Android - ładowanie

Data: 2018-05-21 18:19:05
Autor: Borneq
Android - ładowanie
Bardzo nie podoba mi się obsługa ładowania telefonu w Androidzie.(Czy tylko Samsung tak ma?)
Otóż gdy bateria się skończy, telefon się wyłącza.
Wtedy podłączam do ładowania i było by pięknie gdyby nie to, że wtedy włącza się program ładowania i pokazuje się tylko postęp i nie można skorzystać z telefonu.

Data: 2018-05-21 18:40:31
Autor: mrvtktjv
Android - ładowanie
On 21.05.2018 18:19, Borneq wrote:
wtedy włącza się program ładowania i pokazuje się tylko postęp i nie można skorzystać z telefonu.
W jakim sensie nie można korzystać z telefonu?
Chodzi o ten tryb, w którym telefon się ładuje, ale nie jest włączony?
Przecież można przytrzymać klawisz włącznika i telefon się włączy "normalnym" trybie.

Data: 2018-05-21 18:40:56
Autor: Czarek
Android - ładowanie

W dniu 21.05.2018 o 18:19, Borneq pisze:
Bardzo nie podoba mi się obsługa ładowania telefonu w Androidzie.(Czy tylko Samsung tak ma?) > Otóż gdy bateria się skończy, telefon się wyłącza.

Cóż w tym dziwnego? Znasz taki, który tego nie robi?

Wtedy podłączam do ładowania i było by pięknie gdyby nie to, że wtedy włącza się program ładowania i pokazuje się tylko postęp i nie można skorzystać z telefonu.

Można, tylko go trzeba włączyć.
Jaki problem to zrobić chwilę po podłączeniu do ładowarki?

--
Czarek

Data: 2018-05-21 23:57:17
Autor: Poldek
Android - ładowanie
W dniu 2018-05-21 o 18:40, Czarek pisze:

[...]

Nie wiem, może taki, że próba włączenia nic nie daje?

Domyślam się, że Borneq chodzi o to, że w telefonach komórkowych przed smartfonami można było podłączyć telefon do ładowarki i od razu go uruchomić. Smartfon - zależnie jaki, w jakim stanie ma baterię - po podłączeniu do ładowarki nieraz trzeba czekać nawet kilkanaście minut, żeby smartfon dał się uruchomić. Oddzielna sprawa, że np. iPhone po podłączeniu do ładowarki sam się włączy. Raz dzieje się to szybciej, czasem po paru/nastu minutach (zależnie od stanu baterii), ale nie trzeba nad nim stać kilka/naście minut nerwowo wciskając guzik włącznika.

Data: 2018-05-22 00:17:03
Autor: Borneq
Android - ładowanie
W dniu 21.05.2018 o 23:57, Poldek pisze:
Domyślam się, że Borneq chodzi o to, że w telefonach komórkowych przed smartfonami można było podłączyć telefon do ładowarki i od razu go uruchomić. Smartfon - zależnie jaki, w jakim stanie ma baterię - po

Już nie pamiętam, czy go nie włączałem, czy włączałem i przez kilkanaście minut nie mogłem, nie mogę teraz sprawdzić.(ale wydaje się że włączanie nie pomagało)
Ale było tak, że najpierw musiałem podładować tak do jakichś 7%, odłączyć ładowanie, włączyć, i dalej ładować.

Data: 2018-05-22 02:03:42
Autor: J.F.
Android - ładowanie
Dnia Tue, 22 May 2018 00:17:03 +0200, Borneq napisał(a):
[...]

Jakos tak jest. Telefon przy wlaczeniu bierze duzo pradu, jesli wiecej
niz ladowarka dostarcza, to brakujacy idzie z baterii, a w tym celu
bateria musi byc choc ciut naladowana.

Slaba bateria, slaba ladowarka, slaby kabel ... ale to samo dotyczy
tez innych telefonow.

J.

Data: 2018-05-22 00:31:11
Autor: przemek.jedrzejczak
Android - ładowanie
-- Telefon przy wlaczeniu bierze duzo pradu, jesli wiecej niz ladowarka dostarcza, to brakujacy idzie z baterii, a w tym celu bateria musi byc choc ciut naladowana.

to jest tylko przy starszych telefonach i kiepskich ladowarkach, poczawszy od fast charge (S7) telefon jest natychmiast gotowy do dzialania chyba ze bateria trup

no i pytanie czemu czekac do ostatniego momentu i dopiero wtedy podlaczyc zasilanie ? to wyglada na masochizm :-)

Data: 2018-05-22 17:36:48
Autor: J.F.
Android - ładowanie
Użytkownik przemek  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b4e9a2ae-d934-443b-8969-84685b6296d5@googlegroups.com...
[...]

Lepsze ladowarki byly juz wczesniej.
Ale trzeba je miec i uzywac :-)

no i pytanie czemu czekac do ostatniego momentu i dopiero wtedy podlaczyc zasilanie ? to wyglada na masochizm :-)

I bodajze baterii szkodzi.

J.

Data: 2018-05-23 17:55:28
Autor: z
Android - ładowanie
W dniu 2018-05-22 o 09:31, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
no i pytanie czemu czekac do ostatniego momentu i dopiero wtedy podlaczyc zasilanie ? to wyglada na masochizm :-)

Jeśli to jest urządzenie pierwszej potrzeby (telefon) to się dba o jego stan.
Ale jest już teraz tyle tego dookoła... Nawigacja, tablety...
Szkoda życia żeby tego wszystkiego pilnować. A baterie jak wiadomo z założenia małe i się starzeją.

Pytanie dlaczego wspaniały system Android nie potrafi się sam uruchomić kiedy dostanie prąd i służyć dzielnie dalej użytkownikowi ;-)

Data: 2018-05-24 00:01:38
Autor: przemek.jedrzejczak
Android - ładowanie
-- Szkoda życia żeby tego wszystkiego pilnować.

mozna sobie ustawic powiadomienie o niskim stanie energii jesli ktos cierpi na zaniki pamieci ale jesli uzytkownik je swiadomie zignoruje to juz jego problem

-- Pytanie dlaczego wspaniały system Android nie potrafi się sam uruchomić kiedy dostanie prąd i służyć dzielnie dalej użytkownikowi ;-)

wyobraz sobie zamiast telefonu np odkurzacz :-)

Data: 2018-05-24 13:40:03
Autor: z
Android - ładowanie
W dniu 2018-05-24 o 09:01, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
wyobraz sobie zamiast telefonu np odkurzacz :-)

Nie brnij w ten przykład :-)
Przecież wiesz że jak faza zginie i wróci to odkurzacz zacznie ssać
Podobnie jak wiele innych _NORMALNYCH_ urządzeń :-)

Podałem przykład mojego telefonu z windowsem. Podobno ajfony też potrafią. A android NIE.

Data: 2018-05-24 04:59:08
Autor: przemek.jedrzejczak
Android - ładowanie
-- Podałem przykład mojego telefonu z windowsem.

to jeszcze cos takiego istnieje ? schowaj gleboko za jakis czas opchniesz do muzeum :-)

-- Podobno ajfony też potrafią. A android NIE.

kup ajfona skoro masz windowsa to gorzej juz nie bedzie :-)

Data: 2018-05-24 14:04:14
Autor: z
Android - ładowanie
W dniu 2018-05-24 o 13:59, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
to jeszcze cos takiego istnieje ? schowaj gleboko za jakis czas opchniesz do muzeum :-)

Lumia 1020 Dzieciaku :-)

Data: 2018-05-24 09:53:47
Autor: J.F.
Android - ładowanie
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5b058ef0$0$610$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ale po co, skoro to jakis nieuzywany tablet ?
Podlaczasz, naladuje sie, bedzie potrzeba, to wlaczysz.
Albo podlaczasz, czekasz chwile i wlaczasz.

Bo z urzadzeniem pierwszej potrzeby, to podlaczasz przy kazdej okazji i jeszcze dwa powerbanki nosisz :-(

J.

Data: 2018-05-24 13:51:12
Autor: z
Android - ładowanie
W dniu 2018-05-24 o 09:53, J.F. pisze:
Ale po co, skoro to jakis nieuzywany tablet ?
Podlaczasz, naladuje sie, bedzie potrzeba, to wlaczysz.

Napiszę jeszcze raz że w samochodzie mam nawigację na tablecie samsunga. Chciałbym żeby się automatycznie włączała z uruchomieniem samochodu.
Gdybym miał sprzęt apple albo z windowsem to by się uruchomił SAM.
A tak muszę po jakimś czasie w zależności od stanu baterii/ładowarki/temperatury otoczenia (mrozy) nacisnąć przycisk.
Nie wcześniej.
Tak jestem LENIWY :-)

Data: 2018-05-24 14:23:10
Autor: J.F.
Android - ładowanie
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5b06a731$0$625$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Jak bedziesz mniej leniwy i wylaczysz po zakonczeniu jazdy, to nie trzeba bedzie czekac :-)

J.

Data: 2018-05-24 14:35:35
Autor: z
Android - ładowanie
W dniu 2018-05-24 o 14:23, J.F. pisze:
Jak bedziesz mniej leniwy i wylaczysz po zakonczeniu jazdy, to nie trzeba bedzie czekac :-)

Nie ma szans żeby przez tydzień przebywania w samochodzie (również w mrozy) bateria się nie rozładowała do rana.

Data: 2018-05-24 15:21:52
Autor: J.F.
Android - ładowanie
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5b06b198$0$675$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

W stanie "wylaczony" ? IMO - powinna trzymac.

A poza tym co to za samochod, ze uzywany raz na tydzien ... no dobra, jak sie ma metro pod nosem, to pewnie tak trzeba.

J.

Data: 2018-05-24 17:09:33
Autor: z
Android - ładowanie
W dniu 2018-05-24 o 15:21, J.F. pisze:
W stanie "wylaczony" ? IMO - powinna trzymac.

A poza tym co to za samochod, ze uzywany raz na tydzien ... no dobra, jak sie ma metro pod nosem, to pewnie tak trzeba.

Za dużo kombinujesz :-)
Samochód używany codziennie ale na krótkich odcinkach. Ładowarka dobra i ma nadmiar mocy (im dłużej jeżdżę tym tablet bardziej naładowany)
Ale po nocnym postoju te 10% naładowania idzie w diabły zwłaszcza w mrozy.
Dużo krótkich odcinków i dużo włączania tabletu za każdym razem.
Po co? żeby wiedzieć co się dzieje na mieście i gdzie stoją z suszarką ;-)
Nie używam CB. To nie mój styl :-)

Czy mam sobie kupić jakiegoś używanego tableta z IOSem żeby to się samo włączało?

Data: 2018-05-24 22:42:43
Autor: przemek.jedrzejczak
Android - ładowanie
-- Ale po nocnym postoju te 10% naładowania idzie w diabły zwłaszcza w mrozy.

jesli ladowarka tak super laduje to czemu masz tylko 10% przed postojem ? jesli w trybie oszczedzania energii (offline) znika 10% to bateria do wymiany

-- Dużo krótkich odcinków i dużo włączania tabletu za każdym razem.

po co ? sa apki ktore tylko usypiaja andka a podpiecie powerbanka przed ladowarka samochodowa rozwiaze problem energii

-- Czy mam sobie kupić jakiegoś używanego tableta z IOSem żeby to się samo włączało?

badz konsekwentny i kup tablet z windowsem :-)

Data: 2018-05-25 10:27:50
Autor: z
Android - ładowanie
W dniu 2018-05-25 o 07:42, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

Fakt to nie jest nowy sprzęt. Galaxy Tab3 bodajże.

po co ? sa apki ktore tylko usypiaja andka a podpiecie powerbanka przed ladowarka samochodowa rozwiaze problem energii

Uważam że to przerost formy nad treścią i niepotrzebne podwyższanie wartości pojazdu ;-)
Ale przemyślę propozycję taniego powerbanku pracującego w szeregu.

Tylko że... nadal trzeba go będzie włączać (wybudzać z uśpienia) ;-)

Data: 2018-05-25 06:45:37
Autor: przemek.jedrzejczak
Android - ładowanie
Tylko że... nadal trzeba go będzie włączać (wybudzać z uśpienia)

Mam taki bez włącznika sam rozpoznaje obciążenie i ładuje

Data: 2018-05-25 16:00:43
Autor: z
Android - ładowanie
W dniu 2018-05-25 o 15:45, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
Tylko że... nadal trzeba go będzie włączać (wybudzać z uśpienia)

Mam taki bez włącznika sam rozpoznaje obciążenie i ładuje

A tablet nadal trzeba będzie włączyć :-)

Data: 2018-05-25 10:29:23
Autor: przemek.jedrzejczak
Android - ładowanie
Tablet tylko usypiasz (oszczędzanie energii plus offline) w tym trybie nawet przy zdychającej baterii ciągnąc z powerbanka przetrwa noc a później doładowanie i tak w kółko. Na upartego przy sprawnej baterii powinno zagrać nawet bez powerbanka na YouTube są demonstracje apek. Aha jeśli ręczne wybudzenie tabletu jest nieakceptowane ustaw sterowanie głosowe albo czasowe :-)

Data: 2018-05-26 11:16:19
Autor: z
Android - ładowanie
W dniu 2018-05-25 o 19:29, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

Dzięki za dobre chęci.
XXI wiek ku... mać a gimbaza programistyczna rządzi :-)

Może jednak jakiś niszowy chińczyk potrafi wystartować po podłączeniu prądu? Wszystkie Androidy tak mają?

Data: 2018-05-25 16:13:15
Autor: J.F.
Android - ładowanie
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:fa907b08-fd68-4c36-a49d-37f231d2b9eb@googlegroups.com...
[...]

Oszczedzania czy tzw wylaczenia ?
Bo w tym oszczednym trybie to duzo rzeczy moze sie dziac.

J.

Data: 2018-05-22 07:15:24
Autor: Borneq
Android - ładowanie
W dniu 22.05.2018 o 02:03, J.F. pisze:
Jakos tak jest. Telefon przy wlaczeniu bierze duzo pradu, jesli wiecej
niz ladowarka dostarcza, to brakujacy idzie z baterii, a w tym celu
bateria musi byc choc ciut naladowana.

Myślałem że zawsze z ładowarki idzie więcej prądu.
Choć to różnie:
standardowe ładowarki bardzo marnie ładują z prądu, używam takiej kupionej z innym telefonem,
Ładowarki samochodowe które miałem, prawie nie ładowały, kupiłem inną i ładuje.

Data: 2018-05-22 14:03:01
Autor: radekp@konto.pl
Android - ładowanie
Tue, 22 May 2018 00:17:03 +0200, w <pdvggt$5ic$1@node2.news.atman.pl>, Borneq
<borneq@antyspam.hidden.pl> napisał(-a):

W dniu 21.05.2018 o 23:57, Poldek pisze:
> Domyślam się, że Borneq chodzi o to, że w telefonach komórkowych przed > smartfonami można było podłączyć telefon do ładowarki i od razu go > uruchomić. Smartfon - zależnie jaki, w jakim stanie ma baterię - po Już nie pamiętam, czy go nie włączałem, czy włączałem i przez kilkanaście minut nie mogłem, nie mogę teraz sprawdzić.(ale wydaje się że włączanie nie pomagało)
Ale było tak, że najpierw musiałem podładować tak do jakichś 7%, odłączyć ładowanie, włączyć, i dalej ładować.

Najpierw włącz telefon (powinien się włączyć), a po chwili podłącz ładowarkę.

Data: 2018-05-22 08:23:34
Autor: ToMasz
Android - ładowanie

Nie wiem, może taki, że próba włączenia nic nie daje?

podłącz ładowarkę, pozwól telefonowi zorientować się co się dzieje. niech wyświetli animacje, dogada się z ładowarką, trwa to mniej niż minutę. jak już zgaśnie ekran, sytuacja będzie stabilna, wtedy mozesz przy załączonej ładowarce uruchomić telefon, o ile pamiętam przez nieco dłuższe przyciśnięcie załącznika. jeśłi z jakiegoś powodu na ekranie pojawi się znowu animacja baterii (czy jakaś inna) to mogą być problemy z załączeniem. poprostu poczekaj chwilę. Niemam pod ręką s5tki - nie sprawdzę. ale s4 ze snapdragonem ma tak jak napisałem

ToMasz

Data: 2018-05-23 17:49:44
Autor: z
Android - ładowanie
W dniu 2018-05-22 o 08:23, ToMasz pisze:

Nie wiem, może taki, że próba włączenia nic nie daje?

podłącz ładowarkę, pozwól telefonowi zorientować się co się dzieje.

Mój poprzedni telefon lumia 1020 z windowsem
(pewnie też następny bo android to dla gimbazy jest ;-) )
po podłączeniu ładowarki chwilę
(w zależności od mocy ładowarki)
się ładuje a potem normalnie sam się uruchamia.

Chciałbym aby tak samo zachowywał się tablet w samochodzie robiący za nawigację.
I co? I g...
Ładować się ładuje ale żeby go uruchomić trzeba nacisnąć przycisk.
Zgłębiałem trochę temat i wyczytałem że w Androidzie tak musi być ze względów bezpieczeństwa. I nie da się tego przestawić/naprawić chyba w alternatywnym sofcie.

Gdzie jest ta elastyczność i przyjazność dla użytkownika? GDZIE?

Data: 2018-05-30 17:45:06
Autor: Marek S
Android - ładowanie
W dniu 2018-05-21 o 18:19, Borneq pisze:
Bardzo nie podoba mi się obsługa ładowania telefonu w Androidzie.(Czy tylko Samsung tak ma?)

To problem Twój lokalny. Nexus 6p nie ma z tym problemu. Po całkowitym rozładowaniu i podłączeniu zasilacza startuje natychmiast. Oczywiście po włączeniu. Może inaczej: jak tylko pojawi się bateryjka sygnalizująca ładowanie (kilka sekund), to telefon jest gotowy do uruchomienia.

--
Pozdrawiam,
Marek

Android - ładowanie