Android, lokalizacja Google - GSM a WiFi

Data: 2011-12-27 16:37:17
Autor: J.F
Android, lokalizacja Google - GSM a WiFi
Użytkownik  napisał w wiadomości grup
Sprawdziłem sobie działania lokalizacji w Andku na mapach Google.
Z włączonym samą transmisją GSM lokalizacja jest bardzo zgrubna, z dokładnością
do 2km, generalnier rzuca mną po mapie zależnie od nadajnika do którego jestem
podłączony (nie widzę żadnej aproksymacji po nagłej zmianie nadajnika) -- co
mnie w sumie trochę dziwi, spodziewałem się dokładniejszego pomiaru.

Powinno byc mniej niz 500m,  jesli masz kilka BTS w zasiegu.
Moze duze tlumienie, moze jakies odbicia, a moze .. nie wiem jak to dziala w UMTS.

No i w sumie nie wiem jak to w googlach dziala, operatorzy GSM lokalizacje podawali, ale nie za darmo.
Google ich jakos przekonal, czy dziala inna metoda ?

Ale co mnie ciekawi -- po włączeniu WiFi dokładność wzrasta do 20 metrów.
Czego nie wiem, skoro taka dokładność mnie b. dziwi? Jakoś nie wierzę, że
Google ma poskanowane wszystkie sieci WiFi w okolicy.

W USA ma. A w Polsce ... twoja okolica jest w google street view ?

W sumie to moga wykorzystywac klientow  do budowania takich informacji.
W przypadku Androida nawet calkiem nieswiadomych.

Taki sam efekt sprawdzony w drugiej lokalizacji.

Ja teraz nokie testuje, mam wrazenie podobne - lokalizacja z GSM, potem chyba z wifi, az w koncu GPS zalapuje i jest dokladnie.

J.

Data: 2011-12-27 16:56:14
Autor: radekp@konto.pl
Android, lokalizacja Google - GSM a WiFi
Tue, 27 Dec 2011 16:37:17 +0100, w <jdcone$9kn$1@inews.gazeta.pl>, "J.F"
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

W USA ma. A w Polsce ... twoja okolica jest w google street view ?

Nie wiem.

> [...]

Ja teraz nokie testuje, mam wrazenie podobne - lokalizacja z GSM, potem chyba z wifi, az w koncu GPS zalapuje i jest dokladnie.

Ale na Wifi mam dokładność taką jak z GPS, różnica jest kilku metrów.
Na samym Wifi nie da się takiej osiągnąć. Szukam gdzie jest myk :).

Data: 2011-12-27 19:32:35
Autor: J.F
Android, lokalizacja Google - GSM a WiFi
Użytkownik  napisał w wiadomości grup
W USA ma. A w Polsce ... twoja okolica jest w google street view ?
Nie wiem.

No bo jezdzili po Polsce, filmowali, fotografowali ... i kto wie co jeszcze robili, szpiony jedne ;-)

[...]

A przesun sie tych pare metrow. Odnotuje ?

CO prawda moze uwzgledniac sile sygnalu (czesto mylne), albo pamietac ostatnia pozycje z GPS ..

J.

Android, lokalizacja Google - GSM a WiFi