoi na przeszkodzie...
Podpisjesz umowe i od razu składasz wypowiedzenie z dniem jej zakonczenia.

A Trybun chce bez wypowiedzenia. Oni tytułują umowę "umowa na czas określony" co powinno przesądzać o tym, że jest na czas określony, czyli że nie wymaga wypowiedzenia by np nie przeszła w umowę na czas nieokreślony po wyższej cenie.

Data: 2014-09-24 17:59:17
Autor: Budzik
[...]

Nigdy nie widziałem umowy w ktorej takie rozliczanie byłoby ujęte.
Raczej jest zapis ze w takiej sytuacji wszelkie ksiegowania nalezy robic w ustaleniu z uzytkownikiem.

To moze ustawic dyspozycje przelewu i juz.

Ale on chce zapłacić raz.

Ja rozumiem.
Ale czasami warto znaleźc inne proste rozwiazanie danego problemu niz narzekać sie ze inne nie działa. Całego swiata nie naprawisz.

[...]

Umowa i jej charakter zaleza przede wszystkim od tego co w tej umowie jest napisane a nie od jej tytułu.
Ale jeżeli ktos podpisujac umowe koniecznosc złozenia wypowiedzenia uzna za zbyt duza niedogodnosc to uznam ze to raczej szukanie dziury w całym niz rzeczywisty problem.

Data: 2014-09-24 22:26:38
Autor: John Kołalsky
[...]

Ja dla odmiany nie widziałem takiej umowy telekomunikacyjnej w której "nie byłoby ujęte" i miało być dodatkowo ustalane z abonentem. No ale może tylko nie widziałem. Zostawmy to.

[...]

A ja myślę, że jak Trybun chce naprawiać to tylko klaskać bo mało komu się chce.

[...]

Weź przestań. Po to jest tytuł by oddawał charakter umowy.

Ale jeżeli ktos podpisujac umowe koniecznosc złozenia wypowiedzenia uzna za
zbyt duza niedogodnosc to uznam ze to raczej szukanie dziury w całym niz
rzeczywisty problem.

Ona po prostu lepiej zabezpiecza interesy abonenta, który nie chce składać wypowiedzeń i ich potem pilnować a wie na jaki czas umowę potrzebuje. Abstrahując od pożądanej ogólnej swobody umów to właśnie tutaj taka swoboda by się przydała abonentowi jaką umowę chce zawrzeć.

Data: 2014-09-24 21:59:17
Autor: Budzik
[...]

Ogólnie zgoda. Ale w tym konkretnym przypadku?
Przeciez to kwestia zapotrzebowania. Jakby było 10.000 potencjalnych klientów to od razu wprowadziliby taka mozliwosc.
Ale szczerze to pierwsze słyszę. No i nie do konca rozumiem potrzebe.

[...]

Zgoda.
Ale jak tytuł mówi A a treść B to co jest ważniejsze?

[...]

Zgoda. Tylko kto bedzie przygotowywał indywidualną umowe dla abonenta? Pewnie gdybys potrzebowął na tej zasadzie 1000 numerów to chenty sie znajdzie.

Data: 2014-09-25 13:32:31
Autor: Trybun
[...]

Nic nie widzę poza polityką operatorów na terenie Kraju, którzy w dyskretny sposób wycofują się z rozwiązań typu długa ważność konta bez doładowywania...

[...]

Nie widzę żadnej wzmianki o tym w regulaminie. Bawienie się w jakąś partyzantkę zupełnie mnie nie pociąga.

Najprościej pod słońcem - tak jak w przypadku zakończenia umowy w "ZetaFon". Możesz przedłużyć, ale nie musisz, nikt nie nalicza karnych odsetek po formalnym zakończeniu umowy.

[...]

Poruszam, czy odnoszę się tylko do  takich kwestii co do których mam pewność.

[...]

Tak dla jasności - ja też nie szukam, ta konwersja w niczym mi nie przeszkadza. A nawet pomaga, bo w sumie wyjdzie taniej wysłać jednego MMSa niż 6 SMSów..

Data: 2014-08-26 15:26:06
Autor: John Kołalsky
Android - jak to jest z tymi polskimi znakami?

Użytkownik "atm" <_@vp.pl>

[...]

U mnie jakoś porównywalnie z rozmowami

Poza tym mozna zainstalowac aplikacje, ktora posiada opcje podmiany PL znakow.

Ale my chcemy polskich znaków

Data: 2014-08-26 15:33:52
Autor: atm
On 2014-08-26 15:26, John Kołalsky wrote:

Użytkownik "atm" <_@vp.pl>

[...]

U mnie nielimitowane.

Poza tym mozna zainstalowac aplikacje, ktora posiada opcje podmiany PL
znakow.

Ale my chcemy polskich znaków

Hehe, powyzej bylo palowanie sie odnosnie PL znakow. Ja do tego tematu co byc powinno a nie jest juz nie wracam ;]

Data: 2014-08-26 17:08:15
Autor: dizel
On Tue, 26 Aug 2014 14:35:14 +0200, Trybun <Ilich@jahu.com> wrote:

[...]

Kwestia odpowiedniego programu.
Zapomniałem dopisać że mam CM10 (4.1.2) na wyższych andkach też jest
taka opcja w stockowej aplikacji sms cm.
Jak nie to zawsze można zainstalować inną apkę do sms. Któraś z tych
najbardziej znanych zamienników do sms  Handcent SMS albo Go sms ma
opcję wycinania ogonków.
Jak nie to zawsze można zmienić klawiaturę, widziałem nawet specjalne
wersje swype bez ogonków, co prawda stare wersje, nie wiem jak jest w
tych najnowszych.

Pozdrawiam

Data: 2014-08-26 21:35:34
Autor: Titus Atomicus
Android - jak to jest z tymi polskimi znakami?
In article <fb8pv99j71r5bgimm0q6ksud1qfd5093rl@4ax.com>,
 dizel <xxx@xxx.xx> wrote:

> [...]

Jak nie to zawsze można zmienić klawiaturę, widziałem nawet specjalne
wersje swype bez ogonków, co prawda stare wersje, nie wiem jak jest w

E, to nie prosciej od razu pisac bez polskich znakow?
--
TA

Data: 2014-08-27 15:44:39
Autor: Trybun
W dniu 2014-08-26 21:35, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

E, to nie prosciej od razu pisac bez polskich znakow?

A może w ogóle przestańmy po polsku pisać...

Data: 2014-08-27 15:47:01
Autor: atm
On 2014-08-27 15:44, Trybun wrote:
W dniu 2014-08-26 21:35, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

E, to nie prosciej od razu pisac bez polskich znakow?

A może w ogóle przestańmy po polsku pisać...

Niestety, to w tej chwili raczej nie przejdzie.

Data: 2014-08-29 09:23:01
Autor: Trybun
On 2014-08-27 15:44, Trybun wrote:
W dniu 2014-08-26 21:35, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

E, to nie prosciej od razu pisac bez polskich znakow?

A może w ogóle przestańmy po polsku pisać...

Niestety, to w tej chwili raczej nie przejdzie.

Ależ jak najbardziej stety. Już niedługo tradycyjny język  polski będzie zaliczany do kategorii "języków martwych", cała polityka w tym kraju do tego zmierza.

Data: 2014-08-29 09:41:37
Autor: atm
On 2014-08-27 15:44, Trybun wrote:
[...]

Wiesz, akurat w kwestii technologi to od dziecinstwa kloda pod nogi.

Data: 2014-09-03 14:07:24
Autor: Trybun
W dniu 2014-08-29 09:41, atm pisze:

[...]

Tu nie o technologie chodzi, a o polska mowę.

Data: 2014-08-29 18:33:43
Autor: Titus Atomicus
Android - jak to jest z tymi polskimi znakami?
In article <54002a54$0$2377$65785112@news.neostrada.pl>,
 Trybun <Ilich@jahu.com> wrote:

> Niestety, to w tej chwili raczej nie przejdzie.

Ależ jak najbardziej stety. Już niedługo tradycyjny język  polski będzie zaliczany do kategorii "języków martwych", cała polityka w tym kraju do tego zmierza.

E, to jakies biadolenie i czarnowidztwo jest.
Ja pisze bez polskich znakow, ale staram sie mimo to pisac po polsku i bez bledow.
Od lat (dziesieciu czy dwudziestu) widze purystow ktorzy przekonuja ze skoro technologia pozwala na patriotyczne pisanie po polsku, to nalezy z tego korzystac.
Pomijajac fakt, ze jednak wygodniej sie pisze bez pliterek to technologia odczytywania jest jak widac w tyle za technologia pisania.
Bo co jakis czas w wiadomosciach widac krzaki, utrudniajacych odczytanie.

Poza tym - ja czytajac tekst bez pliterek i tak widze te literki.
Nie sadze bym mial jakis unikalny dar.

Z drugiej strony - ksiazki czytam raczej papierowe, z pliterkami.
Po prostu - jak dla mnie przy pisaniu/czytaniu 'elektronicznym' bezliterkowosc sprawdza sie lepiej niz tradycja.

Co wiecej, imho, angielski sprawdza sie lepiej niz polski zarowno w przypadku tekstow technicznych jak i osow.
--
TA

Data: 2014-09-03 14:06:56
Autor: Trybun
W dniu 2014-08-29 18:33, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

[...]

Kolejne spaczone rozumowanie - bełkot którego treści nieraz trzeba się domyślać usprawiedliwiony, - nazywany "tylko" literówką bądź modnym ostatnio  nieużywaniem polskich liter, a użycie "u" zamiast "o" czy "ó" które w niczym nie przeszkadza aby zrozumieć słowo, postrzegane jest nieomal jak jakaś zbrodnia.
Nie trzeba by sie niektórym głębiej zastanowić, co to jest język, i do czego człowiekowi (Polakowi) służy?

Data: 2014-09-07 14:11:26
Autor: Titus Atomicus
Android - jak to jest z tymi polskimi znakami?
In article <54070452$0$2376$65785112@news.neostrada.pl>,
 Trybun <Ilich@jahu.com> wrote:

> [...]
> przypadku tekstow technicznych jak i osow.

Kolejne spaczone rozumowanie - bełkot którego treści nieraz trzeba się domyślać usprawiedliwiony,

Belkot? Chyba przesadzasz.

- nazywany "tylko" literówką bądź modnym ostatnio  nieużywaniem polskich liter,

To nie chodzi o 'mode' tylko o wygodny sposob zapisu. Czytelny, niezaleznie od urzadzenia koncowego.
Zreszta nie dotyczy to tylko Polski i polskich liter. Niemcy tez porzucaja umlaudy i uzywaja ss zamiast gotyckiego s.

a użycie "u" zamiast "o" czy "ó" które w niczym nie przeszkadza aby zrozumieć słowo, postrzegane jest nieomal jak jakaś zbrodnia.
Bo to swiadczy o nieuctwie.

Nie trzeba by sie niektórym głębiej zastanowić, co to jest język, i do czego człowiekowi (Polakowi) służy?

Do tego samego, do czego sluzy innym nacjom. Do komunikacji.
I co ma jezyk ze sposobem zapisu?
--
TA

Data: 2014-09-07 20:31:29
Autor: John Kołalsky
Android - jak to jest z tymi polskimi znakami?

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world>

- nazywany "tylko" literówką bądź modnym
ostatnio  nieużywaniem polskich liter,

To nie chodzi o 'mode' tylko o wygodny sposob zapisu. Czytelny,
niezaleznie od urzadzenia koncowego.

No to właśnie przeczytałem twoje 'mode' jako 'tryb' z angielskiego dopiero jak mnie coś tknęło to doszedłem, że chodzi Ci o 'modę'. Czyli twój sposób nie był dla mnie czytelny.

Zreszta nie dotyczy to tylko Polski i polskich liter. Niemcy tez
porzucaja umlaudy i uzywaja ss zamiast gotyckiego s.

A Chińczycy ?

Czytałeś http://pl.wikipedia.org/wiki/Dysgrafia ? Nic z nieuctwem nie ma wspólnego tylko z brakiem pewnej zdolności.

Nie trzeba by sie niektórym głębiej zastanowić, co to jest język, i do
czego człowiekowi (Polakowi) służy?

Do tego samego, do czego sluzy innym nacjom. Do komunikacji.
I co ma jezyk ze sposobem zapisu?

No właśnie nic. Ty twierdzisz, że istnieją problemy zapisu a inni, że nie.

Data: 2014-09-08 02:06:06
Autor: Titus Atomicus
Android - jak to jest z tymi polskimi znakami?
In article <lui9de$4me$1@mx1.internetia.pl>,
 John Kołalsky <john@kowal.invalid> wrote:

> [...]

No to właśnie przeczytałem twoje 'mode' jako 'tryb' z angielskiego dopiero jak mnie coś tknęło to doszedłem, że chodzi Ci o 'modę'. Czyli twój sposób nie był dla mnie czytelny.

Ale przeciez to wynika z kontekstu.

> Zreszta nie dotyczy to tylko Polski i polskich liter. Niemcy tez
> porzucaja umlaudy i uzywaja ss zamiast gotyckiego s.

A Chińczycy ?

Tego nie wiem dokladnie, ale tez cos tam upraszczaja.

> Bo to swiadczy o nieuctwie.

Czytałeś http://pl.wikipedia.org/wiki/Dysgrafia ? Nic z nieuctwem nie ma wspólnego tylko z brakiem pewnej zdolności.

No, jest zdaje sie taka jednostka chorobowa.
Od tego sa slowniki.
Oczywiscie, w przypadku braku pliterek - nie dzialaja :-)

> Do tego samego, do czego sluzy innym nacjom. Do komunikacji.
> I co ma jezyk ze sposobem zapisu?

No właśnie nic. Ty twierdzisz, że istnieją problemy zapisu a inni, że nie.

Jest wygoda (w przypadku uzywana klawiatury, zwlaszcza wirtualnej).
I wygoda przy odczycie (jak sie kodowanie popsuje).
--
TA

Data: 2014-09-08 13:10:50
Autor: John Kołalsky
> [...]

jak mnie coś tknęło to doszedłem, że chodzi Ci o 'modę'. Czyli twój sposób

Ale przeczytałem tak, jak przeczytałem.

> Zreszta nie dotyczy to tylko Polski i polskich liter. Niemcy tez
> porzucaja umlaudy i uzywaja ss zamiast gotyckiego s.

A Chińczycy ?

Tego nie wiem dokladnie, ale tez cos tam upraszczaja.

Trochę im jeszcze zejdzie by z kilku tysięcy znaków zejść na łacińskich kilkadziesiąt.

> [...]

No, jest zdaje sie taka jednostka chorobowa.
Od tego sa slowniki.
Oczywiscie, w przypadku braku pliterek - nie dzialaja :-)

Tu właśnie nie ma znaczenia sposób zapisu

> [...]

No właśnie nic. Ty twierdzisz, że istnieją problemy zapisu a inni, że nie.

Jest wygoda (w przypadku uzywana klawiatury, zwlaszcza wirtualnej).

Chyba wyłącznie wirtualnej. W normalnej się po prostu te znaki wklepuje. Do tego w wirtualnej też są podpowiedzi z prawidłową pisownią.

I wygoda przy odczycie (jak sie kodowanie popsuje).

Wygoda jest jak w miejscu ą' jest 'ą' a nie jakaś inna literka.

Data: 2014-09-08 15:48:00
Autor: ALEX Alpha MR
W dniu 2014-09-08 13:10, John Kołalsky pisze:

> [...]

Tego nie wiem dokladnie, ale tez cos tam upraszczaja.

Trochę im jeszcze zejdzie by z kilku tysięcy znaków zejść na łacińskich

Japończycy już dali radę i mają romaji. Skąd wiesz że Chińczycy też już nie mają podobnego zestawu.

--
ALEX Alpha MR
Pd Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

Data: 2014-09-08 21:46:37
Autor: John Kołalsky
Android - jak to jest z tymi polskimi znakami?

UĹźytkownik "ALEX Alpha MR" <kill@spamers.us>

> [...]

kilkadziesiąt.

Japończycy już dali radę i mają romaji. Skąd wiesz że Chińczycy też już nie mają podobnego zestawu.

To transkrypcja http://pl.wikipedia.org/wiki/R%C5%8Dmaji

Tak samo ruscy mieli transkrypcję w 1995 jak nie w 39

Data: 2014-09-09 16:48:21
Autor: ALEX Alpha MR
W dniu 2014-09-08 21:46, John Kołalsky pisze:

> [...]

kilkadziesiąt.

Japończycy już dali radę i mają romaji. Skąd wiesz że Chińczycy też

Co nie zienia faktu Ĺźe uĹźywana praktycznie.

Tak samo ruscy mieli transkrypcję w 1995 jak nie w 39

I co z tgo Ĺźe mieli?
ATSD jak sobie wyobrażasz to "zejście"?

Data: 2014-09-09 17:12:53
Autor: John Kołalsky
> [...]

Co nie zienia faktu Ĺźe uĹźywana praktycznie.

Tak samo ruscy mieli transkrypcję w 1995 jak nie w 39

TeĹź jej uĹźywali praktycznie :-)

ATSD jak sobie wyobrażasz to "zejście"?

No właśnie nie wyobrażam.

Data: 2014-09-09 16:33:07
Autor: Trybun
W dniu 2014-09-07 14:11, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Kolejne spaczone rozumowanie - bełkot którego treści nieraz trzeba się
domyślać usprawiedliwiony,
Belkot? Chyba przesadzasz.

Oczywiście że bełkot - laska, łaska. Co myśleć o adwersarzu który pisze "proszę - zrob mi laskę"? Pedek czy wysoce kulturalna osoba?

[...]

Ale o co ci chodzi? mówimy o krytyce dla błędu ortograficznego, mimo tego że tak naprawdę on nie zmienia sensu zdania a usprawiedliwianiu tzw literówki czy pominięcie polskiej litery mimo tego że owe błędy robią zdanie całkowicie niezrozumiałym, i znaczenia trzeba się domyślać..

a użycie "u" zamiast "o" czy "ó"
które w niczym nie przeszkadza aby zrozumieć słowo, postrzegane jest
nieomal jak jakaś zbrodnia.
Bo to swiadczy o nieuctwie.

Raczej o otępieniu tych tresowanych w szkołach.

Nie trzeba by sie niektórym głębiej zastanowić, co to jest język, i do
czego człowiekowi (Polakowi) służy?
Do tego samego, do czego sluzy innym nacjom. Do komunikacji.
I co ma jezyk ze sposobem zapisu?

Odkąd wymyślono papier  atrament i alfabet swoje myśli można również przelewać na papier. I jak się okazuje tu tępota umysłowa wychodzi najszybciej.

Data: 2014-09-05 10:59:53
Autor: Budzik
Android - jak to jest z tymi polskimi znakami?
Użytkownik  Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world ...

E, to jakies biadolenie i czarnowidztwo jest.

Po prostu Trybun - on tak ma.

Data: 2014-09-07 10:01:48
Autor: Trybun
[...]

Szkoda że w swoich poglądach jestem aż tak osamotniony. Ale czy to moja wina że aż tylu woli używać głowy do noszenia kapelusza zamiast do myślenia...?

Data: 2014-09-07 09:37:22
Autor: Budzik
[...]

W jakich poglądach? Tutaj nie chodzi o poglądy tylko o narzekactwo.

Data: 2014-09-09 16:34:19
Autor: Trybun
[...]

O każdych, absolutnie w każdym temacie  prawda wydaje się być ci wrogiem.

Data: 2014-09-09 17:59:43
Autor: Budzik
[...]

Powtórze - tutaj nie bylo nic o poglądach...

Data: 2014-09-11 08:39:19
Autor: Trybun
Android - jak to jest z tymi polskimi znakami?
W dniu 2014-09-09 19:59, Budzik pisze:

O każdych, absolutnie w każdym temacie  prawda wydaje się być ci wrogiem.
Powtórze - tutaj nie bylo nic o poglądach...

Ale było o pisaniu prawdy, ty akurat to nazywasz narzekactwem, i jest to ci wrogiem.

Data: 2014-09-11 08:59:50
Autor: Budzik
[...]

Szklanka jest w połowie pełna.
Szklanka jest w połowie pusta.
Oba zdania moga być prawdziwe.

O konstruktywności krytyki to juz nawet nie wspomnę.

Data: 2014-09-13 12:10:27
Autor: Trybun
[...]

Idiotyzm porównywalny z często cytowanym przez bezmózgowców "nie można być trochę w ciąży"..

Nie ma krytyki to znaczy że jest dobrze, a jak wszyscy (no prawie wszyscy) wiedzą dobrze nie jest.

Data: 2014-09-13 13:20:49
Autor: Budzik
Android - jak to jest z tymi polskimi znakami?
Użytkownik Trybun Ilich@jahu.com ...

Nie ma krytyki to znaczy że jest dobrze, a jak wszyscy (no prawie wszyscy) wiedzą dobrze nie jest.

A gdybyś coś sprzedawał i produkty nie wracały by do ciebie "na reklamacje" to jakie wnioski byś wyciągnął?

Data: 2014-09-23 15:56:26
Autor: Trybun
[...]

Akurat w swoim czasie trochę trudniłem się handlem (prowadziłem sklep muzyczny), nigdy nie robiłem nikomu wstrętów przy reklamowaniu przez nich zakupionego towaru. Ale co ma handel wspólnego z omawianym zagadnieniem? U kogo mam zareklamować choćby ten obecnie panujący w kraju antyludzki ustrój?

Data: 2014-09-23 14:09:06
Autor: masti
Trybun wrote:

[...]

zawsze możesz wyjechać do wspaniałej Korei Północnej

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-09-25 13:33:22
Autor: Trybun
W dniu 2014-09-23 16:09, masti pisze:

[...]

Zawsze?, od zarania dziejów szukam dobrej duszyczki która by mi potrafiła załatwić wizę do tego kraju. Skoro taki jesteś oblatany w temacie to pewnie moje poszukiwania się skończyły? Ależ skąd - jestem pewny że masti jak jemu podobni mądrale tylko tak sobie paple w rytm marsza granego przez propagandę.. Nie mylę się, prawda?

Data: 2014-09-25 18:09:41
Autor: masti
Trybun wrote:

[...]

nie potrafisz? co za peszek.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-09-26 08:30:50
Autor: Trybun
Android - jak to jest z tymi polskimi znakami?
W dniu 2014-09-25 20:09, masti pisze:

nie potrafisz? co za peszek.

I jak się okazuje masti nie potrafi załatwić nie tylko karty pobytu, ale nawet samej wizy wjazdowej a wysyła ludzi do tego kraju. Wiesz, w twoim wypadku milczenie w tematach o których nie masz pojęcia by naprawdę było złotem.

Data: 2014-09-26 09:00:44
Autor: masti
Trybun wrote:

[...]

i znowu usiłujesz odwrócić kota ogonem. To ty nie potrafisz do czego się
przyznałeś zresztą powyżej. Typowe.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-09-26 22:50:56
Autor: animka
W dniu 2014-09-26 08:30, Trybun pisze:
[...]

On taki mundry, bo u HGW podobno pracuje. Głupich nie sieją.

--
animka

Data: 2014-09-26 21:14:25
Autor: masti
animka wrote:

[...]

a ty dalej te bzdury opowiadasz Kaju. ale cóż, jak samam mówisz, głupich
nie sieją.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-09-07 14:04:51
Autor: Titus Atomicus
Android - jak to jest z tymi polskimi znakami?
In article <540c10e6$0$26846$65785112@news.neostrada.pl>,
 Trybun <Ilich@jahu.com> wrote:

> [...]

Szkoda że w swoich poglądach jestem aż tak osamotniony. Ale czy to moja wina że aż tylu woli używać głowy do noszenia kapelusza zamiast do myślenia...?

Rzadko kto nosi dzis kapelusze. No chyba ze chodzi ci ortodoksow.
Dziwne masz argumenty.
--
TA

Data: 2014-09-09 16:34:54
Autor: Trybun
  Trybun <Ilich@jahu.com> wrote:

[...]

Niuanse języka polskiego, gdybyś przestał się koncentrować na mordowaniu jego czystości, to z pewnością zacząłbyś postrzegać że sporo rzeczy pisze się w przenośni.

Data: 2014-08-28 15:15:51
Autor: Mario
W dniu 2014-08-27 15:44, Trybun pisze:
W dniu 2014-08-26 21:35, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

E, to nie prosciej od razu pisac bez polskich znakow?

A może w ogóle przestańmy po polsku pisać...

No ale jaki jest sens męczyć się z wpisywaniem polskich znaków ze świadomością, że ma się zainstalowany specjalny program do usuwania ogonków?

MD

Data: 2014-08-28 15:23:47
Autor: Pszemol
Mario <mariuszd@w.pl> wrote:
[...]

Czasem nie pochodza one z klawiatury tylko tresc smsa jest efektem
kopiuj/wklej np z www i tekst jest z polskimi ogonkami.

Data: 2014-08-28 17:30:01
Autor: Mario
W dniu 2014-08-28 17:23, Pszemol pisze:
Mario <mariuszd@w.pl> wrote:
[...]

Pewnie tak, ale w tej wymianie zdań chodziło jednak o pisanie :)

MD

Data: 2014-08-29 10:35:12
Autor: Michal Tyrala
On Thu, 28 Aug 2014 17:30:01 +0200, Mario wrote:

> Czasem nie pochodza one z klawiatury tylko tresc smsa jest efektem
> kopiuj/wklej np z www i tekst jest z polskimi ogonkami.

 Pewnie tak, ale w tej wymianie zdań chodziło jednak o pisanie :)

Niedziadowskie klawiatury podpowiadają słowa jednak z polskimi znakami. --
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2014-08-28 18:10:48
Autor: Titus Atomicus
In article <ltnb6k$p3q$1@mx1.internetia.pl>, Mario <mariuszd@w.pl> wrote:

> A może w ogóle przestańmy po polsku pisać...

No ale jaki jest sens męczyć się z wpisywaniem polskich znaków ze świadomością, że ma się zainstalowany specjalny program do usuwania ogonków?

No wlasnie o to mi chodzi.
Niech nikt nie twierdzi ze pisanie z polskimi znakami jest wygodniejsze/szybsze od pisania bez ogonkow.
Co do czytania - ja nie widze roznicy.
--
TA

Data: 2014-08-28 19:03:29
Autor: John Kołalsky
> [...]

No wlasnie o to mi chodzi.
Niech nikt nie twierdzi ze pisanie z polskimi znakami jest
wygodniejsze/szybsze od pisania bez ogonkow.

Zależy jak się je "pisze". Można użyć normalnej klawiatury, rozpoznawania mowy albo podpowiedzi ze słownika i już nie widać różnicy.

Co do czytania - ja nie widze roznicy.

Skrzywiony jesteś :-)

Data: 2014-08-29 03:39:52
Autor: Titus Atomicus
Android - jak to jest z tymi polskimi znakami?
In article <ltnog2$7vm$1@mx1.internetia.pl>,
> [...]

Zależy jak się je "pisze". Można użyć normalnej klawiatury, rozpoznawania mowy albo podpowiedzi ze słownika i już nie widać różnicy.
Ale tak czy siak jest to mniej wygodne. No, chyba ze to rozpoznawanie mowy. Jest gdzies taka opcja po polsku?

> Co do czytania - ja nie widze roznicy.

Skrzywiony jesteś :-)
E, tam.
Zdognie z nanjwoymszi baniadmai perzporawdzomyni na bytyrijskch uweniretasytch nie ma zenacznia kojnolesc ltier przy zpiasie dengao solwa.
--
TA

Data: 2014-08-29 09:54:45
Autor: GAD Zombie
W dniu 2014-08-29 03:39, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

Tak, nie ma różnicy, czy dziewczyna zrobi łaskę czy laske ;)

Data: 2014-08-29 10:57:09
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 29 Aug 2014 09:54:45 +0200, GAD Zombie napisał(a):

Tak, nie ma różnicy, czy dziewczyna zrobi łaskę czy laske ;)

Co ciekawe, ten wyświechtany przykład jest najczęściej przytaczany przez
osobników sprawiajacych nieodparte wrażenie, że jak jakimś cudem jakaś
dziewczyna zrobi im laskę, to będzie w tym samym momencie robiła wielką
łaskę.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Ta wiadomość jest wolna od wirusów bo to jest kawałek tekstu, w związku z

Data: 2014-08-29 12:56:06
Autor: GAD Zombie
W dniu 2014-08-29 11:57, Waldek Godel pisze:
[...]

To typowa odpowiedź bez treści.

Data: 2014-08-29 15:15:37
Autor: Titus Atomicus
Android - jak to jest z tymi polskimi znakami?
In article <ltpm87$giq$1@node2.news.atman.pl>,
> [...]

> osobników sprawiajacych nieodparte wrażenie, że jak jakimś cudem jakaś
> dziewczyna zrobi im laskę, to będzie w tym samym momencie robiła wielką

Alez tym razem kol Godel ma racje.
Jest w jezyku polskim (i innych) wiele slow wieloznacznych. I jakos nikomu to przeszkadza.
--
TA

Data: 2014-08-29 15:23:11
Autor: kosmos
W dniu 2014-08-29 15:15, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

Mam wrażenie, że koledze Waldkowi w tym przypadku nie chodziło o wyrazy wieloznaczne, tylko o prztyczek w nos GADa, zupełnie według mnie niezasłużony i nieelegancki.

Data: 2014-09-02 10:16:22
Autor: GAD Zombie
[...]

Nie za bardzo, gdyż zamiast podać rzeczowy argument, wolał próbować mnie obrazić, a w takich dyskusjach nie biorę już udziału, bo mi się nie chce zniżać do tego poziomu.

Jest w jezyku polskim (i innych) wiele slow wieloznacznych. I jakos
nikomu to przeszkadza.

To, że jesteśmy do tego przyzwyczajeni, nie oznacza, że _nikomu_ to nie przeszkadza. Niektórym jednak przeszkadza. Niektórym wręcz nie wypada tak pisać.

Ale faktem jest, że w smsach też nie używam polskich znaków. Ale tu z racji niewygody, lepiej mi pisać w ten sposób. A i kiedyś na grupach dyskusyjnych i w mailach też nie używałem. Z lenistwa głównie, tłumaczonego problemami z kodowaniem. W efekcie stałem się ułomny na tyle, że gdy raz na czas musiałem napisać tekst z polskimi znakami, to co chwilę musiałem poprawiać sam siebie, dopisując te znaki, gdyż zwyczajnie nie pamiętałem, by ich używać. W tym momencie stało się to bardzo przeszkadzające, bo przyspieszenie pisania na grupach/w mailach sprawiło, że pisanie poważniejszych tekstów szło mi o wiele wolniej. W końcu zmusiłem sie, by pisać z polskimi znakami wszędzie i tak jest mi najlepiej.

Data: 2014-08-29 13:00:56
Autor: John Kołalsky
> [...]

mowy albo podpowiedzi ze słownika i już nie widać różnicy.
Ale tak czy siak jest to mniej wygodne. No, chyba ze to rozpoznawanie

Co niby jest mniej wygodne ? Masz słownik co Ci podpowiada, że możesz wybierać gotowe słowa. Tylko te słowa są z ogonkami.

Tak samo na normalnej klawiaturze ja nie wpadłbym na pomysł by pisać po polskawemu chyba, że właśnie jednym palcem akurat musiałbym.

Jest gdzies taka opcja po polsku?

Pewnie w jakimś alternatywnym programie sms

F sĘsIe, rZe nJe pSzEsZkAdZa ?

Data: 2014-09-03 21:04:13
Autor: Przyjazny
On 2014-08-29 01:39, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> wrote:
> [...]

Ale tak czy siak jest to mniej wygodne. No, chyba ze to rozpoznawanie mowy. Jest gdzies taka opcja po polsku?

W Androidzie jest, ale wymaga dostępu do sieci (a np. po angielsku nie
wymaga). Testowane na Xperii Z i nawet jakoś sobie radzi pod warunkiem,
że wypowiemy słowa bez emocji i z nieprzesadną intonacją.

Data: 2014-08-29 09:23:34
Autor: Trybun
W dniu 2014-08-28 15:15, Mario pisze:
[...]

Wiesz, odpowiem tylko za siebie. - Ja się męczę tylko ze względu na szacunek do rozmĂłwcy SMSowego, wiadomości ode mnie muszą wyglądać estetycznie i powaĹźnie, nawet wtedy gdy Ĺźartuję. Ĺťadne seplenienia, skrĂłty myślowe czy idiotyczna  nowomowa nie wchodzą w rachubę.

Data: 2014-08-29 13:03:04
Autor: John Kołalsky
Android - jak to jest z tymi polskimi znakami?

UĹźytkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com>

[...]

To musi tego Unikodu uĹźywasz i problem konwersji nie istnieje. Ale to w innym temacie jest wypowiedĹş.

Data: 2014-08-27 15:43:54
Autor: Trybun
W dniu 2014-08-26 17:08, dizel pisze:
[...]

Pisałem tylko jako o ciekawostce że w systemie Android  nie ma opcji obcinania ogonków w pisanych wiadomościach.
  Co do instalowanych zewnętrznych programach do SMS-ów, czy jest w którymś ustawienie że ma być ta opcja używana dopiero wtedy gdy wiadomość tekstowa zaczyna ze względu na za dużą objętość konwertowana na MMS, albo gdy przy 70 znakach zaczyna liczyć drugą wiadomość?

Data: 2014-08-27 15:46:17
Autor: atm
[...]

Nie bylbym pewny czy jest to "ficzer" Androida golasa czyli AOSP
czy tez wersji firmowanej przez jednego z producentow.

Data: 2014-08-29 09:23:56
Autor: Trybun
W dniu 2014-08-27 15:46, atm pisze:

[...]

Ale jest w ogóle coś takiego - inteligentny program do SMSowania?

Data: 2014-08-29 09:43:05
Autor: atm
On 2014-08-29 09:23, Trybun wrote:
[...]

Osobiscie tak daleko nie szukalem inteligancji w tych programach.
Zadowalam sie mozliwoscia wl/wyl PL liter.

Data: 2014-09-03 14:07:07
Autor: Trybun
W dniu 2014-08-29 09:43, atm pisze:
On 2014-08-29 09:23, Trybun wrote:
[...]

Wydaje się że to nic wielkiego, przecież SMS w większości telefonów sam się konwertuje na MMS  gdy zawartość zaczyna przekraczać dopuszczalny limit znaków. Można by to było tak ustawić przy już pierwszych 70 znakach wiadomości z polskimi znakami, żeby telefon obciął ogonki, i nie narażał klienta na większe wydatki.

Data: 2014-09-03 12:37:07
Autor: masti
Trybun wrote:

Wydaje się że to nic wielkiego, przecież SMS w większości telefonów sam się konwertuje na MMS

O'RLY? --
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-09-05 10:59:54
Autor: Budzik
[...]

Pierwsze słyszę...

Data: 2014-09-07 10:02:20
Autor: Trybun
[...]

Nawet sie nie dziwię. Bez urazy, ale naprawdę w wielu kwestiach (stanowczo za wielu) sprawiasz wrażenie kogoś kto wczoraj przybył z marsa na ziemię.

Data: 2014-09-07 18:22:44
Autor: masti
Trybun wrote:

[...]

i to pisze koś kto zadaje pytania o podstawowywch funkcjach telefonu

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-09-08 02:07:12
Autor: Titus Atomicus
In article <lui7pk$9pr$1@dont-email.me>, masti <gone@to.hell> wrote:

Trybun wrote:

> [...]

i to pisze koś kto zadaje pytania o podstawowywch funkcjach telefonu

A jakie to funkcje?
Imho - wlaczenie, wybranie numeru, odebranie, wylaczenie.
--
TA

Data: 2014-09-11 00:23:58
Autor: animka

Trybun wrote:

W dniu 2014-09-05 12:59, Budzik pisze:
UĹźytkownik Trybun Ilich@jahu.com ...

Wydaje się że to nic wielkiego, przecież SMS w większości telefonów sam
się konwertuje na MMS  gdy zawartość zaczyna przekraczać dopuszczalny
limit znakĂłw.

Nie konwertuje, tylko w takim przypadku wysyła po parę sms-ów w Twojego jednego dłuższego sms-a.
MMS-y to raczej jak wysyłasz zdjęcia.

Data: 2014-09-11 03:59:52
Autor: Budzik
Android - jak to jest z tymi polskimi znakami?
Użytkownik animka animka@tonieja.wp.pl ...

[...]

Animko, juz wysyłałem copy paste z jakiegos manuala ze owszem, konwertuje, ale tylko bardzo długie smsmy czyli powyzej 1600 znaków.

Data: 2014-09-11 08:41:03
Autor: Trybun
W dniu 2014-09-11 05:59, Budzik pisze:
[...]

Nie wprowadzaj w błąd skoro o sprawie wiesz tylko tyle co wyczytałeś gdzieś w necie. Bo mój telefon już po 3 SMSach, czyli 210 znakach już konwertuje wiadomość na MMS.

Data: 2014-09-11 07:48:15
Autor: masti
Trybun wrote:

[...]

pochwal się jaki to telefon

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-09-13 12:10:51
Autor: Trybun
W dniu 2014-09-11 09:48, masti pisze:

Nie wprowadzaj w błąd skoro o sprawie wiesz tylko tyle co wyczytałeś
gdzieś w necie. Bo mój telefon już po 3 SMSach, czyli 210 znakach już
konwertuje wiadomość na MMS.
pochwal się jaki to telefon

O właśnie, mimo całego szacunku pozwolę sobie przemilczeć nazwę, aby nie być posądzonym o chwalenie się. Jednak dodam że mam kilka telefonów i tablet, na każdym z nich SMSowanie wygląda podobnie.

Data: 2014-09-11 08:59:52
Autor: Budzik
[...]

Podałem to co znalazłem w necie.
I to w odpowiedzi na Twoje "mój konwertuje".
Teraz podajesz dokładniej - fajnie.
Skoro Twoj robi inaczej to podaj prosze jaki to telefon - moze w manualu jest cos na temat takiego niestandardowego zachowania?

Ps. Rozumiem ze po 210 znakach w sms z polskimi znakami?

Data: 2014-09-13 12:11:36
Autor: Trybun
[...]

Jak w odpowiedzi dla pana masti, nie podam nazwy aby nie zostać posądzonym o chwalipięctwo, czy kryptoreklamę.

Tak, w innym języku nie piszę. Raz tylko zdarzyła mi się konwersja z kolegą z ZEA w której zmuszony byłem używać słownika bez polskich liter... Stanowczo za wysoki koszt takiego SMSa..

Data: 2014-09-13 13:59:39
Autor: Budzik
Android - jak to jest z tymi polskimi znakami?
Użytkownik Trybun Ilich@jahu.com ...

Jak w odpowiedzi dla pana masti, nie podam nazwy aby nie zostać posądzonym o chwalipięctwo,

nieźle...

czy kryptoreklamę.

megalomania?

Tak, w innym języku nie piszę. Raz tylko zdarzyła mi się konwersja z kolegą z ZEA w której zmuszony byłem używać słownika bez polskich liter... Stanowczo za wysoki koszt takiego SMSa..

Ok, co ciekawe przy okazji testów opisanych w innym poscie okazało się, ze mój telefon zmienia pl literki na takie bez ogonków. Nie pamietam zebym to kiedys ustawiał - czyzby było ustawione domyslnie?

Data: 2014-09-26 08:31:17
Autor: Trybun
[...]

Oczekiwanie naśladownictwa to jednak chyba zbyt wygórowane marzenia.

czy kryptoreklamę.
megalomania?

Realizm.

Pewnie było ustawione domyślnie.

Data: 2014-09-09 16:35:13
Autor: Trybun
W dniu 2014-09-07 20:22, masti pisze:

[...]

Pisze to ktoś ze wstrętem do posługiwania się wyszukiwarką Google.

Data: 2014-09-09 17:55:30
Autor: masti
Trybun wrote:

[...]

a skąd to wytrzasnąłeś? Czy, jak dziecko w przedszkolu, musiałeś coś
napisać? nieważne, ze bez sensu.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-09-11 08:44:05
Autor: Trybun
W dniu 2014-09-09 19:55, masti pisze:
Trybun wrote:

[...]

Tak właściwie to o co  chodzi?  Piszesz niby po polsku, jednak zupełnie nie rozumiem o co pytasz.

Data: 2014-09-11 07:47:52
Autor: masti

Trybun wrote:

[...]

nie poradzę na Twoje ograniczenia.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-09-08 12:54:06
Autor: Pszemol
"Trybun" <Ilich@jahu.com> wrote in message news:540c1106$0$26846$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ja też nigdy nie spotkałem się aby sms pod wpływem długości
były automatycznie wysyłany jako MMS. Gdzie to tak się dzieje?
Bo ja widzę tylko tyle, że długi SMS jest cięty i wysyłany jako
dwa lub kilka krótszych, mieszczących się w limicie.
Software telefonu albo je ładnie skleja potem w jeden dłuższy
po stronie odbiorczej (iPhone/iOS) albo ordynarnie odbiera jako
serię osobnych i pokazuje je z kolejnymi numerami, np. 1/2, 2/2
(telefon mojego kolego z Androidem tak się zachowuje).

Data: 2014-09-11 08:39:50
Autor: Trybun
W dniu 2014-09-08 19:54, Pszemol pisze:
[...]

Nic na to nie poradzę, pożyjesz dłużej, ew. zaczniesz używać to sam się przekonasz.
  Te cięte SMSy też mają limit, przekroczenie owego limitu powoduje konwersję na MMS.

Data: 2014-09-22 21:31:14
Autor: Budzik
[...]

Aha.
No to napisze inaczej - to co napisałes to nieprawda.
Wysyłam czesto znacznie wieksze smsy niz 160 znaków i nigdy same nie przekształcają się w mmsy.
Po prostu są dzielone i wysyłane w kilku wiadomosciach sms zamiast w jednej.

Data: 2014-09-26 08:32:12
Autor: Trybun
W dniu 2014-09-22 23:31, Budzik pisze:

[...]

Myślę że zbyt łatwo przypinasz komuś łatki. Dlaczego na tej grupie jest tylu użytkowników którzy wbrew faktom zarzucają mi pisanie nieprawdy. Niedawno Chris i kilku innych zarzucali mi kłamstwo, że program AutoMapa wbrew temu co piszę, nigdy nie był w Google Play płatny..., a teraz ty otwarcie zarzucasz mi kłamstwo wbrew oczywistym faktom.

Data: 2014-09-26 07:59:10
Autor: Budzik
[...]

Przeciez juz dawno ustalilismy jak to jest z tymi smsami-> mmsami...

Data: 2014-09-26 22:49:06
Autor: animka
W dniu 2014-09-26 08:32, Trybun pisze:
[...]

Kłamać to nie kłamiesz, tylko nie wiesz, że wiadomość się wysyła jako mms wtedy, kiedy jakieś zdjęcie komuś wysyłasz.
Wyślij mi swoją fotkę w wiadomości i sprawdź ;-)

--
animka

Data: 2014-09-26 22:54:13
Autor: animka
[...]

Nie przejmuj się. Każdy się może mylić, a jeśli chodzi o zarzucanie komuś kłamstwa to robią to raczej tylko złodzieje. Każdy złodziej powie, że Ty (czy ja czy on) kłamiesz/kłamiemy. Złodzieja nie da się już zmienić.

--
animka

Data: 2014-08-28 13:50:48
Autor: GAD Zombie
W dniu 2014-08-27 15:43, Trybun pisze:
Pisałem tylko jako o ciekawostce że w systemie Android  nie ma opcji
obcinania ogonków w pisanych wiadomościach.

W moim Samsungu jest w domyślnym programie do smsów opcja wyboru "trybu wprowadzania":
- alfabet GSM
- Unicode
- Automatyczny
Ten pierwszy to wersja właśnie bez ogonków.
Czyli jest domyślnie w Androidzie. Przynajmniej w tym dostarczanym z Samsungiem. Przynajmniej w moim ;)

Data: 2014-08-29 09:24:30
Autor: Trybun
W dniu 2014-08-28 13:50, GAD Zombie pisze:
[...]

Nie, nie domyślnie w Androidzie, ale domyślnie w Samsungu, mój stary (S5620 Monte) nie ma Androida a dokładnie  taka sama opcja jak w Twoim  jest. Natomiast w kilku innych urządzeniach z Androidem już tego nie ma.

Data: 2014-09-05 10:59:54
Autor: Budzik
[...]

Własnie bedac za granica szukałem taka opcje i bez problemu właczyłem ja na telefonie sony ericsson.
Tez sie zdziwiłem ze jest cos takiego, pamietajac wczesniejsza rozmowe i narzekanie ze sie nie da...

Natomiast naliczania znaków nie sprawdziłem w kontekscie prawidłowosci i zachowania na polskie znaki "z" i "bez" właczonej opcji omijania polskich znaków.

Data: 2014-09-07 10:03:09
Autor: Trybun
[...]

Telefon robi to automatycznie, prawdę mówiąc nie widziałem jeszcze telefonu bez licznika znaków w SMSach. Natomiast informacja o przekonwertowaniu SMSów na MMS pojawia sie na moment na ekranie.

Data: 2014-09-07 09:37:22
Autor: Budzik
Android - jak to jest z tymi polskimi znakami?
UĹźytkownik Trybun Ilich@jahu.com ...

Telefon robi to automatycznie, prawdę mówiąc nie widziałem jeszcze telefonu bez licznika znaków w SMSach.

Och Trybunie, ty niedowiarku....
MĂłj Galaxy z androidem 2.3 nie ma i juz.

Natomiast informacja o przekonwertowaniu SMSĂłw na MMS pojawia sie na moment na ekranie.

Poszukałem i wyglada na to, ze obaj mamy rację. To znaczy czasami jest konwertowana, czasami nie.

Nigdy tego nie zauwazyłem bo nie wysyłam tak obszernych smsów.
Albowiem:

http://www.nokia.com/pl-pl/pomoc/faq/?action=singleTopic&topic=FA120178

1) Podczas wysyłania długiej wiadomości SMS

W niektórych telefonach wiadomość SMS jest konwertowana na wiadomość MMS, gdy jej długość przekroczy określoną wartość specyficzną dla telefonu. Zwykle jest to od 5 do 10 kolejnych podwiadomości SMS (około 760–1520 znaków). Wiadomość dłuższa zostanie skonwertowana do wiadomości MMS w celu uniknięcia potencjalnych problemów z obsługą długich wiadomości w telefonie odbiorcy. Ponadto koszt wiadomości SMS składającej się z kilku podwiadomości może być wyższy niż koszt pojedynczej wiadomości MMS.

Konwersja wiadomości SMS na MMS jest wykonywana, jeśli w opcjach wiadomości wybrano automatyczny typ wiadomości. Jest to tryb domyślny, w którym telefon próbuje automatycznie wybrać najlepszy typ wiadomości.

Konwersji wiadomości SMS na MMS można uniknąć, wybierając Opcje > Opcje wysyłania > Typ wiadomości > Tekst w oknie redagowanej wiadomości SMS. W efekcie wiadomość będzie zawsze wysyłana jako wiadomość SMS (bez konwersji na MMS).

Maksymalna liczba połączonych podwiadomości SMS wynosi 10 (około 1520 znaków). W trybie multimedialnym wiadomość może być dłuższa.

Data: 2014-09-08 12:58:24
Autor: Pszemol
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:XnsA3A1762CCACFCbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
Nigdy tego nie zauwazyłem bo nie wysyłam tak obszernych smsów.

Nie znam nikogo kto próbowałby wysyłać kilka stron książki
w smsie :-)

Data: 2014-09-08 19:59:47
Autor: Budzik
Android - jak to jest z tymi polskimi znakami?
Użytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...

Nigdy tego nie zauwazyłem bo nie wysyłam tak obszernych smsów.

Nie znam nikogo kto próbowałby wysyłać kilka stron książki
w smsie :-)

Ano własnie.
Nie bez kozery SMS ma w nazwie short... :)

Data: 2014-09-11 08:40:18
Autor: Trybun
W dniu 2014-09-08 19:58, Pszemol pisze:
[...]

No i dogadał się ślepiec z głuchym... ech wy, dzieci internetu.

Android - jak to jest z tymi polskimi znakami?